sorry hij zou het nu moeten doen zonder wachtwoord en gebruikersnaam.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:08 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Handig.... maar heb je ook een username/password voor me?
En je controleert de input niet (je escape-t de strings niet), dus gaat de pagina onderuit bij verkeerde input, met de bijbehorende beveiligings risico's.
| 1 2 3 4 5 | include('xml.php'); $data = XML_unserialize('http://www.website.nl/5daagse.xml'); ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 | include('xml.php'); $xml = '5daagse.xml'; $data = XML_unserialize($xml); echo "<pre>"; print_r($data); ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | /////////////////// LOGIN .PHP //////////////// if($dbpass == $userpass) { if($useractief == 1) { $_SESSION['user_id'] = $userid; $_SESSION['user_ip'] = $ip; $_SESSION['user_status'] = $userstatus; setcookie("cookie_ip", $ip, time() + 365 * 60 * 60 * 24); ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 | ///////////////////// ADMIN.PHP//////////////////// function get_ip () { //$_SERVER['REMOTE_ADDR'] werkt niet altijd, daarom gebruik ik deze functie (niet van mij!!) if (@getenv ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) { $ip = @getenv ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']); } elseif (@getenv ($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'])) { $ip = @getenv ($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP']); } else { $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; } return $ip; } if(isset($_SESSION['user_id'])) { $ip = get_ip ($ip); if(($_SESSION['user_ip'] == $ip) && ($_SESSION['user_ip'] == $_COOKIE['cookie_ip'])) { if($_SESSION['user_status'] == 1) { }else{ echo 'Geen rechten ol kokstione'; exit(); } }else{ header("Location: /login"); } }else{ header("Location: /login"); } //}else{ ?> |
Ik heb geen idee wat er fout is, maar als je het script wat extra informatie (wat staat er precies in $_SESSION en $_COOKIE) laat uitspugen, dan kom je er vast zelf wel achter.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:20 schreef Drenthe het volgende:
Heeft iemand een idee waarom mijn script fout is?
misschien wordt je sessie niet opgeslagen omdat je em gelijk redirect...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:20 schreef Drenthe het volgende:
Heeft iemand een idee waarom mijn script fout is?
Bvd!!
OK ik ben al wat verder , het xml bestand moet in een variabele. Maar nu is nog steeds het probleem dat ie het XML bestand niet pakt o.i.d. Ik heb nu deze code:quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:34 schreef broodmonkeh het volgende:
Ik wil deze XML library gebruiken:
http://keithdevens.com/software/phpxml
Maar ik heb hiermee een probleem. Al neem ik die code over die daar staat, maar iets aanpas met mijn XML bestand , krijg ik een vage error.
Code:
[ code verwijderd ]
Ik krijg deze foutmelding:
Fatal error: Cannot pass parameter 1 by reference in /home/vanveldhoven/html/vanveldhoven.nl/testxml.php on line 4
Al zet ik nu het xml bestand in een variabele en deze dan in de functie zet , pakt ie het xml bestand gewoon niet. Dit dus:
[ code verwijderd ]
Uiteraard bestaat xml.php gewoon. Wat zit hier fout?
| 1 2 3 4 5 6 7 | include('xml.php'); $xml2 = "5daagse.xml"; $data = XML_unserialize($xml2); print_r("$data"); ?> |
dat zou prima moeten kunnen:quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:27 schreef ralfie het volgende:
Waarom de ""'s om $data? dat gaat nooit werken he...
zonder werkt et ook nietquote:Op zondag 28 oktober 2007 12:27 schreef ralfie het volgende:
Waarom de ""'s om $data? dat gaat nooit werken he...
Deze foutmelding komt eruit:quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:36 schreef mschol het volgende:
als je nou eens boven aan de code ini_set("error reporting", E_ALL) neer zet? (en kijkt of er dan een foutmelding uit komt rollen?)
nvm , dit kwam omdat ik na die code van jou geen ; had gezet. Hij geeft nu verder geen fouten!quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:43 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Deze foutmelding komt eruit:
Parse error: syntax error, unexpected T_INCLUDE in /home/website/html/website.nl/testxml.php on line 3
Het "werkt' wel, maar er gebeurt niet wat je wil. Je gebruikt print_r() om de details van een variabele te zien, als je "" om die variabele heen zet dan wordt de waarde eerst omgezet naar string, waardoor je een heleboel informatie verliest.quote:Op zondag 28 oktober 2007 12:31 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zou prima moeten kunnen:
http://nl3.php.net/manual/en/language.variables.php
Je gebruikt een url/filename als parameter voor XML_unserialize(). Klopt dat wel? Is het mss de bedoeling dat je een xml-string aanlevert?quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:37 schreef broodmonkeh het volgende:
maar niemand die verder nog een oplossing heeft? Of een andere manier om XML te parsen met php4?
nvm, het werktquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:10 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Je gebruikt een url/filename als parameter voor XML_unserialize(). Klopt dat wel? Is het mss de bedoeling dat je een xml-string aanlevert?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 | ( [Vijfdaagseverwachting attr] => Array ( [aanmaakdatum] => 20071028 [aanmaaktijd] => 00:48 ) [Vijfdaagseverwachting] => Array ( [Plaatsen] => Array ( [Plaats attr] => Array ( [naam] => Landelijk ) [Plaats] => Array ( [Verwachtingen] => Array ( [Verwachting] => Array ( [0 attr] => Array ( [dagnaam] => maandag [dag] => 29 [maandnaam] => oktober [maand] => 10 [jaar] => 2007 [datum] => 20071029 ) [0] => Array ( [minimumtemperatuur] => 10 [maximumtemperatuur] => 12 [windrichting] => wzw [windsnelheid] => 3-5 [weersymbool] => I [weersomschrijving] => regen ) [1 attr] => Array ( [dagnaam] => dinsdag [dag] => 30 [maandnaam] => oktober [maand] => 10 [jaar] => 2007 [datum] => 20071030 ) [1] => Array ( [minimumtemperatuur] => 7 [maximumtemperatuur] => 11 [windrichting] => wnw [windsnelheid] => 3-5 [weersymbool] => E [weersomschrijving] => buien ) [2 attr] => Array ( [dagnaam] => woensdag [dag] => 31 [maandnaam] => oktober [maand] => 10 [jaar] => 2007 [datum] => 20071031 ) [2] => Array ( [minimumtemperatuur] => 6 [maximumtemperatuur] => 13 [windrichting] => wzw [windsnelheid] => 3-4 [weersymbool] => C [weersomschrijving] => zwaar bewolkt ) [3 attr] => Array ( [dagnaam] => donderdag [dag] => 1 [maandnaam] => november [maand] => 11 [jaar] => 2007 [datum] => 20071101 ) [3] => Array ( [minimumtemperatuur] => 9 [maximumtemperatuur] => 14 [windrichting] => wzw [windsnelheid] => 3-4 [weersymbool] => C [weersomschrijving] => zwaar bewolkt ) [4 attr] => Array ( [dagnaam] => vrijdag [dag] => 2 [maandnaam] => november [maand] => 11 [jaar] => 2007 [datum] => 20071102 ) [4] => Array ( [minimumtemperatuur] => 10 [maximumtemperatuur] => 14 [windrichting] => wnw [windsnelheid] => 3-4 [weersymbool] => C [weersomschrijving] => zwaar bewolkt ) ) ) ) ) ) ) |
| 1 2 3 | print_r($arr['vijfdaagseverwachting']['plaatsen']['plaats']['verwachtingen']['verwachting'][0]); ?> |
Deze is wel erg eenvoudig hoor :P (afhankelijk van hoe streng hij moet zijn)quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:37 schreef Chandler het volgende:
Regex vraagje.
Ik wil uit afbeeldingen de data lezen (YYYY:MM:DD HH:II:SS) maar kon nergens een regex pattern vinden die dit mogelijk maakt, heeft iemand deze liggen of kan iemand deze zo uit zijn mouw toveren? want na 3 uur houdt ik het voor gezien :X
:D en ja ik heb gepoogd een pattern te maken maar kreeg het niet voor elkaar :X
| 1 |
Ik zou een - als scheidingsteken tussen jaar, maand en dag gebruiken, maar goed :)quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:37 schreef Chandler het volgende:
Regex vraagje.
Ik wil uit afbeeldingen de data lezen (YYYY:MM:DD HH:II:SS) maar kon nergens een regex pattern vinden die dit mogelijk maakt, heeft iemand deze liggen of kan iemand deze zo uit zijn mouw toveren? want na 3 uur houdt ik het voor gezien :X
:D en ja ik heb gepoogd een pattern te maken maar kreeg het niet voor elkaar :X
| 1 2 3 | preg_match("/(\d{4}):(\d{2}):(\d{2}) (\d{2}):(\d{2}):(\d{2})/U", $string, $matches); ?> |
Let er wel op dat de keys van een array case sensitive zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:11 schreef Catch22- het volgende:
[ code verwijderd ]
wat gebeurt er als je dat doet?
idd nog met hoofdletters maar het ging om het principe en heb et voor elkaarquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:11 schreef Catch22- het volgende:
[ code verwijderd ]
wat gebeurt er als je dat doet?
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:51 schreef FredvZ het volgende:
Een eenvoudig vraagje, met waarschijnlijk ook een simpel antwoord. Maar ik zie hem niet.
Hoe kan ik met PHP eenvoudig vaststellen of iemand een mobiele browser gebruikt of niet? Welke browser precies maakt niet, als ik maar kan vaststellen of iemand achter een computer zit of een pda.
| 1 2 3 | $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ?> |
Zover was ik ook al, maar welk op onderdeel moet ik controleren om vast te stellen of men 'vast' of 'mobiel' is?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:59 schreef WyriHaximus het volgende:
[ code verwijderd ]
http://www.vividimagemark(...)ib/browsers_phone.pmquote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zover was ik ook al, maar welk op onderdeel moet ik controleren om vast te stellen of men 'vast' of 'mobiel' is?
Jeps, idee dat is dat ik DVD-database heb waarmee ik in de winkel via mijn mobiel kan zien of ik een film al heb of op een wenslijst zetten. Om dataverkeer te besparen wil ik voor mijn mobiel dus minder gegevens doorsturen. Maar dan moet ik wel kunnen vaststellen dat het een mobiel is.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:18 schreef Catch22- het volgende:
Je kan afaik ook een aparte stylesheet instellen voor mobiele devices?
ik neem aan dat het daarom te doen is
Nee afaik is er geen standaard dus moet je er op checken. Er zijn wel her en der classes die dat al heel uitgebreid kunnen checken voor jequote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:14 schreef FredvZ het volgende:
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik voor elke browser apart moet gaan controleren
Is er dan niemand op het idee gekomen om standaard hiervoor op te zetten![]()
Toch jammer, want nu staan duizenden webservers miljoenen keren dezelfde conclusie uit te rekenen... Zonde van de rekenkracht en dus ook performance.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:31 schreef WyriHaximus het volgende:
Nee afaik is er geen standaard dus moet je er op checken. Er zijn wel her en der classes die dat al heel uitgebreid kunnen checken voor je. Dus die zou je ook kunnen gebruiken
.
Dusquote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:58 schreef Catch22- het volgende:
http://www.w3.org/TR/html401/types.html#type-media-descriptors
| 1 |
| 1 2 3 4 5 | $foutmelding.= form_bezwaar; } else { $_SESSION['bezwaar'] = $bezwaar; } |
| 1 2 3 4 5 | // hier verder } else { // hier foutmelding } |
| 1 |
"0" is dan natuurlijk een niet lege string, maar ik snap wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:39 schreef SuperRembo het volgende:
empty("0") levert true, erg irritant!
Ik weet niet of PHP if-statements halverwege afkapt, maar als hij dat wel doet:quote:Het nadeel van code van Geqxon is dat die een error geeft als $_POST['bezwaar'] niet bestaat.
| 1 |
Dat is toch vrij logisch? 0 = false en dat is dus emptyquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:39 schreef SuperRembo het volgende:
empty("0") levert true, erg irritant!
Het nadeel van code van Geqxon is dat die een error geeft als $_POST['bezwaar'] niet bestaat.
Ben ik niet met je eens, als het een integer 0 was, ok. Maar een string met "0" is niet leeg, daar staat namelijk 1 character in, een 0. Dus niet empty.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is toch vrij logisch? 0 = false en dat is dus empty
ik controleer gewoon op de user-agent-string die mijn telefoon meestuurd, helaas werkt het daarom dus ook alleen met mijn telefoonquote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jeps, idee dat is dat ik DVD-database heb waarmee ik in de winkel via mijn mobiel kan zien of ik een film al heb of op een wenslijst zetten. Om dataverkeer te besparen wil ik voor mijn mobiel dus minder gegevens doorsturen. Maar dan moet ik wel kunnen vaststellen dat het een mobiel is.
hij evalueert een string 0 naar false, dat is nu eenmaal vaak zo.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:32 schreef Dzy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, als het een integer 0 was, ok. Maar een string met "0" is niet leeg, daar staat namelijk 1 character in, een 0. Dus niet empty.
Ja ok, maar het is niet echt logisch. Een van de weinige echte flaws in PHP vind ik, het loose typenquote:Op zaterdag 3 november 2007 02:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hij evalueert een string 0 naar false, dat is nu eenmaal vaak zo.
http://nl.php.net/empty
Heerlijk. Doe mij maar extreem stricte type-casting zoals in Java.quote:Op zaterdag 3 november 2007 02:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hij evalueert een string 0 naar false, dat is nu eenmaal vaak zo.
| 1 |
Die limit weghalen, probeer de GROUP BY eensquote:Op zondag 4 november 2007 16:14 schreef beerten het volgende:
ik heb 2 tabellen. Eentjke met fotoalbuims, eentje met de foto's
Nu wil ik op de voorpagina van het fotoscript alle albums afbeelden, met foto.
Met een query selecteer alle albums, en van ieder album één foto. Maar hoe doe ik dat????
[ code verwijderd ]
Met deze query haalt ie slecht één record op. Niet van ieder album één record. Hoe flik ik m dit?
Oh ja, dat was het..... Thanx!quote:Op zondag 4 november 2007 16:20 schreef JortK het volgende:
[..]
Die limit weghalen, probeer de GROUP BY eens
De vraag is welke foto je voor elk album wil laten zien.quote:Op zondag 4 november 2007 16:14 schreef beerten het volgende:
ik heb 2 tabellen. Eentjke met fotoalbuims, eentje met de foto's
Nu wil ik op de voorpagina van het fotoscript alle albums afbeelden, met foto.
Met een query selecteer alle albums, en van ieder album één foto. Maar hoe doe ik dat????
[ code verwijderd ]
Met deze query haalt ie slecht één record op. Niet van ieder album één record. Hoe flik ik m dit?
| 1 2 3 | SELECT fotos.*, fotoalbum.* FROM fotos, fotoalbum WHERE fotos.album_id=fotoalbum.fotoalbum_id ORDER BY rand(); ?> |
Die query geeft alle foto's in willekeurige volgorde. Dat is dus niet wat ie wil.quote:Op zondag 4 november 2007 18:09 schreef Catch22- het volgende:
[ code verwijderd ]
?
ff zoeken met google, zijn wel voorbeelden.
een LIMIT 1 erachter danquote:Op zondag 4 november 2007 19:29 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Die query geeft alle foto's in willekeurige volgorde. Dat is dus niet wat ie wil.
Maakt geen flikker uit. Een willekeurige foto. Mocht ik een specifieke foto willen, dan moet ik dit ergens instellen per album. Oftewel, een extra tabel.quote:Op zondag 4 november 2007 17:55 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
De vraag is welke foto je voor elk album wil laten zien.
Dan heb je nu vast zo'n brakke query die leunt op de brakke implementatie van group by door MySqlquote:Op zondag 4 november 2007 21:30 schreef beerten het volgende:
GROUP BY deed de truuk!
Welke foto maakt niet uit, de volgorde dus ook niet.quote:Op zondag 4 november 2007 19:29 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Die query geeft alle foto's in willekeurige volgorde. Dat is dus niet wat ie wil.
Kijk hier eens.quote:Op maandag 5 november 2007 06:41 schreef beerten het volgende:
[..]
Welke foto maakt niet uit, de volgorde dus ook niet.
Dat GROUP BY een brakke ondersteuning kent in MySQL is voor mij nieuw. Ik laat me verassen!
| 1 2 3 4 5 6 7 | (SELECT f.filename FROM fotos f WHERE f.album_id = a.fotoalbum_id ORDER BY Rand()) filename FROM fotoalbum a ORDER BY a.name |
$sql = "SELECT fotoalbum.fotoalbum_id,quote:Op maandag 5 november 2007 12:22 schreef SuperRembo het volgende:
Als je maar 1 veld van de fotos tabel nodig hebt dan kan je het zo doen
[ code verwijderd ]
Als je meer velden uit fotos nodig hebt dan wordt 't wat lastiger. (Of als je een oude MySQL versie gebruikt zonder subselect ondersteuning).
Hehe, zelfs voor OS X! Nu ben ik best tevreden over MAMP. Maar goed, ik zal deze zeker eens proberen onder Windows dan! Thanks!quote:
link?quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:56 schreef Geqxon het volgende:
Zijn recursieve functies in PHP mogelijk?
Edit: Jawel.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=recursion+php&btnG=Google+zoeken&meta=quote:
het gaat wel om bijna 40 jaar aan data he. Dus een link tussen Queen en the beatles is, is dat ze in dezelfde studio opgenomen hebben, maar ook dat Brian(gitarist) en Roger(drummer) in 2002 tijdens het jubileum-concert voor de Engelse koningin samen met Paul McCartney gespeeld hebben..quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:47 schreef Geqxon het volgende:
Een tabel met artiesten, en een koppeltabel voor de relaties tussen artiesten? Vervolgens een left join op de koppeltabel, en je hebt alle relaties.
Het werkt prima, alleen is het echt retetraag ten opzichte van andere programmeer talen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:35 schreef beerten het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=recursion+php&btnG=Google+zoeken&meta=
Ik werk er zelf mee in PHP, werkt uitstekend.
Waarom zou het niet werken????
last.fm biedt zo iets toch ook aan?quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef qu63 het volgende:
Ik heb weer eens een geniaal idee
Of het uitvoerbaar is, is weer een ander verhaal..
Ik wil een site (oid) opzetten, waarin je dan 1 artiest invult, en mijn site moet dan uitzoeken of die artiest een link heeft met Queen (dat is dus de uitgangsbasis)
dus:
INVOER -> Queen
INVOER -> ARTIEST/LOKATIE/BIJZONDERHEDEN -> Queen
dus met maximaal 1 tussenstap (een beetje zoals je bij hyves dus kan zien hoe je via via bij iemand terecht kan komen..)
Hoe zou ik mijn database op moeten stellen?
Er zit wel megaveel data in, dat weet ik wel...
Dus ook veel tabellen denk ik, maar hoe zit het met de onderlinge relaties? Hoe is dat makkelijk te maken?
Ik hoop dat het duidelijk is, an dat iemand me kan helpen
niet zo uitgebreid geloof ik..quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:46 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
last.fm biedt zo iets toch ook aan?
dat zal wel ja, daarom probeer ik het ook zo efficient mogelijk te doen.quote:En als je het over zulke hoeveelheden date hebt...
Wordt wat traag misschien?
Hoe omvangrijk is/zijn de database/gegevens? MySQL vind ik nog steeds supertof en gebruik ik nog het meest, maar voor hele omvangrijke databases zijn MSSQL of Oracle nog steeds meer geschikt, en kunnen sneller met grote aantallen gegevens omgaan.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:43 schreef qu63 het volgende:
Ik heb weer eens een geniaal idee
Of het uitvoerbaar is, is weer een ander verhaal..
Ik wil een site (oid) opzetten, waarin je dan 1 artiest invult, en mijn site moet dan uitzoeken of die artiest een link heeft met Queen (dat is dus de uitgangsbasis)
dus:
INVOER -> Queen
INVOER -> ARTIEST/LOKATIE/BIJZONDERHEDEN -> Queen
dus met maximaal 1 tussenstap (een beetje zoals je bij hyves dus kan zien hoe je via via bij iemand terecht kan komen..)
Hoe zou ik mijn database op moeten stellen?
Er zit wel megaveel data in, dat weet ik wel...
Dus ook veel tabellen denk ik, maar hoe zit het met de onderlinge relaties? Hoe is dat makkelijk te maken?
Ik hoop dat het duidelijk is, an dat iemand me kan helpen
het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQLquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:02 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Hoe omvangrijk is/zijn de database/gegevens? MySQL vind ik nog steeds supertof en gebruik ik nog het meest, maar voor hele omvangrijke databases zijn MSSQL of Oracle nog steeds meer geschikt, en kunnen sneller met grote aantallen gegevens omgaan.
2000 is piece of cake voor MySQL, het is iets relevanter om te weten hoeveel tabellen met hoeveel geschatte reccords (en rond het maar ruig naar boven af). Het is een beetje de vraag wat je nou precies wilt gaan opslaan en hoe je dat doet. Als je dat op de juiste manier doet kan je veel snelheids winst halen net als met je queries goed optimaliserenquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQL
en omvangrijk zal zijn, zeker 2000 artiesten (minimaal) en dus links in maximaal 2 (A->B->Queen of A->Queen) stappen en de bijbehorende tabellen etc.
En dan dus nog de reden waarom ze linken, en dat kan weer onderverdeeld worden in personen/artiesten, plaatsen, optredens, nummers, etc.
je kan iets als wamp (windows apache mysql php) installeren (geen idee overigens of XAMPP hier al in voorziet..)quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:24 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb een php script, tis een simpel formulier dat opgestuurd wordt naar een email adres.. nu wil ik dat juist testen.. Ik heb XAMPP geinstalleerd en het formulier ziet er netjes uit maar hoe kan ik testen of ik idd ook dat mailtje krijg? Mijn eigen webspace ondersteunt geen php.. dus das geen optie..
Ik ben trouwens een php noob, het script is ook niet van mijzelf..
in dit geval kan je gewoon intval($var) gebruiken.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
Hoe zorg ik ervoor dat alles voor de - weg wordt gehaald? (zijn altijd 3 tekens, PC- of HK- of CO-)
Volgensmij is er een functie waarmee je de eerste 3 karakters kan weglaten maar welke
Oh, ik dacht dat we het over grotere getallen hadden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
het zal zeker omvangrijk zijn, en helaas heb ik alleen de beschikking over MySQL
en omvangrijk zal zijn, zeker 2000 artiesten (minimaal) en dus links in maximaal 2 (A->B->Queen of A->Queen) stappen en de bijbehorende tabellen etc.
En dan dus nog de reden waarom ze linken, en dat kan weer onderverdeeld worden in personen/artiesten, plaatsen, optredens, nummers, etc.
explode() gebruiken met - als delimiter: http://nl3.php.net/manual/nl/function.explode.phpquote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
Hoe zorg ik ervoor dat alles voor de - weg wordt gehaald? (zijn altijd 3 tekens, PC- of HK- of CO-)
Volgensmij is er een functie waarmee je de eerste 3 karakters kan weglaten maar welke
quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
Ok die van de smtp ga ik vanmiddag uitzoeken na me werk, dat had ik idd namelijk niet gedaan, waardoor die dus niet werkt iddquote:Op woensdag 7 november 2007 00:15 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan iets als wamp (windows apache mysql php) installeren (geen idee overigens of XAMPP hier al in voorziet..)
en dan het script in de root c.q. htdocs van je installatie zetten en deze benaderen via http://localhost/scriptnaam.php (let wel op 2 dingen:
1) apache moet draaien (duh)
2) stel in de php.ini (of in de installer of waar dan ook waar de php instellingen staan) als smtp_server de smtp server van je provider in
$var=implode(explode("-",$var);quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:01 schreef wobbel het volgende:
Ik heb een variable....
HK-2352
of
PC-1362
| 1 2 3 | header('Content-Disposition: attachment; filename="'.$filename.'.'.$extension.'"'); ?> |
quote:Op woensdag 7 november 2007 14:07 schreef Geqxon het volgende:
[ code verwijderd ]
Wat ik zoek: Als ik mijn PHP pagina oproep (get.php?filename=CV&extension=pdf), dan wil ik de PDF graag in de browser zelf geopend krijgen. Door aan te geven dat het een PDF-file is, en vervolgens een readfile op de desbetreffende PDF-file uit te voeren, lukt dat nu.
Wat mij niet lukt: Dat mensen het zien als "CV.pdf", in plaats van "get.php?filename=CV&extension=pdf". Dat kan met bovenstaande header, maar doordat hij het als attachement doorgeeft kan ik de PDF niet meer in de browser openen.
Is dit mogelijk? Dus én bovenstaande header (custom filename), én het PDF bestand in de browser zelf kunnen openen?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 | class mimetype { function getType($filename) { // get base name of the filename provided by user $filename = basename($filename); // break file into parts seperated by . $filename = explode('.', $filename); // take the last part of the file to get the file extension $filename = $filename[count($filename)-1]; // find mime type return $this->privFindType($filename); } function privFindType($ext) { // create mimetypes array $mimetypes = $this->privBuildMimeArray(); // return mime type for extension if (isset($mimetypes[$ext])) { return $mimetypes[$ext]; // if the extension wasn't found return octet-stream } else { return 'application/octet-stream'; } } function privBuildMimeArray() { return array( "ez" => "application/andrew-inset", "hqx" => "application/mac-binhex40", "cpt" => "application/mac-compactpro", "doc" => "application/msword", "bin" => "application/octet-stream", "dms" => "application/octet-stream", "lha" => "application/octet-stream", "lzh" => "application/octet-stream", "exe" => "application/octet-stream", "class" => "application/octet-stream", "so" => "application/octet-stream", "dll" => "application/octet-stream", "oda" => "application/oda", "pdf" => "application/pdf", "ai" => "application/postscript", "eps" => "application/postscript", "ps" => "application/postscript", "smi" => "application/smil", "smil" => "application/smil", "wbxml" => "application/vnd.wap.wbxml", "wmlc" => "application/vnd.wap.wmlc", "wmlsc" => "application/vnd.wap.wmlscriptc", "bcpio" => "application/x-bcpio", "vcd" => "application/x-cdlink", "pgn" => "application/x-chess-pgn", "cpio" => "application/x-cpio", "csh" => "application/x-csh", "dcr" => "application/x-director", "dir" => "application/x-director", "dxr" => "application/x-director", "dvi" => "application/x-dvi", "spl" => "application/x-futuresplash", "gtar" => "application/x-gtar", "hdf" => "application/x-hdf", "js" => "application/x-javascript", "skp" => "application/x-koan", "skd" => "application/x-koan", "skt" => "application/x-koan", "skm" => "application/x-koan", "latex" => "application/x-latex", "nc" => "application/x-netcdf", "cdf" => "application/x-netcdf", "sh" => "application/x-sh", "shar" => "application/x-shar", "swf" => "application/x-shockwave-flash", "sit" => "application/x-stuffit", "sv4cpio" => "application/x-sv4cpio", "sv4crc" => "application/x-sv4crc", "tar" => "application/x-tar", "tcl" => "application/x-tcl", "tex" => "application/x-tex", "texinfo" => "application/x-texinfo", "texi" => "application/x-texinfo", "t" => "application/x-troff", "tr" => "application/x-troff", "roff" => "application/x-troff", "man" => "application/x-troff-man", "me" => "application/x-troff-me", "ms" => "application/x-troff-ms", "ustar" => "application/x-ustar", "src" => "application/x-wais-source", "xhtml" => "application/xhtml+xml", "xht" => "application/xhtml+xml", "zip" => "application/zip", "au" => "audio/basic", "snd" => "audio/basic", "mid" => "audio/midi", "midi" => "audio/midi", "kar" => "audio/midi", "mpga" => "audio/mpeg", "mp2" => "audio/mpeg", "mp3" => "audio/mpeg", "aif" => "audio/x-aiff", "aiff" => "audio/x-aiff", "aifc" => "audio/x-aiff", "m3u" => "audio/x-mpegurl", "ram" => "audio/x-pn-realaudio", "rm" => "audio/x-pn-realaudio", "rpm" => "audio/x-pn-realaudio-plugin", "ra" => "audio/x-realaudio", "wav" => "audio/x-wav", "pdb" => "chemical/x-pdb", "xyz" => "chemical/x-xyz", "bmp" => "image/bmp", "gif" => "image/gif", "ief" => "image/ief", "jpeg" => "image/jpeg", "jpg" => "image/jpeg", "jpe" => "image/jpeg", "png" => "image/png", "tiff" => "image/tiff", "tif" => "image/tif", "djvu" => "image/vnd.djvu", "djv" => "image/vnd.djvu", "wbmp" => "image/vnd.wap.wbmp", "ras" => "image/x-cmu-raster", "pnm" => "image/x-portable-anymap", "pbm" => "image/x-portable-bitmap", "pgm" => "image/x-portable-graymap", "ppm" => "image/x-portable-pixmap", "rgb" => "image/x-rgb", "xbm" => "image/x-xbitmap", "xpm" => "image/x-xpixmap", "xwd" => "image/x-windowdump", "igs" => "model/iges", "iges" => "model/iges", "msh" => "model/mesh", "mesh" => "model/mesh", "silo" => "model/mesh", "wrl" => "model/vrml", "vrml" => "model/vrml", "css" => "text/css", "html" => "text/html", "htm" => "text/html", "asc" => "text/plain", "txt" => "text/plain", "rtx" => "text/richtext", "rtf" => "text/rtf", "sgml" => "text/sgml", "sgm" => "text/sgml", "tsv" => "text/tab-seperated-values", "wml" => "text/vnd.wap.wml", "wmls" => "text/vnd.wap.wmlscript", "etx" => "text/x-setext", "xml" => "text/xml", "xsl" => "text/xml", "mpeg" => "video/mpeg", "mpg" => "video/mpeg", "mpe" => "video/mpeg", "qt" => "video/quicktime", "mov" => "video/quicktime", "mxu" => "video/vnd.mpegurl", "avi" => "video/x-msvideo", "movie" => "video/x-sgi-movie", "ice" => "x-conference-xcooltalk" ); } } $mimetype = new mimetype; header('Content-type: ' . $mimetype->getType($file_name)); header('Content-Disposition: attachment; filename="' . $file_name . '"'); die(file_get_contents($file_name)); ?> |
| 1 2 3 | header('Content-Disposition: inline; filename="' . $file_name . '"'); ?> |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |