abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:32:56 #1
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_54043319

Het beeldbewerkingsprogramma voor de professional, maar ook voor de leek hoor
Photoshop is door de jaren een begrip geworden om digitale fotobewerkingen voor DTPèrs, homevideo, webdesigners, 3D artiesten voor de afwerking en noem maar op.
Profiteer van de verbeteringen op het punt van productiviteit en werkprocessen, een ongeëvenaarde bewerkingskracht en baanbrekende mogelijkheden om composities te maken.

Alles op het gebied voor grafische doeleinden!
Je kunt bij wijze van spreken de foto van je buurvrouw omtoveren alsof je buurvrouw een foto-model is. Of je maakt gewoon kerstkaartjes.
Misschien heb je een website en wil je deze professioneel aankleden met buttons en andere grafische hoogstandjes.

http://www.adobe.com/nl/products/photoshop/family/
http://www.techzine.nl/tutorials/cat/1
http://www.good-tutorials.com/tutorials/photoshop/buttons
http://www.studioartistx.nl/tutorials/photoshop/

Font:
DM_Brushes1
GoldLayerstyle1
ActionSet1
CSI-font
Cola font
Glassy PSD
Smily PSD
Skin and Hair Tones

voorgaande topics:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |

Een verzameling van alle tutorials uit deze topics staan op de Fok!Wiki
De OP staat hier

[ Bericht 4% gewijzigd door DarkManta op 20-10-2007 00:16:46 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_54043346
Hee, nieuw deel
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:36:09 #3
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54043387
tvp
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54043427
Hmm ik wil binnenkort beginnen eraan, dus ff topic in de gaten houden
pi_54043753
aangezien ik voornamelijk bezig ben mensen mooier...lelijker te maken met photoshop deze link
http://www.exguides.org/photoshop-tutorials/age-progression.html

het is erg leuk maar ook tijd rovend werkje..maar houd je van de straat

dit is mijn resultaat geworden.

orgineel:

bewerkt:

.............
........
.....
...
..
.

uhh ok ik heb gecheat die tut duurde me te lang
heb hier lekker ordi overlay gebruikt van een ouwe mannen foto en die passend proberen te krijgen, qua rimpels en kleuren op het gezicht van het kindje, wat op zich welaardig gelukt alleen de rimpel bij de linker mond hoek geeft het een beetje weg.

moraal van dit verhaal??
simpel effect kan je toch ook best wat leuks bereiken.

@Darkmanta, dat is een leuke tut met die fractals erg mooi om te gebruiken voor wallpapers enzo, jammer dat je hem niet ff mee genomen hebt naar dit nieuwe topic.
do you have the guts to smell my nuts?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:00:15 #6
124655 DarkManta
pi_54043933
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:52 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
@Darkmanta, dat is een leuke tut met die fractals erg mooi om te gebruiken voor wallpapers enzo, jammer dat je hem niet ff mee genomen hebt naar dit nieuwe topic.
Ben ik van plan, maar had eerst de OP veranderd en wat links er bij gezet, alsmede in Fokwiki de OP aangepast.
Dus hij komt er aan...
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:01:41 #7
124655 DarkManta
pi_54043973

Nou vooruit dan, dit topic loopt toch niet zo hard...

Fractals zijn er in veel verschillende soorten echter hebben ze één ding gemeen, je kunt er namelijk eindeloos op blijven inzoomen maar de structuur komt steeds terug.
Er zijn programma`s hiervoor die realtime Fractals berekenen en het renderen kan best lang duren, vooral als het om complexe fractals gaat.

Met Photoshop kun je dat effect creeëren in een paar minuten.

Ik laat je zien hoe...

Open voor het gemak een Document van 1024x768 pix met een zwarte achtergrond.
Toets D en vervolgens X, dit zorgt er voor dat je voorgrondkleur wit is en je achtergrond kleur zwart.
Toets SHIFT + CTRL + N en noem deze layer brush, toets nu CTRL + J en je hebt nu een kopie van je lege layer.

Toets nu B voor je Brush Tool en zoek een vrij complexe brush uit.

Ik heb voor ons voorbeeld voor de Snowflake brush gekozen, dit omdat een sneeuwvlok een natuurlijke fractal is.
Heb jij je Sneeuwvlok-brush er niet tussen staan? Dat is nou jammer...

Klik op het pijltje in je Brush-Preset zoals in de afbeelding hierboven rood omcirkeld.
En selecteer uit de lijst die nu verschijnt Assorted brushes, klik op Append. (omdat je deze brushes erbij wilt hebben en niet vervangen)
Zoek opnieuw in je Brush-Preset en nu staat je Sneeuwvlok-brush er wel tussen.
Zorgdat je een grote Brush hebt in dit geval is mijn brush 453 pixels.
Klik nu één keer met je brush en je hebt een vieze witte sneeuwvlok.

Klik nu in je Layer-Window op het icoon voor Add a new Layerstyle.

En kies voor Gradient Overlay.

Dit zijn mijn instellingen als je deze wilt overnemen...

Klik ook op de Bevel and Emboss...

En klik op OK

Toets nu CTRL +E Dit zorgt er voor dat je Layerstyle en onderste lege Layer één layer vormen.
Je hebt nu een plaatje die er ongeveer zo uit ziet...

Nog niet echt een fractal, maar daar komt nu verandering in...

Toets CTRL + J om hier een kopie van te maken...
Let nu goed op de volgende stappen...

Toets CTRL +T:
Houd je muiscursor in een hoek van het vierkant zodat deze in een gebogen 2 richtiningspijltje veranderd.
Draai nu naar links, ongeveer 120.

Houd SHIFT ingedrukt en verklein deze ongeveer met 93%, zodat deze niet veel kleiner is geworden.
Ga met de muiscursor binnen in de selectie (vierkant), zodat je een zwart pijltje ziet,houd de linkermuist-toets vast en sleep je selectie nu klein stukje diagonaal.
Als laatste toets Enter

Nu komt het feestelijke gedeelte...[b]
De vorige stappen heeft je [b]Free Transform
in het geheugen gezet.
Echter om deze stappen uit het geheugen te halen en uit te voeren moeten we een toetsencombinatie intoetsen.

Toets nu SHIFT + CTRL + ALT +T.
Houd de SHIFT + CTRL + ALT ingedrukt en toets herhaaldelijk T totdat je ziet dat de brush (plaatje) steeds kleiner wordt.

Dit is mijn resultaat....

Let OP!: Aan de hand van hoe je draait, verschuift en verkleind kan je resultaat anders zijn. Dit is een kwestie van uitproberen.

Als je nu in je Layer-window kijkt heb je een behoorlijk aantal layers staan.
Deze gaan we nu één voor één, een naam geven.
Grapje, niet zweten...
We selecteren de bovenste layer en houden SHIFT in en scrollen als dat nodig is naar de onderste layer.
(selecteer niet je achtergrond!)
Toets nu CTRL + E en je hebt nu nog maar één layer.
Met deze layer kun je weer de Free transform - stappen doen, of je koppieert deze layer en spiegelt deze.
Nu komt het eigenlijk op fantasie aan...

Mijn resultaat...

Dit is geen mooi resultaat maar dat heb ik bewust gedaan om je te laten zien dat ik met kleuren en andere combinaties heb gespeelt om je zo op ideeën te brengen.
TIP:Speel ook eens met HUE and SATURATION om met de kleuren te spelen.

Dit was weer één van de zo veel mogelijkheden om Fractals (een doel) te bereiken.

Veel plezier!

Photoshop on!
pi_54045828
Bedankt voor die brushes. Misschien is het makkelijk als je er even bijzet in welke directory je die moet zetten? Op http://www.photoshopsupport.com/tools/brushes.html vond ik ook nog brushes, even kijken of er iets goeds tussen zit.

EDIT: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Presets\Brushes dus

[ Bericht 21% gewijzigd door tim2308 op 20-10-2007 01:43:04 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_54045832
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:52 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
orgineel:
[ afbeelding ]

bewerkt:
[ afbeelding ]
wow dude wat een monstertje is het geworden , had je trouwens best is het show topic mogen plaatsen inplaats van het vragen topic
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:47:56 #10
124655 DarkManta
pi_54046021
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:36 schreef tim2308 het volgende:
Bedankt voor die brushes. Misschien is het makkelijk als je er even bijzet in welke directory je die moet zetten? Op http://www.photoshopsupport.com/tools/brushes.html vond ik ook nog brushes, even kijken of er iets goeds tussen zit.
Henna-Brushes

Hier wat Henna-brushes die ik nog had liggen met als grapje Balkenende als brush.
pi_54046513
Wat is "beter": een laag dupliceren, highpassfilter en dan overlay blending methode of de Unsharpmask? (zie ook hier)

Waar is Shi trouwens gebleven? Hij heeft ook wel veel tuts geschreven in de eerdere delen....
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 02:32:13 #12
124655 DarkManta
pi_54046697
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 02:16 schreef tim2308 het volgende:
Wat is "beter": een laag dupliceren, highpassfilter en dan overlay blending methode of de Unsharpmask? (zie ook hier)
Hangt een beetje van foto af en welke je zelf het beste vind. Beide technieken hebben genoeg te bieden.
Het is niet zo, dat het bij die technieken ophoudt. Je kunt er nog veel meer mee doen, zoals dream-scenes mee maken bijvoorbeeld.
quote:
Waar is Shi trouwens gebleven? Hij heeft ook wel veel tuts geschreven in de eerdere delen....
Geen idee, heb `m ook al lang niet meer op MSN gesproken.
pi_54047576
Teeveepee
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:29:18 #14
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_54047915
Leuke tutorial DM, maar eens een keer proberen
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_54048966
tvp
pi_54051896
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:37 schreef Kamermans het volgende:

[..]

wow dude wat een monstertje is het geworden , had je trouwens best is het show topic mogen plaatsen inplaats van het vragen topic
net ff je deviant pagina bekeken...
maar WOW je bent de trotse eigenaar van mad ass fotosoep skills dude
complimenten, valt ons amateur geklooi een beetje in het niet bij ..vooral als je naar Fishing kijkt.

do you have the guts to smell my nuts?
pi_54052909
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 00:01 schreef DarkManta het volgende:

Nou vooruit dan, dit topic loopt toch niet zo hard...

Fractals zijn er in veel verschillende soorten echter hebben ze één ding gemeen, je kunt er namelijk eindeloos op blijven inzoomen maar de structuur komt steeds terug.
Er zijn programma`s hiervoor die realtime Fractals berekenen en het renderen kan best lang duren, vooral als het om complexe fractals gaat.

Met Photoshop kun je dat effect creeëren in een paar minuten.

Ik laat je zien hoe...
Top notch, man! Ongelooflijk wat een fractals je zo kunt maken!
  zondag 21 oktober 2007 @ 11:18:17 #18
124655 DarkManta
pi_54068162
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:49 schreef OnderBroekenPoep het volgende:

[..]

complimenten, valt ons amateur geklooi een beetje in het niet bij ..vooral als je naar Fishing kijkt.

Ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt, je noemt jezelf amateur...
Maar kijk eens naar http://www.101phototips.com/ dat is precies dezelfde Mark als van http://www.photoshoptopsecret.com/ .
Bij http://www.101phototips.com/ kan ik `m echt geen professional noemen of dat ie super skills zou hebben. Sterker nog ik heb een een preview van die DVD gezien, Mark gedraagt zich daar echt als een clown en ratelt maar wat af om er zo snel mogelijk 101 tut op te krijgen.

Ordeel zelf: 10mb gezipt quicktime movie (changing eyecolor)

Bij http://www.photoshoptopsecret.com/ weet Mark verdomd goed dat marketing en roem heel belangrijk zijn.
Roem heeft mark bij NAPP, maar als ik gasten zie bij http://www.cgsociety.org/ die nog nooit van Napp hebben gehoord, dan valt Mark af en toe in de categorie: "ik kan het wel, maar ik wil snel rijk worden."

[ Bericht 6% gewijzigd door DarkManta op 21-10-2007 12:06:24 ]
  zondag 21 oktober 2007 @ 11:26:24 #19
124655 DarkManta
pi_54068249
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:48 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Top notch, man! Ongelooflijk wat een fractals je zo kunt maken!
En dat is nog maar één techniek, daarom heb ik het Fractal 1 genoemd. Je begrijpt ondertussen dat er meerdere technieken zijn, zal eens binnenkort nog één maken.

Heel veel plezier er mee, en ik hoop dat ik eens wat van je resultaten mag genieten.

TIP: Probeer diezelfde techniek eens met Tribal brushes.
pi_54068968
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 11:26 schreef DarkManta het volgende:

[..]

En dat is nog maar één techniek, daarom heb ik het Fractal 1 genoemd. Je begrijpt ondertussen dat er meerdere technieken zijn, zal eens binnenkort nog één maken.
Cool!
quote:
Heel veel plezier er mee, en ik hoop dat ik eens wat van je resultaten mag genieten.
Bedankt, ik hoop er ook gauw mee aan de slag te kunnen gaan. De pest is dat er zoveel te doen is, dat je veel dingen uit gaat lopen stellen...
pi_54069560
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 02:32 schreef DarkManta het volgende:

Hangt een beetje van foto af en welke je zelf het beste vind. Beide technieken hebben genoeg te bieden.
Het is niet zo, dat het bij die technieken ophoudt. Je kunt er nog veel meer mee doen, zoals dream-scenes mee maken bijvoorbeeld.
Dream scenes? Niet te veel moeilijk woorden gebruiken, die vragen allemaal om een tut
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:03:37 #22
124655 DarkManta
pi_54087623
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 13:09 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Dream scenes? Niet te veel moeilijk woorden gebruiken, die vragen allemaal om een tut

Komt er wel een keer aan, maar eerst een tutorial over hoe je 3d objecten kunt maken in Photoshop.
Na aan leiding van deze post meent iemand het allemaal beter te weten en gelooft dat je alleen 3D studio Max nodig hebt om 3D-objecten te maken.

Dat is al om te beginnen triest en zeker als je ook nog denkt dat je niet creatief kunt worden, maar al creatief moet zijn terwijl je zelf dan geen bewerking plaats van hoe het dan WEL moet.

De beste stuurlui staan aan wal, zo zie je maar weer.

Zal de tut vandaag of morgen er op zetten, in de hoop dat er iemand er wat van leert en zeker plezier er in zal hebben.
  maandag 22 oktober 2007 @ 17:11:38 #23
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_54092207
Ik weet dat het vreselijk saai is vergeleken met wat er hier nog meer staat, maar ik heb niet eens photoshop op deze mac waar ik nu achter zit..
Zou iemand dat " i-stock" kunnen weghalen in het volgende plaatje? Ziet er heel dull uit I know, maar ik ben mijn presentatie aan het perfectioneren, wat uiteraard niet mogelijk is zonder een beetje symboliek.

Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_54092593
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:03 schreef DarkManta het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Komt er wel een keer aan, maar eerst een tutorial over hoe je 3d objecten kunt maken in Photoshop.
Na aan leiding van deze post meent iemand het allemaal beter te weten en gelooft dat je alleen 3D studio Max nodig hebt om 3D-objecten te maken.

Dat is al om te beginnen triest en zeker als je ook nog denkt dat je niet creatief kunt worden, maar al creatief moet zijn terwijl je zelf dan geen bewerking plaats van hoe het dan WEL moet.

De beste stuurlui staan aan wal, zo zie je maar weer.

Zal de tut vandaag of morgen er op zetten, in de hoop dat er iemand er wat van leert en zeker plezier er in zal hebben.
Erg mooi en het verbaasd mij ook wel dat dat met PS kan. Eigen werk, trouwens die pic? Ben iig weer benieuwd naar je tutorial.
  maandag 22 oktober 2007 @ 18:36:17 #25
124655 DarkManta
pi_54093784
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:34 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Erg mooi en het verbaasd mij ook wel dat dat met PS kan. Eigen werk, trouwens die pic? Ben iig weer benieuwd naar je tutorial.
Jah eigen werk, meisje in de cubus had een foto geplaatst in Bewerkte userfoto's #49.
En ik besloot eens meer tijd er in te steken en een 3D uitvoering te maken in Photoshop.
De tutorial komt er aan, zal even duren en in delen, daar zit iets meer werk in...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')