Mijn moeder kookt één keer per jaar vier enorme pannen erwtensoep, en die gaan dan in éénpersoonsporties de vriezer inquote:Op zaterdag 3 november 2007 00:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
vandaag een bakje erwtensoep gehaald bij een goeie slager, maar ik was er niet zo van ondersteboven
probleem is alleen dat als ik een pan maak, ik veel moet invriezen of weggeven, want ik ben de enige die het eet.
maar tot nu toe niemand gevonden die erwtensoep ook leker vindt...
de soep is rete lekkerquote:Op woensdag 7 november 2007 13:37 schreef PushyGurl het volgende:
die soep is veelste dik,het lijkt wel erwte pap
lekker stevig ja,maar geen papjequote:Op woensdag 7 november 2007 13:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
de soep is rete lekker
en erwtensoep hoort geen dunne waterbrij te zijn, maar lekker stevig
kilo soepgroente, kilo spliterwten, kilo vlees en 5 liter water.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
ben zo benieuwd, ik hoop dat ik het goed doe
hoe weet je of je teveel of te weinig water hebt?
De naam van deze 'soep':quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Mochten er nog vegetarische zielen op zoek zijn naar een prima erwtensoep... deze heb ik gisteren maar weer eens gemaakt. Met dank aan moeders.
Anderhalf pak spliterwten wassen en net onder water zetten, dan 3 kwartier koken. Eventueel even afschuimen. Dan een liter water en 3 vegaboullionblokjes erbij, plus een boerensoepgroentenpakket. Nog een krap half uurtje en klaar is kees. Als 'ie te dun is: aardappeltje of maizena erbij.
het hoort juist lekker dik te zijnquote:Op woensdag 7 november 2007 13:37 schreef PushyGurl het volgende:
quote:Op woensdag 7 november 2007 13:37 schreef PushyGurl het volgende:
Evt overleeft hij ook wel een dagje aanrecht of 2/3 dagen koelkast.quote:Op woensdag 7 november 2007 23:20 schreef ColdFeet het volgende:
Owww, ik krijg er ook zin in! Had je je recept al gepost, MM?
Ik heb zo'n crappy kleine vriezer die al helemaal volzit
yupquote:Op woensdag 7 november 2007 14:34 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
kilo soepgroente, kilo spliterwten, kilo vlees en 5 liter water.
Is wel voor een hgeel weeshuis.
Hoezo geen tijd? Dat ding zet je aan en daar kijk je niet meer naar om?quote:Op donderdag 8 november 2007 11:44 schreef LordLynx het volgende:
Ik was gisteren lui en heb bij de AH een zak 'verse' erwtensoep (gekoeld, bij de groente) meegenomen. Zelf nog wel een stuk rookworst ingemikt, maar hij was eigenlijk best erg lekker. Ik heb echt geen tijd om 3 uur erwtensoep te koken
nee zo werkt dat niet het is stiekem toch nog wel bewerkelijk.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoezo geen tijd? Dat ding zet je aan en daar kijk je niet meer naar om?
idd, het viel me best tegen. dit is voor het eerst dat ik het zelf heb gemaakt, maar wát veel werk! die knolselderij snijden was het ergste (niet zo'n geweldig mes) en een enorme zooiquote:Op zaterdag 1 december 2007 14:37 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
nee zo werkt dat niet het is stiekem toch nog wel bewerkelijk.
groente snijden
afschuimen
vlees eruit en snijden
worst snijden
en blijven roeren om de zoveel tijd
gaat anders echt aanbakken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |