Leuk als jij al jaren op de lijst staat. Wordt je gewoon duizend plaatsen naar achter gezet. Het is ook belachelijk dat die asielzoekers mogen kiezen waar ze willen wonen. Als ik in Adam wil wonen dan moeten ik aantonen dat ik een binding met de regio heb.quote:A'dam: 1000 huizen voor pardon-groep
De gemeente Amsterdam denkt dat er zo'n duizend woningen nodig zijn om asielzoekers te huisvesten die onder de pardonregeling vallen. Wethouder Herrema reikte vandaag de sleutels uit aan het eerste gezin dat een huis kreeg.
Volgens de gemeente zijn er voldoende woningen voor de groep asielzoekers, ondanks de krapte op de huizenmarkt. Tot nu toe hebben zich in Amsterdam 1200 asielzoekers laten registreren.
De gemeente denkt dat er uiteindelijk 2000 mensen geholpen moeten worden. Zij krijgen bij aanmelding meteen zes jaar inschrijfduur, waardoor ze eerder een huis krijgen.
Bron: NOS
Dat zal je nog tegenvallen. Hier in het asielzoekerscentrum zitten mensen die al een jaar of 6 in NL wonen en studeren etc.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Het hele idee achter dat Generaal Pardon was toch juist dat die mensen hier mochten blijven omdat ze al jarenlang in de Nederlandse maatschappij functioneerden? Ze woonden hier, kinderen gingen hier naar school etcetera. Dan neem ik aan dat ze ook gewoon een huis hebben waar ze in kunnen blijven wonen.
Fout. De asielzoekerscentra stromen nu leeg, en dit is het resultaat. Alles moet gehuisvest worden.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Het hele idee achter dat Generaal Pardon was toch juist dat die mensen hier mochten blijven omdat ze al jarenlang in de Nederlandse maatschappij functioneerden? Ze woonden hier, kinderen gingen hier naar school etcetera. Dan neem ik aan dat ze ook gewoon een huis hebben waar ze in kunnen blijven wonen.
Hmm ok, maar dan heeft TS alsnog een punt naar mijn mening. Je mag wellicht verwachten dat de overheid ze op weg helpt qua huisvesting, maar om ze voorrang te geven in een enorm krappe stad als Amsterdam is onzin natuurlijk. Geef ze een huisje in Overijssel ofzo, als ze dan naar Amsterdam willen kunnen ze daar zelf achteraan.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat zal je nog tegenvallen. Hier in het asielzoekerscentrum zitten mensen die al een jaar of 6 in NL wonen en studeren etc.
Daar ben ik het mee eens hoor.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:07 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hmm ok, maar dan heeft TS alsnog een punt naar mijn mening. Je mag wellicht verwachten dat de overheid ze op weg helpt qua huisvesting, maar om ze voorrang te geven in een enorm krappe stad als Amsterdam is onzin natuurlijk. Geef ze een huisje in Overijssel ofzo, als ze dan naar Amsterdam willen kunnen ze daar zelf achteraan.
Dat is natuurlijk een beetje overtrokken.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:09 schreef snarfbreda het volgende:
Sta je dan met je kind op straat, sorry hoor U heeft geen urgentie, er zijn nog 2000 wachtende asielzoekers voor u.
sta je met je kind op straat, sorry u bent asielzoeker er gaan nog 2000 doorstromers u voor...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:09 schreef snarfbreda het volgende:
Sta je dan met je kind op straat, sorry hoor U heeft geen urgentie, er zijn nog 2000 wachtende asielzoekers voor u.
Sorry hoor , maar "wij" moeten toch allemaal wat opbouwen!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:14 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje overtrokken.
Verder natuurlijk een beetje onzin, dit zou een mooie gelegenheid zijn om die mensen te spreiden en niet weer allemaal in de grote steden te proppen.
Maarja dan gaan de waspikkers weer zeuren natuurlijk.
Goed dat ze huis krijgen, alleen dit is natuurlijk een beetje achterlijk, ze kunnen best nog wat langer in het AZC wachten, die extra voorrang is nergens voor nodig.
Dat is toch precies wat ik zeg? Of in elk geval bedoel.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:16 schreef snarfbreda het volgende:
[..]
Sorry hoor , maar "wij" moeten toch allemaal wat opbouwen!
Die gasten krijgen het gestoffeerd aangeboden met de bijbehorende uitkering.
Dit kan en gebeurd alleen in nederland.
Je vergeet de starters... Die mogen tot hun 35e bij hun ouders wonen, omdat het de politiek heeft behaagd om een heleboel mensen met voorrang te plaatsen in de krapste woningmarkt van Nederlandquote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:15 schreef slaveloos het volgende:
[..]
sta je met je kind op straat, sorry u bent asielzoeker er gaan nog 2000 doorstromers u voor...
urgentie is er juist omdat je met kind op straat staat....
dacht het niet....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:07 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Geef ze een huisje in Overijssel ofzo, als ze dan naar Amsterdam willen kunnen ze daar zelf achteraan.
ik vergeet de startes helemaal niet. Die stellen echter hogere eisen aan hun behuizing dan de gemiddelde moeder met kind.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je vergeet de starters... Die mogen tot hun 35e bij hun ouders wonen, omdat het de politiek heeft behaagd om een heleboel mensen met voorrang te plaatsen in de krapste woningmarkt van Nederland. Overigens een woningmarkt die nu juist krap is door disfunctioneren van de overheid
. Als het niet zo treurig was zou ik er om kunnen lachen.
Nee, niet in Overijssel. Wij moeten hier ook 4 jaar lang op een wachtlijst staan voor we eindelijk iets kunnen huren. Dus laat ze maar gewoon weer teruggaan naar hun bananenrepubliek.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:07 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hmm ok, maar dan heeft TS alsnog een punt naar mijn mening. Je mag wellicht verwachten dat de overheid ze op weg helpt qua huisvesting, maar om ze voorrang te geven in een enorm krappe stad als Amsterdam is onzin natuurlijk. Geef ze een huisje in Overijssel ofzo, als ze dan naar Amsterdam willen kunnen ze daar zelf achteraan.
Komt bij dat 26,2% van de wijk hier al niet westers allochtoon is, dus nee dankje.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:53 schreef beelz het volgende:
[..]
Nee, niet in Overijssel. Wij moeten hier ook 4 jaar lang op een wachtlijst staan voor we eindelijk iets kunnen huren. Dus laat ze maar gewoon weer teruggaan naar hun bananenrepubliek.
Wat een onzin... Je doet net alsof 'starters' allemaal kapitaalkrachtig zijn; net alsof alle starters het zich kunnen veroorloven om in de pijp etc te kopen... Vergeet het maar. Een sociale huurwoning op een dergelijke plek krijg je verder pas na meer dan een decennium wachten. De groep die eisen stelt verdient dan allang veel te veel om daarvoor nog in aanmerking te komen. Kortom: starters in Amsterdam worden absoluut enorm benadeeld door dit plan.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:41 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ik vergeet de startes helemaal niet. Die stellen echter hogere eisen aan hun behuizing dan de gemiddelde moeder met kind.
Starters willen niet naar noord, of naar zuid-west.
Let maar op waar de asielzoekers terechtkomen. Niet in de pijp, de jordaan of oud-zuid hoor.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:11 schreef Rutgerr het volgende:
Overigens merk ik hier vrij weinig van en de echte VVD'ers in A'dam hebben toch een grachtenpandje waar dat tuig niet komt te wonen.
Ik woon al 22 jaar in Nederland. Denk dat ik toch maar eens contact op moet nemen met de woningbouwverenigingquote:
Zolang ze niet in mijn dorp komen wonen, maar in die toch al totaal verziekte klotestad Amsterdam, vind ik het eerlijk gezegd juist prima.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Leuk als jij al jaren op de lijst staat. Wordt je gewoon duizend plaatsen naar achter gezet. Het is ook belachelijk dat die asielzoekers mogen kiezen waar ze willen wonen. Als ik in Adam wil wonen dan moeten ik aantonen dat ik een binding met de regio heb.
Overduidelijk weer een voorbeeld van eigen volk laatst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |