Gelukkig was het voor evenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:28 schreef TNA het volgende:
In dacht door de TT in mijn taakbalk even dat POL een PVV subforum had gekregen
hangt er volledig vanaf wat er in de aanloop naar de verkiezingen gebeurt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:18 schreef DarkManta het volgende:
Partij Voor de Vrijheid kamervragen...
Partij Voor de Vrijheid kamervragen... (deel 2)
Partij Voor de Vrijheid kamervragen... (deel 3)
PVV/Wilders kamervragen, deel vier.
Voor mij is het de vraag wat de kiezer gaat doen bij de volgende verkiezingen.
Krijgt Wilders nog meer zeteltjes of wordt het inleveren?
Hier verder...
quote:Heldhaftig optreden vrouwelijke brigadier - Kamervragen
woensdag 17 oktober 2007
Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. 1.)
Heeft u kennis genomen van het heldhaftige optreden van de 36-jarige vrouwelijke brigadier van politie, inzake de aanval op haar en op een collega van haar door Bilal B. op zondag 14 oktober 2007.
2.)
Bent u met mij van mening dat deze vrouwelijke brigadier van politie uitzonderlijk kordaat en heldhaftig heeft opgetreden?
3.)
Bent u met mij van mening dat deze vrouwelijke brigadier hiervoor een Koninklijke onderscheiding verdient en bent u bereid hiervoor initiatieven te ondernemen? Zo nee, waarom niet?
4.)
Indien u bovenstaande vraag negatief beantwoordt, bent u dan bereid deze vrouwelijke brigadier op een andere wijze te onderscheiden? Zo nee waarom niet, zo ja welke initiatieven gaat u hiervoor ondernemen?
Volgens mij kan Geertje eens wat doen aan de gezondheidszorg, dan medailles uit gaan delen aan politie agenten die raak schieten, de zaak is al treurig genoeg.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1258&Itemid=73![]()
Een politieagent(e) die raak kan schieten verdient zo langzamerhand per definitie al een medaille.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij kan Geertje eens wat doen aan de gezondheidszorg, dan medailles uit gaan delen aan politie agenten die raak schieten, de zaak is al treurig genoeg.
A la....maar dan moeten ze niet met bovenstaande vragen aankomenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:38 schreef Monolith het volgende:
Een politieagent(e) die raak kan schieten verdient zo langzamerhand per definitie al een medaille.![]()
Dit lijkt me nou echter bij uitstek een gebeurtenis waarover serieuze kamervragen gesteld kunnen worden.
quote:Vragen van de leden Wilders, Bosma en Agema (allen PVV) aan de ministers van OCW en VWS inzake verhoogde kans op geestesziekten onder Marokkanen.
1.)
Heeft u kennisgenomen van de uitzending van Netwerk 16 oktober 2007?
2.)
In de uitzending van Netwerk wordt gesproken over een verhoogde kans op psychische stoornissen onder Marokkanen. Kunt een overzicht geven van alle informatie die u heeft over de diverse geestesziekten onder Marokkanen?
3.)
In verklaring van de verhoogde kans op geestesziekten onder Marokkanen is mogelijk gelegen in bloedverwantschap, dus inteelt. Deelt u deze analyse? Zo neen waarom niet.
4.)
Wat zijn de gevolgen voor het Nederlands onderwijs en de zorg?
5.)
Kunt u een kostenindicatie geven wat dit de Nederlandse belastingbetaler per jaar kost?
6.)
Bent u bereid een grootscheeps nationaal onderzoek te doen naar dit probleem?
7.)
Bent u bereid per onmiddellijk neef-nicht-huwelijken te verbieden?
Maar daar heeft de PVV helemaal geen vragen over gesteld ...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een politieagent(e) die raak kan schieten verdient zo langzamerhand per definitie al een medaille.![]()
Dit lijkt me nou echter bij uitstek een gebeurtenis waarover serieuze kamervragen gesteld kunnen worden. Het is toch vreemd dat een labiel persoon met een mes een politiebureau binnen kan lopen en vervolgens twee agenten ernstig kan verwonden. Zeker aangezien het een bureau betrof dat nou niet bepaald in een of ander vredig plattelandsdorpje stond.
Walgelijk.quote:
Dat was nu juist het punt. Ik ben niet zo'n voorstander van kamervragen over elke incident, maar dit is er een waar juist goede vragen over gesteld kunnen worden. Dan komt de PVV met zoiets aanzetten. Vreemd ook aangezien ze normaal gesproken over elk wissewasje zwaar verontwaardigd zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
A la....maar dan moeten ze niet met bovenstaande vragen aankomen
De analyse delen dat iets een mogelijke oorzaak is? Lijkt me vrij makkelijk om die analyse te delen. Er zijn namelijk legio mogelijke oorzaken.quote:3.)
In verklaring van de verhoogde kans op geestesziekten onder Marokkanen is mogelijk gelegen in bloedverwantschap, dus inteelt. Deelt u deze analyse? Zo neen waarom niet.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:51 schreef venomsnake het volgende:
Ze lezen ook FOK bij de PVV.
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1262&Itemid=73
check de link onder de vragen..
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1265&Itemid=74quote:Geachte Leden van het Presidium,
Tot mijn grote verontwaardiging las ik op het “Menu Restaurantbedrijf” week 42, dat er op woensdag 17 oktober jl. een halal gerecht op de kaart stond, te weten groentebol met halal kekab.
De fractie van de Partij voor de Vrijheid vind het ontoelaatbaar dat een gerecht verkregen uit een zeer dieronvriendelijke en dieronwaardige slachtmethode wordt geserveerd in een restaurant deel uitmakende van een gebouw waarin respect en fatsoen hoog in het vaandel zou moeten staan. Niets blijkt minder waar! Bovendien is het triest te zien dat de islamisering van ons land ook de menukaart van de Tweede Kamer der Staten-Generaal heeft bereikt.
Bij deze vraag ik u namens de PVV-fractie om opheldering en verzoek per onmiddellijk niet langer halal-gerechten in de Tweede Kamer der Staten-Generaal aan te bieden.
Met vriendelijke groet en hoogachting,
Dion Graus
Lid Tweede Kamer der Staten-Generaal
Partij voor de Vrijheid
www.partijvoordevrijheid.nl
Dit topic kan onderhand een schopje richting ONZ krijgenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:58 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1265&Itemid=74
De Klingoon voor de vrijheid in actie. Misschien heeft meneer liever een bord gagh?
Sad ....quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:58 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1265&Itemid=74
De Klingoon voor de vrijheid in actie. Misschien heeft meneer liever een bord gagh?
South Park ripoff.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:31 schreef DrSeuss het volgende:
Voor Sidekick,
Bron van inspiratie...
Hier een korte animatie
[ afbeelding ]
Misschien dat zn partij ook eens moet kijken hoe het er dan in de nederlandse vleesindustrie aan toe gaatquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:58 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
DrSeuss, tekenkundige intellect.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:31 schreef DrSeuss het volgende:
Voor Sidekick,
Bron van inspiratie...
Hier een korte animatie
[ afbeelding ]
quote:Vragen van het lid Wilders (PVV) over verkapte zendtijd voor moslims via digitale radiozenders
1.)
Heeft u kennisgenomen van de uitzending van FOK! radio op 22 oktober 2007?
2.)
Zo ja, heeft u kennisgenomen van de zendtijd die een moslim in deze uitzending kreeg?
3.)
Bent u van mening dat dit verschijnsel bijdraagt aan de almaar voortsluimerende islamisering van Nederland? Zoneen, waarom niet?
4.)
Bent u bereid maatregelen te nemen om de zendtijd voor moslims in Nederlandse media te reguleren cq aan banden te leggen? Zoneen, waarom niet?
Ik dacht heel even dat dit serieus was.quote:
Een plaatselijke dierenboerderij in Zwijndrecht, en meneer gaat daar ministers voor lastigvallen in plaats van even een mailtje te sturen naar de Amsterdamse wethouderquote:Vragen van het lid Graus (PVV) aan de ministers van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en Binnenlandse Zaken over het bericht dat dieren op een kinderboerderij in Zwijndrecht dreigen te verhongeren.
1.)
Bent u bekend met het bericht “Dieren dreigen te verhongeren” *?
2.)
Is het waar dat de voor de kinderboerderij bestemde subsidies “in een bodemloze put” zijn verdwenen?
3.)
Welke actie gaat u ondernemen om deze dieren van de hongerdood te redden en op te vangen?
Wat moet de Amsterdamse wethouder met een kinderboerderij in Zwijndrecht?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:43 schreef Floripas het volgende:
Een plaatselijke dierenboerderij in Zwijndrecht, en meneer gaat daar ministers voor lastigvallen in plaats van even een mailtje te sturen naar de Amsterdamse wethouder
Sorry, er stond groot boven de Telehaatbron AMSTERDAMquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Wat moet de Amsterdamse wethouder met een kinderboerderij in Zwijndrecht?
Kamervragen moeten niet over 'pietluttigheden' gaan. Kamervragen over een kinderboerderijtje in Zwijndrecht zijn dat welquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:12 schreef Bommenlegger het volgende:
Kamervragen moeten ethisch en links verantwoord zijn.
Zoniet dan is het geldverspilling van het geld van de balastingbetaler.
Kamervragen moeten vooral over de bevoegdheden en verantwoordelijkheden van bewindslieden gaan. Zoals Floripas al zei, is dit in eerste instantie aan de wethouder en niet aan de minister. We hebben in Nederland niet voor niets gemeenten en provincies: regel lokaal wat lokaal kan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Kamervragen moeten niet over 'pietluttigheden' gaan. Kamervragen over een kinderboerderijtje in Zwijndrecht zijn dat wel
Heeft allemaal niks met links en rechts te maken, maar alles over de soms idiote Kamervragen van de PVV.
Nee hoor, maar kamervragen moeten over ministeriele verantwoordelijkheden gaan. Je stuurt Bill Gates ook geen persoonlijke mail omdat er een kras op je Windows-cd zit. Daarvoor ga je naar je plaatselijke computerboer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:12 schreef Bommenlegger het volgende:
Kamervragen moeten ethisch en links verantwoord zijn.
Zoniet dan is het geldverspilling van het geld van de balastingbetaler.
Heb je gelijk in; is een betere uitleg dan ik gafquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:24 schreef ijsbrekertje het volgende:
Kamervragen moeten vooral over de bevoegdheden en verantwoordelijkheden van bewindslieden gaan. Zoals Floripas al zei, is dit in eerste instantie aan de wethouder en niet aan de minister. We hebben in Nederland niet voor niets gemeenten en provincies: regel lokaal wat lokaal kan.
]http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1784332.ece[/q][/url]quote:Door GGD geven van korting op vaccinaties aan moslims - Kamervragen
dinsdag 30 oktober 2007
Vragen van de leden Fritsma en Agema (beiden PVV) aan de minister voor Wonen, Wijken en Integratie en de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over het door de GGD geven van korting op vaccinaties aan moslims.
1.) Bent u bekend met het bericht “Moslims negeren rel om Mekka- prik? *
2.) Hoe beoordeelt u het dat de GGD korting geeft aan moslims, die zich in het kader van hun bedevaart naar Mekka laten inenten tegen ziektes als hersenvliesontsteking?
3.) Deelt u de mening dat deze bevoordeling van moslims onacceptabel is? Zo neen, waarom niet?
4.) Deelt u voorts de mening dat de kortingsactie van de GGD een schending is van het principe van scheiding van kerk en staat? Zo neen, waarom niet?
5.) Realiseert u zich dat met deze actie weer het foute signaal aan moslims wordt gegeven dat ze meer rechten hebben dan anderen en dat ze in Nederland altijd een streepje voor hebben? Vindt u het niet tijd worden om op te houden met het geven van dat foute signaal?
6.) Realiseert u zich ook dat niet-moslims, die voor inentingen wel het volle pond moeten betalen, zich terecht ergeren aan de voorkeursbehandeling van moslims door de GGD en dat het meten met twee maten aan niet-moslims ook niet uit is te leggen?
7.) Bent u bereid om de kortingsactie van de GGD onmiddellijk in te trekken en de aan moslims reeds verleende korting met terugwerkende kracht terug te vorderen? Zo neen, waarom niet?
[url=http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article1784332.ece
quote:Net als wethouder Hamit Karakus de vermeende discriminatie al naar het land der fabelen verwees, doet Fianen dat ook. ,,Het gaat om een groepskorting. Echt iedereen die met twintig man of meer tegelijk komt, krijgt korting op de vaccinatie. Daar heeft afkomst of geloof niets mee te maken.’’
quote:Overigens lijken Rotterdamse moslims een aanbieding van luchtvaartmaatschappij KLM in de wind te slaan. KLM biedt van 1 oktober tot en met 30 november het vaccin zelfs voor 40,50 euro aan, bijna vijf euro onder de prijs van de GGD. Hiervoor moeten de pelgrims wel naar het vliegveld of Rotterdam-Kralingen.
Ik vraag me af welk antwoord de PVV hierop zou willen horen. Wat zou de staatssecretaris moeten doen om dit in de toekomst te voorkomen?quote:Ouderen twee weken vast in eigen huis
Kamervragen vrijdag 26 oktober 2007
Vragen van het lid Agema aan de staatssecretaris van VWS over het bericht dat de lift in een zorgcentrum al twee weken kapot is en ouderen daardoor aan huis gekluisterd zijn.
1.)
Bent u bekend met het bericht: "Ouderen twee weken vast in eigen huis".(*)
2.)
Bent u met mij van mening dat ouderen die afhankelijk zijn van een lift beslist niet zonder mogen komen te zitten? Zo ja, hoe gaat u bewerkstelligen dat dit niet weer voorkomt?
3.)
Hoe verhoudt deze wantoestand zich tot de veligheidseisen in geval van brand of ontruiming?
* www.telegraaf.nl 25 oktober 2007
Niet om het een of ander, maar ik weet wel wat de prioriteiten niet zijn als de reparatie van een lift twee weken duurt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:23 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ik vraag me af welk antwoord de PVV hierop zou willen horen. Wat zou de staatssecretaris moeten doen om dit in de toekomst te voorkomen?
'Niet erg in de liberale richting'? Ik heb de PVV werkelijk nog nooit in kamervragen iets in de geest van 'bent u het met mij eens dat de zorg veel beter aan de vrije markt overgelaten kan worden?' zien vragen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:26 schreef du_ke het volgende:
Ja wel apart dat de PVV denkt te kunnen bepalen hoe woningeigenaren omgaan met hun liften. Niet erg in de liberale richting lijkt me.
Dat was grotendeels belastingverlaging en een behoorlijke extra hoeveelheid overheidsuitgaven aan b.v. veiligheid gecompenseerd door het afschaffen van subsidies aan linkse hippies / krakerstuig / antidiscriminatieclubjes en ontwikkelingshulp en het 'efficienter laten werken' van overheidsorganisaties. Echt een sluitende begroting ging dat m.i. niet echt opleveren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:35 schreef du_ke het volgende:
Hij had toch ooit wel ideeën in de liberale richting? Daar is z'n partijnaam ook mede op gebaseerd.
In het Telegraafartikel stond dat er onderdelen uit Berlijn en Zwitserland moeten komen. Het zou inderdaad beter zijn als de liftmonteur zijn onderdelen standaard op voorraad zou hebben. Maar wat de staatssecretaris van Volksgezondheid daar dan aan zou moeten doen, ontgaat me.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:28 schreef damian5700 het volgende:
Niet om het een of ander, maar ik weet wel wat de prioriteiten niet zijn als de reparatie van een lift twee weken duurt.
In ons tehuis waren de liften ook kapot. Dat gaf problemen en het bleek dat onderdelen van liften van 30 jaar oud niet allemaal meer op voorraad waren.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:14 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
In het Telegraafartikel stond dat er onderdelen uit Berlijn en Zwitserland moeten komen. Het zou inderdaad beter zijn als de liftmonteur zijn onderdelen standaard op voorraad zou hebben. Maar wat de staatssecretaris van Volksgezondheid daar dan aan zou moeten doen, ontgaat me.
Oh. Ik had het over de welzijn van ouderen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:14 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
In het Telegraafartikel stond dat er onderdelen uit Berlijn en Zwitserland moeten komen. Het zou inderdaad beter zijn als de liftmonteur zijn onderdelen standaard op voorraad zou hebben. Maar wat de staatssecretaris van Volksgezondheid daar dan aan zou moeten doen, ontgaat me.
Er moeten domweg onderdelen van ver worden bijbesteld. Wat wilde je eraan doen om dat te versnellen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar ik weet wel wat de prioriteiten niet zijn als de reparatie van een lift twee weken duurt.
Alleen liften van Nederlandse makelij installeren natuurlijk!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er moeten domweg onderdelen van ver worden bijbesteld. Wat wilde je eraan doen om dat te versnellen?
De eerste emotie die opkwam toen ik dit typte was empathie voor die ouderen. My bad.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er moeten domweg onderdelen van ver worden bijbesteld. Wat wilde je eraan doen om dat te versnellen?
In geval van brand mag je de lift toch nooit gebruikenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:23 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ik vraag me af welk antwoord de PVV hierop zou willen horen. Wat zou de staatssecretaris moeten doen om dit in de toekomst te voorkomen?
Empathie voor Geert Wilders bedoel je.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De eerste emotie die opkwam toen ik dit typte was empathie voor die ouderen. My bad.
Ik ben weer schuldig.
Eindelijk eens een goede set kamer vragen van de PVV . Dat ik dat nog eens mee mocht maken.quote:Allochtonen: Stop ongeremde stroom integratiesubsidie - Kamervragen
zaterdag 03 november 2007
Vragen van de leden Agema en Fritsma (beiden PVV) aan de minister van WWI over het bericht dat allochtonenorganisaties de overheid oproepen te stoppen met de ongebreidelde stroom aan subsidies voor integratieprojecten en dat de PVV vindt dat al die subsidies per direct gestopt moeten worden.
1.)
Bent u bekend met het bericht "Allochtonen: Stop ongeremde stroom integratiesubsidie"?*
2.)
Onderschrijft u de oproep van Turkse en Marokkaanse organisaties om de ongebreidelde stroom aan subsidies voor integratieprojecten te stoppen? Zo neen, waarom niet?
3.)
Hoeveel ettelijke miljoenen euro geeft de Nederlandse overheid (Rijk, provincies, gemeenten) aan integratieprojecten? Kunt u een overzicht geven van alle integratieprojecten die de overheid financiert?
4.)
Onderschrijft u dat er voor ettelijke miljoenen euro's belastinggeld is gestoken in integratie- en antiradicaliseringsprojecten via allerlei professionele instellingen maar dat die vervolgens nauwelijks resultaat boeken? Zo neen, kunt u aantonen dat er wel resultaten zijn geboekt?
(*) De Telegraaf, Allochtonen: Stop ongeremde stroom integratiesubsidie, 3 november 2007
Nee, dat bedoel ik niet. Precies zoals het daar staat.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:05 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Empathie voor Geert Wilders bedoel je.
Pas op! Sommigen hier hebben de norm dat enige empathie in relatie tot zaken en onderwerpen van Geert Wilders 'politiek incorrect' is.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:16 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Eindelijk eens een goede set kamer vragen van de PVV . Dat ik dat nog eens mee mocht maken.
De kamervragen zijn niet ingedient door Wildersquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Pas op! Sommigen hier hebben de norm dat enige empathie in relatie tot zaken en onderwerpen van Geert Wilders 'politiek incorrect' is.
Niet waar, Dodecahedron?
Wat is er zo goed aan die vragen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:16 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Eindelijk eens een goede set kamer vragen van de PVV . Dat ik dat nog eens mee mocht maken.
Ik vind eigenlijk dat je dat zelf moet weten.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er zo goed aan die vragen?
Volgens Damian zal ik wel weer niks goed vinden van Wilders
Ik had het over de laatste vragen die hier gepost zijn, over de subsidie.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je dat zelf moet weten.
En ik vind het gewoon zielig, dat wanneer je empathie toont voor ouderen die twee weken vast zitten in hun onderkomen dit voor sommigen als empathie voor Wilders wordt vertaald.
Is de norm in deze topic alleen een negatieve houding ten aanzien van Wilders/PVV?
Dat vind ik ook bijzonder flauw.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:24 schreef damian5700 het volgende:
En ik vind het gewoon zielig, dat wanneer je empathie toont voor ouderen die twee weken vast zitten in hun onderkomen dit voor sommigen als empathie voor Wilders wordt vertaald.
Ja, ik vrees van wel. Ik maak me er ook schuldig aanquote:Is de norm in deze topic alleen een negatieve houding ten aanzien van Wilders/PVV?
Maar ik heb me juist niet uitgelaten over de Kamervragen van Wilders en de PVV, noch heb ik me op enigerlei wijze uitgelaten over de reacties in deze topic naar aanleiding van de Kamervragen van Wilders en de PVV.quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:23 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dat vind ik ook bijzonder flauw.
Is er eens iemand die zijn mening bijsteld op grond van nieuwe informatie , krijg je zo'n reactie van Dodecahedron.![]()
Natuurlijk kun je empathie hebben met die ouderen (zoals de PVV dat waarschijnlijk ook heeft) en toch vinden dat kamervragen niet de methode zijn om dit aan te pakken.
Ik heb daar geen enkel probleem mee. Het is natuurlijk wel zo, dat wanneer in deze topic reeks bepaalde geluiden ongewenst zijn, dat op voorhand duidelijk gemaakt zou kunnen worden.quote:Ja, ik vrees van wel. Ik maak me er ook schuldig aan![]()
Daarstraks was bij Een Vandaag een reportage over de Partij voor de Dieren.quote:Ik heb het idee dat de PVV het instrument van de kamervraag als een soort universeel gereedschap ziet. Dit middel wordt te vaak en regelmatig ten onrechte ingezet. Regelmatig kunnen de vragen met gezond verstand en Google binnen 5 minuten worden opgehelderd. Of de vraag is wel terecht, maar de minister of de staatssecretaris is niet de persoon om de vraag aan te stellen, omdat het onder de bevoegdheid van een ander valt. Toch blijft de PVV dit soort vragen stellen en dat wordt in dit topic aan de kaak gesteld.
Misschien stelt de PVV wel zo veel locale/incidentele kwesties aan de orde, omdat ze alleen landelijk vertegenwoordigd zijn. Andere partijen kunnen een door burgers aangedragen of uit de krant opgepikt probleem door de gemeenteraadsfractie aan de orde laten stellen bij de verantwoordelijke wethouder. De PVV heeft geen gemeenteraadsleden, dus misschien dat ze daarom zoveel kamervragen stellen over kwesties waar de minister niet over gaat.
Omg.... een politieagente verdedigt zich na aangevallen te zijn door een moslim en Wilders wil kamervragen stellen om deze agente een koninklijke onderscheiding te geven?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1258&Itemid=73![]()
Het is alleen zo jammer dat vrijwel al zijn kamervragen te maken hebben met immigratie, integratie, allochtonen en moslims..... Hij blijft zo wel echt een one-issue partij natuurlijk. En zolang ie een one-issue partij is, is ie nog lang niet regeringsrijp.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:16 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Aangezien je mijn bezwaren tegen die kamervragen (dat het een probleem is waar de staatssecretaris niets mee kan of hoeft) niet inhoudelijk beantwoorde, maar duidelijk maakte dat je uit empathie reageerde, dacht ik dat je de kamervragen bij nader inzien toch niet terecht vond.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:25 schreef damian5700 het volgende:
Maar ik heb me juist niet uitgelaten over de Kamervragen van Wilders en de PVV, noch heb ik me op enigerlei wijze uitgelaten over de reacties in deze topic naar aanleiding van de Kamervragen van Wilders en de PVV.
Waaraan ik me schuldig heb gemaakt is naar aanleiding van de Kamervragen over ouderen die twee weken vast zaten in hun woning min of meer gezegd:'Goh, dat is wel zielig voor die oudjes'.
Eens, zoals ik al zei.quote:De conclusie die Dodecahedron vervolgens daaruit trekt is gewoon vreemd. Vandaar dat ik niet kon laten die te bedienen van repliek.
Nee, wat mij betreft zijn andere geluiden absoluut niet ongewenst! Integendeel zelfs! (Maar het is niet mijn topic)quote:Ik heb daar geen enkel probleem mee. Het is natuurlijk wel zo, dat wanneer in deze topic reeks bepaalde geluiden ongewenst zijn, dat op voorhand duidelijk gemaakt zou kunnen worden.
In dat geval zou ik enkel maar lurken, overigens.
Ik heb de rapportage niet gezien, ik zal tzt wel even via internet kijken.quote:Daarstraks was bij Een Vandaag een reportage over de Partij voor de Dieren.
De teneur van critici; vooral het produceren van veel decibels en weinig tot stand brengen.
Krista van Velzen van de SP herkende de beginjaren van de SP in de PvdD, waarin ze als jonge honden ongelofelijk veel werk probeerden te verzetten. Dat resulteert dan ook in Kamervragen naar een vleesetende Donald Duck die door de PvdD is ingediend.
De ambitie, de gedrevenheid en het gevoel zoveel mogelijk proberen te veranderen is hoog. Ik denk dat inherent is aan nieuwe partijen die voor het eerst deel uitmaken van de Volksvertegenwoordiging.
Ja, de mijne ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De eerste emotie die opkwam toen ik dit typte was empathie voor die ouderen.
Hij suggereerde er mee dat jij geen empathie voor ouderen hebt hoor.quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:23 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Is er eens iemand die zijn mening bijsteld op grond van nieuwe informatie , krijg je zo'n reactie van Dodecahedron.![]()
Dat is niet helemaal waar. De PVV (vooral Fleur Agema) stelt ook veel vragen over zorg.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:22 schreef maartena het volgende:
Het is alleen zo jammer dat vrijwel al zijn kamervragen te maken hebben met immigratie, integratie, allochtonen en moslims..... Hij blijft zo wel echt een one-issue partij natuurlijk. En zolang ie een one-issue partij is, is ie nog lang niet regeringsrijp.
Oh, zo vatte ik het niet op.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:01 schreef Dodecahedron het volgende:
Hij suggereerde er mee dat jij geen empathie voor ouderen hebt hoor.
In het geval van brand of andere calamiteiten mogen liften niet eens gebruikt worden; even nadenken voordat je een Kamervraag stelt kan geen kwaadquote:3.)
Hoe verhoudt deze wantoestand zich tot de veligheidseisen in geval van brand of ontruiming?
Ik vraag het me af of de antwoorden op de vragen wel het meest belangrijke is in dat ritueel. Ik denk in algemene zin dat het voor een groot deel de regering controleren, scherp houden en het vergroten van het bewustzijn bij de gevestigde politiek.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:57 schreef ijsbrekertje het volgende:
Dan ben ik overigens nog wel benieuwd naar je inhoudelijke antwoord op mijn vraag
Goed, ze hebben nu 8 zetels, dus kunnen ze ook eens iemand over iets anders vragen laten stellen. Maar het merendeel van de vragen blijft gaan over iets waar moslims danwel allochtonen mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef ijsbrekertje het volgende:
Dat is niet helemaal waar. De PVV (vooral Fleur Agema) stelt ook veel vragen over zorg.
Kamervragen zijn inderdaad vaak geen vragen puur om informatie te vergaren. Maar naar mijn idee moeten kamerleden wel een doel hebben met hun vraag (anders dan de publiciteit halen). Dat doel hoeft niet sec informatie vergaren te zijn, maar het kan bijvoorbeeld ook een roep om nieuwe wetgeving of strengere handhaving van bestaande wetgeving zijn. Ook kun je door middel van een vraag de aandacht vestigen op een probleem. Kortom allerlei doelen die bijdragen aan het algemene doel van het parlement dat jij ook formuleerde.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:21 schreef damian5700 het volgende:
Ik vraag het me af of de antwoorden op de vragen wel het meest belangrijke is in dat ritueel. Ik denk in algemene zin dat het voor een groot deel de regering controleren, scherp houden en het vergroten van het bewustzijn bij de gevestigde politiek.
Dit vind ik een voorbeeld van nutteloze vragen, want de staatssecretaris kan hier helemaal niets mee doen. Hooguit een soort van wetgeving maken dat liftfabrikanten in bejaardentehuizen verplicht zijn om reserve-onderdelen beschikbaar te hebben, maar dat lijkt mij overdreven.quote:Ik durf verder geen uitspraken te doen wat de PVV concreet van de staatssecretaris verlangt. Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Prima. Zaak geslotenquote:N.B. Je hebt het goed opgevat.
Ik heb niets gesuggereerd in de richting van jouw empathie voor ouderen.
quote:2070802860
Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de minister van Justitie over de kosten van criminaliteit.(Ingezonden 18 oktober 2007)
1
Onderschrijft u de conclusie van onderzoekers van de Stichting Economisch Onderzoek dat de misdaad de samenleving jaarlijks meer dan 20 miljard euro kost?1 Zo neen, waarom acht u die conclusie onjuist?
2
Deelt u de mening dat de maatschappelijke kosten van criminaliteit moeten worden verhaald op criminelen? Zo neen, waarom niet? Zo ja, bent u bereid om in samenspraak met uw collega van Financiën over te gaan tot de invoering van een criminaliteitsbelasting, die wordt geheven naar aanleiding van iedere veroordeling ter zake van een misdrijf? Zo neen, waarom niet?
3
Bent u bereid om de opbrengsten van een dergelijke belasting aan te wenden ten behoeve van de slachtoffers van criminaliteit, in investeringen in meer recherchecapaciteit bij de politie en ten behoeve van meer cellen om zware criminelen langdurig op te sluiten in plaats van hen taakstraffen op te laten leggen? Zo neen, waarom niet?
4
Deelt u de mening dat de kosten van bestrafffing van criminelen omlaag moeten door versobering van de gevangenissen? Bent u in dat kader bereid om bij voorbeeld de verwarming in gevangenissen een paar graden lager te zetten, alle gevangenen op een sober dieet te zetten en gevangenen niet langer te verwennen met televisie, internetgebruik, boeken, kranten en tijdschriften? Welke andere maatregelen gaat u nemen om de kosten per gevangene te verminderen?
1 De Telegraaf, 17 oktober 2007.
quote:368
Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de minister van Justitie over het onderzoek naar het schietincident met dodelijke afloop in een politiebureau te Amsterdam. (Ingezonden 18 oktober 2007)
1
Klopt het dat het Openbaar Ministerie (OM) te Rotterdam het schietincident met dodelijke afloop in het politiebureau aan het August Allebéplein zal onderzoeken?1
2
Betekent dit dat er geen onderzoek door de Rijksrecherche plaats zal vinden?
3
Wat is de reden om juist in deze zaak een grotere afstand te willen creëren tussen het OM dat een oordeel vormt en het desbetreffende politiekorps, terwijl dit in vergelijkbare zaken nooit eerder is gebeurd?
4
Wilt u deze vragen beantwoorden voor donderdag 18 oktober 2007, 12.00 uur?
1 www.ad.nl/binnenland/article1749766.ece
Antwoord
Antwoord van minister Hirsch Ballin (Justitie). (Ontvangen 24 oktober 2007)
1
Ja.
2
Nee. Het onderzoek wordt uitgevoerd door de Rijksrecherche onder de verantwoordelijkheid van de (hoofd) officier van justitie te Rotterdam.
3
Mede naar aanleiding van een arrest van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens van 10 november 2005, nr. 52391/99 (Ramsahai) is in de Aanwijzing handelswijze bij geweldsaanwending (politie)ambtenaar van het College van procureurs-generaal bepaald dat het onderzoek van de rijksrecherche naar de toedracht van een geweldsaanwending door een politiefunctionaris, niet wordt geleid door een officier van justitie die nauwe banden heeft met het betreffende onderdeel van het politiekorps. Het opsporingsonderzoek van de Rijksrecherche is, gezien deze aanwijzing, aanvankelijk geleid door een Amsterdamse officier van justitie, werkzaam in een ander team dan het team dat verbonden is aan het district waar het incident heeft plaatsgevonden. Deze officier heeft de eerste noodzakelijke handelingen verricht. Gezien de bijzondere omstandigheden van deze zaak, waaronder het zeer ernstige geweld tegen een tweetal opsporingsambtenaren voorafgaand aan het geweldsincident door de politieambtenaar, is besloten de aansturing van het opsporingsonderzoek over te dragen aan het parket Rotterdam, teneinde nog meer professionele distantie te creëren tussen de zaaksofficier van justitie en het betrokken politieonderdeel.
4
Dit is niet haalbaar gebleken.
quote:267
Vragen van het lid Van Dijck (PVV) aan de minister van Financiën over de overname van ABN Amro. (Ingezonden 25 september 2007)
1
Heeft u kennisgenomen van het artikel waarin wordt uiteengezet dat de overname van ABN Amro eigenlijk niet nodig was geweest?1
2
Deelt u de mening dat deze overname alleen is gebaseerd op winstbejag van aandeelhouders en bestuurders, en dat er onvoldoende is gekeken naar de belangen van andere stakeholders zoals bijvoorbeeld de Nederlandse staat, het personeel, en de consument?
3
Wat kan er naar uw oordeel worden gedaan om dit overnameproces te stoppen en om zo ABN Amro te behouden?
4
Deelt u de mening dat het een gevaarlijke tendens is dat alle Nederlandse bedrijven in de etalage staan en verkocht worden aan de hoogste buitenlandse bieder en veelal puur uit winstbejag van de aandeelhouders? Zo ja, ziet u mogelijkheden om deze tendens een halt toe te roepen?
5
Wordt het naar uw oordeel niet de hoogste tijd voor een onafhankelijk overnamepanel (vergelijk een take-over panel), dat kritisch de belangen van overnames voor alle stakeholders en de risico’s voor de langere termijn beoordeelt?
1 de Volkskrant, 22 september 2007 «Verdwijnen ABN AMRO was onnodig; Onhandigheid en naïviteit leiden tot opsplitsing bank, Nederlandse politiek-economische cultuur faalde».
Antwoord
Antwoord van minister Bos (Financiën). (Ontvangen 15 oktober 2007)
1
Ja.
2
In een vrije markteconomie zoals in Nederland, is het gebruikelijk dat er overnames plaatsvinden. Nederlandse bedrijven nemen soms bedrijven in het buitenland over, en buitenlandse bedrijven soms bedrijven in Nederland. Daar is niets op tegen. Sterker nog, dat is een teken van een gezonde economie. Desalniettemin laten wij overnames niet geheel over aan de markt. Wettelijke voorzieningen kennen de overheid enkele bijzondere bevoegdheden toe. Hoewel dit ingrijpt in de ondernemingsvrijheid, zijn daar goede redenen voor. Ik denk hierbij aan de bekende mogelijkheid van de Nederlandse Mededingingsautoriteit of in voorkomende gevallen de Europese Commissie om concentraties te voorkomen in het belang van de marktwerking. Het zal u bekend zijn dat de Commissie in het geval van ABN AMRO geen bezwaren ziet tegen een overname door het trio van banken, mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Op deze wijze wordt de consument (indirect) beschermd tegen consolidatie die tot een beperking van de concurrentie kan leiden. Op het gebied van de financiële markten kent de wet (in dit geval de Wet op het financieel toezicht, Wft) aan mij daarbij ook een bijzondere bevoegdheid toe, te weten de verklaring van geen bezwaar die ik moet verlenen voor een overname. Deze regeling is in het leven geroepen vanwege het bijzondere belang van financiële instellingen voor de markt en de consument. Dit instrument geeft mij de bevoegdheid om een overname niet goed te keuren als de stabiliteit van een financiële onderneming of de stabiliteit van de financiële sector in het geding zou kunnen komen. Ook hiermee wordt de consument (indirect) beschermd. Met het oog op onder meer mijn wettelijke taak monitor ik alle ontwikkelingen in de financiële sector nauwlettend en heb ik contact gehad met de rechtstreeks betrokkenen bij de overname van ABN AMRO. Ik heb deze gelegenheid gebruikt om met deze partijen over alle aspecten van de overname te praten. Een van de aspecten die ik daarbij nadrukkelijk voor het voetlicht heb gebracht is die van de positie van de werknemers. In mijn gesprekken met de biedende partijen heb ik het belang benadrukt van het betrekken van de ondernemingsraden en de vakbonden bij het proces. Ik heb de indruk dat het trio van Royal Bank of Scotland, Fortis en Santander zich dit ter harte neemt. Bovendien heeft het trio eerder gedurende het proces de toezegging gedaan dat er geen gedwongen ontslagen zullen vallen. De wenselijkheid om Nederland als financieel centrum te versterken kan uiteraard niet worden vormgegeven door protectionistische maatregelen. De positie van Nederland als financieel centrum kan wel worden versterkt door het vestigingsklimaat te stimuleren. Hiertoe heb ik kortgeleden met de financiële sector het «Action plan» opgesteld dat de belangrijkste stappen voor de komende twee jaar bevat.1 Samen met mijn collega-ministers van Justitie, Sociale Zaken en Werkgelegenheid en Economische Zaken heb ik het breed gedragen initiatief van het Holland Financial Centre ondersteund, welk initiatief niet onopgemerkt gaat.2
3
Of een onderneming wordt overgenomen of niet is een beslissing die door de aandeelhouders wordt genomen. In het geval van ABN AMRO is gebleken dat de overgrote meerderheid van de aandeelhouders heeft besloten in te gaan op het bod van het trio van banken. Daarmee is de overname van ABN AMRO een feit.
4
Veel Nederlandse bedrijven zijn al lang geen «echte» Nederlandse bedrijven meer. Het merendeel van hun werknemers en hun omzet halen zij uit andere landen en ook een groot deel van hun aandelen is in buitenlandse handen. Een belangrijk deel van onze welvaart komt voort uit deze openheid: omdat we producten exporteren, omdat Nederlandse bedrijven grote (beursgenoteerde) ondernemingen in het buitenland over kunnen nemen. Het beperken van de mogelijkheden voor buitenlandse investeerders om in Nederlandse bedrijven te investeren of deze over te nemen zou een onwenselijke en protectionistische maatregel zijn, die als risico met zich brengt dat buitenlandse investeerders zich afkeren van Nederland en multinationals hun Nederlandse vestigingen verplaatsen naar een andere lidstaat. Dergelijke ontwikkelingen zijn schadelijk voor de Nederlandse economie en zullen zeker hun weerslag hebben op de werkgelegenheid. Dit laat onverlet dat voorkomen moet worden dat Nederlandse bedrijven de speelbal worden van korte termijn beleggingsstrategieën. Ook dient er aandacht te worden besteed aan de positie van werknemers. De beslissingen die het kabinet neemt naar aanleiding van de aanbevelingen van de Commissie Frijns zullen ertoe leiden dat grote aandeelhouders zich eerder moeten melden en hun intenties moeten openbaren. Bovendien is het kabinet voornemens om de drempel voor toepassing van het agenderingsrecht voor aandeelhouders te verhogen. Hiermee wordt beoogd te voorkomen dat aandeelhouders die op korte termijn winst uit zijn met een relatief klein percentage stemmen een onevenredig grote invloed kunnen uitoefenen op de gang van zaken binnen een onderneming. Met betrekking tot de positie van de werknemers heeft het kabinet de SER verzocht hem te adviseren over de vraag of hun positie in de onderneming versterking nodig zou hebben en hoe dit eventueel gerealiseerd zou kunnen worden.
5
Het is nog te vroeg om te beoordelen of de lopende overnames (ABN AMRO, Stork) aanleiding geven om de regels inzake het biedingproces te herzien. Echter, de afgelopen tijd zijn met behulp van een uitgebreide marktconsultatie nieuwe, gemoderniseerde regels voorbereid voor overnamebiedingen. Deze regels zijn opgenomen in het op 12 september 2007 vastgestelde Besluit openbare biedingen Wft, welk besluit op 14 september jl. is aangeboden aan de Tweede Kamer en de Eerste Kamer en zich op dit moment in de zogenoemde «nahangprocedure» bevindt. Deze regels moeten dus nu eerst in werking treden (zij zijn nog niet van toepassing op de overname van ABN AMRO). In toekomstige biedingprocessen zullen deze nieuwe regels meer houvast geven dan tot nu toe het geval is. Na de inwerkingtreding van de Overnamewet3 en het Besluit openbare biedingen Wft en na afloop van de hiervoor genoemde overnames zal er gelegenheid zijn met u en met betrokkenen in de markt te bezien of de Nederlandse overnamemarkt behoefte heeft aan het introduceren van elementen zoals die thans in het Verenigd Koninkrijk bestaan bij het Takeover Panel. Overigens verwijs ik u naar de brief aan de Tweede Kamer d.d. 14 september jl., waarin ik ook aandacht besteed aan deze kwestie. 1 Kamerstukken 2006/07 II, 31 064, nr. 5. 2 Zie bijvoorbeeld de website van het trio van Royal Bank of Scotland, Fortis en Santander: http://www.consortiumbid.com/en/announcements/ latest-news/070925-press-rel ease.html 3 Wet van 24 mei 207 tot uitvoering van richtlijn nr. 2004/25/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 21 april 2004 betreffende het openbaar overnamebod (Stb. 202).
quote:383
Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de minister van Defensie over de dienstplicht van een Nederlandse officier in het Turkse leger. (Ingezonden 23 oktober 2007)
1
Is het waar dat een luitenant ter zee 2e klasse van de Nederlandse marine zijn dienstplicht gaat vervullen in Turkije?1
2
Deelt u de mening dat het absoluut onwenselijk is dat een Nederlandse militair, een dienstplicht, of überhaupt werkzaamheden verricht in vreemde krijgsdienst? Zo neen, waarom niet? Zo ja, wat gaat u hiertegen ondernemen?
3
Deelt u de mening dat een Nederlandse militair in vreemde krijgsdienst, in een hypothetisch geval, in conflict kan komen met dubbele belangen? Zo neen, waarom niet? Zo ja, bent u dan met mij van mening dat dit risico niet genomen mag worden?
4
Deelt u de mening dat niet de mogelijkheid geboden mag worden dat deze officier van het Nederlandse leger wordt ingezet in de Turkse strijd tegen de Koerden, waarbij Turkije tegen de wil van Amerika of de NAVO reeds heeft aangekondigd een militaire inval in Noord-Irak te zullen uitvoeren? Zo neen, waarom niet?
5
Bent u bereid deze vragen per ommegaande, en voordat er een onomkeerbare situatie ontstaat, te beantwoorden?
1 «Nederlandse officier in Turks leger»,
Dagblad De Telegraaf, 22 oktober 2007.
Antwoord
Antwoord van staatssecretaris Van der Knaap (Defensie). (Ontvangen 29 oktober 2007)
1
Omdat de betrokken luitenant ter zee 2e klasse zowel de Nederlandse als de Turkse nationaliteit bezit, zal hij op enig moment zijn dienstplicht in Turkije moeten vervullen. Hij kan dit indien gewenst voorkomen door gebruik te maken van een afkoopregeling, waarna alleen nog de verplichting resteert tot het volgen van een basistraining van vier weken in Turkije. Of en wanneer de betrokken luitenant ter zee 2e klasse dit gaat doen, is een privé zaak. Hij heeft hierover nog niet besloten. Betrokkene zal de dienstplicht in Turkije echter niet op korte termijn gaan vervullen. Hij is op dit moment namens de Nederlandse krijgsmacht uitgezonden naar Afghanistan.
2
Zoals gemeld in antwoord op vragen van de leden Eijsink en Dijsselbloem van 14 maart 2007 (nr. 1116) en in de Kamerbrief van de minister van Buitenlandse Zaken van 18 juni 2007 (Kamerstuk 31 088, nr. 1) brengt het hebben van de Turkse nationaliteit verplichtingen mee op grond van de Turkse wetgeving. De consequenties van de verplichtingen zijn in eerste instantie een verantwoordelijkheid van de betrokkene zelf. Zo moet iedere man met de Turkse nationaliteit zijn dienstplicht in Turkije vervullen. De Turkse wet maakt daarbij geen onderscheid tussen Turken met één of meer nationaliteiten. Deze wetgeving is daarmee van toepassing op bipatride Turken in alle landen waar de dienstplicht is opgeschort of afgeschaft. De normale duur van de Turkse dienstplicht is 18 maanden. De Turkse wetgeving voorziet in de mogelijkheid van uitstel dan wel afkoop van de dienstplicht. Militairen en burgers in dienst van het ministerie van Defensie, die tevens de Turkse nationaliteit bezitten, kunnen door Defensie worden geholpen de dienstplicht af te kopen, door renteloos een bedrag te lenen van maximaal 6.000 euro. Met betrekking tot de achtergrond en de doelstelling van deze regeling wijs ik er tevens op dat deze regeling invulling geeft aan een toezegging aan de Tweede Kamer, door de regering gedaan op 31 oktober 2001 tijdens de behandeling van de Defensiebegroting 2002. Deze toezegging luidde dat voorzieningen zullen worden getroffen voor Nederlandse militairen die, doordat zij tevens over de Turkse nationaliteit beschikken, Turks dienstplichtige zijn. Daarbij zou aansluiting worden gezocht bij de standaardregeling die de Raad voor Hoofdcommissarissen voor politieambtenaren heeft getroffen (Handelingen TK 2001–2002, nr. 17-1095 en 17-1109). Tevens is daarmee uitvoering gegeven aan een deel van de motie Zijlstra c.s. waarin de regering is verzocht met initiatieven te komen gericht op de oplossing van dit probleem, in kaart te brengen in welke andere gevallen de dubbele nationaliteit tot deze problemen leidt en de kamer hierover te berichten (TK 2001–2002, 28 000 X, nr. 11).
3
Zoals gemeld in antwoord op vragen van de leden Eijsink en Dijsselbloem van 14 maart 2007 (nr. 1116), gaat het niet om dubbele belangen of conflicterende juridische verplichtingen, maar alleen om dienstplicht. De Nederlandse krijgsmacht bestaat sinds de opschorting van de opkomstplicht alleen uit militairen die uit vrije wil dienen. Er bestaat geen reden om te twijfelen aan de loyaliteit van Nederlandse militairen, van welke oorsprong ook. Nederlandse militairen hebben bij aanstelling trouw gezworen (beloofd) aan de Koningin, evenals gehoorzaamheid aan de wetten en onderwerping aan de krijgstucht.
4
Zoals gezegd zijn de consequenties van de verplichtingen die horen bij het hebben van de Turkse nationaliteit in eerste instantie een verantwoordelijkheid van de betrokkene zelf. In het geval van de betrokken luitenant ter zee 2e klasse doet deze situatie zich niet voor, aangezien hij niet op korte termijn de dienstplicht in Turkije gaat vervullen. Daarbij komt dat de mogelijkheid bestaat gebruik te maken van de afkoopregeling. In dat geval resteert nog slechts de verplichting tot het volgen van een basistraining van vier weken. Tijdens deze periode worden de deelnemers getraind om een bepaald basisniveau te verkrijgen, maar worden ze niet ingezet in operaties.
5
Ja.
quote:293
Vragen van het lid Graus (PVV) aan de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over een onterecht oplegde boete voor bejaarde dwerggeiten.(Ingezonden 2 oktober 2007)
1
Bent u bekend met het bericht1 dat de Algemene Inspectiedienst (AID) de hobbyist en geitenhouder G.A. te Landgraaf onterecht een boete van 484 euro heeft opgelegd voor zijn twee hoogbejaarde dwerggeiten?
2
Is het u bekend dat de heer A. door de rechter in het gelijk is gesteld? Is het u voorts bekend dat betrokkene onbehoorlijk is behandeld door de AID-ambtenaar in kwestie?
3
Is het u bekend dat de heer A. afziet van een schadeclaim en enkel excuses vraagt van de betrokken AID-er? Deelt u de mening dat dit een alleszins redelijk verzoek is?
4
Bent u bereid ervoor te zorgen dat de betrokken AID-er bij wijze van fatsoen zijn excuses aanbiedt aan de heer A.? Zo neen, waarom niet?
1 Limburgs Dagblad, 19 september 2007.
Antwoord
Antwoord van minister Verburg (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit). (Ontvangen 17 oktober 2007)
1
Ja.
2, 3 en 4
Deze zaak is niet voor de rechter geweest. Op het proces-verbaal dat door de AID is opgemaakt, heeft de heer A. bij de AID een klacht ingediend. Deze is door de daarvoor ingerichte onafhankelijke klachtencommissie behandeld. De betrokkene is in het gelijk gesteld wat betreft de overtreding en het proces-verbaal is ingetrokken. De AID betreurt dat een en ander zo is gelopen. De directeur AID heeft op 21 september jl. reeds een bos bloemen met verontschuldigingen aangeboden aan de heer A.
quote:384
Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over het bericht Moslims mogen overdag weer eten, drinken en vrijen.(Ingezonden 16 oktober 2007)
1
Bent u bekend met het bericht «Moslims mogen overdag weer eten, drinken en vrijen»?1
2
Bent u bekend met het feit dat vele scholen vandaag aan hun Islamitische leerlingen vrijaf hebben gegeven vanwege het Suikerfeest?
3
Deelt u de mening dat het Suikerfeest geen Nederlands feest is? Zo neen, waarom niet?
4
Deelt u de mening dat scholen voor dit feest geen vrijaf mogen geven aan hun Islamitische leerlingen? Zo neen, waarom niet?
5
Deelt u de mening dat de leerplichtambtenaar leerlingen die tijdens het Suikerfeest niet komen opdagen op school moet registeren en sanctioneren? Zo neen, waarom niet?
6
Kunt u uitzoeken hoeveel scholen vandaag aan Islamitische leerlingen vrijaf hebben gegeven en om hoeveel leerlingen dit in totaal gaat?
7
Deelt u de mening dat vanaf volgend jaar Nederlandse scholen van het Suikerfeest gevrijwaard moeten worden? Bent u bereid de viering van het islamitische Suikerfeest vanaf volgend jaar op scholen te verbieden? Zo ja, kunt u garanderen dat er volgend jaar geen leerling meer vrij van school krijgt vanwege het Suikerfeest?
1 www.nu.nl, Moslims mogen overdag weer eten, drinken en vrijen, 12 oktober 2007.
Antwoord
Antwoord van minister Plasterk (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap). (Ontvangen 29 oktober 2007)
1
Ja.
2
Ik ben ervan op de hoogte dat er scholen zijn die leerlingen vrij hebben gegeven vanwege het Suikerfeest. Of het om veel of weinig scholen gaat is mij niet bekend.
3
Er is geen definitie van wat een «Nederlands feest» is. De nationale feestdagen zoals die zijn vastgesteld door de Nederlandse overheid zijn Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, Pasen, Koninginnedag, Hemelvaartsdag, Bevrijdingsdag, Pinksteren en Kerstmis.
4
Nee, die mening deel ik niet. In de Leerplichtwet 1969 is vastgelegd op welke gronden leerlingen een beroep op vrijstelling van de leerplicht kunnen doen1. Een religieuze verplichting, zoals bijvoorbeeld de viering van het joodse Paasfeest of van het islamitische Suikerfeest, is één van die gronden. Het is aan het hoofd van de school om het verzoek om verlof te beoordelen.
5
Indien leerplichtige leerlingen ongeoorloofd verzuimen dient de school dit na uiterlijk drie dagen te melden bij de leerplichtambtenaar van de gemeente. Wanneer het gaat om afwezigheid zoals hierboven bij het antwoord op vraag 4 omschreven en wanneer het hoofd van de school het verzoek om vrijstelling van de leerplicht heeft goedgekeurd is er geen sprake van ongeoorloofd verzuim.
6
Ik zie geen aanleiding om dit na te gaan.
7
Nee.
1 Leerplichtwet 1969, artikel 13.
quote:Vragen van het lid Agema (PVV) aan de minister voor Jeugd en Gezin over de grote en voortdurende groei van de wachtlijsten in de jeugdzorg. (Ingezonden 12 november 2007)
1
Bent u bekend met de cijfers die 8 november 2007 gepresenteerd zijn door de MO-groep over de groei van de wachtlijsten jeugdzorg? 1)
2
Onderschrijft u deze groei? Kunt u een meerjaren raming geven van het totale aantal kinderen dat jaarlijks een beroep doet op jeugdzorg?
3
Deelt u de mening dat de overheid de afgelopen periode de structurele groei van de vraag naar jeugdzorg voornamelijk met incidentele financiering heeft opgevangen? Zo neen, waarom niet?
4
Deelt u voorts de mening dat dit steeds weer opnieuw wachtlijsten tot gevolg zal hebben en dat dit onwenselijk is? Zo neen, waarom niet?
5
Deelt u tenslotte de mening dat wachtlijsten in de jeugdzorg net zo onwenselijk zijn als wachtlijsten voor de brandweer?
6
Wilt u deze vragen beantwoorden vóór het algemeen overleg over de jeugdzorg op 13 november a.s.?
1) MO-groep, Jeugdzorg: Groei-cijfers Jeugdzorg, 8 november 2007
quote:Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de ministers van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, van Justitie en voor Wonen, Wijken en Integratie over de toename van het aantal
radicale moslims in Roermond. (Ingezonden 12 november 2007)
1
Bent u bekend met het bericht «Steeds meer radicale moslims in Roermond»?1
2
Is de opvatting van de burgemeester van Roermond waar dat het aantal radicale moslims in Roermond ernstig toeneemt en dat de Jamatoel Moelemien-moskee als radicaal kan worden omschreven? Zo ja, wilt u deze moskee onmiddellijk sluiten, de betrokken imam uitzetten en bevorderen dat het Openbaar Ministerie ontbinding van het moskeebestuur van deze moskee vordert?
quote:Vraag 1
Bent u bekend met het bericht “Dierenbescherming vindt dode honden in vriezer”? 1)
Antwoord 1
Ja.
Vraag 2
Deelt u de mening dat het ongerijmd is dat deze mensen slechts een proces-verbaal hebben gekregen? Bent u bereid de wet dusdanig te wijzigen dat deze mensen minimum (gevangenis)straffen kunnen krijgen en een levenslang verbod op het houden van dieren? Zo neen, waarom niet?
Antwoord 2
Onder de eigenaren zijn 38 van de 42 aanwezige levende honden in beslag genomen, vanwege de slechte conditie en slechte staat van verzorging waarin deze honden verkeerden. De twee aldaar aangetroffen kinderen zijn ondergebracht in een pleeggezin vanwege de vervuilde situatie in en rond de woning. Er is een proces-verbaal opgemaakt. Na afronding van het onderzoek zal het openbaar ministerie beslissen of vervolging wordt ingesteld.
Voor een antwoord op de vraag met betrekking tot minimumstraffen en een levenslang verbod op het houden van dieren, verwijs ik naar de beantwoording op 11 juli 2007 van eerdere vragen (Aanhangsel Handelingen II, 2006/07, nr. 2429).
Vraag 3
Deelt u de mening dat, nu er ook een verwaarloosd kind is aangetroffen, het verband tussen dierenmishandeling en andere onfatsoenlijkheden (waar men in de Verenigde Staten al veelvuldig onderzoek naar heeft gedaan) serieus genomen moet worden?
Antwoord 3
Ongeacht de mate waarin tussen verschillende vormen van wangedrag relaties bestaan, moet adequaat worden opgetreden. Hoewel het gezin niet bekend was bij het Algemeen Meldpunt Kindermishandeling (AMK) of Jeugdzorg, ontving het gezin wel sinds 2006 maatschappelijke ondersteuning vanuit de gemeente Leeuwarden. Dit vanwege de zorgelijke hygiënische situatie in de woning. Dat de Raad voor de Kinderbescherming direct om een voorlopige ondertoezichtstelling en een uithuisplaatsing voor beide kinderen heeft verzocht en deze heeft gekregen, had te maken met de zeer slechte hygiënische omstandigheden in de woning op dat moment.
Vraag 4
Bent u bereid onderzoek te laten verrichten naar een causaal verband tussen mishandeling van dieren en andere delicten? Zo neen, waarom niet?
Antwoord 4
Nee, ik zie geen noodzaak om een dergelijk onderzoek te laten starten. Ik verwijs u naar mijn antwoord op vraag 3, in die zin dat ongeacht de mate waarin tussen verschillende vormen van wangedrag relaties bestaan, adequaat moet worden opgetreden.
1) <http://www.nu.nl/news/1252322/10/Dierenbescherming_vindt_dode_honden_in_vriezer.html>
quote:Vragen van de leden Wilders en De Roon (beiden PVV) aan de ministers voor Wonen, Wijken en Integratie en van Justitie over het bericht dat een kopstuk van de Moslim Broederschap functioneert als officiële gesprekspartner van de regering. (Ingezonden 7 augustus 2007)
1
Bent u bekend met de berichten «Vogelaar praat met extreme moslim» en «Meer moslimmacht»?1
2
Is het waar dat Yahia Bouyafa door inlichtingendiensten gezien wordt als spin in het web van de
fundamentalistische Moslim Broederschap? Zo ja, wanneer was u daarmee bekend?
3
Is het waar dat Yahia Bouyafa als nieuwe voorzitter van de Contact Groep Islam functioneert als officiële gesprekspartner van de regering?
4
Bent u ermee bekend dat het motto van de extremistische Moslim Broederschap luidt: «Allah is ons
doel, de koran is onze grondwet»?
5
Bent u ermee bekend dat de AIVD reeds in 2004 activiteiten van de Moslim Broederschap signaleerde
gericht op een verhulde intredepolitiek in politieke en maatschappelijke instellingen?
6
Bent u bereid Yahia Bouyafa niet langer als gesprekspartner te beschouwen? Zo neen, waarom niet?
7
Bent u bereid de Moslim Broederschap en alles wat daar direct of indirect mee te maken heeft in Nederland met wortel en tak uit te roeien? Zo ja, op welke wijze? Zo neen, waarom niet?
1 De Telegraaf, 4 augustus 2007.
Antwoord van minister Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) mede namens de ministers van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van Justitie. (Ontvangen 31 oktober 2007), zie ook
Aanhangsel Handelingen nr. 2606, vergaderjaar 2006–2007
1
Ja. De heer Bouyafa heeft naar aanleiding van dit artikel een kort geding aangespannen tegen De Telegraaf. De voorzieningenrechter van de rechtbank Amsterdam heeft bij vonnis van 18 oktober 2007 geoordeeld dat De Telegraaf met de publicatie van dit artikel onrechtmatig jegens de heer Bouyafa heeft gehandeld. Naar het oordeel van de voorzieningenrechter heeft De Telegraaf op geen enkele wijze aannemelijk gemaakt dat op grond van informatie van inlichtingendiensten kan worden aangenomen dat de heer Bouyafa of de organisaties waarvoor hij werkt tot de Moslim Broederschap zouden behoren. De voorzieningenrechter heeft de Telegraaf daarom veroordeeld tot het plaatsen van een rectificatie.
2
Nee, volgens de AIVD is de heer Bouyafa verbonden aan verschillende islamitische organisaties en instellingen, waaronder organisaties die sympathiseren met de Moslim Broederschap. De AIVD heeft vooralsnog echter geen aanwijzingen dat de heer Bouyafa of de organisaties of instellingen waaraan hij verbonden is thans in Nederland een risico vormen voor de nationale veiligheid.
3
Via het Inter-islamitisch Platform Overheidszaken (IPO) heeft de overheid regulier overleg met islamitische koepelorganisaties. De Contactgroep Islam (CGI) en het Contactorgaan Moslims en Overheid
zijn vaste overlegpartners binnen het IPO. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om (naargelang het
onderwerp) ook andere organisaties, groeperingen of deskundigen uit te nodigen. De heer Bouyafa is bestuurslid van de Nederlandse Moslimraad (vertegenwoordigd in de CGI) en sinds juni van dit jaar voorzitter van de CGI. In die hoedanigheid is hij betrokken bij het IPO.
4
Ja. Het motto van de Moslim Broederschap dateert van de oprichting van de Egyptische Moslim Broederschap in 1928. Zoals eerder aangegeven in antwoord op Kamervragen van de leden Van Toorenburg en Sterk heeft de Moslim Broederschap sinds die tijd een grote ontwikkeling doorgemaakt1. De Moslim Broederschap is inmiddels uitgegroeid tot een mondiale beweging die in meer dan zeventig landen actief is, maar alleen in Egypte een daadwerkelijke organisatievorm kent. De Moslim Broederschap is dan ook niet te zien als een monolithische organisatie; er is sprake van een veelheid van nationale en lokale bewegingen met verschillende doelstellingen die naar plaats en tijd verschillen.
5
De AIVD onderzoekt personen en organisaties die aanleiding geven tot het ernstige vermoeden dat zij een gevaar vormen voor de nationale veiligheid (de democratische rechtsorde, de staatsveiligheid of
andere gewichtige belangen van de staat). In dat kader is in het verleden onderzoek gedaan naar de Moslim Broederschap. De resultaten daarvan zijn weergegeven in de openbare AIVD-publicatie Van dawa tot Jihad – de diverse dreigingen van de radicale islam tegen de democratische rechtsorde van december 2004. De verhulde intredepolitiek in politieke en maatschappelijke instellingen werd onderkend bij de Egyptische tak van de Moslim Broederschap met betrekking tot zijn activiteiten in Egypte. Dergelijke heimelijke dawa-activiteiten werden voor wat betreft de Moslim Broederschap in Nederland toen niet vastgesteld.
6
Aangezien de AIVD geen aanwijzingen heeft dat de heer Bouyafa of de organisaties of instellingen waaraan hij verbonden is een risico vormen voor de nationale veiligheid, doet zich geen reden voor om hem niet langer als gesprekspartner te beschouwen.
7
Zoals blijkt uit het antwoord op vraag 4 bestaat daartoe geen aanleiding.
Ben jij ook gelijk vrijgesproken, Monolithquote:De Moslim Broederschap is dan ook niet te zien als een monolithische organisatie
Kamervragen gaan stellen over zaken in het buitenland. Het moet niet gekker worden.quote:Slachtoffer verkrachting krijgt celstraf en zweepslagen - Kamervragen
maandag 19 november 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Minister van Buitenlandse Zaken over het bericht dat het Hoger Gerechtshof van Qatif in Saoedi-Arabië het slachtoffer van een groepsverkrachting heeft veroordeeld tot zes maanden celstraf en 200 zweepslagen.
1.)
Bent u bekend met het bericht ‘Slachtoffer verkrachting krijgt celstraf’* en ‘Qatif court convicts rape victim**? Klopt dit bericht?
2.)
Deelt u mijn afschuw over het feit dat een vrouw die door zeven mannen veertienmaal werd verkracht door de rechtbank in het Saoedische Qatif werd veroordeeld tot 90 zweepslagen omdat zij zich in een auto bevond met een man die niet tot haar familie behoort, alsmede over het feit dat de straf in tweede instantie door het Hoger Gerechtshof in Qatif werd verzwaard tot zelfs zes maanden celstraf en 200 zweepslagen omdat zij via de media aandacht had gevraagd voor haar zaak? Zo neen, waarom niet?
3.)
Deelt u mijn mening dat hier sprake is van barbaarse islamitische wetgeving? Zo neen, waarom niet?
4.)
Is het waar dat, zoals de advocaat van het slachtoffer heeft aangegeven, het Hoger Gerechtshof van oordeel is dat de schuld van de verkrachting primair bij het slachtoffer ligt***? Zo ja, verwerpt u met mij deze ziekelijke opvatting van het Saoedische Hoger Gerechtshof te Qatif?
5.)
Bent u bereid te bevorderen dat op korte termijn in EU-verband een démarche ten aanzien van Saoedi-Arabië zal plaatsvinden waarin deze specifieke kwestie in het bijzonder en de slechte Saoedische mensenrechtensituatie in het algemeen aan de orde worden gesteld? Zo neen, waarom niet?
6.)
Deelt u mijn mening dat Saoedi-Arabië niets te zoeken heeft in de VN-Mensenrechtenraad? Gaat u trachten te voorkomen dat Saoedi-Arabië opnieuw in deze raad wordt verkozen? Zo ja, op welke wijze? Zo neen, waarom niet?
7.)
Wilt u deze vragen nog deze week beantwoorden?
Het antwoord zal wel zijn, dat de NL regering tegen lijfstraffen is, maar dat ze over juridische procedures in andere landen niks te zeggen hebben.quote:Op donderdag 22 november 2007 17:30 schreef wormwood het volgende:
[..]
Kamervragen gaan stellen over zaken in het buitenland. Het moet niet gekker worden.
Zo heel gek vind ik het eigenlijk niet om vragen te stellen over mensenrechtenschendingen in andere landen.quote:Op donderdag 22 november 2007 17:30 schreef wormwood het volgende:
[..]
Kamervragen gaan stellen over zaken in het buitenland. Het moet niet gekker worden.
Idd, hier maakt Wilders zich tenminste druk om échte problemen in de islam. Niet om halalvlees in het kerstpakket of wat dan ook.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:24 schreef Pool het volgende:
Mwah, ik vind dat niet zo'n slechte vraag. Je kunt best verlangen dat Nederland zich door dit soort gevallen politiek anders opstelt tegen landen als SA. De consequentie is dan misschien wel dat onze olie nog duurder wordt, maar dat moeten we er dan maar voor over hebben.
Zo kennen we de partij voor de vrijheid weer.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:11 schreef damian5700 het volgende:
Motie om leeftijd voor prostitutie te verhogen
PVV-kamerlid Fleur Agema heeft bij de begroting Jeugd & Gezin een motie ingediend om de prostitutieleeftijd te verhogen van 18 naar 21 jaar.
Waarom? Ze heeft last van concurrentie?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:11 schreef damian5700 het volgende:
Motie om leeftijd voor prostitutie te verhogen
PVV-kamerlid Fleur Agema heeft bij de begroting Jeugd & Gezin een motie ingediend om de prostitutieleeftijd te verhogen van 18 naar 21 jaar.
Als die consequent zou zijn, dan zou er niks mis mee zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo heel gek vind ik het eigenlijk niet om vragen te stellen over mensenrechtenschendingen in andere landen.
En in de gebieden die bezet worden door Wilders Iraëlische vrienden worden genoeg mensenrechten geschonden.quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:27 schreef wormwood het volgende:
[..]
Als die consequent zou zijn, dan zou er niks mis mee zijn.
Er worden in veel meer landen mensenrechten geschonden. Jaarlijks in China 1.000den mensen gexecuteerd bijvoorbeeld.
quote:Hellerit bejaarde vrouw in taxibusje - Kamervragen
vrijdag 23 november 2007
Vragen van de leden Agema en Wilders (beiden PVV) aan de staatssecretaris van VWS over het bericht dat een bejaarde vrouw van 89 jaar een hellerit van 6,5 uur moest doormaken in een taxibusje voor ouderen en gehandicapten zonder eten, drinken of een plaspauze omdat haar rit werd gecombineerd met een andere rit en dat de Partij voor de Vrijheid vindt dat combinatieritten niet meer mogen worden toegestaan.
1.) Bent u bekend met het bericht (*) dat een bejaarde vrouw van 89 jaar een hellerit van 6,5 uur moest doormaken in een taxibusje voor ouderen en gehandicapten zonder eten, drinken of een plaspauze omdat haar rit werd gecombineerd met een andere rit?
2.) Bent u met ons van mening dat het combineren van ritten voor ouderen en gehandicapten niet langer mag worden toegestaan omdat dit leidt tot dit soort absurde wantoestanden? Zo ja, hoe gaat u dat bewerkstelligen?
3.) Zo neen, bent u voornemens in ieder geval een maximum van 50 kilometer te stellen voor combinatieritten omdat de duur van een rit zeer belastend kan zijn voor ouderen en gehandicapten? Zo neen, waarom niet?
quote:Vragen van het lid Graus (beiden PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken over het bericht dat in Soedan een onderwijzers is vastgezet omdat de kinderen in haar klas de naam Mohammed voor een teddybeer hebben uitgekozen.
1. Hebt u zelf een teddybeer?
2. Hoe heet die?
3. Slaapt u er nog mee?
4. Vindt u Mohammed een mooie naam?
5. Bent u het er mee eens dat een teddybeer zelf zijn naam moet kunnen kiezen?
6. Kunt er voor zorgen dat moslimkinderen van teddyberen afblijven?
7. Geert heeft drie teddyberen, ze heten Fleur, Rita en Mark. In die laatste prikt hij steeds naalden.
Ze laten zich wel steeds meer zien als opportunistisch volkspartijtje in plaats van daadwerkelijk economisch liberalisme te propageren. Dat ze weinig op hadden met het begrip vrijheid was al wel veel langer duidelijk.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:13 schreef wormwood het volgende:
[..]
Ik vind het ook schandalig dat die vrouw zo lang onderweg is geweest. Maar om dit ene incident die combinatieritten af te schaffen is ook weer belachelijk. Wie gaat dan de extra kosten betalen? Staan Wilders en co straks weer te klagen dat het voor die mensen onbetaalbaar is geworden om te reizen.
Wel weer opvallend dat de partij voor de VRIJHEID wil bepalen hoe commerciele bedrijven moeten werken.
Ik zou eerder kamervragen stellen waarom die busjes geen TomTom hebben. Dat zou de rit veel dragelijker hebben gemaakt...
quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:10 schreef SCH het volgende:
Vragen van het lid Graus (beiden PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken over het bericht dat in Soedan een onderwijzers is vastgezet omdat de kinderen in haar klas de naam Mohammed voor een teddybeer hebben uitgekozen.
1. Hebt u zelf een teddybeer?
2. Hoe heet die?
3. Slaapt u er nog mee?
4. Vindt u Mohammed een mooie naam?
5. Bent u het er mee eens dat een teddybeer zelf zijn naam moet kunnen kiezen?
6. Kunt er voor zorgen dat moslimkinderen van teddyberen afblijven?
7. Geert heeft drie teddyberen, ze heten Fleur, Rita en Mark. In die laatste prikt hij steeds naalden.
quote:Kamer tegen agent met hoofddoek
DEN HAAG - Politieagenten mogen geen hoofddoekje dragen. Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt dat het dragen van religieuze kledingstukken bij de politie verboden moet worden. De kledingvoorschriften van de politie zijn momenteel nog onduidelijk over de toelaatbaarheid van geloofsuitingen.
ANP
De PVV sneed de kwestie woensdag aan tijdens een debat in de Tweede Kamer met minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken. Kamerlid Hero Brinkman van de fractie wees erop dat een politievrouw met een hoofddoekje geen schijn van kans maakt als ze moet optreden tegen Marokkaanse relschoppers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |