Interessant zal het zeker zijn, maar wat vind je van het concept an sich?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
Je bent me net voor. Ik kreeg de tip via msn.
Al had ik een andere topic-icon gekozen.
Doet me een beetje denken aan dat programma wat er een paar jaar terug was met 8 stellen of zo.
Het lijkt mij best heel interessant.
Ik denk dat ik ook best een aantal dingen zal herkennen, ben benieuwd iig.
nee, een vraag, ga jij toch kijken?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:13 schreef Vivi het volgende:
Babyboom
...vanaf vanavond te bekijken om 20.30 op Ned. 1.
Deze eerste aflevering van de 10-delige serie Babyboom begint met een collectieve zwangerschapstest. De kijker maakt kennis met een verwachtingsvol gezelschap: 100 stellen met een zwangerschapswens.
We beleven de uitslag mee tijdens de uitzending. Een uniek televisiemoment: pure blijdschap bij sommigen, verdriet en teleurstelling bij anderen.
Ik krijg nogal persoonlijk last van plaatsvervangende schaamte als ik stellen zie die voor het oog van miljoenen kijkers zoiets intiems als zwangerschaps/spermatesten (laten) doen, ik vind dit echt een voorbeeld van de doorgeschoten realitysoap-achtige maatschappij waar we ons momenteel in bevinden.
Meningen?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:35 schreef Vivi het volgende:
Nee, ik ga naarHouse
kijken
Maar morgen kijk ik wel op uitzending gemist natuurlijk
Het enige waardoor ik er een vraagteken bij zet is het feit dat het om 100 stellen gaat. Waarom ik dat dan vind? Geen idee. Ik heb een beetje het idee dat het door het massale net even iets minder integer en diepgaand zal zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:33 schreef Vivi het volgende:
[..]
Interessant zal het zeker zijn, maar wat vind je van het concept an sich?
Ik neem zo aan dat het programma zo integer mogelijk (voor zover dat imo mogelijk is met zo'n onderwerp) is gemaakt, het gaat mij er meer om dat ik me uberhaupt niet kan voorstellen dat iemand zoiets intiems op TV wil laten zien.
Laat staan dat ik me kan voorstellen dat ik op TV zou vertellen of mijn man al dan te niet zwak zaad heeft, welke standjes we doen en of mijn sexleven nog wel romantisch is.
Leuk voor de kinderen ook later, als papa met zijn zwakke zaad wordt herkent bij de bakker.
Nee sorry, ik vind dit echt een kromme tenen-concept.
Of dit de beste manier is weet ik niet, maar het kan ook nog zo zijn dat je eens wat taboes wil doorbreken. Zorgen dat een flink aantal stompzinnige reacties mss ooit eens achterwege blijven. Zorgen dat mensen ook eens kunnen zien hoe dat nu echt is, waarom het echt-echt-echt niet grappig is om te zeggen 'moet ik het even voor doen'. etc. etc.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:16 schreef leonieke het volgende:
Ik snap niet dat je zoiets intiems wenst te delen met heel kijkend Nederland. Plaatsvervangende schaamte iddIk ken een soortgelijk programma in België waarbij ze inderdaad maanden zwangere vrouwen volgen en daar zit af en toe ook iemand in die in de MMM zit. Ik snap echt niet dat je zoiets met zoveel mensen wenst te delen. Ik zou het liefst tegen niemand zeggen dat we er voor gaan behalve mijn ma en mijn zus dan (mits akkoord van mijn man uiteraard).
Hetzelfde met die bevallingsprogramma's. Ik krijg er de kriebels van als ik iemand zie bevallen op tv.
Persoonlijk (persoonlijk dus) vind ik zo'n programma eigenlijk voor een bepaalde klasse van de bevolking waar ik gelukkiglijk niet toe behoor...
Gisteravond zei Tensen dat het een integer, informatief karakter heeft allemaalquote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:17 schreef Brighteyes het volgende:
Maar wat is het idee dan? Een wedstrijd ofzo? Of gewoon pure registratie?
Ik denk inderdaad niet dat zoiets de beste manier is om te doen. Ik weet zelfs niet of er een goeie manier is om die taboes te doorbreken...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Of dit de beste manier is weet ik niet, maar het kan ook nog zo zijn dat je eens wat taboes wil doorbreken. Zorgen dat een flink aantal stompzinnige reacties mss ooit eens achterwege blijven. Zorgen dat mensen ook eens kunnen zien hoe dat nu echt is, waarom het echt-echt-echt niet grappig is om te zeggen 'moet ik het even voor doen'. etc. etc.
Hele artikel is dus niet op de website te lezen, wel in de krant (Dagblad de Limburger). Ik wist niet wie het presenteerde, maar nu ik Caroline T. lees denk ik.... tranentrekkerij.quote:Kinderwens ondanks multiple sclerose
Op Nederland 1 start donderdagavond (20.20 uur) het NCRV-programma Babyboom. Tien weken lang worden paren gevolgd met een kinderwens. Ook Renée en Roy Janissen-Brouwers uit Roermond doen mee. Renée is inmiddels zwanger ondanks - of misschien wel dankzij - haar ziekte multiple sclerose.
Door Hans Straus
In een interview in de krant van donderdag 18 oktober doet Renée Janissen-Brouwers (26) haar verhaal.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Zeg lieve dames: wat is het verschil tussen alle perikelen op FOK! zetten en een TV-programma waar ook een heleboel mensen naar kijken?
Dat in mijn geboortedorp (vrijwel) niemand weet dat ik op Fok zit en hoe ik daar heetquote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Zeg lieve dames: wat is het verschil tussen alle perikelen op FOK! zetten en een TV-programma waar ook een heleboel mensen naar kijken?
Mja, ik bedacht me dat toen ik gisteravond P&W zat te kijken: dat is [OUD] maar dan op TV. Wachten op het tweede streepje goes TV, zeg maar. Met klusperikelen en al....quote:
Neuh, maar hier zitten óók mensen die je totaal niet kent en die laat je vaak nog intiemere zaken lezen. (weet ik niet zeker, ik weet niet in hoeverre er geknipt gaat worden) (hihi, ik zei 'geknipt'quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:55 schreef Syrena het volgende:
[..]
Dat in mijn geboortedorp (vrijwel) niemand weet dat ik op Fok zit en hoe ik daar heet![]()
De NCRV kunnen ze nog in het bejaardentehuis waar m'n oma zat ontvangen.
Ik zie toch wel een paar grote verschillen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh, maar hier zitten óók mensen die je totaal niet kent en die laat je vaak nog intiemere zaken lezen. (weet ik niet zeker, ik weet niet in hoeverre er geknipt gaat worden) (hihi, ik zei 'geknipt')
Ik weet niet hoe het is opgezet. CT gaat ook vragen stellen. Zij is FOK!, zogezegd. Met dat laatste heb je op zich wel gelijk, maar anonimiteit is haast onmogelijk op FOK en zeker in [OUD]: iedereen kent iedereen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie toch wel een paar grote verschillen.
Om er eens een te noemen: het is hier tweerichtingsverkeer: je deelt wat met anderen die ook wat met jou delen. In dat tv programma wordt het eenrichtingsverkeer en aapjes kijken. Natuurlijk zitten er hier ook lurkers, maar dat is hier meer iets dat eigenlijk niet van belang is, maar bij dat programma zijn het alleen maar lurkers.
Een ander verschil vind ik dat de anonimiteit dus ook tweerichtingsverkeer is hier, als je dat wilt. Op tv gaat ook dat maar op voor 1 partij.
Dat mag. Ik zie de verschillen niet zo. Misschien wordt het ook wel rellenquote:
Ik vind vragen gesteld door een presentatrice niet echt te vergelijken met bespreken van allerlei zaken met mensen in dezelfde situatie, ervaringen en gevoelens delen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het is opgezet. CT gaat ook vragen stellen. Zij is FOK!, zogezegd. Met dat laatste heb je op zich wel gelijk, maar anonimiteit is haast onmogelijk op FOK en zeker in [OUD]: iedereen kent iedereen.
Wat ik gewoon vreemd vond: Vivi (et al) vond het maar een vreemd concept. In de basis verschilt het gewoon niet heel erg van [OUD]
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind vragen gesteld door een presentatrice niet echt te vergelijken met bespreken van allerlei zaken met mensen in dezelfde situatie, ervaringen en gevoelens delen.
Dat kan, maar je leert de stellen wel kennen, zoals ze jou ook kennen. Jij bent miss_sly en overal op FOK! weten de [OUD]ers dat jij 'jij' bent, zeg maar. Zo weten ze dat je verhuisd bent, aan het verbouwen, etc. etc. Dat ze je dan nog niet in werkelijkheid kennen, is waar. Maar je kent de stellen aan de hand van wat opnamen ook niet echt. Die 'Henk en Petra' zouden net zo goed Five_Horizons & Loena-tik- kunnen heten.quote:Wat betreft het kennen: je kent de users, maar er zijn maar weinig users die mij ook daadwerkelijk kennen. Als ik in dat programma zou zitten, zouden niet veel fok/oud-users mij herkennen.
Ik blijf hier ook maar zelden hangen, maar ik snap je puntquote:Nogmaals, Ik vind het in zoverre een vreemd concept omdat het eenrichtingsverkeer is en meer aapjes kijken. Ik zie er niet echt de meerwaarde van, maar dat zie ik van heel weinig van dat soort programma's. Ik kijk wel eens een (deel van een) aflevering om te weten wat het nu precies is, maar ik blijf eigenlijk zelden hangen.
Klopt, ze kennen miss_sly en ze weten eea van miss_sly. Echter dat ik in het dagelijks leven miepje de vries ben weten ze niet. Dat de stellen die met dit programma meedoen onderling een soort van OUD kunnen gaan ervaren, is zeker goed voor te stellen. Het gaat dan ook niet om wat ze onderling delen, het gaat juist om de kijker. Als ik met dat programma mee zou doen, zijn er veel mensen die me als miepje de vries wel herkennen en de ware ik in mijn ware leven zouden begluren. Dat is het verschil, voor mijn gevoel dan he, die kijkerquote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat kan, maar je leert de stellen wel kennen, zoals ze jou ook kennen. Jij bent miss_sly en overal op FOK! weten de [OUD]ers dat jij 'jij' bent, zeg maar. Zo weten ze dat je verhuisd bent, aan het verbouwen, etc. etc. Dat ze je dan nog niet in werkelijkheid kennen, is waar. Maar je kent de stellen aan de hand van wat opnamen ook niet echt. Die 'Henk en Petra' zouden net zo goed Five_Horizons & Loena-tik- kunnen heten.![]()
Ai..quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zie de parallel ook wel, maar ik vind het eenrichtingsverkeer van de kijker naar de mensen die meedoen toch een erg groot verschil.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:31 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd wel waar denk ik miss_sly... als je hier post hoef je er niet echt bang voor te zijn dat iemand morgen bij de bakker tettert 'Hey! Ik heb je op TV gezien bij dat zwangeren-programma' en dat risico loop je uiteraard wel bij dit programma, dus er zit wel een verschil tussen.
Maar in de basis is het 'het delen van persoonlijke verhalen met mensen die je niet kent'. In die zin zie ik de parallel met FOK! wel een beetje.
Ik ben er ook niet echt kapot van so far...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:48 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb het 1 minuut gekeken, maar krijg hierbij toch een gevoel van plaatsvervangende schaamte. Ik weet het niet, ik vind het te intiem.
Jij communiceert op dit forum niet alleen met de users die tegen je terug praten, toch? Er zijn veel meer lurkers dan mensen die meeposten. Het klinkt allemaal een beetje naïef hoor. Dit forum is voor de meeste mensen niet meer dan dat: aapjes kijken (of lezen). En anonimiteit op internet is ook maar een fabeltje, zeker als er steeds privé foto's worden neergezet. Ik zie inderdaad weinig tot geen verschil met televisie. Behalve dat het laatste meer gericht is op scoren: er moeten hoge kijkcijfers behaald worden; en dus wordt er sensatie van gemaakt. Maar het idee dat je intieme zaken deelt met 'heel Nederland' is vergelijkbaar. Genoeg users die worden 'herkend' op straat.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind vragen gesteld door een presentatrice niet echt te vergelijken met bespreken van allerlei zaken met mensen in dezelfde situatie, ervaringen en gevoelens delen.
Wat betreft het kennen: je kent de users, maar er zijn maar weinig users die mij ook daadwerkelijk kennen. Als ik in dat programma zou zitten, zouden niet veel fok/oud-users mij herkennen.
Nogmaals, Ik vind het in zoverre een vreemd concept omdat het eenrichtingsverkeer is en meer aapjes kijken. Ik zie er niet echt de meerwaarde van, maar dat zie ik van heel weinig van dat soort programma's. Ik kijk wel eens een (deel van een) aflevering om te weten wat het nu precies is, maar ik blijf eigenlijk zelden hangen.
Oh, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, maar daar heb je helemaal gelijk in. Sommigen moeten het al lang weten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:17 schreef miss_sly het volgende:
Die massale zwangerschapstest vind ik toch wel een bizar iets. Zitten die vrouwen nou werkelijk allemaal in dezelfde tijd van hun cyclus?
Zoals ik al zei: voor mij zijn die lurkers niet belangrijk, mij gaat het nou juist wel om de mogelijkheid om te communiceren met anderen. Dat is dus niet mogelijk tussen die stellen die meedoen aan dat programma en de kijker.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:12 schreef mane het volgende:
[..]
Jij communiceert op dit forum niet alleen met de users die tegen je terug praten, toch? Er zijn veel meer lurkers dan mensen die meeposten. Het klinkt allemaal een beetje naïef hoor. Dit forum is voor de meeste mensen niet meer dan dat: aapjes kijken (of lezen). En anonimiteit op internet is ook maar een fabeltje, zeker als er steeds privé foto's worden neergezet. Ik zie inderdaad weinig tot geen verschil met televisie. Behalve dat het laatste meer gericht is op scoren: er moeten hoge kijkcijfers behaald worden; en dus wordt er sensatie van gemaakt. Maar het idee dat je intieme zaken deelt met 'heel Nederland' is vergelijkbaar. Genoeg users die worden 'herkend' op straat.
Ik ook niet, bedacht het me zomaar ineens toen ik die mensen allemaal zag zitten met een potje voor zicht. Kans dat ze allemaal op zeg, dag 28-30 van hun cyclus zitten, lijkt me vrij klein.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, maar daar heb je helemaal gelijk in. Sommigen moeten het al lang weten.
Ik vind het ook erg naar, dit. Kan me ook niet voorstellen dat mensen zich aan zoiets willen blootstellen. De meesten moeten inmiddels al heel lang weten hoe het is om een test te doen en die negatief te zien uitslaan. Dat is telkens verdrietig en dat wil je toch niet voor het oog van de camera doen?quote:Maar verder vind ik het wel echt een erg naar moment. Ik snap ook echt niet waarom mensen dit doen. Dit is echt zo pijnlijk volgens mij...
Pffff, en dan CT er bovenop...
Blijft weinig over van enige integriteit als het dat er al was...
Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen Yp, echt heel erg naar dit zo...
Maar wat wordt dan precies uit de taboesfeer gehaald? Durf je naar aanleiding van deze show deze mensen wel aan te spreken of hoop je dat ze jou aan durven te spreken?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:16 schreef Mammietje het volgende:
En juist daar vind ik het programma dus wel goed voor. Haal het maar uit de taboesfeer. Want het IS wel een taboe. Ik ken verschillende stellen waarbij ik het onderwerp kinderen niet aan durf te roeren omdat ik bang ben ze te kwetsen, want zijn ze er nog niet aan toe, willen ze niet, of kunnen ze niet???
Ik denk wel dat dat een effect kan zijn. Er is natuurlijk toch een vrij groot taboe, niet alleen van mensen onderling in de sociale sfeer maar ook als het om werkgevers gaat en dergelijke. Ik geef zelf leiding aan een team van zo'n 20-25 mensen en er zijn er het laatste jaar 4 met IVF en andere behandelingen bezig geweest. Gelukkig is dat bij ons goed bespreekbaar, maar ik hoor veel verhalen waar dat heel anders ligt. Het kost mensen toch vaak veel energie en ook allerlei praktische dingen, de stemmingswisselingen, plotselinge ziekenhuisbezoeken, ups en downs enz.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wat wordt dan precies uit de taboesfeer gehaald? Durf je naar aanleiding van deze show deze mensen wel aan te spreken of hoop je dat ze jou aan durven te spreken?
Nou, misschien wel. Niet dat ik ze meteen morgen opbel om dat te vragen natuurlijk, maar als de gelegenheid er is... Maar dat dingen bespreekbaar worden gemaakt door de media (waar dit programma natuurlijk ook onder valt) vind ik niet verkeerd. Twintig jaar geleden wist men ook niets van HIV, dacht je ook dat je dat kon krijgen door uit hetzelfde glas te drinken of van hetzelfde toilet gebruik te maken. Onbekend maakt onbemind. Tegenwoordig ligt dat toch anders en weet het gros van de mensen er toch wel wat meer vanaf. Dom voorbeeld misschien, maar door taboe's bespreekbaar te maken, geef je ook meteen meer kennis. Is het misschien makkelijker om dit aan te kaarten voor mensen die in zo'n situatie zitten, zonder dat ze bang zijn dat er daarna een ijzige stilte valt en mensen daarna angstvallig een ander onderwerp proberen te vinden. Weet je als 'buitenstaander' ook wat zinniger vragen te stellen over de mogelijkheden. Realiseren ook meer mensen dat kinderen krijgen niet voor iedereen vanzelfsprekend is.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wat wordt dan precies uit de taboesfeer gehaald? Durf je naar aanleiding van deze show deze mensen wel aan te spreken of hoop je dat ze jou aan durven te spreken?
Maar de meeste mensen weten dat toch al? Kijk bijv. naar jezelf, jij durft er niet naar te vragen omdat je bang bent dat je iemand kwetst. Dat lijkt mij eigenlijk prima. Volgens mij is het (niet kunnen) krijgen van kinderen niet iets waar mensen niet over durven te praten, maar gewoon niet over willen praten omdat het zo ontzettend van jezelf is, dat hele proces.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:22 schreef Mammietje het volgende:
Is het misschien makkelijker om dit aan te kaarten voor mensen die in zo'n situatie zitten, zonder dat ze bang zijn dat er daarna een ijzige stilte valt en mensen daarna angstvallig een ander onderwerp proberen te vinden. Weet je als 'buitenstaander' ook wat zinniger vragen te stellen over de mogelijkheden. Realiseren ook meer mensen dat kinderen krijgen niet voor iedereen vanzelfsprekend is.
Ik vind het helemaal geen dom voorbeeld, maar ik vraag me wel af of het doel bereikt is. Weet men er meer vanaf? Tuurlijk. Heeft dat voor begrip gezorgd? Mijns inziens niet, als ik een verhaal lees van een HIV-patient in bijv. een tijdschrift is het bijna altijd zo dat alleen de heel naaste omgeving ervanaf weet, de rest van de wereld niet, uit angst voor vooroordelen. Want die zijn er wel heel veel. Misschien mede gevoed door de kennis die is ontstaan ('hoe dom ben je als je niet weet dat ... en je zo HIV op loopt.'). En ik zou het een vreselijk bij-effect vinden als door de extra opgedane kennis mensen die ongewenst kinderloos zijn terwijl ze geen IVF willen proberen te horen krijgen dat het hun eigen schuld is, want er is toch IVF en zo?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:22 schreef Mammietje het volgende:
Twintig jaar geleden wist men ook niets van HIV, dacht je ook dat je dat kon krijgen door uit hetzelfde glas te drinken of van hetzelfde toilet gebruik te maken. Onbekend maakt onbemind. Tegenwoordig ligt dat toch anders en weet het gros van de mensen er toch wel wat meer vanaf.
Ik denk dat tegen de tijd dat die kinderen naar school gaan, dit programma al lang vergeten is. Dus denk dat dat soort dingen wel mee zal vallen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:13 schreef Vivi het volgende:
BE. Al die andere dingen vind ik ook belachelijk, maar hiermee trek je je ongeboren kind er ook nog eens in mee.
Nee, ik vind het echt smakeloos.
* Vivi pictured zich taferelen waarbij een niet zo heel knap kindje wordt geboren en vervolgens wordt gepest op school met opmerkingen als"Je kan wel zien dat je vader zwak zaad had!!"
Dat ligt ook aan tegen wie je het zegt denk ik. Iemand die totaal niet met kinderen bezig is, zal sowieso minder boodschap eraan hebben dan iemand die ook zelf kinderen wil, nu of later, of al kinderen heeft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:00 schreef Again het volgende:
Op een paar puntjes na vond ik het wel een interessant programma.
Ik vind het ook belangrijk dat de taboesfeer verdwijnt. Als ik iemand vertel dat wij een kinderwens hebben (waar ik heel open in ben) vind ik dat er nog erg terughoudend gereageerd wordt.
Dat vind ik echt onzin.
Hoop dat dit programma het allemaal wat 'normaler' maakt
Ja, dat was een prachtige serie.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:23 schreef cattie het volgende:
Een tijd geleden was er een programma met 8 vrouwen die een kinderwens hadden maar allemaal moeilijk zwanger konden worden. Die werden gevolgd en dat was heel mooi en integer gedaan.
Even gezocht en het topic gevonden: De biologische klok.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:26 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, dat was een prachtige serie.
BE, die bedoelde jij ook he? Hoe heette die nou ook alweer?
Ja, dat van die standjes vond ik dus ook behoorlijk matig zeg maar. Heb je alle kans om het eens niet het eeuwige lolletje van de verjaardagspraatjes te laten worden, haal je dat er even bij...quote:Ik heb een stukje Babyboom gezien. Mwoah. Soms moest ik wel huilen omdat het me herinnerde aan mijn eigen pijn toen mijn kinderwens nog onvervuld was. Overigens zag ik gisteren bij 'De wereld draait door' dat diverse stellen ook standjes voor hadden gedaan...![]()
![]()
Dat leek een beetje op zo'n sexlesprogramma van RTL...
Plat dus.
maar de stellen zijn er zelf bij, die wat t voor gingen doenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Even gezocht en het topic gevonden: De biologische klok.
Gewoon heel mooi geregistreerd.
[..]
Ja, dat van die standjes vond ik dus ook behoorlijk matig zeg maar. Heb je alle kans om het eens niet het eeuwige lolletje van de verjaardagspraatjes te laten worden, haal je dat er even bij...
daar heeft een kennis van mij toen ingezeten, dat was een mooi programma iddquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:23 schreef cattie het volgende:
Een tijd geleden was er een programma met 8 vrouwen die een kinderwens hadden maar allemaal moeilijk zwanger konden worden. Die werden gevolgd en dat was heel mooi en integer gedaan.
Ja, dat is ook waar.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar de stellen zijn er zelf bij, die wat t voor gingen doenniet mijn keuze.
maar er waren er ook bij die aangaven dat ze het daar neit over wilde hebben. simpele keuze toch
Dit dus.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:28 schreef YPPY het volgende:
Als je zo'n stel ziet dat al 4,5 jaar bezig is, mag dat best speciale aandacht voor zijn. Niet overvallen worden door CT als je al overstuur bent.
Aardige man die Bots hoor. Misschien lag het aan jezelf?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:56 schreef ElizabethR het volgende:
Daar komt nog bij dat mijn oude gynaecoloog meewerkt aan het programma, en hij daarin ineens heel aardig overkomt.![]()
Uiteraardquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Aardige man die Bots hoor. Misschien lag het aan jezelf?
De vergelijking met die ziektes van BNN gaat niet helemaal op. Die series zijn puur gefocust op 'problemen' en ook de andere serie die wordt aangehaald. Hier is gekozen voor honderd stellen waarvan een groot deel zonder problemen kan zwanger raken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:28 schreef YPPY het volgende:
Het onderwerp op zich vind ik wel goed, en het volgen van stellen ook, maar de manier waarop niet. Ik moet nu denken aan die bnn series waarin ze jongeren met een ziekte volgen (je zal het maar hebben) en die andere serie, van die jongeren die eigenlijk al opgegeven zijn. Dat zijn ook heftige onderwerpen, maar zoveel beter gebracht. Erg confronterend, maar met meer respect naar het 'lijdend voorwerp'. Als je zo'n stel ziet dat al 4,5 jaar bezig is, mag dat best speciale aandacht voor zijn. Niet overvallen worden door CT als je al overstuur bent.
Waarom zou ik Bots niet kennen?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
Maar waar ken JIJ in hemelsnaam Bots van, en hoezo zou jij weten of hij al dan niet aardig is.
quote:
Hoe weet je dat allemaal zo precies??? Zo gaat het in dit geval namelijk helemaal niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:31 schreef ElizabethR het volgende:
Milagro, tegenwoordig werkt het niet meer zo bij de TV. Je tekent bij voorbaat al een contract dat zegt dat wat er ook opgenomen wordt, je te allen tijden toestemming geeft tot uitzending en herhaling van uitzending daar waar de omroep dit wenst. Die contracten zijn zo waterdicht dat je er niet onderuit komt, ook al wil je een en ander tegenhouden.
Dan is dat pas echt sinds kort, toen ik aan het programma 'dokument' meewerkte 3 jaar geleden toen was dat nog niet zo.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:31 schreef ElizabethR het volgende:
Milagro, tegenwoordig werkt het niet meer zo bij de TV. Je tekent bij voorbaat al een contract dat zegt dat wat er ook opgenomen wordt, je te allen tijden toestemming geeft tot uitzending en herhaling van uitzending daar waar de omroep dit wenst. Die contracten zijn zo waterdicht dat je er niet onderuit komt, ook al wil je een en ander tegenhouden.
dat zeg ik ook, maar eruit stappen kan altijd, dat kunnen ze niet tegenhouden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:31 schreef ElizabethR het volgende:
Dat viel mij ook wel op. Er zitten echt stellen tussen die zich totaal niet realiseren waar ze zich eigenlijk mee inlaten heb ik het vermoeden. Ik zie ook totaal geen integriteit in het programma. Als je mensen gewoon standjes laat voordoen (Dat stel met die mollige dame en dat Djeez achtige ventje) , neem je ze niet echt tegen zichzelf in bescherming enzo. Ik zou ook niet graag op straat herkend willen worden als 'dat stel dat het meer dan 12 keer per maand doet, en liefst doggystyle'.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:32 schreef PM-girl het volgende:
Wat een showNouja, ik kijk er natuurlijk ook naar, net zoals velen, uit nieuwsgierigheid, uit een deeltje herkenning en uit humor (want zeg nou zelf, sommige deelnemers).
Nee, ik snap niet wat die deelnemers bezielt om mee te doen. En wat een productiemaatschappij, dat je het zo in beeld brengt. Misschien zou je je aanmelden met andere verwachtingen, maar als ik dat zou zien, trok ik me alsnog terug uit de show.
Ik vond dat die beide series juist ook een postieve inslag hadden. Het ging over de meest vreselijk dingen, maar het werd nergens zielig. De presentatoren stelden orginelere vragen en het sloot aan bij het leven van de geinterviewde. Je nam echt een kijkje bij iemand. Nu zijn er 100 stellen in een studio gedumpt om een test te doen waarvan een aantal vast al de uitslag weet. Het educatieve (waarom zo de overheid anders sponsoren) was bij mij wel weg toen het over de verschillende standjes ging.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
De vergelijking met die ziektes van BNN gaat niet helemaal op. Die series zijn puur gefocust op 'problemen' en ook de andere serie die wordt aangehaald. Hier is gekozen voor honderd stellen waarvan een groot deel zonder problemen kan zwanger raken.
Oke, dat kan. Dan heb je geluk gehad. Alle reality soaps/shows van tegenwoordig eigenen zich toch middels een contract het totaalrecht toe van het opgenomen materiaal. Zeker bij een integere omroep, dat dokument, KRO ofzo????quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:36 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Dan is dat pas echt sinds kort, toen ik aan het programma 'dokument' meewerkte 3 jaar geleden toen was dat nog niet zo.
Pas als alles af was mochten we naar de studio komen, gezamelijk de uitzending bekijken en pas daarna hoefde we een contract te ondertekenen met dat we het er mee eens waren.
Dat stel inderdaad met dat dikke wijf, die zetten zich zo voor schut op TV.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat viel mij ook wel op. Er zitten echt stellen tussen die zich totaal niet realiseren waar ze zich eigenlijk mee inlaten heb ik het vermoeden. Ik zie ook totaal geen integriteit in het programma. Als je mensen gewoon standjes laat voordoen (Dat stel met die mollige dame en dat Djeez achtige ventje) , neem je ze niet echt tegen zichzelf in bescherming enzo. Ik zou ook niet graag op straat herkend willen worden als 'dat stel dat het meer dan 12 keer per maand doet, en liefst doggystyle'.
Maar ja, ik ga natuurlijk wel verder kijken, ik hou wel van leedvermaak namelijk.
Dokument is van dezelfde omroep als waar dit Babyboom door wordt uitgezonden: de NCRV,quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:45 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oke, dat kan. Dan heb je geluk gehad. Alle reality soaps/shows van tegenwoordig eigenen zich toch middels een contract het totaalrecht toe van het opgenomen materiaal. Zeker bij een integere omroep, dat dokument, KRO ofzo????
http://www.babyboom.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=75&Itemid=120quote:Janneke (27) & Sebastiaan (28) zijn getrouwd en hebben een dochter. Dochter Luna is 19 september 2007 geboren. Sebastiaan is werkzaam als telecom-monteur. Janneke heeft geen baan. Janneke en Sebastiaan doen mee aan Babyboom omdat ze willen laten zien dat personen met een geestesziekte ook gewoon kinderen kunnen krijgen en dat dit wellicht een positief effect op de geestesziekte kan hebben.
een kind als therapie dusquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:01 schreef Disorder het volgende:
Uitstekende keuze!
[..]
http://www.babyboom.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=75&Itemid=120
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:51 schreef Vivi het volgende:
Dat stel met die oudere man en die jongere homewrecker vrouw met dat zwembad en de golfgreen etc,
Luna is het gevolg van babyboom. Het het op een ander forum gelezen waarbij dat uit vertrouwde bron kwam.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Tsjonge... Nou ja, ehm... wat voor draai geven we d'r eens aan... Ehm... de publieken maken iig een onderscheid in wie ze geselecteerd hebben.![]()
![]()
Ik vraag me alleen af of Luna het resultaat is van dit programma, of dat ze nu voor nr. 2 gaan. Dat lijkt mij een beetje snel namelijk...
http://www.dumpert.nl/med(...)lant_zich_voort.htmlquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:52 schreef k_i_m het volgende:
[..].
Ik zag dat stel en het eerste wat ik zei tegen mijn wederhelft was: "Nah, die man heeft een midlife crisis gehad en is er met zijn secretaresse vandoor gegaan. Wedden dat hij allang kinderen heeft?.
Zit ze later doodleuk te vertellen dat ze voor hem werkte en dat hij bij zijn vrouw weg is gegaan waarmee hij al die kinderen al had. Ik moest echt even smakelijk lachen.
Toch vind ik dat eigenlijk vreemd, dat mensen kennelijk zo'n programma nodig hebben om zich dingen te realiseren. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er zo veel mensen zijn die niemand in de omgeving kennen waarbij het niet vanzelfsprekend is gegaan. Als ik alleen naar mijn eigen omgeving kijk, dan weet ik van minstens 3 stellen waarbij het niet zonder medische hulp zou zijn gelukt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:06 schreef MeNicole het volgende:
Ik vond de aflevering van gister wel bijzonder. Ik weet niet waarom eigenlijk. Ja eigenlijk ook wel. Tis gewoon idd zo dat zwanger worden voor de meesten als vanzelf sprekend word beschouwd. Nu zie je gewoon voor je neus dat dat helemaal niet zo is. Je ziet hoe moelijk het is en hoe hard het aankomt als er negatief getest word. Klinkt zo wel als leedvermaak maar ik vind het bijzonder om te zien hoe iedereen daar op zijn eigen manier mee om gaat.
En ik moet zeggen dat ik gister wel schrok van de cijfers van het zaadonderzoek. Dat gewoon de helft van de mannen slecht zaad had![]()
Dat ene stel, wat al 5 jaar bezig is?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
Van mijn vriendinnen zijn er 2 elke keer (samen 5 keer in totaal) in de eerste maand zwanger geraakt, mijn zus ook (ok, dat ging mis, en daarna duurde het een jaar), de rest van de mensen allemaal binnen een normale termijn ook.
Dus het meeste wat ik weet van 'het lukt niet' heb ik ook van hier, niet uit het dagelijkse leven iig.
Ik kan me voorstellen dat dat voor meer mensen zo is.
Ik moet hem ook nog even terugkijken, ik zat aan de telefoon en heb eigenlijk niks meegekregen.
Ik dacht alleen even te zien dat dat ene stel wel zwanger was, maar bij de thuis-test was het toch negatief?
Ik had een behoorlijke "aanvaring" met haar op een ander forumquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:52 schreef k_i_m het volgende:
[..].
Ik zag dat stel en het eerste wat ik zei tegen mijn wederhelft was: "Nah, die man heeft een midlife crisis gehad en is er met zijn secretaresse vandoor gegaan. Wedden dat hij allang kinderen heeft?.
Zit ze later doodleuk te vertellen dat ze voor hem werkte en dat hij bij zijn vrouw weg is gegaan waarmee hij al die kinderen al had. Ik moest echt even smakelijk lachen.
Ze lijkt me ook helemaal niet aardig.....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:59 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik had een behoorlijke "aanvaring" met haar op een ander forum.
Ze lijkt mij nogal een verwend prinses op de erwt-mevrouwtje. En dat kwam vooral door die ene opmerking die ik eerder aanhaalde.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze lijkt me ook helemaal niet aardig.....
Ja precies dat had ik nou ook. En dat is wat ik ook bedoel. Dat je zo kunt meeleven met mensen die je niet eens kent enzo. En dat vind ik gewoon een hele mooie kant aan het programma. Kijk bepaalde dingen vind ik ook niet nodig (welk standje enzo) maar het meeleven. Dat vind ik gewoon zo mooi!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat ene stel, wat al 5 jaar bezig is?
Die hadden van de 9 goeie, 2 embryo's laten terugplaatsen.
Maar thuis, bij de zw.sch. test toch niet zwanger
Ik zat met de tranen in mijn ogen
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:31 schreef KD-fotografie het volgende:
Toch gun ik het die Fanny en Olaf wel van harte!!
Over midlifecrisis en secretaresse , tja, vind het wel humor dat in de eerste aflevering het erover ging dat mensen zo snel oordelen over hun," hij zal wel een midlifecrisic hebben en ik ben een geldwolf"
En warempel, kijk hier...
Ah ok, dan had ik de eerdere blijdschap niet goed begrepen. Ik heb alleen af en toe een blik geworpen, vandaar. Idd heel erg verdrietig....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat ene stel, wat al 5 jaar bezig is?
Die hadden van de 9 goeie, 2 embryo's laten terugplaatsen.
Maar thuis, bij de zw.sch. test toch niet zwanger
Ik zat met de tranen in mijn ogen
Ah dat ben jij dusquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:59 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik had een behoorlijke "aanvaring" met haar op een ander forum.
Nou dat had je dan meteen kunnen zien aan mijn nick hoor, en niet aan deze opmerking.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:33 schreef bibi het volgende:
[..]
Ah dat ben jij dus![]()
Ik vind het wel een mooie programma, en heb er al wat dingen gehoord waar ik zelf nog niet over nagedacht had of uberhaubt niet wist.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:38 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou dat had je dan meteen kunnen zien aan mijn nick hoor, en niet aan deze opmerking.
Daar was hij blijkbaar in hetzelfde gebiedje voor geopereerd. Waarom ze toen niet gelijk de sterilisatie ongedaan hebben gemaakt is me niet duidelijk, moet ik eerlijk zeggen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:34 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[en hoe is die dan verwekt?]
jawel!quote:
Ook toen ze beschreeft wat ze zocht in een vriendje.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:15 schreef Jambo het volgende:
Dat vond ik inderdaad ook een heel vreemd stel YPPY. Ze hadden beiden opmerkingen waarbij ik m'n wenkbrauwen fronsde.
ik ben dus niet de enige die die naam met opgetrokken wenkbrauwen probeerde te lezen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:37 schreef amaranta het volgende:
Zij is overigens al bevallen.... van weer een dochter... met een aparte naam, ik kan het niet eens typen laat staan uitspreken: Naeyyssa
Wat moet ze anders zeggen dan?quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:03 schreef leonieke het volgende:
omg... ik zap even (ik had eerst niet door dat het om dit programma ging) en dan hoor ik bij iemand die een miskraam heeft gehad, dat de gyn (was het de gyn?) zegt: "goh, balen zeg"... Ligt het nu aan mij of is dat gewoon een heel rare reactie?
Het zal dus wel aan mijn Belg-zijn liggen dat ik het gewoon een heel domme reactie vond. Misschien iets meer begrip tonen? Dat zou ik namelijk verwachten.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wat moet ze anders zeggen dan?![]()
Het is balen als je de bus mist, of als je favo merk bier op is op vrijdagavond in de supermarkt. Een miskraam lijkt me van een iets andere orde.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wat moet ze anders zeggen dan?![]()
Je omschrijft mijn gevoel beterquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is balen als je de bus mist, of als je favo merk bier op is op vrijdagavond in de supermarkt. Een miskraam lijkt me van een iets andere orde.
Daarachteraan zei ze inderdaad 'balen zeg'. Maar ik zie echt niet wat een gepastere reactie kan zijn. Misschien 'het spijt me' maar dat is in mijn ogen nog minder meelevend dan 'balen zeg' omdat het zo'n standaard reactie is. Ze zal dit helaas zo vaak aan mensen moeten vertellen, bovendien zal ze misschien ook wat minder in haar normale doen zijn geweest door de camera die erbij aanwezig was.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:22 schreef amaranta het volgende:
Ik vond het juist een hele normale reactie.
En ze zei niet balen.
Ze zei iets in de trant van...tja daar kwamen we niet voor...
Ik vond het ook nogal ongepast, maar ik denk dat ze zich geen houding wist te gevenquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:57 schreef marit1978 het volgende:
ik heb net de herhaling gekeken
en het viel me ook (in negatieve zin) op hoe die vrouw reageerde!
Het kwam op mij te nonchalant over geloof ik...
Ik kijk ook elke week dus gisteren ook !quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:27 schreef YPPY het volgende:
Ik vond ze echt zielig. Ook al wisten ze dat de kans klein was, ze was wel zwanger.
Dat ene stel snapte ik niet, waarvan die vrouw zei dat de man op kon rotten. Ze had al twee kinderen
ik moet die van vorige week ook nog kijken..quote:Op donderdag 8 november 2007 18:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Anders heb je nog altijd uitzendinggemist.nl
Inderdaad, jammer.quote:Op donderdag 8 november 2007 20:58 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja... als je het daar samen mee eens bent, lekker naar die wedstrijd gaan dan. Ik zou het geloof ik niet leuk gevonden hebben, maar als Ajax echt hun passie is...
Te zien aan dat afgrijselijke petje van die gozer die hij dag en nacht lijkt te dragen...![]()
Wel heel sneu dat het niet is blijven plakken bij ze...
maar ja... dan had ik, ik spreek nu voor mezelf dan, de morning after pil gedaan ofzo..quote:Op donderdag 8 november 2007 21:11 schreef Brighteyes het volgende:
Daarmee voorkom je dat het kindje innestelt, je zorgt er dus voor dat er geen zwangerschap kan ontstaan.
Ongefundeerd hormoon-gechagrijn.
Iew... brrrr... die kerel met die krulletjes en dat irritante gelach de hele tijd!![]()
![]()
/Ongefundeerd hormoon-gechagrijn.
Maar wel tof dat ze zwanger is!
Ja dat is waar. En een spiraaltje kan er daarna weer uit....quote:Op donderdag 8 november 2007 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja, ik weet niet, mss is de 'slagingskans' om een zwangerschap te voorkomen groter is met het plaatsen van een spiraaltje.
Ik kan me voorstellen dat je echt verscheurd wordt, maar dat je toch ergens wel heel zeker weet dat je geen kindje zou willen wat half van een ander is.
dus iedere alleenstaande vrouw die een kind wil moet zich verantwoorden als ze een kind wil?quote:Op vrijdag 9 november 2007 07:39 schreef Ynske het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik die alleenstaande vrouw behoorlijk egoistisch. Ze heeft al een kindje, en wil er nu nog eentje, maar wat als zij strakjes ziek word? wie zorgt er dan voor de kinderen?
Kweet niet ook haar doen en reageren irriteert me
t is niet als aanval bedoeld naar iedere alleenstaande vrouw.quote:Op vrijdag 9 november 2007 08:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dus iedere alleenstaande vrouw die een kind wil moet zich verantwoorden als ze een kind wil?
vind ik nogal krom.
ik denk dat juist zij er beter over na zal denken omdat zij al in die situatie zit.
wat dacht je van moeders met 1 of meer kinderen die later alleenstaand worden? die hebben het denk ik moeilijker dan zij.
over welke diepzeekomkommers heb je het?quote:Op vrijdag 9 november 2007 08:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
of wat dacht je van dat stel die samen het iq van 1 zeekommer hebben.
daar maak ik me meer zorgen over
dat is idd geen reden om een kind te nemen!quote:Op vrijdag 9 november 2007 08:42 schreef lady-wrb het volgende:
die borderliner die wil bewijzen dat psychiatrische patienten ook heel goed een kind kunnen hebben.
Die vrouw lijkt me wel wijs genoeg om daar goed over nagedacht te hebben en het ook besproken te hebben met vrienden en familie. Volgens mij doet ze dit niet lichtzinnig.quote:Op vrijdag 9 november 2007 07:39 schreef Ynske het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik die alleenstaande vrouw behoorlijk egoistisch. Ze heeft al een kindje, en wil er nu nog eentje, maar wat als zij strakjes ziek word? wie zorgt er dan voor de kinderen?
Kweet niet ook haar doen en reageren irriteert me
dat had ik ook totaal niet verwacht, eerder op de golfbaan t vinden. wel grappig dat het zo anders uit kan pakkenquote:Op vrijdag 9 november 2007 08:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh, en idd zou ik echt nooit verwacht hebben dat die larpers larpers zijn.
Die zie ik samen weekendjes zeilen enzo, maar niet dat role playing gebeuren.
Die Arnoud is de eigenaar van Wibra, Coretty was er inkoopster textiel..quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:46 schreef Aventura het volgende:
Die ouwe rijkaard heeft trouwens twee ex-vrouwen...Over die tweede, waar hij 9 jaar mee samen was (geen koters), wordt met geen woord gerept. Deze (ietwat bittere) vrouw post trouwens op het viva-forum...Wel juicy
Ze post ook op de IVF site onder de naam "Ruth". Ik vind haar ook ontzettend verbitterd btw.quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:46 schreef Aventura het volgende:
Die ouwe rijkaard heeft trouwens twee ex-vrouwen...Over die tweede, waar hij 9 jaar mee samen was (geen koters), wordt met geen woord gerept. Deze (ietwat bittere) vrouw post trouwens op het viva-forum...Wel juicy
IVF forum? Betekent dat dat zij ook wel een kind van hem had willen hebben, vraag ik me dan af...Dan is dit natuurlijk ook wel extra zuur.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ze post ook op de IVF site onder de naam "Ruth". Ik vind haar ook ontzettend verbitterd btw.
Dat is toch Coretty zelf?? Niet een ex???quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ze post ook op de IVF site onder de naam "Ruth". Ik vind haar ook ontzettend verbitterd btw.
Dat strookt niet met de rest van je post. Dit is gewoon een dwarsdoorsnede. Waarom zou die alleenstaande vrouw of die ajax'tokkies' geen goede ouders zijn?quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:03 schreef _Flash_ het volgende:
Gisteren voor het eerst een stukje gezien. Wat een tenenkrommend programma zeg.
Ik kan alleen meer denken: *arme (toekomstige) kinderen*. Als ik die Ajax-tokkies of die wazige alleenstaande vrouw zie. En der is dus ook een zogenaamde borderliner die een kind wil om te bewijzen dat borderliners niet gek zijn? My god..
Recht op een poging om kinderen te krijgen heeft iedereen. Maar van dit programma krijg ik jeuk.
Goed verhaalquote:Op vrijdag 9 november 2007 18:39 schreef Again het volgende:
Tjonge wat een gedoe om een petje. Als hij zich daar toch lekker bij voelt?
Mijn vriend kent hem van Ajax, en hij vond dat ik even moest toelichten hoe het gegaan moest met de terugplaatsing. Lol. Hierbij dus; het was destijds een Europese uitwedstrijd tegen Werder Bremen en das een héél belangrijke wedstrijd. Voor een supporter als Jeroen moet er héél wat gebeuren om die over te slaan. Ben bang dat mijn vriend ook niet thuis zou blijven voor alleen een eitje inbrengen al is het wel een heel belangrijk moment natuurlijk!
Ook grappig toen ze die bruiloft lieten zien; zei mijn vriend: Heeeeeee das Taxi Piet! Das een grote hooligan man!
Whaha ze zijn dus de harde kern van Ajax. Zou je niet verwachten he, als je Jeroen zo ziet huilen bij die bruiloft? Ik vind het een leuk stel! En het hoedje is zijn 'image'.
Ik irriteerde me juist aan dat jonge meisje met haar 3e op komst. Vond ze een beetje euh.. Anti sociaal overkomen haha.
Vond het gister interessant
http://forum.viva.nl/forum/list_message/669305#m669305quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:55 schreef Vivi het volgende:
Doe es een link dan Aventura, nu ben ik wel benieuwd
Ah, oke, dat maakt het verhaaltje weer iets minder clichéquote:Op vrijdag 9 november 2007 09:46 schreef Aventura het volgende:
Ik gok dat die zes ongeveer qua leeftijd ook wel de ouders van die kleine kunnen zijn!quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah, oke, dat maakt het verhaaltje weer iets minder cliché. Wel ben ik benieuwd waarom ie vorige week riep dat die kleine recht heeft op een broer of zus: hij heeft er al zes
!
Haha, dat dacht ik ook al. Ik vond hem wel schattigquote:Op vrijdag 9 november 2007 10:47 schreef Brighteyes het volgende:
Dat petje heeft zelfs een ietsje weg van Axl Rose... bij mij altijd een verzachtende omstandigheid. [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:31 schreef Igraine het volgende:
Nou val ik wel op mannen met lang haar, het liefst zonder petje overigens.
maar dan vraag je je ook af waarom ze mee doenquote:Op zaterdag 10 november 2007 10:34 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
![]()
Die Jeroen lijkt me wel een goedzak, maar dat ik hem er leuk uit vind zien nou nee.. hij doet me een beetje aan Goofy denken
Dat stel met die vrouw van 21 die twee kinderen hebben, hebben voor mij iets verschrikkelijk irritants over zich met die rare opmerkingen naar elkaar toe.
Ok je hoeft echt niet allemaal een Little House on the praire gezin te zijn, maar het komt op mij niet blij over dat ze zwanger zijn ofzo.
Misschien dat ze niet zijn geselecteerd voor de Gouden Kooi, ook niet voor Big Brother, bij Idols niet op tv zijn gekomen en bij X-factor ook niet?quote:Op zaterdag 10 november 2007 10:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar dan vraag je je ook af waarom ze mee doen
Het één is een gevoel, het andere een principe.quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat strookt niet met de rest van je post. Dit is gewoon een dwarsdoorsnede. Waarom zou die alleenstaande vrouw of die ajax'tokkies' geen goede ouders zijn?
nee dat had ik ook idd. Hij lijkt zo'n stoere, bijna hooligan, figuur maar is idd een softy..quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:03 schreef Pien85 het volgende:
Ik vind idd dat Ajax stel heel lief, hoe hij met tranen in zn ogen in de kroeg zat toen zij hem belde, na het terugplaatsen. Vind het echt zo'n lieve softy. Verwacht je niet als je hem ziet
Vind ik ook.quote:Op zaterdag 10 november 2007 10:34 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Dat stel met die vrouw van 21 die twee kinderen hebben, hebben voor mij iets verschrikkelijk irritants over zich met die rare opmerkingen naar elkaar toe.
Ok je hoeft echt niet allemaal een Little House on the praire gezin te zijn, maar het komt op mij niet blij over dat ze zwanger zijn ofzo.
Mijn god...die namen van die dochters...quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:07 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Hier bespreekt ze de commentaren, maar hier is ook een "spoiler" te vinden.
Ze zitten nu iig "bij te komen" in San Fransisco las ik ergens....Ik vind die Arnoud trouwens nog wel te pruimen...heb ook de indruk dat hij het meer voor haar doet allemaal, maar dat hij best tevreden zou zijn als ze dat geobsedeerde gedrag eens los zou laten. Bij haar heb ik een heel naar gevoel, ik vind haar erg onsymphatiek overkomen. Volgens mij is het een drammerd die niet kan rusten voordat ze d'r zin krijgt.quote:Op maandag 12 november 2007 19:52 schreef Fuente het volgende:
En Arnoud en Correty, mwah, echt een heel apart stel.
klopt maar ik kan me heel goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die niet willen weten wat in de blog staat. aangezien ze het verloop gewoon in het programma willen zienquote:Op maandag 12 november 2007 23:13 schreef amaranta het volgende:
Be, het zijn eigenlijk geen spoilers. Op het programma wordt bij elk koppel gezegd dat je hun blog kun lezen op de babyboom site. En tja, die blogs lopen nou eenmaal vooruit op de uitzendingen...
Maar je kan toch zelf kiezen of je daar gaat lezen of niet?quote:Op maandag 12 november 2007 23:13 schreef amaranta het volgende:
Be, het zijn eigenlijk geen spoilers. Op het programma wordt bij elk koppel gezegd dat je hun blog kun lezen op de babyboom site. En tja, die blogs lopen nou eenmaal vooruit op de uitzendingen...
Ja ik vind het ook vreemd dat hij met die pop boodschappen gaat doen.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:22 schreef Vicky het volgende:
en dat stel met die pop... vaag stel...
Volgens mij vond Caroline ook vreemd, hoe zij zich gedragen als a's ouders met zo'n pop....quote:Op donderdag 15 november 2007 21:42 schreef Yoni het volgende:
Die pop![]()
![]()
En dat moet dan straks een echt kindje gaan verzorgen...
Nou ja, ik zou daar ook niet op zitten te wachten dan, als het over is, is het over.quote:Op vrijdag 16 november 2007 00:26 schreef appelsap het volgende:
Ik vind dat stel wat uit elkaar is een beetje vreemd. Ik vind het echt zielig voor die man, zeker dat hij niet bij de bevalling mag zijn!
Bedoel je die met die buitenbaarmoederlijke zwangerschappen? Dan worden alleen de eileider weggehaald, met de eierstokken is namelijk niets mis.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:39 schreef Ynske het volgende:
Ik heb vol verbazing zitten kijken om dat gedoe met die pop, mar van de andere kant t laat ze wel realiseren dat t meer tijd kost dan alleen de knuffelmomenten met een kinneke.
Die twee die uiteen zijn, daarvan lijkt die moeder me een heel lief mens. Ergens vind ik het ook behoorlijk knap van beide dat ze zo op tv gaan vertellen hoe t nu zit met hun relatie.
En die twee die voor ivf? gingen, kan me voorstellen dat zij het er heel moeilijk mee heeft aangezien bij haar t niet meer werkt. Wat ik me alleen afvraag, haar eileiders/eierstokken zijn verwijderd. Blijft je lichaam dan wel nog eitjes aanmaken>? want die werden wel bij haar weggenomen
ok dat wist ik nietquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Bedoel je die met die buitenbaarmoederlijke zwangerschappen? Dan worden alleen de eileider weggehaald, met de eierstokken is namelijk niets mis.
Maar het is niet helemaal over. Maar ja, hij heeft het er wel een beetje zelf naar gemaakt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:41 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou daar ook niet op zitten te wachten dan, als het over is, is het over.
Volgens mij kwam dat idee wel van henzelf. Ik dacht dat ze het gezien hadden op de jonge gezinnenbeurs en dat het ze wel handig leek om te oefenen. Zoiets.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:37 schreef bixister het volgende:
ik heb 't niet gezien maar wie had dan verzonnen dat zij met zo'n pop moesten 'oefenen'?
Ik vind dat het wel de vader van je kind blijft! Ik bedoel, ze gaan nu wel weer 'normaal' met elkaar om. Hij mag zijn andere kind ook gewoon zien en het kindje wat nog geboren moet worden dat mag hij, zoals ik het begrepen heb straks ook gewoon zien. Ben dan niet zo egoïstisch om hem niet bij de geboorte te laten zijn. Als vader wil je ook graag alles meemaken.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:41 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou daar ook niet op zitten te wachten dan, als het over is, is het over.
ik heb het niet gezien, ik volg de hele serie niet, maar ik ben het met je eensquote:Op vrijdag 16 november 2007 11:14 schreef appelsap het volgende:
Ja, en dat vind ik egoïstisch. Dat vind ik weer zo typisch: ik ben zwanger, ik ga bevallen, dus ik bepaal wat er gebeurt. En ik snap best dat zij zich er op die manier het prettigst bij voel. Maar als je toch zag hoeveel moeite die man daar mee had, ik vond dat gewoon echt zielig. En ook voor haar blijft het de vader van haar kind. Dat zij hem dat niet wil gunnen dat vind ik echt heel erg hard. Wat hij gedaan heeft is natuurlijk erg, maar kom hij heeft geen moord gepleegd.
Maargoed, dat is mijn mening.
t doet me zo denken aan een aflevering van Carl2 (kinderserie) waarbij twee klasgenoten een pop moeten verzorgen om zich bewust te worden dat een kind wel veel werk is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:47 schreef TearSong het volgende:
Dat van die pop snapte ik ook totaal niet. Ik bedoel, ze was inmiddels al zwanger. Is het niet handiger om *als* je zoiets debiels wil gaan doen, dat te doen voor je zwanger raakt zodat je je nog kunt bedenken?Het lijkt me typisch zoiets wat je doet om te testen of je wel klaar bent voor het ouderschap...
Dr Phil had ook eens zo'n aflevering. Toen vond ik het al te zot voor woorden...quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
t doet me zo denken aan een aflevering van Carl2 (kinderserie) waarbij twee klasgenoten een pop moeten verzorgen om zich bewust te worden dat een kind wel veel werk is.
Hallo, die vent staat midden in de nacht bij haar op het dak om in haar slaapkamer naar binnen te kijken of ze wel alleen isquote:Op vrijdag 16 november 2007 11:14 schreef appelsap het volgende:
Ja, en dat vind ik egoïstisch. Dat vind ik weer zo typisch: ik ben zwanger, ik ga bevallen, dus ik bepaal wat er gebeurt. En ik snap best dat zij zich er op die manier het prettigst bij voel. Maar als je toch zag hoeveel moeite die man daar mee had, ik vond dat gewoon echt zielig. En ook voor haar blijft het de vader van haar kind. Dat zij hem dat niet wil gunnen dat vind ik echt heel erg hard. Wat hij gedaan heeft is natuurlijk erg, maar kom hij heeft geen moord gepleegd.
Maargoed, dat is mijn mening.
Ik niet. Dat ging over hele jonge meisjes die graag tienermoeder wilden worden. Als een pop ze dan helpt om enige realiteitszin te verwerven is daar mijns inziens niks mis mee. En ze wilden na die oefening echt niet meer. In dit geval was het een wat overbodige oefening, het kind komt er toch alquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dr Phil had ook eens zo'n aflevering. Toen vond ik het al te zot voor woorden...
Buiten dat het slecht is voor je kind als je als moeder te gespannen bent, ben ik het er toch niet mee eens.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:17 schreef milagro het volgende:
[..]
maar serieus, tuurlijk een vrouw moet zich ontspannen voelen, en vertrouwen hebben in etc etc, maar het zou toch moeten kunnen dat je het vertrouwen in je ex als partner kan scheiden van het vertrouwen in hem als vader, en hem dan dus ook (1 van) de belangrijkste gebeurtenissen in zijn leven moet laten meemaken, de geboorte van ook zíjn kind, niet enkel het jouwe.
.
Galukkig wel...quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:22 schreef milagro het volgende:
nu ja, ik houd dat dus liever gescheiden, hij heeft er ms voor gekozen dan om niet bij mij meer te zijn, als liefdespartner, maar dat staat compleet los, voor mij dan, van wat voor hem net zo ingrijpend en mooi, en uniek en onvervangbaar is als voor mij, de geboorte van je (eerste) kind... dan laat je alle issues tussen jou en hem even los, en denk je aan de vader die zijn kind geboren wil zien worden, omdat die liefde zoiets anders is, van een compleet andere orde is, dan de liefde tussen 2 ouders, die liefde komt en gaat ook soms, je bent en blijft vreemden die toevallig elkaars leven in wandelden, een kind, dat is je eigen vlees en bloed, en hem dat eerste unieke moment laten missen puur omdat ik dan nog boos op hem ben? nee, dat zou ik niet doen, een ander wel, en zo is iedereen anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |