Ik zat een beetje met hetzelfde probleem om een bedrijf in kaart te brengen.. (vestigingen, afdelingen, gebruikers). Ik het dat het als volgt opgelost:quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:26 schreef Scriptha het volgende:
Ik heb een mysql table met items, en 1 met bijbehorende plaatjes. Die moeten bij elkaar, dus ik doe een join,
maar dan komt daar
item|plaatje_id
test1|2
test1|5
uit als ik meerder plaatjes heb, en ik gebruik een foreach om het te printen, dus krijg ik alles meerdere keren..
Hoe kan ik dit goed verwerken? Dus item en dan alle plaatjes..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | // vestigingen $vquery = "SELECT id, naam FROM vestigingen WHERE bedrijf = ".$_SESSION['bedrijf'].";"; $vresult = mysql_query($vquery); $vestigingen = array(); $v_counter = 0; while(list($vid, $vnaam) = mysql_fetch_row($vresult)){ $vestigingen[$v_counter]['id'] = $vid; $vestigingen[$v_counter]['naam'] = $vnaam; $v_counter++; } // afdelingen $aquery = "SELECT id, naam, vestiging FROM afdelingen WHERE bedrijf = ".$_SESSION['bedrijf'].";"; $aresult = mysql_query($aquery); $afdelingen = array(); $a_counter = 0; while(list($aid, $anaam, $avestiging) = mysql_fetch_row($aresult)){ $afdelingen[$a_counter]['id'] = $aid; $afdelingen[$a_counter]['naam'] = $anaam; $afdelingen[$a_counter]['vestiging'] = $avestiging; $a_counter++; } // gebruiker $uquery = "SELECT id, voornaam, tussenvoegsel, achternaam, afdeling FROM users WHERE bedrijf = ".$_SESSION['bedrijf'].";"; $uresult = mysql_query($uquery); $users = array(); $u_counter = 0; while(list($uid, $uvoornaam, $utussenvoegsel, $uachternaam, $uafdeling) = mysql_fetch_row($uresult)){ $users[$u_counter]['id'] = $uid; $users[$u_counter]['voornaam'] = $uvoornaam; $users[$u_counter]['tussenvoegsel'] = $utussenvoegsel; $users[$u_counter]['achternaam'] = $uachternaam; $users[$u_counter]['afdeling'] = $uafdeling; $u_counter++; } // selectbox vullen met data echo "<select name=\"ontvangers[]\" size=\"5\" multiple=\"multiple\" style=\"width: 500px;\">"; for($v=0; $v<=count($vestigingen)-1; $v++){ echo "<option>".$vestigingen[$v]['naam']."</option>"; for($a=0; $a<=count($afdelingen)-1; $a++){ if ($vestigingen[$v]['id'] == $afdelingen[$a]['vestiging']){ echo "<option> ".$afdelingen[$a]['naam']."</option>"; for ($u=0; $u<=count($users)-1; $u++){ if ($afdelingen[$a]['id'] == $users[$u]['afdeling']){ echo "<option> ".$users[$u]['voornaam']."</option>"; } } } } } echo "</select>"; ?> |
hehe jaquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:58 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je eerste wat? Je eerste topic uit deze reeks
?
Ik zou zo even geen betere oplossing hebben denk ik....quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 02:01 schreef markiemark het volgende:
nou ja, kijk maar naar mn code.. waarschijnlijk wat inefficient, maar het werkt..
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | while(list($uid, $uvoornaam, $utussenvoegsel, $uachternaam, $uafdeling) = mysql_fetch_row($uresult)){ $users[$u_counter]['id'] = $uid; $users[$u_counter]['voornaam'] = $uvoornaam; $users[$u_counter]['tussenvoegsel'] = $utussenvoegsel; $users[$u_counter]['achternaam'] = $uachternaam; $users[$u_counter]['afdeling'] = $uafdeling; $u_counter++; } ?> |
1 2 3 | while ( $row=mysql_fetch_assoc($result) ) $users[$u_counter++] = $row; ?> |
jah.. ik weet af van het bestaan van de functies mysql_fetch_array() en mysql_fetch_assoc().. maar ik heb me er eerlijk gezegd nooit echt zo in verdiept, ga ik maar eens een beetje doen dit weekend..quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:35 schreef ralfie het volgende:
@markiemark
[ code verwijderd ]
Mag ik je wijzen op de mysql_fetch_assoc functie?
[ code verwijderd ]
Is ietsie korter en doet precies hetzelfdeNaja, ik ben lui, dus als ik ergens mee mijn php korter kan krijgen zal ik het niet laten
![]()
ik heb Tevens Veel Problemen met php
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | $To = $Settings->Get('orgEmail'); $From = $_POST[ 'fm_email' ]; $Content = 'Er is een bericht van: ' . $Gender . ' ' . $Name . "\n\n"; $Subject = '[Bericht via website] '; $Subject .= $Gender . ''; $Subject .= $Name; // Headers variable $Headers = ''; // Addresses $Headers .= 'To: ' . $To . "\r\n"; $Headers .= 'From: ' . $From . "\r\n"; $Headers .= 'Reply-To: ' . $From . "\r\n"; // Other information $Headers .= 'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); mail($To, $Subject, $Content, $Headers); ?> |
got it, de \r moet er ook uitquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:12 schreef PiRANiA het volgende:
echo preg_replace("/\n/Usi","",$echo);
waarom haalt die niet mijn newlines uit $echo?
Ja ik weet dat het zo werkt, maar ik wil zo min mogelijk queriesquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 02:01 schreef markiemark het volgende:
Nou even wat betreft het probleem van Scriptha
[..]
Ik zat een beetje met hetzelfde probleem om een bedrijf in kaart te brengen.. (vestigingen, afdelingen, gebruikers). Ik het dat het als volgt opgelost:
1. alle vestigingen van het bedrijf ophalen en in een array gooien
2. alle afdelingen van het bedrijf ophalen en in een array gooien
3. alle gebruikers van het bedrijf ophalen en in een array gooien
4. door middel van een for loop alle vestigingen weergeven
5. door middel van for loop in for loop (4) de afdelingen met eigenschap afd.bedrijf=bedrijf.id ophalen
6. door middel van for loop in for loop (5) de gebruikers ophalen met eigenschap usr.afdeling = afdeling.id ophalen
nou ja, kijk maar naar mn code.. waarschijnlijk wat inefficient, maar het werkt..
[ code verwijderd ]
Tijd voor een copy/pastequote:Op maandag 8 oktober 2007 20:04 schreef qu63 het volgende:
Weet er iemand misschien een site met goede tutorials over hoe te werken met Excel en PHP / COM-objecten?
Het is de bedoeling dat ik een pagina schrijf die uit een excel-sheet gegevens ophaal, en die mooi laat zien.
Ik weet dat het makkelijker kan in MySQL, maar dat vraag i kdus niet
Google?quote:
die laatste had ik ook al gevonden, maar die deed niet precies wat ik wilquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:30 schreef Light het volgende:
[..]
Google?
Eerste hit: http://www-128.ibm.com/de(...)library/os-phpexcel/
http://forums.devarticles(...)read-excel-9352.html
http://www.phpclasses.org/browse/package/1808.html
Daar moet je vast wel wat mee kunnen
Dit is inderdaad behoorlijk inefficiënt (bij grote aantallen)quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 02:01 schreef markiemark het volgende:
[...]
[...]
:squote:Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0
Waarschijnlijk gebruik je een variabele die nergens gevuld wordt en waarbij je er vanuit gaat dat hij uit een session/get/post komt.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
:s
Ik gebruik een functie: updatesession(), die werkt gewoon bij het inloggen, maar als ik die functie later gebruik werkt het niet meer :s
Kent iemand deze error?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 | // Set the enviroment variable for GD putenv('GDFONTPATH=' . realpath('.')); // The y-ordinate. This sets the position of the fonts baseline, not // the very bottom of the character. // Name the font to be used (note the lack of the .ttf extension) $font = 'milk'; // R = 92 // G = 172 // B = 107 header("Content-type: image/png"); $cache = "./dummy/text_" . $_GET['text'] . ".png"; if (file_exists($cache)) { readfile($cache); exit(); } else { // Create the image $im = imagecreatetruecolor(400, 30); // Create some colors $green = imagecolorallocate($im, 92, 172, 107); // $grey = imagecolorallocate($im, 128, 128, 128); $black = imagecolorallocate($im, 248, 248, 248); imagefilledrectangle($im, 0, 0, 399, 29, $black); //// Add some shadow to the text //imagettftext($im, 20, 0, 11, 21, $grey, $font, $_GET['text']); // Add the text imagettftext($im, 17, 0, 10, 25, $green, $font, $_GET['text']); // Using imagepng() results in clearer text compared with imagejpeg() imagepng($im, '', 0); imagepng($im, $cache, 0); imagedestroy($im); } ?> |
Ff stomme opmerking maar weet je zeker dat je het juiste font gebruikt? En heb je het al eens een stuk groter gedaan?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:25 schreef Chandler het volgende:
Ik zit met een vraagje,
Voor een site wil ik teksten omzetten naar afbeeldigen zoals:
[ afbeelding ]
Maar helaas is de output meer zoals dit
[ afbeelding ]
Nu zie je dat de tekst echt er niet uit ziet. Deze afbeelding is gemaakt met de volgend code
[ code verwijderd ]
maar nu zie ik niet wat ik fout doeanyone?
Heb je het font ook bekekenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:22 schreef Chandler het volgende:
Het is als het goed is de juiste font (kreeg deze van de designer van de site)maar ik zal het iets groter proberen!
Groter font werkt helaas ook niet, zal eens kijken of er een sharp/crisp versie van deze font te vinden is
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:28 schreef Chandler het volgende:
Zekers heb ik ook een blik geworpen op de font zelf, de font zelf heb ik gebruik in Photoshop en het voorbeeld plaatje (1e) mee gemaakt!
Daar is volgens mij geen standaardfunctie voor. Wat je kunt proberen is eerst uitzoeken op welke dag 1 januari valt, daarmee berekenen wat dan de maandag van week 1 is, en dan nog 41 weken verder tellen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:59 schreef broodmonkeh het volgende:
Hoe zet ik een weeknummer om naar 7 data die hierin vallen? Kan er nergens wat over vinden![]()
dus bijv.
week 42 :
15-10-2007
16-10-2007
17-10-2007
18-10-2007
19-10-2007
20-10-2007
21-10-2007
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | function getFirstDayOfWeek($year, $weeknr) { $offset = date('w', mktime(0,0,0,1,1,$year)); $offset = ($offset < 5) ? 1-$offset : 8-$offset; $monday = mktime(0,0,0,1,1+$offset,$year); return strtotime('+' . ($weeknr - 1) . ' weeks', $monday); } function DatesBetween($startDate, $endDate){ // get the number of days between the two given dates. $days = (strtotime($endDate) - strtotime($startDate)) / 86400 + 1; $startMonth = date("m", strtotime($startDate)); $startDay = date("d", strtotime($startDate)); $startYear = date("Y", strtotime($startDate)); $dates;//the array of dates to be passed back for($i=0; $i<$days; $i++){ $dates[$i] = date("d/m/Y", mktime(0, 0, 0, $startMonth , ($startDay+$i), $startYear)); } return $dates; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $timestamp = getFirstDayOfWeek(2007,42); $datum1 = date("m/d/Y", $timestamp); $timestamp = strtotime ("+7 day", $timestamp); $datum2 = date("m/d/Y", $timestamp); $dates = DatesBetween($datum1,$datum2); ?> |
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:59 schreef broodmonkeh het volgende:
Hoe zet ik een weeknummer om naar 7 data die hierin vallen? Kan er nergens wat over vinden![]()
dus bijv.
week 42 :
15-10-2007
16-10-2007
17-10-2007
18-10-2007
19-10-2007
20-10-2007
21-10-2007
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $dezeweek = date("W", mktime()); $einddag = $dezeweek * 7; $mktimebegin = ($einddag * 86400) - (7*86400); $mktimebegin += mktime(0,0,0,1,1,date("Y", mktime())); for ($i=0; $i<7; $i++) { $dagenweek[] = $mktimebegin + ($i*86400); } ?> |
ik heb 2 willekeurige weken uit 2005 gepakt , en dit werkt gewoon! Alleen als ik bijv. week 52 pak , dan pakt ie ook 1 januari 2006 mee, maarja dat maakt niet zoveel uit.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:48 schreef Light het volgende:
Gaat die functie ook goed in bijvoorbeeld 2005?
Ik had het ondertussen zelf ook al gecontroleerd, op dezelfde manier als ik de functie controleerde die ik zelf heb geschreven, met een simpel for-loopje :)quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:00 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
ik heb 2 willekeurige weken uit 2005 gepakt , en dit werkt gewoon! Alleen als ik bijv. week 52 pak , dan pakt ie ook 1 januari 2006 mee, maarja dat maakt niet zoveel uit.
1 2 3 4 5 6 7 | for ($i = 1970; $i < 2038; $i++) { $d = getFirstDayOfWeek($i, 42); if( (date('W',$d) != 42) or (date('N',$d) != 1) ) echo $i.' '; } echo"\nDone"; ?> |
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:19 schreef broodmonkeh het volgende:
weer iets nieuws , ben vandaag niet echt helder :')
Je selecteerd 2 weeknummers bijv. 1 en 8 , hoe krijg ik dan alle nummers daartussen ? 2 , 3 , 4, 5 , 6 ,7.
1 2 3 4 | for($i = 1; $i <= 8; $i++){ nummers[] = $i } |
Is dit wat voor je? http://nl2.php.net/manual/en/function.imagettftext.php#58081quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:51 schreef Chandler het volgende:
Niemand iets over mijn GD probleem? Zou heel fijn zijn
Dan krijg je ditquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:00 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Is dit wat voor je? http://nl2.php.net/manual/en/function.imagettftext.php#58081
1 2 3 4 5 6 7 | for($i=0; $i<=$count; $i++){ echo $datum['begin'][$i]."/".$datum['eind'][$i]; if ($i %2){ echo "<br />"; } } |
Van die <= zou ik < maken ;)quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:27 schreef markiemark het volgende:
[...]
1
2$count = count($array);
for($i=0; $i<=$count; $i++){
als je ieder record in een div zet, en die left laat floaten, gaat het vanzelf goedquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:58 schreef broodmonkeh het volgende:
Al haal ik bijv. een variabele hoeveelheid aan gegevens uit de database, hoe zorg ik ervoor dat ik zeg maar om de 2 gegevens die ik uit de database haal een nieuwe regel begint?
data1 data2
data3 data4
data5 data6
data7 data8
Nog bedankt voor de antwoorden op mijn vorige vraag, range() was idd wat ik zocht!
Volgens mij nietquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:05 schreef WyriHaximus het volgende:
Ff snel mysql vraagje, heeft mysql een vergelijkbare functie strtolower (zoals in php)?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | $dir = Array(); $file = Array(); $current = "."; $handle = opendir($current); while($files = readdir($handle)) { if($files != "." && $files != "..") { if(is_dir($files)) $dir[] = $files; else $filelist[] = $files; } } echo "dir<br />"; foreach($dir AS $directory) { echo $directory . "<br />"; } echo "<br />file<br />"; foreach($filelist AS $file) { echo $file . "<br />"; } ?> |
1 2 3 | $current = "."; word $current = "maphoger/nogeenmaphoger"; ?> |
Ah tof dankje :D!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:17 schreef PiRANiA het volgende:
wel dus:
LOWER(str)
zie http://dev.mysql.com/doc/(...).html#function_lower
1 2 3 | $sql = "SELECT * FROM table WHERE LOWER(field) = '" . strtolower($var) . "'"; ?> |
De standaard collation (van MySQL) is case insensitive, dus dan is het omzetten naar lowercase overbodig.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:54 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ah tof dankje!
[ code verwijderd ]
ftw![]()
Wijzig baar dus of niet?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:19 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
De standaard collation (van MySQL) is case insensitive, dus dan is het omzetten naar lowercase overbodig.
Je moet is_dir() het hele pad geven, niet alleen filename.ext maar bijv ./filename.extquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:42 schreef Vlek het volgende:
Bij het uitlezen van een map dmv readdir loop ik tegen het probleem op dat zodra de map niet de huidige map is waar het script in staat, hij het verschil tussen een map of bestand niet ziet.
[ code verwijderd ]
Als ik het zo doe en het script in de map zelf zet, ziet hij het verschil wel, maar zodra ik het script een map hoger of lager plaats en de uit te lezen map verander naar de naam van die map, ziet hij het vershil niet en geeft elke map als een bestand weer.
het enige wat ik dan verander is dit:
[ code verwijderd ]
Iemand enig idee waar dit door komt?
Bedankt, dat was dus idd de oplossing.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:08 schreef ralfie het volgende:
[..]
Je moet is_dir() het hele pad geven, niet alleen filename.ext maar bijv ./filename.ext
maak er dus is_dir($current .'/'. $files) van.
Verder kan is_dir() ook false geven als de directory bijvoorbeeld niet schrijfbaar is, let daar ook op.
Ja, je kunt het per kolom instellen. Maar je kunt bijvoorbeeld ook bij een vergelijking in de WHERE een andere collation opgeven:quote:
1 2 3 | FROM t1 WHERE _latin1 'Müller' COLLATE latin1_german2_ci = k; |
Ah zo okquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:59 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ja, je kunt het per kolom instellen. Maar je kunt bijvoorbeeld ook bij een vergelijking in de WHERE een andere collation opgeven:
[ code verwijderd ]
Zie MySQL: Using COLLATE in SQL Statements
SUM(kolomnaam)quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:02 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ah zo ok!
Ff ander vraagje, ik heb een int veld en die wil ik van alles in de tabel bij elkaar optellen. Dus als er
row 0: 1
row 1: 2
row 2: 3
In staat dan moet er 6 uit komen, daar was in mysql een functie voor, weet iemand die heeltoevallig?![]()
http://www.tizag.com/phpT/quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:01 schreef Ozzlewozzle het volgende:
Een vriend van me wil gaan beginnen met PHP, wat voor websites/tutorials raad ik hem aan?
http://nl3.php.net/manual/en/quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:01 schreef Ozzlewozzle het volgende:
Een vriend van me wil gaan beginnen met PHP, wat voor websites/tutorials raad ik hem aan?
Ik heb hier het boek "Basiscursus PHP 5" liggen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:01 schreef Ozzlewozzle het volgende:
hoor van mensen dat "php5 zonder stress" een goed boekje moet wezen om in te stappenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:01 schreef Ozzlewozzle het volgende:
1 2 3 4 | Crientj [MoeMoe] Jordeh [Fred] Fred |
Dat is toch vrij recht toe recht aan op te lossen? Je loopt door de records heen. Per record bepaal je de positie van "[" en van "]". Het stuk daartussen is wat je zoekt, dus dat zet je in je array. Wat is 't probleem?quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:37 schreef JortK het volgende:
Kan iemand me daarmee helpen ?
Optie 3 en eingelijk mij favoriete optie: Pak een packet sniffer en reverse engineer het IMAP protocolquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:50 schreef mschol het volgende:
klein vraagje:
ik ben bezig met een mini mail applicatie voor mijzelf
en ik vraag mij af of ik iets eraan kan doen dat Imap_open() 3x verbind met mijn mailserver voor een fout te geven...
in php5 kan je wel de hoeveelheid retries instellen, maar aangezien ik 4 gebruik heb ik 2 mogelijke oplossingen:
1) upgrade naar php5 (en hopen dat de rest van mij scripts het blijft doen)
2) een workaround voor imap_open zodat hij maar 1x verbind..
alleen die workaround kan ik niet vinden, dan blijft alleen optie 1 over...
iemand nog andere ideeen?
zo'n goeie scripter ben ik nou ook weer niet...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:57 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Optie 3 en eingelijk mij favoriete optie: Pak een packet sniffer en reverse engineer het IMAP protocol. (Je kunt natuurlijk ook de RFC's lezen
.) En zelf een pure php imap class bouwen (of er ergens 1 zoeken http://phpclasses.org/ staat altijd wel iets).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <p><select if(isset($Branche)){ echo "value=\"$Branche\" "; } name="Branche"> $result = mysql_query("SELECT * FROM branche"); <option value="alles">Alles</option> while($retval=mysql_fetch_array($result)) { <option value=" echo($retval['id']); "> echo($retval['naam']); </option> } </select></p> ?> |
ik weet hoe je een checklist maakt met html, maar hoe krijg ik de query goed dat alle items die normaal in de list worden weergegeven nu een checkboxje wordenquote:
1 2 3 4 | $query = "UPDATE menu SET order = '$i' WHERE id = $menu"; mysql_query($query) or die(mysql_error()); ?> |
Ik zou kiezen voor een id als categorie[13], categorie[15] en categorie[21]. Van een aangevinkte checkbox wordt de naam doorgegeven naar het php-script, en op deze manier komt dat netjes in een array terecht. Daar kun je met een simpel loopje wel doorheenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:36 schreef Dzy het volgende:
Genereer een lijstje met checkboxes met als naam bijvoorbeeld Categorie21 en dan is de ID van de categorie in dit geval dus 21. Je geeft hem ook die value mee. Dan loop je door alle checkboxen heen bij de zoek opdracht en geef je in de where clausule een dergelijke constructie mee:
WHERE
categorie = 13
OR
categorie = 15
OR
categorie = 21
Als bv die 3 gecheckt zijn.
zowel order als id is een veld ? als je id niet als een integer/float hebt gedefinieerd moet je er apostroffen omheen zettenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:26 schreef BaggerUser het volgende:
krijg een foutmelding![]()
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'order = '0' WHERE id = '2'' at line 1
[ code verwijderd ]
snap er niks van die regel code heeft altijd gewerkt ?
Dit is imo nog steeds netter:quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:36 schreef Dzy het volgende:
Genereer een lijstje met checkboxes met als naam bijvoorbeeld Categorie21 en dan is de ID van de categorie in dit geval dus 21. Je geeft hem ook die value mee. Dan loop je door alle checkboxen heen bij de zoek opdracht en geef je in de where clausule een dergelijke constructie mee:
WHERE
categorie = 13
OR
categorie = 15
OR
categorie = 21
Als bv die 3 gecheckt zijn.
1 |
iemand enig idee? kan nemlijk niet erg verder als het niet wil en heb zo'n beetje alle komma's al op alle plekken gehad..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:26 schreef BaggerUser het volgende:
krijg een foutmelding![]()
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'order = '0' WHERE id = '2'' at line 1
[ code verwijderd ]
snap er niks van die regel code heeft altijd gewerkt ?
nee die werkt ook niet.. (ookal krijg ik geen foutmelding) snap per niks van...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:31 schreef Roönaän het volgende:
Heb je al een simpele echo $query geprobeerd?
Probeer deze eens:
$query = sprintf("UPDATE menu SET order = '%d' WHERE id = '%s'", intval($id), mysql_real_escape_string($menu));
Gebruik je overigens een variabele voor de tabelnaam? (bijv, $query = "UPDATE $tabel SET ..") Het zou weleens kunnen zijn dat de tabelnaam simpelweg leeg is.
-r-
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | $root = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/cms"; require_once($root.'/check.php'); $i = 1; foreach ($_GET['menu'] as $menu) { //$query = "UPDATE menu SET order = '$i' WHERE id = "; //mysql_query($query) or die(mysql_error()); $query = sprintf("UPDATE menu SET order = '$menu' WHERE id = '$i'"); //echo $i."". $menu ."<br />"; $i++; } ?> |
ja je had gelijk maar hij wil heel die tabel niet updaten (teminste de sql statement in php is niet goed volgens mij)quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:36 schreef Roönaän het volgende:
Moet het niet SET order = $i WHERE id = $menu zijn? Maar dan beveiligd tegen sql injection?
Da's de eerste plek waar het fout kan gaan natuurlijk. Maar ik wil dat toch even naar het tweede plan verschuiven.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:56 schreef BaggerUser het volgende:
oke ik probeer het even uit te leggen (misschien doe ik namelijk wel iets heel raars?)
ik heb een list en die items kan ik sorteren (doormiddel van drag en drop)
zodra er hier iets veranderd vraagt hij een pagina aan dmv ajax en stuurt hij dit mee:
?menu[]=2&menu[]=1
de cyfers komen in volgorde van id..
vervolgens lees ik die array dus uit en geef ik menu ($menu (oftewel de id)) de order ($i) op volgorde..
Hoe ziet die query er exact uit in je php-script? Kun je de regels waar die query wordt opgebouwd eens op het forum zetten, tussen [php] en [ /php] tags?quote:het moet dus dit zijn:
UPDATE menu SET order = '$i' WHERE id = '$menu'
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:04 schreef Light het volgende:
[..]
Da's de eerste plek waar het fout kan gaan natuurlijk. Maar ik wil dat toch even naar het tweede plan verschuiven.
[..]
Hoe ziet die query er exact uit in je php-script? Kun je de regels waar die query wordt opgebouwd eens op het forum zetten
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | dit is mijn complete afhandeling: [php] $root = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/cms"; require_once($root.'/check.php'); $i = 1; foreach ($_GET['menu'] as $menu) { //$query = "UPDATE menu SET order = '$i' WHERE id = $menu"; //mysql_query($query) or die(mysql_error()); $query = sprintf("UPDATE menu SET order = '$i' WHERE id = '$menu'"); echo $i."". $menu ."<br />"; $i++; } ?> |
Handig.... maar heb je ook een username/password voor me?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:10 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
zie: http://rolfbroer.nl/cms/modules/Beheer/menu/index.php
sorry hij zou het nu moeten doen zonder wachtwoord en gebruikersnaam.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:08 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Handig.... maar heb je ook een username/password voor me?
En je controleert de input niet (je escape-t de strings niet), dus gaat de pagina onderuit bij verkeerde input, met de bijbehorende beveiligings risico's.
1 2 3 4 5 | include('xml.php'); $data = XML_unserialize('http://www.website.nl/5daagse.xml'); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | include('xml.php'); $xml = '5daagse.xml'; $data = XML_unserialize($xml); echo "<pre>"; print_r($data); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | /////////////////// LOGIN .PHP //////////////// if($dbpass == $userpass) { if($useractief == 1) { $_SESSION['user_id'] = $userid; $_SESSION['user_ip'] = $ip; $_SESSION['user_status'] = $userstatus; setcookie("cookie_ip", $ip, time() + 365 * 60 * 60 * 24); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 | ///////////////////// ADMIN.PHP//////////////////// function get_ip () { //$_SERVER['REMOTE_ADDR'] werkt niet altijd, daarom gebruik ik deze functie (niet van mij!!) if (@getenv ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) { $ip = @getenv ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']); } elseif (@getenv ($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'])) { $ip = @getenv ($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP']); } else { $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; } return $ip; } if(isset($_SESSION['user_id'])) { $ip = get_ip ($ip); if(($_SESSION['user_ip'] == $ip) && ($_SESSION['user_ip'] == $_COOKIE['cookie_ip'])) { if($_SESSION['user_status'] == 1) { }else{ echo 'Geen rechten ol kokstione'; exit(); } }else{ header("Location: /login"); } }else{ header("Location: /login"); } //}else{ ?> |
Ik heb geen idee wat er fout is, maar als je het script wat extra informatie (wat staat er precies in $_SESSION en $_COOKIE) laat uitspugen, dan kom je er vast zelf wel achter.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:20 schreef Drenthe het volgende:
Heeft iemand een idee waarom mijn script fout is?
misschien wordt je sessie niet opgeslagen omdat je em gelijk redirect...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:20 schreef Drenthe het volgende:
Heeft iemand een idee waarom mijn script fout is?
Bvd!!
OK ik ben al wat verder , het xml bestand moet in een variabele. Maar nu is nog steeds het probleem dat ie het XML bestand niet pakt o.i.d. Ik heb nu deze code:quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:34 schreef broodmonkeh het volgende:
Ik wil deze XML library gebruiken:
http://keithdevens.com/software/phpxml
Maar ik heb hiermee een probleem. Al neem ik die code over die daar staat, maar iets aanpas met mijn XML bestand , krijg ik een vage error.
Code:
[ code verwijderd ]
Ik krijg deze foutmelding:
Fatal error: Cannot pass parameter 1 by reference in /home/vanveldhoven/html/vanveldhoven.nl/testxml.php on line 4
Al zet ik nu het xml bestand in een variabele en deze dan in de functie zet , pakt ie het xml bestand gewoon niet. Dit dus:
[ code verwijderd ]
Uiteraard bestaat xml.php gewoon. Wat zit hier fout?
1 2 3 4 5 6 7 | include('xml.php'); $xml2 = "5daagse.xml"; $data = XML_unserialize($xml2); print_r("$data"); ?> |
dat zou prima moeten kunnen:quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:27 schreef ralfie het volgende:
Waarom de ""'s om $data? dat gaat nooit werken he...
zonder werkt et ook nietquote:Op zondag 28 oktober 2007 12:27 schreef ralfie het volgende:
Waarom de ""'s om $data? dat gaat nooit werken he...
Deze foutmelding komt eruit:quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:36 schreef mschol het volgende:
als je nou eens boven aan de code ini_set("error reporting", E_ALL) neer zet? (en kijkt of er dan een foutmelding uit komt rollen?)
nvm , dit kwam omdat ik na die code van jou geen ; had gezet. Hij geeft nu verder geen fouten!quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:43 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Deze foutmelding komt eruit:
Parse error: syntax error, unexpected T_INCLUDE in /home/website/html/website.nl/testxml.php on line 3
Het "werkt' wel, maar er gebeurt niet wat je wil. Je gebruikt print_r() om de details van een variabele te zien, als je "" om die variabele heen zet dan wordt de waarde eerst omgezet naar string, waardoor je een heleboel informatie verliest.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:31 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zou prima moeten kunnen:
http://nl3.php.net/manual/en/language.variables.php
Je gebruikt een url/filename als parameter voor XML_unserialize(). Klopt dat wel? Is het mss de bedoeling dat je een xml-string aanlevert?quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:37 schreef broodmonkeh het volgende:
maar niemand die verder nog een oplossing heeft? Of een andere manier om XML te parsen met php4?
nvm, het werktquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:10 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Je gebruikt een url/filename als parameter voor XML_unserialize(). Klopt dat wel? Is het mss de bedoeling dat je een xml-string aanlevert?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 | ( [Vijfdaagseverwachting attr] => Array ( [aanmaakdatum] => 20071028 [aanmaaktijd] => 00:48 ) [Vijfdaagseverwachting] => Array ( [Plaatsen] => Array ( [Plaats attr] => Array ( [naam] => Landelijk ) [Plaats] => Array ( [Verwachtingen] => Array ( [Verwachting] => Array ( [0 attr] => Array ( [dagnaam] => maandag [dag] => 29 [maandnaam] => oktober [maand] => 10 [jaar] => 2007 [datum] => 20071029 ) [0] => Array ( [minimumtemperatuur] => 10 [maximumtemperatuur] => 12 [windrichting] => wzw [windsnelheid] => 3-5 [weersymbool] => I [weersomschrijving] => regen ) [1 attr] => Array ( [dagnaam] => dinsdag [dag] => 30 [maandnaam] => oktober [maand] => 10 [jaar] => 2007 [datum] => 20071030 ) [1] => Array ( [minimumtemperatuur] => 7 [maximumtemperatuur] => 11 [windrichting] => wnw [windsnelheid] => 3-5 [weersymbool] => E [weersomschrijving] => buien ) [2 attr] => Array ( [dagnaam] => woensdag [dag] => 31 [maandnaam] => oktober [maand] => 10 [jaar] => 2007 [datum] => 20071031 ) [2] => Array ( [minimumtemperatuur] => 6 [maximumtemperatuur] => 13 [windrichting] => wzw [windsnelheid] => 3-4 [weersymbool] => C [weersomschrijving] => zwaar bewolkt ) [3 attr] => Array ( [dagnaam] => donderdag [dag] => 1 [maandnaam] => november [maand] => 11 [jaar] => 2007 [datum] => 20071101 ) [3] => Array ( [minimumtemperatuur] => 9 [maximumtemperatuur] => 14 [windrichting] => wzw [windsnelheid] => 3-4 [weersymbool] => C [weersomschrijving] => zwaar bewolkt ) [4 attr] => Array ( [dagnaam] => vrijdag [dag] => 2 [maandnaam] => november [maand] => 11 [jaar] => 2007 [datum] => 20071102 ) [4] => Array ( [minimumtemperatuur] => 10 [maximumtemperatuur] => 14 [windrichting] => wnw [windsnelheid] => 3-4 [weersymbool] => C [weersomschrijving] => zwaar bewolkt ) ) ) ) ) ) ) |
1 2 3 | print_r($arr['vijfdaagseverwachting']['plaatsen']['plaats']['verwachtingen']['verwachting'][0]); ?> |
Deze is wel erg eenvoudig hoor :P (afhankelijk van hoe streng hij moet zijn)quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:37 schreef Chandler het volgende:
Regex vraagje.
Ik wil uit afbeeldingen de data lezen (YYYY:MM:DD HH:II:SS) maar kon nergens een regex pattern vinden die dit mogelijk maakt, heeft iemand deze liggen of kan iemand deze zo uit zijn mouw toveren? want na 3 uur houdt ik het voor gezien :X
:D en ja ik heb gepoogd een pattern te maken maar kreeg het niet voor elkaar :X
1 |
Ik zou een - als scheidingsteken tussen jaar, maand en dag gebruiken, maar goed :)quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:37 schreef Chandler het volgende:
Regex vraagje.
Ik wil uit afbeeldingen de data lezen (YYYY:MM:DD HH:II:SS) maar kon nergens een regex pattern vinden die dit mogelijk maakt, heeft iemand deze liggen of kan iemand deze zo uit zijn mouw toveren? want na 3 uur houdt ik het voor gezien :X
:D en ja ik heb gepoogd een pattern te maken maar kreeg het niet voor elkaar :X
1 2 3 | preg_match("/(\d{4}):(\d{2}):(\d{2}) (\d{2}):(\d{2}):(\d{2})/U", $string, $matches); ?> |
Let er wel op dat de keys van een array case sensitive zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:11 schreef Catch22- het volgende:
[ code verwijderd ]
wat gebeurt er als je dat doet?
idd nog met hoofdletters maar het ging om het principe en heb et voor elkaarquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:11 schreef Catch22- het volgende:
[ code verwijderd ]
wat gebeurt er als je dat doet?
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:51 schreef FredvZ het volgende:
Een eenvoudig vraagje, met waarschijnlijk ook een simpel antwoord. Maar ik zie hem niet.
Hoe kan ik met PHP eenvoudig vaststellen of iemand een mobiele browser gebruikt of niet? Welke browser precies maakt niet, als ik maar kan vaststellen of iemand achter een computer zit of een pda.
1 2 3 | $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ?> |
Zover was ik ook al, maar welk op onderdeel moet ik controleren om vast te stellen of men 'vast' of 'mobiel' is?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:59 schreef WyriHaximus het volgende:
[ code verwijderd ]
http://www.vividimagemark(...)ib/browsers_phone.pmquote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zover was ik ook al, maar welk op onderdeel moet ik controleren om vast te stellen of men 'vast' of 'mobiel' is?
Jeps, idee dat is dat ik DVD-database heb waarmee ik in de winkel via mijn mobiel kan zien of ik een film al heb of op een wenslijst zetten. Om dataverkeer te besparen wil ik voor mijn mobiel dus minder gegevens doorsturen. Maar dan moet ik wel kunnen vaststellen dat het een mobiel is.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:18 schreef Catch22- het volgende:
Je kan afaik ook een aparte stylesheet instellen voor mobiele devices?
ik neem aan dat het daarom te doen is
Nee afaik is er geen standaard dus moet je er op checken. Er zijn wel her en der classes die dat al heel uitgebreid kunnen checken voor jequote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:14 schreef FredvZ het volgende:
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik voor elke browser apart moet gaan controleren
Is er dan niemand op het idee gekomen om standaard hiervoor op te zetten![]()
Toch jammer, want nu staan duizenden webservers miljoenen keren dezelfde conclusie uit te rekenen... Zonde van de rekenkracht en dus ook performance.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:31 schreef WyriHaximus het volgende:
Nee afaik is er geen standaard dus moet je er op checken. Er zijn wel her en der classes die dat al heel uitgebreid kunnen checken voor je. Dus die zou je ook kunnen gebruiken
.
Dusquote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:58 schreef Catch22- het volgende:
http://www.w3.org/TR/html401/types.html#type-media-descriptors
1 |
1 2 3 4 5 | $foutmelding.= form_bezwaar; } else { $_SESSION['bezwaar'] = $bezwaar; } |
1 2 3 4 5 | // hier verder } else { // hier foutmelding } |
1 |
"0" is dan natuurlijk een niet lege string, maar ik snap wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:39 schreef SuperRembo het volgende:
empty("0") levert true, erg irritant!
Ik weet niet of PHP if-statements halverwege afkapt, maar als hij dat wel doet:quote:Het nadeel van code van Geqxon is dat die een error geeft als $_POST['bezwaar'] niet bestaat.
1 |
Dat is toch vrij logisch? 0 = false en dat is dus emptyquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:39 schreef SuperRembo het volgende:
empty("0") levert true, erg irritant!
Het nadeel van code van Geqxon is dat die een error geeft als $_POST['bezwaar'] niet bestaat.
Ben ik niet met je eens, als het een integer 0 was, ok. Maar een string met "0" is niet leeg, daar staat namelijk 1 character in, een 0. Dus niet empty.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is toch vrij logisch? 0 = false en dat is dus empty
ik controleer gewoon op de user-agent-string die mijn telefoon meestuurd, helaas werkt het daarom dus ook alleen met mijn telefoonquote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jeps, idee dat is dat ik DVD-database heb waarmee ik in de winkel via mijn mobiel kan zien of ik een film al heb of op een wenslijst zetten. Om dataverkeer te besparen wil ik voor mijn mobiel dus minder gegevens doorsturen. Maar dan moet ik wel kunnen vaststellen dat het een mobiel is.
hij evalueert een string 0 naar false, dat is nu eenmaal vaak zo.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:32 schreef Dzy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, als het een integer 0 was, ok. Maar een string met "0" is niet leeg, daar staat namelijk 1 character in, een 0. Dus niet empty.
Ja ok, maar het is niet echt logisch. Een van de weinige echte flaws in PHP vind ik, het loose typenquote:Op zaterdag 3 november 2007 02:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hij evalueert een string 0 naar false, dat is nu eenmaal vaak zo.
http://nl.php.net/empty
Heerlijk. Doe mij maar extreem stricte type-casting zoals in Java.quote:Op zaterdag 3 november 2007 02:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hij evalueert een string 0 naar false, dat is nu eenmaal vaak zo.
1 |
Die limit weghalen, probeer de GROUP BY eensquote:Op zondag 4 november 2007 16:14 schreef beerten het volgende:
ik heb 2 tabellen. Eentjke met fotoalbuims, eentje met de foto's
Nu wil ik op de voorpagina van het fotoscript alle albums afbeelden, met foto.
Met een query selecteer alle albums, en van ieder album één foto. Maar hoe doe ik dat????
[ code verwijderd ]
Met deze query haalt ie slecht één record op. Niet van ieder album één record. Hoe flik ik m dit?
Oh ja, dat was het..... Thanx!quote:Op zondag 4 november 2007 16:20 schreef JortK het volgende:
[..]
Die limit weghalen, probeer de GROUP BY eens
De vraag is welke foto je voor elk album wil laten zien.quote:Op zondag 4 november 2007 16:14 schreef beerten het volgende:
ik heb 2 tabellen. Eentjke met fotoalbuims, eentje met de foto's
Nu wil ik op de voorpagina van het fotoscript alle albums afbeelden, met foto.
Met een query selecteer alle albums, en van ieder album één foto. Maar hoe doe ik dat????
[ code verwijderd ]
Met deze query haalt ie slecht één record op. Niet van ieder album één record. Hoe flik ik m dit?
1 2 3 | SELECT fotos.*, fotoalbum.* FROM fotos, fotoalbum WHERE fotos.album_id=fotoalbum.fotoalbum_id ORDER BY rand(); ?> |
Die query geeft alle foto's in willekeurige volgorde. Dat is dus niet wat ie wil.quote:Op zondag 4 november 2007 18:09 schreef Catch22- het volgende:
[ code verwijderd ]
?
ff zoeken met google, zijn wel voorbeelden.
een LIMIT 1 erachter danquote:Op zondag 4 november 2007 19:29 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Die query geeft alle foto's in willekeurige volgorde. Dat is dus niet wat ie wil.
Maakt geen flikker uit. Een willekeurige foto. Mocht ik een specifieke foto willen, dan moet ik dit ergens instellen per album. Oftewel, een extra tabel.quote:Op zondag 4 november 2007 17:55 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
De vraag is welke foto je voor elk album wil laten zien.
Dan heb je nu vast zo'n brakke query die leunt op de brakke implementatie van group by door MySqlquote:Op zondag 4 november 2007 21:30 schreef beerten het volgende:
GROUP BY deed de truuk!
Welke foto maakt niet uit, de volgorde dus ook niet.quote:Op zondag 4 november 2007 19:29 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Die query geeft alle foto's in willekeurige volgorde. Dat is dus niet wat ie wil.
Kijk hier eens.quote:Op maandag 5 november 2007 06:41 schreef beerten het volgende:
[..]
Welke foto maakt niet uit, de volgorde dus ook niet.
Dat GROUP BY een brakke ondersteuning kent in MySQL is voor mij nieuw. Ik laat me verassen!
1 2 3 4 5 6 7 | (SELECT f.filename FROM fotos f WHERE f.album_id = a.fotoalbum_id ORDER BY Rand()) filename FROM fotoalbum a ORDER BY a.name |
$sql = "SELECT fotoalbum.fotoalbum_id,quote:Op maandag 5 november 2007 12:22 schreef SuperRembo het volgende:
Als je maar 1 veld van de fotos tabel nodig hebt dan kan je het zo doen
[ code verwijderd ]
Als je meer velden uit fotos nodig hebt dan wordt 't wat lastiger. (Of als je een oude MySQL versie gebruikt zonder subselect ondersteuning).
Hehe, zelfs voor OS X! Nu ben ik best tevreden over MAMP. Maar goed, ik zal deze zeker eens proberen onder Windows dan! Thanks!quote:
link?quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:56 schreef Geqxon het volgende:
Zijn recursieve functies in PHP mogelijk?
Edit: Jawel.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=recursion+php&btnG=Google+zoeken&meta=quote:
het gaat wel om bijna 40 jaar aan data he. Dus een link tussen Queen en the beatles is, is dat ze in dezelfde studio opgenomen hebben, maar ook dat Brian(gitarist) en Roger(drummer) in 2002 tijdens het jubileum-concert voor de Engelse koningin samen met Paul McCartney gespeeld hebben..quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:47 schreef Geqxon het volgende:
Een tabel met artiesten, en een koppeltabel voor de relaties tussen artiesten? Vervolgens een left join op de koppeltabel, en je hebt alle relaties.
Het werkt prima, alleen is het echt retetraag ten opzichte van andere programmeer talen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:35 schreef beerten het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=recursion+php&btnG=Google+zoeken&meta=
Ik werk er zelf mee in PHP, werkt uitstekend.
Waarom zou het niet werken????
last.fm biedt zo iets toch ook aan?quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef qu63 het volgende:
Ik heb weer eens een geniaal idee
Of het uitvoerbaar is, is weer een ander verhaal..
Ik wil een site (oid) opzetten, waarin je dan 1 artiest invult, en mijn site moet dan uitzoeken of die artiest een link heeft met Queen (dat is dus de uitgangsbasis)
dus:
INVOER -> Queen
INVOER -> ARTIEST/LOKATIE/BIJZONDERHEDEN -> Queen
dus met maximaal 1 tussenstap (een beetje zoals je bij hyves dus kan zien hoe je via via bij iemand terecht kan komen..)
Hoe zou ik mijn database op moeten stellen?
Er zit wel megaveel data in, dat weet ik wel...
Dus ook veel tabellen denk ik, maar hoe zit het met de onderlinge relaties? Hoe is dat makkelijk te maken?
Ik hoop dat het duidelijk is, an dat iemand me kan helpen
niet zo uitgebreid geloof ik..quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:46 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
last.fm biedt zo iets toch ook aan?
dat zal wel ja, daarom probeer ik het ook zo efficient mogelijk te doen.quote:En als je het over zulke hoeveelheden date hebt...
Wordt wat traag misschien?
Hoe omvangrijk is/zijn de database/gegevens? MySQL vind ik nog steeds supertof en gebruik ik nog het meest, maar voor hele omvangrijke databases zijn MSSQL of Oracle nog steeds meer geschikt, en kunnen sneller met grote aantallen gegevens omgaan.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef qu63 het volgende:
Ik heb weer eens een geniaal idee
Of het uitvoerbaar is, is weer een ander verhaal..
Ik wil een site (oid) opzetten, waarin je dan 1 artiest invult, en mijn site moet dan uitzoeken of die artiest een link heeft met Queen (dat is dus de uitgangsbasis)
dus:
INVOER -> Queen
INVOER -> ARTIEST/LOKATIE/BIJZONDERHEDEN -> Queen
dus met maximaal 1 tussenstap (een beetje zoals je bij hyves dus kan zien hoe je via via bij iemand terecht kan komen..)
Hoe zou ik mijn database op moeten stellen?
Er zit wel megaveel data in, dat weet ik wel...
Dus ook veel tabellen denk ik, maar hoe zit het met de onderlinge relaties? Hoe is dat makkelijk te maken?
Ik hoop dat het duidelijk is, an dat iemand me kan helpen
het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQLquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:02 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Hoe omvangrijk is/zijn de database/gegevens? MySQL vind ik nog steeds supertof en gebruik ik nog het meest, maar voor hele omvangrijke databases zijn MSSQL of Oracle nog steeds meer geschikt, en kunnen sneller met grote aantallen gegevens omgaan.
2000 is piece of cake voor MySQL, het is iets relevanter om te weten hoeveel tabellen met hoeveel geschatte reccords (en rond het maar ruig naar boven af). Het is een beetje de vraag wat je nou precies wilt gaan opslaan en hoe je dat doet. Als je dat op de juiste manier doet kan je veel snelheids winst halen net als met je queries goed optimaliserenquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQL
en omvangrijk zal zijn, zeker 2000 artiesten (minimaal) en dus links in maximaal 2 (A->B->Queen of A->Queen) stappen en de bijbehorende tabellen etc.
En dan dus nog de reden waarom ze linken, en dat kan weer onderverdeeld worden in personen/artiesten, plaatsen, optredens, nummers, etc.
je kan iets als wamp (windows apache mysql php) installeren (geen idee overigens of XAMPP hier al in voorziet..)quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:24 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb een php script, tis een simpel formulier dat opgestuurd wordt naar een email adres.. nu wil ik dat juist testen.. Ik heb XAMPP geinstalleerd en het formulier ziet er netjes uit maar hoe kan ik testen of ik idd ook dat mailtje krijg? Mijn eigen webspace ondersteunt geen php.. dus das geen optie..
Ik ben trouwens een php noob, het script is ook niet van mijzelf..
in dit geval kan je gewoon intval($var) gebruiken.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
Hoe zorg ik ervoor dat alles voor de - weg wordt gehaald? (zijn altijd 3 tekens, PC- of HK- of CO-)
Volgensmij is er een functie waarmee je de eerste 3 karakters kan weglaten maar welke
Oh, ik dacht dat we het over grotere getallen hadden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQL
en omvangrijk zal zijn, zeker 2000 artiesten (minimaal) en dus links in maximaal 2 (A->B->Queen of A->Queen) stappen en de bijbehorende tabellen etc.
En dan dus nog de reden waarom ze linken, en dat kan weer onderverdeeld worden in personen/artiesten, plaatsen, optredens, nummers, etc.
explode() gebruiken met - als delimiter: http://nl3.php.net/manual/nl/function.explode.phpquote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
Hoe zorg ik ervoor dat alles voor de - weg wordt gehaald? (zijn altijd 3 tekens, PC- of HK- of CO-)
Volgensmij is er een functie waarmee je de eerste 3 karakters kan weglaten maar welke
quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
Ok die van de smtp ga ik vanmiddag uitzoeken na me werk, dat had ik idd namelijk niet gedaan, waardoor die dus niet werkt iddquote:Op woensdag 7 november 2007 00:15 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan iets als wamp (windows apache mysql php) installeren (geen idee overigens of XAMPP hier al in voorziet..)
en dan het script in de root c.q. htdocs van je installatie zetten en deze benaderen via http://localhost/scriptnaam.php (let wel op 2 dingen:
1) apache moet draaien (duh)
2) stel in de php.ini (of in de installer of waar dan ook waar de php instellingen staan) als smtp_server de smtp server van je provider in
$var=implode(explode("-",$var);quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
1 2 3 | header('Content-Disposition: attachment; filename="'.$filename.'.'.$extension.'"'); ?> |
quote:Op woensdag 7 november 2007 14:07 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]
Wat ik zoek: Als ik mijn PHP pagina oproep (get.php?filename=CV&extension=pdf), dan wil ik de PDF graag in de browser zelf geopend krijgen. Door aan te geven dat het een PDF-file is, en vervolgens een readfile op de desbetreffende PDF-file uit te voeren, lukt dat nu.
Wat mij niet lukt: Dat mensen het zien als "CV.pdf", in plaats van "get.php?filename=CV&extension=pdf". Dat kan met bovenstaande header, maar doordat hij het als attachement doorgeeft kan ik de PDF niet meer in de browser openen.
Is dit mogelijk? Dus én bovenstaande header (custom filename), én het PDF bestand in de browser zelf kunnen openen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 | class mimetype { function getType($filename) { // get base name of the filename provided by user $filename = basename($filename); // break file into parts seperated by . $filename = explode('.', $filename); // take the last part of the file to get the file extension $filename = $filename[count($filename)-1]; // find mime type return $this->privFindType($filename); } function privFindType($ext) { // create mimetypes array $mimetypes = $this->privBuildMimeArray(); // return mime type for extension if (isset($mimetypes[$ext])) { return $mimetypes[$ext]; // if the extension wasn't found return octet-stream } else { return 'application/octet-stream'; } } function privBuildMimeArray() { return array( "ez" => "application/andrew-inset", "hqx" => "application/mac-binhex40", "cpt" => "application/mac-compactpro", "doc" => "application/msword", "bin" => "application/octet-stream", "dms" => "application/octet-stream", "lha" => "application/octet-stream", "lzh" => "application/octet-stream", "exe" => "application/octet-stream", "class" => "application/octet-stream", "so" => "application/octet-stream", "dll" => "application/octet-stream", "oda" => "application/oda", "pdf" => "application/pdf", "ai" => "application/postscript", "eps" => "application/postscript", "ps" => "application/postscript", "smi" => "application/smil", "smil" => "application/smil", "wbxml" => "application/vnd.wap.wbxml", "wmlc" => "application/vnd.wap.wmlc", "wmlsc" => "application/vnd.wap.wmlscriptc", "bcpio" => "application/x-bcpio", "vcd" => "application/x-cdlink", "pgn" => "application/x-chess-pgn", "cpio" => "application/x-cpio", "csh" => "application/x-csh", "dcr" => "application/x-director", "dir" => "application/x-director", "dxr" => "application/x-director", "dvi" => "application/x-dvi", "spl" => "application/x-futuresplash", "gtar" => "application/x-gtar", "hdf" => "application/x-hdf", "js" => "application/x-javascript", "skp" => "application/x-koan", "skd" => "application/x-koan", "skt" => "application/x-koan", "skm" => "application/x-koan", "latex" => "application/x-latex", "nc" => "application/x-netcdf", "cdf" => "application/x-netcdf", "sh" => "application/x-sh", "shar" => "application/x-shar", "swf" => "application/x-shockwave-flash", "sit" => "application/x-stuffit", "sv4cpio" => "application/x-sv4cpio", "sv4crc" => "application/x-sv4crc", "tar" => "application/x-tar", "tcl" => "application/x-tcl", "tex" => "application/x-tex", "texinfo" => "application/x-texinfo", "texi" => "application/x-texinfo", "t" => "application/x-troff", "tr" => "application/x-troff", "roff" => "application/x-troff", "man" => "application/x-troff-man", "me" => "application/x-troff-me", "ms" => "application/x-troff-ms", "ustar" => "application/x-ustar", "src" => "application/x-wais-source", "xhtml" => "application/xhtml+xml", "xht" => "application/xhtml+xml", "zip" => "application/zip", "au" => "audio/basic", "snd" => "audio/basic", "mid" => "audio/midi", "midi" => "audio/midi", "kar" => "audio/midi", "mpga" => "audio/mpeg", "mp2" => "audio/mpeg", "mp3" => "audio/mpeg", "aif" => "audio/x-aiff", "aiff" => "audio/x-aiff", "aifc" => "audio/x-aiff", "m3u" => "audio/x-mpegurl", "ram" => "audio/x-pn-realaudio", "rm" => "audio/x-pn-realaudio", "rpm" => "audio/x-pn-realaudio-plugin", "ra" => "audio/x-realaudio", "wav" => "audio/x-wav", "pdb" => "chemical/x-pdb", "xyz" => "chemical/x-xyz", "bmp" => "image/bmp", "gif" => "image/gif", "ief" => "image/ief", "jpeg" => "image/jpeg", "jpg" => "image/jpeg", "jpe" => "image/jpeg", "png" => "image/png", "tiff" => "image/tiff", "tif" => "image/tif", "djvu" => "image/vnd.djvu", "djv" => "image/vnd.djvu", "wbmp" => "image/vnd.wap.wbmp", "ras" => "image/x-cmu-raster", "pnm" => "image/x-portable-anymap", "pbm" => "image/x-portable-bitmap", "pgm" => "image/x-portable-graymap", "ppm" => "image/x-portable-pixmap", "rgb" => "image/x-rgb", "xbm" => "image/x-xbitmap", "xpm" => "image/x-xpixmap", "xwd" => "image/x-windowdump", "igs" => "model/iges", "iges" => "model/iges", "msh" => "model/mesh", "mesh" => "model/mesh", "silo" => "model/mesh", "wrl" => "model/vrml", "vrml" => "model/vrml", "css" => "text/css", "html" => "text/html", "htm" => "text/html", "asc" => "text/plain", "txt" => "text/plain", "rtx" => "text/richtext", "rtf" => "text/rtf", "sgml" => "text/sgml", "sgm" => "text/sgml", "tsv" => "text/tab-seperated-values", "wml" => "text/vnd.wap.wml", "wmls" => "text/vnd.wap.wmlscript", "etx" => "text/x-setext", "xml" => "text/xml", "xsl" => "text/xml", "mpeg" => "video/mpeg", "mpg" => "video/mpeg", "mpe" => "video/mpeg", "qt" => "video/quicktime", "mov" => "video/quicktime", "mxu" => "video/vnd.mpegurl", "avi" => "video/x-msvideo", "movie" => "video/x-sgi-movie", "ice" => "x-conference-xcooltalk" ); } } $mimetype = new mimetype; header('Content-type: ' . $mimetype->getType($file_name)); header('Content-Disposition: attachment; filename="' . $file_name . '"'); die(file_get_contents($file_name)); ?> |
1 2 3 | header('Content-Disposition: inline; filename="' . $file_name . '"'); ?> |
thanks!quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:31 schreef beerten het volgende:
[knip]
Is het anders een optie mod_rewrite te gebruiken? De gebruiker surft dan bijvoorbeeld naar somepage.tld/yourfile.ext, en gaat dan intern naar somepage.tld/get.php?filename=yourfile&extension=ext.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:26 schreef Geqxon het volgende:
Niet exactly wat ik zoek. Helaas is het niet mogelijk, las ik op Google.
[ code verwijderd ]
Dit zou perfect zijn, maar gaat helaas niet. Jammer
1 2 3 | Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:Program FilesxampphtdocsTESTcontact.php on line 108 ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 | // geef e-mail adres op van ontvanger $mail_ontv = "mijn@emailadres.nl"; // is niet 100% !!! function checkmail($mail) { $email_host = explode("@", $mail); $email_host = $email_host['1']; $email_resolved = gethostbyname($email_host); if ($email_resolved != $email_host && eregi("^[0-9a-z]([-_.~]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$mail)) $valid = 1; return $valid; } // als er niet op submit is gedrukt, of als er wel op is gedrukt maar niet alles ingevoerd is if (!$_POST['submit'] || $_POST['submit'] && (!$_POST['naam'] || !$_POST['mail'] || !checkmail($_POST['mail']) || !$_POST['msggs'] || !$_POST['onderwerp'])) { if ($_POST['submit'] && (!$_POST['naam'] || !$_POST['mail'] || !checkmail($_POST['mail']) || !$_POST['msggs'] || !$_POST['onderwerp'])) { echo "Je bent je naam, e-mail adres, onderwerp of bericht vergeten in te vullen. Ook kan het zijn "; echo "dat je een verkeerd e-mail adres hebt ingevuld.<p>"; } // form + tabel echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">"; echo "<form method=\"POST\" ACTION=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\">"; // naam echo "<tr><td>Naam:</td></tr>"; echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"naam\" value=\"" . $_POST['naam'] . "\"></td></tr>"; // space echo "<tr><td> </td></tr>"; echo "<tr><td>E-mail adres:</td></tr>"; echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"mail\" value=\"" . $_POST['mail'] . "\"></td></tr>"; // space echo "<tr><td> </td></tr>"; echo "<tr><td>Onderwerp:</td></tr>"; echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"onderwerp\" value=\"" . $_POST['onderwerp'] . "\"></td></tr>"; // space echo "<tr><td> </td></tr>"; echo "<tr><td>Bericht:</td></tr>"; echo "<tr><td><TEXTAREA name=\"msggs\" ROWS=\"6\" COLS=\"45\">" . htmlentities($_POST['msggs']) . "</TEXTAREA></td></tr>"; // space echo "<tr><td> </td></tr>"; // button echo "<tr><td> </td></tr>"; echo "<tr><td><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Versturen\"></td></tr>"; // sluit form + tabel echo "</form>"; echo "</table>"; } // versturen naar else { // set datum $datum = date("d.m.Y H:i"); // set ip $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $inhoud_mail = "===================================================\n"; $inhoud_mail .= "Ingevulde contact formulier\n"; $inhoud_mail .= "===================================================\n\n"; $inhoud_mail .= $_SERVER['SCRIPT_URI'] . "\n\n"; $inhoud_mail .= "Naam: " . $_POST['naam'] . "\n"; $inhoud_mail .= "E-mail adres: " . $_POST['mail'] . "\n"; $inhoud_mail .= "Bericht:\n"; $inhoud_mail .= $_POST['msggs'] . "\n\n"; $inhoud_mail .= "Verstuurd op " . $datum . " via het ip " . $ip . "\n\n"; $inhoud_mail .= "===================================================\n\n"; // -------------------- // spambot protectie // ------ // van de tutorial: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/340/ // ------ $headers = "From: " . $_POST['naam'] . " <" . $_POST['mail'] . ">"; $headers = stripslashes($headers); $headers = str_replace("\n", "", $headers); // Verwijder \n $headers = str_replace("\r", "", $headers); // Verwijder \r $headers = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $headers)); // Slashes van quotes $_POST['onderwerp'] = str_replace("\n", "", $_POST['onderwerp']); // Verwijder \n $_POST['onderwerp'] = str_replace("\r", "", $_POST['onderwerp']); // Verwijder \r $_POST['onderwerp'] = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $_POST['onderwerp'])); // Slashes van quotes mail($mail_ontv, $_POST['onderwerp'], $inhoud_mail, $headers); echo "<h1>Je e-mail is verstuurd</h1>"; echo "<p>Bedankt voor het versturen van een e-mail. Je zult snel een antwoord "; echo "krijgen indien dit nodig is.</p>"; echo "<p>We nemen alles serieus en zullen vertrouwelijk omgaan met de informatie "; echo "die we binnen krijgen. Je e-mail adres zal nooit aan derden worden verstrekt.</p>"; } ?> |
Right, ik zat al te kijken naar dat IPN. Ik denk dat ik zelf een winkelwagen ga bouwen in ieder geval en dan gebruik maak van de mogelijkheid om de inhoud te uploaden naar PayPal. Ik zat alleen nog te kijken hoe je dan kon controleren of de betaling daadwerkelijk gedaan was zodat de order verwerkt kan worden.quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:23 schreef Chandler het volgende:
Kun je hier wat mee? http://www.web-bureau.com/modules/free-php-paypal-ipn-script.php
Hmja, dan krijg je voor elk product een knopje "add to cart" van PayPal. Maar ik wil ook nog een andere betalingswijze aanbieden. Dus werk liever eerst "lokaal" met een karretje en als men kiest om via paypal te betalen dan wordt dat karretje geuploaded.quote:
1 2 3 4 5 | $conn = odbc_connect ( "S&S Webfile", "", ""); $sql = "SELECT * FROM BAC5130 WHERE Nr = 100741"; $rs = odbc_exec( $conn, $sql ); ?> |
http://nl2.php.net/manual/nl/function.odbc-fetch-array.php ?quote:Op zaterdag 10 november 2007 18:55 schreef wobbel het volgende:
Sjongejonge wat een geouwehoer met ODBC zeg....
[ code verwijderd ]
Maar hoe gebruik ik de data uit $rs nou? ik wil namelijk net zoals mysql_fetch_assoc enzo de data kunnen gebruiken om $assoc->Naam en $assoc->Telefoonnummer te kunnen gebruiken...maar hoe werkt dat in ODBC?
Nee, maar het kan wel met setlocale()quote:Op zondag 11 november 2007 16:36 schreef Chandler het volgende:
Is het ook mogelijk om bij date_format nederlandse maanden te krijgen ipv engelse?
dus ipv February ==> Februari
Volgens de rule moet de url beginnen mer "reports", maar hij begint met "/reports".quote:Op zondag 11 november 2007 16:36 schreef Chandler het volgende:
RewriteRule ^reports/([0-9])-([0-9])/(.*).html$ /index.php?mod=reports&id=$1&page=$2
werkt niet, wil de volgende url omzetten.
/reports/1-1/titel_van_de_pagina.html
ziet iemand de fout?
quote:Op zondag 11 november 2007 16:36 schreef Chandler het volgende:
En dan nog een andere kleine vraag over htaccess.
RewriteRule ^reports/([0-9])-([0-9])/(.*).html$ /index.php?mod=reports&id=$1&page=$2
werkt niet, wil de volgende url omzetten.
/reports/1-1/titel_van_de_pagina.html
ziet iemand de fout?
1 |
Jammer eingelijkquote:Op zondag 11 november 2007 17:02 schreef SuperRembo het volgende:
Nee, maar het kan wel met setlocale()
[ code verwijderd ]
Dat is het probleem nietquote:Op zondag 11 november 2007 17:05 schreef SuperRembo het volgende:
Volgens de rule moet de url beginnen mer "reports", maar hij begint met "/reports".
Report 1, pagina 1quote:Op zondag 11 november 2007 17:11 schreef Thomass het volgende:
[ code verwijderd ]
zoiets wellicht? tis niet helemaal duidelijk of de id 1-1 is of dat id=1 en page=1 snapje
1 |
Iemand?quote:Op donderdag 8 november 2007 17:07 schreef wc-eend het volgende:
Ok mensen, ik heb een probleem met een script dat ik van hier heb.. Als ik hem opsla als php (mbv dreamweaver) en dan view ik het bestand mbv Xampp..
Het ziet er netjes uit, maar als ik het form invul en op verstuur druk krijg ik dit:
[ code verwijderd ]
Ik heb in het php.ini bestand (die in xampp/apache/bin staat) de smtp instellingen al gewijzigd en ook in het php.ini bestand in xampp/php
Nu lijkt het alsof de fout in de code zelf zit maar dat kan ik niet vinden (ben nog een echte noob) Weet iemand hier iets over?
Dit is de code:
[ code verwijderd ]
Nee, die is alleen maar liev voor googlequote:Op zondag 11 november 2007 17:34 schreef Thomass het volgende:
Dus titel-van-de-pagina is niet relevant?
Wellicht zoiets
[ code verwijderd ]
Staat er eventeel een php.ini in je windows directory? dat wil ook nog wel eens voorkomenquote:Op zondag 11 november 2007 18:16 schreef wc-eend het volgende:
Iemand?
Ik heb vista een grondige search naar php.ini laten zoeken, 4 results, in alle 4 veranderd en nu werkt het.. wrom kwam ik daar zelf niet opquote:Op zondag 11 november 2007 19:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Staat er eventeel een php.ini in je windows directory? dat wil ook nog wel eens voorkomen
Wil de echt php.ini nu opstaanquote:Op zondag 11 november 2007 19:38 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Ik heb vista een grondige search naar php.ini laten zoeken, 4 results, in alle 4 veranderd en nu werkt het.. wrom kwam ik daar zelf niet op
Ziet er voor een simpele pagina strak uit.quote:Op maandag 12 november 2007 00:07 schreef no1uknow het volgende:
http://rtc.x10hosting.com/pvhw/
Mijn eerste echte beetje php/sql website
Heb je al eens op edt geklikt?quote:Op maandag 12 november 2007 00:26 schreef no1uknow het volgende:
Bij de weg, als ik iets in een tabel wil veranderen (de content van de desbetreffende pagina) en ik klik op start (is dus in PHPMyAdmin) dan doet 'ie soms NIKS.
Dan staat er gewoon
SQL-query:
SELECT *
FROM `teksten`
LIMIT 0 , 30
Wat moet ik hier nou meeHoezo kan dit? hoe kan ik dit oplossen?
Oh shit vergeten.quote:Op maandag 12 november 2007 00:57 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Heb je al eens op edt geklikt?
voer je wel een Update query of insert query uit?quote:Op maandag 12 november 2007 01:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Oh shit vergeten.
Maar even zonder dollen, ik zit die inhoud te editen, klik op start om de wijzigingen door te voeren, en dan krijg je dat SQL Query blabla weer, en niet daaronder de wijzingingen die daar wel hadden moeten staan.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $query = "SELECT id,title,datum FROM meeting_categories WHERE online='1' ORDER BY time_code DESC"; $result = mysql_query($query)or die(mysql_error()); While($cats = mysql_fetch_array($result)) { $query2 = "SELECT id FROM meeting_images WHERE categorie ='$cats[id]' "; $max = mysql_num_rows(mysql_query($query2)); echo '<a href="?cat='. $cat.'">'.stripslashes(stripslashes($cats[title])).'</a> '.$cats[datum].' ('.$max.')<br>'; } ?> |
1 2 3 | $query2 = "SELECT id FROM meeting_images WHERE categorie =' " . $cats[id] . "' "; ?> |
Dat volg ik dan weer even niet, maargoed.quote:Op maandag 12 november 2007 10:14 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat is je tabel indeling/structuur? En sowieso, probeer je aan te leren om met tabellen als deze met bijvoorbeeld ID velden te werken in plaats van alle werk op varchar en text te gooien. Maak een veldje pag_id aan of zo.
Je indeling ziet er nu ongeveer zo uit:quote:Op maandag 12 november 2007 14:55 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat volg ik dan weer even niet, maargoed.
Het was al opgelost, Geqxon heeft me geholpen door gewoon handmatig de SQL Querie te 'maken'.
UPDATE teksten SET inhoud 'blabla' where (iets) = (de desbetreffende pagina)
Zoiets was het.
Nog wel bedankt voor de moeite ^O^
1 2 3 4 5 6 | -------------------- pag 1 | tekst 1 pag 2 | tekst 2 pag 3 | tekst 3 pag 4 | tekst 4 |
1 2 3 4 5 6 | ------------------------ 1 | pag 1 | tekst 1 2 | pag 2 | tekst 2 3 | pag 3 | tekst 3 4 | pag 4 | tekst 4 |
Misschien helpt het als je een index maakt op de juiste kolommen?quote:Op maandag 12 november 2007 14:01 schreef Darkomen het volgende:
ik heb een probleempje met de onderstaande code, hij werkt wel maar het duurt 12 seconden voordat de boel geladen is.
Haal alles binnen met 1 query dmv een JOIN.quote:Op maandag 12 november 2007 14:01 schreef Darkomen het volgende:
ik heb een probleempje met de onderstaande code, hij werkt wel maar het duurt 12 seconden voordat de boel geladen is.
De meeting_categories is maar 2,9 KB met 15 records
meeting_images 120,4 MB met 2.446 en 308.152 Bytes overhed (images staan in de db opgeslagen ipv op de server.
Hoe kan ik dit sneller krijgen zonder de images uit de db te gooien (dat ga ik namelijk later pas doen) maar heb ff een quick fix nodig.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | meeting_categories.id as catId, meeting_categories.title as catTitle, meeting_categories.datum as catDate, meeting_image.id as imageId FROM meeting_categories LEFT JOIN meeting_images ON meeting_images.categorie = meeting_category.id |
Iets als dit:quote:Op maandag 12 november 2007 20:37 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben bezig met een systeem waarin een lid zich kan inschrijven voor een evenement.
De eerste stap in het inschrijftraject is het kiezen van het evenement waarvoor je wilt inschrijven. Dit is een lijstje, waarin alle beschikbare evenementen in een bepaalde periode staan. Nu wil ik echter alleen de evenementen laten zien waarvoor het betreffende lid zich nog niet heeft ingeschreven. De andere evenementen zijn niet meer relevant tenslotte.
Ik heb een tabel events (evenementen) met oa. een id.
Ik heb een tabel entries (inschrijvingen) met oa. een id, event_id en client_id.
Ik heb ooit wel eens een constructie gemaakt met een "LEFT OUTER JOIN",waarbij de id "IS NOT NULL", maar dat krijg ik hierbij niet voor elkaar. Iemand suggesties hoe ik dit in 1 query kan oplossen? [afbeelding]
1 2 3 | LEFT OUTER JOIN entries i ON e.id = i.event_id WHERE i.client_id = 1 AND i.Client_ID IS NOT NULL |
Mja, zoiets had ik dus.... maar hiermee krijg ik vreemd genoeg alleen de evenementen waarvoor het lid zich WEL heeft ingeschreven.quote:
Waarom heb je een veld "id" in entries? Het likt me een koppeltabel met event_id en client_id als primary key.quote:Op maandag 12 november 2007 20:37 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben bezig met een systeem waarin een lid zich kan inschrijven voor een evenement.
De eerste stap in het inschrijftraject is het kiezen van het evenement waarvoor je wilt inschrijven. Dit is een lijstje, waarin alle beschikbare evenementen in een bepaalde periode staan. Nu wil ik echter alleen de evenementen laten zien waarvoor het betreffende lid zich nog niet heeft ingeschreven. De andere evenementen zijn niet meer relevant tenslotte.
Ik heb een tabel events (evenementen) met oa. een id.
Ik heb een tabel entries (inschrijvingen) met oa. een id, event_id en client_id.
quote:Ik heb ooit wel eens een constructie gemaakt met een "LEFT OUTER JOIN",waarbij de id "IS NOT NULL", maar dat krijg ik hierbij niet voor elkaar. Iemand suggesties hoe ik dit in 1 query kan oplossen? >:O
1 2 3 | FROM events LEFT OUTER JOIN entries ON events.id = entries.event_id where entries.client_id IS NULL |
Dom natuurlijk, je geeft op dat de client_id wel gevuld moet zijn, hierdoor krijg je alle evenementen waarvoor iemand WEL is ingeschreven :+quote:Op maandag 12 november 2007 20:56 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Mja, zoiets had ik dus.... maar hiermee krijg ik vreemd genoeg alleen de evenementen waarvoor het lid zich WEL heeft ingeschreven. :?
Als ik de client_id uit de WHERE haal, krijg ik alles uit de entries tabel waarbij andere clients een record hebben, dus daar heb ik ook niks aan....
1 2 3 | LEFT OUTER JOIN entries i ON e.id = i.event_id WHERE i.client_id = 1 AND i.Client_ID IS NULL |
Het is meer dan een koppeltabel, sterker nog, het is de grootste en meest belangrijke tabel uit het systeemquote:Op maandag 12 november 2007 21:01 schreef Light het volgende:
Waarom heb je een veld "id" in entries? Het likt me een koppeltabel met event_id en client_id als primary key.
1 |
na wat spelfoutjes eruit gehaalt te hebben levert deze code 2466 regels op ipv 15 categorien, maar wel in de helft van de tijdquote:Op maandag 12 november 2007 16:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Haal alles binnen met 1 query dmv een JOIN.
zo ongeveer: (denk ik)
[ code verwijderd ]
Kan het helaas hier niet testen, heb geen toegang tot een DB.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | SELECT meeting_categories.id as catId, meeting_categories.title as catTitle, meeting_categories.datum as catDate, meeting_images.id as imageId FROM meeting_categories LEFT JOIN meeting_images ON meeting_images.categorie = meeting_categories.id ?> |
1 2 3 | "SELECT id,title,datum, (SELECT count(id) FROM meeting_images WHERE categorie = meeting_categories.id ) as CatImages FROM meeting_categories WHERE online='1' GROUP BY meeting_categories.id ORDER BY time_code DESC " ?> |
je kunt toch gewoon een upload veld maken, het bestand laten openen en de inhoud als query draaien? (als je de inhoud gevalideerd hebt.. )quote:Op donderdag 15 november 2007 15:51 schreef DaFrenk het volgende:
Ik zoek een manier om direct een SQL bestand te importeren in de database. Vergelijkbaar als phpMyAdmin dat doet, alleen dan in een eigen backoffice idee.
De precieze werkwijze weet ik nog niet, ik vermoed dat ik een tabel drop waarna hij hem opnieuw aanmaakt en de data importeert. De bedoeling is iig dat hij de bestaande data overschrijft. Lastig is wel dat het zo'n 150.000 records kan gaan bevatten. Zal dat goed gaan of moet hij dan eigenlijk in stukken geïmporteerd worden?
D'oh. Ja natuurlijk. Dat is de basis inderdaad. Nu alleen nog kijken hoe het zit met gezipte bestanden en hoe groot hij maximaal kan zijn. Maar in principe komt het idd daar op neer. Stom!quote:Op donderdag 15 november 2007 17:08 schreef markiemark het volgende:
[..]
je kunt toch gewoon een upload veld maken, het bestand laten openen en de inhoud als query draaien? (als je de inhoud gevalideerd hebt.. )
Kijk met phpinfo() wat de maximale bestandsgrootte is van een upload, danwel POST-grootte.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:20 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
D'oh. Ja natuurlijk. Dat is de basis inderdaad. Nu alleen nog kijken hoe het zit met gezipte bestanden en hoe groot hij maximaal kan zijn. Maar in principe komt het idd daar op neer. Stom!
Thanks
Thanks! Ik zal het eens controlerenquote:Op donderdag 15 november 2007 21:51 schreef beerten het volgende:
[..]
Kijk met phpinfo() wat de maximale bestandsgrootte is van een upload, danwel POST-grootte.
Dan weetje ook de maximale grootte van je (zip)bestand.
Draai je een eigen server: stel dan de rgootte in naar wens in php.ini (voor het geval je een windows-based AMP draait: er zijn meerdere php.ini files. Slechts één is actief....)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | // Headers kleien $headers = "From: Roy <wobbel@gmail.com>\r\n"; $headers .= "Reply-To: Roy <wobbel@gmail.com>\r\n"; $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"".bound."\"\r\n"; $headers .= "Content-Disposition: attachment\r\n"; // File ff openen $fp = fopen ( $_FILES['CV']['tmp_name'], 'r' ); $bestand = fread ( $fp, $_FILES['CV']['size'] ); fclose ( $fp ); // Body in elkaar knutselen $body .= "This is a multi-part message in MIME format.\r\n"; $body .= "\r\n"; $body .= "--".bound."\r\n"; $body .= "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\r\n"; $body .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\r\n"; $body .= "sjakie sjakie dit is een test email lache man :)\r\n"; $body .= "--".bound."\r\n"; $body .= "Content-Type: application/octet-stream; name=" . $_FILES['CV']['name'] . "\r\n"; $body .= "Content-Transfer-Encoding: base64\r\n"; $body .= "Content-disposition: attachment\r\n"; $body .= "\n"; $body .= chunk_split ( base64_encode ( $bestand ) ) . "\r\n"; mail ( "wobbel@gmail.com" , "Bijlage" , $body, $headers); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | Content-Disposition: attachment This is a multi-part message in MIME format. --bound Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1 Content-Transfer-Encoding: 7bit sjakie sjakie dit is een test email lache man :) --bound Content-Type: application/octet-stream; name=likkelikke.sql Content-Transfer-Encoding: base64 Content-disposition: attachment /9j/4AAQSkZJRgABAgAAZABkAAD/7AARRHVja3kAAQAEAAAAUAAA/+4ADkFkb2JlAGTAAAAAAf/b AIQAAgICAgICAgICAgMCAgIDBAMCAgMEBQQEBAQEBQYFBQUFBQUGBgcHCAcHBgkJCgoJCQwMDAwM DAwMDAwMDAwMDAEDAwMFBAUJBgYJDQsJCw0PDg4ODg8PDAwMDAwPDwwMDAwMDA8MDAwMDAwMDAwM DAwMDAwMDAwMDAwMDAwMDAwM/8AAEQgCjwO5AwERAAIRAQMRAf/EAQcAAQABBAMBAQAAAAAAAAAA |
Ik weet de oplossing niet, maar wil het wil weten! Ik loop momenteel tegen eenzelfde probleem aan. Als ik het mailtje open in Outlook Express dan.quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:51 schreef wobbel het volgende:
Kut, ik heb een mooi mail script met bijlage maar ik krijg geen bijlage in m'n email en alleen vage headers![]()
[ code verwijderd ]
maar ik krijg n ugewoon een e-mailtje met:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | $query = mysql_query("SELECT * FROM Pages WHERE sublinks = 'Yes'"); while($data = mysql_fetch_array($query)){ $p_id = $data["pid"]; <div id=" echo $p_id " class="dropmenudiv"> $r_sublink = mysql_query("SELECT * FROM Subpages WHERE menu ='$p_id'"); while($rs=mysql_fetch_array($r_sublink)) { $s_id = $rs["pid"]; $s_title = $rs["title"]; <a href="http://www.test.com"> echo $s_title </a> } } </div> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | $imagemag = "/usr/local/bin/convert"; $cmd = $imagemag . " -dispose none -compress LZW " . $framestring . " -loop 0 " . $outfile; exec($cmd, $out, $err); ?> |
quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:26 schreef beerten het volgende:
[..]
Ik weet de oplossing niet, maar wil het wil weten! Ik loop momenteel tegen eenzelfde probleem aan. Als ik het mailtje open in Outlook Express dan.
Onder SUSE linux, Kmail, zit het wel in de bijlage.
Als je de oplossing weet, post het dan hier.. A.u.b....
quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:21 schreef Darkomen het volgende:
Dit probleem had ik ook, maar alleen als de ontvanger een exchange server was, maar zoals je ziet zijn je headers gescheiden door een witte regel, maak van \r\n gewoon \n en kijk dan even verder.
Bij mij loste dat de boel op.
Ligt aan de omvang van het systeem. Vaak heb ik websites waar je als het ware alleen een boolean 'is beheerder Ja/Nee' hebt, en dan gooi ik het in de gebruikerstabel. Ik heb diverse CMS systemen gemaakt waar je als het ware 10 onderdelen hebt, en waar je per gebruiker kunt aangeven of die gebruiker toegang heeft tot onderdeel X. Zoiets gooi ik ook nog in de gebruikerstabel.quote:Op maandag 19 november 2007 11:32 schreef Chandler het volgende:
Hoe werken jullie met rechten m.b.t. forums, websites etc?
Laden jullie bij iedere pagina de rechten opnieuw of zetten jullie deze in een sessie en gebruiker jullie deze steeds weer??
Dan komt het dus op hetzelfde neer, maar maak je het alleen nog omslachtiger.quote:Op maandag 19 november 2007 12:36 schreef JortK het volgende:
Misschien wanneer iemand inlogt alle rechten verzamelen, record voor aanmaken, en het ID van dat record meegeven met die sessie?
Zit je alleen met het probleem dat iemand zn sessie moet resetten wanneer er iets gewijzigd word
Ja maar wanneer het dan fout gaat gaat het goed foutquote:Op maandag 19 november 2007 12:40 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dan komt het dus op hetzelfde neer, maar maak je het alleen nog omslachtiger.
Nogmaals, als het omvangrijk genoeg is gooi ik alles in de database. Het zijn maar een paar integers/booleans die je gaat fetchen per keer. Die 10 miliseconden die de pagina nodig heeft om dat te verwerken lig ik ook niet wakker van.
Leg uit.quote:Op maandag 19 november 2007 12:46 schreef JortK het volgende:
[..]
Ja maar wanneer het dan fout gaat gaat het goed fout
Dat doe ik wel ja. Da's in ieder geval het veiligst. Tevens kun je van jouw 2 tabellen misschien één maken, en dan een veldje 'recht_type' er bij gooien of iets dergelijks.quote:Op maandag 19 november 2007 13:30 schreef Chandler het volgende:
Nou het zit zo dat ik 2 tabellen heb voor rechten.
1 in de gebruikers tabel (voor rechten om te kunnen inloggen, zaken toevoegen, bewerken) == bitwise (1 integer voor alles)
1 in een forum tabel waarbij ik per recht een mogelijk record heb (lezen, schrijven, plaatsen, geband, admin)
Dus is het in mijn opinie gemakkelijker om steeds een query te doen en deze eventueel per pagina load te cachen oid?!
Over de htmlentities() nog een htmlspecialchars() uitvoeren?quote:Op maandag 19 november 2007 13:46 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb even een probleempje met m'n ALT-teksten... niet echt een PHP issue, maar toch
Ik heb een paar links met onder andere de volgende alt-teksten: [L'oréal] en ["Solide"] (zonder de haken).
En hierbij gaat de ALT popup dus kapot op de quotes. Bovendien wordt de é vervangen door een htmlentity, waar de W3C validator van op z'n bek gaat, omdat er dan een & in de tekst staat
Wat doe ik hier aan?
Nou leg uit... op een gegeven moment moet er volgens mij een breekpunt zijn waarop je performance enorm gaat droppen als je telkens alles op moet halen uit je rechten tabel?quote:Op maandag 19 november 2007 13:14 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Leg uit.Enige wat echt fout zou kunnen gaan is dat je database niet bereikbaar is, maar in dat geval zou je heel forum plat moeten liggen, niet alleen het rechtensysteem.
In theorie wel ja, maar nogmaals, die hooguit 10 milliseconden lig ik niet wakker van. Al helemaal niet als mijn website/applicatie daardoor hufterproof is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het 'snel' opslaan in sessies of iets dergelijks, waar wél mee te pielen valt. Je hebt het over een paar booleans of integers die je uitleest, het zal echt geen groot performanceverlies veroorzaken hoor.quote:Op maandag 19 november 2007 14:19 schreef JortK het volgende:
[..]
Nou leg uit... op een gegeven moment moet er volgens mij een breekpunt zijn waarop je performance enorm gaat droppen als je telkens alles op moet halen uit je rechten tabel?
tenzij je echt een grote omgeving hebtquote:Op maandag 19 november 2007 15:31 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
In theorie wel ja, maar nogmaals, die hooguit 10 milliseconden lig ik niet wakker van. Al helemaal niet als mijn website/applicatie daardoor hufterproof is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het 'snel' opslaan in sessies of iets dergelijks, waar wél mee te pielen valt. Je hebt het over een paar booleans of integers die je uitleest, het zal echt geen groot performanceverlies veroorzaken hoor.
Dat lost niets op, het maakt het alleen maar erger. De inhoud van een attribute moet HTML-encoded zijn. In ieder geval moeten <, > &, en " ge-encode zijn. De W3C validator klaagt ook helemaal niet over &'s in attributes.quote:Op maandag 19 november 2007 13:58 schreef Tuvai.net het volgende:
Over de htmlentities() nog een htmlspecialchars() uitvoeren?
Dit lost inderdaad niks op, het verplaatst het probleem alleen maar....quote:Op maandag 19 november 2007 16:08 schreef SuperRembo het volgende:
Dat lost niets op, het maakt het alleen maar erger. De inhoud van een attribute moet HTML-encoded zijn. In ieder geval moeten <, > &, en " ge-encode zijn. De W3C validator klaagt ook helemaal niet over &'s in attributes.
htmlentities($bla, ENT_QUOTES) werkt toch prima voor alt attributen? é, ä, ò, etc. worden prima vervangen door hun entities op deze manier.quote:Op maandag 19 november 2007 17:24 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Dit lost inderdaad niks op, het verplaatst het probleem alleen maar....
Ja, dat werkt.quote:Op maandag 19 november 2007 18:51 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
htmlentities($bla, ENT_QUOTES) werkt toch prima voor alt attributen? é, ä, ò, etc. worden prima vervangen door hun entities op deze manier.
Klopt, ik was alleen even niet meer zeker door Xcalibur's post. Dacht dat 'ie bedoelde dat zelfs na het gebruiken van htmlentities() er nog ampersands in stonden.quote:Op maandag 19 november 2007 21:04 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ja, dat werkt.
Maar je suggereerde eerder om htmlentities() èn htmlspecialchars() toe te passen. Daar schiet je niets mee op.
De default instellingen van htmlentities() en htmlspecialchars() zijn zo dat ze dubbele quotes worden omgezet, de 2e parameter kan je dus weglaten.
1 2 3 | echo "<a href=\"".htmlentities($link[url], ENT_QUOTES)."\">".htmlentities($link[text])."</a>"; ?> |
Is dat een melding over multi byte character support? Dat zit aimnv standaard in php5 maar voor php4 is het een module die je zelf moet installeren. UTF-8 is multi byte...quote:Op maandag 19 november 2007 21:55 schreef Xcalibur het volgende:
Anyway, op mijn pc werkt het (PHP 5), alleen op mijn server draait PHP 4.3.x, en daar geeft de html_entity_decode een of andere vage melding op de UTF-8 optie. Is kennelijk een bug die niet in oude versies opgelost zal worden![]()
Het probleem doet zich voor bij deze aanroep:quote:Op maandag 19 november 2007 22:24 schreef Farenji het volgende:
Is dat een melding over multi byte character support? Dat zit aimnv standaard in php5 maar voor php4 is het een module die je zelf moet installeren. UTF-8 is multi byte...
1 |
Behalve als je later alsnog over wil stappen op UTF-8... dat is een regelrechte hel (ik spreek uit ervaringquote:Op dinsdag 20 november 2007 12:13 schreef SuperRembo het volgende:
Is je pagina ook echt UTF-8? (Inclusief juiste headers)
Meestal voldoet iso-8859-15 prima (en geeft minder problemen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |