abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54139041
Die Pooltjes zijn natuurlijk wel oerconservatieve papen met een afkeer van alles wat met communisme te maken heeft. Dus, mocht het CDA zich in de toekomst verzekerd willen zien van "goud", dan zouden ze de grenzen eens open moeten gooien voor Polen. Wellicht dat de PvdA dan naar rechts trekt om niet achter te blijven: kettingreactie.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54139128
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
Die Pooltjes zijn natuurlijk wel oerconservatieve papen met een afkeer van alles wat met communisme te maken heeft. Dus, mocht het CDA zich in de toekomst verzekerd willen zien van "goud", dan zouden ze de grenzen eens open moeten gooien voor Polen. Wellicht dat de PvdA dan naar rechts trekt om niet achter te blijven: kettingreactie.
Ow vandáár dat de Polen geen inburgeringscursus hoeven te volgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54139170
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:45 schreef Floripas het volgende:
Uitstekend nieuws! De oerconservatieve, fascistische en knotsgekke Poolse regering heeft de verkiezingen verloren. De gebroeders Kaczyński weigerden met de overwinnaars, het liberaal-conservatieve Burgerplatform, te gaan praten.

Zeg hier dag tegen de Gezinsliga, met hun Poolse jugend, hun homo-haat, hun Franco-liefde en hun dogmatische katholicisme en antisemitisme! Zeg hier dag tegen de gebroeders Kaczyński, die wapendragend hun conservatief-liberale tegenstander bedreigden! Zeg hier dag tegen de subsidie op Radio Maryia, het station dat zelfs de conservatieve krachten te ver gaat en antisemitistische, racistische en anti-homo-uitzendingen verzorgt! Doei, ultraconservatieve, nationalistische, cryptofascistische, agressieve antiminderhedenregering!

Doei!

Tot nooit weer, als ik het mag lijen!
Kaczyńsky

Het ga jullie goed...

Laten we wel wezen die polen werken hard voor weinig geld
Die kut Mrocco's in slotervaart werken weinig voor door Nederlanders en polen hardverdiende Euro's uitkering
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_54139202
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ow vandáár dat de Polen geen inburgeringscursus hoeven te volgen.
O dat weet ik niet.

Bron?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54139359
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:52 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

O dat weet ik niet.

Bron?
quote:
lees voor
03:12 19 Oktober 2007
Polen inburgeren via werkgever
Minister Vogelaar gaat met bedrijven overleggen hoe die kunnen helpen bij de inburgering van Oost-Europeanen. Volgens Vogelaar staan de Europese regels niet toe dat Oost-Europeanen verplicht een inburgeringscursus volgen, zoals de Tweede Kamer eigenlijk wilde.

De Kamer is bang dat ook deze groep te maken krijgt met integratieproblemen en wil dat ze worden ingeburgerd. Dat geldt vooral voor ouders met leerplichtige kinderen.

Vogelaar hoopt dat de werkgevers voor cursussen kunnen zorgen. Verder kunnen gemeenten Polen een cursus aanbieden, maar alleen op vrijwillige basis.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54139492
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[..]
Ha, dat dacht ik al. Een verplichte taalcursus zou waarschijnlijk het vrije verkeer van personen binnen de gemeenschap belemmeren. Dit is dus wat er gebeurt wanneer je de EU met landen als Turkije en Polen gaat uitbreiden: de wetgeving is niet meer op de situatie toegesneden.

Ik vraag me af of die regels te formuleren zijn: ze vormen een soort 'binnengrens' en doorkruisen dus art. 2 van het EU-verdrag. Met als gevolg dat Polen een klacht in zal dienen bij het Europese Hof van Justitie.
pi_54139597
Er zijn hier absoluut geen waarneembare integratie problemen met Oost europeanen.
Ok er zit af en toe een crimineel tussen , maar dat woordt van genenzijde ook maar getollereert, geaccepteerd en nog belangrijker vergoeilijkt vanwege culturele achtergrond...zoals dat met sommige andere achtergebleven culturen elders gepoogd wordt.

Er wordt niet gejammerd zoals door sommige viswijven :
Einde van http://player.omroep.nl/?aflID=5688726&kanaal=tvopjepc.nl
dat de regering en de autochtonen verantwoordelijk zijn voor gemiste kansen.... of liever gezegd niet genomen kansen: De broer en zus van de Afgeschoten Ciminieel Bilal zijn immers wel geslaagd.

Ze werken over het algemneen, mede door het taalprobleem, zwaar onder hun qualificaties. En ze beseffen donders goed dat de taal leren aleeen maar beter voor ze is. Eeen poolse accountant zal namelijk niet eeuwig je huis komen schrobben voor ¤10 per uur
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:54:22 #58
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54141805
Dag Kaczyńsky, met je overdreven ziekelijke jacht op je politieke vijanden die je vaagjes als ex-communisten bestemeld hebt. Dag met je walgelijke corruptie en lage nietszeggende uitspraken.

Veel plezier met de duivel of jezus, waar je ook terecht moge komen. Ooit, uiteraard.

[ Bericht 2% gewijzigd door Yildiz op 24-10-2007 21:39:41 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54142114
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:07 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ha, dat dacht ik al. Een verplichte taalcursus zou waarschijnlijk het vrije verkeer van personen binnen de gemeenschap belemmeren. Dit is dus wat er gebeurt wanneer je de EU met landen als Turkije en Polen gaat uitbreiden: de wetgeving is niet meer op de situatie toegesneden.

Ik vraag me af of die regels te formuleren zijn: ze vormen een soort 'binnengrens' en doorkruisen dus art. 2 van het EU-verdrag. Met als gevolg dat Polen een klacht in zal dienen bij het Europese Hof van Justitie.
Nu zie natuurlijk perfect dat economie, politiek en cultuur met elkaar verbonden zijn en dat bepaalde maatregelen die onder het mom van de economie worden gedaan (zeg maar de klassieke EEG onderwerpen) ook een culturele weerslag kunnen hebben

Die nieuwe grootste partij van Polen wil nu toch de braindrain stoppen? Dan moeten ze dit vooral gaan aanvechten
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54143481
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:16 schreef Dangel het volgende:

[..]

Ja?
Nee, ben niet gevlucht voor me seksualiteit
Ben bangd ta je me aanziet voor iemand anders
Ben btw hetero
BoF!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:59:25 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54150675
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:12 schreef desiredbard het volgende:
Waarom komen jij en JohnDope altijd topics over interne aangelegenheden in Polen verpesten met geneuzel over allochtonen in Nederland?
Gawd
pi_54154050
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:54 schreef Yildiz het volgende:
Dag Kaczyńsky, met je overdreven ziekelijke jacht op je politieke vijanden die je vaagjes als ex-communisten bestemeld hebt. Dag met je walgelijke corruptie en lage nietszeggende uitspraken.

Veel plezier met de duivel of jezus, waar je ook terecht moge komen. Ooit, uiteraard.
Met alle respect maar als Kascinsky voor iets in Polen wordt gewaardeerd is het wel het opruimen met de corruptie. Buitenlandse zakenmensen staan versteld van de cultuur-verandering. Had je 4 jaar geleden nog 6 maanden tijd en een boel geld nodig om een bedrijf te kunnen vestigen, is dat nu binnen 4 weken en zonder steek penningen mogenlijk.

Alles wat over het bekrompen wereldbeeld van de tweeling wordt gezegd is waar, maar zijn heksenjacht op ex communisten die zich in de semi (en)overheids instellingen hadden breed gemaakt ook. In Polen heerste een verdeeel en heers mentaliteit onder ex Communisten die nooit last hebben gehad van een geschiedkunige uiteenzetting met hun misdaden. Na de val van het ijzeren gordijn zijn de Communisten gewoon doorgegaan met wat ze al 40 jaar darvoor hadden gedaaan, nu echter onder een demokratsiche schijnvernis.
pi_54154413
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:00 schreef CANARIS het volgende:
Met alle respect maar als Kascinsky voor iets in Polen wordt gewaardeerd is het wel het opruimen met de corruptie. Buitenlandse zakenmensen staan versteld van de cultuur-verandering. Had je 4 jaar geleden nog 6 maanden tijd en een boel geld nodig om een bedrijf te kunnen vestigen, is dat nu binnen 4 weken en zonder steek penningen mogenlijk.

Alles wat over het bekrompen wereldbeeld van de tweeling wordt gezegd is waar, maar zijn heksenjacht op ex communisten die zich in de semi (en)overheids instellingen hadden breed gemaakt ook. In Polen heerste een verdeeel en heers mentaliteit onder ex Communisten die nooit last hebben gehad van een geschiedkunige uiteenzetting met hun misdaden. Na de val van het ijzeren gordijn zijn de Communisten gewoon doorgegaan met wat ze al 40 jaar darvoor hadden gedaaan, nu echter onder een demokratsiche schijnvernis.
Ook hier zeg ik weer: open er een topic over. Het stikt nog van de landen in Oost-Europa die feitelijk communistisch worden bestuurd, zoals Rusland, Wit-Rusland en tal van andere oud-Sovjetstaten.

De Kaczynski's hebben inderdaad ex-communisten bestreden. Misschien terecht, maar ondertussen hebben ze op andere fronten een schrikbewind gevoerd dat net zo erg is als dat van de communisten. Een soort van 'pot verwijt de ketel' idee. Communisten hielden mensen onder de duim, de Kaczynski's deden het op hun manier (met hulp van oer-conservatief katholicisme). Juist daarom is het zo goed voor Polen dat nu een gematigd liberale partij heeft gewonnen.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:36:10 #64
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_54155719
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat, antisemitisme, homohaat, haat jegens andersgelovigen, verering van fascistische leiders, vrouwenonderdrukking? Weten we meteen waar jij staat, Nederlandse Ahmadinejad.
antisemitisme, check for NL (mn jodenhaat bij moslims en Graftak Rost v Duisenberg)
Homohaat, check for NL, ahum allochtoonse potenrammers in Islamsterdam
haat jegens anders- (of niet-)gelovigen. Check for NL. Need I say more?
verering van fascistische lijders, check for NL, de bekende profeet wordt nogal aanbeden.
vrouwenonderdrukking, check for NL, moslima's in blijf vm lijfhuizen enzo
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_54155861
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
antisemitisme, check for NL (mn jodenhaat bij moslims en Graftak Rost v Duisenberg)
Homohaat, check for NL, ahum allochtoonse potenrammers in Islamsterdam
haat jegens anders- (of niet-)gelovigen. Check for NL. Need I say more?
verering van fascistische lijders, check for NL, de bekende profeet wordt nogal aanbeden.
vrouwenonderdrukking, check for NL, moslima's in blijf vm lijfhuizen enzo
Je vergelijking gaat nogal mank. Je vergelijkt structureel voorkomende, door de overheid aangemoedigde schendingen in Polen met incidenten in Nederland. Incidenten die grotendeels uit één religie voortkomen, trouwens.

De Nederlandse politiek wordt niet beheerst door partijen die antisemitisme, homohaat en vrouwenonderdrukking toejuichen, aanmoedigen, propageren en faciliteren. In Polen was dat wel degelijk het geval, met de PiS van de gebroeders Kaczynski en de Liga van Poolse Families (een soort katholieke taliban).

Dat we hier de problemen in Polen aan de kaak stellen, wil niet zeggen dat de rest van de wereld probleem-vrij is. Ik snap nooit zo goed waarom mensen altijd meteen naar andere landen gaan wijzen. We hebben het hier over Polen. Niet over Oostenrijk en ook niet over Nederland...
pi_54156064
@ Elfletterig, mensen willen lezen en zien wat ze zelf willen, dus ik denk niet dat je je tijd moet blijven verspillen hier

P.S
Je hebt in miin ogen wel gelijk trouwens en ikz ie het verschil wel tussn incidenten en een regering die zoiets aanmoedigt.
BoF!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:52:43 #67
3647 B.R.Oekhoest
pi_54156075
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat nogal mank. Je vergelijkt structureel voorkomende, door de overheid aangemoedigde schendingen in Polen met incidenten in Nederland. Incidenten die grotendeels uit één religie voortkomen, trouwens.

De Nederlandse politiek wordt niet beheerst door partijen die antisemitisme, homohaat en vrouwenonderdrukking toejuichen, aanmoedigen, propageren en faciliteren. In Polen was dat wel degelijk het geval, met de PiS van de gebroeders Kaczynski en de Liga van Poolse Families (een soort katholieke taliban).

Dat we hier de problemen in Polen aan de kaak stellen, wil niet zeggen dat de rest van de wereld probleem-vrij is. Ik snap nooit zo goed waarom mensen altijd meteen naar andere landen gaan wijzen. We hebben het hier over Polen. Niet over Oostenrijk en ook niet over Nederland...
1 naam: PvdA. Op hun manier, namelijk door bewust lankmoedig te zijn uit electorale angst, worden die dingen aangemoedigd.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_54157903
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Juist daarom is het zo goed voor Polen dat nu een gematigd liberale partij heeft gewonnen.

vind dus jij.

Ik hou er liever mee op. Je hebt agressief genoeg gearticuleert dat de Kascinkys voor jou de wedergeboorte van de duivel zijn en met nuances schijnt men bij jou aan het foute adres te zijn.

Jij blijft bij je overdreven en met niets te staven standpunt, dat de Kascinskys een Schrikbewind hebben gevoerd omdat hun religie kritisch is ten opzichte van Homosexualiteit.

Prima
pi_54160195
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:13 schreef CANARIS het volgende:
Ik hou er liever mee op. Je hebt agressief genoeg gearticuleert dat de Kascinkys voor jou de wedergeboorte van de duivel zijn en met nuances schijnt men bij jou aan het foute adres te zijn.

Jij blijft bij je overdreven en met niets te staven standpunt, dat de Kascinskys een Schrikbewind hebben gevoerd omdat hun religie kritisch is ten opzichte van Homosexualiteit. Prima.
Het is geen standpunt, het is een FEIT. Zie *nogmaals* het jaarrapport van Amnesty waarin gewoon duidelijk staat aangegeven dat de regering homohaat heeft aangewakkerd. Er zit een wereld van verschil tussen een religie aanhangen die kritisch is over homoseksualiteit en het daadwerkelijk bevorderen van homohaat plus daar zelf volop aan meedoen.

Mijn opvatting is dus niet overdreven, maar gewoon een feit. Wat overdreven is, is jouw passie om de daden van religieuze extremisten goed te praten, hoe schuin ze ook marcheren, alleen OMDAT ze religieus zijn.
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:52 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
@ Elfletterig, mensen willen lezen en zien wat ze zelf willen, dus ik denk niet dat je je tijd moet blijven verspillen hier

P.S: Je hebt in miin ogen wel gelijk trouwens en ikz ie het verschil wel tussn incidenten en een regering die zoiets aanmoedigt.
Ja, als ik de reactie van een B.R. Oekhoest lees, kan ik niet anders dan met je instemmen. Ik ben blij dat jij als Pool in elk geval inziet dat mijn waarnemingen kloppen. Aan jouw mening hecht ik veel meer waarde dan aan die van een slecht Nederlands-schrijvende religieuze homofoob ergens in Oostenrijk...
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:43:43 #70
3647 B.R.Oekhoest
pi_54161061
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, als ik de reactie van een B.R. Oekhoest lees, kan ik niet anders dan met je instemmen.
want?
quote:
Ik ben blij dat jij als Pool in elk geval inziet dat mijn waarnemingen kloppen. Aan jouw mening hecht ik veel meer waarde dan aan die van een slecht Nederlands-schrijvende religieuze homofoob ergens in Oostenrijk...
????

Ik ben verre van religieus, niet homofoob en zit al helemaal niet in dat jodelland.
pi_54161072
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is geen standpunt, het is een FEIT. Zie *nogmaals* het jaarrapport van Amnesty waarin gewoon duidelijk staat aangegeven dat de regering homohaat heeft aangewakkerd. Er zit een wereld van verschil tussen een religie aanhangen die kritisch is over homoseksualiteit en het daadwerkelijk bevorderen van homohaat plus daar zelf volop aan meedoen.

Mijn opvatting is dus niet overdreven, maar gewoon een feit. Wat overdreven is, is jouw passie om de daden van religieuze extremisten goed te praten, hoe schuin ze ook marcheren, alleen OMDAT ze religieus zijn.
Nog zo'n vereniging uitkeringstrekkers.
Als de heren criminelen hun mobiele telefoontje ontzegt wordt danwel hun kroeg in de bajes dan hebben we het over onmenselijke behandeling.
Waarom trekt amnestie niet lekker aan de bel in Iran... eens kijken wat er dan gebeurd.
Geen van beide heeft ooit uitlatingen gedaan in de trant van: Met het hoofd eerst van een flatgebouw gooien danwel Polen zijn minder dan honden omdat ze homosexuelen in hun gemeenschap accepteren.
quote:
Ja, als ik de reactie van een B.R. Oekhoest lees, kan ik niet anders dan met je instemmen. Ik ben blij dat jij als Pool in elk geval inziet dat mijn waarnemingen kloppen. Aan jouw mening hecht ik veel meer waarde dan aan die van een slecht Nederlands-schrijvende religieuze homofoob ergens in Oostenrijk...
Heee Broekhoest ben jij het land ook ontvlucht
Jij hebt natuurlijk veel minder verstand dan een nederlandse uitkering met oogkleppen wat betreft de Polen
dat snap je toch wel

[ Bericht 3% gewijzigd door desiredbard op 25-10-2007 15:51:06 ]
pi_54161686
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik ben verre van religieus, niet homofoob en zit al helemaal niet in dat jodelland.
Die opmerking had dan ook geen betrekking op jou. Verder heb ik niet zo veel zin om in een topic over Poolse fascisten met jou in discussie te gaan over de PvdA.
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:44 schreef desiredbard het volgende:
Nog zo'n vereniging uitkeringstrekkers. Als de heren criminelen hun mobiele telefoontje ontzegt wordt danwel hun kroeg in de bajes dan hebben we het over onmenselijke behandeling. Waarom trekt amnestie niet lekker aan de bel in Iran... eens kijken wat er dan gebeurd. Geen van beide heeft ooit uitlatingen gedaan in de trant van: Met het hoofd eerst van een flatgebouw gooien danwel Polen zijn minder dan honden omdat ze homosexuelen in hun gemeenschap accepteren.
Ik snap twee dingen ECHT niet:
1) Als een probleem in land X aan de kaak wordt gesteld, waarom ga je dan verwijzen naar land Y? Dat het er in land Y erger aan toegaat dan in land X, wil niet zeggen dat er in land X niks aan de hand is. Verschillende organisaties - Amnesty is er daar maar eentje van - hebben homofobie, antisemitisme en dergelijke vastgesteld in Polen. Bezorgdheid over de opstelling van Polen is tot in het Europees parlement aan de orde geweest.

2) Problemen rondom intolerantie op basis van het christendom voortdurend spiegelen aan de islam. Waarom in vredesnaam? Dit topic gaat over Polen, niet over Iran. Het gaat over christen-fundamentalisten, waarmee op geen enkele manier wordt gezegd dat er geen moslim-fundamentalisten zijn. Moeten we christen-fundamentalisme maar tolereren en relativeren omdat moslim-fundamentalisme erger is? Wat is in vredesnaam je punt?

En als je geen antwoord weet op die vraag, houd dan alsjeblieft eens op om elk topic te verzieken met islamofobe opmerkingen. Ook al heb je een punt, je kunt ook te ver doorslaan en je verziekt topics.
pi_54162590
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die opmerking had dan ook geen betrekking op jou. Verder heb ik niet zo veel zin om in een topic over Poolse fascisten met jou in discussie te gaan over de PvdA.
[..]

1) Als een probleem in land X aan de kaak wordt gesteld, waarom ga je dan verwijzen naar land Y? Dat het er in land Y erger aan toegaat dan in land X, wil niet zeggen dat er in land X niks aan de hand is. Verschillende organisaties - Amnesty is er daar maar eentje van - hebben homofobie, antisemitisme en dergelijke vastgesteld in Polen. Bezorgdheid over de opstelling van Polen is tot in het Europees parlement aan de orde geweest.
Je hebt twee patienten waar het niet goed mee gaat
Eeen heeft een splinter in zijn teen, bij de ander hangt de arm er half bij
Wie verdient er de messte (medische) aandacht?
quote:
2) Problemen rondom intolerantie op basis van het christendom voortdurend spiegelen aan de islam. Waarom in vredesnaam?
Daar er begrip moet zijn (volgens sommige lieden) voor mensen die vrouwen weigeren te begroeten, en homos kort en klein slaan IN een land dat allereesrt niet het hunne is en ten tweede het tot de normale sociale Mores behoort die dingen respectievelijk wel en niet te doen.

het zal mij aan mijn achterwerk oxideren wat ze in Polen en Iran doen, zolang ze hun normen en waarden hier (NL of IRL) niet opleggen. Omgekeerd hebben wij dat ook niet te doen
Zoals de vrouwen in de jaren 60 Baas in Eigen Buik wilden zijn hier in NL hebben regeringen en autochtonen het recht baas in eigen land te zijn.
quote:
Dit topic gaat over Polen, niet over Iran. Het gaat over christen-fundamentalisten, waarmee op geen enkele manier wordt gezegd dat er geen moslim-fundamentalisten zijn. Moeten we christen-fundamentalisme maar tolereren en relativeren omdat moslim-fundamentalisme erger is? Wat is in vredesnaam je punt?
Dat het altijd dezelfde linkse NSB kliek is hier die kankert op het christendom
Dat kon de PvdA jaren geleden al ...maar ondertussen likt men de Lul van Mohammed
Als ik je nu nog kon betrappen op 100% secularisme is het nog wat anders, maar ik meen me te herrineren dat achterlijk gedrag van autochtonen wel begrip opgebracht moet worden.
quote:
En als je geen antwoord weet op die vraag, houd dan alsjeblieft eens op om elk topic te verzieken met islamofobe opmerkingen. Ook al heb je een punt, je kunt ook te ver doorslaan en je verziekt topics.
Dat werkt andersom precies hert zelfde
het eeuwig verheerlijken van de nieuwe PvdA achterban en hun proleet doet precies hetzelfde
pi_54163105
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:04 schreef desiredbard het volgende:
Je hebt twee patienten waar het niet goed mee gaat
Eeen heeft een splinter in zijn teen, bij de ander hangt de arm er half bij
Wie verdient er de messte (medische) aandacht?
Dus jij bepaalt hier op Fok welke onderwerpen wel en geen aandacht verdienen? Zullen we de volledige NWS en POL forums dan maar dichtgooien en 1 algemeen topic over moslims openen? Want is toch het enige waar je het over kunt hebben.

Met iemand die jouw manier van denken erop nahoudt, valt onmogelijk te discussiëren. Ik ga het daarom anders aanpakken: als je dit topic nog langer blijft verzieken met moslim-meuk, ga ik dat in het feedback-topic aan de kaak stellen.
pi_54163464
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus jij bepaalt hier op Fok welke onderwerpen wel en geen aandacht verdienen? Zullen we de volledige NWS en POL forums dan maar dichtgooien en 1 algemeen topic over moslims openen? Want is toch het enige waar je het over kunt hebben.
Nee het gaat me om de dubbelle huichelachtige standaard van bepaalde lieden.
verbeter de wereld en begin bij jezelf...binnen de landsgrenzen.

Dus laten we ieder marokkaan en pool die binnen Nederland zo nodig vast wil houden aan de normen en waarden van zijn zogenaamdee thuisland gewoon op zijn falie geven en of uitzetten.

Het valt me gewoon op dat de moslimknuffelaars spontaan ejaculeer als er iets vanuit christelijke doctrine afgekeurd ipv van vanuit islamofascisme afgestraft.
quote:
Met iemand die jouw manier van denken erop nahoudt, valt onmogelijk te discussiëren. Ik ga het daarom anders aanpakken: als je dit topic nog langer blijft verzieken met moslim-meuk, ga ik dat in het feedback-topic aan de kaak stellen.
Gaat huilen man .... je hebt je vast lekker ingenesteld
Je meet gewoon met twee maten

Maar ik kijk uit naar mijn flesje korenwijn
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. Durf jij er een fles Jamesons op te zetten dat het hier WEL allochtonen(achtergrond) betreft?
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:45 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik wel hierbij dan.
Als de dader geen allochtoon is krijg jij van mij een fles, is het andersom mag je mij een flesje korenwijn doen
Ligt qua prijs gelijk vermoed ik maar ik kan hem hier niet krijgen.
Poolse Vodka mag ook, het liefts een merk genaamd polonaise.
En daar nederland volgens jou met ongewenste Oostblokkers zit moet dat makkelijk te regelen zijn
pi_54164402
Dag broders Kaczyński, dag vader en zoon Giertych. Dag stelletje homofobe, xenofobe, hypocriete anti-semitische machtswellustelingen. Jullie worden misschien onterecht voor fascist uitgemaakt, maar jullie zijn geen haar beter, dus julie sterk verminderde invloed is bijzonder welkom.
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:04 schreef desiredbard het volgende:
Daar er begrip moet zijn (volgens sommige lieden) voor mensen die vrouwen weigeren te begroeten
Wat heb jij tegen orthodoxe Joden?

Overigens, weigeren de hand te schudden en weigeren te groeten zijn twee heel verschillende dingen.
pi_54164966
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:25 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Dag broders Kaczyński, dag vader en zoon Giertych. Dag stelletje homofobe, xenofobe, hypocriete anti-semitische machtswellustelingen. Jullie worden misschien onterecht voor fascist uitgemaakt, maar jullie zijn geen haar beter, dus julie sterk verminderde invloed is bijzonder welkom.
[..]

Wat heb jij tegen orthodoxe Joden?

Overigens, weigeren de hand te schudden en weigeren te groeten zijn twee heel verschillende dingen.
Hetzelfde als ik tegen zekere Imams heb
Blijft de vraag maar die is off topic, gaan we gelukkig zijn van een europa met dezelfde verwaterde meningen en politieke correctheid.
Is een beetje keuze mogenlijkheid qua politieke omgeving zo slecht. (Zoalang je elkaars landsgenzen maar niet binnenvalt)
pi_54165548
Als men meent dat werkende Polen in Nederland meer toevoegen aan de economie dan rellende naffers, daar ben ik het mee eens.
Voor de rest snap ik niet wat moschliems met dit topique te doen hebben.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_54170937
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:12 schreef Het_hupt het volgende:
Als men meent dat werkende Polen in Nederland meer toevoegen aan de economie dan rellende naffers, daar ben ik het mee eens.
Voor de rest snap ik niet wat moschliems met dit topique te doen hebben.
Niets afgezien dat TS een dubbele standaard op nahouden die mij kotsmisselijk maakt.
Het interesseert mij weinig wat het politiek beleid is in Iran Marokko Turkije Iran of Israel.
Ik kom er niet vandaan en ik woon er niet.
Maar een Pool heeft zijn politiek Cultuur niet op te dwingen aan het buitenland waar hij al dan niet tijdelijk verkeert.
Ik vind ook dat je een pool niet aan kunt vallen op het politiek beleid in zijn Thuisland zolang hij zich dusdanig gedraagt. (Ongeacht of hij het met dat beleid eens is of niet, hij heeft zich aan te passen aan zijn gasland.

Dat geld ook voor andere nationaliteiten, dubbel of niet, en laten we eerlijk wezen, culturele/religieuze achtergronden.

Ik vind het nogal "rijk" (poep, dat vertaald slecht) van sommige lieden om heel dapper op de poolse regering te kankeren, terwijl diezelfde mensen er begrip voor hebben dat bijvoorbeeld een Imam of een Orthodoxe Rabi weigert een vrouwelijke minister een hand te schudden.

Maar dit soort racistisch/xenofoob gedrag is geccepteerd daar Polen blank zijn vermoed ik.

Het is gewoon een walgelijke dubbele standaard en schijnheiligheid ten top.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 23:10:31 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54171459
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 22:52 schreef desiredbard het volgende:
Ik vind het nogal "rijk" (poep, dat vertaald slecht) van sommige lieden om heel dapper op de poolse regering te kankeren, terwijl diezelfde mensen er begrip voor hebben dat bijvoorbeeld een Imam of een Orthodoxe Rabi weigert een vrouwelijke minister een hand te schudden.
Wat? Waar zeg ik dat?
pi_54172832
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 23:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat? Waar zeg ik dat?
Daar ik geen zin heb om door je standard geblaat heen te lezen waar het autochtonenen rezpekt voor hen in Nederland betreft: http://forum.fok.nl/user/history/130955
Meest recentelijke gehak natuurlijk ingegeven door een ralistisch maar natuurlijk satirisch bedoeld stukje van een zekere Bahara. Afgezien dat dat het taalgebruik helaas realistisch is: http://www.dumpert.nl/med(...)tloze_marokkaan.html
pi_54173815
Ik snap dat niet .. waarom is er in Oost-Europa een openlijke haat tegen homosexuelen? Dat is in Rusland ook al zo erg?

Zit dat er cultureel ingebakken, of is het een erfenis van de Orthodoxe kerk ?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_54173996
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 00:58 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik snap dat niet .. waarom is er in Oost-Europa een openlijke haat tegen homosexuelen? Dat is in Rusland ook al zo erg?

Geloof het of niet Orthodoxen zijn minder erg als Lutheranen.
Het probleem zit hem in bepaalde voorgangers die vergeten: Johannes 8:7, Deuteronomium hoofdstuk 6 vers 4, Leviticus 19:18.
Maar wel richteren kunnen aanhalen.

Verder is het mischien ook een onderbewust iets waarop ingespeeld wordt... Lust versus cognitieve realistaie tov voortplanting
pi_54174057
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 00:58 schreef _Qmars_ het volgende:

Dat bestaat wrs overal wel in de wereld; in Polen is men zich terwijl de Sovjet dominatie tanende was, gaan oriënteren op de RK-roots en het RKisme dat daar gepredikt wordt is nu eenmaal vrij fundamenteel daarin. Ik denk dat de mate van secularisering van een land ook de mate aangeeft van tolerantie tov homoseksuelen, gelijke rechten voor vrouwen, abortus etc.
I´m back.
pi_54181639
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:12 schreef Elfletterig het volgende:

2) Problemen rondom intolerantie op basis van het christendom voortdurend spiegelen aan de islam. Waarom in vredesnaam? Dit topic gaat over Polen, niet over Iran. Het gaat over christen-fundamentalisten, waarmee op geen enkele manier wordt gezegd dat er geen moslim-fundamentalisten zijn. Moeten we christen-fundamentalisme maar tolereren en relativeren omdat moslim-fundamentalisme erger is? Wat is in vredesnaam je punt?

Twee punten waaraan ik me ook wel eens heb geërgerd, maar ik had het niet zo goed kunnen verwoorden. Hulde. Ook voor je andere reacties.

Ik denk dat de mensen die zo reageren, je voor een 'linkse zeikerd' aanzien en daarom automatisch opwellingen van afkeer tegen je kritische reacties krijgen. Zeikerds mogen ten slotte geen gelijk hebben.

Dus probeert men de zaken waarop je kritiek hebt als insignificant af te schilderen, door te laten zien dat het ook in andere landen voorkomt en door het af te zetten tegen de grootste ramp van de moderne tijd ever: de islam, waarmee elk ander probleem vanzelfsprekend in het niet valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door K-Billy op 26-10-2007 14:06:53 ]
pi_54181716
quote:

Dhimmi! Want kritiek op de moslims daar komt alleen maar bonje van hè? Hypocriet hoor..

En weer worden Nederlanders gediscrimineert!!11!
pi_54181761
Bedankt, K-Billy. Ik ben op veel punten minder links dan menigeen denkt, hoewel ik liever helemaal niet over links of rechts praat. Ik vind dat holle begrippen. Ik sluit me graag aan bij je analyse. Ik had er nog niet zo bij stilgestaan, maar je hebt denk ik een punt.

In een topic over Poolse politiek (ik heb er al herhaaldelijk over geschreven) ga ik gewoon NIET in elk bericht moslims afbranden. Die discussie hoort ergens anders thuis.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:07:41 #88
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54181776
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 00:09 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Daar ik geen zin heb om door je standard geblaat heen te lezen waar het autochtonenen rezpekt voor hen in Nederland betreft: http://forum.fok.nl/user/history/130955
Meest recentelijke gehak natuurlijk ingegeven door een ralistisch maar natuurlijk satirisch bedoeld stukje van een zekere Bahara. Afgezien dat dat het taalgebruik helaas realistisch is: http://www.dumpert.nl/med(...)tloze_marokkaan.html
Je dáág. Je kan er geen voorbeeld van vinden omdat die er niet is.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:08:54 #89
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54181793
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
Bedankt, K-Billy. Ik ben op veel punten minder links dan menigeen denkt, hoewel ik liever helemaal niet over links of rechts praat. Ik vind dat holle begrippen. Ik sluit me graag aan bij je analyse. Ik had er nog niet zo bij stilgestaan, maar je hebt denk ik een punt.
Jij zit inderdaad niet in mijn linse-usersvakje, maar je zit wel in de deelverzameling "toch wel heel interessante users". Laat je niet uit de tent lokken.
pi_54181817
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 01:12 schreef Ryan3 het volgende:
Dat bestaat wrs overal wel in de wereld; in Polen is men zich terwijl de Sovjet dominatie tanende was, gaan oriënteren op de RK-roots en het RKisme dat daar gepredikt wordt is nu eenmaal vrij fundamenteel daarin. Ik denk dat de mate van secularisering van een land ook de mate aangeeft van tolerantie tov homoseksuelen, gelijke rechten voor vrouwen, abortus etc.
Het valt me op dat Tsjechië - toch ook een land dat onder Sovjet-dominantie viel, stukken toleranter is. Nu geloof ik trouwens wel dat de bevolking daar veel minder gelovig is dan in Polen. Het toont dus precies aan wat voor ellende de orthodoxe vorm van katholicisme aanricht. Het ergste is nog wel dat de Bijbel vol staat met kreten als "hebt uw naaste lief", terwijl Poolse katholieken het boek alleen gebruiken om anderen mee te veroordelen.
pi_54181838
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
Bedankt, K-Billy. Ik ben op veel punten minder links dan menigeen denkt, hoewel ik liever helemaal niet over links of rechts praat. Ik vind dat holle begrippen.
Dat zijn het ook. Zeker aangezien het verdedigen van liberale grondrechten tegenwoordig weer 'ouderwets' als 'links' gezien wordt. En reactionair, nationalistisch conservatisme weer gewoon 'rechts' is. De één ontleent zijn identiteit aan die termen en de ander zijn electoraat.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:15:38 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54181896
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het valt me op dat Tsjechië - toch ook een land dat onder Sovjet-dominantie viel, stukken toleranter is. Nu geloof ik trouwens wel dat de bevolking daar veel minder gelovig is dan in Polen. Het toont dus precies aan wat voor ellende de orthodoxe vorm van katholicisme aanricht. Het ergste is nog wel dat de Bijbel vol staat met kreten als "hebt uw naaste lief", terwijl Poolse katholieken het boek alleen gebruiken om anderen mee te veroordelen.
Tsjechië is altijd al een waanzinnig liberaal, atheistisch en intellectueel land geweest (en met altijd bedoel ik: al sinds de jaren '20).
Het zou er mee kunnen samenhangen dat het land noch orthodox, noch katholiek was, maar hussitisch, en ook vrij sterk geurbaniseerd.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:21:47 #93
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54181981
quote:

[POL FB] Feedback voor politieke moderatie

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54182022
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:08 schreef Floripas het volgende:
Jij zit inderdaad niet in mijn linse-usersvakje, maar je zit wel in de deelverzameling "toch wel heel interessante users". Laat je niet uit de tent lokken.
Thanks Wederzijds, trouwens.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:11 schreef K-Billy het volgende:
Dat zijn het ook. Zeker aangezien het verdedigen van liberale grondrechten tegenwoordig weer 'ouderwets' als 'links' gezien wordt. En reactionair, nationalistisch conservatisme weer gewoon 'rechts' is. De één ontleent zijn identiteit aan die termen en de ander zijn electoraat.
Liberale grondrechten zal ik altijd blijven verdedigen. Daar hoort ook het recht op vrijheid van geloof bij, maar die vrijheid houdt op wanneer die van anderen wordt aangetast. Daar is Polen een schoolvoorbeeld van.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:
Tsjechië is altijd al een waanzinnig liberaal, atheistisch en intellectueel land geweest (en met altijd bedoel ik: al sinds de jaren '20).
Het zou er mee kunnen samenhangen dat het land noch orthodox, noch katholiek was, maar hussitisch, en ook vrij sterk geurbaniseerd.
Nog nooit van gehoord; hussitisch. Wel grappig dat je liberaal, atheïstisch en intellectueel in één adem noemt.
pi_54182151
quote:
Met dank.

Om het topic nog wat nieuws mee te geven: wisten jullie dat Jaroslav Kaczynski (een man van bijna 50), nog gewoon, ongetrouwd, thuis bij zijn moeder woont?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:32:26 #96
3647 B.R.Oekhoest
pi_54182163
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat een bekrompen hokjesgeest zeg. Dat had ik nou toch niet achter je gezocht. Wat je zegt is: "eigenlijk wil ik alleen omgaan met linkse mensen, uitzonderingen daargelaten". Nee, openminded kun je het niet noemen Florriepas.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:33:47 #97
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54182175
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
Nog nooit van gehoord; hussitisch. Wel grappig dat je liberaal, atheïstisch en intellectueel in één adem noemt.
Wellicht is liberaal een verkeerd begrip - een containerbegrip. Ik bedoel niet liberaal in de zin van "Polen komen onze banen stelen en de islam moet verboden worden en de benzine is te duur"-liberaal. Ik bedoel liberaal in de zin van een anti-nationalistische, anti-autoritaire vrijheidsopvatting met een gelijkheidsideaal.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:34:35 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54182189
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wat een bekrompen hokjesgeest zeg. Dat had ik nou toch niet achter je gezocht. Wat je zegt is: "eigenlijk wil ik alleen omgaan met linkse mensen, uitzonderingen daargelaten". Nee, openminded kun je het niet noemen Florriepas.
Tekstverklaring 101. Waar lees je dat?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:39:28 #99
3647 B.R.Oekhoest
pi_54182270
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Tekstverklaring 101. Waar lees je dat?
Tussen de regels door. Vooral dat woordje 'toch' in "toch wel interessante users" verraadt veel.
pi_54182388
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 14:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met dank.

Om het topic nog wat nieuws mee te geven: wisten jullie dat Jaroslav Kaczynski (een man van bijna 50), nog gewoon, ongetrouwd, thuis bij zijn moeder woont?
Dus ....
Your point being...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')