Het jochie is nu weg. Prima.quote:
Ja maar dan wel eentje met een deur.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:47 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Zo, da's een loffelijk streven. Daar in de buurt te gaan wonen. Ook op een kasteeltje?![]()
Probeer duidelijker in beeld te brengen wat je wilt laten zien. De eerste foto heeft imho geen duidelijk onderwerp, niets waar je aandacht naar toe getrokken wordt (hooguit het plastic over het voorste zadel, maar dat staat niet genoeg in beeld om het onderwerp te zijn).quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:59 schreef Sugar het volgende:
Mag ik jullie commentaar vragen op deze twee foto's?
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
in photoshop idd twee lagen aanmaken, die zwart/ wit maken. onderste laag in kleur houden. en verwijderen van de bovenste laag wat je in kleur wilt hebben. of op deze manier http://www.cybersoek.nl/tutorials_photoshop/tutorial1.htmlquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:44 schreef Noli. het volgende:
Mijn eerste is dus dit 'heeghout'
De tweede heb ik geprobeerd te croppen maar dan werd ie alleen maar minder mooi (vond ik).
Van jouw foto's vind ik vooral de tweede erg mooi. De eerste vind ik ook mooi gezien maar op één of andere manier iets te wazig/bewogen. Of lijkt dat juist weer zo door de bewerking?
(en HOE doen jullie dat toch? Een deel zwart/wit en een ander deel weer in kleur. twee lagen?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede poging. Je kunt toch ook niet gelijk verwachten dat je direct DE panfoto maakt toch? Ik vind 'm voor een beginner best aardig.
(dit klinkt volgens mij heel onaardig, terwijl ik het alleen opbouwend bedoel)
Als je niet lacht, ben je dood.
ik werk graag met lagen zodat ik altijd ervoor kan zorgen dat ik de originele laag behoud.quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:14 schreef dutchie het volgende:
In PS doe ik toverstafje (ja nl-versie) of magische lasso, selecteer dat gebied wat ik in kleur wil, keer de selectie om, haal de verzadiging weg of welke manier je ook de kleur weg wilt halen en voila. Geen lagen dus.
Brengt mij gelijk bij de vraag: Waarom kun je dit beter in lagen doen dan?
Ik zie vast iets over het hoofd.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:14 schreef dutchie het volgende:
Noli, ik was er nog niet aan toegekomen om op jouw panfoto's te reageren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede poging. Je kunt toch ook niet gelijk verwachten dat je direct DE panfoto maakt toch? Ik vind 'm voor een beginner best aardig.
(dit klinkt volgens mij heel onaardig, terwijl ik het alleen opbouwend bedoel)
In het pan-topic staan nog een paar probeersels van mij waarvan ik vind dat het pan-gebeuren wel aardig gelukt isOké, dat zijn ook geen technische hoogstandjes maar het idee van pannen zit er in!
![]()
Ik zou het contrast nog wat opschroeven aangezien dat onderste gedeelte nu half/half (Half licht half donker) is, aka net niet. Dus gewoon zo bewerken dat het helemaal zwart is. (Zonder dat de lucht er kunstmatig uit komt te zien natuurlijkquote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:12 schreef Sugar het volgende:
En Vliegvrager en Dutchie, bedankt nog voor de reacties op mijn foto's van Maria. Ik ben het eens met jullie over nummer 1, vond 'm zelf ook niet mislukt. Wat jij beschreef vond ik ook, dutchie, dat het onscherpe je naar het scherpe stuurt.
En bedankt voor de complimenten.![]()
Ik had deze vanochtend gemaakt.
[ afbeelding ]
Dat zeker!quote:Op woensdag 7 november 2007 20:03 schreef Sugar het volgende:
Maar het onderwerp is goed in elk geval!
Als eerste: gefeliciteerd!quote:
Het valt me op dat je ze allemaal 'gescalpeerd' hebt (topje van hoofd ontbreekt). Dat kan best mooi zijn in een portret als daardoor het gezicht benadrukt wordt, zoals in het kinderportretje dat je in een ander topic had gepost (was trouwens erg mooi, maar een beetje onheldere groenige tint), maar daar is hier niet echt sprake van. Als je mensen meer als 'stadsbewoner' dan als individu portretteert, vraag ik me af of het niet beter is om wat meer van de omgeving te laten zien. Dus een ruimere uitsnede en wat meer scherptediepte. Verder zou je na het verkleinen van je foto's voorzichtig wat 'unsharp mask' kunnen toepassen om de scherpte weer op peil te brengen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:38 schreef Sugar het volgende:
Iemand die een reactie op onderstaande foto's wil geven? Bedankt alvast!
Dat is een rondje Eindhoven geweest danquote:Op woensdag 7 november 2007 20:03 schreef Sugar het volgende:
Maar het onderwerp is goed in elk geval!
Rondje stad gedaan:
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
helemaal mee eens. Natuurlijk vind jij het een leuke foto omdat je meiskes leuk zijn. Maar de foto is, rommelig en onduidelijk onderwerp. (Het graf? Het boompje? De Kinderen?) door de scherpte zou je zeggen.. het boompje is onderwerp.quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:00 schreef dutchie het volgende:
LadyS, nog even over jouw foto. (bijna spuit elf-reactie)
Ik vind het echt jammer van dat boompje en de grafsteen.
Boompje omdat Amber nu 'afgekapt' wordt (begrijp me niet verkeerd!)
Je had beter een ander standpunt kunnen nemen, zodat de grafsteen en het boompje niet in beeld kwamen. Dan had je op de achtergrond bijv. die andere grafstenen zichtbaar gehad, waardoor je nog wel duidelijk de locatie kon zien. Dan had de focus ook op je meisjes gelegen, nu zijn ze onscherp. Je meisjes staan er leuk op, maar er zijn nu teveel storende factoren.
Ben ik zo een beetje duidelijk, kan je hier iets mee?
grootte van de foto gefixedquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:11 schreef Sugar het volgende:
Bedankt voor jullie feedback, Debsterr en QueenR!
Ik vind het lastig om dingen over je foto's te zeggen, QueenR. De eerste is wel erg klein ook.![]()
Maar ik vind die 2e mooi, zou een klein stukje van bovenkant weghalen.
Ik vind nummer 4 en 5 gewoon erg leuk!
Mijne:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |