Juist!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Er is nu wel allemaal gezeur over die zielige dader, z'n zogenaamde schizofrenie en de zogenaamd zielige ouders, maar hoe is met de werkelijke slachtoffers? Die agenten, is daar al meer nieuws over?
Deze politiemensen zijn eigenlijk de b artiesten van het hele verhaal. Zij zullen na het gezellig onderonsje van afgelopen zondag hun baan niet meer terugkrijgen. Hebben inmiddels, onder het genot van thee, wat huishoudgeld (lees: oprotpremie om rest van hun leven rond te komen) van de gemeenschap gekregen, maar worden geacht zich niet meer te bemoeien met het monteren van het eindprodukt. Het verhaal heeft een open einde, wellicht dat we over 20 jaar nog eens in de opiniebladen mogen nalezen wat er daadwerkelijk speelde.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Juist!![]()
Laten we het erover eens zijn dat we het niet eens zijn dat de dader zielig was en nu al helemaal niet zielig meer is.
Zou ook wel willen weten hoe het met de SLACHTOFFERS gaat.
Tevens zou ik wel willen weten hoe en of ik daar een kaartje oid heen kan sturen als morele ondersteuning.
Ik heb nog nooit aan wat voor protestactie of iets dergelijks meegedaan, maar wil nu heel graag een uitzondering maken, die vrouw is een held, hadden we daar maar meer van.
Je kan ook niet zomaar een autochtoon neerpaffen hoor. Als het goed is wordt elk schietincident onderzocht. Anders zouden agenten met wapens vrij spel hebben. De uitkomst is hoogstwaarschijnlijk dat mevrouw niets te verwijten valt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik had het al gezegd, als het geen autochtoon zou zijn die werd gepopt, dan worden er weer hele commissies in het leven geroepen, die gaan onderzoeken of de vrouw - die op dat moment meer dood dan levend was - , terecht heeft geschoten![]()
Net als in Boxtel vandaagquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:34 schreef milagro het volgende:
[..]
uhuh en die hebben ook allemaal al een strafblad en hangen ook allemaal rond dubieuze 'broeders' rond, waarvan de rol van 1 broeder net zo smalend bekeken werd als jij dat nu doet met dit arme zwarte schaap, ook Mohammed B. leek de moeite van het in de gaten houden niet waard, weet je nog?
stelde allemaal niet zoveel voor diens interesse in de politieke islam, beter radicaal dan een overlast veroorzakende hangjongere tenslotte...
quote:Wat werd direct openbaar - of niet?
ADDIE SCHULTE
AMSTERDAM - Voor de tweede keer binnen een paar dagen vond in Slotervaart een dodelijk incident plaats. Weer werd de machinerie om de boel bij elkaar te houden in werking gezet, zelfs toen nog niet bekend wie de dader was.
Burgemeester Job Cohen, stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch en korpschef Bernard Welten komen vrij kort na de steek- en schietpartij naar het politiebureau aan het August Allebéplein. Marcouch heeft de man, die op zijn buik ligt, gezien. Daaruit is op te maken dat het geen blanke man is en geen Surinamer. Maar het kan een Irakees, een Egyptenaar, een Turk zijn, zegt zijn woordvoerder Joke Padmos.
Buiten verzamelen zich journalisten en buurtbewoners. De informatiestroom droogt echter op na de eerste berichten. Het bureau wordt ontruimd, waarna agenten van het regiokorps Utrecht het onderzoek verrichten. Er komen hekken tegen het pottenkijken.
Al snel doen allerlei verhalen de ronde. Het is een Engelssprekende man, nee, een Surinamer met relatieproblemen. Of toch een blanke Nederlander misschien?
De bestuurders denken dat de identiteit van de dader vrij snel bekend zal zijn. Als dat om een uur of drie nog niet zo is, besluiten ze te melden wat ze dan zeker weten.
Er lekt uit dat de dader overleden is. In een korte verklaring geeft Welten meer duidelijkheid over de toedracht. Motieven of achtergrond blijven onduidelijk. De bestuurders kiezen ervoor niet te melden dat het om een getinte man gaat. Dat vinden ze te vaag en zo'n mededeling zal eerder onrust dan opheldering geven.
Een groep buurtvaders en welzijnswerkers wordt naar het stadsdeelkantoor gehaald, voor zover ze al niet zelf zijn gekomen. Maar ze worden niet ingeschakeld 'omdat we dachten dat het vast een Marokkaan is', zegt Padmos.
Het dodelijke incident op het politiebureau komt pal na de steekpartij op het Technisch College. Net hebben de bestuurders het idee dat dit goed is afgehandeld of er komt een nieuwe bedreiging overheen. Eén van de vragen is dan ook of de gebeurtenissen op de school iets met dat incident op het politiebureau te maken heeft. Maar vooral verhoogt de onzekerheid de spanning in de wijk.
Ook de imam is er bij. Praktische argumenten pleiten voor een rol voor de moskee. Sommige moskeebezoekers beheersen geen of onvoldoende Nederlands en kunnen niet op een andere manier makkelijk op de hoogte gebracht worden.
De buurtvaders krijgen de persverklaring en een toelichting van Marcouch. Daarmee kunnen ze de wijk in. Bij de hekken rond het bureau komen mensen samen.
Voor de identificatie wordt gehoopt op een hit in de enorme database van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) van vingerafdrukken. Maar dat lukt niet. Volgens Bert van Leuven van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) is dat niet zo verwonderlijk. Niet iedere vingerafdruk levert direct een identificatie op. Het kan zijn dat een afdruk niet veel bijzondere kenmerken heeft. Vergelijken moet dan handmatig.
Pas laat op de avond wordt Bilal B. geïdentificeerd, aan de hand van een foto. De justitiële systemen en de AIVD-dossiers worden doorgelicht.
Om negen uur maandagochtend komt 'de driehoek' - burgemeester, korpschef en hoofdofficier van justitie - bijeen. Een discussie breekt los tussen het Openbaar Ministerie en Cohen. Vanwege het onderzoek wil justitie zo min mogelijk naar buiten brengen, Cohen vindt het beter zo veel mogelijk bekend te maken. En als de pers lucht krijgt van een weggelaten deel van het verhaal, kan dat een enorme rol krijgen.
Ook over de etnische achtergrond wordt niet onduidelijk gedaan. Bilal is 'een Amsterdammer van Marokkaanse afkomst'. Belangrijk onderdeel in het verhaal is de gedwongen opname van vijf maanden wegens psychiatrische klachten. Een paar dagen eerder heeft hij zichzelf gemeld bij de Valeriuskliniek. 'Een triest maar overzichtelijk verhaal,' oordeelt een van de persvoorlichters.
Die ochtend worden de ouders van B. op de hoogte gebracht, in aanwezigheid van de imam.
's Avonds krijgen ze bezoek van Marcouch, die ook een bijeenkomst belegt met religieuze leiders, buurtvaders en -moeders, welzijnswerkers. Op het stadsdeelkantoor opent een kantoortje waar bewoners bij een kopje koffie of thee hun verhaal kunnen doen.
Niet staan te juichen. Maar hij is wel terecht doodgeschoten, geen enkel medelijden wat dat betreft.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:19 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ik denk dat het eerder andersom is. Als een schizofrene man zo verstrikt raakt in zijn waanideen dat er zoiets als dit gebeurt vinden we het allemaal een tragisch incident. Maar het was een Marokaan, dus staan we allemaal te juichen dat er een jong iemand dood is.
De slachtoffers zijn buiten levensgevaar, wat wil je nog meer weten?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Juist!![]()
Laten we het erover eens zijn dat we het niet eens zijn dat de dader zielig was en nu al helemaal niet zielig meer is.
Zou ook wel willen weten hoe het met de SLACHTOFFERS gaat.
Tevens zou ik wel willen weten hoe en of ik daar een kaartje oid heen kan sturen als morele ondersteuning.
Ik heb nog nooit aan wat voor protestactie of iets dergelijks meegedaan, maar wil nu heel graag een uitzondering maken, die vrouw is een held, hadden we daar maar meer van.
Waarom spreek je daar nou weer over terecht of onterecht? Het is gebeurd, het is tragisch en het is niet terug te draaien. Hij moest uitgeschakeld worden en als het de agent gelukt was dat te doen zonder hem levensgevaarlijk te verwonden, had ze dat vast en zeker graag gedaan. Er is terecht geschoten, maar van terecht doodgeschoten kun je niet spreken. Dat zal je toch wel met me eens zijn?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niet staan te juichen. Maar hij is wel terecht doodgeschoten, geen enkel medelijden wat dat betreft.
Stel dat dat klopt, wat zou dan je voorkeur hebben. Escalatie of een arrestatie?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:37 schreef sizzler het volgende:
Dat nog geen van die relschoppers is opgepakt is ook een schande. De politie was zeker bang dat de boel nog meer zou escaleren?
Die mensen hebben er geen verstand van. Geenstijl en Leon de Winter welquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:32 schreef SCH het volgende:
Voor iedereen die hier een beetje overstuur aan het raken is een rustig overzicht van de feiten uit het Parool van vandaag
[..]
Van mij part hadden ze wel mogen knuppelen. DIe gasten uit amsterdam die telkens d eboel verneuken mogen wat mijbetreft gewoon keihard gepakt worden. Ze hebben wat mij betreft een grens bereikt..ze komen me strot uit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Stel dat dat klopt, wat zou dan je voorkeur hebben. Escalatie of een arrestatie?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:37 schreef sizzler het volgende:
Dat nog geen van die relschoppers is opgepakt is ook een schande. De politie was zeker bang dat de boel nog meer zou escaleren?
Ik vind het woord tragisch hier niet passen. Dat roept te veel begrip en medelijden op voor de dader. Het is extreem simpel: agenten ernstig aanvallen, dan kun je een kogel verwachten. Als de agente tijd had om rustig te richten en hem uit te schakelen ipv te doden, had ze dat vast gedaan ja. Maar dat liep niet zo. In zo'n geval trek je snel je wapen en vuurt. Hij is doodgeschoten en de enige die daar aan schuldig is, is hij zelf.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:38 schreef SCH het volgende:
Waarom spreek je daar nou weer over terecht of onterecht? Het is gebeurd, het is tragisch en het is niet terug te draaien. Hij moest uitgeschakeld worden en als het de agent gelukt was dat te doen zonder hem levensgevaarlijk te verwonden, had ze dat vast en zeker graag gedaan. Er is terecht geschoten, maar van terecht doodgeschoten kun je niet spreken. Dat zal je toch wel met me eens zijn?
Thank you for making my pointquote:
Ja, dat laatste spreekt toch ook niemand hier tegen? Maar waarom is het niet tragisch, waarom zou je geen mededogen kunnen voelen? Misschien weet je niet wat schizofreniteit is?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind het woord tragisch hier niet passen. Dat roept te veel begrip en medelijden op voor de dader. Het is extreem simpel: agenten ernstig aanvallen, dan kun je een kogel verwachten. Als de agente tijd had om rustig te richten en hem uit te schakelen ipv te doden, had ze dat vast gedaan ja. Maar dat liep niet zo. In zo'n geval trek je snel je wapen en vuurt. Hij is doodgeschoten en de enige die daar aan schuldig is, is hij zelf.
vreemde vraagquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Stel dat dat klopt, wat zou dan je voorkeur hebben. Escalatie of een arrestatie?
Het is gewoon een NSB'er die gast.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:44 schreef SCH het volgende:
Ik ga echt over mijn nek van die column van Leon de Winter - wat is die man toch eng zeg.
Meteen een verband leggen met de schizofreniteit en de afkomst - walgelijk Lr
Arrestatie. Om drie fundamentele redenen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Tsjah dan kunnen we wel naar ze wijzen maar wat is de capaciteit hie rin NL om dit soort mensen te helpen?? Bar weinig .quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:45 schreef JohnDope het volgende:
Ik zag net in Netwerk een psychiater die echt de hele boel bij elkaar liep te liegen, zijn gedownplay was echt te ver over the top.
Zo redeneert een normaal mens. Maar een schizofreen is niet normaal, dat is zijn ziekte.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind het woord tragisch hier niet passen. Dat roept te veel begrip en medelijden op voor de dader. Het is extreem simpel: agenten ernstig aanvallen, dan kun je een kogel verwachten.
Die link legde die downplayer net ook in netwerk. Terwijl het gewoon 12 in een dozijn-criminelen zijn die door dit pap-en-nathou-klimaat compleet losgeslagen zijn geraakt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:44 schreef SCH het volgende:
Ik ga echt over mijn nek van die column van Leon de Winter - wat is die man toch eng zeg.
Eensch.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Arrestatie. Om drie fundamentele redenen.
1. Als het klopt wat Achmed Marcouch zegt dan is het een vaste kern probleemjongeren die dit steeds doet. Laat die dan maar lekker voor de kosten opdraaien.
2. Als je niets doet "uit angst voor escalatie" dan geef je relschoppers dus een vrijbrief om de buurt te terroriseren.
3. De politie is er om de wet te handhaven.
Besef je wel dat met dit soort acties de hele ellende begint?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt dus liever dat het escaleert dan dat de politie een strategische keuze maakt. Wat vind je zo goed aan die escalatie???quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Arrestatie. Om drie fundamentele redenen.
1. Als het klopt wat Achmed Marcouch zegt dan is het een vaste kern probleemjongeren die dit steeds doet. Laat die dan maar lekker voor de kosten opdraaien.
2. Als je niets doet "uit angst voor escalatie" dan geef je relschoppers dus een vrijbrief om de buurt te terroriseren.
3. De politie is er om de wet te handhaven.
Wederom eensch. Wat ik erg vind is dat sommige mensen in dit topic een gekke, zieke jongen gelijkstellen met criminele raddraaiers.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Besef je wel dat met dit soort acties de hele ellende begint?
Ze rellen, slopen de boel, er word niets aan gedaan, ze voelen zich onaantastbaar.
Volgende stap is straatroof en meer van dat soort ellende omdat ze denken ( en volgens mij terecht) dat ze er toch wel mee weg komen, marokkaantjes zijn zielig, die moet je met fluwelen handschoentjes aanpakken.
En de marokkaantjes? die lachen zich dood en rellen en stelen erop los.
Het is in het verleden al vaker gebeurt en het feit dat IEDEREEN al wist dat dit ging gebeuren spreekt boekdelen.
Wanneer leren we nou eens dat dit niet kan en mag en dus niet meer getolereerd word?
Keihard aanpakken, het maakt niets uit of het marokkanen zijn of extreemrechtsen of whatever, rellen is ME achter je broek en krijg je klappen, klaar, geen recht op discussie, wil je geen klappen? moet je zorgen dat je daar niet bent, heel simpel.
Met dit beleid van pappen en nathouden creeer je criminelen.
Dus je had liever gezien dat er gisteravond nog meer ruiten waren gesneuveld, dat de hele boel in de hens was gestoken, net als wat sizzler zo graag wil. De politie treedt verstandig op en de-escaleert - tenminste dat is de suggestie van sizzler, we weten helemaal neit waarom er niemand is gearresteerd, we gaan maar weer af op populistische suggesties. Als de politie er in slaagt, te de-escaleren in dezer dagen, dan past niks anders dan diep respect voor de politie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Besef je wel dat met dit soort acties de hele ellende begint?
Ze rellen, slopen de boel, er word niets aan gedaan, ze voelen zich onaantastbaar.
Schizofrenie is een heel breed iets. Voor normale mensen is dat niet werkelijk te doorgronden, het is voer voor psychologen. Alleen denken mensen het nu juist wel aan te kunnen voeren als makkelijk excuus. Het maar afdoen met 'ach, de jongen was schizofreen' is te simpel. Alsof het een vrijpleitend excuus is. Daarmee hopen ze het probleem te verleggen van de poging tot moord naar de kliniek, die blijkbaar gefaald zou hebben om deze arme jongen te helpen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:45 schreef SCH het volgende:
Ja, dat laatste spreekt toch ook niemand hier tegen? Maar waarom is het niet tragisch, waarom zou je geen mededogen kunnen voelen? Misschien weet je niet wat schizofreniteit is?
Dat we dan eindelijk een mogelijkheid hebben om die crimies te behandelen zoals ze behandelt moeten worden, met geweld, nog meer escaleren? nog meer geweld, net zolang totdat ze doorhebben dat ze hun onschuldige status kwijt zijn, of voor mijn part totdat ze het lekker gaan vinden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt dus liever dat het escaleert dan dat de politie een strategische keuze maakt. Wat vind je zo goed aan die escalatie???
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus je had liever gezien dat er gisteravond nog meer ruiten waren gesneuveld, dat de hele boel in de hens was gestoken, net als wat sizzler zo graag wil. De politie treedt verstandig op en de-escaleert - tenminste dat is de suggestie van sizzler, we weten helemaal neit waarom er niemand is gearresteerd, we gaan maar weer af op populistische suggesties. Als de politie er in slaagt, te de-escaleren in dezer dagen, dan past niks anders dan diep respect voor de politie.
Nee tuurlijk niet. Absurd. Maar ik erger me aan die suggestie van sizzler die het wel even voor de politie invult. De politie heeft een brede verantwoordelijkheid en als ze ervoor kiest om gisteren deze strategie toe te passen om nog veel erger te voorkomen, dan kan ik dat alleen maar verstandig noemen. We weten niet waarom er niemand gearresteerd is, misschien gebeurt dat nog wel. Het is zo simpel om vanaf een burostoeltje weer even de politie de maat te nemen en te zeggen hoe het had gemoeten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:03 schreef GizartFRL het volgende:
SCH, even los van het de en escaleren.
Vind je zo'n reactie normaal? En met reactie bedoel ik het in de fik steken van auto(s) en het ingooien van ruiten.
Pakweg 35 man is geen paar, downplayen word dat hier genoemd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Absurd. Maar ik erger me aan die suggestie van sizzler die het wel even voor de politie invult. De politie heeft een brede verantwoordelijkheid en als ze ervoor kiest om gisteren deze strategie toe te passen om nog veel erger te voorkomen, dan kan ik dat alleen maar verstandig noemen. We weten niet waarom er niemand gearresteerd is, misschien gebeurt dat nog wel. Het is zo simpel om vanaf een burostoeltje weer even de politie de maat te nemen en te zeggen hoe het had gemoeten.
Het is idioot dat er een paar idioten dit soort dingen flikken maar laten we ook niet doen alsof de hele wijk op stelten staat.
Tuig hun gang laten gaan noem je 'verstandig'? Dat is gewoon een pure vrijbrief voor ze en goedkeuring van hun gedrag. Laat het dan maar even escaleren, er moet een signaal worden afgegeven.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Absurd. Maar ik erger me aan die suggestie van sizzler die het wel even voor de politie invult. De politie heeft een brede verantwoordelijkheid en als ze ervoor kiest om gisteren deze strategie toe te passen om nog veel erger te voorkomen, dan kan ik dat alleen maar verstandig noemen. We weten niet waarom er niemand gearresteerd is, misschien gebeurt dat nog wel. Het is zo simpel om vanaf een burostoeltje weer even de politie de maat te nemen en te zeggen hoe het had gemoeten.
Het is idioot dat er een paar idioten dit soort dingen flikken maar laten we ook niet doen alsof de hele wijk op stelten staat.
Ik zeg helemaal niet dat het verstandig is. Ik zeg dat we helemaal niks weten over de strategie en acties van de politie. Pure speculatie. Wat geeft jou het recht te denken het beter te weten dan de politie?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Tuig hun gang laten gaan noem je 'verstandig'? Dat is gewoon een pure vrijbrief voor ze en goedkeuring van hun gedrag. Laat het dan maar even escaleren, er moet een signaal worden afgegeven.
"en als ze ervoor kiest om gisteren deze strategie toe te passen om nog veel erger te voorkomen, dan kan ik dat alleen maar verstandig noemen". Daarmee zeg je toch, dat als inderdaad deze strategie toegepast was geweest gisteren, je het wel verstandig gevonden had. Nou, dan zeg ik onder dezelfde als-noemer, dat ik het een uitermate laffe tactiek zou vinden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het verstandig is. Ik zeg dat we helemaal niks weten over de strategie en acties van de politie. Pure speculatie. Wat geeft jou het recht te denken het beter te weten dan de politie?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het verstandig is. Ik zeg dat we helemaal niks weten over de strategie en acties van de politie. Pure speculatie. Wat geeft jou het recht te denken het beter te weten dan de politie?
Ja natuurlijk heb je gelijk en heeft het niets te maken met hetgeen er gebeurde, maar ook omdat ze weten dat ze ermee weg komen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:21 schreef Floripas het volgende:
Zoeken die gastjes niet gewoon een aanleiding om te rellen? Op de radio waren veel buurtbewoners (ja, veel Marokkaanse buurtbewoners ook) het in elk geval daarover eens.
hmmmmm, zou jij ook zo reageren als het over rechtse jongeren zou gaan?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt dus liever dat het escaleert dan dat de politie een strategische keuze maakt. Wat vind je zo goed aan die escalatie???
Wie zegt dat dit geen rechtse jongeren zijn. Maar het antwoord is ja. Als de politie denkt dat het verstandiger is dan geloof ik dat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:35 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
hmmmmm, zou jij ook zo reageren als het over rechtse jongeren zou gaan?
Nee hoor, niks vrijbrief. Weet jij het beter dan de politie? Waar baseer je dat op?quote:De politie had moeten ingrijpen, nu geef je een vrijbrief aan die idioten die rotzooi willen schoppen.![]()
Hier uit:quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, niks vrijbrief. Weet jij het beter dan de politie? Waar baseer je dat op?
quote:Krachtens de Gemeentewet is de burgemeester met uitsluiting van andere gemeentelijke
bestuursorganen belast met de handhaving van de openbare orde in de gemeente (art. 172, lid 1).
• Een optreden tegen een verstoring van het ordelijke verloop van het gemeenschapsleven in de
publieke ruimte, waarbij een direct (dreigend) gevaar voor anderen bestaat of de rechten van
anderen direct worden of dreigen te worden aangetast.
• Het voorkomen dan wel beëindigen van verstoringen van de naar tijd en plaats bepaalde
normale gang van zaken op voor het publiek toegankelijke plaatsen, welke gang van zaken
wordt gekenmerkt door een overwegende mate van algemene vrijheid deze plaatsen
overeenkomstig hun bestemming te gebruiken in veiligheid voor persoon en goed.
• De zorg voor en de plicht tot het feitelijk bewaren en herstellen van de orde en rust in het
openbare leven en de zorg voor naleving van regels, bij niet-naleving waarvan de orde en rust
in het openbare leven worden verstoord.
• De daadwerkelijke voorkoming en beëindiging van zich concreet voordoende of dreigende
verstoringen van de orde en rust in het openbare leven, alsmede de algemene, bestuurlijke
voorkoming van strafbare feiten.
Nou, op de vrouwelijke intelligentie had het geen invloed - zijn ene zus is arts en zijn andere zus rechter.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:43 schreef Godslasteraar het volgende:
Consanguïniteit
Het is ook interessant om te weten of de geesteszieke Bilal B. – die naar verluidt schizofreen was - uit een familie komt waar meer geestesziekten voorkomen. Er is bij mijn weten in Nederland weinig onderzoek gedaan naar de gevolgen van huwelijken tussen mensen die neef en nicht zijn (consanguïniteit of bloedverwantschap).
tja, terechte vraag imo.
In netwerk werd net gezegt dat Marokkanen 7x meer kans hebben op schizofreniteit dan de gemiddelde Nederlander. (vraag me niet hoe en waarom)quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:44 schreef SCH het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |