Daar ik geen zin heb om door je standard geblaat heen te lezen waar het autochtonenen rezpekt voor hen in Nederland betreft: http://forum.fok.nl/user/history/130955quote:
Geloof het of niet Orthodoxen zijn minder erg als Lutheranen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:58 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik snap dat niet .. waarom is er in Oost-Europa een openlijke haat tegen homosexuelen? Dat is in Rusland ook al zo erg?
Zit dat er cultureel ingebakken, of is het een erfenis van de Orthodoxe kerk ?
Dat bestaat wrs overal wel in de wereld; in Polen is men zich terwijl de Sovjet dominatie tanende was, gaan oriënteren op de RK-roots en het RKisme dat daar gepredikt wordt is nu eenmaal vrij fundamenteel daarin. Ik denk dat de mate van secularisering van een land ook de mate aangeeft van tolerantie tov homoseksuelen, gelijke rechten voor vrouwen, abortus etc.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:58 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik snap dat niet .. waarom is er in Oost-Europa een openlijke haat tegen homosexuelen? Dat is in Rusland ook al zo erg?
Zit dat er cultureel ingebakken, of is het een erfenis van de Orthodoxe kerk ?
Twee punten waaraan ik me ook wel eens heb geërgerd, maar ik had het niet zo goed kunnen verwoorden. Hulde. Ook voor je andere reacties.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap twee dingen ECHT niet:
1) Als een probleem in land X aan de kaak wordt gesteld, waarom ga je dan verwijzen naar land Y? Dat het er in land Y erger aan toegaat dan in land X, wil niet zeggen dat er in land X niks aan de hand is. Verschillende organisaties - Amnesty is er daar maar eentje van - hebben homofobie, antisemitisme en dergelijke vastgesteld in Polen. Bezorgdheid over de opstelling van Polen is tot in het Europees parlement aan de orde geweest.
2) Problemen rondom intolerantie op basis van het christendom voortdurend spiegelen aan de islam. Waarom in vredesnaam? Dit topic gaat over Polen, niet over Iran. Het gaat over christen-fundamentalisten, waarmee op geen enkele manier wordt gezegd dat er geen moslim-fundamentalisten zijn. Moeten we christen-fundamentalisme maar tolereren en relativeren omdat moslim-fundamentalisme erger is? Wat is in vredesnaam je punt?
En als je geen antwoord weet op die vraag, houd dan alsjeblieft eens op om elk topic te verzieken met islamofobe opmerkingen. Ook al heb je een punt, je kunt ook te ver doorslaan en je verziekt topics.
Dhimmi! Want kritiek op de moslims daar komt alleen maar bonje van hè? Hypocriet hoor..quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:28 schreef Elfletterig het volgende:
Met iemand die jouw manier van denken erop nahoudt, valt onmogelijk te discussiëren. Ik ga het daarom anders aanpakken: als je dit topic nog langer blijft verzieken met moslim-meuk, ga ik dat in het feedback-topic aan de kaak stellen.![]()
Je dáág. Je kan er geen voorbeeld van vinden omdat die er niet is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Daar ik geen zin heb om door je standard geblaat heen te lezen waar het autochtonenen rezpekt voor hen in Nederland betreft: http://forum.fok.nl/user/history/130955
Meest recentelijke gehak natuurlijk ingegeven door een ralistisch maar natuurlijk satirisch bedoeld stukje van een zekere Bahara. Afgezien dat dat het taalgebruik helaas realistisch is: http://www.dumpert.nl/med(...)tloze_marokkaan.html
Jij zit inderdaad niet in mijn linse-usersvakje, maar je zit wel in de deelverzameling "toch wel heel interessante users". Laat je niet uit de tent lokken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
Bedankt, K-Billy. Ik ben op veel punten minder links dan menigeen denkt, hoewel ik liever helemaal niet over links of rechts praat. Ik vind dat holle begrippen. Ik sluit me graag aan bij je analyse. Ik had er nog niet zo bij stilgestaan, maar je hebt denk ik een punt.
Het valt me op dat Tsjechië - toch ook een land dat onder Sovjet-dominantie viel, stukken toleranter is. Nu geloof ik trouwens wel dat de bevolking daar veel minder gelovig is dan in Polen. Het toont dus precies aan wat voor ellende de orthodoxe vorm van katholicisme aanricht. Het ergste is nog wel dat de Bijbel vol staat met kreten als "hebt uw naaste lief", terwijl Poolse katholieken het boek alleen gebruiken om anderen mee te veroordelen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:12 schreef Ryan3 het volgende:
Dat bestaat wrs overal wel in de wereld; in Polen is men zich terwijl de Sovjet dominatie tanende was, gaan oriënteren op de RK-roots en het RKisme dat daar gepredikt wordt is nu eenmaal vrij fundamenteel daarin. Ik denk dat de mate van secularisering van een land ook de mate aangeeft van tolerantie tov homoseksuelen, gelijke rechten voor vrouwen, abortus etc.
Dat zijn het ook. Zeker aangezien het verdedigen van liberale grondrechten tegenwoordig weer 'ouderwets' als 'links' gezien wordt. En reactionair, nationalistisch conservatisme weer gewoon 'rechts' is. De één ontleent zijn identiteit aan die termen en de ander zijn electoraat.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
Bedankt, K-Billy. Ik ben op veel punten minder links dan menigeen denkt, hoewel ik liever helemaal niet over links of rechts praat. Ik vind dat holle begrippen.
Tsjechië is altijd al een waanzinnig liberaal, atheistisch en intellectueel land geweest (en met altijd bedoel ik: al sinds de jaren '20).quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het valt me op dat Tsjechië - toch ook een land dat onder Sovjet-dominantie viel, stukken toleranter is. Nu geloof ik trouwens wel dat de bevolking daar veel minder gelovig is dan in Polen. Het toont dus precies aan wat voor ellende de orthodoxe vorm van katholicisme aanricht. Het ergste is nog wel dat de Bijbel vol staat met kreten als "hebt uw naaste lief", terwijl Poolse katholieken het boek alleen gebruiken om anderen mee te veroordelen.
[POL FB] Feedback voor politieke moderatiequote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:28 schreef Elfletterig het volgende:
Met iemand die jouw manier van denken erop nahoudt, valt onmogelijk te discussiëren. Ik ga het daarom anders aanpakken: als je dit topic nog langer blijft verzieken met moslim-meuk, ga ik dat in het feedback-topic aan de kaak stellen.![]()
Thanksquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:08 schreef Floripas het volgende:
Jij zit inderdaad niet in mijn linse-usersvakje, maar je zit wel in de deelverzameling "toch wel heel interessante users". Laat je niet uit de tent lokken.
Liberale grondrechten zal ik altijd blijven verdedigen. Daar hoort ook het recht op vrijheid van geloof bij, maar die vrijheid houdt op wanneer die van anderen wordt aangetast. Daar is Polen een schoolvoorbeeld van.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:11 schreef K-Billy het volgende:
Dat zijn het ook. Zeker aangezien het verdedigen van liberale grondrechten tegenwoordig weer 'ouderwets' als 'links' gezien wordt. En reactionair, nationalistisch conservatisme weer gewoon 'rechts' is. De één ontleent zijn identiteit aan die termen en de ander zijn electoraat.![]()
Nog nooit van gehoord; hussitisch. Wel grappig dat je liberaal, atheïstisch en intellectueel in één adem noemt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:
Tsjechië is altijd al een waanzinnig liberaal, atheistisch en intellectueel land geweest (en met altijd bedoel ik: al sinds de jaren '20).
Het zou er mee kunnen samenhangen dat het land noch orthodox, noch katholiek was, maar hussitisch, en ook vrij sterk geurbaniseerd.
Met dank.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:21 schreef gronk het volgende:
[POL FB] Feedback voor politieke moderatie![]()
Wat een bekrompen hokjesgeest zeg. Dat had ik nou toch niet achter je gezocht. Wat je zegt is: "eigenlijk wil ik alleen omgaan met linkse mensen, uitzonderingen daargelaten". Nee, openminded kun je het niet noemen Florriepas.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij zit inderdaad niet in mijn linse-usersvakje, maar je zit wel in de deelverzameling "toch wel heel interessante users". Laat je niet uit de tent lokken.
Wellicht is liberaal een verkeerd begrip - een containerbegrip. Ik bedoel niet liberaal in de zin van "Polen komen onze banen stelen en de islam moet verboden worden en de benzine is te duur"-liberaal. Ik bedoel liberaal in de zin van een anti-nationalistische, anti-autoritaire vrijheidsopvatting met een gelijkheidsideaal.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
Nog nooit van gehoord; hussitisch. Wel grappig dat je liberaal, atheïstisch en intellectueel in één adem noemt.
Tekstverklaring 101. Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat een bekrompen hokjesgeest zeg. Dat had ik nou toch niet achter je gezocht. Wat je zegt is: "eigenlijk wil ik alleen omgaan met linkse mensen, uitzonderingen daargelaten". Nee, openminded kun je het niet noemen Florriepas.
Tussen de regels door. Vooral dat woordje 'toch' in "toch wel interessante users" verraadt veel.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Tekstverklaring 101. Waar lees je dat?
Dus ....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met dank.
Om het topic nog wat nieuws mee te geven: wisten jullie dat Jaroslav Kaczynski (een man van bijna 50), nog gewoon, ongetrouwd, thuis bij zijn moeder woont?
Dit gaat totaal offtopic, maar toch wel heel interessante users is zoiets als "Shii-take zijn toch wel heel lekkere paddestoelen". Ik denk dat ik hier meer rechtse users interessant vind dan linkse - als ze tenminste niet het niveau hebben van een minderjarig baviaantje en bereid zijn te debatteren, en dan maak ik geen onderscheid tussen links en rechts.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Tussen de regels door. Vooral dat woordje 'toch' in "toch wel interessante users" verraadt veel.
Oh je wou de groeten aan zijn ouderlijk adres sturen..... dat kan natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat was de man die we onder andere aan het uitzwaaien waren, weet je nog?
PiS heeft gewonnen! Van 27% en 155 zetels in 2005 naar 32% en 166 zetels in 2007. Dat Kaczynski de macht verloren heeft komt door het gigantische verlies van zijn coalitiepartners de Liga van Poolse Families en Zelfverdediging, die gezamenlijk van bijna 20% en 90 zetels terugvielen naar 2,5% en 0 zetels.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is nu niet alles ineens voorbij. Maar PiS (de partij van de Kaczynski's) is wel fors gekrompen en een veel gematigder partij heeft gewonnen. Het is een belangrijke stap in de goede richting.
Oh, dat snap ik wel, dat ze excuses willen. Ik zou me ook nogal beledigd voelen als ik "de broer van Jaroslaw Kaczynski" wordt genoemd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:44 schreef Elfletterig het volgende:
In plaats daarvan eist hij excuses van Tusk. Waarom? Geloof het of niet: Tusk heeft de beide Kaczynski's grof beledigd door ze "broers" te noemen.
Ik lach.quote:Op zondag 4 november 2007 22:58 schreef freako het volgende:
[..]
Oh, dat snap ik wel, dat ze excuses willen. Ik zou me ook nogal beledigd voelen als ik "de broer van Jaroslaw Kaczynski" wordt genoemd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |