Het CDA heeft alleen al een meerderheid in de ministerraad. Misschien hebben de PvdA-ministers wel tegengestemd. En je weet dat de PvdA het kabinet niet kan laten vallenquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Doorpakt? Er wordt een leugen de media in geholpen en het beleid van het kabinet, met daarin het CDA, stoelt daarop? What's next, een land aanvallen omdat iemand in een achterkamertje wat verzonnen heeft?
Nee, het is niet alleen triest dat Klink dit goedkeurt, dat heel het kabinet er als een kip zonder kop achteraan huppelt is werkelijk waar te belachelijk voor woorden.
Als de PvdA de stekker er uit trekt blijft er weinig kabinet over. En Balkenende heeft een geschiedenis van vallende kabinetten.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:05 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het CDA heeft alleen al een meerderheid in de ministerraad. Misschien hebben de PvdA-ministers wel tegengestemd. En je weet dat de PvdA het kabinet niet kan laten vallen![]()
Jouw houding is echt symbolisch voor hoe slecht democratie tegenwoordig is. Je vind alles wat het CDA doet geweldig, zonder ook maar enige kritische noot ergens bij te zetten. Mensen zoals jij zijn de doodsteek voor democratie, omdat het die houding is die het volop aanwezige populisme (waaraan het CDA net zo hard meedoet als Wilders) toelaat het land te regeren.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:05 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het CDA heeft alleen al een meerderheid in de ministerraad. Misschien hebben de PvdA-ministers wel tegengestemd. En je weet dat de PvdA het kabinet niet kan laten vallen![]()
Wat het CDA en PvdA verder doet kan me werkelijk waar een reet oxideren. Meer- of minderheid, standpunt of niet, integer of normen en waarden, het is altijd, vanaf het begin af aan, 1 grote show geweest. Als het puntje bij het paaltje komt doet geen enkele partij waar het claimt voor te staan. CDA incluis.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:05 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Onjuist, ik ben het absoluut oneens met het CDA wat betreft Europees beleid.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jouw houding is echt symbolisch voor hoe slecht democratie tegenwoordig is. Je vind alles wat het CDA doet geweldig, zonder ook maar enige kritische noot ergens bij te zetten. Mensen zoals jij zijn de doodsteek voor democratie, omdat het die houding is die het volop aanwezige populisme (waaraan het CDA net zo hard meedoet als Wilders) toelaat het land te regeren.![]()
Verder zie ik niet in waarom PVDA het kabinet niet kan laten vallen. Het is jammer dat electorale redenen de enige redenen zijn waarom politici tegenwoordig nog dingen doen. Dat is dan ook precies de reden dat het CDA alcohol niet durft aan te pakken. Zo laf zijn ze wel weer.![]()
Maar je bent het er wel mee eens dat er verboden worden ingestelt die op gebakken lucht gebaseerd zijn, even onafhankelijk van het feit dat je tegen drugs bent.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Onjuist, ik ben het absoluut oneens met het CDA wat betreft Europees beleid.
Fixed.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:58 schreef Xith het volgende:
Ergste is nog dat CDA een dood meisje, die er niets mee te maken heeft, gebruikt om z'n zin door te rammen.
Leugentje om bestwil? lijkenpikkerij?
Er staat geen enkel fatsoenlijk argument in. Typisch Telegraaf.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:48 schreef Jurgen21 het volgende:
Het hoofdredactioneel commentaar van de Telegraaf gaat ook over de paddo's:
[..]
![]()
Denk je nou werkelijk dat er ook maar een kip gaat demonstreren voor de paddo's. Op een paar zwervers, verslaafden en verstokte libertariërs na komt er niemand. De hardwerkende Nederlander eet namelijk geen paddo's.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:38 schreef purplerose het volgende:
Het wordt eigenlijk weer eens tijd voor een ouderwetse demonstratie maarja, het kuddevee is allemaal te gezapig geworden om zoiets nog te doen. In de jaren 80 werd er tenminste nog geprotesteerd als het volk het ergens niet mee eens was, die strijdlust is er wel uitgeslagen blijkbaar
Ik raak hier echt pissed van
Zullen we de hardwerkende Nederlander zelf laten bepalen wat-ie wel en niet eet?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:52 schreef Jurgen21 het volgende:
De hardwerkende Nederlander eet namelijk geen paddo's.
Als je van je verworven vrijheden geniet en wil blijven genieten wel ja, dat jij nou liever opgedragen krijgt wat je wel en niet mag doen met je eigen lichaam moet je zelf weten.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:52 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat er ook maar een kip gaat demonstreren voor de paddo's. Op een paar zwervers, verslaafden en verstokte libertariërs na komt er niemand. De hardwerkende Nederlander eet namelijk geen paddo's.
De Hardwerkende Nederlander. De Nederlandse Identiteit. De VOC Mentaliteit.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:52 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat er ook maar een kip gaat demonstreren voor de paddo's. Op een paar zwervers, verslaafden en verstokte libertariërs na komt er niemand. De hardwerkende Nederlander eet namelijk geen paddo's.
Ik werk hard, mijn vriendin werkt hard. We eten geen paddo's, we zetten er lekker thee van.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:52 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het überliberale paars heeft ook optimaal gebruik gemaakt van de meerderheid die het had. Abortus, euthanasie, prostitutie etc. etc. Dat is democratie. Jij hebt de pech dat je landgenoten er ander meningen op nahouden dan jijzelf.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De Hardwerkende Nederlander. De Nederlandse Identiteit. De VOC Mentaliteit.
En zo kennen we er nog wel een paar. DHN leest geen Voltaire, dus die verbieden we maar. DHN kijkt alleen SBS6, dus de rest verbieden we maar. DHN leest alleen de Telegraaf dus de rest verbieden we maar. DHN geeft geen fuck om waarheid dus we verzinnen maar wat. DHN heeft eelt in z'n anus dus die perforeren we nog een keer.
Als de meerderheid iets niet gebruikt of doet, is dat totaal geen reden om het te verbieden, ik weet niet in welk college je dat geleerd wordt... Maar het is me al eerder gebleken dat CDA'ers heilig geloven in een dictatuur van de meerderheid. Die ene keer in de 4 jaar stemmen schijnt zo ongeveer een carte blanche te zijn om alles, je kunt het zo gek niet bedenken, maar door te voeren.
Keer op keer op keer zijn dit soort zwakke argumenten, totaal niet op statistiek, wetenschap of bekende medische kennis gestoeld, maar op amper te noemen argumenten als DHN, die ze toch niet gebruikt.
Getverdemme wat walg ik van dat soort nietszeggende, nergens op gebaseerde argumenten en leugens, en vooral de mensen die ze menen te gebruiken in vooral hun oneindige wijsheid..
Ik pleit voor een kotsbak op het Binnenhof. Mede mogelijk gemaakt door het CDA. Waar men alle verboden waar* naar believen uit kan kotsen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zullen we de hardwerkende Nederlander zelf laten bepalen wat-ie wel en niet eet?
Misschien is het verschil je al opgevallen, maar dat zijn maatregelen die niet opgedrongen worden. Je hoeft geen abortus te plegen, maar het kan. De maatregelen van dit christelijk kabinet dringen wel iets op, namelijk een verbod, dat ik iets niet mag, niet kan, niet moet doen. Dat is het niet al te subtiele verschil.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:03 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het überliberale paars heeft ook optimaal gebruik gemaakt van de meerderheid die het had. Abortus, euthanasie, prostitutie etc. etc. Dat is democratie. Jij hebt de pech dat je landgenoten er ander meningen op nahouden dan jijzelf.
allicht wel te subtiel voor het cdaquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien is het verschil je al opgevallen, maar dat zijn maatregelen die niet opgedrongen worden. Je hoeft geen abortus te plegen, maar het kan. De maatregelen van dit christelijk kabinet dringen wel iets op, namelijk een verbod, dat ik iets niet mag, niet kan, niet moet doen. Dat is het niet al te subtiele verschil.
Je gaat echt nooit in op het punt dat dit verbod op niks gebaseerd is. Ik vind dat wel typisch, het enige wat je kan zeggen is dat "normale" mensen dit niet kan doen en dat de overheid zijn verantwoordelijkheid neemt. maar het feit dat de overheid zit te liegen, feiten verdraait, onderzoeken die verklaren dat paddo's geen reeel gevaar voor de mens zorgen etc. negeer je allemaal. Je vindt het schijnbaar heel normaal dat dingen worden verboden omdat een minister wilt scoren via een mediahype.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:52 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het verschil is dat je bij euthanasie en prostitutie zélf een keus hebt. Dat is ook het argument geweest voor abortus, hoewel daar natuurlijk nog wel kanttekeningen bij te plaatsen zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:03 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het überliberale paars heeft ook optimaal gebruik gemaakt van de meerderheid die het had. Abortus, euthanasie, prostitutie etc. etc. Dat is democratie. Jij hebt de pech dat je landgenoten er ander meningen op nahouden dan jijzelf.
Er zijn zoveel verboden. Waarom vind je bijvoorbeeld een verbod op te hard rijden wel gerechtvaardigd, maar een verbod op paddo's niet?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien is het verschil je al opgevallen, maar dat zijn maatregelen die niet opgedrongen worden. Je hoeft geen abortus te plegen, maar het kan. De maatregelen van dit christelijk kabinet dringen wel iets op, namelijk een verbod, dat ik iets niet mag, niet kan, niet moet doen. Dat is het niet al te subtiele verschil.
En nee, Paars was niet überliberaal.
Heel makkelijk. Bij auto's is het bewezen dat te hard rijden schade toebrengt aan jou en je omgeving en paddo's niet (mits goed gebruikt natuurlijkquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:10 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Er zijn zoveel verboden. Waarom vind je bijvoorbeeld een verbod op te hard rijden wel gerechtvaardigd, maar een verbod op paddo's niet?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:10 schreef Jurgen21 het volgende:
Er zijn zoveel verboden.
Wie zegt dat ik het gerechtvaardigd vindt? Irrelevant. Paddo's worden niet verboden omdat te hard rijden niet mag. Zo kan ik ook niet betogen de Bijbel te verbieden omdat te hard rijden ook niet mag.quote:Waarom vind je bijvoorbeeld een verbod op te hard rijden wel gerechtvaardigd, maar een verbod op paddo's niet?
Met dat verschil dat één glas alcohol duizendmaal gezonder is dan één paddo.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het verschil is dat je bij euthanasie en prostitutie zélf een keus hebt. Dat is ook het argument geweest voor abortus, hoewel daar natuurlijk nog wel kanttekeningen bij te plaatsen zijn.
Een verbod op paddo's heeft echter niets te maken met keuze. Het heeft te maken met een groep mensen met een sterk moralistisch karakter die anderen iets gaat verbieden. Niet op basis van feiten, maar omdat alles wat drugs is feitelijk niet mag van God. En dat wil de schaapachtige CDA achterban in den lande graag horen.
Gek genoeg hoor je ze over alcohol niet.
Zó hoog hebben we God ook niet zitten natuurlijk![]()
CDA stakkers.
Waar haal je die wijsheid vandaan. Als ik op een autosnelweg 120 rijdt is mijn auto net zo gevaarlijk dan als ik 130 rijdt. En toch krijg ik in het laatste geval wel een boete en in het eerste geval niet. Met het voorbeeld geef ik aan dat dit land stikt van de verboden waarvan de argumentatie op z'n zachtst gezegd niet echt solide is. Maar ze bestaan wel. En dan komt omdat de meerderheid van de Nederland een normatief kader heeft waarin te hard rijden als fout wordt bestempeld en dus wordt het verboden. Zo ook met paddo's.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:12 schreef purplerose het volgende:
[..]
Heel makkelijk. Bij auto's is het bewezen dat te hard rijden schade toebrengt aan jou en je omgeving en paddo's niet (mits goed gebruikt natuurlijk)
Waarom ben je voor het schenden van mijn lichamelijke integriteit door mij te verbieden wat ik wel en niet mag consumeren? Ga je me hierna verbieden vet voedsel te eten, want dat is tenslotte ook slecht? En waarom ben je ervoor om controle over mijn geest uit te willen oefenen? Ga je me hierna bestraffen als ik de foute literatuur tot mijn neem? Want op hetzelfde niveau zit dit paddoverbod.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:12 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Met dat verschil dat één glas alcohol duizendmaal gezonder is dan één paddo.
En waarom zou ik aan jouw normatieve kader moeten voldoen als ik er niemand kwaad mee doe? Dus jij bent bereidt om je geloof af te leggen en je bijbel te verbranden als de meerderheid dat van jou eist?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:16 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan. Als ik op een autosnelweg 120 rijdt is mijn auto net zo gevaarlijk dan als ik 130 rijdt. En toch krijg ik in het laatste geval wel een boete en in het eerste geval niet. Met het voorbeeld geef ik aan dat dit land stikt van de verboden waarvan de argumentatie op z'n zachtst gezegd niet echt solide is. Maar ze bestaan wel. En dan komt omdat de meerderheid van de Nederland een normatief kader heeft waarin te hard rijden als fout wordt bestempeld en dus wordt het verboden. Zo ook met paddo's.
Paars liberaal? Als ik FOK! mag geloven was het een half communisme. Anyway...quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:03 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik mag heel gerust naakt rondlopen, hoor.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:19 schreef Jurgen21 het volgende:
Of naaktlopen dan. Dat is niet schadelijk voor de gezondheid en toch verboden. Als ik de liberalen hier op dit forum volg, dan zou ook dit verbod moeten sneuvelen. Of gaat naaktlopen ook in jullie normatieve kader te ver?
Nee al die verkeersdoden tellen niet mee als bewijsquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:16 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan. Als ik op een autosnelweg 120 rijdt is mijn auto net zo gevaarlijk dan als ik 130 rijdt. En toch krijg ik in het laatste geval wel een boete en in het eerste geval niet. Met het voorbeeld geef ik aan dat dit land stikt van de verboden waarvan de argumentatie op z'n zachtst gezegd niet echt solide is. Maar ze bestaan wel. En dan komt omdat de meerderheid van de Nederland een normatief kader heeft waarin te hard rijden als fout wordt bestempeld en dus wordt het verboden. Zo ook met paddo's.
Mensen mogen van mij prima naakt lopen. Waarom niet? Ze doen er niemand kwaad mee. De enige reden om het te verbieden zijn onderbuikgevoelens als dat er dan mensen naakt lopen die niet aan het schoonheidsideaal voldoen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:19 schreef Jurgen21 het volgende:
Of naaktlopen dan. Dat is niet schadelijk voor de gezondheid en toch verboden. Als ik de liberalen hier op dit forum volg, dan zou ook dit verbod moeten sneuvelen. Of gaat naaktlopen ook in jullie normatieve kader te ver?
Je ontloopt mijn stelling. In Nederland zijn talrijke willekeurige verboden, die nauwelijks steunen op enige solide argumentatie. Het is enkel en alleen verboden omdat de meerderheid van de Nederlanders vindt dat het verboden moet zijn. Naaktlopen bijvoorbeeld. Dat is in het normatieve kader van veel Nederlanders ook niet gewenst en dus verboden. Dat wordt je dus ook opgedrongen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En waarom zou ik aan jouw normatieve kader moeten voldoen als ik er niemand kwaad mee doe? Dus jij bent bereidt om je geloof af te leggen en je bijbel te verbranden als de meerderheid dat van jou eist?![]()
Overmatig alcoholgebruik in het verkeer is al verboden. Evenals openbare dronkenschapquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:20 schreef purplerose het volgende:
[..]
Nee al die verkeersdoden tellen niet mee als bewijsen 80% van die ongelukken is overmatig alcohol gebruik in het spel. Dus wat zegt je dat? Ik weet het! Verbieden!
Wat dus geen reden is nog iets te verbieden zonder enige solide argumentatie. Echt, zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je ontloopt mijn stelling. In Nederland zijn talrijke willekeurige verboden, die nauwelijks steunen op enige solide argumentatie.
Goh, vervelend he, als mensen je vragen ontlopen. Dat doe jij nu constant.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je ontloopt mijn stelling. In Nederland zijn talrijke willekeurige verboden, die nauwelijks steunen op enige solide argumentatie. Het is enkel en alleen verboden omdat de meerderheid van de Nederlanders vindt dat het verboden moet zijn. Naaktlopen bijvoorbeeld. Dat is in het normatieve kader van veel Nederlanders ook niet gewenst en dus verboden. Dat wordt je dus ook opgedrongen.
Maar alcoholgebruik niet. Dus waaorm paddo's wel verbieden omdat iemand onder invloed van paddo's naar het schijnt stomme dingen doet? We verbieden alcohol ook niet omdat mensen stom doen onder invloed, we verbieden alleen dat ene specifieke gedrag.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:23 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Overmatig alcoholgebruik in het verkeer is al verboden. Evenals openbare dronkenschap![]()
En toch gebeurd het nog maar dat gebeurd vast niet als we die enge paddo's verbieden!quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:23 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Overmatig alcoholgebruik in het verkeer is al verboden. Evenals openbare dronkenschap![]()
Je meent het serieus? Dus je wilt alle verboden afschaffen? Mensen kunnen immers zelf wel beslissen wat goed voor ze is. Zullen we het strafrecht ook gelijk weggooien. Allemaal verboden immersquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mensen mogen van mij prima naakt lopen. Waarom niet? Ze doen er niemand kwaad mee. De enige reden om het te verbieden zijn onderbuikgevoelens als dat er dan mensen naakt lopen die niet aan het schoonheidsideaal voldoen.
Nee.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je ontloopt mijn stelling. In Nederland zijn talrijke willekeurige verboden, die nauwelijks steunen op enige solide argumentatie. Het is enkel en alleen verboden omdat de meerderheid van de Nederlanders vindt dat het verboden moet zijn. Naaktlopen bijvoorbeeld. Dat is in het normatieve kader van veel Nederlanders ook niet gewenst en dus verboden. Dat wordt je dus ook opgedrongen.
... lezen aub. ik zeg elk verbod afschaffen wat niet resulteert in een ander kwaad doen. Dus het strafrecht kan blijven omdat dat zich bezighoudt met mensen die elkaar kwaad hebben aangedaan.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je meent het serieus? Dus je wilt alle verboden afschaffen? Mensen kunnen immers zelf wel beslissen wat goed voor ze is. Zullen we het strafrecht ook gelijk weggooien. Allemaal verboden immers![]()
Ieder mens mag nog steeds liters alcohol kopen. Ieder mens kan dit binnen een vereniging of een kroeg ook redelijk goed nuttigen. Binnenshuis is de activiteit 'alcohol nuttigen' ook volledig toegestaan. De poging om dit te vergelijken met het verbieden van paddo's slaat derhalve nergens op.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:23 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
dat naaktlopen verboden is, is alleen maar omdat het een moralistisch verbod is. Je doet er niemand mee kwaad, wil je het niet zien kijk je de andere kant op. En je leest wel heel selectiefquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je meent het serieus? Dus je wilt alle verboden afschaffen? Mensen kunnen immers zelf wel beslissen wat goed voor ze is. Zullen we het strafrecht ook gelijk weggooien. Allemaal verboden immers![]()
Daar ben ik het dan principieel mee oneens. Ik vind dat een overheid moraliserend mag, zelfs moet optreden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat dus geen reden is nog iets te verbieden zonder enige solide argumentatie. Echt, zo moeilijk is het niet.
en waarom denk je in hemelsnaam dat die 150 mensen het beter weten dan 16 miljoen mensen? Die redenering is echt zo idioot. Waarom zou een hoge pief uit Den Haag kunnen beslissen wat de slager om de hoek wel en niet mag doen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan principieel mee oneens. Ik vind dat een overheid moraliserend mag, zelfs moet optreden.
Dat begrijp ik. Het is verwerpelijk.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan principieel mee oneens. Ik vind dat een overheid moraliserend mag, zelfs moet optreden.
Maar je springt erdoor van bruggen af!quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:31 schreef MouseOver het volgende:
Paddo's zijn vrijwel niet verslavend. Los van de rest vind ik dat al een behoorlijk tegenargument.
Waarmee je dus direct toegeeft dat de overheid veel meer moraliserende verboden heeft ingesteld en dat het paddoverbod niet iets nieuws is. Eigenlijk heeft elk verbod iets moralistisch, of je het nou leuk vind of niet. En sommige mensen hebben een wat ruimere moraal dan anderen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:29 schreef purplerose het volgende:
[..]
dat naaktlopen verboden is, is alleen maar omdat het een moralistisch verbod is. Je doet er niemand mee kwaad, wil je het niet zien kijk je de andere kant op. En je leest wel heel selectief
Verwerpelijk is de ene mens die de ander vertelt wat hij wel en niet zijn eigen lichaam mag aandoen. Dát is verwerpelijk. Mijn lichaam behoort niet de staat toe.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Het is verwerpelijk.
Naar voorbeeld van de overheid mag dus 70% in de klas bepalen wat de andere 30% doen. Zo zou 70% bijvoorbeeld mogen bepalen dat gothics, nog geen 30%, geen zwart meer mogen dragen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
En al die moraliserende verboden moeten dan ook afgeschaft worden waar ze andere mensen geen kwaad doen. Mensen kunnen prima zelf bepalen wat ze wel en niet moeten doen, daar hebben ze écht geen overheid voor nodig.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:33 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Waarmee je dus direct toegeeft dat de overheid veel meer moraliserende verboden heeft ingesteld en dat het paddoverbod niet iets nieuws is. Eigenlijk heeft elk verbod iets moralistisch, of je het nou leuk vind of niet. En sommige mensen hebben een wat ruimere moraal dan anderen.
Dus je vind dat ook harddrugs gelegaliseerd moeten worden? Dat zou namelijk de consequentie zijn van jouw opstelling in deze discussie.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Verwerpelijk is de ene mens die de ander vertelt wat hij wel en niet zijn eigen lichaam mag aandoen. Dát is verwerpelijk. Mijn lichaam behoort niet de staat toe.![]()
Als de overheid dat serieus vervelend vindt mag wel wat meer moeite gedaan worden om die jaarlijkse 3000 zelfmoorden te verminderen. Evenveel moeite als er besteed wordt aan het omlaag brengen van die 700 verkeersdoden per jaar bijvoorbeeldquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Maar je springt erdoor van bruggen af!Oh nee wacht, dat is nooit bewezen. Naja, maakt het uit, gewoon verbieden!
![]()
Nee, ik zie de onzin niet. Een klas mag een dergelijke beslissing niet maken (quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Naar voorbeeld van de overheid mag dus 70% in de klas bepalen wat de andere 30% doen. Zo zou 70% bijvoorbeeld mogen bepalen dat gothics, nog geen 30%, geen zwart meer mogen dragen.
Want, zoals de eerder opgegeven drogreden en misverstand van de democratie: "de meerderheid bepaalt, onbeperkt en absoluut".
Zie je nu de onzin?
En dan laat ik de activiteiten waar de overheid een monopolie heeft maar even buiten het topic, om het niet al te complex te maken.
Doet me ineens denken aan de signature van een waardige user op FOK!:quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Maar je springt erdoor van bruggen af!Oh nee wacht, dat is nooit bewezen. Naja, maakt het uit, gewoon verbieden!
![]()
Ja, dat vind ik. Ik zie geen enkele reden om dat te verbieden. Reguleren en eerlijke voorlichting erover geven helpt veel meer dan een verbod. Nu dwing je mensen die XTC willen gebruiken de illegaliteit in en criminaliseer je ze. De enige die je met een verbod helpt is de illegale drugshandel. Waarom denk je dat de vele miljarden die de VS heeft gespendeerd aan de War on Drugs niks heeft uitgemaakt? Waarom denk je dat mensen gigantisch rijk worden aan drugshandel? Een boel mensen wíllen drugs gebruiken. Dan kan je het beter reguleren, wat mij betreft door de overheid gecontroleerd, dan die mensen naar het criminele circuit sturen. Het haalt een hoop druk af van de politie en rechterlijke machten, het ondermijnt drugsdealers, het haalt De Hardwerkende Nederlander(tm) die soms eens wat drugs wilt gebruiken uit de criminele sfeer.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:36 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dus je vind dat ook harddrugs gelegaliseerd moeten worden? Dat zou namelijk de consequentie zijn van jouw opstelling in deze discussie.
Tuurlijk. Waarom niet? Maar goed, het is alles in het extreme trekken, hoewel je ergens een beetje gelijk hebt. Dat de uiteindelijke consequentie van een redenering is dat je harddrugs moet legaliseren, betekent niet dat je harddrugs zult legaliseren of dat je dus, bijvoorbeeld, softdrugs of bloemkool niet kunt legaliseren.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:36 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dus je vind dat ook harddrugs gelegaliseerd moeten worden? Dat zou namelijk de consequentie zijn van jouw opstelling in deze discussie.
Ik heb een geniale ingeving! We verbieden zelfmoord! Dan gebeurt het vast niet meer.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:37 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Als de overheid dat serieus vervelend vindt mag wel wat meer moeite gedaan worden om die jaarlijkse 3000 zelfmoorden te verminderen. Evenveel moeite als er besteed wordt aan het omlaag brengen van die 700 verkeersdoden per jaar bijvoorbeeld
Ik vraag me af of dit verbod wel binnen de grondwet valt. Heeft de overheid volgens de grondwet de zeggenschap over mijn lichaam? Dit verbod tast namelijk rechtstreeks mijn zeggenschap over mijn eigen lichaam aan.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:38 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nee, ik zie de onzin niet. Een klas mag een dergelijke beslissing niet maken () en de overheid regeert binnen de grenzen van de grondwet. De grondrechten van de Nederlander worden niet aangetast door het verbieden van paddo's. Het is gewoon een politieke keuze. En net als alle andere landen ter wereld heeft de Nederlandse poltiek gekozen voor een verbod.
En iedereen die het toch doet die geven we gewoon een boetequote:Op zondag 14 oktober 2007 19:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik heb een geniale ingeving! We verbieden zelfmoord! Dan gebeurt het vast niet meer.![]()
Wat zette je aan tot de gedachte dat ik er ook maar 1 zier om zou geven wat men in het buitenland doet? Dat verbaasde me namelijk even.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:38 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nee, ik zie de onzin niet. Een klas mag een dergelijke beslissing niet maken () en de overheid regeert binnen de grenzen van de grondwet. De grondrechten van de Nederlander worden niet aangetast door het verbieden van paddo's. Het is gewoon een politieke keuze. En net als alle andere landen ter wereld heeft de Nederlandse poltiek gekozen voor een verbod.
Tuurlijk trek ik het in het extreme. Maar dan kom ik weer op het punt: waar trek je de grens. Wapenbezit ook weer vrijgeven? Vrij medicijngebruik voor iedereen? Drugswinkels dichtbij scholen? Dierenporno? Pedoseksualiteit? Naaktlopen? Vrij bouwen overal?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tuurlijk. Waarom niet? Maar goed, het is alles in het extreme trekken, hoewel je ergens een beetje gelijk hebt. Dat de uiteindelijke consequentie van een redenering is dat je harddrugs moet legaliseren, betekent niet dat je harddrugs zult legaliseren of dat je dus, bijvoorbeeld, softdrugs of bloemkool niet kunt legaliseren.
Dat doet een verbod op coke etc. ook al.. dus dat zal wel mogen helaasquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit verbod wel binnen de grondwet valt. Heeft de overheid volgens de grondwet de zeggenschap over mijn lichaam? Dit verbod tast namelijk rechtstreeks mijn zeggenschap over mijn eigen lichaam aan.
Je wordt geacht de Grondwet te kennen:quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit verbod wel binnen de grondwet valt. Heeft de overheid volgens de grondwet de zeggenschap over mijn lichaam? Dit verbod tast namelijk rechtstreeks mijn zeggenschap over mijn eigen lichaam aan.
quote:Artikel 11
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Zoals ik al eerder aangaf is een vergelijking met bijvoorbeeld naaktlopen totaal belachelijk. Even on-topic blijven graag.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:47 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Tuurlijk trek ik het in het extreme. Maar dan kom ik weer op het punt: waar trek je de grens. Wapenbezit ook weer vrijgeven? Vrij medicijngebruik voor iedereen? Drugswinkels dichtbij scholen? Dierenporno? Pedoseksualiteit? Naaktlopen? Vrij bouwen overal?
Je zult altijd ergens een grens trekken en waar je dat doet hangt helemaal af van je normatieve kader.
Je trekt de grens daar waar het private en het publieke elkaar raken, waar 'ik' 'wij' wordt. Dus mag ik geen weerloze kindertjes betasten, maar mag ik thuis wel paddo's eten.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:47 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Tuurlijk trek ik het in het extreme. Maar dan kom ik weer op het punt: waar trek je de grens. Wapenbezit ook weer vrijgeven? Vrij medicijngebruik voor iedereen? Drugswinkels dichtbij scholen? Dierenporno? Pedoseksualiteit? Naaktlopen? Vrij bouwen overal?
Dierenporno schaadt dieren, dus dat moet verboden worden. Pedosexualiteit is een grijs gebied, maar ik geloof niet dat het pubers van 14-15 jaar schaadt om met mensen van 30 sex te hebben als het op vrijwillige basis gebeurd. De rest schaadt in principe geen mensen (zelfs het wapenbezit niet, alleen het schieten op mensen met wapens), dus moet toegestaan worden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:47 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je zult altijd ergens een grens trekken en waar je dat doet hangt helemaal af van je normatieve kader.
Hai moussiequote:Op zondag 14 oktober 2007 19:45 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En iedereen die het toch doet die geven we gewoon een boete
Je bent er dus voor om het aantal onzinnige verboden zo groot mogelijk te maken?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:50 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je wordt geacht de Grondwet te kennen:
[..]
En waar haal je die wijsheid vandaan? Volgens de risicoanalyse die destijds is gemaakt door de commissie die nieuwe drugs evalueert zit er nauwelijks een gezondheidsrisico aan.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:12 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
De harddrug alcohol is ook legaal. Ik zie het probleem om de rest te legaliseren totaal niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:36 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dieren merken over het algemeen weinig van dierensex... dan maar toestaanquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dierenporno schaadt dieren, dus dat moet verboden worden. Pedosexualiteit is een grijs gebied, maar ik geloof niet dat het pubers van 14-15 jaar schaadt om met mensen van 30 sex te hebben als het op vrijwillige basis gebeurd. De rest schaadt in principe geen mensen (zelfs het wapenbezit niet, alleen het schieten op mensen met wapens), dus moet toegestaan worden.
Dat maakt niks uit. Je schaadt de lichamelijke integriteit van het dier.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:58 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dieren merken over het algemeen weinig van dierensex... dan maar toestaan![]()
Dierenseks is toegestaan, men is van plan het in het algemeen te verbieden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:58 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Kumbayaa my lord Kumbayaaaaaaaaaaa, kumbayaaaaaaaaa my lord, kumbayaaaaaaaaquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:01 schreef Yildiz het volgende:
Wat zijn we toch met z'n allen een stel zuurpruimen die het beter denkt te weten dan de overheid. Kom, laten we allen in een kring zitten, en onze overheid die zijn besluitvorming op roddels baseert aanbidden.![]()
![]()
Ik kan het hier ook over de besluitvorming tot de inval van Irak hebben, en de inzet vooraf van commando's en onderzeeërs.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:58 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Doe geen moeite, ik heb het hem al 5x gevraagd, als het niet vaker is, en hij is niet veel verder gekomen dan "het normative kader blabla" en "1 glas alcohol is minder gevaarlijk dan 1 paddo".quote:
Ik moet altijd lachen om de 2e uitspraak, weet je hoe gevaarlijk 1 glas PUUR alcohol is!quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Doe geen moeite, ik heb het hem al 5x gevraagd, als het niet vaker is, en hij is niet veel verder gekomen dan "het normative kader blabla" en "1 glas alcohol is minder gevaarlijk dan 1 paddo".
Eén glas alchol verdunt het bloed, dat is goed.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:12 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Politieke partijen zonder argumenten verbiedenquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Eén glas alchol verdunt het bloed, dat is goed.
Maar ja, zo is het verstandig gebruikt van paddo's ook volstrekt ongevaarlijk
In beide gevallen komen de problemen door mensen die als een kip zonder kop handelen.
Dus: verbied geen van beiden, of verbied beiden. Dit soort schijnpolitiek zit de wereld niet op te wachten. Behalve de CDA achterban dan, maar ik heb nooit zo geloofd in de cognitieve capaciteiten van de gristelijke medemens, dus het verbaast me niet.
Heb het CDA trouwens een mail gestuurd met wat vragen en beargumenteerde en door onderzochte feiten gestaafde tegenwerpingen. Wat kreeg ik terug? Een campagne mail waarin men aangeeft dat de tijd nu ook rijp is om harder op te treden tegen hash.
Dus Jurgen, je bent in goed gristelijk gezelschap. Sluit je ogen voor de realiteit en breek een lans voor misplaatste bemoeienis.
Ach ja, waarom zou je argumenten aanvoeren als je lekker op de emotionele toer kan gaan. "Denk aan de kinderen!!11!"` doet het natuurlijk veel beter bij alcoholdrinkende ouders dan "hash is minder gevaarlijk dan alcohol".quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Eén glas alchol verdunt het bloed, dat is goed.
Maar ja, zo is het verstandig gebruikt van paddo's ook volstrekt ongevaarlijk
In beide gevallen komen de problemen door mensen die als een kip zonder kop handelen.
Dus: verbied geen van beiden, of verbied beiden. Dit soort schijnpolitiek zit de wereld niet op te wachten. Behalve de CDA achterban dan, maar ik heb nooit zo geloofd in de cognitieve capaciteiten van de gristelijke medemens, dus het verbaast me niet.
Heb het CDA trouwens een mail gestuurd met wat vragen en beargumenteerde en door onderzochte feiten gestaafde tegenwerpingen. Wat kreeg ik terug? Een campagne mail waarin men aangeeft dat de tijd nu ook rijp is om harder op te treden tegen hash.
Dus Jurgen, je bent in goed gristelijk gezelschap. Sluit je ogen voor de realiteit en breek een lans voor misplaatste bemoeienis.
http://www.statcan.ca/eng(...)IB/00907/feature.htmquote:Een of andere Canadese minister schreef het volgende:
“We’re going to be into a different world and take tackling these issues very seriously because (of) the impact on the health and safety of our kids.”
Ik heb ook nog een leven naast dit forumquote:Op zondag 14 oktober 2007 21:42 schreef purplerose het volgende:
Nou, ik kan wel ff gaan douchen volgens mij voor we antwoord gaan krijgen, if ever
Tis wel duidelijk dat jij het type bent wat erop kickt om andere mensen dingen te verbieden omdat jij ze afkeurt.quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:47 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een leven naast dit forum![]()
Over het verschil alcohol-paddo's; dan kom ik weer terug bij het normatieve kader van de Nederlander. Het nuttigen van alcoholische dranken behoort tot de Nederlandse identiteit. Het is normaal dat de Nederlander alcholische dranken nuttigt. Het drinken van alcohol is dús niet verboden. De verkoop van alcohol is wel aan regels gebonden en ook het gebruik van alcohol in het verkeer en de openbare ruimte is aan strikte regels gebonden. Alcohol valt onder de drank- en horecawet.
Paddo's daarentegen vallen onder de opiumwet, die de verkoop en het bezit van een aantal drugs verbiedt. De drugs in deze opiumwet zijn in het normatieve kader van de Nederlander niet gewenst en daarmee dus verboden. Alle paddo's vallen straks onder de categorie harddrugs. Als ze onder de categorie softdrugs zouden vallen, dan zou verkoop en bezit nog niet vervolgd worden, aangezien onze slappe overheid die rommel gedoogt.![]()
Je haalt een aantal dingen door elkaar. Iedere burger in dit land heeft grondrechten. Eén daarvan is de vrijheid van godsdient. Jij kunt mij nooit verbieden mijn geloof te belijden (daaronder het lezen van de Bijbel). Er bestaat geen grondrecht inhoudende de vrijheid van drugsgebruik. Jij hebt niet het recht drugs te gebruiken. Dat heb je alleen maar als de overheid dat toestaat. Als de overheid dat niet toestaat, is dat een democratische politieke keuze die jouw grondrechten niet aantast. Als je persé paddo's wilt gebruiken moet je op een partij stemmen die paddo's wil legaliseren. Democratie, snap je?!quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tis wel duidelijk dat jij het type bent wat erop kickt om andere mensen dingen te verbieden omdat jij ze afkeurt.Het normatieve kader... kom op zeg. Dus jij zou het accepteren als dat "normatieve kader" jou verplicht je bijbel te verbranden? Want dat wil de meerderheid en dus moet jij dat doen is jouw redenering in deze.
Maar je hebt écht geen mening hè? Het enige argument wat je kan noemen is dat "het normatieve kader" paddo's afkeurt en het daarom maar verboden moet worden voor iedereen. Je hebt zelf geen enkele mening over de hypocrisie van de overheid of over het feit dat het verbod op niks is gebaseerd (bij geen enkel paddo-incident wat de overheid aangrijpt voor dit verbod is bewezen dat paddo's de oorzaak waren. Correlatie is nog geen causatie enzo). Het enige waar je je achter verschuilt is dat normatieve kader, je eigen afkeer van drugs en je verlangen die afkeer andere mensen op te leggen...![]()
hou toch op joh!quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:07 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je haalt een aantal dingen door elkaar. Iedere burger in dit land heeft grondrechten. Eén daarvan is de vrijheid van godsdient. Jij kunt mij nooit verbieden mijn geloof te belijden (daaronder het lezen van de Bijbel). Er bestaat geen grondrecht inhoudende de vrijheid van drugsgebruik. Jij hebt niet het recht drugs te gebruiken. Dat heb je alleen maar als de overheid dat toestaat. Als de overheid dat niet toestaat, is dat een democratische politieke keuze die jouw grondrechten niet aantast. Als je persé paddo's wilt gebruiken moet je op een partij stemmen die paddo's wil legaliseren. Democratie, snap je?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |