Met alle plezier.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:45 schreef Floripas het volgende:
Uitstekend nieuws! De oerconservatieve, fascistische en knotsgekke Poolse regering heeft de verkiezingen verloren. De gebroeders Kaczyński weigerden met de overwinnaars, het liberaal-conservatieve Burgerplatform, te gaan praten.
Zeg hier dag tegen de Gezinsliga, met hun Poolse jugend, hun homo-haat, hun Franco-liefde en hun dogmatische katholicisme en antisemitisme! Zeg hier dag tegen de gebroeders Kaczyński, die wapendragend hun conservatief-liberale tegenstander bedreigden! Zeg hier dag tegen de subsidie op Radio Maryia, het station dat zelfs de conservatieve krachten te ver gaat en antisemitistische, racistische en anti-homo-uitzendingen verzorgt! Doei, ultraconservatieve, nationalistische, cryptofascistische, agressieve antiminderhedenregering!
Doei!![]()
Tot nooit weer, als ik het mag lijen!
Dat doen ze dan wel weer goedquote:Op maandag 22 oktober 2007 11:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vond ze vooral kut omdat ze zo hypocriet zijn. Wel lekker miljarden aan subsidies opstrijken maar voor de rest extreem dwarsliggen bij EU zaken.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:45 schreef Floripas het volgende:
Uitstekend nieuws! De oerconservatieve, fascistische en knotsgekke Poolse regering heeft de verkiezingen verloren. !
Doei!![]()
Tot nooit weer, als ik het mag lijen!
Ik zwaai maar wat graag mee. Het is een groot gewin voor Polen dat er nu tenminste één Kaczynski uit zijn macht is ontzet. Helaas zit er nog eentje, als president. De Kaczynski's is het ergste dat Polen is overkomen sinds het communisme. Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan met Polen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:45 schreef Floripas het volgende:
Uitstekend nieuws! De oerconservatieve, fascistische en knotsgekke Poolse regering heeft de verkiezingen verloren. De gebroeders Kaczyński weigerden met de overwinnaars, het liberaal-conservatieve Burgerplatform, te gaan praten.
Zeg hier dag tegen de Gezinsliga, met hun Poolse jugend, hun homo-haat, hun Franco-liefde en hun dogmatische katholicisme en antisemitisme! Zeg hier dag tegen de gebroeders Kaczyński, die wapendragend hun conservatief-liberale tegenstander bedreigden! Zeg hier dag tegen de subsidie op Radio Maryia, het station dat zelfs de conservatieve krachten te ver gaat en antisemitistische, racistische en anti-homo-uitzendingen verzorgt! Doei, ultraconservatieve, nationalistische, cryptofascistische, agressieve antiminderhedenregering!
Ik geloof toch echt dat Floripas de spijker op zijn kop slaat en dat JIJ niet helemaal doordrongen bent van de politieke situatie in Polen. Sterker nog: ik weet het wel zeker. Ga je eerst maar eens goed in de materie verdiepen voordat je 'out of the blue' andermans bijdrage tot 'krankzinnig' betitelt, want op dit moment zet je vooral jezelf voor gek.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:01 schreef CANARIS het volgende:
Wat is dat voor een krankzinnige post?
Je bewijst geen enkele wetenschap over die "knotsgekke" broers , het Polen van tegenwoordig of over Fascisme te hebben. Polemiek kan bet wel leuk en discussie verhelderend zijn, maar dit is net ze bespottelijke als de wereld aanschouwing van die tweeling.
Onwijs.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het beleid van de Kaczynski's is een voorbeeld voor Nederland.
Vertel...quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Floripas doet net in haar post of het nu afgelopen is met het antisemitisme, homohaat, katholicisme enz enz. Met mijn gebrekkige kennis van de Poolse maatschappij denk ik dat dit wel tegenvalt ook heeft die krankzinnige partij nog altijd teveel macht in het parlement.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:51 schreef Elfletterig het volgende:
Ik geloof toch echt dat Floripas de spijker op zijn kop slaat en dat JIJ niet helemaal doordrongen bent van de politieke situatie in Polen. Sterker nog: ik weet het wel zeker. Ga je eerst maar eens goed in de materie verdiepen voordat je 'out of the blue' andermans bijdrage tot 'krankzinnig' betitelt, want op dit moment zet je vooral jezelf voor gek.
Nou, kom. Als de Polen een liberale economie willen mogen ze dat van mij, maar als ze minderheden vervolgen is dat gewoon ronduit kwalijk.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Floripas doet net in haar post of het nu afgelopen is met het antisemitisme, homohaat, katholicisme enz enz. Met mijn gebrekkige kennis van de Poolse maatschappij denk ik dat dit wel tegenvalt ook heeft die krankzinnige partij nog altijd teveel macht in het parlement.
Gezien de politieke voorkeur van TS vraag ik me af of zij wel zo blij moet zijn met de winnaar, of is het ene kwaad wat minder erg dan het ander kwaad? overigens ben ik zeer blij met een liberale overwinning in de EU
Wat, antisemitisme, homohaat, haat jegens andersgelovigen, verering van fascistische leiders, vrouwenonderdrukking? Weten we meteen waar jij staat, Nederlandse Ahmadinejad.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Uiteraard, alleen zal door deze nederlaag het antisemitisme en de homohaat niet verdwijnen uit de Poolse maatschappij.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, kom. Als de Polen een liberale economie willen mogen ze dat van mij, maar als ze minderheden vervolgen is dat gewoon ronduit kwalijk.
Uiteraard, al wordt het economisch wat lastiger om zo stellig te zijnquote:Ik neem aan dat jij met jouw politieke kleur liever de PvdA dan Pinochet aan de macht hebt.
Nee, natuurlijk is nu niet alles ineens voorbij. Maar PiS (de partij van de Kaczynski's) is wel fors gekrompen en een veel gematigder partij heeft gewonnen. Het is een belangrijke stap in de goede richting.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:08 schreef Chewie het volgende:
Floripas doet net in haar post of het nu afgelopen is met het antisemitisme, homohaat, katholicisme enz enz. Met mijn gebrekkige kennis van de Poolse maatschappij denk ik dat dit wel tegenvalt ook heeft die krankzinnige partij nog altijd teveel macht in het parlement.
Gezien de politieke voorkeur van TS vraag ik me af of zij wel zo blij moet zijn met de winnaar, of is het ene kwaad wat minder erg dan het ander kwaad? overigens ben ik zeer blij met een liberale overwinning in de EU
Dat snap ik, maar toch hebben veel Polen ditmaal gekozen voor niet-antisemtische en niet-homohatende partijen. Dat zegt al wel iets.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Uiteraard, alleen zal door deze nederlaag het antisemitisme en de homohaat niet verdwijnen uit de Poolse maatschappij.
[..]
Maar ik vind economische beslissingen echt diep ondergeschikt aan mensenrechtenbeslissingen.quote:Uiteraard, al wordt het economisch wat lastiger om zo stellig te zijnal had ik niet zo gek veel moeite met de economische koers van de PvdA onder Kok.
Wat ik voornamelijk begrijp is dat de opkomst veel hoger was en dat is over het algemeen beter voor de wat gematigder partijen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar toch hebben veel Polen ditmaal gekozen voor niet-antisemtische en niet-homohatende partijen. Dat zegt al wel iets.
Ik vind dat de economie zoveel mogelijk los moet staan van de politiek.quote:Maar ik vind economische beslissingen echt diep ondergeschikt aan mensenrechtenbeslissingen.
Ieh, een Pool!quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:33 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Zelf ben ik Pools
Ja en? Het gaat om 't land van de polen, niet om ons land.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:13 schreef K-Billy het volgende:
De Kaczynski's druisen in tegen een hele hoop liberale kernwaarden van onze samenleving.
Herstel: zij druisen in tegen wat ik (persoonlijk, subjectief) als waarden zie, die de belangen van het individu (waar ook ter wereld) op een goede manier uitdrukken.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:46 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja en? Het gaat om 't land van de polen, niet om ons land.
Het zijn ook Europese waarden waar ze tegenin druisen. Polen is EU-lid geworden en dat brengt bepaalde verplichtingen met zich mee op het gebied van mensenrechten. Ik word zelf altijd een beetje moe over mensen die onrecht / mensenrechtenschendingen in andere landen altijd schouderophalend wegwimpelen met kreten als 'dat moeten ze zelf weten'. Dat moeten ze dus NIET. Mensenrechten zijn universeel.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:46 schreef gronk het volgende:
Ja en? Het gaat om 't land van de polen, niet om ons land.
Een dominee met een vingertjequote:Op maandag 22 oktober 2007 23:52 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Herstel: zij druisen in tegen wat ik (persoonlijk, subjectief) als waarden zie, die de belangen van het individu (waar ook ter wereld) op een goede manier uitdrukken.
De meerderheid van de Poolse bevolking heeft m.i. de verplichting om rekening te houden met de rechten / belangen van haar individuele leden.
welke mensenrechten heeft Polen zo schandalig geschonden dat er zo´n ophef over is?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zijn ook Europese waarden waar ze tegenin druisen. Polen is EU-lid geworden en dat brengt bepaalde verplichtingen met zich mee op het gebied van mensenrechten. Ik word zelf altijd een beetje moe over mensen die onrecht / mensenrechtenschendingen in andere landen altijd schouderophalend wegwimpelen met kreten als 'dat moeten ze zelf weten'. Dat moeten ze dus NIET. Mensenrechten zijn universeel.
Alleen vertelt de dominee met een vingertje over wat je allemaal niet mag en wat je allemaal moet doen, terwijl K-Billy de Polen wil vertellen wat ze mogen en wat ze niet hoeven te doen. Het is een klein, maar tegelijkertijd o zo groot verschil.quote:
Onder meer die van homo's en niet-gelovigen. De PiS en hun extremistische vriendjes van de Poolse Liga van Families stonden bijvoorbeeld wetgeving voor waarbij homo's niet in het onderwijs mochten werken, omdat ze anders kinderen zouden kunnen 'besmetten'. Kaczynski heeft als burgemeester van Warschau ook clubs gesloten en gelijke rechten-demonstraties verboden. Verder zijn er initiatieven geweest om het vak 'katechese' (godsdienst) te laten meetellen in het gemiddelde eindcijfer dat studenten halen. Hoe hoger het eindcijfer, des te beter de vervolgopleiding.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:46 schreef CANARIS het volgende:
Welke mensenrechten heeft Polen zo schandalig geschonden dat er zo´n ophef over is?
Voor meer ga je zelf maar zoeken op Amnesty-sites.quote:Discrimination on grounds of sexualorientation
Openly homophobic statements made by politicians and officials, including the encouragement of violence against peaceful demonstrators, worsened the climate of discrimination and intimidation.
• Wojciech Wierzejski, LPR Vice-President and member of parliament, in May encouraged the use of force against participants in the annual Equality March in Warsaw in June. He reportedly said, "If deviants begin to demonstrate, they should be hit with batons".
• In May the Deputy Minister of Education said that an international project organized by LGBT rights groups and financially supported by the European Commission would lead to the "depravity of young people", and that such groups should not receive funding. In September a project submitted by one LGBT organization to the National Agency of Youth Programme was rejected by the Ministry of Education on the grounds that it "aimed to propagate homosexual behaviour".
• In June the Minister of Education dismissed the director of the National In-Service Teacher Training Centre for having books that encouraged teachers to organize meetings with LGBT organizations. The only book that met the description was an anti-discrimination handbook by the Council of Europe, which subsequently expressed concern at the "homophobia?and homophobic behaviours" within the government. The Centre's new director said in October that "homosexual practices lead to drama, emptiness and degeneracy".
Demonstrators from the LGBT community and other activists were reportedly attacked by counter-demonstrators and unable to exercise their right to peaceful assembly because of police failures.
• In April, despite the presence of the police, more than 1,000 participants of a Tolerance March in Kraków were reportedly harassed and intimidated by members of a right-wing grouping, the All Polish Youth, who held a counter-demonstration, the Tradition March.
Court rulings clarified the legality of the Equality March in Warsaw arranged for 10 June, which the City Council of Warsaw finally authorized on 1 June. Owing to threats from counter-demonstrators, the march organizers agreed a different route with the Council and the police provided sufficient forces to guarantee security. The march went ahead without major incidents.
• In January the Constitutional Court confirmed a Warsaw court ruling of September 2005 that the banning of the Equality March in Warsaw in June 2005 by the then Mayor Lech Kaczyñski was unlawful, and declared that demonstrators need only inform city officials that a public demonstration would be taking place.
• In May the Supreme Administrative Court in Warsaw upheld the decision of the Regional Administrative Court in Poznañ, in the case of an LGBT march banned in November 2005, that the threat from a counter-demonstration could not be grounds for banning the demonstration.
Iemand die wat zegt van homohaat en antisemitisme is een dominee met een vingertje?quote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:55 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Iemand die wat zegt van homohaat en antisemitisme is een dominee met een vingertje?![]()
Een individu heeft rechten, ook als hij 'anders' is. Polen zouden die rechten moeten respecteren.
Niemand eist een homohuwelijk. Er wordt alleen mensen de vrijheid gebonen. Je bent immers niet verplicht om te trouwen met iemand van hetzelfde geslacht.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:11 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nogmaals er worden in polen geen rechten geschonden
In Tegenstelling tot wat het COC ons doet geloven , worden Homosexuelen in Polen niet door de straten gejaagd of verliezen hun jobs.
En of het het als jood beter toeven in Warschau of Amsterdam zuid is , waag ik niet zeggen.
De Dominee met het vingertje is om van te kotsen omdat het in Nederland nog maar een jaar of 20 relativ normaal is om als homo door het leven te gaan. ( alhoewel ik niet weet hoe dat in Kampen, of Staphorst ook mogenlijk is)
Dat een religieus land als Polen daar iets vorzichter mee omgaat en geen Homo Huwelijk kent is geen schande.
De dominee eist echter uthanasie , Homohuwelijk en Aortus tot de 39. week.
![]()
Het is niet het COC dat de mensenrechtenschendingen in Polen in beeld brengt, dat doet Amnesty International. Als jij het allemaal beter meent te weten dan deze onafhankelijke organisatie, stel ik voor dat je met overtuigend bewijsmateriaal komt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:11 schreef CANARIS het volgende:
Nogmaals er worden in polen geen rechten geschonden. In Tegenstelling tot wat het COC ons doet geloven , worden Homosexuelen in Polen niet door de straten gejaagd of verliezen hun jobs.
Dit soort overdreven opmerkingen, dus. De aanklacht tegen Polen is helemaal niet dat er geen homohuwelijk is toegestaan. Het gaat erom dat de regering actief de discriminatie van homo's bevorderd heeft en daar zelf ook volop aan meedeed. Actief discrimineren dus. Maar dat schijn je niet te willen snappen. Nee, je weet het allemaal beter. Kom maar met bewijsmateriaal.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:11 schreef CANARIS het volgende:
De dominee eist echter euthanasie , Homohuwelijk en Aortus tot de 39. week.
Je bent echt te triest voor woorden. NOGMAALS: het gaat er niet om dat Polen geen homohuwelijk kent. Duitsland kent ook geen homohuwelijk, Frankrijk ook niet. Maar dat is een compleet ander onderwerp dan actief discrimineren. Zo gauw er religie in het spel is, is Canaris per definitie een sympathisant... Je bent zeker ook fan van de KKK?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:11 schreef CANARIS het volgende:
De dominee met het vingertje is om van te kotsen omdat het in Nederland nog maar een jaar of 20 relativ normaal is om als homo door het leven te gaan. ( alhoewel ik niet weet hoe dat in Kampen, of Staphorst ook mogenlijk is)
Dat een religieus land als Polen daar iets vorzichter mee omgaat en geen Homo Huwelijk kent is geen schande.
Jij was toch naar Nederland gevlucht ivm je homosexualiteit?quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:33 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Zelf ben ik Pools en ontvang ik hier digitale televisie uit Polen, dus heb het best wel gevolgd.
En moet jullie zeggen dat ik er echt in geloof dat er nu dingen gaan veranderen.
Daarbij wil ik nog zeggen dat in mijn ogen de Polen heel makkelijk beinvloed zijn, dus nu kan je er van uit gaan dat als in de media positieve dingen komen over (bijvoorbeeld) homo's de mening van veel Polen zal veranderen.
Wilde dit even zeggen![]()
Ik heb een aantal Poolse vrienden die me wel eens het één en ander hebben verteld over de Poolse media. Als er iets over homo's wordt geschreven, schijnen er steevast plaatjes te worden geplaatst van travestieten; of althans mannen die als vrouw verkleed zijn. Allemaal om de beeldvorming jegens homo's te beïnvloeden.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:33 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Zelf ben ik Pools en ontvang ik hier digitale televisie uit Polen, dus heb het best wel gevolgd.
En moet jullie zeggen dat ik er echt in geloof dat er nu dingen gaan veranderen.
Daarbij wil ik nog zeggen dat in mijn ogen de Polen heel makkelijk beinvloed zijn, dus nu kan je er van uit gaan dat als in de media positieve dingen komen over (bijvoorbeeld) homo's de mening van veel Polen zal veranderen.
Wilde dit even zeggen![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat doen ze dan wel weer goed![]()
Want als je de EU een poot kan uitdraaien, dan ben je dat als Nationalist gewoon verplicht, is helemaal geen schande.
Zover ik weet heeft de Minister van Onderwijs Roman Giertych meerdere malen geprobeerd dit jaar om leerkrachten te ontslaan die uitkomen voor hun homoseksualiteit. De regering heeft uitingen van homoseksualiteit op televisie verboden, demonstraties voor homorechten verboden of opzettelijk proberen te verhinderen en meermaals gepropageerd dat homoseksualiteit een besmettelijke ziekte is.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:11 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nogmaals er worden in polen geen rechten geschonden
In Tegenstelling tot wat het COC ons doet geloven , worden Homosexuelen in Polen niet door de straten gejaagd of verliezen hun jobs.
Doe dat dan ook maar niet. Ik heb het niet over de leefsituatie in die twee steden, ik heb het over een regeringspartij - de Liga van Poolse Families - die berucht is vanwege antisemitische uitspraken.quote:En of het het als jood beter toeven in Warschau of Amsterdam zuid is , waag ik niet zeggen.
Gast, als homo's worden gediscrimineerd en uitgejoeld zwaai ik met veel plezier met mijn vingertje!quote:De Dominee met het vingertje is om van te kotsen omdat het in Nederland nog maar een jaar of 20 relativ normaal is om als homo door het leven te gaan. ( alhoewel ik niet weet hoe dat in Kampen, of Staphorst ook mogenlijk is)
Kerel, ga iemand anders woorden in de mond leggen...quote:Dat een religieus land als Polen daar iets vorzichter mee omgaat en geen Homo Huwelijk kent is geen schande.
De dominee eist echter uthanasie , Homohuwelijk en Aortus tot de 39. week.
![]()
Meen je dit serieus.....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:38 schreef Dangel het volgende:
[..]
Jij was toch naar Nederland gevlucht ivm je homosexualiteit?
Overtuigend bewijs ? Van Amnestie ?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is niet het COC dat de mensenrechtenschendingen in Polen in beeld brengt, dat doet Amnesty International. Als jij het allemaal beter meent te weten dan deze onafhankelijke organisatie, stel ik voor dat je met overtuigend bewijsmateriaal komt.
Jij wimpelt discriminatie jegens homo's wel vaker weg, is me opgevallen. Meestal met een moralistisch vingertje, of overdreven opmerkingen over de 'vrijheid' die we in Nederland hebben, op het gebied van abortus en dergelijke.
[..]
Dit soort overdreven opmerkingen, dus. De aanklacht tegen Polen is helemaal niet dat er geen homohuwelijk is toegestaan. Het gaat erom dat de regering actief de discriminatie van homo's bevorderd heeft en daar zelf ook volop aan meedeed. Actief discrimineren dus. Maar dat schijn je niet te willen snappen. Nee, je weet het allemaal beter. Kom maar met bewijsmateriaal.
[..]
Je bent echt te triest voor woorden. NOGMAALS: het gaat er niet om dat Polen geen homohuwelijk kent. Duitsland kent ook geen homohuwelijk, Frankrijk ook niet. Maar dat is een compleet ander onderwerp dan actief discrimineren. Zo gauw er religie in het spel is, is Canaris per definitie een sympathisant... Je bent zeker ook fan van de KKK?
Amnesty beschrijft een verslechterd klimaat, op basis van toegenomen discriminatie en beperking van rechten. Lees nogmaals het jaarrapport van Amnesty, zou ik zo zeggen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:13 schreef CANARIS het volgende:
Overtuigend bewijs? Van Amnestie? Wat zegt Amnestie dan ?
Amnestie heeeft het oer een afgeblazen Gay Pride demonstratie. Over een semantisch masturberende Palermentarier en over een Gemeentebesluit wat door de hoge raad in Polen als ongeldig is verklaard.
En ondanks dat strafboek dat 'net zo soepel' is als in Nederland, zijn toch gelijkheidsmarsen verboden door Kaczynski, toen hij burgemeester van Warschau was. Het druist dus recht tegen de wet in. Bovendien ben je echt extreem kortzichtig wanneer je 'iedere homo die zijn baan nog heeft' als argument aanvoert. Het is kennelijk nog niet in je opgekomen dat Poolse homo's zo veel mogelijk in de kast blijven en niet voor hun geaardheid durven uitkomen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:13 schreef CANARIS het volgende:
Nergens lees ik dat Meneer XY zijn baan als leeraar heeft verloren omdat hij Homosexueel zou zijn.
Nergens ees ik dat Homosexualitiet verboden is geworden
Nergens lees ik dat Homos struktureel gediscrimineerd worden.
Ik kan je dus lappen bewijs materiaal aanbieden. Iedere Homo die nog gewoon zijn baan heeft. Ik kan je het hele strafboek op zijn Pools doorsturen waain je net zo weinig een wet zult vinden als in Nederland.
Open er een topic over, zou ik zeggen, als het je zo dwarszit. Wat theoretisch in wetten is vastgelegd, is trouwens minder relevant dan de praktijk. Verder heb ik nergens beweerd dat Polen het enige land in Europa is waar het nodige schort aan de mensenrechten.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:13 schreef CANARIS het volgende:
Oostenrijk kent een veel rigidere wetgeving op basis van Homosexualitiet, als Polen, maar daar hoor je niemand over. (Julie lullen toch alleen maar NOVA na.)
Ook in andere landen is de homofobie van de Kaczynski's en hun consorten niet onopgemerkt gebleven, net als hun andere bezopen opvattingen. Check rustig de Engelstalige Wikipedia om een indruk te krijgen, zou ik zo zeggen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:13 schreef CANARIS het volgende:
Daar zette men zich constructief uiteen met de goede kanten van de regering Kacinsky en zijn bekrompen wereldbeeld wat met name internationaal een probleem werd. Met ame Duitsland heeft het te verduren gehad.
Het wordt steeds pijnlijker duidelijk dat je maar wat rondkakelt, niet gehinderd door enige feitenkennis, laat staan het vermogen om zaken in een bepaald perspectief te plaatsen. De KKK beroept zich in tal van haar acties op het Christendom:quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:13 schreef CANARIS het volgende:
En wat de KKK Met christelijke religie te maken heeft zal mij voor altijd een raadsel blijven.
Opus Dei ja ok,maar de KKK........?
Bron: Wikipediaquote:Het kruis symboliseert de religieuze onderbouw van de organisatie die naar eigen zeggen christelijk is, terwijl de cirkel naar de eeuwige verbondenheid en strijd zou verwijzen. De rode druppel staat dan weer voor het bloed van Jezus Christus dat zogenaamd vergoten werd "om het blanke ras te behoeden voor het Kwade."
De Ku Klux Klan werd bekend als een blanke ultra-christelijke beweging die hoofdzakelijk zwarten bestreed en doodde. Nochtans was de Klan ook toegankelijk voor niet-blanke leden alsook voor niet-christenen. Over het aantal andersgelovigen bij de Klan zijn geen gegevens beschikbaar. Men acht hun aantal uitermate laag of zelfs onbestaand. In de 20ste eeuw werden de toetredingsvoorwaarden ettelijke malen gewijzigd. Heden ten dage zou het bijvoorbeeld ondenkbaar zijn om lid te worden van de Klan als niet-blanke of als niet-christen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |