abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52249152
Ik bentoch wel benieuwd naar Pele. Ik heb nooit wat van hem gezien, net als Cruijff.
In tegenstelling tot Tong80 vind ik Marradonna de beste voetballer allertijden. Ook voor Cruijff geef ik geen cijfer. Ik vind dat je een speler niet kunt beoordelen als je hem niet hele wedstrijden hebt zien voetballen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_52259145
9,5 superieur aan de bal, maar stuurde ook nog is tegelijkertijd het hele team aan, samen met Michels de bedenker van het totaalvoetbal.
pi_52263389
Stefan Effenberg
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:19:59 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_52264222
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:44 schreef Hennnn het volgende:
Stefan Effenberg
Wat is daarmee

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52265048
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik bentoch wel benieuwd naar Pele. Ik heb nooit wat van hem gezien, net als Cruijff.
In tegenstelling tot Tong80 vind ik Marradonna de beste voetballer allertijden. Ook voor Cruijff geef ik geen cijfer. Ik vind dat je een speler niet kunt beoordelen als je hem niet hele wedstrijden hebt zien voetballen.
Wel zonde dat je dan niet precies weet hoe ie heet, lijkt nu een beetje op die zangeres.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_52265071
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat is daarmee

De nieuwe waarschijnlijk. Maar ik wil wel wat meer Cruijff beoordelingen zien.
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:32:57 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_52265900
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

De nieuwe waarschijnlijk. Maar ik wil wel wat meer Cruijff beoordelingen zien.
Darom reageerde ik zo. Cruijff mag wel een paar dagen staan. Ben wel benieuwd naar beschouw en anderen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52266147
Cruijff
Genie. Kon alles, zelfs koppen. Hem te zien voetballen, was het helemaal. Tegenstanders passeerde hij alsof ze er niet stonden en als hij een extra mandekker toegewezen kreeg liet hij zich ver terugzakken en ging laatste man spelen of zo, waardoor er voorin extra ruimte in kwam waarin hij zelf opdook of medespelers in dirigeerde. Heeft fabelachtige doelpunten gemaakt en was technisch en tactisch ongeëvenaard. Een betere hebben we in NL niet gehad en zullen we ook niet meer krijgen. Vor mij, na Maradona de beste ooit. 9,9
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:51:41 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_52266368
Zelfs koppen idd. Scoorde nog met de kop midden in een kluwen van spelers na een hoekschop in de EC-1 finale van 72. Al is ie maar 1 meter 73.

Beschouw vindt Maradona de beste. Maar die kon niet koppen. Pele en Cruijff waren perfect tweebenig. Maradona gebruikte zijun rechter been alleen om op te staan. Daarom zet ik Pele op één. Deed hetzelfde als Maradona alleen met twee benen en met zijn hoofd. Cruijff zet ik ex aequo met Diego. Eigenlijk had ik Cruijff een tien moeten geven. Op het gymnasium slagen ook leerlingen met 6 tienen.

pi_52266434
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:51 schreef tong80 het volgende:
Zelfs koppen idd. Scoorde nog met de kop midden in een kluwen van spelers na een hoekschop in de EC-1 finale van 72. Al is ie maar 1 meter 73.

Beschouw vindt Maradona de beste. Maar die kon niet koppen. Pele en Cruijff waren perfect tweebenig. Maradona gebruikte zijun rechter been alleen om op te staan. Daarom zet ik Pele op één. Deed hetzelfde als Maradona alleen met twee benen en met zijn hoofd. Cruijff zet ik ex aequo met Diego. Eigenlijk had ik Cruijff een tien moeten geven. Op het gymnasium slagen ook leerlingen met 6 tienen.

alleen die besluiten om buschaffeur te worden
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:57:50 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_52266537
Maar stel je eens voor Deo zoals bij Pele en Cruijff dat ze met beiden benen geniaal waren. Tegenwoordig ken ik alleen Sneijder die dat heeft

pi_52268491
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:57 schreef tong80 het volgende:
Maar stel je eens voor Deo zoals bij Pele en Cruijff dat ze met beiden benen geniaal waren. Tegenwoordig ken ik alleen Sneijder die dat heeft

Sneijder is met beide benen goed. Niet geniaal.
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:39:02 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_52269302
Klopt maar je begrijpt wat ok bedoel.

pi_52269367
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:39 schreef tong80 het volgende:
Klopt maar je begrijpt wat ok bedoel.

Ja, ik begrijp het wel, maar ik ben het niet zo eens met al die te lovende reacties over Sneijder de laatste tijd, dat hij het zo makkelijk gaat redden in Spanje. Vandaar.
pi_52269635
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp het wel, maar ik ben het niet zo eens met al die te lovende reacties over Sneijder de laatste tijd, dat hij het zo makkelijk gaat redden in Spanje. Vandaar.
Financieel gaat-ie het wel redden. Dat staat vast.
pi_52269810
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:49 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Financieel gaat-ie het wel redden. Dat staat vast.
Ja, Drenthe ook. Maar dat betekent niet dat ze het gaan redden om 30 wedstrijden te spelen op hoog niveau.
pi_52269891
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ja, Drenthe ook. Maar dat betekent niet dat ze het gaan redden om 30 wedstrijden te spelen op hoog niveau.
Ik moet het ook nog zien met Sneijder, net zoals jij.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:19:39 #118
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_52272467
Maar weer terug over Cruijff, mijn mening:

Zijn kwaliteiten als voetballer staan buiten beschouwing. Met afstand de beste voetballer ooit in Nederland en samen met Pele en Maradonna de beste ter wereld. Daarom krijgt hij van mij ook een 9,5.

Toch is er nog iets wat hier (nog) niet te lezen was. Op het WK '74 was Nederland heel dicht bij de wereldtitel ('78 nog dichter). Toen ontbraken er echter twee spelers. De op dat moment beste keeper van Nederland (en eigenlijk de beste ooit in Nederland), Jan van Beveren en de alltime-topscorer van de eredivisie Willy van der Kuylen, die in die periode in zijn beste periode van zijn carriere zat. Er was echter een speler die beide spelers niet in de selectie wilde hebben en dat gebeurde daarom ook niet. Ik durf met zekerheid te zeggen dat als je Van Beveren en vdKuylen erbij had gehad, je ook de Duitsers had overlopen.

Nu mogen jullie raden om welke speler het gaat ...
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
pi_52272613
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:57 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Ik moet het ook nog zien met Sneijder, net zoals jij.
Eindelijk, daar hoef je in het Wesley Sneijder/Ajax topic niet mee aan te komen.

Ontopic @ PinhoSouza: Inderdaad wel raar, dat iemand zo'n invloed had. Maar dat geeft tegelijk ook aan hoe groot ie was. Denk ik.
pi_52273011
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:19 schreef PinhoSouza het volgende:
Maar weer terug over Cruijff, mijn mening:

Zijn kwaliteiten als voetballer staan buiten beschouwing. Met afstand de beste voetballer ooit in Nederland en samen met Pele en Maradonna de beste ter wereld. Daarom krijgt hij van mij ook een 9,5.

Toch is er nog iets wat hier (nog) niet te lezen was. Op het WK '74 was Nederland heel dicht bij de wereldtitel ('78 nog dichter). Toen ontbraken er echter twee spelers. De op dat moment beste keeper van Nederland (en eigenlijk de beste ooit in Nederland), Jan van Beveren en de alltime-topscorer van de eredivisie Willy van der Kuylen, die in die periode in zijn beste periode van zijn carriere zat. Er was echter een speler die beide spelers niet in de selectie wilde hebben en dat gebeurde daarom ook niet. Ik durf met zekerheid te zeggen dat als je Van Beveren en vdKuylen erbij had gehad, je ook de Duitsers had overlopen.

Nu mogen jullie raden om welke speler het gaat ...
Als, als. Als telt niet.
pi_52284359
Precies, anders had je nog 2 wk's en een EK gewonnen. Het is ook helemaal niet zeker dat die spelers in het team pastten, en of ze het dan nog net zo goed hadden gedaan. Het had net zo goed helemaal verkeerd uit kunnen pakken.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:27:10 #122
186558 PinhoSouza
Lighttown My Town
pi_52295223
Nog een mooi verhaal over Cruijff van Mario Been in de tijd dat ze allebei bij Feyenoord speelden. Cruijff gedroeg zich een beetje als de grote meneer, zodat ze hem te grazen namen. Omdat hij alles wist, pakten ze het woordenboek en maakten van 3 moeilijke woorden één lang woord. Wilden ze van Cruijff weten wat het betekende, wat Cruijff natuurlijk wist. Toen ze zeiden dat dat woord niet bestond, zei Cruijff dat dat wel zo was en de betekenis klopte
http://www.marcobinnekamp.nl
Lighttown Madness
pi_52295283
Cruijff staat er nu lang genoeg vind ik

Gaizka Mendieta
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:30:17 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_52295287
Cruijff werd 20 meter naast de Meer geboren. Groeide op in het stadion. Hoefde geen wedstrijd te spelen om aangenomen te worden als lid.

Z'n moeder was kantine jufrouw zijn pa terereinknecht.

Kan het mooier ?

pi_52295385
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:30 schreef tong80 het volgende:
Cruijff werd 20 meter naast de Meer geboren. Groeide op in het stadion. Hoefde geen wedstrijd te spelen om aangenomen te worden als lid.

Z'n moeder was kantine jufrouw zijn pa terereinknecht.

Kan het mooier ?

Buckingham kwam daar altijd over de vloer toch?
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:36:04 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_52295433
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Buckingham kwam daar altijd over de vloer toch?
Ja was ome Vic. Sprookje toch ?

pi_52295491
Pa terreinknecht? Die was toch groenteboer?
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:43:23 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_52295640
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:38 schreef Beschouw het volgende:
Pa terreinknecht? Die was toch groenteboer?
Ja maar zijn tweede pa scheerde het veld. Die noemde ie ome

pi_52295670
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja maar zijn tweede pa scheerde het veld. Die noemde ie ome

Had blijkbaar veel ooms, die Jopie.
pi_52295678
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja was ome Vic. Sprookje toch ?

Ja, wel bizar eigenlijk. Ow wacht ff de deur open doen, Ten Cate komt bieren. Rare gedachte.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:46:37 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_52295708
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:44 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Had blijkbaar veel ooms, die Jopie.
Z'n ma hertrouwde met de terreinknecht.

pi_52295725
Ja, weet ik wel. En ome Vic kwam ook regelmatig langs.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:48:35 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_52295747
Tante Leen had schulden bij hun

pi_52295762
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:48 schreef tong80 het volgende:
Tante Leen had schulden bij hun

Als Tante Leen een man had, was dat ook een oom van Jopie
pi_52295775
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:47 schreef Beschouw het volgende:
Ja, weet ik wel. En ome Vic kwam ook regelmatig langs.
Daar komt ook het verhaal van de halfbroer van Cruijff vandaan. Buckingham werd Hanegem, om het niet al teveel op te laten vallen. De rest is geschiedenis.
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 00:26:17 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_52296734
Jij maakt er een grapje van. Mar wat ik poste is de waarheid

pi_52306402
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Cruijff staat er nu lang genoeg vind ik

Gaizka Mendieta
In zijn tijd bij Valencia een fenomeen. Architect, aanjager, brein van een fantastisch elftal. Dreh- und Angelpunkt, zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen. Speelde, samen met zijn ploeggenoten, tal van clubs finaal aan het gas en hij was elke wedstrijd de beste. Daarna nooit meer het niveau van toen gehaald. Maar voor de tijd van bij Valencia krijgt hij van mij een 7,5.
pi_52307804
quote:
Mendieta. Ik ben hem en Valencia gaan volgen na zijn prachtige doelpunt in de Copa del Rey finale van '99. Hoe hij de bal in die wedstrijd in de goal laat belanden doet denken aan het doelpunt dat Bergkamp ooit maakte tegen Leicester. Een liefde was geboren. Waar iedereen in die tijd voor het 'Nederlandse' Barcelona, koos ik voor het in Nederland vrijwel onbekende Valencia. Was dat niet die club waar Faas Wilkes ooit schitterde? Ja, en daar schitterde nu een Spanjaard. Na de winst in de beker volgde de Champions League finale tegen Real Madrid, waar Valencia en Mendieta werden afgedroogd. Hij kwam nooit helemaal goed in zijn spel. Maar zijn revanche zou volgen. Op het EK van 2000 kan hij Spanje naar een gelijkspel tegen Frankrijk schieten in de kwartfinale, aangezien hij zijn penalties vrijwel altijd benut. Maarja, Real heeft nu eenmaal de CL gewonnen. Raul faalt, einde van de Spaanse glorie op het EK. Het is inmiddels 2001 en Valencia staat dankzij Mendieta en de rest weer in de finale. Hij benut al vrij snel een penalty, en als later Canizares ook nog een penalty pakt lijkt hij een van de helden van de avond te worden. Maar er is een Nederlander, ene Dick Jol, die in een Duitse 'schwalbe' trapt. 1-1, verlengen en later zelfs penalties. Valencia verliest, nadat hij wel weer zijn penalty heeft benut. Canizares tranen zorgen ervoor dat dit de tot op heden enige wedstrijd wordt waarbij ik het zelf ook niet droog houd. Het jaar hierna wordt Valencia kampioen, maar Mendieta is al vertrokken naar Lazio Roma voor een ongelooflijk bedrag. Bij Lazio ziet hij zijn maatje Claudio Lopez weer terug. Ook hier gaat een vergelijking op met Dennis Bergkamp, het contact dat hij met Wim Jonk had, dat had Mendieta met de Argentijn.
Maar Lazio Roma was niet meer het Lazio Roma van de landstitel een paar jaar eerder, en Mendieta werd niet meer de Mendieta van Valencia. Hij wordt uit zijn lijden verlost door het WK van 2002. Hier scoort hij zelfs een keer, en Spanje is 1 van de betere landen op het WK. Maar ook hier zit de arbitrage niet mee. Spanje wordt op schandalige wijze naar huis gefloten tegen Zuid-Korea. In deze wedstrijd valt Mendieta in, het is in Spanje nog altijd een ongeschreven regel om spelers van Barcelona en Real Madrid eerst op te stellen.
Hij vertrekt op huurbasis naar Barcelona, waar hij een redelijk goed seizoen kent. Hij kenmerkt zich weer door zijn manier van voetballen; het harde werken, gecombineerd met techniek en kracht, bijzonder voor een speler van zijn lengte. Na dit seizoen vertrekt hij naar Middlesbrough. Het eerste seizoen gaat het goed met de Spanjaard, maar hij krijgt een enorme tegenslag te verwerken; een knieblessure die hem een jaar aan de kant houdt. Hierna wordt hij helemaal niet meer de oude. Hij komt niet veel meer aan spelen toe, wordt oud. Eeuwig zonde van zo’n voetballer. Hij had een voorbeeld moeten nemen aan Totti. Bij Totti denkt men aan AS Roma, bij Mendieta had men meteen aan Valencia moeten denken, omdat hij daar zijn hele leven was blijven spelen. Hij deed dit niet, en ondanks dat Valencia na zijn vertrek genoeg prijzen pakte, mis ik hem nog steeds.
Ik heb dit ooit een keer geschreven, denk post het er maar bij. Ik heb Cruijff en Pele nooit meegemaakt, maar wel Mendieta. Je favoriete voetballer mag een tien. Hij is voor Mendieta, die 10. Tot op heden heb ik nooit een voetballer gezien die me zo heeft vermaakt. Ik houd van hardwerkende voetballers, voetballers die het vuile werk voor een ander opknappen. Ik ben fan van technische voetballers. Als 1 speler dit dan kan combineren, dan is dat prachtig. Mendieta kon dat, zeker in zijn Spaanse periodes.
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 17:43:45 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_52308319
Leuk Gordon Maar is een tien niet een beetje te veel ?

pi_52308356
Overdrijven is ook een vak.
pi_52308795
Ach, laat me
Kijk, ik geef een 10 omdat het m'n favoriete voetballer is, sowieso is het niet helemaal serieus te nemen natuurlijk omdat ik het door een gekleurde bril bekijk. Anders dan zou ik het wel met Beschouw eens zijn, qua beschrijving en cijfer.
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 18:20:12 #142
7889 tong80
Spleenheup
pi_52308913
Ok
pi_52309267
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:20 schreef tong80 het volgende:
Ok
Wat vindt Tong eigenlijk van Mendieta?
  Trouwste user 2022 zondag 12 augustus 2007 @ 19:01:20 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_52309658
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Wat vindt Tong eigenlijk van Mendieta?
leuke voetballer, veel techniek en ook goed in de verdediging. Had er uiteindelijk meer van verwacht. Blijft bij een 7 en een half. Koos de verkeerde clubs op het verkeerde moment. Wel een speler die iets extra's kon brengen. Alleen te weinig gezien.

pi_52313529
Simon Cziommer
pi_52313571
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:36 schreef Beschouw het volgende:
Simon Cziommer
Zo, dagje maar?

Maar goed, Cziommer. Doet het als ie speelt vaak wel goed, maar hij speelt niet zo vaak. Maakt wel mooie doelpunten, kan goed schieten. Meer weet ik eigenlijk niet van 'm. 6,5
pi_52313794
Mendieta een 7, die tijd bij Valencia was het echt een van de beste middenvelders van Europa en was ook altijd schitterend om hem te zien voetballen. Maar sinds hij daar weggegaan is, is het net zoals met Gerard en Farinos nooit echt meer goed gekomen.

Cziommer een 6,5, ging bij Twente altijd voorop in de strijd, en ook bij Roda was hij heel belangrijk. Kan dat nu ook weer worden bij AZ.
  Trouwste user 2022 maandag 13 augustus 2007 @ 19:17:44 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_52338050
Ik geef Cziommer een 7. Prima clubspeler. Komt denk ik wel wat te kort voor de echte top. Maar bij AZ kan ie een goed seizoen gaan draaien na een minder jaar.

pi_52340989
Simon Cziommer
Voor een Duitser verrassend technisch en speels. Je zou hem een echte Ajax-voetballer kunnen noemen, hoewel dergelijke spelers niet meer in Amsterdam rondlopen. Mag hem graag zien voetballen, maar vertoont wel irritante trekjes. Vindt zichzelf blijkbaar geweldig. Dat is hij niet, wel bovengemiddeld. Gaat hij een prima jaar draaien bij AZ? Gezien zijn capaciteiten zou hij dat wel moeten. Heeft tot nu toe toch te weinig laten zien wat hij in huis heeft, maar onder leiding van Van Gaal zal dat er nu wel uitkomen. In potentie een 8, maar tot nu toe slechts goed voor een dikke 7
  Trouwste user 2022 dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:24:08 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_52371031
*kick*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')