Wel zonde dat je dan niet precies weet hoe ie heet, lijkt nu een beetje op die zangeres.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik bentoch wel benieuwd naar Pele. Ik heb nooit wat van hem gezien, net als Cruijff.
In tegenstelling tot Tong80 vind ik Marradonna de beste voetballer allertijden. Ook voor Cruijff geef ik geen cijfer. Ik vind dat je een speler niet kunt beoordelen als je hem niet hele wedstrijden hebt zien voetballen.
De nieuwe waarschijnlijk. Maar ik wil wel wat meer Cruijff beoordelingen zien.quote:
Darom reageerde ik zo. Cruijff mag wel een paar dagen staan. Ben wel benieuwd naar beschouw en anderenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
De nieuwe waarschijnlijk. Maar ik wil wel wat meer Cruijff beoordelingen zien.
alleen die besluiten om buschaffeur te wordenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:51 schreef tong80 het volgende:
Zelfs koppen idd. Scoorde nog met de kop midden in een kluwen van spelers na een hoekschop in de EC-1 finale van 72. Al is ie maar 1 meter 73.
Beschouw vindt Maradona de beste. Maar die kon niet koppen. Pele en Cruijff waren perfect tweebenig. Maradona gebruikte zijun rechter been alleen om op te staan. Daarom zet ik Pele op één. Deed hetzelfde als Maradona alleen met twee benen en met zijn hoofd. Cruijff zet ik ex aequo met Diego. Eigenlijk had ik Cruijff een tien moeten geven. Op het gymnasium slagen ook leerlingen met 6 tienen.
Sneijder is met beide benen goed. Niet geniaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:57 schreef tong80 het volgende:
Maar stel je eens voor Deo zoals bij Pele en Cruijff dat ze met beiden benen geniaal waren. Tegenwoordig ken ik alleen Sneijder die dat heeft
Ja, ik begrijp het wel, maar ik ben het niet zo eens met al die te lovende reacties over Sneijder de laatste tijd, dat hij het zo makkelijk gaat redden in Spanje. Vandaar.quote:
Financieel gaat-ie het wel redden. Dat staat vast.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp het wel, maar ik ben het niet zo eens met al die te lovende reacties over Sneijder de laatste tijd, dat hij het zo makkelijk gaat redden in Spanje. Vandaar.
Ja, Drenthe ook. Maar dat betekent niet dat ze het gaan redden om 30 wedstrijden te spelen op hoog niveau.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:49 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Financieel gaat-ie het wel redden. Dat staat vast.
Ik moet het ook nog zien met Sneijder, net zoals jij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ja, Drenthe ook. Maar dat betekent niet dat ze het gaan redden om 30 wedstrijden te spelen op hoog niveau.
Eindelijk, daar hoef je in het Wesley Sneijder/Ajax topic niet mee aan te komen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:57 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Ik moet het ook nog zien met Sneijder, net zoals jij.
Als, als. Als telt niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:19 schreef PinhoSouza het volgende:
Maar weer terug over Cruijff, mijn mening:
Zijn kwaliteiten als voetballer staan buiten beschouwing. Met afstand de beste voetballer ooit in Nederland en samen met Pele en Maradonna de beste ter wereld. Daarom krijgt hij van mij ook een 9,5.
Toch is er nog iets wat hier (nog) niet te lezen was. Op het WK '74 was Nederland heel dicht bij de wereldtitel ('78 nog dichter). Toen ontbraken er echter twee spelers. De op dat moment beste keeper van Nederland (en eigenlijk de beste ooit in Nederland), Jan van Beveren en de alltime-topscorer van de eredivisie Willy van der Kuylen, die in die periode in zijn beste periode van zijn carriere zat. Er was echter een speler die beide spelers niet in de selectie wilde hebben en dat gebeurde daarom ook niet. Ik durf met zekerheid te zeggen dat als je Van Beveren en vdKuylen erbij had gehad, je ook de Duitsers had overlopen.
Nu mogen jullie raden om welke speler het gaat ...
Buckingham kwam daar altijd over de vloer toch?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:30 schreef tong80 het volgende:
Cruijff werd 20 meter naast de Meer geboren. Groeide op in het stadion. Hoefde geen wedstrijd te spelen om aangenomen te worden als lid.
Z'n moeder was kantine jufrouw zijn pa terereinknecht.
Kan het mooier ?
Ja was ome Vic. Sprookje toch ?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Buckingham kwam daar altijd over de vloer toch?
Ja maar zijn tweede pa scheerde het veld. Die noemde ie omequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:38 schreef Beschouw het volgende:
Pa terreinknecht? Die was toch groenteboer?
Had blijkbaar veel ooms, die Jopie.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja maar zijn tweede pa scheerde het veld. Die noemde ie ome
Ja, wel bizar eigenlijk. Ow wacht ff de deur open doen, Ten Cate komt bieren. Rare gedachte.quote:
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:44 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Had blijkbaar veel ooms, die Jopie.
Daar komt ook het verhaal van de halfbroer van Cruijff vandaan. Buckingham werd Hanegem, om het niet al teveel op te laten vallen. De rest is geschiedenis.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:47 schreef Beschouw het volgende:
Ja, weet ik wel. En ome Vic kwam ook regelmatig langs.
In zijn tijd bij Valencia een fenomeen. Architect, aanjager, brein van een fantastisch elftal. Dreh- und Angelpunkt, zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen. Speelde, samen met zijn ploeggenoten, tal van clubs finaal aan het gas en hij was elke wedstrijd de beste. Daarna nooit meer het niveau van toen gehaald. Maar voor de tijd van bij Valencia krijgt hij van mij een 7,5.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Cruijff staat er nu lang genoeg vind ik
Gaizka Mendieta
Ik heb dit ooit een keer geschreven, denk post het er maar bij. Ik heb Cruijff en Pele nooit meegemaakt, maar wel Mendieta. Je favoriete voetballer mag een tien. Hij is voor Mendieta, die 10. Tot op heden heb ik nooit een voetballer gezien die me zo heeft vermaakt. Ik houd van hardwerkende voetballers, voetballers die het vuile werk voor een ander opknappen. Ik ben fan van technische voetballers. Als 1 speler dit dan kan combineren, dan is dat prachtig. Mendieta kon dat, zeker in zijn Spaanse periodes.quote:Mendieta. Ik ben hem en Valencia gaan volgen na zijn prachtige doelpunt in de Copa del Rey finale van '99. Hoe hij de bal in die wedstrijd in de goal laat belanden doet denken aan het doelpunt dat Bergkamp ooit maakte tegen Leicester. Een liefde was geboren. Waar iedereen in die tijd voor het 'Nederlandse' Barcelona, koos ik voor het in Nederland vrijwel onbekende Valencia. Was dat niet die club waar Faas Wilkes ooit schitterde? Ja, en daar schitterde nu een Spanjaard. Na de winst in de beker volgde de Champions League finale tegen Real Madrid, waar Valencia en Mendieta werden afgedroogd. Hij kwam nooit helemaal goed in zijn spel. Maar zijn revanche zou volgen. Op het EK van 2000 kan hij Spanje naar een gelijkspel tegen Frankrijk schieten in de kwartfinale, aangezien hij zijn penalties vrijwel altijd benut. Maarja, Real heeft nu eenmaal de CL gewonnen. Raul faalt, einde van de Spaanse glorie op het EK. Het is inmiddels 2001 en Valencia staat dankzij Mendieta en de rest weer in de finale. Hij benut al vrij snel een penalty, en als later Canizares ook nog een penalty pakt lijkt hij een van de helden van de avond te worden. Maar er is een Nederlander, ene Dick Jol, die in een Duitse 'schwalbe' trapt. 1-1, verlengen en later zelfs penalties. Valencia verliest, nadat hij wel weer zijn penalty heeft benut. Canizares tranen zorgen ervoor dat dit de tot op heden enige wedstrijd wordt waarbij ik het zelf ook niet droog houd. Het jaar hierna wordt Valencia kampioen, maar Mendieta is al vertrokken naar Lazio Roma voor een ongelooflijk bedrag. Bij Lazio ziet hij zijn maatje Claudio Lopez weer terug. Ook hier gaat een vergelijking op met Dennis Bergkamp, het contact dat hij met Wim Jonk had, dat had Mendieta met de Argentijn.
Maar Lazio Roma was niet meer het Lazio Roma van de landstitel een paar jaar eerder, en Mendieta werd niet meer de Mendieta van Valencia. Hij wordt uit zijn lijden verlost door het WK van 2002. Hier scoort hij zelfs een keer, en Spanje is 1 van de betere landen op het WK. Maar ook hier zit de arbitrage niet mee. Spanje wordt op schandalige wijze naar huis gefloten tegen Zuid-Korea. In deze wedstrijd valt Mendieta in, het is in Spanje nog altijd een ongeschreven regel om spelers van Barcelona en Real Madrid eerst op te stellen.
Hij vertrekt op huurbasis naar Barcelona, waar hij een redelijk goed seizoen kent. Hij kenmerkt zich weer door zijn manier van voetballen; het harde werken, gecombineerd met techniek en kracht, bijzonder voor een speler van zijn lengte. Na dit seizoen vertrekt hij naar Middlesbrough. Het eerste seizoen gaat het goed met de Spanjaard, maar hij krijgt een enorme tegenslag te verwerken; een knieblessure die hem een jaar aan de kant houdt. Hierna wordt hij helemaal niet meer de oude. Hij komt niet veel meer aan spelen toe, wordt oud. Eeuwig zonde van zo’n voetballer. Hij had een voorbeeld moeten nemen aan Totti. Bij Totti denkt men aan AS Roma, bij Mendieta had men meteen aan Valencia moeten denken, omdat hij daar zijn hele leven was blijven spelen. Hij deed dit niet, en ondanks dat Valencia na zijn vertrek genoeg prijzen pakte, mis ik hem nog steeds.
Wat vindt Tong eigenlijk van Mendieta?quote:
leuke voetballer, veel techniek en ook goed in de verdediging. Had er uiteindelijk meer van verwacht. Blijft bij een 7 en een half. Koos de verkeerde clubs op het verkeerde moment. Wel een speler die iets extra's kon brengen. Alleen te weinig gezien.quote:Op zondag 12 augustus 2007 18:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Wat vindt Tong eigenlijk van Mendieta?
Zo, dagje maar?quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:36 schreef Beschouw het volgende:
Simon Cziommer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |