abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54136278
Zullen wij blijven zingen, Sparta!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54136446
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:06 schreef Monidique het volgende:
Weekly Standard. Dat is cruciaal.
Kwam jij gisteren niet met Esquire als bron?
pi_54137074
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kwam jij gisteren niet met Esquire als bron?
Ja, en? Weekly Standard is je gebruikelijke crackpotmagazine, met overeenkomende meningen, Esquire een of ander lifestyleblaadje, met daarin een interview met twee voormalige overheidsfunctionarissen. Wat is de relevantie?
pi_54137141
Dat is toch van Bill Kristol, de enige nog levende neocon?
pi_54137160
Beide zijn nou niet echt van een redelijk niveau, dat was mijn punt.
pi_54137226
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:16 schreef Evil_Jur het volgende:
Beide zijn nou niet echt van een redelijk niveau, dat was mijn punt.
Er is een verschil tussen een interview met twee voormalige mederwerkers van het Witte Huis, en de mening van een of andere neocon-columnist. Dat is gewoon duidelijk. Al stond het interview in De Waarheid...
pi_54137232
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:15 schreef Autodidact het volgende:
Ja.
pi_54137358
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een interview met twee voormalige mederwerkers van het Witte Huis, en de mening van een of andere neocon-columnist. Dat is gewoon duidelijk. Al stond het interview in De Waarheid...
Oh, De Waarheid, dan moet het wel kloppen natuurlijk...
pi_54137490
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:23 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Oh, De Waarheid, dan moet het wel kloppen natuurlijk...
Nou ja, ik zou bij discutabele bronnen eerder vraagtekens zetten bij interviews, want je moet ook maar afwachten of ze het correct verwoorden. Weekly Standard doet volgens mij weinig interviews, gewoon Fok!-frontpagecolumns over hoe Iran Hitler is en Gore ook Hitler en Obama is Hitler en we staan op de rand van de afgrond, maar weinig interviews dus. Esquire, ik ken het nauwelijks, maar ik heb geen reden te twijfelen aan het interview, zeker niet omdat er niets nieuws gezegd werd, in feite, en het geen twee onbekende personen zijn, ze hebben al een aantal interviews en columns geschreven.

Waar het verhaal over gaat? Ze mochten van het Witte Huis niet zeggen dat er met Iran is onderhandeld, want ja, dat past niet bij Cheney's agenda.
pi_54137586
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, ik zou bij discutabele bronnen eerder vraagtekens zetten bij interviews, want je moet ook maar afwachten of ze het correct verwoorden. Weekly Standard doet volgens mij weinig interviews, gewoon Fok!-frontpagecolumns over hoe Iran Hitler is en Gore ook Hitler en Obama is Hitler en we staan op de rand van de afgrond, maar weinig interviews dus. Esquire, ik ken het nauwelijks, maar ik heb geen reden te twijfelen aan het interview, zeker niet omdat er niets nieuws gezegd werd, in feite, en het geen twee onbekende personen zijn, ze hebben al een aantal interviews en columns geschreven.

Waar het verhaal over gaat? Ze mochten van het Witte Huis niet zeggen dat er met Iran is onderhandeld, want ja, dat past niet bij Cheney's agenda.
Je zit nog steeds in de ontkenningsfase hè? Stiekum weet je wel dat Bush niet zo evil is en de Clintons niet zo heilig als de bevooroordeelde Eurabische media doen voorkomen...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54137600
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je zit nog steeds in de ontkenningsfase hè? Stiekum weet je wel dat Bush niet zo evil is en de Clintons niet zo heilig als de bevooroordeelde Eurabische media doen voorkomen...
Tijd voor je pilletjes, Klopkoekje.
pi_54137615
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.
Leuk citaatje van Francis Fukuyama: "The Project for the New American Century - that was just Bill Kristol and a fax"
pi_54137684
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:15 schreef Autodidact het volgende:
A.k.a. de man die altijd fout zit.
pi_54137699
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tijd voor je pilletjes, Klopkoekje.
Heb jij die niet een keer nodig? Je hoeft maar 'Bush' of 'Cheney' te roepen en je komt telkens weer met Nation (Treason zou een betere titel zijn) achtige stukjes aankakken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54137738
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heb jij die niet een keer nodig? Je hoeft maar 'Bush' of 'Cheney' te roepen en je komt telkens weer met Nation (Treason zou een betere titel zijn) achtige stukjes aankakken.
Ja. Klopkoekje. Ja.
pi_54137740
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:34 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Leuk citaatje van Francis Fukuyama: "The Project for the New American Century - that was just Bill Kristol and a fax"
Dat was in een interview met The Independent en die zijn al net zo fout als Weekly Standard, The Nation of dat knipselkrantje van Van Weezel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54137827
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat was in een interview met The Independent en die zijn al net zo fout als Weekly Standard, The Nation of dat knipselkrantje van Van Weezel.
Wat een onzin, Klopkoek. Fukuyama heeft het zelfs op de Nederlandse publieke omroep herhaald, in tegenlicht. Nice try.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/27786374/
pi_54137952
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:46 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wat een onzin, Klopkoek. Fukuyama heeft het zelfs op de Nederlandse publieke omroep herhaald, in tegenlicht. Nice try.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/27786374/
Oké als ie dat ook nog een keer live op TV heeft gezegd zal het wel waar zijn. Natuurlijk laffe actie van hem: je handen ervan af trekken als de stroming opeens minder populair wordt. Dat had ie maar eerder moeten bedenken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54137970
Ja, het is heldhaftiger je fouten niet te erkennen.
pi_54138052
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:52 schreef Autodidact het volgende:
Denk je echt dat dat erachter zit? Die man wil gewoon z'n reputatie niet te grabbel gooien en voorkomen dat hij bekend komt te staan als de Carl Schmitt van de 21ste eeuw.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:59:33 #71
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_54138116
Jeroen van der Boom

Jij bent zo
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_54138238
quote:
goed nummer niet gek dat hij beroemdt is geworden!!!!
pi_54138323
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Denk je echt dat dat erachter zit? Die man wil gewoon z'n reputatie niet te grabbel gooien en voorkomen dat hij bekend komt te staan als de Carl Schmitt van de 21ste eeuw.
Ik claim niks te weten over zijn motivatie, maar ik zie er nou niet bepaald een meesterbedrieger in...misschien denkt hij echt dat het tot iets gegroeid was dat hij zich er niet kan vinden. Misschien niet..
pi_54138394
Francis Fukuyama is natuurlijk een eersteklas opportunist. Maar dan weet hij het nog zo te draaien dat je er toch steeds weer intrapt.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54138451
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik claim niks te weten over zijn motivatie, maar ik zie er nou niet bepaald een meesterbedrieger in...misschien denkt hij echt dat het tot iets gegroeid was dat hij zich er niet kan vinden. Misschien niet..
Dat is wat hijzelf beweert maar als je gaat kijken wat er in de periode 1997-2000 uit PNAC is gerold dan heeft Bush daar nog geen 10% van gerealiseerd. Dus ik heb m'n twijfels maar zeker weten doe je het natuurlijk niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54138540
Volgens mij is Fukuyama meer de Tom Friedman-liberaal, en denkt hij dat openstelling van de wereld bij zal dragen aan meer welvaart en zodoende vrede, waar hij gelijk in kan hebben, en dat soms oorlog en een militaristische houding kan helpen, waar hij gelijk in kan hebben, maar zich toch een hoedje schrok toen hij plots, jarenlang verdoofd door neocondroompjes, wakker werd in bed met éénentwintigste-eeuws-communisten.
pi_54138761
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:19 schreef Monidique het volgende:
Volgens mij is Fukuyama meer de Tom Friedman-liberaal, en denkt hij dat openstelling van de wereld bij zal dragen aan meer welvaart en zodoende vrede, waar hij gelijk in kan hebben, en dat soms oorlog en een militaristische houding kan helpen, waar hij gelijk in kan hebben, maar zich toch een hoedje schrok toen hij plots, jarenlang verdoofd door neocondroompjes, wakker werd in bed met éénentwintigste-eeuws-communisten.
Toch geloof ik nog steeds dat hij gelijk heeft (de overwinning van het kapitalisme), maar itt hem vindt ik dat geen positieve ontwikkeling. Want uiteindelijk zal dan ook die liberale wereld de nadelen gaan ondervinden van het missen van incentives (maar dan een ander soort incentives uiteraard).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54138785
quote:
He, Sid Civious, !
pi_54138811
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

He, Sid Civious, !
Heuh Japie!
pi_54138851
quote:
Hij heeft zo'n beetje het copyright op de term nation-building als ik dat ophitserige The End of History mag geloven. En je verzetten tegen de militaire interventie als middel om dat doel te bereiken is op zich niet verkeerd (ik geloof zelf ook niet echt dat je met tanks en hier en daar een bommentapijtje een democratie sticht). Probleem is dat hij daarna zich nog even snel achter militair ingrijpen in Irak heeft geschaard en daarna weer terugkwam op dat standpunt. "We zijn tenslotte allemaal bedrogen." Ja, neem er nog een.

En in plaats van zijn fout eindelijk eens toe te geven (neoconservatisme deugt niet, want de Verlichting is niet universeel) speelt hij hier weer z'n gebruikelijke riedeltje af. Hij erkent nu dat tanks en F16's geen democratie brengen en dat we deze ook niet kunnen opleggen, maar gaat uit van de "interne processen". Maar, nu democratie óók geen westers begrip is: hoe wil je aansturen op een staatsvorm die aansluit op de jouwe zonder die zelf te sturen?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54139009
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:35 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Hij heeft zo'n beetje het copyright op de term nation-building als ik dat ophitserige The End of History mag geloven. En je verzetten tegen de militaire interventie als middel om dat doel te bereiken is op zich niet verkeerd (ik geloof zelf ook niet echt dat je met tanks en hier en daar een bommentapijtje een democratie sticht). Probleem is dat hij daarna zich nog even snel achter militair ingrijpen in Irak heeft geschaard en daarna weer terugkwam op dat standpunt. "We zijn tenslotte allemaal bedrogen." Ja, neem er nog een.

En in plaats van zijn fout eindelijk eens toe te geven (neoconservatisme deugt niet, want de Verlichting is niet universeel) speelt hij hier weer z'n gebruikelijke riedeltje af. Hij erkent nu dat tanks en F16's geen democratie brengen en dat we deze ook niet kunnen opleggen, maar gaat uit van de "interne processen". Maar, nu democratie óók geen westers begrip is: hoe wil je aansturen op een staatsvorm die aansluit op de jouwe zonder die zelf te sturen?
Daar weet ik wel het antwoord op

De beste man gelooft dat uiteindelijk iedereen een democratie wil. Daarom moet je volgens hem ook het risico nemen dat bij verkiezingen fundi's aan de macht komen omdat die hun beloftes toch nooit waar kunnen maken. Dat is hier te zien:
http://www.vpro.nl/progra(...)6374/media/24224530/

Allhoewel hij twee jaar later het nu allemaal minder hard stelt:
http://www.foreignaffairs(...)uiet-revolution.html
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54139080
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar weet ik wel het antwoord op

De beste man gelooft dat uiteindelijk iedereen een democratie wil. Daarom moet je volgens hem ook het risico nemen dat bij verkiezingen fundi's aan de macht komen omdat die hun beloftes toch nooit waar kunnen maken. Dat is hier te zien:
http://www.vpro.nl/progra(...)6374/media/24224530/

Allhoewel hij twee jaar later het nu allemaal minder hard stelt:
http://www.foreignaffairs(...)uiet-revolution.html
In Turkije zijn de fundi's aan de macht, maar die zijn sterker tot democratie geneigd dan de atheïstische minderheid. Je moet de politieke situatie vanuit haar context bekijken. In landen die vanuit een geheel andere traditie zijn ontwikkeld, kun je niet zomaar jouw manier van samenleven naar binnen rammen. Die manier van samenleven hangt immers samen met de geschiedenis van een volk. Je kunt het leger verslaan, maar niet dat Volksempfinden.

En nu ga ik Age of Empires spelen.
pi_54139193
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:46 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

In Turkije zijn de fundi's aan de macht, maar die zijn sterker tot democratie geneigd dan de atheïstische minderheid. Je moet de politieke situatie vanuit haar context bekijken. In landen die vanuit een geheel andere traditie zijn ontwikkeld, kun je niet zomaar jouw manier van samenleven naar binnen rammen. Die manier van samenleven hangt immers samen met de geschiedenis van een volk. Je kunt het leger verslaan, maar niet dat Volksempfinden.

En nu ga ik Age of Empires spelen.
Dat gebruikt hij juist als argument voor zijn stelling dat er uiteindelijk overal democratie zal ontstaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:10:13 #85
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54139544
quote:
Werknemers Unilever staken

ANP

Rotterdam - Ongeveer vijfhonderd werknemers van de fabrieken van voedingsmiddelenconcern Unilever demonstreren woensdag in Rotterdam voor zeggenschap over de bedrijfsvoering. Voor veel werknemers is de belangrijkste reden dat ze actie voeren de sluiting van drie fabrieken. Bij de demonstratie zijn van alle zes Unilever-fabrieken in Nederland werknemers aanwezig. De fabrieken liggen 32 uur stil.

De optocht begon bij de magarinefabriek aan de Nassaukade en trok via de Erasmusbrug naar het hoofdkantoor van Unilever. Voorzitter Jaap Jongejan van de vakbond CNV Bedrijvenbond was aanwezig om de mensen een hart onder de riem te steken. ‘Zij voelen zich als een leeggeschraapt Calvé-potje pindakaas bij de glasbak.’

Eén van de medewerkers van de fabriek in Delft beaamt dat gevoel. ‘Helaas effe geen pindakaas.’

Begin oktober maakte Unilever bekend de fabrieken in Delft (Calvé), Loosdrecht (Knorr) en Vlaardingen (Cif) uiterlijk aan het einde van 2008 te sluiten. Ongeveer 474 werknemers verliezen naar verwachting hun baan. De sluiting van de fabrieken is onderdeel van een grote reorganisatie bij het concern waarbij in vier jaar tijd 20.000 banen verdwijnen.

De vakbonden eisen van Unilever een baangarantie voor drie jaar en goede cao-afspraken. Eerdere onderhandelingen waren op niets uitgelopen. Dinsdag deed Unilever de vakbonden een handreiking door te garanderen dat er tot april 2009 geen gedwongen ontslagen vallen. Volgens de bonden is dit een begin, maar nog onvoldoende. Aan het eind van de middag gaan de bonden met de directie van Unilever om de tafel te zitten om te onderhandelen.

Lucas Vermaat, bestuurder van FNV Bondgenoten, wil met de staking aan de directie laten zien dat het nu echt tijd is om de reorganisaties bij dit bedrijf te stoppen. ‘De mensen tellen eerst en het gekke is, die fabrieken draaien niet eens een verlies.’ De jolige stemming die bij de demonstratie hangt, hoort volgens Vermaat ook bij het karakter van de acties en de werknemers. ‘Het laatste dat we willen is dat we zielig worden gevonden.’
Verdomme, de pindakaasproduktie ligt stil
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_54139580
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:10 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Verdomme, de pindakaasproduktie ligt stil
Mark Rutte is nog HRO-manager geweest bij die fabriek.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:15:00 #87
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54139640
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:11 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Mark Rutte is nog HRO-manager geweest bij die fabriek.
Dat is mooi voor Mark Rutte. Wat is een HRO-manager?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:23:45 #88
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54139805
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:52 schreef Autodidact het volgende:
Je bedoelt, doen zoals Bush doet?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:25:05 #89
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54139827
quote:
Ja, dat klopt. Da's namelijk een veiligheidsrisico, de FBI op 't net.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54140004
EUUUUUUUUGH!

Pleitnota's schrijven. !
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:34:30 #91
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54140023
Uberhaupt, nota's schrijven:
pi_54140335
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:47 schreef FOKradio het volgende:

[..]

Het is vanaf nu beschikbaar op Radio.fok.nl. Mutant01 zat in het eerste deel.
Net geluisterd. Toch anders dan ik me had voorgesteld.
pi_54140484
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:48 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Toch anders dan ik me had voorgesteld.
Ja, precies.
pi_54140533
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:15 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat is mooi voor Mark Rutte. Wat is een HRO-manager?
Personeelschef.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:00:12 #95
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_54140595
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:57 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Personeelschef.
Waarlijk de beste baan in een bedrijf.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_54140632
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:00 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waarlijk de beste baan in een bedrijf.
Je bedoelt: het beste luizenbaantje?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:03:35 #97
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54140663
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:02 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Je bedoelt: het beste luizenbaantje?
Je moet er wel tegen kunnen.

Ander puntje: De mensen die in HRM terecht komen zijn meestal te zwak bevonden voor ieder ander baantje binnen 't bedrijf.
pi_54140670
Zijn er hier mensen die Caesar IV spelen/gespeeld hebben/overwegen het te gaan spelen?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:04:43 #99
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54140695
De echte Italiaanse Calimero zegt helemaal niet: "Zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk."
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54140720
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:03 schreef gronk het volgende:

[..]

Je moet er wel tegen kunnen.

Ander puntje: De mensen die in HRM terecht komen zijn meestal te zwak bevonden voor ieder ander baantje binnen 't bedrijf.
Het lijkt me ook typisch een baantje voor uitgerangeerd kaderpersoneel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')