abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54148078
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:22 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus omdat de vorige generatie teveel voor hun huis betaald heeft moeten wij het ook?
Dat de huizenprijzen nu zo belachelijk duur zijn, zal wel niet te wijten zijn aan die paar honderd of duizend asielzoekers of Gelly die in waar-de-fuck-weet-ik-veel gebleven is, niet?
pi_54148176
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:22 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus omdat de vorige generatie teveel voor hun huis betaald heeft moeten wij het ook?
Aparte conclusie.

Het moet zijn : Dus omdat de vorige generatie ook niet gelijk kon kopen wat ze graag wilden moeten wij dat ook ?

Antwoord : ja.

Ik heb het idee dat sommige starters echt denken dat hun ouders het huis waarin ze wonen gelijk konden veroorloven. De meeste mensen bouwen wat op, dat was vroeger zo en nu niet anders. Maar als je echt gelijk een vrijstaand huis met tuin wil hebben zijn er opties genoeg, alleen niet in amsterdam.
pi_54148186
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat de huizenprijzen nu zo belachelijk duur zijn, zal wel niet te wijten zijn aan die paar honderd of duizend asielzoekers of Gelly die in waar-de-fuck-weet-ik-veel gebleven is, niet?
Wel aan de import hoor. Als er jaarlijks een middelgrote stad binnenkomt is het logisch dat de huizenmarkt dat niet bij kan houden.
pi_54148235
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wel aan de import hoor.
Niet deze. Niet relevant met betrekking tot wat Gelly schreef.
quote:
Als er jaarlijks een middelgrote stad binnenkomt is het logisch dat de huizenmarkt dat niet bij kan houden.
Logisch. Vraag en aanbod. Vrije markt, enzo.
pi_54148265
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wel aan de import hoor. Als er jaarlijks een middelgrote stad binnenkomt is het logisch dat de huizenmarkt dat niet bij kan houden.
quote:
Het inwonertal van Amsterdam is in 2002 licht toegenomen met 700 personen tot 736.045. Het jaar daarvoor kwamen er nog 800 inwoners bij. De stagnatie van de bevolkingsgroei welke sinds drie jaar zichtbaar is, is vooral te wijten aan het zeer hoge binnenlandse vertrekoverschot. In 2002 verlieten per saldo maar liefst 6.000 personen de stad Amsterdam om zich elders in Nederland te vestigen.
Bevolkingsgroei Amsterdam blijft dalen

Het vertrekoverschot hangt samen met de stagnerende woningbouw. Door de slechtere economische vooruitzichten zijn mensen niet in staat om een duurdere woning te kopen. Als gevolg daarvan worden bouwplannen opgeschort, zoals bijvoorbeeld in IJburg het geval is. Dit zorgt ervoor dat meer mensen ervoor kiezen de stad te verlaten. Lange tijd gold dit alleen voor de etnisch Nederlandse bevolking, maar ook steeds meer Surinamers, Turken en Marokkanen vestigen zich buiten de stad. Met name Almere lijkt daarbij in trek te zijn.

Onderstaande grafiek laat het binnenlands migratiesaldo, de vestiging min het vertrek, zien voor een aantal etnische groepen in Amsterdam.
pi_54148353
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:31 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]
Ik had het over heel Nederland
pi_54148415
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus het probleem is vooral dat starters een weinig realistische kijk op de woningmarkt hebben. Of je moet werkelijk denken dat de vorige generatie voor een appel en een ei een vrijstaand huis in Amsterdam kon kopen. Het probleem is dus ook niet dat er geen woonruimte is, men heeft ook nog een pakket eisen. In amsterdam en in een goede buurt en betaalbaar. Ja, ik wil ook wel een Porsche, liefst het nieuwste model en ook nog een beetje betaalbaar graag. Je werkt er maar voor zou ik zeggen. Tot de tijd neem je met minder genoegen of hou je gewoon je klep.
60m2, 3 kamers, enigsinds veilige buurt tussen de 2 en 3 ton? dus niet een buurt waar je als enige blanke rondloopt. of zoiets als amsterdam oost, dapperbuurt waar de allochtonen redelijk geintegreerd zijn en zich fatsoenlijk gedragen, maar ook daar vind je zo'n woning niet. Een woning kan je alleen krijgen in slotervaart, baarsjes of een ander deel van west, een plaats waar je voor nog geen goud zou willen wonen omdat het er alles behalve prettig wonen is. dat krijg je niet voor elkaar binnen amsterdam.
pi_54148437
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik had het over heel Nederland
Oh, ik dacht dat we het over amsterdam hadden. Maar goed.
quote:
In het eerste kwartaal van 2006 is de Nederlandse bevolking met niet meer dan 2000 mensen gestegen. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) spreekt van het kleinste aantal ooit.

Immigratie

Ruim 22.000 immigranten hebben zich in Nederland gevestigd. De toename bestaat vooral uit teruggekeerde Nederlanders en Polen. De daling van de immigratie die in 2001 is begonnen, is daarmee voorlopig ten einde.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 23:46:12 #109
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_54148762
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:06 schreef gelly het volgende:
Maar goed, er staan genoeg woningen in amsterdam die starters ook kunnen betalen.
Jij kent duidelijk de Amsterdamse woningmarkt niet. Praat niet over zaken waar je totaal geen weet van hebt. De woningmarkt in Amsterdam is met geen enkele andere stad te vergelijken, laat staan met één of ander Drents dorp.
pi_54148835
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Jij kent duidelijk de Amsterdamse woningmarkt niet. Praat niet over zaken waar je totaal geen weet van hebt. De woningmarkt in Amsterdam is met geen enkele andere stad te vergelijken, laat staan met één of ander Drents dorp.
Je kan toch gewoon op Funda kijken En waarom er steeds een dorp bijgehaald moet worden waar ik al jaren niet meer woon is mij ook een raadsel. En ook al zou ik er wonen, wat dan nog ?
pi_54149615
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon op Funda kijken En waarom er steeds een dorp bijgehaald moet worden waar ik al jaren niet meer woon is mij ook een raadsel. En ook al zou ik er wonen, wat dan nog ?

maar wat nou als ze ook niet op funda staan?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:15:11 #112
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_54149703
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:48 schreef gelly het volgende:
Je kan toch gewoon op Funda kijken
Ja, dan ken je de Amsterdamse huizenmarkt .

Op funda staan sowieso al géén sociale huurwoningen en geeft verder slechts een deelverzameling van het totale woningaanbod weer. Het gaat namelijk om huurhuizen waar deze mensen terecht zullen komen en het overgrote deel van de huurwoningen in Amsterdam zijn sociale huurwoningen. Die staan níet alleen in Zuidoost of Slotervaart zoals jij wil doen geloven, die staan bijvoorbeeld óók in Oud-West, Westerpark, Oud-Zuid, De Pijp, de Jordaan, Weesperzijde, Indische Buurt en nog wat andere wijken waar veel starters maar al te graag zouden willen huren en waar mensen al jarenlang voor op de wachtlijst staan.

Sowieso, beweren dat starters te veeleisend zijn in Amsterdam, waar háál je het vandaan? Lachwekkend gewoon. Een appartement van pakweg 50m2 (wat altijd ruim wordt bemeten) in bijvoorbeeld Oud-Zuid, waar nog wat aan op te knappen is gaat zo voor ¤210-250K van de hand. Dat zijn geen oppervlaktes voor gezinnen, maar voor starters. Dat zijn tweekamerappartementen. De eerste starter die zo'n ¤60K in de eerste twee jaar dat hij werkt binnentrekt die je nodig hebt voor een hypotheek van ruim ¤240K moet ik nog tegenkomen. Maar ook buiten de ring, in Buitenveldert is de situatie al even dramatisch en worden vergelijkbare prijzen betaald met vaak nog veel hogere servicekosten.

Maar ja, gek hè, in een stad waar ruim 75% van het totale woningbestand huurwoning is, waarvan het grootste deel weer door de sociale huurwoning wordt gevormd; geen wonder dat je een godsvermogen betaalt voor een startersappartement, waar nauwelijks nog een starter voor te vinden is zonder dat deze met kunst- en vliegwerk zich tot ver over de oren in een hypotheekschuld stort om toch ergens te kunnen wonen waar hij graag wil wonen.. Waar je mensen hebt die voor minder dan ¤400 in een appartement van 60+m2 in de Jordaan wonen (marktwaarde: pakweg ¤1200 p/m in de huidige verziekte markt) omdat ze 20 jaar geleden aan de inkomensnorm voldeden. Heel sociaal beleid inderdaad. Dat maakt het inderdaad heel logisch dat een volkomen arbitraire groep mensen even 6 jaar naar voren worden getrokken op de wachtlijst zonder enig aantoonbare reden, waardoor mensen die zich verder keurig aan de regels hebben gehouden maar even moeten slikken dat ze nog maar wat langer wachten op de woning die zij graag zouden willen hebben. Duizend woningen in een door en door verziekte woningmarkt als die van Amsterdam is een gigantisch aantal, ongeacht waar in de stad deze mensen gehuisvest worden.

En ja, het is een keuze om in een populaire wijk te wonen en daar betaal je meer voor, maar in Amsterdam is dat door overmatige overheidsregulering en een rampzalig woningbeleid tot bizarre proporties gestegen. Dan vind ik het niet gek dat mensen zich opwinden als een groep op volkomen arbitraire gronden even langs de ellenlange wachtrij direct naar het loket wordt geloodst om zo de woningmarkt nog even verder te verzieken.

Maar ja, alleen even op funda kijken, dan ken je de situatie in Amsterdam van voor tot achter inderdaad. Slaap lekker. .
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:37:06 #113
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_54150250
Ik vind duizend een behoorlijk aantal. Ik kijk wel eens naar huurhuizen in Den Haag maar er zijn maar honderd huizen per week beschikbaar voor die hele stad. Naar mijn weten is Amsterdam twee keer zo groot als Den Haag dus zal het aanbod per week ongeveer 200 zijn. Ik misgun het die mensen niet maar de gemeente Amsterdam moet niet jokken dat het geen probleem is want dat is er wel.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:40:20 #114
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_54150314
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:37 schreef Flumina het volgende:
Ik vind duizend een behoorlijk aantal. Ik kijk wel eens naar huurhuizen in Den Haag maar er zijn maar honderd huizen per week beschikbaar voor die hele stad. Naar mijn weten is Amsterdam twee keer zo groot als Den Haag dus zal het aanbod per week ongeveer 200 zijn. Ik misgun het die mensen niet maar de gemeente Amsterdam moet niet jokken dat het geen probleem is want dat is er wel.
Forget it. De huizenmarkt in Den Haag functioneert beter (:')) dan die in Amsterdam. Dat Amsterdam twee keer zo groot is zegt niets over het bestaande huizenaanbod op de huurmarkt. Sowieso kun je in Amsterdam de facto al niet meer spreken over een markt, daar de lokale overheid een flinke vinger in de pap heeft welke huizen als sociale huurwoning aangemerkt worden en welke de vrije sector toekomen, met alle rampzalige gevolgen van dien.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:43:47 #115
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_54150378
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:40 schreef Lithion het volgende:

[..]

Forget it. De huizenmarkt in Den Haag functioneert beter (:')) dan die in Amsterdam. Dat Amsterdam twee keer zo groot is zegt niets over het bestaande huizenaanbod op de huurmarkt. Sowieso kun je in Amsterdam de facto al niet meer spreken over een markt, daar de lokale overheid een flinke vinger in de pap heeft welke huizen als sociale huurwoning aangemerkt worden en welke de vrije sector toekomen, met alle rampzalige gevolgen van dien.
Ik heb na zeven jaar wachten een aardige kans, dat klopt. Ik heb geen idee hoe precies de woningmarkt in Amsterdam is, maar duizend zou in Den Haag al een behoorlijk probleem zijn.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_54157648
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:15 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, dan ken je de Amsterdamse huizenmarkt .

Op funda staan sowieso al géén sociale huurwoningen en geeft verder slechts een deelverzameling van het totale woningaanbod weer. Het gaat namelijk om huurhuizen waar deze mensen terecht zullen komen en het overgrote deel van de huurwoningen in Amsterdam zijn sociale huurwoningen. Die staan níet alleen in Zuidoost of Slotervaart zoals jij wil doen geloven, die staan bijvoorbeeld óók in Oud-West, Westerpark, Oud-Zuid, De Pijp, de Jordaan, Weesperzijde, Indische Buurt en nog wat andere wijken waar veel starters maar al te graag zouden willen huren en waar mensen al jarenlang voor op de wachtlijst staan.

Sowieso, beweren dat starters te veeleisend zijn in Amsterdam, waar háál je het vandaan? Lachwekkend gewoon. Een appartement van pakweg 50m2 (wat altijd ruim wordt bemeten) in bijvoorbeeld Oud-Zuid, waar nog wat aan op te knappen is gaat zo voor ¤210-250K van de hand. Dat zijn geen oppervlaktes voor gezinnen, maar voor starters. Dat zijn tweekamerappartementen. De eerste starter die zo'n ¤60K in de eerste twee jaar dat hij werkt binnentrekt die je nodig hebt voor een hypotheek van ruim ¤240K moet ik nog tegenkomen. Maar ook buiten de ring, in Buitenveldert is de situatie al even dramatisch en worden vergelijkbare prijzen betaald met vaak nog veel hogere servicekosten.

Maar ja, gek hè, in een stad waar ruim 75% van het totale woningbestand huurwoning is, waarvan het grootste deel weer door de sociale huurwoning wordt gevormd; geen wonder dat je een godsvermogen betaalt voor een startersappartement, waar nauwelijks nog een starter voor te vinden is zonder dat deze met kunst- en vliegwerk zich tot ver over de oren in een hypotheekschuld stort om toch ergens te kunnen wonen waar hij graag wil wonen.. Waar je mensen hebt die voor minder dan ¤400 in een appartement van 60+m2 in de Jordaan wonen (marktwaarde: pakweg ¤1200 p/m in de huidige verziekte markt) omdat ze 20 jaar geleden aan de inkomensnorm voldeden. Heel sociaal beleid inderdaad. Dat maakt het inderdaad heel logisch dat een volkomen arbitraire groep mensen even 6 jaar naar voren worden getrokken op de wachtlijst zonder enig aantoonbare reden, waardoor mensen die zich verder keurig aan de regels hebben gehouden maar even moeten slikken dat ze nog maar wat langer wachten op de woning die zij graag zouden willen hebben. Duizend woningen in een door en door verziekte woningmarkt als die van Amsterdam is een gigantisch aantal, ongeacht waar in de stad deze mensen gehuisvest worden.

En ja, het is een keuze om in een populaire wijk te wonen en daar betaal je meer voor, maar in Amsterdam is dat door overmatige overheidsregulering en een rampzalig woningbeleid tot bizarre proporties gestegen. Dan vind ik het niet gek dat mensen zich opwinden als een groep op volkomen arbitraire gronden even langs de ellenlange wachtrij direct naar het loket wordt geloodst om zo de woningmarkt nog even verder te verzieken.

Maar ja, alleen even op funda kijken, dan ken je de situatie in Amsterdam van voor tot achter inderdaad. Slaap lekker. .
Hulde voor deze treffende beschrijving. Vrind gelly weet echt niet waar hij het over heeft.
pi_54158348
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:07 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hmm ok, maar dan heeft TS alsnog een punt naar mijn mening. Je mag wellicht verwachten dat de overheid ze op weg helpt qua huisvesting, maar om ze voorrang te geven in een enorm krappe stad als Amsterdam is onzin natuurlijk. Geef ze een huisje in Overijssel ofzo, als ze dan naar Amsterdam willen kunnen ze daar zelf achteraan.
idd belachelijk weer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54158498
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:20 schreef jstiglitz het volgende:

[..]

Ze hebben uiteindelijk een legale verblijfstatus in Nederland gekregen. Hadden ze die direct bij aankomst gekregen - en dat had vele belastingcentjes gescheeld - dan hadden ze, inderdaad, net als ieder ander zes jaar op de lijst kunnen staan. Vrij eenvoudig, lijkt me.
puur en alleen omdat ze bleven zitten terwijl ze afgewezen waren dus zo eenvoudig is het niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_54158691
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus het probleem is vooral dat starters een weinig realistische kijk op de woningmarkt hebben. Of je moet werkelijk denken dat de vorige generatie voor een appel en een ei een vrijstaand huis in Amsterdam kon kopen. Het probleem is dus ook niet dat er geen woonruimte is, men heeft ook nog een pakket eisen. In amsterdam en in een goede buurt en betaalbaar. Ja, ik wil ook wel een Porsche, liefst het nieuwste model en ook nog een beetje betaalbaar graag. Je werkt er maar voor zou ik zeggen. Tot de tijd neem je met minder genoegen of hou je gewoon je klep.
mwah net niet maar het komt dicht in de buurt
Overigens slaat je vergelijking weer nergens op
pi_54160314
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:58 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Leuk als jij al jaren op de lijst staat. Wordt je gewoon duizend plaatsen naar achter gezet. Het is ook belachelijk dat die asielzoekers mogen kiezen waar ze willen wonen. Als ik in Adam wil wonen dan moeten ik aantonen dat ik een binding met de regio heb.

Overduidelijk weer een voorbeeld van eigen volk laatst.
ABN versie van de aloude borrelpraat: Die swatt'n die krieg'n meteen n hoes! En ie mot op e wachtlieste!
pi_54160441
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:07 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

ABN versie van de aloude borrelpraat: Die swatt'n die krieg'n meteen n hoes! En ie mot op e wachtlieste!
Mooi was die tijd ...

pi_54162093
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:07 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

In dit geval is het toch gewoon waar? Wat wel een verschil is met vroeger dat arbeiders niet bang hoeven te zijn dat hun werk wordt ingepikt.....
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:44:33 #123
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54162241
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

In dit geval is het toch gewoon waar? Wat wel een verschil is met vroeger dat arbeiders niet bang hoeven te zijn dat hun werk wordt ingepikt.....
Omdat zoveel asielzoekers hoogopgeleid zijn bedoel je?
pi_54162258
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:44 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Omdat zoveel asielzoekers hoogopgeleid zijn bedoel je?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:50:49 #125
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54162360
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:45 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Probeer het eens met woorden.
pi_54162810
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:50 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Probeer het eens met woorden.
Grapjes uitleggen weiger ik te doen.
pi_54163325
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:04 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat zal je nog tegenvallen. Hier in het asielzoekerscentrum zitten mensen die al een jaar of 6 in NL wonen en studeren etc.
Maar niet werken......
Dus waarom hebben die pardon gekregen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_54163490
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Grapjes uitleggen weiger ik te doen.
Stoer.

Hoe denk je dat het is om te vluchten? Dat je dan naar het vliegveld loopt aldaar een ticket met bestemming Amsterdam-Schiphol koopt? Vluchten is vaak alleen weggelegd voor de rijkste, en vaak hoogopgeleide mensen. Niet zelden zo'n 4000-8000 euro per persoon, reken maar eens uit voor een gezien van 5 mensen. Waarom denk je dat half Darfur hier niet of de stoep staat? Als ik verhalen hoor van vluchtelingen zijn dat vaak intelligente, hardwerkende mensen en hun ouders hadden in het land van herkomst een prima baan. Maar er zijn veel mensen die het onderscheid allochtoon-vluchteling niet zo goed kunnen maken.

Verder denk ik dat ze die mensen beter in kleinere steden kunnen onderbrengen dan in de Randstad.
know'm sayin?
word? word.
pi_54163510
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:39 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Maar niet werken......
Dus waarom hebben die pardon gekregen
Ze mogen niet werken. Er zullen wel mensen bij zijn die vrijwilligerswerk doen.
know'm sayin?
word? word.
pi_54163625
mmmmm, dit gaat de PvdA weer stemmen kosten
En de gemeenten heel veel geld aan bijstand.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_54163773
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:46 schreef alors het volgende:

[..]

Stoer.

Hoe denk je dat het is om te vluchten? Dat je dan naar het vliegveld loopt aldaar een ticket met bestemming Amsterdam-Schiphol koopt? Vluchten is vaak alleen weggelegd voor de rijkste, en vaak hoogopgeleide mensen. Niet zelden zo'n 4000-8000 euro per persoon, reken maar eens uit voor een gezien van 5 mensen. Waarom denk je dat half Darfur hier niet of de stoep staat? Als ik verhalen hoor van vluchtelingen zijn dat vaak intelligente, hardwerkende mensen en hun ouders hadden in het land van herkomst een prima baan. Maar er zijn veel mensen die het onderscheid allochtoon-vluchteling niet zo goed kunnen maken.

Verder denk ik dat ze die mensen beter in kleinere steden kunnen onderbrengen dan in de Randstad.
Dat klopt allemaal wel, maar je gaat te snel voorbij aan het volgende: diploma's uit het land van herkomst worden veelal niet erkend en zelfs als dat niet zo is, zijn deze mensen vaak om tal van redenen niet direct inzetbaar (taalbarriere!, jaren uit het vak etc).

Maar goed, deze groep is natuurlijk wel potentieel beter inzetbaar dan geimporteerde analfabeten uit de Rif/Koerdistan. Neemt nog steeds niet weg dat het idioot is dat ze bevoordeeld (want dat is het!) worden boven autochtonen.
pi_54164104
Wat mensen vergeten is dat het GELD kost om te vluchten, en niet alleen reisgeld maar omkoping etc
Een ECHTE vluchteling die het naar Nederland maakt heeft tig keer meer uitgegeven als een geluksuitkeringszoeker.

Het is een vrij veilige stelling om aan te nemen dat een vluchteling dus hoog opgeleid is en goed betaald was , danwel een andere inkomstenbron had die nhet daglicht daar danwel hier niet kan verdragen.

Met de eerste groep is weinig problemen, die leren de taal en gaan ook goed aan het werk. De gelukszoekers en crimininele vluchtelingen helaas een grotere groep bezorgen veelal door uiterlijk en een te grote bek deze hardwerkende groep het stigma.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:07:57 #133
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54165439
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:52 schreef Het_hupt het volgende:
mmmmm, dit gaat de PvdA weer stemmen kosten
En de gemeenten heel veel geld aan bijstand.
Idd en het zal leiden tot veel ontevredenheid bij de Nederlanders die weer veel langer op een huis kunnen wachten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54165547
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:13 schreef desiredbard het volgende:
Wat mensen vergeten is dat het GELD kost om te vluchten, en niet alleen reisgeld maar omkoping etc
Een ECHTE vluchteling die het naar Nederland maakt heeft tig keer meer uitgegeven als een geluksuitkeringszoeker.
Daarom zitten vluchtelingen ook meestal in een tentenkamp ergens in Afrika.
pi_54165613
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd en het zal leiden tot veel ontevredenheid bij de Nederlanders die weer veel langer op een huis kunnen wachten.
Had ik al gezegd dat de Sociale Dienst deze woningen van de kanslozen ook gaat inrichten?
pi_54165705
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:15 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Had ik al gezegd dat de Sociale Dienst deze woningen van de kanslozen ook gaat inrichten?
Neen, geef eens een linkje? Als het waar is: idioot. Ze hebben toch werk of anders een uitkering? Aan inkomsten ontbreekt het ze dus niet...
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:20:15 #137
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54165733
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:15 schreef Het_hupt het volgende:
Had ik wel verwacht want waar moeten ze anders het geld vandaan halen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54165853
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Neen, geef eens een linkje? Als het waar is: idioot. Ze hebben toch werk of anders een uitkering? Aan inkomsten ontbreekt het ze dus niet...
Ze immers geen geld, dus als ze een woning krijgen dient die ingericht te worden.
pi_54165870
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Had ik wel verwacht want waar moeten ze anders het geld vandaan halen
zeg ik
pi_54165892
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:25 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ze immers geen geld, dus als ze een woning krijgen dient die ingericht te worden.
Sluiten ze toch een lening af? Moet ik ook doen als ik ergens niet direct geld voor heb
pi_54165961
quote:
Bouche verzorgt voor het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) de complete inrichting en het sleutelklaar opleveren van honderden woningen per jaar door heel Nederland sinds 1997. De volgende werkzaamheden worden voor de COA verricht:

* Inrichten; onder andere het sauzen en behangen van wanden en/of plafonds, vernieuwen van vloerbedekking, gordijnen en complete inventaris.
* Ontruimen; het leeghalen en schoonmaken van woningen en eventueel afvoeren van oude materialen.
* Renoveren; het opknappen van woningen en verrichten van lichte werkzaamheden.
* Verhuizen; het verhuizen en installeren van de inventaris van bewoners en COA.
bron
Wie zal dat betalen?
pi_54166007
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Sluiten ze toch een lening af? Moet ik ook doen als ik ergens niet direct geld voor heb
Heeeeee, we hebben het over "arme" illegalen, niet over de inheemse bevolking?
pi_54166078
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:30 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

bron
Wie zal dat betalen?
Waar staat dat ze dit werk voor de nieuwe woningen van de GP'ers gaan verrichten? Volgens mij gaat dit over het inrichten van de woningen van de AZCs.

[ Bericht 66% gewijzigd door jstiglitz op 25-10-2007 19:43:34 ]
pi_54166085
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:32 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Heeeeee, we hebben het over "arme" illegalen, niet over de inheemse bevolking?
Ik heb net toch gelezen dat alleen vermogende asielzoekers in Nl aankomen?
pi_54166183
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb net toch gelezen dat alleen vermogende asielzoekers in Nl aankomen?
Al geprobeerd om zonder ticket in een vliegtuig te komen? Of aan een mensensmokkelaar krediet gevraagd voor de reis?
pi_54166364
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:41 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Al geprobeerd om zonder ticket in een vliegtuig te komen? Of aan een mensensmokkelaar krediet gevraagd voor de reis?
Daar moet je altijd cash afrekenen inderdaad. Verwerpelijke kapitalistische marktwerking natuurlijk
pi_54166458
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:41 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Nog knapper vind ik het in het vliegtuig komen zonder paspoort.
pi_54166582
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:55 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nog knapper vind ik het in het vliegtuig komen zonder paspoort.
ik dacht dat die als toiletpapier werd gebruikt, maar ik kan het mis hebben.
pi_54175483
Ik heb zin in de verkiezingen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:19:46 #150
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_54175618
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:58 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Leuk als jij al jaren op de lijst staat. Wordt je gewoon duizend plaatsen naar achter gezet. Het is ook belachelijk dat die asielzoekers mogen kiezen waar ze willen wonen. Als ik in Adam wil wonen dan moeten ik aantonen dat ik een binding met de regio heb.

Overduidelijk weer een voorbeeld van eigen volk laatst.
Schandalig dat die gelukszoekers worden voorgetrokken. Er zitten vermoedelijk ook nog mensen met een crimineel verleden tussen. De hardwerkende Nederlander die moe gepest door Marokkanen wil verhuizen, kan nog heel lang wachten.

Wat een ziek land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')