Je kan het echt niet puur op de speelstijl van Chelsea gooien. In de aanname, handelingssnelheid en het zich laten aftroeven door verdedigers, heeft het niet alles met speelstijl te maken. Bovendien mist hij nou ook open kansen, die hij bij Milan nooit zou missen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:30 schreef NumberNine het volgende:
Shevchenko. In een team vol sterren in Milan was hij de echte vedette, en terecht. Een man die niet vaak een kans miste en daarnaast ook nog eens voetballend een topper was. Een hele goede techniek, maar alles in het belang van de effectiviteit.
Jammer genoeg is hij bij Chelsea het laatste jaar verzopen in het powervoetbal van Chelsea, waar hij niet de vedette is en de ballen niet zo krijgt als hij wil. Ik hoop dat ik hem nog eens bij een club zie, waar hij wel goed tot zijn recht komt.
Voor mij nog steeds een 9.
Svenchenkoquote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:04 schreef Beschouw het volgende:
Waterreus, meet twee maal een r. Veel geschreeuw, weinig wol. Qua teksten krijgt hij van mij een 9, maar zijn keeperskwaliteiten schat ik niet zo hoog in. Daarvoor is hij op belangrijke momenten toch net iets te veel in de fout gegaan. Meer dan gemiddeld, dat wel. Maar geen topper. 7
Heeft zich daarna wel aardig ontwikkeld.quote:De piepjonge en assertieve wisselspeler, Eric Cantona, kwam zich op een dag bij Goethals beklagen over zijn bankzitterstatuut, in de derde persoon, in het bijzijn van de hele groep. De ultieme test voor een coach. ''Eric Cantona zal niet op de bank zitten'' sprak Eric-Le-King de borst vooruit. ''Dan pakt hij maar een stoel en gaat hij naast de bank zitten'', antwoordde Goethals gevat. Even later werd Marseille kampioen en won, als eerste enige Franse club ooit, de Europa cup 1. Zonder Cantona.
Samenvattingen enzovoorts, meestal waren v. Basten en Gullit de spelers die daarin naar voren kwamen. Heb wel dingen gehoord van z'n tijd bij Mechelen, maar ik weet echt niet genoeg van hem om hem te beoordelen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:34 schreef tong80 het volgende:
Heb je nooit beelden gezien van het EK-88 ? Was ie basisspeler.
Die gast van Dinamo Zagreb waar Bayern Munchen en Ajax achteraan zitten/zaten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:00 schreef tong80 het volgende:
Ik durf gewoon te zeggen als ik iemanf niet ken
quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:44 schreef Beschouw het volgende:
Simon Cziommer
Voor een Duitser verrassend technisch en speels. Je zou hem een echte Ajax-voetballer kunnen noemen, hoewel dergelijke spelers niet meer in Amsterdam rondlopen. Mag hem graag zien voetballen, maar vertoont wel irritante trekjes. Vindt zichzelf blijkbaar geweldig. Dat is hij niet, wel bovengemiddeld. Gaat hij een prima jaar draaien bij AZ? Gezien zijn capaciteiten zou hij dat wel moeten. Heeft tot nu toe toch te weinig laten zien wat hij in huis heeft, maar onder leiding van Van Gaal zal dat er nu wel uitkomen. In potentie een 8, maar tot nu toe slechts goed voor een dikke 7
Rivera?quote:Op vrijdag 30 november 2007 01:44 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Die ene blonde met die grote neus en krullend haar
Een ontplofte wc-borstelquote:Op vrijdag 30 november 2007 20:08 schreef RayMania het volgende:
Of Valderama, al kan je dat geen krullend haar noemen. Dat is meer een ontplofte wc-borstel.
Hmmm beetje onervaren nog he?quote:Op zondag 2 december 2007 00:48 schreef Han-Pekel het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de laatste man van Willem II, Swinkels?!
Hij valt me elke week positief op als een sterke, solide laatste man..
soWeah!quote:Op maandag 24 december 2007 02:31 schreef tong80 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=MMnR1QM5Te4
Eigenlijk precies wat mijn beoordeling zou zijnquote:Op donderdag 31 januari 2008 19:42 schreef Beschouw het volgende:
Landzaat
Een voetballer voor de balans in het elftal, zoals dat zo mooi heet. Nuttige speler, goede penaltykiller. Miste er bij mijn weten maar 1, maar dat was wel een hele belangrijke (2006 namens AZ tegen Betis). Over de hoeelheid interlands achter zijn naam kan je het nieteens zijn, maar daar viel hij ook niet echt door de mand. Viel ook niet op, dat is ook waar. Maar dat heb je toch met zulke spelers? Kleine 7
Vind ik ook. Goeie spelers, maar nooit zal Lampard iets verrassends doen. Beetje een klinische voetballer. Zakelijk, maar o zo belangrijk voor je team. Daarvoor een 7,5 Maar ik kijk liever naar meer avontuurlijke spelers.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:03 schreef Solstice het volgende:
Een 7 voor Paul, belangrijk voor z'n team, maar op de een of andere manier krijg ik spontaan geen zin meer om voetbal te kijken bij dat soort voetballers.
Geinige speler, aanvoeder van het 5e van Skendon United, zijn sterke punten zijn voor de 3e helft en het verrot schelden van de scheidsrechter. Dat hij de vrouw van de voorzitter verblijde met bezoekjes als de voorzitter zelf op de club was werd minder gewaardeerd.quote:
Door die vrouw?quote:Op maandag 18 februari 2008 14:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Geinige speler, aanvoeder van het 5e van Skendon United, zijn sterke punten zijn voor de 3e helft en het verrot schelden van de scheidsrechter. Dat hij de vrouw van de voorzitter verblijde met bezoekjes als de voorzitter zelf op de club was werd minder gewaardeerd.
Sluit me hier geheel bij aan, een 4quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:23 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Mark van Bommel is overschat. We gaan niet opeens beter voetballen als hij erbij komt, hij is niet de ontbrekende schakel in het Nederlands elftal. Goed bij PSV, kwam te kort voor Barcelona. Hoort bij Bayern met hun vieze maniertjes en smerige spelers. Kan wel voetballen, maar is gewoon een lul die zichzelf te groot waant voor Oranje. Als je niet voor je land wil spelen, hoor je een onvoldoende te krijgen
Inderdaad, die van Bommel ophemeling snap ik dus ook totaal niet.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:58 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Mooi dat er hier mensen komen met verstand van voetbal
Spreek veel mensen die denken dat met Van Bommel alles beter wordt
Niet bepaald mijn favoriet, maar om zijn reactie tegen de gevloerde Matthäus in de halve finale van EK88 verdient hij toch een vette 7,5 De Breuk voegde hem toe: ''Ich hoffe das du focking sterbst!''quote:
Goede en leuke speler om te zien. Heeft een goede techniek en een redelijke individuele actie en scoort ook regelmatig zijn doelpunten. Gold jarenlang als een hele grote belofte, die heeft hij nooit kunnen inlossen maar de laatste 1,5 jaar laat hij wel op het hoogste niveau zien over kwaliteiten te beschikken waarmee hij zeker een hele goede speler kan zijn voor een subtopper.quote:
Een overgehypte verdediger die tegen Oostenrijk lelijk door de mand viel, ook in Duitsland speelt hij niet sterk, het beste voor hem lijkt mij om terug te komen ballen in Nederland bij AZ het liefst.quote:
Een verdediger die niet kan verdedigen. Ongelooflijk dat hij nog zo ver is gekomen, zeker omdat hij opbouwend ook geen wonder is. 5quote:
Een speler die een roerig verleden heeft gehad maar nu toch eindelijk de juiste club heeft gevonden in Fiorentina.quote:
quote:Op maandag 21 april 2008 20:50 schreef tong80 het volgende:
Hij speelt op zijn ouwe dag nog wel even de FA-Cup finale
De Tank met de Wolf vergelijkenquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:13 schreef Beschouw het volgende:
John de Wolf
Stond zijn mannetje, maar dan met schoppen ipv met voetballen. Toch moet je blijkbaar zo'n sloper in je ploeg hebben, volgens veel trainers. Was Laseroms dan zo veel beter? Zesje.
Als je het over voetballers hebt die op het aller hoogste niveau spelen kan ik alleen Pele bedenken, maar dat was ook klasse appart.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:30 schreef tong80 het volgende:
Hij is dan ook nog erg jong. Ken weinig voetballers die oop die leeftijd al zo bepalend waren.
Kun je wel zeggenquote:Op woensdag 23 april 2008 00:54 schreef toma het volgende:
[..]
Als je het over voetballers hebt die op het aller hoogste niveau spelen kan ik alleen Pele bedenken, maar dat was ook klasse appart.
Vind je hem dan geen top meer dan?quote:Op zondag 27 april 2008 16:02 schreef rubbereend het volgende:
Top keeper! In zijn tropdagen behoorde hij tot de top 3 van de wereld. Heeft naast supertalent ook nog eens een prima topsportmentaliteit en is een evenwichtige persoonlijkheid. Een 9!
ik vind het niet meer tot de allerbeste keepers van de wereld behoren, de top 3 a 4 bedoel ik dan hè, de echt buitencategoriequote:
Hij is nog even goed als tien jaar geleden. Ik gaf hem een 7 voor zijn uitstraling.quote:Op maandag 28 april 2008 17:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik vind het niet meer tot de allerbeste keepers van de wereld behoren, de top 3 a 4 bedoel ik dan hè, de echt buitencategorie
dat vind ik nou echt onzinquote:Op maandag 28 april 2008 17:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij is nog even goed als tien jaar geleden. Ik gaf hem een 7 voor zijn uitstraling.
Is dus niet voor niks. Schmeigel en Kahn waren en zijn minder maar hebben iets aparts. Dat mist Van der Sar. Daarom zien menszen niet wat ie echt kan.
Ken je Piet Schrijvers nog ?quote:Op maandag 28 april 2008 19:15 schreef toma het volgende:
[..]
dat vind ik nou echt onzin. Wat heeft uitstraling nou te maken met waardering voor je kwaliteiten?
quote:O, o, Stanley Menzo. Wanneer een attente cameraman van de NOS hem close-up in mijn huiskamer brengt en zijn trieste oogopslag mij treft als een mokerslag, kan ik wel janken. Ik zag hem zitten op bank, tijdens de thuiswedstrijd tegen Auxerre, naast Danny Blind, ook al niet de vrolijkste thuis op dat moment. Aangedaan zat hij daar, Menzo, de onderste oogranden vochtig. Alle ellende van de laatste dagen lag duimendik op zijn donker aangezicht. Nee, hij huilde niet. Net niet, maar het scheelde niet veel.
Zo kijkt een hond die zojuist van zijn baas een ontzettende klap met de riem heeft gehad. Niet begrijpend waarom en tegelijkertijd liefdevol, teder en hevig toegenegen. Louis van Gaal, zijn baasje had het behaagd een andere hond uit te laten, juist op het moment dat Stan kwispelend met de riem aan kwam rennen. Het was zacht, helder weer, de beste tijd om door je baasje aan de riem meegevoerd te worden tot aan het speelveldje, waar zij beiden altijd heen gingen. Daar ging de riem altijd af, waarna Stan blij blaffend tegen zijn baasje opsprong, stokken apporteerde en uitgelaten heen en weer rende.
Maar nu had hij met die zwartlederen honderiem een pets bovenop zijn natte neus gekregen en gelijk één er op zijn rug overheen. "Nee Stan, jij niet meer", had zijn baasje hem toegebeten. Jankend van ellende was Stan met de staart tussen zijn benen weggekropen achter de paraplubak.
Even later ging de bel. Buurman Van der Lem kwam binnen met Sar, zijn windhond. Ze sloegen samen wat grote mensentaal uit en Van der Lem vertrok weer. Sar bleef. Stan durfde niet te grommen. Sar was een akelige hond. Stan kende hem van het veldje. Wanneer zij elkaar daar tegenkwamen, sloofde Sar zich altijd zo uit, was steeds nadrukkelijk in het gezichtsveld van de baasjes aanwezig. Stan deed alles speels, op instinct, duikelde en tuimelde alle kanten op naar de weggeworpen stok, maar bracht hem altijd braaf terug. Soms had hij de stok niet vast genoeg in zijn bek en liet hem dan op de terugweg naar zijn baasje wel eens vallen. Sars bewegingen waren afgemeten, berekend. Souplesse was bij die windhond ver te zoeken, gratie had-ie niet. Maar zijn stok viel hem nooit uit de bek. Die avond bond Stans baasje Sar de riem om. Samen vertrokken ze, Stan ontredderd achterlatend.
Stanley Menzo is door zijn coach Louis van Gaal verbannen naar de reservebank; Edwin van der Sar is keeper van Ajax. Menzo is de gebeten hond. Hij sloeg in Auxerre een corner in eigen doel, maar men kan licht een stok vinden om een hond te slaan.
Tijdens een interview op het VVCS-gala verklaarde Menzo aan Barend en Van Dorp begrip te hebben voor de beslissing van zijn baas. Welke sportman zegt zo iets wanneer hij gepasseerd wordt? Heeft Menzo dan geen trots? Weet hij dan niet dat een blode hond zelden vet wordt? Menzo moet van zich afbijten. Verdomme. En die Van der Sar moet uit de kooi, terug naar waar hij hoort. Op de bank dus.
Uitstraling is zeker voor een keeper verschrikkelijk belangrijk. Elke voetballer heeft waarschijnlijk wel eens gehad dat ie tegen een keeper moest waarvan je dacht dat je er nooit een bal langs zou krijgen, terwijl hij technisch misschien niet eens zo geweldig is. Als je in de Nederlandse eredivisie kijkt hebben spelers als ze op Gomes aflopen bijvoorbeeld al iets van, daar kom ik nooit voorbij, waardoor het scoren alleen door die gedacht al moeilijker wordt. Schmeichel, Kahn en kan d'r nog wel wat noemen hadden dat ook.quote:Op maandag 28 april 2008 19:15 schreef toma het volgende:
[..]
dat vind ik nou echt onzin. Wat heeft uitstraling nou te maken met waardering voor je kwaliteiten?
Nog jong, en kan alleen beter worden..Hij mist naar mijn inzicht toch nog iets om bij de absolute top te behoren. Hij weet nog niet altijd wanneer hij beter kan passen of zelf voor de goal moet gaan.quote:Op zondag 11 mei 2008 11:14 schreef ViVe het volgende:
Lionel Messi
Speler met een geweldige dribbel en mooie versnelling. Altijd genieten als hij de bal krijgt. Nog erg jong maar wel al erg bepalend voor Barca. Mooie steekpassen ook. 9
Nog jong, en kan alleen beter worden..Hij mist naar mijn inzicht toch nog iets om bij de absolute top te behoren. Hij weet nog niet altijd wanneer hij beter kan passen of zelf voor de goal moet gaan.\quote:Op zondag 11 mei 2008 11:14 schreef ViVe het volgende:
Lionel Messi
Speler met een geweldige dribbel en mooie versnelling. Altijd genieten als hij de bal krijgt. Nog erg jong maar wel al erg bepalend voor Barca. Mooie steekpassen ook. 9
Een typische speler die het niveau van de Nederlandse top net niet aankan. Dat komt met name door zijn inconstante spel, bij Sparta is hij 1 vd beteren en valt nu dus wekelijks op.quote:Op donderdag 15 mei 2008 07:36 schreef MrSASO het volgende:
Nordin Boukhari
Heeft bij NAC en Twente aangetoond een goede spelert te zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |