Ik ookquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:35 schreef freecell het volgende:
Ik zit nu alweer een mandarijntje te eten
Dat ligt eraan wat je haalt. Groente en fruit van het seizoen zijn helemaal niet zo duur, maar je moet nu natuurlijk geen watermeloen willen eten bijv.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
En groente en fruit zijn best duur. Dus soms is het niet mogelijk om alleen dat in huis te hebben voor tussendoortjes.
Oh ja, dat wou ik nog zeggen: je MOET echt een keer die pizza van Ainsley met tomaat en feta proberen. Die is meer dan verrukkelijk en nog slank ookquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat je haalt. Groente en fruit van het seizoen zijn helemaal niet zo duur, maar je moet nu natuurlijk geen watermeloen willen eten bijv.Dat doet er uiteraard niks aan af dat een koekje tussendoor best eens mag.
nee dat word gourmettenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:25 schreef freecell het volgende:
[..]
Als avondeten?
Wij eten vanavond gegratineerde pasta, lekker!
Ik had iets meer pompoenquote:POMPOENSOEP1,5 kg. pompoen, 2 eetlepels olijfolie , 1 grote in grove stukken gesneden ui, 2 ongepelde knoflooktenen, 1 ¼ liter kippenbouillon, 1 opgehoopte theelepel kerriepoeder, 1 opgehoopte theelepel gemalen gember, 1¼. theelepel nootmuskaat, 1 dl room.
Verhit in een hoge soeppan de olijfolie en bak daarin ui en knoflook glazig en voeg dan de geschilde, ontpitte en in stukken gesneden pompoen toe. Roer regelmatig en bak, voordat het mengsel van pompoen, ui, en knoflook aan de pan begint te kleven - na ongeveer 10 minuten - kerriepoeder en gember nog even mee.
Blus daarna het groentenmengsel af met de kippenbouillon, breng dit aan de kook en laat het een half uur sudderen. Als de pompoenstukken tegen de rand van de pan kunnen worden stukgedrukt de soep met een staafmixer pureren en zeven.
Afmaken met nootmuskaat en room.
Lekker vegetarisch met de in een eetlepel olijfolie geroosterde pitten van de pompoen.
Heerlijk met gekookte mosselen. Nog lekkerder met rivierkreeftstaartjes.
Het is een heel werk om deze soep in de uitgeholde pompoen op te dienen. Maar oh, zo prachtig!!
Filet Americain! Heel erg weinig calorieën, maar wel super lekker!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ohja, we eten op zondag altijd soep. Met stokbrood en kruidenboter. Dat laatste is niet goed voor de lijn. Maar wat kan ik er dan op doen? Zonde iets is ook zo saai. Pesto?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:19 schreef freecell het volgende:
Sjeen! Geniaa! Dat ga ik maken binnenkort!
Kan je het pureren ook in een blender doen? Om veiligheidsredenen mag ik geef staafmixer
Opdienen in uitgeholde pompoen vind ik heel stoerDoe ik je niet na waarschijnlijk, maar kan het proberen natuurlijk!
De pompoen in het recept, is dat gewogen met of zonder schil?
[..]
Filet Americain! Heel erg weinig calorieën, maar wel super lekker!
Ik nuttig nu een meloensapje. En nee, ik deel het eerlijk met mr. ColdFeetquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Markt idd goed idee. Winterwortel niet geprobeerd nog, wel "gewone". Daar is Kim ook gek op.
Mandarijntjes straks proberen. Zijn vast lekker!
Coldfeet das niet duur idd. Eet je dat allemaal in je eentje op?
Ohja, we eten op zondag altijd soep. Met stokbrood en kruidenboter. Dat laatste is niet goed voor de lijn. Maar wat kan ik er dan op doen? Zonde iets is ook zo saai. Pesto?
Pompoensoep klinkt lekker Sjeen!
magere smeerkaas?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]Ik ben een zeikerd, ik weet het. Ik vind filet americain heeeeel smerig.
Maar vanmiddag had ik zin in kruidnoten, maar ben eraf gebleven. Keurig worteltjes geknaagt.
Maar ik moet dus etiketten leren lezen.
Smeerkaas is lekker. Uiteraard de magere.quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
magere smeerkaas?
of gewoon helemaal iets anders eten?
Ah, oke, ik plak er even een post-itje bijquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh ja, dat wou ik nog zeggen: je MOET echt een keer die pizza van Ainsley met tomaat en feta proberen. Die is meer dan verrukkelijk en nog slank ook
Nu je het zegt, die heb ik ook weleens. Nu toevallig paprika nogwat.quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah, oke, ik plak er even een post-itje bij
Ingrid, philadelphia light is ook lekker
He, die heb ik ook! Kregen we hier cadeau bij aankoop van twee kuipjesquote:Op zondag 21 oktober 2007 12:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nu je het zegt, die heb ik ook weleens. Nu toevallig paprika nogwat.
Dat klinkt goed! Waar haal je die?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh ja, dat wou ik nog zeggen: je MOET echt een keer die pizza van Ainsley met tomaat en feta proberen. Die is meer dan verrukkelijk en nog slank ook
Geweldig!quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:24 schreef ColdFeet het volgende:
Lianneje hebt het vast elders al gezien, gelezen, maar:
Zuid-Afrika is wereldkampioen geworden![]()
![]()
quote:
Klinkt errug goed! Dank je welquote:Op zondag 21 oktober 2007 14:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Een pak pizzadeeg voor 1 pizzabodem niet doen! zonde en zo, maak je net zo makkelijk zelf! 2 eetlepels gemengde kruiden (rozemarijn, basilicum, bladpeterselie) grof gehakt twee rijpe pomodoritomaten, in parten 8 rijpe trostomaten, in stukken 120 gr cherrytomaten, gehalveerd 1 rode ui, in dunne parten 75 gram feta, verkruimeld zout en peper vers basilicumblad om te garneren
Verwarm de oven voor op 220 graden. Kneed de kruiden mee met het pizzadeeg. Pizzadeeg uitleggen in de pizzavorm of op de bakplaat. De tomaten, ui en feta leg je op de pizza, bestrooien met zout en peper, 20 minuten bakken en garneren met verse basilicum.
Dan zou ik mozarella gebruiken, ontloopt elkaar qua KCal en vet niet veelquote:Op zondag 21 oktober 2007 14:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Klinkt lekker miss_dynastie, maar dan zonder feta voor mij. Weet iemand wat je in plaats van feta kunt gebruiken? Ik zie het wel vaker in recepten staan, maar vind het echt goor.![]()
Ik zie dat jij hetzelfde oppert. Het duurde dan ook vier minuten voor ik mijn post ingevoerd kreegquote:Op zondag 21 oktober 2007 14:47 schreef ColdFeet het volgende:
Mozzarella zou kunnen, maar juist de feta maakt het zo lekker.
Je moet eens betere feta proberen, die van Dodoni, van de Appie, of van die lekkere romige bij de Turk. Kan al heel wat schelen.
Bloem, gist (1 zakje per 400-500 g bloem), niet te zuinig met zout, scheut olijfolie en dan ofwel lauwe melk of lauw water gebruiken. Precieze hoeveelheid hangt af van het soort bloem. Maar je merkt het vrij snel, het moet een zacht, goed kneedbaar deeg worden.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:48 schreef Fuente het volgende:
[..]
Klinkt errug goed! Dank je wel![]()
Hoe maak je zelf de pizzabodem trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |