Besef je wel dat met dit soort acties de hele ellende begint?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Stel dat dat klopt, wat zou dan je voorkeur hebben. Escalatie of een arrestatie?
Je hebt dus liever dat het escaleert dan dat de politie een strategische keuze maakt. Wat vind je zo goed aan die escalatie???quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Arrestatie. Om drie fundamentele redenen.
1. Als het klopt wat Achmed Marcouch zegt dan is het een vaste kern probleemjongeren die dit steeds doet. Laat die dan maar lekker voor de kosten opdraaien.
2. Als je niets doet "uit angst voor escalatie" dan geef je relschoppers dus een vrijbrief om de buurt te terroriseren.
3. De politie is er om de wet te handhaven.
Wederom eensch. Wat ik erg vind is dat sommige mensen in dit topic een gekke, zieke jongen gelijkstellen met criminele raddraaiers.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Besef je wel dat met dit soort acties de hele ellende begint?
Ze rellen, slopen de boel, er word niets aan gedaan, ze voelen zich onaantastbaar.
Volgende stap is straatroof en meer van dat soort ellende omdat ze denken ( en volgens mij terecht) dat ze er toch wel mee weg komen, marokkaantjes zijn zielig, die moet je met fluwelen handschoentjes aanpakken.
En de marokkaantjes? die lachen zich dood en rellen en stelen erop los.
Het is in het verleden al vaker gebeurt en het feit dat IEDEREEN al wist dat dit ging gebeuren spreekt boekdelen.
Wanneer leren we nou eens dat dit niet kan en mag en dus niet meer getolereerd word?
Keihard aanpakken, het maakt niets uit of het marokkanen zijn of extreemrechtsen of whatever, rellen is ME achter je broek en krijg je klappen, klaar, geen recht op discussie, wil je geen klappen? moet je zorgen dat je daar niet bent, heel simpel.
Met dit beleid van pappen en nathouden creeer je criminelen.
Dus je had liever gezien dat er gisteravond nog meer ruiten waren gesneuveld, dat de hele boel in de hens was gestoken, net als wat sizzler zo graag wil. De politie treedt verstandig op en de-escaleert - tenminste dat is de suggestie van sizzler, we weten helemaal neit waarom er niemand is gearresteerd, we gaan maar weer af op populistische suggesties. Als de politie er in slaagt, te de-escaleren in dezer dagen, dan past niks anders dan diep respect voor de politie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Besef je wel dat met dit soort acties de hele ellende begint?
Ze rellen, slopen de boel, er word niets aan gedaan, ze voelen zich onaantastbaar.
Schizofrenie is een heel breed iets. Voor normale mensen is dat niet werkelijk te doorgronden, het is voer voor psychologen. Alleen denken mensen het nu juist wel aan te kunnen voeren als makkelijk excuus. Het maar afdoen met 'ach, de jongen was schizofreen' is te simpel. Alsof het een vrijpleitend excuus is. Daarmee hopen ze het probleem te verleggen van de poging tot moord naar de kliniek, die blijkbaar gefaald zou hebben om deze arme jongen te helpen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:45 schreef SCH het volgende:
Ja, dat laatste spreekt toch ook niemand hier tegen? Maar waarom is het niet tragisch, waarom zou je geen mededogen kunnen voelen? Misschien weet je niet wat schizofreniteit is?
Dat we dan eindelijk een mogelijkheid hebben om die crimies te behandelen zoals ze behandelt moeten worden, met geweld, nog meer escaleren? nog meer geweld, net zolang totdat ze doorhebben dat ze hun onschuldige status kwijt zijn, of voor mijn part totdat ze het lekker gaan vinden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt dus liever dat het escaleert dan dat de politie een strategische keuze maakt. Wat vind je zo goed aan die escalatie???
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus je had liever gezien dat er gisteravond nog meer ruiten waren gesneuveld, dat de hele boel in de hens was gestoken, net als wat sizzler zo graag wil. De politie treedt verstandig op en de-escaleert - tenminste dat is de suggestie van sizzler, we weten helemaal neit waarom er niemand is gearresteerd, we gaan maar weer af op populistische suggesties. Als de politie er in slaagt, te de-escaleren in dezer dagen, dan past niks anders dan diep respect voor de politie.
Nee tuurlijk niet. Absurd. Maar ik erger me aan die suggestie van sizzler die het wel even voor de politie invult. De politie heeft een brede verantwoordelijkheid en als ze ervoor kiest om gisteren deze strategie toe te passen om nog veel erger te voorkomen, dan kan ik dat alleen maar verstandig noemen. We weten niet waarom er niemand gearresteerd is, misschien gebeurt dat nog wel. Het is zo simpel om vanaf een burostoeltje weer even de politie de maat te nemen en te zeggen hoe het had gemoeten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:03 schreef GizartFRL het volgende:
SCH, even los van het de en escaleren.
Vind je zo'n reactie normaal? En met reactie bedoel ik het in de fik steken van auto(s) en het ingooien van ruiten.
Pakweg 35 man is geen paar, downplayen word dat hier genoemd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Absurd. Maar ik erger me aan die suggestie van sizzler die het wel even voor de politie invult. De politie heeft een brede verantwoordelijkheid en als ze ervoor kiest om gisteren deze strategie toe te passen om nog veel erger te voorkomen, dan kan ik dat alleen maar verstandig noemen. We weten niet waarom er niemand gearresteerd is, misschien gebeurt dat nog wel. Het is zo simpel om vanaf een burostoeltje weer even de politie de maat te nemen en te zeggen hoe het had gemoeten.
Het is idioot dat er een paar idioten dit soort dingen flikken maar laten we ook niet doen alsof de hele wijk op stelten staat.
Tuig hun gang laten gaan noem je 'verstandig'? Dat is gewoon een pure vrijbrief voor ze en goedkeuring van hun gedrag. Laat het dan maar even escaleren, er moet een signaal worden afgegeven.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Absurd. Maar ik erger me aan die suggestie van sizzler die het wel even voor de politie invult. De politie heeft een brede verantwoordelijkheid en als ze ervoor kiest om gisteren deze strategie toe te passen om nog veel erger te voorkomen, dan kan ik dat alleen maar verstandig noemen. We weten niet waarom er niemand gearresteerd is, misschien gebeurt dat nog wel. Het is zo simpel om vanaf een burostoeltje weer even de politie de maat te nemen en te zeggen hoe het had gemoeten.
Het is idioot dat er een paar idioten dit soort dingen flikken maar laten we ook niet doen alsof de hele wijk op stelten staat.
Ik zeg helemaal niet dat het verstandig is. Ik zeg dat we helemaal niks weten over de strategie en acties van de politie. Pure speculatie. Wat geeft jou het recht te denken het beter te weten dan de politie?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Tuig hun gang laten gaan noem je 'verstandig'? Dat is gewoon een pure vrijbrief voor ze en goedkeuring van hun gedrag. Laat het dan maar even escaleren, er moet een signaal worden afgegeven.
"en als ze ervoor kiest om gisteren deze strategie toe te passen om nog veel erger te voorkomen, dan kan ik dat alleen maar verstandig noemen". Daarmee zeg je toch, dat als inderdaad deze strategie toegepast was geweest gisteren, je het wel verstandig gevonden had. Nou, dan zeg ik onder dezelfde als-noemer, dat ik het een uitermate laffe tactiek zou vinden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het verstandig is. Ik zeg dat we helemaal niks weten over de strategie en acties van de politie. Pure speculatie. Wat geeft jou het recht te denken het beter te weten dan de politie?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het verstandig is. Ik zeg dat we helemaal niks weten over de strategie en acties van de politie. Pure speculatie. Wat geeft jou het recht te denken het beter te weten dan de politie?
Ja natuurlijk heb je gelijk en heeft het niets te maken met hetgeen er gebeurde, maar ook omdat ze weten dat ze ermee weg komen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:21 schreef Floripas het volgende:
Zoeken die gastjes niet gewoon een aanleiding om te rellen? Op de radio waren veel buurtbewoners (ja, veel Marokkaanse buurtbewoners ook) het in elk geval daarover eens.
hmmmmm, zou jij ook zo reageren als het over rechtse jongeren zou gaan?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt dus liever dat het escaleert dan dat de politie een strategische keuze maakt. Wat vind je zo goed aan die escalatie???
Wie zegt dat dit geen rechtse jongeren zijn. Maar het antwoord is ja. Als de politie denkt dat het verstandiger is dan geloof ik dat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:35 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
hmmmmm, zou jij ook zo reageren als het over rechtse jongeren zou gaan?
Nee hoor, niks vrijbrief. Weet jij het beter dan de politie? Waar baseer je dat op?quote:De politie had moeten ingrijpen, nu geef je een vrijbrief aan die idioten die rotzooi willen schoppen.![]()
Hier uit:quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, niks vrijbrief. Weet jij het beter dan de politie? Waar baseer je dat op?
quote:Krachtens de Gemeentewet is de burgemeester met uitsluiting van andere gemeentelijke
bestuursorganen belast met de handhaving van de openbare orde in de gemeente (art. 172, lid 1).
• Een optreden tegen een verstoring van het ordelijke verloop van het gemeenschapsleven in de
publieke ruimte, waarbij een direct (dreigend) gevaar voor anderen bestaat of de rechten van
anderen direct worden of dreigen te worden aangetast.
• Het voorkomen dan wel beëindigen van verstoringen van de naar tijd en plaats bepaalde
normale gang van zaken op voor het publiek toegankelijke plaatsen, welke gang van zaken
wordt gekenmerkt door een overwegende mate van algemene vrijheid deze plaatsen
overeenkomstig hun bestemming te gebruiken in veiligheid voor persoon en goed.
• De zorg voor en de plicht tot het feitelijk bewaren en herstellen van de orde en rust in het
openbare leven en de zorg voor naleving van regels, bij niet-naleving waarvan de orde en rust
in het openbare leven worden verstoord.
• De daadwerkelijke voorkoming en beëindiging van zich concreet voordoende of dreigende
verstoringen van de orde en rust in het openbare leven, alsmede de algemene, bestuurlijke
voorkoming van strafbare feiten.
Nou, op de vrouwelijke intelligentie had het geen invloed - zijn ene zus is arts en zijn andere zus rechter.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:43 schreef Godslasteraar het volgende:
Consanguïniteit
Het is ook interessant om te weten of de geesteszieke Bilal B. – die naar verluidt schizofreen was - uit een familie komt waar meer geestesziekten voorkomen. Er is bij mijn weten in Nederland weinig onderzoek gedaan naar de gevolgen van huwelijken tussen mensen die neef en nicht zijn (consanguïniteit of bloedverwantschap).
tja, terechte vraag imo.
In netwerk werd net gezegt dat Marokkanen 7x meer kans hebben op schizofreniteit dan de gemiddelde Nederlander. (vraag me niet hoe en waarom)quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:44 schreef SCH het volgende:
Ik ga echt over mijn nek van die column van Leon de Winter - wat is die man toch eng zeg.
Meteen een verband leggen met de schizofreniteit en de afkomst - walgelijk Lr
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |