Gelukkig was het voor evenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:28 schreef TNA het volgende:
In dacht door de TT in mijn taakbalk even dat POL een PVV subforum had gekregen
hangt er volledig vanaf wat er in de aanloop naar de verkiezingen gebeurt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:18 schreef DarkManta het volgende:
Partij Voor de Vrijheid kamervragen...
Partij Voor de Vrijheid kamervragen... (deel 2)
Partij Voor de Vrijheid kamervragen... (deel 3)
PVV/Wilders kamervragen, deel vier.
Voor mij is het de vraag wat de kiezer gaat doen bij de volgende verkiezingen.
Krijgt Wilders nog meer zeteltjes of wordt het inleveren?
Hier verder...
quote:Heldhaftig optreden vrouwelijke brigadier - Kamervragen
woensdag 17 oktober 2007
Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. 1.)
Heeft u kennis genomen van het heldhaftige optreden van de 36-jarige vrouwelijke brigadier van politie, inzake de aanval op haar en op een collega van haar door Bilal B. op zondag 14 oktober 2007.
2.)
Bent u met mij van mening dat deze vrouwelijke brigadier van politie uitzonderlijk kordaat en heldhaftig heeft opgetreden?
3.)
Bent u met mij van mening dat deze vrouwelijke brigadier hiervoor een Koninklijke onderscheiding verdient en bent u bereid hiervoor initiatieven te ondernemen? Zo nee, waarom niet?
4.)
Indien u bovenstaande vraag negatief beantwoordt, bent u dan bereid deze vrouwelijke brigadier op een andere wijze te onderscheiden? Zo nee waarom niet, zo ja welke initiatieven gaat u hiervoor ondernemen?
Volgens mij kan Geertje eens wat doen aan de gezondheidszorg, dan medailles uit gaan delen aan politie agenten die raak schieten, de zaak is al treurig genoeg.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1258&Itemid=73![]()
Een politieagent(e) die raak kan schieten verdient zo langzamerhand per definitie al een medaille.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij kan Geertje eens wat doen aan de gezondheidszorg, dan medailles uit gaan delen aan politie agenten die raak schieten, de zaak is al treurig genoeg.
A la....maar dan moeten ze niet met bovenstaande vragen aankomenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:38 schreef Monolith het volgende:
Een politieagent(e) die raak kan schieten verdient zo langzamerhand per definitie al een medaille.![]()
Dit lijkt me nou echter bij uitstek een gebeurtenis waarover serieuze kamervragen gesteld kunnen worden.
quote:Vragen van de leden Wilders, Bosma en Agema (allen PVV) aan de ministers van OCW en VWS inzake verhoogde kans op geestesziekten onder Marokkanen.
1.)
Heeft u kennisgenomen van de uitzending van Netwerk 16 oktober 2007?
2.)
In de uitzending van Netwerk wordt gesproken over een verhoogde kans op psychische stoornissen onder Marokkanen. Kunt een overzicht geven van alle informatie die u heeft over de diverse geestesziekten onder Marokkanen?
3.)
In verklaring van de verhoogde kans op geestesziekten onder Marokkanen is mogelijk gelegen in bloedverwantschap, dus inteelt. Deelt u deze analyse? Zo neen waarom niet.
4.)
Wat zijn de gevolgen voor het Nederlands onderwijs en de zorg?
5.)
Kunt u een kostenindicatie geven wat dit de Nederlandse belastingbetaler per jaar kost?
6.)
Bent u bereid een grootscheeps nationaal onderzoek te doen naar dit probleem?
7.)
Bent u bereid per onmiddellijk neef-nicht-huwelijken te verbieden?
Maar daar heeft de PVV helemaal geen vragen over gesteld ...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een politieagent(e) die raak kan schieten verdient zo langzamerhand per definitie al een medaille.![]()
Dit lijkt me nou echter bij uitstek een gebeurtenis waarover serieuze kamervragen gesteld kunnen worden. Het is toch vreemd dat een labiel persoon met een mes een politiebureau binnen kan lopen en vervolgens twee agenten ernstig kan verwonden. Zeker aangezien het een bureau betrof dat nou niet bepaald in een of ander vredig plattelandsdorpje stond.
Walgelijk.quote:
Dat was nu juist het punt. Ik ben niet zo'n voorstander van kamervragen over elke incident, maar dit is er een waar juist goede vragen over gesteld kunnen worden. Dan komt de PVV met zoiets aanzetten. Vreemd ook aangezien ze normaal gesproken over elk wissewasje zwaar verontwaardigd zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
A la....maar dan moeten ze niet met bovenstaande vragen aankomen
De analyse delen dat iets een mogelijke oorzaak is? Lijkt me vrij makkelijk om die analyse te delen. Er zijn namelijk legio mogelijke oorzaken.quote:3.)
In verklaring van de verhoogde kans op geestesziekten onder Marokkanen is mogelijk gelegen in bloedverwantschap, dus inteelt. Deelt u deze analyse? Zo neen waarom niet.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:51 schreef venomsnake het volgende:
Ze lezen ook FOK bij de PVV.
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1262&Itemid=73
check de link onder de vragen..
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1265&Itemid=74quote:Geachte Leden van het Presidium,
Tot mijn grote verontwaardiging las ik op het “Menu Restaurantbedrijf” week 42, dat er op woensdag 17 oktober jl. een halal gerecht op de kaart stond, te weten groentebol met halal kekab.
De fractie van de Partij voor de Vrijheid vind het ontoelaatbaar dat een gerecht verkregen uit een zeer dieronvriendelijke en dieronwaardige slachtmethode wordt geserveerd in een restaurant deel uitmakende van een gebouw waarin respect en fatsoen hoog in het vaandel zou moeten staan. Niets blijkt minder waar! Bovendien is het triest te zien dat de islamisering van ons land ook de menukaart van de Tweede Kamer der Staten-Generaal heeft bereikt.
Bij deze vraag ik u namens de PVV-fractie om opheldering en verzoek per onmiddellijk niet langer halal-gerechten in de Tweede Kamer der Staten-Generaal aan te bieden.
Met vriendelijke groet en hoogachting,
Dion Graus
Lid Tweede Kamer der Staten-Generaal
Partij voor de Vrijheid
www.partijvoordevrijheid.nl
Dit topic kan onderhand een schopje richting ONZ krijgenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:58 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1265&Itemid=74
De Klingoon voor de vrijheid in actie. Misschien heeft meneer liever een bord gagh?
Sad ....quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:58 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1265&Itemid=74
De Klingoon voor de vrijheid in actie. Misschien heeft meneer liever een bord gagh?
South Park ripoff.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:31 schreef DrSeuss het volgende:
Voor Sidekick,
Bron van inspiratie...
Hier een korte animatie
[ afbeelding ]
Misschien dat zn partij ook eens moet kijken hoe het er dan in de nederlandse vleesindustrie aan toe gaatquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:58 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
DrSeuss, tekenkundige intellect.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:31 schreef DrSeuss het volgende:
Voor Sidekick,
Bron van inspiratie...
Hier een korte animatie
[ afbeelding ]
quote:Vragen van het lid Wilders (PVV) over verkapte zendtijd voor moslims via digitale radiozenders
1.)
Heeft u kennisgenomen van de uitzending van FOK! radio op 22 oktober 2007?
2.)
Zo ja, heeft u kennisgenomen van de zendtijd die een moslim in deze uitzending kreeg?
3.)
Bent u van mening dat dit verschijnsel bijdraagt aan de almaar voortsluimerende islamisering van Nederland? Zoneen, waarom niet?
4.)
Bent u bereid maatregelen te nemen om de zendtijd voor moslims in Nederlandse media te reguleren cq aan banden te leggen? Zoneen, waarom niet?
Ik dacht heel even dat dit serieus was.quote:
Een plaatselijke dierenboerderij in Zwijndrecht, en meneer gaat daar ministers voor lastigvallen in plaats van even een mailtje te sturen naar de Amsterdamse wethouderquote:Vragen van het lid Graus (PVV) aan de ministers van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en Binnenlandse Zaken over het bericht dat dieren op een kinderboerderij in Zwijndrecht dreigen te verhongeren.
1.)
Bent u bekend met het bericht “Dieren dreigen te verhongeren” *?
2.)
Is het waar dat de voor de kinderboerderij bestemde subsidies “in een bodemloze put” zijn verdwenen?
3.)
Welke actie gaat u ondernemen om deze dieren van de hongerdood te redden en op te vangen?
Wat moet de Amsterdamse wethouder met een kinderboerderij in Zwijndrecht?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:43 schreef Floripas het volgende:
Een plaatselijke dierenboerderij in Zwijndrecht, en meneer gaat daar ministers voor lastigvallen in plaats van even een mailtje te sturen naar de Amsterdamse wethouder
Sorry, er stond groot boven de Telehaatbron AMSTERDAMquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Wat moet de Amsterdamse wethouder met een kinderboerderij in Zwijndrecht?
Kamervragen moeten niet over 'pietluttigheden' gaan. Kamervragen over een kinderboerderijtje in Zwijndrecht zijn dat welquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:12 schreef Bommenlegger het volgende:
Kamervragen moeten ethisch en links verantwoord zijn.
Zoniet dan is het geldverspilling van het geld van de balastingbetaler.
Kamervragen moeten vooral over de bevoegdheden en verantwoordelijkheden van bewindslieden gaan. Zoals Floripas al zei, is dit in eerste instantie aan de wethouder en niet aan de minister. We hebben in Nederland niet voor niets gemeenten en provincies: regel lokaal wat lokaal kan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Kamervragen moeten niet over 'pietluttigheden' gaan. Kamervragen over een kinderboerderijtje in Zwijndrecht zijn dat wel
Heeft allemaal niks met links en rechts te maken, maar alles over de soms idiote Kamervragen van de PVV.
Nee hoor, maar kamervragen moeten over ministeriele verantwoordelijkheden gaan. Je stuurt Bill Gates ook geen persoonlijke mail omdat er een kras op je Windows-cd zit. Daarvoor ga je naar je plaatselijke computerboer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:12 schreef Bommenlegger het volgende:
Kamervragen moeten ethisch en links verantwoord zijn.
Zoniet dan is het geldverspilling van het geld van de balastingbetaler.
Heb je gelijk in; is een betere uitleg dan ik gafquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:24 schreef ijsbrekertje het volgende:
Kamervragen moeten vooral over de bevoegdheden en verantwoordelijkheden van bewindslieden gaan. Zoals Floripas al zei, is dit in eerste instantie aan de wethouder en niet aan de minister. We hebben in Nederland niet voor niets gemeenten en provincies: regel lokaal wat lokaal kan.
]http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1784332.ece[/q][/url]quote:Door GGD geven van korting op vaccinaties aan moslims - Kamervragen
dinsdag 30 oktober 2007
Vragen van de leden Fritsma en Agema (beiden PVV) aan de minister voor Wonen, Wijken en Integratie en de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over het door de GGD geven van korting op vaccinaties aan moslims.
1.) Bent u bekend met het bericht “Moslims negeren rel om Mekka- prik? *
2.) Hoe beoordeelt u het dat de GGD korting geeft aan moslims, die zich in het kader van hun bedevaart naar Mekka laten inenten tegen ziektes als hersenvliesontsteking?
3.) Deelt u de mening dat deze bevoordeling van moslims onacceptabel is? Zo neen, waarom niet?
4.) Deelt u voorts de mening dat de kortingsactie van de GGD een schending is van het principe van scheiding van kerk en staat? Zo neen, waarom niet?
5.) Realiseert u zich dat met deze actie weer het foute signaal aan moslims wordt gegeven dat ze meer rechten hebben dan anderen en dat ze in Nederland altijd een streepje voor hebben? Vindt u het niet tijd worden om op te houden met het geven van dat foute signaal?
6.) Realiseert u zich ook dat niet-moslims, die voor inentingen wel het volle pond moeten betalen, zich terecht ergeren aan de voorkeursbehandeling van moslims door de GGD en dat het meten met twee maten aan niet-moslims ook niet uit is te leggen?
7.) Bent u bereid om de kortingsactie van de GGD onmiddellijk in te trekken en de aan moslims reeds verleende korting met terugwerkende kracht terug te vorderen? Zo neen, waarom niet?
[url=http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1784332.ece
quote:Net als wethouder Hamit Karakus de vermeende discriminatie al naar het land der fabelen verwees, doet Fianen dat ook. ,,Het gaat om een groepskorting. Echt iedereen die met twintig man of meer tegelijk komt, krijgt korting op de vaccinatie. Daar heeft afkomst of geloof niets mee te maken.’’
quote:Overigens lijken Rotterdamse moslims een aanbieding van luchtvaartmaatschappij KLM in de wind te slaan. KLM biedt van 1 oktober tot en met 30 november het vaccin zelfs voor 40,50 euro aan, bijna vijf euro onder de prijs van de GGD. Hiervoor moeten de pelgrims wel naar het vliegveld of Rotterdam-Kralingen.
Ik vraag me af welk antwoord de PVV hierop zou willen horen. Wat zou de staatssecretaris moeten doen om dit in de toekomst te voorkomen?quote:Ouderen twee weken vast in eigen huis
Kamervragen vrijdag 26 oktober 2007
Vragen van het lid Agema aan de staatssecretaris van VWS over het bericht dat de lift in een zorgcentrum al twee weken kapot is en ouderen daardoor aan huis gekluisterd zijn.
1.)
Bent u bekend met het bericht: "Ouderen twee weken vast in eigen huis".(*)
2.)
Bent u met mij van mening dat ouderen die afhankelijk zijn van een lift beslist niet zonder mogen komen te zitten? Zo ja, hoe gaat u bewerkstelligen dat dit niet weer voorkomt?
3.)
Hoe verhoudt deze wantoestand zich tot de veligheidseisen in geval van brand of ontruiming?
* www.telegraaf.nl 25 oktober 2007
Niet om het een of ander, maar ik weet wel wat de prioriteiten niet zijn als de reparatie van een lift twee weken duurt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:23 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ik vraag me af welk antwoord de PVV hierop zou willen horen. Wat zou de staatssecretaris moeten doen om dit in de toekomst te voorkomen?
'Niet erg in de liberale richting'? Ik heb de PVV werkelijk nog nooit in kamervragen iets in de geest van 'bent u het met mij eens dat de zorg veel beter aan de vrije markt overgelaten kan worden?' zien vragen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:26 schreef du_ke het volgende:
Ja wel apart dat de PVV denkt te kunnen bepalen hoe woningeigenaren omgaan met hun liften. Niet erg in de liberale richting lijkt me.
Dat was grotendeels belastingverlaging en een behoorlijke extra hoeveelheid overheidsuitgaven aan b.v. veiligheid gecompenseerd door het afschaffen van subsidies aan linkse hippies / krakerstuig / antidiscriminatieclubjes en ontwikkelingshulp en het 'efficienter laten werken' van overheidsorganisaties. Echt een sluitende begroting ging dat m.i. niet echt opleveren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:35 schreef du_ke het volgende:
Hij had toch ooit wel ideeën in de liberale richting? Daar is z'n partijnaam ook mede op gebaseerd.
In het Telegraafartikel stond dat er onderdelen uit Berlijn en Zwitserland moeten komen. Het zou inderdaad beter zijn als de liftmonteur zijn onderdelen standaard op voorraad zou hebben. Maar wat de staatssecretaris van Volksgezondheid daar dan aan zou moeten doen, ontgaat me.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:28 schreef damian5700 het volgende:
Niet om het een of ander, maar ik weet wel wat de prioriteiten niet zijn als de reparatie van een lift twee weken duurt.
In ons tehuis waren de liften ook kapot. Dat gaf problemen en het bleek dat onderdelen van liften van 30 jaar oud niet allemaal meer op voorraad waren.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:14 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
In het Telegraafartikel stond dat er onderdelen uit Berlijn en Zwitserland moeten komen. Het zou inderdaad beter zijn als de liftmonteur zijn onderdelen standaard op voorraad zou hebben. Maar wat de staatssecretaris van Volksgezondheid daar dan aan zou moeten doen, ontgaat me.
Oh. Ik had het over de welzijn van ouderen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:14 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
In het Telegraafartikel stond dat er onderdelen uit Berlijn en Zwitserland moeten komen. Het zou inderdaad beter zijn als de liftmonteur zijn onderdelen standaard op voorraad zou hebben. Maar wat de staatssecretaris van Volksgezondheid daar dan aan zou moeten doen, ontgaat me.
Er moeten domweg onderdelen van ver worden bijbesteld. Wat wilde je eraan doen om dat te versnellen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar ik weet wel wat de prioriteiten niet zijn als de reparatie van een lift twee weken duurt.
Alleen liften van Nederlandse makelij installeren natuurlijk!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er moeten domweg onderdelen van ver worden bijbesteld. Wat wilde je eraan doen om dat te versnellen?
De eerste emotie die opkwam toen ik dit typte was empathie voor die ouderen. My bad.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er moeten domweg onderdelen van ver worden bijbesteld. Wat wilde je eraan doen om dat te versnellen?
In geval van brand mag je de lift toch nooit gebruikenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:23 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ik vraag me af welk antwoord de PVV hierop zou willen horen. Wat zou de staatssecretaris moeten doen om dit in de toekomst te voorkomen?
Empathie voor Geert Wilders bedoel je.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De eerste emotie die opkwam toen ik dit typte was empathie voor die ouderen. My bad.
Ik ben weer schuldig.
Eindelijk eens een goede set kamer vragen van de PVV . Dat ik dat nog eens mee mocht maken.quote:Allochtonen: Stop ongeremde stroom integratiesubsidie - Kamervragen
zaterdag 03 november 2007
Vragen van de leden Agema en Fritsma (beiden PVV) aan de minister van WWI over het bericht dat allochtonenorganisaties de overheid oproepen te stoppen met de ongebreidelde stroom aan subsidies voor integratieprojecten en dat de PVV vindt dat al die subsidies per direct gestopt moeten worden.
1.)
Bent u bekend met het bericht "Allochtonen: Stop ongeremde stroom integratiesubsidie"?*
2.)
Onderschrijft u de oproep van Turkse en Marokkaanse organisaties om de ongebreidelde stroom aan subsidies voor integratieprojecten te stoppen? Zo neen, waarom niet?
3.)
Hoeveel ettelijke miljoenen euro geeft de Nederlandse overheid (Rijk, provincies, gemeenten) aan integratieprojecten? Kunt u een overzicht geven van alle integratieprojecten die de overheid financiert?
4.)
Onderschrijft u dat er voor ettelijke miljoenen euro's belastinggeld is gestoken in integratie- en antiradicaliseringsprojecten via allerlei professionele instellingen maar dat die vervolgens nauwelijks resultaat boeken? Zo neen, kunt u aantonen dat er wel resultaten zijn geboekt?
(*) De Telegraaf, Allochtonen: Stop ongeremde stroom integratiesubsidie, 3 november 2007
Nee, dat bedoel ik niet. Precies zoals het daar staat.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:05 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Empathie voor Geert Wilders bedoel je.
Pas op! Sommigen hier hebben de norm dat enige empathie in relatie tot zaken en onderwerpen van Geert Wilders 'politiek incorrect' is.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:16 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Eindelijk eens een goede set kamer vragen van de PVV . Dat ik dat nog eens mee mocht maken.
De kamervragen zijn niet ingedient door Wildersquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Pas op! Sommigen hier hebben de norm dat enige empathie in relatie tot zaken en onderwerpen van Geert Wilders 'politiek incorrect' is.
Niet waar, Dodecahedron?
Wat is er zo goed aan die vragen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:16 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Eindelijk eens een goede set kamer vragen van de PVV . Dat ik dat nog eens mee mocht maken.
Ik vind eigenlijk dat je dat zelf moet weten.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er zo goed aan die vragen?
Volgens Damian zal ik wel weer niks goed vinden van Wilders
Ik had het over de laatste vragen die hier gepost zijn, over de subsidie.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je dat zelf moet weten.
En ik vind het gewoon zielig, dat wanneer je empathie toont voor ouderen die twee weken vast zitten in hun onderkomen dit voor sommigen als empathie voor Wilders wordt vertaald.
Is de norm in deze topic alleen een negatieve houding ten aanzien van Wilders/PVV?
Dat vind ik ook bijzonder flauw.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:24 schreef damian5700 het volgende:
En ik vind het gewoon zielig, dat wanneer je empathie toont voor ouderen die twee weken vast zitten in hun onderkomen dit voor sommigen als empathie voor Wilders wordt vertaald.
Ja, ik vrees van wel. Ik maak me er ook schuldig aanquote:Is de norm in deze topic alleen een negatieve houding ten aanzien van Wilders/PVV?
Maar ik heb me juist niet uitgelaten over de Kamervragen van Wilders en de PVV, noch heb ik me op enigerlei wijze uitgelaten over de reacties in deze topic naar aanleiding van de Kamervragen van Wilders en de PVV.quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:23 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dat vind ik ook bijzonder flauw.
Is er eens iemand die zijn mening bijsteld op grond van nieuwe informatie , krijg je zo'n reactie van Dodecahedron.![]()
Natuurlijk kun je empathie hebben met die ouderen (zoals de PVV dat waarschijnlijk ook heeft) en toch vinden dat kamervragen niet de methode zijn om dit aan te pakken.
Ik heb daar geen enkel probleem mee. Het is natuurlijk wel zo, dat wanneer in deze topic reeks bepaalde geluiden ongewenst zijn, dat op voorhand duidelijk gemaakt zou kunnen worden.quote:Ja, ik vrees van wel. Ik maak me er ook schuldig aan![]()
Daarstraks was bij Een Vandaag een reportage over de Partij voor de Dieren.quote:Ik heb het idee dat de PVV het instrument van de kamervraag als een soort universeel gereedschap ziet. Dit middel wordt te vaak en regelmatig ten onrechte ingezet. Regelmatig kunnen de vragen met gezond verstand en Google binnen 5 minuten worden opgehelderd. Of de vraag is wel terecht, maar de minister of de staatssecretaris is niet de persoon om de vraag aan te stellen, omdat het onder de bevoegdheid van een ander valt. Toch blijft de PVV dit soort vragen stellen en dat wordt in dit topic aan de kaak gesteld.
Misschien stelt de PVV wel zo veel locale/incidentele kwesties aan de orde, omdat ze alleen landelijk vertegenwoordigd zijn. Andere partijen kunnen een door burgers aangedragen of uit de krant opgepikt probleem door de gemeenteraadsfractie aan de orde laten stellen bij de verantwoordelijke wethouder. De PVV heeft geen gemeenteraadsleden, dus misschien dat ze daarom zoveel kamervragen stellen over kwesties waar de minister niet over gaat.
Omg.... een politieagente verdedigt zich na aangevallen te zijn door een moslim en Wilders wil kamervragen stellen om deze agente een koninklijke onderscheiding te geven?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1258&Itemid=73![]()
Het is alleen zo jammer dat vrijwel al zijn kamervragen te maken hebben met immigratie, integratie, allochtonen en moslims..... Hij blijft zo wel echt een one-issue partij natuurlijk. En zolang ie een one-issue partij is, is ie nog lang niet regeringsrijp.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:16 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Aangezien je mijn bezwaren tegen die kamervragen (dat het een probleem is waar de staatssecretaris niets mee kan of hoeft) niet inhoudelijk beantwoorde, maar duidelijk maakte dat je uit empathie reageerde, dacht ik dat je de kamervragen bij nader inzien toch niet terecht vond.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:25 schreef damian5700 het volgende:
Maar ik heb me juist niet uitgelaten over de Kamervragen van Wilders en de PVV, noch heb ik me op enigerlei wijze uitgelaten over de reacties in deze topic naar aanleiding van de Kamervragen van Wilders en de PVV.
Waaraan ik me schuldig heb gemaakt is naar aanleiding van de Kamervragen over ouderen die twee weken vast zaten in hun woning min of meer gezegd:'Goh, dat is wel zielig voor die oudjes'.
Eens, zoals ik al zei.quote:De conclusie die Dodecahedron vervolgens daaruit trekt is gewoon vreemd. Vandaar dat ik niet kon laten die te bedienen van repliek.
Nee, wat mij betreft zijn andere geluiden absoluut niet ongewenst! Integendeel zelfs! (Maar het is niet mijn topic)quote:Ik heb daar geen enkel probleem mee. Het is natuurlijk wel zo, dat wanneer in deze topic reeks bepaalde geluiden ongewenst zijn, dat op voorhand duidelijk gemaakt zou kunnen worden.
In dat geval zou ik enkel maar lurken, overigens.
Ik heb de rapportage niet gezien, ik zal tzt wel even via internet kijken.quote:Daarstraks was bij Een Vandaag een reportage over de Partij voor de Dieren.
De teneur van critici; vooral het produceren van veel decibels en weinig tot stand brengen.
Krista van Velzen van de SP herkende de beginjaren van de SP in de PvdD, waarin ze als jonge honden ongelofelijk veel werk probeerden te verzetten. Dat resulteert dan ook in Kamervragen naar een vleesetende Donald Duck die door de PvdD is ingediend.
De ambitie, de gedrevenheid en het gevoel zoveel mogelijk proberen te veranderen is hoog. Ik denk dat inherent is aan nieuwe partijen die voor het eerst deel uitmaken van de Volksvertegenwoordiging.
Ja, de mijne ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De eerste emotie die opkwam toen ik dit typte was empathie voor die ouderen.
Hij suggereerde er mee dat jij geen empathie voor ouderen hebt hoor.quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:23 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Is er eens iemand die zijn mening bijsteld op grond van nieuwe informatie , krijg je zo'n reactie van Dodecahedron.![]()
Dat is niet helemaal waar. De PVV (vooral Fleur Agema) stelt ook veel vragen over zorg.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:22 schreef maartena het volgende:
Het is alleen zo jammer dat vrijwel al zijn kamervragen te maken hebben met immigratie, integratie, allochtonen en moslims..... Hij blijft zo wel echt een one-issue partij natuurlijk. En zolang ie een one-issue partij is, is ie nog lang niet regeringsrijp.
Oh, zo vatte ik het niet op.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:01 schreef Dodecahedron het volgende:
Hij suggereerde er mee dat jij geen empathie voor ouderen hebt hoor.
In het geval van brand of andere calamiteiten mogen liften niet eens gebruikt worden; even nadenken voordat je een Kamervraag stelt kan geen kwaadquote:3.)
Hoe verhoudt deze wantoestand zich tot de veligheidseisen in geval van brand of ontruiming?
Ik vraag het me af of de antwoorden op de vragen wel het meest belangrijke is in dat ritueel. Ik denk in algemene zin dat het voor een groot deel de regering controleren, scherp houden en het vergroten van het bewustzijn bij de gevestigde politiek.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:57 schreef ijsbrekertje het volgende:
Dan ben ik overigens nog wel benieuwd naar je inhoudelijke antwoord op mijn vraag
Goed, ze hebben nu 8 zetels, dus kunnen ze ook eens iemand over iets anders vragen laten stellen. Maar het merendeel van de vragen blijft gaan over iets waar moslims danwel allochtonen mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef ijsbrekertje het volgende:
Dat is niet helemaal waar. De PVV (vooral Fleur Agema) stelt ook veel vragen over zorg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |