Mijn zoon, je mag mijn hemel in als hofnar.quote:Op zondag 11 november 2007 22:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het was inderdaad iets met heim, 'Reich, H. ins' misschien?
Veelzeggend dat du_ke nu ineens geen antwoord meer heeft.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:33 schreef Sora het volgende:
[..]
minder dan de helft ervan woon(de) in het asielzoekerscentrum amsterdam, een deel van dat centrum is al elders ondergebracht, een deel ervan woont er nog want die hebben binding met de regio amsterdam, dan hebben we het nog over 150 woningen. het grootste gedeelte heeft dus geen enkele binding met de regio amsterdam en voor hun valt die 6 jaar extra inschrijftijd dus absoluut niet te verdedigen.
Tja, je kunt overal wel wat achterzoeken. Daar is een heel forum over!quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:44 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Veelzeggend dat du_ke nu ineens geen antwoord meer heeft.
Da's inderdaad wel een mooi bij-effect van dit verder idiote plan: de truc "als ik bij m'n ouders/man weg wil zorg ik gewoon effe dat ik zwanger word en krijg een huis" werkt niet meer. Olequote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:15 schreef slaveloos het volgende:
sta je met je kind op straat, sorry u bent asielzoeker er gaan nog 2000 doorstromers u voor...
urgentie is er juist omdat je met kind op straat staat....
Als jullie niet met een fatsoenlijk argument komen waarom ex-asielzoekers een VIP-behandeling krijgen ten koste van Nederlanders..quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, je kunt overal wel wat achterzoeken. Daar is een heel forum over!
Persoonlijk zou ik een beetje moe worden van steeds maar hetzelfde te moeten herhalen.
Nou ja, lees het topic even.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:31 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Als jullie niet met een fatsoenlijk argument komen waarom ex-asielzoekers een VIP-behandeling krijgen ten koste van Nederlanders..
Met 1 ben ik het knarsetandend eens, met de rest absoluut niet.quote:Op woensdag 14 november 2007 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, lees het topic even.
Ik zal even herhalen waarom het geen VIP-behandeling is.
1) Er zijn ongeveer 26.000 generaal-pardonners. Zelfs als je tegen het generaal pardon bent, is dat toch de realiteit.
2) Het is reëel dat die "last" evenredig over Nederland verdeeld wordt. Bedoeld wordt: verdeeld over de gemeenten (want die gaan over woonruimte) naar rato van inwonertal.
Tot zover zul je het toch wel eens zijn, zij het misschien tandenknarsend.
3) In Amsterdam woont ongeveer 1/16 van de Nederlandse bevolking. 1 miljoen gedeeld door 16 miljoen.
4) Dus als die 1.000 mensen uit het OP kloppen, komt Amsterdam er goedkoop vanaf! Volgens de evenredigheid zouden er in Amsterdam 1/16 van de 26.000 generaal-pardonners een woning moeten krijgen. Dat is 1.625 mensen.
Edit: ik controleer het nog even en zie dat het om 1.000 woningen en niet om 1.000 mensen gaat.
Dan moeten we even kijken uit hoeveel personen een huishouden van een generaal pardonner bestaat. Dat zou ik niet weten.
Een autochtoon huishouden bestaat, dacht ik, gemiddeld uit 2,5 personen. Als dat ook geldt voor het gemiddelde huishouden van een GP-er, danl zou het in Amsterdam om 650 huizen gaan, in plaats van 1.000.
OK, dan heb je een punt van 1/3 van het aangekaarte probleem.
Ach ruim de helft van de stemmers was blijkbaar voorquote:Op woensdag 14 november 2007 13:49 schreef nikk het volgende:
Ach, hopelijk zit een groot deel van de mensen die achter het generaal pardon staan (of stonden) mooi zelf op de wachtlijst. Toch nog iets van rechtvaardigheid dan.
Dat is een punt waar asielzoekers het wel mee eens zouden kunnen zijn.quote:Op woensdag 14 november 2007 08:33 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Met 1 ben ik het knarsetandend eens, met de rest absoluut niet.
Hoezo moeten ze verdeeld worden over Nederland? Waarom wordt die keuze niet aan henzelf overgelaten? Dan hebben ze net als Nederlanders de keuze tussen 6 jaar wachten op een woning in Amsterdam of 6 maanden in Zwaagkutteveen. Nieuwkomers moeten toch zonodig dezelfde rechten krijgen als iemand die hier al z'n hele leven woont? Nou dan!
Dat evenredig verdelen is een idee van het COA van langer geleden: zal wel komen van het idee dat de lasten gelijkmatig verdeeld moeten worden. Wat op zichzelf al een erg discriminerende en denigrerende gedachte is!!quote:Geen enkele reden om ze over het land te verdelen. En dan nog evenredig ook.![]()
Steden als Amsterdam en Utrecht kennen al extreme wachttijden en grote problemen met allochtonen, lijkt me logischer om die gemeentes juist te sparen!
Ben je op die open dag in een AZC geweest? Zo nee, dan kun je je echt niet voorstellen hoe mensen daar wonen. In de tijd dat ik nog vrijwilligerswerk deed op een AZC was het budget voor maaltijden lager dan in een gevangenis!quote:En als ze dan niet in AZC's kunnen blijven (waarom eigenlijk niet? de stroom gelukszoekers is zo sterk afgenomen dat er genoeg plek over is) dan zijn er nog zat andere mogelijkheden om netjes op hun beurt te wachten op een normale woning, bv. in noodwoningen die ook gebruikt worden voor studenten, in eenvoudige stacaravans of desnoods in leegstaande kantoorgebouwen.
Dit snap ik niet. Amsterdam de beste plaats van Nederland?quote:Maar nee hoor, alleen al in Amsterdam worden er 1000 sociale huurwoningen weggekaapt voor de neuzen van autochtonen. Die asielzoekers lachen zich gek dat ze van de linkse partijen gelijk op de beste plaatsen in Nederland mogen wonen terwijl die domme blanken nog 1 of 2 jaar in Zwaagkutteveen moeten wonen en dagelijks 3 uur in de file moeten staan om in Amsterdam te komen.
quote:Maar nee hoor volgens de linkse partijen en het CDA (die het GP mede mogelijk heeft gemaakt) is er niks mis mee om autochtonen te discrimineren.![]()
![]()
Waarom is dat discriminerend? Asielzoekers bezorgen gemeentes veel werk en kosten handen vol geld. De opvang is dus wel degelijk een loden last voor een hoop gemeentes.quote:Op woensdag 14 november 2007 23:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is een punt waar asielzoekers het wel mee eens zouden kunnen zijn.
[..]
Dat evenredig verdelen is een idee van het COA van langer geleden: zal wel komen van het idee dat de lasten gelijkmatig verdeeld moeten worden. Wat op zichzelf al een erg discriminerende en denigrerende gedachte is!!
Dat is niet langer van toepassing want met een NL paspoort kunnen ze werken of een uitkering krijgen en zijn ze niet langer afhankelijk van die maaltijden.quote:Ben je op die open dag in een AZC geweest? Zo nee, dan kun je je echt niet voorstellen hoe mensen daar wonen. In de tijd dat ik nog vrijwilligerswerk deed op een AZC was het budget voor maaltijden lager dan in een gevangenis!
[..]
De beste plaats om een woning te krijgen ja, want het meest gewild.quote:Dit snap ik niet. Amsterdam de beste plaats van Nederland?![]()
![]()
![]()
![]()
Hoezo? Zou jij weigeren als je gratis 6 jaar inschrijftijd krijgt voor een woning in een populaire stad?quote:En deze veronderstelling is wel strijdig met wat je hierboven stelde over de vrije keuze geven aan asielzoekers.
[..]
Dat moet je niet tegen mj zeggen, maar tegen die amsterdammers die verschoond willen blijven van hun evenredige aandeel.quote:Op donderdag 15 november 2007 00:36 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Waarom is dat discriminerend? Asielzoekers bezorgen gemeentes veel werk en kosten handen vol geld. De opvang is dus wel degelijk een loden last voor een hoop gemeentes.
Pardon? Het generaal pardon voorziet in een vergunning tot verblijf, niet in een Nederlands paspoort. En ook niet zo maar in een uitkering of werk.quote:[..]
Dat is niet langer van toepassing want met een NL paspoort kunnen ze werken of een uitkering krijgen en zijn ze niet langer afhankelijk van die maaltijden.
De fout die ik volgens jou maak, is dat ik wel eens een AZC van binnen gezien heb. Van alle gemakken voorzien? Ik heb als vrijwilliger in de bieb gestaan. Ik ken een dokter persoonlijk. Ik ken asielzoekers persoonlijk.quote:Echt, de fout die jij steeds maakt is dat je niet inziet dat een AZC voor die lui een soort Center Parcs is, waar je prima kunt wonen en van alle gemakken voorzien bent (sport, bieb, dokter, psychologen, tolken enz). Huilverhalen over weinig privacy e.d. zijn dikke onzin en zeker als je het vergelijkt met de landen waar ze vandaan komen.
Nou, ik zou nog niet dood gevonden willen worden in Amsterdam.quote:[..]
De beste plaats om een woning te krijgen ja, want het meest gewild.
Jazeker! Zie hierboven!quote:[..]
Hoezo? Zou jij weigeren als je gratis 6 jaar inschrijftijd krijgt voor een woning in een populaire stad?
zal ik doen.quote:Op donderdag 15 november 2007 01:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat moet je niet tegen mj zeggen, maar tegen die amsterdammers die verschoond willen blijven van hun evenredige aandeel.
Met een verblijfsvergunning mag je ook werken toch? En reken maar dat ze zo snel mogelijk het paspoort aanvragen.quote:Pardon? Het generaal pardon voorziet in een vergunning tot verblijf, niet in een Nederlands paspoort. En ook niet zo maar in een uitkering of werk.
[..]
En wat klopt er niet aan die vergelijking? Het enige wat misschien ontbreekt is een tropisch zwembad en een sauna, maar voor de rest zie ik weinig verschil met Center Parcs. En wederom vergelijk je hun huisvesting met die van de gemiddelde Nederlander? Waarom vergelijk je het niet met wat ze gewend zijn in hun thuisland?quote:De fout die ik volgens jou maak, is dat ik wel eens een AZC van binnen gezien heb. Van alle gemakken voorzien? Ik heb als vrijwilliger in de bieb gestaan. Ik ken een dokter persoonlijk. Ik ken asielzoekers persoonlijk.
Een soort Center Parks? Godallemachtig! je bent zeker op de open dag van de AZC's geweest?![]()
![]()
Neemt niet weg dat daar de langste wachtlijsten zijn en dus het populairst.quote:Nou, ik zou nog niet dood gevonden willen worden in Amsterdam.
[..]
Wat klopt daar niet aan?quote:Jazeker! Zie hierboven!
En degene op wie ik reageerde veronderstelde ook, dat asielzoekers liever binnen 6 maanden in Zwaagkutteveen zouden gaan wonen dan over 6 jaar in Amsterdam.
Ja, de meesten staan te trappelen om aan het werk te gaan, inderdaad. Maar voor je dan een paspoort hebt, ben je nog wel een paar jaar verder. Want ik vraag me af, of de tijd voor het verlenen van de vergunning wel meetelt als vergund verblijf in Nederland.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:31 schreef rebel6 het volgende:
[..]
zal ik doen.
[..]
Met een verblijfsvergunning mag je ook werken toch? En reken maar dat ze zo snel mogelijk het paspoort aanvragen.![]()
Zit je in een Center Parcs ook met vier man op een kleine kamer waar net vier bedden, vier ijzeren kasten, een tafeltje en twee stoelen inkunnen? Ik ben twee keer in een Center Parc geweest, maar daar waren de slaapkamers ieder voor zich even groot als een kamer voor vier in het plaatselijke AZC.quote:[..]
En wat klopt er niet aan die vergelijking? Het enige wat misschien ontbreekt is een tropisch zwembad en een sauna, maar voor de rest zie ik weinig verschil met Center Parcs. En wederom vergelijk je hun huisvesting met die van de gemiddelde Nederlander? Waarom vergelijk je het niet met wat ze gewend zijn in hun thuisland?
Ja, dat zag ik later ook.quote:[..]
Neemt niet weg dat daar de langste wachtlijsten zijn en dus het populairst.
[..]
Wat klopt daar niet aan?
En waar je op reageerde was ik.![]()
En wat heeft dat te maken met het onderwerp?quote:Op donderdag 15 november 2007 23:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, de meesten staan te trappelen om aan het werk te gaan, inderdaad. Maar voor je dan een paspoort hebt, ben je nog wel een paar jaar verder. Want ik vraag me af, of de tijd voor het verlenen van de vergunning wel meetelt als vergund verblijf in Nederland.
[..]
Dat zijn vast uitzonderingen of mensen die nog maar net binnen zijn, volgens mij zitten de meesten in een bungalow of stacaravan. Ik heb ook wel eens foto's gezien hoor, zo treurig als jij het schetst is het echt niet!quote:Zit je in een Center Parcs ook met vier man op een kleine kamer waar net vier bedden, vier ijzeren kasten, een tafeltje en twee stoelen inkunnen? Ik ben twee keer in een Center Parc geweest, maar daar waren de slaapkamers ieder voor zich even groot als een kamer voor vier in het plaatselijke AZC.
Dus dat klopt er niet aan de vergelijking.
[..]
"Dankzij" het huidige beleid lachen ze zich nu suf dat ze als niet-Nederlander voorrang krijgen op Nederlanders. Zou dit achterlijke beleid niet bestaan dan moesten ze net als iedereen kiezen tussen lang wachten voor een woning in de stad of ergens in een saai dorp in het noorden. Begrijp je het nu?quote:Ja, dat zag ik later ook.![]()
Nou, je zegt eerst dat ze wel snel zullen wegtrekken als ze de keus hadden en later dat ze zich suf zullen lachen omdat ze zulke fijne huizen krijgen in zo'n fijne stad.
En dat is nou precies de kern van het probleem slimmerd!quote:Het enige punt dat je dan nog hebt is de snelheid waarmee ze een huis kunnen krijgen.
Nou ja, jij begon toch over de nationaliteit?quote:Op vrijdag 16 november 2007 00:06 schreef rebel6 het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met het onderwerp?
Nee hoor, dat zijn geen uitzonderingen en ook geen mensen die nog maar net binnen zijn. Ik ben daar binnen geweest, niks foto's. Een gezin met vijf kinderen had een grotere kamer, maar niet meer loopruimte! En die caravans, met hoeveel mensen woonden ze daarin ?quote:[..]
Dat zijn vast uitzonderingen of mensen die nog maar net binnen zijn, volgens mij zitten de meesten in een bungalow of stacaravan. Ik heb ook wel eens foto's gezien hoor, zo treurig als jij het schetst is het echt niet!
OK, daar heb je het punt dat beide opmerkingen verbindt.quote:[..]
"Dankzij" het huidige beleid lachen ze zich nu suf dat ze als niet-Nederlander voorrang krijgen op Nederlanders. Zou dit achterlijke beleid niet bestaan dan moesten ze net als iedereen kiezen tussen lang wachten voor een woning in de stad of ergens in een saai dorp in het noorden. Begrijp je het nu?
Dan begrijp je hopelijk ook waarom hier zoveel weerstand tegen bestaat.
Nou ja, zoals ik al gezegd heb: ik zou niet dood in Amsterdam gevonden willen worden. Dus ik vind die heisa onbegrijpelijk. En alle Amsterdammers verhuizen toch naar Almere?quote:[..]
En dat is nou precies de kern van het probleem slimmerd!![]()
Ik noemde het even ja, in reaktie op jouw opmerking over een laag budget voor maaltijden.quote:Op vrijdag 16 november 2007 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, jij begon toch over de nationaliteit?
Dan praat je waarschijnlijk over een paar jaar geleden toen de AZC's uitpuilden.quote:Nee hoor, dat zijn geen uitzonderingen en ook geen mensen die nog maar net binnen zijn. Ik ben daar binnen geweest, niks foto's. Een gezin met vijf kinderen had een grotere kamer, maar niet meer loopruimte! En die caravans, met hoeveel mensen woonden ze daarin ?
[..]
Dus omdat jij toevallig niks hebt met wonen in Amsterdam vind je het niet erg als mensen die dat wel graag willen (en soms al 6 jaar wachten!) ineens 1000 plaatsen lager op de lijst komen te staan?quote:OK, daar heb je het punt dat beide opmerkingen verbindt.
[..]
Nou ja, zoals ik al gezegd heb: ik zou niet dood in Amsterdam gevonden willen worden. Dus ik vind die heisa onbegrijpelijk. En alle Amsterdammers verhuizen toch naar Almere?
Mensen die op die lijst staan hebben veelal al een huis. Asielzoekers die in aanmerking komen voor het generaal pardon moeten nadat ze een legale status hebben verkregen het asielzoekerscentrum verlaten, waarna ze géén woonruimte hebben, én veelal geen geld aangezien ze als asielzoeker zijnde niet mogen werken.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Leuk als jij al jaren op de lijst staat. Wordt je gewoon duizend plaatsen naar achter gezet. Het is ook belachelijk dat die asielzoekers mogen kiezen waar ze willen wonen. Als ik in Adam wil wonen dan moeten ik aantonen dat ik een binding met de regio heb.
Overduidelijk weer een voorbeeld van eigen volk laatst.
Lang niet allemaal. Waarom moeten die mensen wachten op voormalige illegalen waarover de rechter meerdere keren heeft geoordeeld dat ze geen recht hebben op asiel?quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:34 schreef retteketet het volgende:
[..]
Mensen die op die lijst staan hebben veelal al een huis.
Nederland heeft geen enkele wettelijke of morele verplichting om immigranten te huisvesten. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid. We doen het dan wel, maar wel onder de voorwaarde: als je uitgeprocedeerd bent moet je weg uit het AZC. Lijkt me een hele duidelijke regel.quote:Asielzoekers die in aanmerking komen voor het generaal pardon moeten nadat ze een legale status hebben verkregen het asielzoekerscentrum verlaten, waarna ze géén woonruimte hebben,
Wat is er mis met Nederlandse staatsburgers voorrang geven boven vreemdelingen?quote:Met bovenstaande in het achterhoofd wil jij degenen die al Nederlands staatsburger waren en al een huis hébben voorrang geven?
Het gaat om asielzoekers die onder de pardonregeling vallen. Die hebben dus wel degelijk recht op asiel.quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:34 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Lang niet allemaal. Waarom moeten die mensen wachten op voormalige illegalen waarover de rechter meerdere keren heeft geoordeeld dat ze geen recht hebben op asiel?
Ja, en na het AZC? Gezinnen met kinderen op straat zetten?quote:Nederland heeft geen enkele wettelijke of morele verplichting om immigranten te huisvesten. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid. We doen het dan wel, maar wel onder de voorwaarde: als je uitgeprocedeerd bent moet je weg uit het AZC. Lijkt me een hele duidelijke regel.
Ik kan je gedachtengang volgen, maar het is gebaseerd op sentiment, en daar hebben we niks aan. De feiten zijn dat die mensen hier zijn en dat ze niet jaren kunnen wachten op een woning, simpelweg omdat ze geen woning hebben om in te verblijven. Dat heeft niks het al dan niet Nederlander zijn te maken.quote:Wat is er mis met Nederlandse staatsburgers voorrang geven boven vreemdelingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |