Een compleet fatsoenselijke samenleving is inderdaad een utopie ja. Maar ik denk wel dat de wereld beter af i s zonder het christendom, de islam, boeddhisme en het jodendom.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:06 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Lijkt me eerder een gevalletje utopie![]()
Als je alleen al ziet hoe keurig de niet-gelovigen zich op dit forum gedragen dan lijkt me een fatsoenlijke samenleving überhaupt al ondenkbaar.![]()
De niet-gelovigen zullen je keurig behandelen of in ieder geval met minder gescheld zodra jij kapt met ze jouw moraal te willen opleggen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:06 schreef Jurgen21 het volgende:
Als je alleen al ziet hoe keurig de niet-gelovigen zich op dit forum gedragen dan lijkt me een fatsoenlijke samenleving überhaupt al ondenkbaar.![]()
Gij zult geen paddestoelen eten.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De niet-gelovigen zullen je keurig behandelen of in ieder geval met minder gescheld zodra jij kapt met ze jouw moraal te willen opleggen.
Ik blow niet, maar daarom ik nog niet dat jij wil dat het mij verboden wordt te blowen. Ik snap best dat je er niets mee hebt, maar waarom moet je het anderen verbieden?
Door dat soort paddogezwam is er geen duidelijk tegengeluid. In hoeverre men er al naar zou luisteren.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:42 schreef Ringo het volgende:
De meeste mensen hier voelen zich vooral aangetast in hun consument-zijn; het kunnen-kopen van magische paddestoelen, als waren het bureaulampen of diepvriesmaaltijden.
Alsof het een maatschappelijke verdienste is dat zo'n kostbaar natuurproduct als massa-item over de toonbank mag gaan. Inclusief streepjescode en naam van de fabrikant.
Dan verzin jij toch een goede argumentatie.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 01:47 schreef Zyggie het volgende:
Door dat soort paddogezwam is er geen duidelijk tegengeluid. In hoeverre men er al naar zou luisteren.
Het interesseert je dus eigenlijk niks. Je kan er toch aankomen als je wilt, dus wat maakt het eigenlijk uit. Ik denk veel gebruikers er uiteindelijk zo overdenken, maar doet dat iets af aan de stompzinnigheid van het verbod? Apatisch gedrag is het.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 01:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan verzin jij toch een goede argumentatie.
Ik heb mijn woordje over paddo's al lang en breed gedaan. Lees dit forum anno 2001 er maar op na, en probeer je tenen recht te houden. De laatste keer dat ik heb getript, is al zo'n 4 jaar geleden, het hiephiephoera-stadium van de psychedelica-profeet ben ik gelukkig voorbij.
Net zoals ik in het buitenland nooit veel moeite heb hoeven doen om te kunnen blowen, verwacht ik ook dat het in NL niet heel lastig gaat zijn als je echt met psychedelica wil experimenteren. Het is altijd oppassen geblazen, maar ja, je begeeft je toch al op het randje van de samenleving dus wat maak je je druk?
Dan moet je het Binnenhof in de brand steken. Dat is het enige dat nog helpt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 02:12 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het interesseert je dus eigenlijk niks. Je kan er toch aankomen als je wilt, dus wat maakt het eigenlijk uit. Ik denk veel gebruikers er uiteindelijk zo overdenken, maar doet dat iets af aan de stompzinnigheid van het verbod? Apatisch gedrag is het.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 01:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is altijd oppassen geblazen, maar ja, je begeeft je toch al op het randje van de samenleving dus wat maak je je druk?
Jij wilt mij jouw vrijzinnige moraal opdringen. Ik vind paddo-, coffee- en growshops ronduit aanstootgevend. Ik vind het ongelofelijk dat een land dergelijke zaken toestaat. Uiteindelijk bepaalt de kiezer wie gelijk krijgt. De meerderheid regeert de minderheid. Zo gaat dat al anderhalve eeuw hier. Als de meerderheid de shops dicht wil, dan gaan ze dicht.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De niet-gelovigen zullen je keurig behandelen of in ieder geval met minder gescheld zodra jij kapt met ze jouw moraal te willen opleggen.
Ik blow niet, maar daarom ik nog niet dat jij wil dat het mij verboden wordt te blowen. Ik snap best dat je er niets mee hebt, maar waarom moet je het anderen verbieden?
Buiten dat is de verkoop verbieden van een schimmel wat gewoon vrij groeit in Nederland echt te absurd voor woorden.
Ik kan al niet wachten tot de toeristen gezellig naar de dealertjes gaan nu ze niet meer naar de smartshops kunnen. Dat wordt nog lachen met al die ongecontroleerde paddootjes.![]()
Ik wil je helemaal niets opdringen. Ik wil de mensen die een plantje willen gebruiken de mogelijkheid geven dat te doen en het kunnen kopen bij mensen die er verstand van hebben en de klant goed kan uitleggen hoe het te gebruiken en hoe te handelen ipv. dat eoa. straatdealer ranzig spul aan diezelfde mensen verkoopt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef Jurgen21 het volgende:
Jij wilt mij jouw vrijzinnige moraal opdringen. Ik vind paddo-, coffee- en growshops ronduit aanstootgevend. Ik vind het ongelofelijk dat een land dergelijke zaken toestaat. Uiteindelijk bepaalt de kiezer wie gelijk krijgt. De meerderheid regeert de minderheid. Zo gaat dat al anderhalve eeuw hier. Als de meerderheid de shops dicht wil, dan gaan ze dicht.
Als individuen drugs willen gebruiken, gebruiken ze drugs, zo gaat dat al eeuwen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Jij wilt mij jouw vrijzinnige moraal opdringen. Ik vind paddo-, coffee- en growshops ronduit aanstootgevend. Ik vind het ongelofelijk dat een land dergelijke zaken toestaat. Uiteindelijk bepaalt de kiezer wie gelijk krijgt. De meerderheid regeert de minderheid. Zo gaat dat al anderhalve eeuw hier. Als de meerderheid de shops dicht wil, dan gaan ze dicht.
Als dit het principe is gaat het nog leuk worden als de Christenen in de minderheid zijn. Nee, ik wil niet in jouw definitie van democratie inpassen. De basis van democratie bestaat eruit dat je minderheden met andere gebruiken respecteert en je ze, als ze jou niks aandoen, in hun waarde laat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
De meerderheid regeert de minderheid. Zo gaat dat al anderhalve eeuw hier. Als de meerderheid de shops dicht wil, dan gaan ze dicht.
En wat gaat jouw geliefde CDA doen als na het verbod er een tiental mensen sterft omdat ze paddo's in de natuur gaan plukken, daarbij de verkeerde paddestoelen plukken en doodgaan erdoor? Paddestoelen plukken verbieden zeker?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Of een hek om het bos zettenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:51 schreef ethiraseth het volgende:
*dubbel*
Natuur is schadelijk!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:50 schreef ethiraseth het volgende:
En wat gaat jouw geliefde CDA doen als na het verbod er een tiental mensen sterft omdat ze paddo's in de natuur gaan plukken, daarbij de verkeerde paddestoelen plukken en doodgaan erdoor? Paddestoelen plukken verbieden zeker?![]()
Zelden zo'n kromme redenatie gezien. Hoeveel molens heb jij op je hoofd gehad?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Paddo's zijn drugs, alcohol maakt deel uit van onze cultuur. Is duidelijk wat anders.
Ze werden verboden omdat het een preparaat is, en dus ook linea recta op de opiumlijst kan.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:40 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Paddo's vallen in gedroogde vorm al onder de opiumwet, omdat de werking daarvan veel sterker is. In maart werd duidelijk dat een Kamermeerderheid van CDA, VVD, PVV en ChristenUnie dat verbod wil uitbreiden tot verse paddenstoelen.
Christenen, conservatieven en neoracisten.
Ik zie het CDA er nog wel voor aan om elk weiland en elk bos te verbieden, want er zou maar paddo's of wiet kunnen groeien!111!1quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuur is schadelijk!Verbieden!
Wij zitten in de middenmoot van Europa als we het over relatief aantal softdrugs gebruikers hebben. Dus het is mij niet duidelijk welk beleid het beste is. Wel ben ik voor legalisering omdat we dan niet allemaal geld over de balk gooien en mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen lichaam.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Het is een illusie dat het gebruik verdwijnt als je softdrugs verbiedt. Sterker nog, juist door het, in vergelijking met het buitenland, positieve beleid van Nederland hebben we veel en veel minder drugsverslaafden als andere landen.
Fred Teeven is Officier van Justitie geweest in Amsterdam. Dan weet je gelijk wat voor soort types ook daar voorkomen. Hij staat er tevens op dat hij bij elk krantenartikel genoemd wordt als 'crimefighter'.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Lees de weblog van fred teeven maar over paddo's: http://www.fredteeven.nl/(...)/24_Over_paddos.html
een brugklasser kan nog beter argumenteren dan hij, maar hij heeft verantwoordelijkheid voor het hele land.![]()
[..]
En wat gaat jouw geliefde CDA doen als na het verbod er een tiental mensen sterft omdat ze paddo's in de natuur gaan plukken, daarbij de verkeerde paddestoelen plukken en doodgaan erdoor? Paddestoelen plukken verbieden zeker?![]()
Daar moest ik ook aan denken. Als het verbod er definitief komt zulle alle gristenen en bezorgde ouders weer tevreden van hun biertje drinken en hun sigaretje roken, wetende dat die enge gevaarlijke verslavende drugs verboden zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:35 schreef Yildiz het volgende:
Anyway, een verbod is uiteraard zinloos. Het gaat meer om de bezorgde middenmoot, die denkt dat als er een verbod doorgevoerd wordt, het niet meer voorkomt.
Terwijl het net zo hard nog gebruikt zal worden, haha.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Daar moest ik ook aan denken. Als het verbod er definitief komt zulle alle gristenen en bezorgde ouders weer tevreden van hun biertje drinken en hun sigaretje roken, wetende dat die enge gevaarlijke verslavende drugs verboden zijn.![]()
Ik vind je argumentatie echt zwak. Nog zwakker vind ik dat je geen één reactie op mijn mening hebt gegeven, terwijl ik regelmatig met jou in discussie probeerde te gaan. Waarschijnlijk wist je zelf geen goede argumenten meer te verzinnen en negeer je het maar. Zeer zwak.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Maar wat denk jij nou eigenlijk zelf dat het daadwerkelijke effect van deze maatregel zou zijn? Wat denk je dat ermee bereikt zal worden naast het hooghouden van de schijn van een moraal?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik vind het niet alleen aanstootgevend dat men deze shops wil sluiten, ik vind het ronduit een belediging op de volwassenheid van alle Nederlandse burgers. Nu ben ik al meermalen beledigd en geschoffeerd gezien alle verboden en vormen van toezicht, maar dat doet er in deze reactie even niet toe. Iedereen kan prima zelf beslissen of ze paddo's halen of niet. Niemand die ze dwingt. En als er enkelen aan groepsdruk of zware depressie lijdt, gaat ie toch vroeg of laat kapot. Dan kun je paddoverkoop beter legaal houden en daarnaast wat hulp aanbieden voor mensen die door aan het draaien zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Aha volgens die redenatie zou dus alles dat jij niet leuk vind verboden moeten worden. Stel de inhoud van de nieuwste roman van Ronald Giphart bevalt je niet. Verbieden die handel! Of jij vindt piercings niet mooi. Hoppa ook verbieden!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Levert te weinig stemmen op. Het gaat om stemmen, niet om gezond verstand.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:20 schreef ub40_bboy het volgende:
Waarom maakt de PvdA hier geen hard punt van? Wat een slappe partij is het ook.
Zie hier de waanzin die democratie heet. En waarom het hopelijk vroeger dan later zal verdwijnen als staatsbestel.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Levert te weinig stemmen op. Het gaat om stemmen, niet om gezond verstand.
quote:Currently in the Netherlands the sale of dried magic mushrooms - in which the psychoactive chemicals psilocybin and psilocin are stronger - is banned but fresh mushrooms are allowed.
This is because it is more difficult to ascertain how much of the chemicals fresh mushrooms contain. But Mr Van der Weegen said this was exactly the issue.
It's a shame, the media really blew this up into a big issue
Chloe Collette, owner of the FullMoon shop
"The problem with mushrooms is that their effect is unpredictable. It's impossible to estimate what amount will have what effect."
Ja, leuk! Amateurs lukraak paddestoelen laten kweken. Gegarandeerd succes.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 14:14 schreef Autodidact het volgende:
De wet is nog niet doorgevoerd of de ondergrondse handel is al begonnen...
http://reddepaddo.nl/?p=5
Er staat ook niets over de chemische samenstelling, maar de hoeveelheid. Ik neem aan dat niet in elke paddestoel exact dezelfde hoeveelheid werkzame stof zit en dat je dus nooit kan zeggen. 1 paddo heeft dit effect, 2 dit, etc.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:16 schreef the_disheaver het volgende:
Netherlands bans magic mushroomsHet is niet de chemische samenstelling van de paddo's (of magische paddestoelen) die de effecten onvoorspelbaar maken, maar de mood van de gebruiker. Zo onvoorspelbaar is dat dus niet.
Het gevolg van criminaliseren in plaats van reguleren.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 14:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, leuk! Amateurs lukraak paddestoelen laten kweken. Gegarandeerd succes.![]()
quote:Rommel
Het kabinet is verstandig: de verkoop van verse paddo’s wordt verboden.
Natuurlijk klagen de verkopers en natuurlijk verwachten de traditionele zwartkijkers dat gebruikers zullen ’moeten uitwijken’ naar zwaardere middelen. Maar het gebruik van deze paddenstoelen die hallucinerende effecten hebben, is levensgevaarlijk.
In de afgelopen paar jaar is het aantal ongelukken door ondoordacht gebruik van paddo’s enorm toegenomen. Dat is mede het gevolg van het feit dat Nederland het enige land is waar deze paddenstoelen in de vrije handel zijn. Dat trekt jonge toeristen aan die wel eens willen experimenteren.
Gedroogde paddo’s waren al verboden en nu komt daar een verbod op verse paddo’s bij. De gemeente Amsterdam heeft zich volstrekt misplaatst opgeworpen als beschermer van de paddoverkopers door met een halfslachtige regeling te komen waarbij kopers een soort bedenktijd krijgen. Gelukkig heeft dat onzinnige voorstel de eindstreep niet gehaald.
En degenen die nu in de bres springen voor de paddoshops moeten eerst maar eens gaan praten met ouders van het Franse tienermeisje dat tijdens een bezoek aan Amsterdam een paddo kreeg. In de waan die daarop volgde, sprong ze van een brug en overleed. Zulke drama’s zijn voldoende voor één conclusie: verbied die rommel.
Het Enige argument dat hun gebruiken is dat een Frans meisje zelfmoord heeft gepleegd na het nemen van paddo's. Sterk argument.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:48 schreef Jurgen21 het volgende:
Het hoofdredactioneel commentaar van de Telegraaf gaat ook over de paddo's:
[..]
![]()
Het ergste is nog dat nooit is bewezen dat ze paddo's had gebruikt. Dat heeft de media en de ouders van dat kind ervan gemaakt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:04 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Het Enige argument dat hun gebruiken is dat een Frans meisje zelfmoord heeft gepleegd na het nemen van paddo's. Sterk argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |