quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Die is netjes scherp idd. [afbeelding] En mooi gedetailleerd. Helaas staat de vlieg ook nogal in het midden, wat de foto niet echt spannend maakt, en is je belichting nogal hard. Een tissue voor je flitser kan soms wonderen doen. Maar zeker niet slecht hoor [afbeelding]
had je mn PM nog gelezen btw?
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Thanxja ik heb nog bijna niks in de hand, alles maar dan ook alles is nieuw voor me
(voorbeeld
: Ik vroeg me dus af waarom als ik zoom ik geen beeld zag op mijn lcd schermpje net als met die compact digi
Ik dacht dus dat je net als met compactcamera's ook kon zien wat je ging fotograveren ipv door het kijkgaatje te kijken
)
Prima, zie maar, ik hoor het wel.quote:Heb zeker interesse (betreft je PM)Kga morgenochtend alleen naar maastricht maar misschien dat we het maandag of dinsdag even verder kunnen afhandelen?
![]()
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:41 schreef LadyS het volgende:
Dickies, wat zou jij doen met deze foto?
Kzou er zo graag iet moois van maken
Dat komt inderdaad door de kwalitiet van de foto, en verkleind, en gecomprimeerd door een fotoserver.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:04 schreef LadyS het volgende:
Oh, darkmanta! Ik zie het nu pas, Maar dat is wel een mooie bewerking! Alleen jammer van haar tandjes, dat zijn net 2 stompjes. Lijkt me dat dat komt door de slechte kwaliteit van de foto?
Ik bewaar altijd de grotere versie, trouwens.
Onderwerp is de weerspiegeling. Misschien dat je die nog iets nadrukkelijker in beeld kunt brengen, door een iets lager standpunt in te nemen. Verder kunnen de kleuren nog iets helderder en intenser.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:55 schreef Agiath het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze foto al een tijdje geleden genomen maar wat kan er beter aan?
Ik vind m hartstikke leuk, maar hij is net een tikkie overbelicht. Daardoor verlies je detail in het witte deel van de vacht. Misschien moet je er juist iets contrast uitlaten (ik neem aan dat je dat toegevoegd had) om dat te voorkomen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:06 schreef Sugar het volgende:
Wil iemand (een paar van) deze foto's van commentaar voorzien?
[ afbeelding ]
Diep op inzoomen als je dat kunt wil nog wel eens helpen, hoewel ik vandaag bij een paar foto's bedrogen uitgekomen ben, leken scherp - zijn zo onscherp als een diepzeekomkommer door de zee heen gefotografeerd.quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:40 schreef Sugar het volgende:
Hihi, dutchie, als ik dat op de display had gezien, had ik er heus wel een geschoten daarna die scherp was ja.Dat zag je dus niet op de display.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:49 schreef dutchie het volgende:
- hele lap tekst *poef* helemaal weg -
Maar het belangrijkste was toch wel mijn off-topic opmerking: Ynske, je icoontje... Toby
ik MOEST dat echt even kwijt![]()
Truste!
t overbelichte stoort me niet, maar heb wel lang moeten kijken om te kunnen achterhalen wat het is. Is hij helemaal scherp?quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:14 schreef Sugar het volgende:
Wat vinden jullie van deze? Ik weet dat er stukken overbbelicht zijn, maar omdat dat de lampen zijn, vond ik het niet erg. Maar is het wat?
[ afbeelding ]
Klinkt ms flauw, maar dat kun je alleen zelf bepalen. Er zit wat bewegingsonscherpte in, maar dat maakt een foto nog niet mislukt. Als ik m gemaakt zou hebben, zou ie niet de prullenbak ingaan, tenzij ik vlak ervoor of erna een betere had gemaakt natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:15 schreef Sugar het volgende:
Ik weet niet eens of hij helemaal scherp is, maar ik vond inderdaad ook dat het een grappig plaatje was.
Is dit een mislukte foto of een geslaagde?
[ afbeelding ]
En terecht. Pas wel op, je begint je recht te verliezen om foto's in dit topic te plaatsen.quote:En op deze ben ik trots:
[ afbeelding ]
Pannen is een horizontale beweging met je camera, dit betekend nog niet dat je dan daadwerkelijk ook op de ontspanknop drukt. Ik had het anders moeten noemen maar in de videografie heet het zo...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:50 schreef Sugar het volgende:
Dankjewel, Werewolf, ik had inderdaad gezien dat het iets met snelheid te maken had.
Dit ding stond alleen een beetje erg stil, Fedderman.![]()
![]()
En daar gaat het uiteindelijk toch om. Dat de een ms wat beter kan beredeneren waarom (lukt je trouwens ook best goed) is een leuk extraatje, meer niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:34 schreef dutchie het volgende:
Sugar ik vind die eerste foto leuk.
Door die bewegingsonscherpte wordt je oog als het ware naar haar gezichtje getrokken. Leuk! Mooie belichting ook. In dit geval is onscherp juist speels, vind ik. (maar ik ben geen expert hč, ik kijk gewoon of een foto me wat doet)
2 is ook helemaal goed. Een mooie foto van Maria.
dutch, kindje kun je nog wegshoppen, lekker in de boom laten verdwijnen. Ik zou zwartwit maken met wat lekker veel contrast erin, lekker grillig.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:07 schreef dutchie het volgende:
Voila, weer eens eentje van mij ook dan maar.
Ik vroeg me af of ik 'm zo moest laten of toch zwart wit voor meer grilligheid? Ik heb zwart wit geprobeerd, maar dan vond ik 'm niet zo krachtig als nu. En dan natuurlijk dat irritante kind op de achtergrond, ik heb echt heel lang staan wachten op het goede moment. Hij wilde ook niet weggaan. Vanuit mijn ooghoek zag ik ook buslading vol schoolkinderen arriveren, dus toen toch maar geschoten. Storend of niet? En zo ja, hoe krijg ik mijn monstertje eruit? En wat vinden jullie er verder van?
[ afbeelding ]
Leuke foto.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:14 schreef dutchie het volgende:
Ynske echt?Dank je.
Hoe laat ik hem verdwijnen in de boom dan? Ik ben nog niet zo aan het retoucheren gewend nl. Wel eens wat geprobeerd, maar wordt er nooit fraaier op.
Sugar, dat blauwe in de hoeken is een vignet wat ik toegevoegd heb. Vond ik wel passen bij de foto. Ik heb dus ook zitten spelen met dat zwart wit en contrast. Maar wat je bij jouw versie ook ziet is dat de bladeren van die boom dan nog meer detail verliezen. Tricky dus.
Ik ben ook echt om de ruine heen gelopen om te kijken wat de beste plek was, maar dan komt er weer meer omgeving bij en ik vond juist dit beeld wel puur.
Ik ging dus inderdaad voor het grillige effect. Ik zal er straks nog eens mee aan de slag gaan met jullie tips.
dr zit in photoshop een knopje met een pleisterquote:Op donderdag 1 november 2007 09:14 schreef dutchie het volgende:
Ynske echt?Dank je.
Hoe laat ik hem verdwijnen in de boom dan? Ik ben nog niet zo aan het retoucheren gewend nl. Wel eens wat geprobeerd, maar wordt er nooit fraaier op.
Sugar, dat blauwe in de hoeken is een vignet wat ik toegevoegd heb. Vond ik wel passen bij de foto. Ik heb dus ook zitten spelen met dat zwart wit en contrast. Maar wat je bij jouw versie ook ziet is dat de bladeren van die boom dan nog meer detail verliezen. Tricky dus.
Ik ben ook echt om de ruine heen gelopen om te kijken wat de beste plek was, maar dan komt er weer meer omgeving bij en ik vond juist dit beeld wel puur.
Ik ging dus inderdaad voor het grillige effect. Ik zal er straks nog eens mee aan de slag gaan met jullie tips.
Ynske.....getsie jij misbruikt de NL versie van PSjop (2 of 3)quote:Op donderdag 1 november 2007 09:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
dr zit in photoshop een knopje met een pleister [ afbeelding ] als je de foto groot vergroot ga je naar dat jongetje toe. maakt een nieuwe laag aan, selecteert het actieve gebied (met de alttoets in de onderste laag in de boom) en gaat t jongetje invullen met de boom in de nieuwe laag.
a. nee ik misbruik niet, ik jat plaatjes op t netquote:Op donderdag 1 november 2007 09:42 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ynske.....getsie jij misbruikt de NL versie van PSjop (2 of 3)![]()
Niet handig bij tutorials die ik op Internet vind (meestal EN versies)
En ik vind dat PS soms makkelijker in gebruik met de clone tool om wat weg te halen. De Patch tool is soms wat te bot bezig.
Zo, da's een loffelijk streven. Daar in de buurt te gaan wonen. Ook op een kasteeltje?quote:Op donderdag 1 november 2007 10:04 schreef dutchie het volgende:
Woonde ik maar in de buurt The_Frog. Staat wel op het verlanglijstje.
Deze is idd wat minder dan de eerste. De aandacht wordt van het onderwerp afgeleid.quote:Hier eentje vanaf de boomkant. Vind ik zelf iets minder.
[ afbeelding ]
Komt denk ik door dat hekwerk tussen de ruine en het 'nieuwe' kasteeltje.
Het jochie is nu weg. Prima.quote:
Ja maar dan wel eentje met een deur.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:47 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Zo, da's een loffelijk streven. Daar in de buurt te gaan wonen. Ook op een kasteeltje?![]()
Probeer duidelijker in beeld te brengen wat je wilt laten zien. De eerste foto heeft imho geen duidelijk onderwerp, niets waar je aandacht naar toe getrokken wordt (hooguit het plastic over het voorste zadel, maar dat staat niet genoeg in beeld om het onderwerp te zijn).quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:59 schreef Sugar het volgende:
Mag ik jullie commentaar vragen op deze twee foto's?
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
in photoshop idd twee lagen aanmaken, die zwart/ wit maken. onderste laag in kleur houden. en verwijderen van de bovenste laag wat je in kleur wilt hebben. of op deze manier http://www.cybersoek.nl/tutorials_photoshop/tutorial1.htmlquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:44 schreef Noli. het volgende:
Mijn eerste is dus dit 'heeghout'
De tweede heb ik geprobeerd te croppen maar dan werd ie alleen maar minder mooi (vond ik).
Van jouw foto's vind ik vooral de tweede erg mooi. De eerste vind ik ook mooi gezien maar op één of andere manier iets te wazig/bewogen. Of lijkt dat juist weer zo door de bewerking?
(en HOE doen jullie dat toch? Een deel zwart/wit en een ander deel weer in kleur. twee lagen?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede poging. Je kunt toch ook niet gelijk verwachten dat je direct DE panfoto maakt toch? Ik vind 'm voor een beginner best aardig.
(dit klinkt volgens mij heel onaardig, terwijl ik het alleen opbouwend bedoel)
Als je niet lacht, ben je dood.
ik werk graag met lagen zodat ik altijd ervoor kan zorgen dat ik de originele laag behoud.quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:14 schreef dutchie het volgende:
In PS doe ik toverstafje (ja nl-versie) of magische lasso, selecteer dat gebied wat ik in kleur wil, keer de selectie om, haal de verzadiging weg of welke manier je ook de kleur weg wilt halen en voila. Geen lagen dus.
Brengt mij gelijk bij de vraag: Waarom kun je dit beter in lagen doen dan?
Ik zie vast iets over het hoofd.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:14 schreef dutchie het volgende:
Noli, ik was er nog niet aan toegekomen om op jouw panfoto's te reageren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede poging. Je kunt toch ook niet gelijk verwachten dat je direct DE panfoto maakt toch? Ik vind 'm voor een beginner best aardig.
(dit klinkt volgens mij heel onaardig, terwijl ik het alleen opbouwend bedoel)
In het pan-topic staan nog een paar probeersels van mij waarvan ik vind dat het pan-gebeuren wel aardig gelukt isOké, dat zijn ook geen technische hoogstandjes maar het idee van pannen zit er in!
![]()
Ik zou het contrast nog wat opschroeven aangezien dat onderste gedeelte nu half/half (Half licht half donker) is, aka net niet. Dus gewoon zo bewerken dat het helemaal zwart is. (Zonder dat de lucht er kunstmatig uit komt te zien natuurlijkquote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:12 schreef Sugar het volgende:
En Vliegvrager en Dutchie, bedankt nog voor de reacties op mijn foto's van Maria. Ik ben het eens met jullie over nummer 1, vond 'm zelf ook niet mislukt. Wat jij beschreef vond ik ook, dutchie, dat het onscherpe je naar het scherpe stuurt.
En bedankt voor de complimenten.![]()
Ik had deze vanochtend gemaakt.
[ afbeelding ]
Dat zeker!quote:Op woensdag 7 november 2007 20:03 schreef Sugar het volgende:
Maar het onderwerp is goed in elk geval!
Als eerste: gefeliciteerd!quote:
Het valt me op dat je ze allemaal 'gescalpeerd' hebt (topje van hoofd ontbreekt). Dat kan best mooi zijn in een portret als daardoor het gezicht benadrukt wordt, zoals in het kinderportretje dat je in een ander topic had gepost (was trouwens erg mooi, maar een beetje onheldere groenige tint), maar daar is hier niet echt sprake van. Als je mensen meer als 'stadsbewoner' dan als individu portretteert, vraag ik me af of het niet beter is om wat meer van de omgeving te laten zien. Dus een ruimere uitsnede en wat meer scherptediepte. Verder zou je na het verkleinen van je foto's voorzichtig wat 'unsharp mask' kunnen toepassen om de scherpte weer op peil te brengen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:38 schreef Sugar het volgende:
Iemand die een reactie op onderstaande foto's wil geven? Bedankt alvast!
Dat is een rondje Eindhoven geweest danquote:Op woensdag 7 november 2007 20:03 schreef Sugar het volgende:
Maar het onderwerp is goed in elk geval!
Rondje stad gedaan:
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
helemaal mee eens. Natuurlijk vind jij het een leuke foto omdat je meiskes leuk zijn. Maar de foto is, rommelig en onduidelijk onderwerp. (Het graf? Het boompje? De Kinderen?) door de scherpte zou je zeggen.. het boompje is onderwerp.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:00 schreef dutchie het volgende:
LadyS, nog even over jouw foto. (bijna spuit elf-reactie)
Ik vind het echt jammer van dat boompje en de grafsteen.
Boompje omdat Amber nu 'afgekapt' wordt (begrijp me niet verkeerd!)
Je had beter een ander standpunt kunnen nemen, zodat de grafsteen en het boompje niet in beeld kwamen. Dan had je op de achtergrond bijv. die andere grafstenen zichtbaar gehad, waardoor je nog wel duidelijk de locatie kon zien. Dan had de focus ook op je meisjes gelegen, nu zijn ze onscherp. Je meisjes staan er leuk op, maar er zijn nu teveel storende factoren.
Ben ik zo een beetje duidelijk, kan je hier iets mee?
grootte van de foto gefixedquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:11 schreef Sugar het volgende:
Bedankt voor jullie feedback, Debsterr en QueenR!
Ik vind het lastig om dingen over je foto's te zeggen, QueenR. De eerste is wel erg klein ook.![]()
Maar ik vind die 2e mooi, zou een klein stukje van bovenkant weghalen.
Ik vind nummer 4 en 5 gewoon erg leuk!
Mijne:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |