abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54053484
Fok! Dieetclub 209

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54053514
Octo zit onder de 100

Levi en Fannetje zijn op vakantie

Mandarijntjes zijn lekker
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_54053628
Ik zit nu alweer een mandarijntje te eten
  † In Memoriam † zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:41:11 #4
43556 miss_dynastie
pi_54053727
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 16:35 schreef freecell het volgende:
Ik zit nu alweer een mandarijntje te eten
Ik ook

En waar ik gister de hele dag honger had, heb ik vandaag helemaal nergens last van. Raar...
pi_54053997
Gaat goed okto met onder die 100

Manderijntjes zijn inderdaad lekker, maar ik ben ze weer eens vergeten te halen
pi_54054085
Mandarijntjes en appels in huis.
En net de gratis doos van Super de boer opgehaald. Daar zitten zoutjes van LU in. Met minder vet geloof ik. Dat is van die reclame met die modellen die erom gaan vechten.
Yppy, ben de link aan het bekijken. En groente en fruit zijn best duur. Dus soms is het niet mogelijk om alleen dat in huis te hebben voor tussendoortjes.
pi_54054168
Ik zit aan een kop bouillon Lekker

Winterwortels zijn 16 cent per stuk, dat is dan zeker 5 tussendoortjes en mandarijntjes zijn ook niet duur op het moment. Moet lukken toch?
  † In Memoriam † zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:25:17 #8
43556 miss_dynastie
pi_54054303
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 17:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
En groente en fruit zijn best duur. Dus soms is het niet mogelijk om alleen dat in huis te hebben voor tussendoortjes.
Dat ligt eraan wat je haalt. Groente en fruit van het seizoen zijn helemaal niet zo duur, maar je moet nu natuurlijk geen watermeloen willen eten bijv. Dat doet er uiteraard niks aan af dat een koekje tussendoor best eens mag.
pi_54054309
tvp
pi_54054317
Ingrid, probeer de markt eens. Net voor minder dan een tientje een kilo appels, een kilo pruimen, een kilo mandarijntjes, een kilo druiven, een watermeloen, olijven, courgettes en granaatappelen gehaald. Kost dus geen fluit, daar En gezond nog ook.

Octo, wat ontzettend tof Ik ben heel benieuwd hoe je eruitziet, nu. Jeetje, wat fijn dat het zo goed gaat, zeg!
pi_54054334
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 17:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat je haalt. Groente en fruit van het seizoen zijn helemaal niet zo duur, maar je moet nu natuurlijk geen watermeloen willen eten bijv. Dat doet er uiteraard niks aan af dat een koekje tussendoor best eens mag.
Oh ja, dat wou ik nog zeggen: je MOET echt een keer die pizza van Ainsley met tomaat en feta proberen. Die is meer dan verrukkelijk en nog slank ook
pi_54054993
vanavond mandarijntjes
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:22:31 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_54055042
disclaimer
pi_54055091
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 18:19 schreef Miss_S het volgende:
vanavond mandarijntjes
Als avondeten?

Wij eten vanavond gegratineerde pasta, lekker!
pi_54055103
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 18:25 schreef freecell het volgende:

[..]

Als avondeten?

Wij eten vanavond gegratineerde pasta, lekker!
nee dat word gourmetten
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:32:27 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_54055168
Wraps, want we krijgen eters
disclaimer
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:26:48 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54056050
Homemade Pompoensoep en twee bolletjes met morzarella, tomaat, pesto en basilicum
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54056416
Gegratineerde pasta was lekker, maar nu ben ik best wel misselijk eigenlijk :/ Het was nogal machtig!

Pompoensoep klinkt ook geweldig Sjeen! Recept? Is lekker in deze tijd van het jaar!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:09:23 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54057004
quote:
POMPOENSOEP

• 1,5 kg. pompoen,
  • 2 eetlepels olijfolie ,
  • 1 grote in grove stukken gesneden ui,
  • 2 ongepelde knoflooktenen,
  • 1 ¼ liter kippenbouillon,
  • 1 opgehoopte theelepel kerriepoeder,
  • 1 opgehoopte theelepel gemalen gember,
  • 1¼. theelepel nootmuskaat,
  • 1 dl room.

Verhit in een hoge soeppan de olijfolie en bak daarin ui en knoflook glazig en voeg dan de geschilde, ontpitte en in stukken gesneden pompoen toe. Roer regelmatig en bak, voordat het mengsel van pompoen, ui, en knoflook aan de pan begint te kleven - na ongeveer 10 minuten - kerriepoeder en gember nog even mee.

Blus daarna het groentenmengsel af met de kippenbouillon, breng dit aan de kook en laat het een half uur sudderen. Als de pompoenstukken tegen de rand van de pan kunnen worden stukgedrukt de soep met een staafmixer pureren en zeven.

Afmaken met nootmuskaat en room.

Lekker vegetarisch met de in een eetlepel olijfolie geroosterde pitten van de pompoen.
    Heerlijk met gekookte mosselen. Nog lekkerder met rivierkreeftstaartjes.
    Het is een heel werk om deze soep in de uitgeholde pompoen op te dienen. Maar oh, zo prachtig!!
  • Ik had iets meer pompoen dus heb dubbele hoeveelheid gemaakt. We hebben nu beiden een grote kom gehad, er liggen drie zakken in de vriezer en de buurvrouw heeft ook nog een bakje gehad...

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 20-10-2007 20:22:34 ]
    pi_54057136
    Markt idd goed idee. Winterwortel niet geprobeerd nog, wel "gewone". Daar is Kim ook gek op.
    Mandarijntjes straks proberen. Zijn vast lekker!

Coldfeet das niet duur idd. Eet je dat allemaal in je eentje op?

Ohja, we eten op zondag altijd soep. Met stokbrood en kruidenboter. Dat laatste is niet goed voor de lijn. Maar wat kan ik er dan op doen? Zonde iets is ook zo saai. Pesto?

Pompoensoep klinkt lekker Sjeen!
    pi_54057305
    Sjeen! Geniaa! Dat ga ik maken binnenkort!
    Kan je het pureren ook in een blender doen? Om veiligheidsredenen mag ik geef staafmixer

Opdienen in uitgeholde pompoen vind ik heel stoer Doe ik je niet na waarschijnlijk, maar kan het proberen natuurlijk!

De pompoen in het recept, is dat gewogen met of zonder schil?
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 20:13 schreef _Ingrid_ het volgende:

Ohja, we eten op zondag altijd soep. Met stokbrood en kruidenboter. Dat laatste is niet goed voor de lijn. Maar wat kan ik er dan op doen? Zonde iets is ook zo saai. Pesto?
    Filet Americain! Heel erg weinig calorieën, maar wel super lekker!
      Licht Ontvlambaar zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:25:14 #22
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_54057426
    Pureren in de blender kan ook @Y Da's gewoon een staafmixer in een kom

Ik ben uitgegaan van ongeschilde pompoen, had ruim 3,5 kilo en heb de rest van het recept globaal verdubbeld.
    Heb er de geroosterde pompoenpitten ingedaan, dat was erg lekker... Overigens, geen pompoenuitholwerk enzo
    pi_54057577
    Wil dat een beetje dat roosteren van die pitten?

Edit: het verschil tussen een staafmixer en een blender is dan ook vooral dat ik een blender wél mag hebben
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:32:50 #24
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_54057610
    Hallo, ik ben d'r ook weer

Vandaag een drukke dag: Christan moest voetballen (gewonnen ), daarna uitgebreid winkelen (nieuwe kleren gekocht ) en vervolgens pizza eten ter gelegenheid van Christans verjaardag (hier kun je nog eens goedkoop uit eten: 28 euro voor zijn viertjes inclusief drankjes) We zijn nog maar net een half uurtje thuis
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_54058483
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 20:19 schreef freecell het volgende:
    Sjeen! Geniaa! Dat ga ik maken binnenkort!
    Kan je het pureren ook in een blender doen? Om veiligheidsredenen mag ik geef staafmixer

Opdienen in uitgeholde pompoen vind ik heel stoer Doe ik je niet na waarschijnlijk, maar kan het proberen natuurlijk!

De pompoen in het recept, is dat gewogen met of zonder schil?
    [..]

Filet Americain! Heel erg weinig calorieën, maar wel super lekker!
    Ik ben een zeikerd, ik weet het. Ik vind filet americain heeeeel smerig.

Maar vanmiddag had ik zin in kruidnoten, maar ben eraf gebleven. Keurig worteltjes geknaagt.
    Maar ik moet dus etiketten leren lezen.
    pi_54058721
    Rewimo gefeliciteerd nog.
    En das echt goedkoop uit eten zeg!
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:28:05 #27
    129011 -Bubseltje-
    absofuckinglutely!!
    pi_54061951
    Octo geweldig zeg ik hoop dat ik na mijn heroperatie je snel zal volgen
    pi_54063238
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 20:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
    Markt idd goed idee. Winterwortel niet geprobeerd nog, wel "gewone". Daar is Kim ook gek op.
    Mandarijntjes straks proberen. Zijn vast lekker!

Coldfeet das niet duur idd. Eet je dat allemaal in je eentje op?

Pompoensoep klinkt lekker Sjeen!
    Ik nuttig nu een meloensapje. En nee, ik deel het eerlijk met mr. ColdFeet

Lianne je hebt het vast elders al gezien, gelezen, maar:

Zuid-Afrika is wereldkampioen geworden
    pi_54067268
    goeiemorgen!

Ik wilde vanmorgen de schade eens opnemen na een paar dagen slecht eten, viel dat 300% mee..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_54067722
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 21:04 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ik ben een zeikerd, ik weet het. Ik vind filet americain heeeeel smerig.

Maar vanmiddag had ik zin in kruidnoten, maar ben eraf gebleven. Keurig worteltjes geknaagt.
    Maar ik moet dus etiketten leren lezen.
    magere smeerkaas?
    of gewoon helemaal iets anders eten?
    pi_54068982
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 10:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

magere smeerkaas?
    of gewoon helemaal iets anders eten?
    Smeerkaas is lekker. Uiteraard de magere.
    Hoe bedoel je iets anders eten?
    Ipv het stokbrood bij de soep?
      † In Memoriam † zondag 21 oktober 2007 @ 12:36:45 #32
    43556 miss_dynastie
    pi_54069109
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 17:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh ja, dat wou ik nog zeggen: je MOET echt een keer die pizza van Ainsley met tomaat en feta proberen. Die is meer dan verrukkelijk en nog slank ook
    Ah, oke, ik plak er even een post-itje bij

Ingrid, philadelphia light is ook lekker
    pi_54069113
    Gevulde paprika en courgette
    Wat heeft u nodig
    2 rode paprika’s
    2 courgettes
    3 sjalotjes
    2 eetlepels olijfolie + olijfolie voor invetten
    400g rundergehakt
    200g tomatenblokjes (blik à 400 ml Super)
    50g rozijnen
    1 theelepel sambal oelek
    1 theelepel oregano (Silvo)
    zout

Dit is toch niet zo vet dacht ik. (voor 4 personen)
    pi_54069129
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 12:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ah, oke, ik plak er even een post-itje bij

Ingrid, philadelphia light is ook lekker
    Nu je het zegt, die heb ik ook weleens. Nu toevallig paprika nogwat.
      † In Memoriam † zondag 21 oktober 2007 @ 12:40:08 #35
    43556 miss_dynastie
    pi_54069160
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 12:38 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nu je het zegt, die heb ik ook weleens. Nu toevallig paprika nogwat.
    He, die heb ik ook! Kregen we hier cadeau bij aankoop van twee kuipjes
    pi_54069276
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 17:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Waar haal je die?
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      † In Memoriam † zondag 21 oktober 2007 @ 12:52:45 #37
    43556 miss_dynastie
    pi_54069356
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 12:47 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Waar haal je die?
    Je bakt hem zelf
    pi_54069808
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 12:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Je bakt hem zelf
    Ow
    Receptje?
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_54069811
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 00:24 schreef ColdFeet het volgende:

Lianne je hebt het vast elders al gezien, gelezen, maar:

Zuid-Afrika is wereldkampioen geworden
    Geweldig! Ik last het idd!
    Heb de wedstrijd niet gezien, maar er komt vast nog ergens een samenvatting langs vandaag.
      † In Memoriam † zondag 21 oktober 2007 @ 14:07:31 #40
    43556 miss_dynastie
    pi_54070213
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 13:33 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ow
    Receptje?
  • Een pak pizzadeeg voor 1 pizzabodem niet doen! zonde en zo, maak je net zo makkelijk zelf!
  • 2 eetlepels gemengde kruiden (rozemarijn, basilicum, bladpeterselie) grof gehakt
  • twee rijpe pomodoritomaten, in parten
  • 8 rijpe trostomaten, in stukken
  • 120 gr cherrytomaten, gehalveerd
  • 1 rode ui, in dunne parten
  • 75 gram feta, verkruimeld
  • zout en peper
  • vers basilicumblad om te garneren

Verwarm de oven voor op 220 graden. Kneed de kruiden mee met het pizzadeeg. Pizzadeeg uitleggen in de pizzavorm of op de bakplaat. De tomaten, ui en feta leg je op de pizza, bestrooien met zout en peper, 20 minuten bakken en garneren met verse basilicum.
  • pi_54070615
    Klinkt lekker miss_dynastie, maar dan zonder feta voor mij. Weet iemand wat je in plaats van feta kunt gebruiken? Ik zie het wel vaker in recepten staan, maar vind het echt goor.
    pi_54070661
    Mozzarella zou kunnen, maar juist de feta maakt het zo lekker.

Je moet eens betere feta proberen, die van Dodoni, van de Appie, of van die lekkere romige bij de Turk. Kan al heel wat schelen.
    pi_54070677
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 14:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

• Een pak pizzadeeg voor 1 pizzabodem niet doen! zonde en zo, maak je net zo makkelijk zelf!
  • 2 eetlepels gemengde kruiden (rozemarijn, basilicum, bladpeterselie) grof gehakt
  • twee rijpe pomodoritomaten, in parten
  • 8 rijpe trostomaten, in stukken
  • 120 gr cherrytomaten, gehalveerd
  • 1 rode ui, in dunne parten
  • 75 gram feta, verkruimeld
  • zout en peper
  • vers basilicumblad om te garneren

Verwarm de oven voor op 220 graden. Kneed de kruiden mee met het pizzadeeg. Pizzadeeg uitleggen in de pizzavorm of op de bakplaat. De tomaten, ui en feta leg je op de pizza, bestrooien met zout en peper, 20 minuten bakken en garneren met verse basilicum.
  • Klinkt errug goed! Dank je wel
    Hoe maak je zelf de pizzabodem trouwens?
    Sara
    Merel
    Ukje
      † In Memoriam † zondag 21 oktober 2007 @ 14:50:52 #44
    43556 miss_dynastie
    pi_54070704
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 14:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
    Klinkt lekker miss_dynastie, maar dan zonder feta voor mij. Weet iemand wat je in plaats van feta kunt gebruiken? Ik zie het wel vaker in recepten staan, maar vind het echt goor.
    Dan zou ik mozarella gebruiken, ontloopt elkaar qua KCal en vet niet veel
      † In Memoriam † zondag 21 oktober 2007 @ 14:52:12 #45
    43556 miss_dynastie
    pi_54070730
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 14:47 schreef ColdFeet het volgende:
    Mozzarella zou kunnen, maar juist de feta maakt het zo lekker.

Je moet eens betere feta proberen, die van Dodoni, van de Appie, of van die lekkere romige bij de Turk. Kan al heel wat schelen.
    Ik zie dat jij hetzelfde oppert. Het duurde dan ook vier minuten voor ik mijn post ingevoerd kreeg
    Fuente, ik heb wel een receptje, maar dat ligt boven en ik zit nu echt lekker warm bij de open haard
    Als ik straks de kou weer in moet pak ik dat boek even mee.
    pi_54071171
    quote:
    Op zondag 21 oktober 2007 14:48 schreef Fuente het volgende:

[..]

Klinkt errug goed! Dank je wel
    Hoe maak je zelf de pizzabodem trouwens?
    Bloem, gist (1 zakje per 400-500 g bloem), niet te zuinig met zout, scheut olijfolie en dan ofwel lauwe melk of lauw water gebruiken. Precieze hoeveelheid hangt af van het soort bloem. Maar je merkt het vrij snel, het moet een zacht, goed kneedbaar deeg worden.

Dat laat je dan, in een ingevette kom, onder een vochtige theedoek, rijzen op een warme plek.

Lekker lang rijzen. Eventueel tussentijds even de lucht eruit stompen en opnieuw laten rijzen.
    pi_54071491
    Wat een lekkere dingen komen hier voorbij. Wij gaan vanavond aan de overschotel met pasta, ook erg lekker. En makkelijk voor zondag.

Sinds een week streep ik weer in het streep je slank boekje en het helpt echt goed. Zo vreemd is dat, nu kan ik de streepjes de schuild geven als ik iets niet mag. Net of ik het dan zelf niet ben.
    *OUD heilige*
      zondag 21 oktober 2007 @ 15:43:21 #48
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_54071500
    Aha, hier waren jullie gebleven

Alweer geen update deze week, ik blijf nu al weken rond die 81 kilo hangen.
    pi_54075286
    Mozzarella is lekker!
    Morgen stoom aardappels oid met denk ik sperziebonen en runder hamburgers. (hamburger en aardappels gratis met coupon, altijd handig)
    En frusi ook gratis. Dat is echt lekker. Kennen jullie dat?

Yppy, dat streep je slank is dat van libelle of margriet? Ik hoorde er mijn buurvrouw over. Schijnt handig te zijn en goed te helpen.
    pi_54075635
    Geen idee waar het van was. Het is hetzelfde als calorieen tellen, ik heb er maar een klein boekje van. Heb je een eind gewandeld vandaag? Het was heerlijk weer en dat is ook leuk voor Kim.
    *OUD heilige*
    pi_54076316
    We hebben een stuk in de buurt gelopen. Dichtbij is een kinderboerderij, daar zijn we langs geweest. Hij is wel dicht op zondag. Maar gelukkig kun je er tussendoor lopen zeg maar. En zo veel dieren zien. En je bent er even uit.
      zondag 21 oktober 2007 @ 21:25:48 #52
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_54077356
    Volgens mij is streep je slank van de Margriet.
      zondag 21 oktober 2007 @ 23:54:10 #53
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_54080412
    Ingrid, volgens mij zijn er in CUL ook wel topics te vinden met gezonde hapjes en dergelijke, misschien kan je daar eens zoeken Ook is daar volgens mij een topic met goedkope maaltijden.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 22 oktober 2007 @ 08:59:25 #54
    191222 Heavenlyblue
    d-lysergic acid amide
    pi_54083668
    Hier gaat het met lijnen heel erg goed en daar ben ik blij om. Ik ben alleen bang voor het jojo-effect waar ik al heel vaak mee te maken heb gehad, maar dat is voor latere zorg. Eerst maar mijn streefgewicht halen.

Jojogirl, hoe lang hang je nu al rond die 81 kg dan? En ben je minder streng voor jezelf geworden of begrijp je het zelf ook niet zo goed waarom je niet verder afvalt? Misschien is dit wel de beruchte plateaufase die eventjes duurt en daarna val je echt wel weer af. Even doorbijten dus

Ingrid, fijn dat er een kinderboerderij in de buurt is, dat is altijd leuk. Wel een beetje gek dat die juist op zondag, als veel kinderen naar de kinderboerderij toe kunnen, dicht is. En frusi ken ik wel, dat is toch dat yoghurtijs met stukjes muesli-achtig spul? Dat ziet er helemaal niet lekker uit, maar smaakt gewoon wèl lekker!
    pi_54083719
    Ik bedacht me vanmorgen tijdens het douchen pas dat ik makkelijk even had kunnen hardlopen nu.. Maar dat werd hem dus neit meer..

Ik ben nu om de 5 minuten aan het bellen naar de begeleider van mijn laatste vak, maar hij neemt niet echt op...
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_54083889
    Ik heb hem te pakken gekregen, nog een paar uurtjes, en dan kan ik als het goed is dat laatste tentamenbriefje ophalen!!!!

* teigan gaat dus nog een paar uurtjes nagelbijten
    pi_54084306
    Goedemorgen

Vanavond maar eens de pompoensoep van Sjeen proberen te maken. Ik breng nog wel verslag uit!

Na mijn vorige updatemoment (maandag) de hele week zwaarder geweest dan in het lijstje, kom ik vanochtend (updatedag) op de weegschaal, denk ik: dat wordt dus omhoog-updaten!
    Zit ik er vanmorgen opeens wél weer onder.
    Het wordt een patroon

Ge-update dus
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 oktober 2007 @ 10:08:49 #58
    13151 crew  Rewimo
    pi_54084725
    teigan, laat je nog wel wat nagel over?

feeecell, gaat lekker joh

Ik moet morgen naar Delft voor dat ijzerinfuus en mag vandaag fijn urine sparen Erg handig op het werk
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_54084828
    Goede morgen...

(Hatsjjjoeee) ben verkouden
    pi_54084861
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 09:16 schreef teigan het volgende:
    Ik heb hem te pakken gekregen, nog een paar uurtjes, en dan kan ik als het goed is dat laatste tentamenbriefje ophalen!!!!

* teigan gaat dus nog een paar uurtjes nagelbijten
    Ben je dan echt echt echt echt echt klaar?

Ik ga deze week nog even voor de overheerlijke hollandse pot. Vrees dat ik de komende weken nog wel eens wat maag en darmproblemen kan gaan krijgen. Ik heb trouwens al een weblog aangemaakt, post de link wel op dieetweb.
    pi_54085203
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 10:17 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ben je dan echt echt echt echt echt klaar?

Ik ga deze week nog even voor de overheerlijke hollandse pot. Vrees dat ik de komende weken nog wel eens wat maag en darmproblemen kan gaan krijgen. Ik heb trouwens al een weblog aangemaakt, post de link wel op dieetweb.
    Wat eten ze daar eigenlijk?
    pi_54085517
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 10:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Wat eten ze daar eigenlijk?
    Curry's. Veel curry's. Geloof ik.
    En rijst en dahls (iets met linzen) en naan.
    En veel vegetarisch.
    pi_54085586
    vegetarisch is best lekker
    Valt ingewand-technisch wel mee toch? Klinkt best goed! Of nemen ze het niet zo nauw met hygiëne?
      maandag 22 oktober 2007 @ 11:09:41 #64
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_54085717
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 11:02 schreef freecell het volgende:
    vegetarisch is best lekker
    Valt ingewand-technisch wel mee toch? Klinkt best goed! Of nemen ze het niet zo nauw met hygiëne?
    Ik denk dat het vooral de kruiden zijn die we hier niet gewend zijn. En vegetarisch is zooooooooo breed, als je bij wijze van spreken een bord gestoofde uien voor je neus krijgt ga je daar ook goed van schijten. 7 keer achter elkaar
    disclaimer
    pi_54085720
    Het is heel kruidig heb ik begrepen en India schijnt ook behoorlijk (om niet te zeggen bizar) ranzig te zijn.
    Maar ik zie het allemaal wel.
    Als het niet lekker is, dan eet ik gewoon heel weinig.
      maandag 22 oktober 2007 @ 11:11:16 #66
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_54085751
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 11:09 schreef Liejannuh het volgende:
    Het is heel kruidig heb ik begrepen en India schijnt ook behoorlijk (om niet te zeggen bizar) ranzig te zijn.
    Maar ik zie het allemaal wel.
    Als het niet lekker is, dan eet ik gewoon heel weinig.
    Dan val je net als Levitation gewoon 3,5 kilo af op vakantie omdat het eten tegenvalt
    Ik denk trouwens dat het best lekker gaat zijn, en qua ranzigheid ach... bouw je weer weerstand mee op
    disclaimer
      maandag 22 oktober 2007 @ 11:14:44 #67
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_54085813
    Wellicht is het een idee als we hier nogmaals reclame maken voor de sinterkerstmeet op 16 december 2007.

We zijn eventueel nog op zoek naar gewillige slachtoffers
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      maandag 22 oktober 2007 @ 11:18:42 #68
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_54085880
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 11:14 schreef Troel het volgende:
    Wellicht is het een idee als we hier nogmaals reclame maken voor de sinterkerstmeet op 16 december 2007.

We zijn eventueel nog op zoek naar gewillige slachtoffers
    Hmz, waar, en met wie?

Ik maak wel heel gemene surprises
    disclaimer
    pi_54086392
    Liejannuh, dan zou het echtechtecht klaar zijn..

Moet nog wel even een portfolio branden op cd dan, en tentamenbriefjes en dergelijke zoeken, maar dat is peanuts vergeleken met wat ik gedaan heb..
      maandag 22 oktober 2007 @ 12:37:15 #70
    191222 Heavenlyblue
    d-lysergic acid amide
    pi_54087215
    quote:
    Belgische politie vindt dikke laborante ongeschikt
    Uitgegeven: 22 oktober 2007 10:37

BRUSSEL - Een vrouw die bij de Belgische politie heeft gesolliciteerd als laborante, is afgewezen omdat ze te dik is. Dit schrijft De Morgen maandag. De vrouw is 1.64 meter en weegt 83 kilo.

Frank Moons van de recruteringsdienst zegt in de krant: "Van laboranten wordt een zekere fitheid verwacht. Ze moeten net zoals politiemensen in moeilijke omstandigheden kunnen werken."

Hij voegt er aan toe dat als ze volgend jaar afgevallen is, ze de sollicitatieprocedure kan voortzetten.

De vrouw overweegt een klacht in te dienen bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding.
    Bij een dergelijke kop verwacht je minstens een vrouw van boven de 150 kilo, maar ze is slechts 83 kilo bij 1 m 64. Dat is toch niet extreem dik? Dat is te zwaar, klopt, maar grond voor afwijzing? Nee, echt niet.
      maandag 22 oktober 2007 @ 12:42:33 #71
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_54087323
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 12:37 schreef Heavenlyblue het volgende:

[..]

Bij een dergelijke kop verwacht je minstens een vrouw van boven de 150 kilo, maar ze is slechts 83 kilo bij 1 m 64. Dat is toch niet extreem dik? Dat is te zwaar, klopt, maar grond voor afwijzing? Nee, echt niet.
    Dit is echt niet te geloven, wtf
    disclaimer
    pi_54087347
    DAt is ongeveer mijn postuur.. En ik ben zeker wel fit, dus dat vind ik ook een stom excuus..

KLAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ervanuitgaande dat het aanvragen geen problemen op gaat leveren..
      maandag 22 oktober 2007 @ 12:45:56 #73
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_54087377
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 12:37 schreef Heavenlyblue het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin met dezelfde maten trouwens, en dat is echt een toplaborante. Stomme politie
    disclaimer
      maandag 22 oktober 2007 @ 12:51:04 #74
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_54087463
    Het boezemt me wel een beetje angst in. Ik kan leven met vrijwel alle downsides die het hebben van overgewicht met zich mee brengt: de vooroordelen, het niet in kleren passen, het niet aantrekkelijk gevonden worden, het niet topless over het strand kunnen rennen maar als ze je bij een sollicitatie er al op gaan pakken... ik zou er haast anorexisch van worden
    disclaimer
      maandag 22 oktober 2007 @ 12:52:08 #75
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_54087479
    Gefeliciteerd Teigan!!
    Afstuderen is tof
    disclaimer
    pi_54087532
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 12:44 schreef teigan het volgende:
    DAt is ongeveer mijn postuur.. En ik ben zeker wel fit, dus dat vind ik ook een stom excuus..

Gefeliciteerd meid.
    Ondanks de tegenslagen is het allemaal goed gekomen........
    pi_54087649
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 12:44 schreef teigan het volgende:

Hee!! Dat was ik al van plan!

Lieve Teigan

Ontzetttend gefeliciteerd met je echt echt echt echt klaar zijn!
    Lekker voelt dat he?!

Nog een paar om het af te leren.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 oktober 2007 @ 13:12:59 #78
    13151 crew  Rewimo
    pi_54087746
    Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo Hoera Bravo
      maandag 22 oktober 2007 @ 13:19:13 #79
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_54087865
    Kappen nu, ik word er epileptisch van
    disclaimer
    pi_54088189
    Teigan

ik doe even een andere smilie om je te feliciteren. Echt heerlijk zeg!
    pi_54088484
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
    Bij mij op mn werk bewegen ze niet. Dan ziet het er alleen maar heel druk uit.
      † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 13:54:08 #82
    43556 miss_dynastie
    pi_54088541
    Hoera
    pi_54088782
    Whoei Gefeliciteerd Teigan
    Sara
    Merel
    Ukje
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 oktober 2007 @ 14:08:52 #84
    13151 crew  Rewimo
    pi_54088846
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
    Even op escape drukken
      maandag 22 oktober 2007 @ 14:10:51 #85
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_54088904
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 14:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Even op escape drukken
    no, too much
    disclaimer
      maandag 22 oktober 2007 @ 15:04:20 #86
    129011 -Bubseltje-
    absofuckinglutely!!
    pi_54090046
    Gefeliciteerd
    pi_54090181
    Jullie zijn lief!! Dan zie ik deze pagina, en dan springen de tranen me in de ogen van blijdschap..
      Licht Ontvlambaar maandag 22 oktober 2007 @ 15:42:20 #88
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_54090799
    pi_54091611
    Teigan gefeli

ik was vanmorgen 83,5
    pi_54091988
    het tapas eten was volgens mij niet goed voor mn gewicht

maar, net wel een grote stap gedaan

en ik hebben samen een rekening geopend

en gaan dat vanavond vieren met een wietpijpje
    Ja doei.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 oktober 2007 @ 17:20:00 #91
    13151 crew  Rewimo
    pi_54092355
    Iemand trek in fazant? Ik had er daarstraks één op mijn voorruit
    pi_54092456
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
    het tapas eten was volgens mij niet goed voor mn gewicht

maar, net wel een grote stap gedaan

en ik hebben samen een rekening geopend

en gaan dat vanavond vieren met een wietpijpje
    leuk
    dus het is erg serieus tussen jullie

en vanavond niet te stoned he.

Ik was laatst met een vriendin wiet aan het roken nou zo stoned ben ik nog nooit geweest als toen. Toen was het een beetje TE heftig.
    pi_54092664
    het is flink serieus gelukkig maar we gaan samen oud worden enzo we zijn ook zeer tof samen, vonden ons beider ouders

gisteren kennismakings-middag gehad, met tapas eten enzo (heb echt 2 dagen in de keuken gestaan ) en het was helemaal geslaagd enzo

enneh.. denk dat 't wel mee zal vallen alhoewel we nog wel een lekker biertje voor erbij hebben (Kanon )
    Ja doei.
      maandag 22 oktober 2007 @ 17:42:49 #94
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_54092776
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
    het is flink serieus gelukkig maar we gaan samen oud worden enzo we zijn ook zeer tof samen, vonden ons beider ouders

gisteren kennismakings-middag gehad, met tapas eten enzo (heb echt 2 dagen in de keuken gestaan ) en het was helemaal geslaagd enzo

enneh.. denk dat 't wel mee zal vallen alhoewel we nog wel een lekker biertje voor erbij hebben (Kanon )
    Hoe lang zijn jullie samen eigenlijk?
    Over 4 weken heb ik ook een wederzijds-ouderavondje, maar ze kennen elkaar gelukkig al

Wietjes en kanonnetjes? Ik hoop dat je 't bij 1 kanonnetje houdt want kanonne, bier van 12% knalt er in
    (zelf ben ik alreeds in 2000 gestopt met blowen, omdat ik er alleen maar van in slaap viel steeds )
    disclaimer
    pi_54092919
    we zijn bijna 10 maanden samen nu

en het is gewoon goed, prima, perfect zo en aangezien we echt veel samen doen, leek het ons handig een rekening samen te openen zodat we daar van kunnen eten, uitgaan evt. en vakanties ed.

we gaan in plaats van naar berlijn naar York in december saampjes

en er liggen 'maar' 2 kanonnen hoor dus ieder 1.. da's best leuke aanvulling op een jointje, maar zeker niet meer kan je flink ziek worden anders.

Heb zelf echt al half jaar niet mee geblowed ofzo, en doe het ook echt eens in de paar maanden, vind ik gewoon wel 's lekker
    voor het eerst met een wietpijpje overigens: rookt niet, en wil dus niet met tabak doen enzo.. ben benieuwd, die pure shizzle
    Ja doei.
    pi_54093020
    Ik vind wiet ( en alle andere soorten drugs) gewoon zware onzin.
    Het is niet gezond. Je gaat er gek van doen, het is duur. Dus waarom???
    Als je al geen schik meer kunt hebben zonder dat spul
    Nee ik HAAT het. (een ex-goede vriend van ons, is al jaren verslaafd, en echt dan wardeer je dat spul echt niet).
    pi_54093194
    ehm.. beetje overtokken reactie

'als je geen plezier meer kunt hebben zonder'

meis, als ik al post dat ik eens in de paar maanden blow, dan kan ik blijkbaar zonder ook wel plezier hebben Het is minder schadelijk en verslavend dan bier, en ook al raak je verslaafd, dan NOG is het minder schadelijk dan bier, en toch drinkt iedereen altijd en overal bier

dus ehm... ja.. wij gaan lekker genieten vanavond
    Ja doei.
    pi_54093278
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
    ehm.. beetje overtokken reactie

'als je geen plezier meer kunt hebben zonder'

meis, als ik al post dat ik eens in de paar maanden blow, dan kan ik blijkbaar zonder ook wel plezier hebben Het is minder schadelijk en verslavend dan bier, en ook al raak je verslaafd, dan NOG is het minder schadelijk dan bier, en toch drinkt iedereen altijd en overal bier

dus ehm... ja.. wij gaan lekker genieten vanavond
    Overtrokken reactie. Dat is gewoon mijn mening.
    Zo denk ik er echt over. Dus waarom anders neerzetten hier, als ik daar echt zo over denk.

Veel plezier vanavond. (ondanks mijn gedachtengang over wiet enzo)

Ik wil niemand erop aanvallen hoor
      † In Memoriam † maandag 22 oktober 2007 @ 18:13:31 #99
    43556 miss_dynastie
    pi_54093308
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 17:59 schreef Ymme het volgende:
    (een ex-goede vriend van ons, is al jaren verslaafd, en echt dan wardeer je dat spul echt niet).
    Dat kan je over alcohol ook zeggen. En er zijn ook mensen eetverslaafd en ook dat heeft nare gevolgen.
    Geniet, maar blow met mate. Of zo. Mij persoonlijk trekt het niet, maar als een ander er zo nu en dan lol mee heeft .
    pi_54093404
    Miss_D natuurlijk, heb jij helemaal gelijk in. Ik zeg ook nergens dat het niet met mate kan ofzo.
    Ik zelf denk gewoon zo over drugs.

Motorbloempje, vind het af en toe leuk. Daar zeg ik niets van.
    Ik praat gewoon in het algemeen, dat ik drugs :(:( vind.
    Wilde geen discussie oproepen hierover, alleen maar mijn MENING hierover geven.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')