Je bent toch christelijk, waarom zou je God's product wiet en paddo's willen verbieden? Het is toch de natuur, een mooi product van God?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:58 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nee, dergelijke troep staat niet op mijn menu.![]()
God maakt dus blijkbaar allemaal troep.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Je bent toch christelijk, waarom zou je God's product wiet en paddo's willen verbieden? Het is toch de natuur, een mooi product van God?
Maar je drinkt wel regelmatig een biertje neem ik aanquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:58 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nee, dergelijke troep staat niet op mijn menu.![]()
Ik ben voor abortus en euthanasie in de bestaande vorm. Verder ben ik tegen het burgerlijk huwelijk als zodanig en daarmee dus ook tegen het homohuwelijk. Ik ben van mening dat enkel kerkelijk huwelijken in deze moderne tijd nog waarde hebben. Het burgerlijke huwelijk heeft met alle echtscheidingen van tegenwoordig z'n waarde inmiddels wel verloren.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mis je niet verbod op abortus, homohuwelijk en euthenasie?
Want als je iets verbied dan gebeurt het niet meer.![]()
[..]
Helaas helaas verheffen mensen die denken dat ze moraal kunnen opleggen dmv. verboden weer heel hard hun stem.![]()
Dan moet je alcohol, religie en auto's ook verbieden.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:15 schreef Jurgen21 het volgende:
Die slappe houding is niet aan mij besteed. Een overheid dient niet zaken toe te staan omdat handhaving van een verbod te veel geld kost, niet werkt of tijdrovend is. Nee, een overheid dient zaken die de maatschappij schaden te verbieden. Zo simpel als wat. Uitbannen is niet noodzakelijk, de overheid geeft enkel en alleen aan dat de verkoop en het gebruik van drugs niet toegestaan zijn. Snelheidslimieten zijn ook nauwelijks te handhaven, maar de overheid geeft wel duidelijk aan wat de grenzen zijn. Dat moet bij drugs ook gebeuren. Gewoon sluiten die coffeeshops. Mensen die zich willen verlagen tot het nuttigen van drugs zoeken hun heil dan maar bij duistere onderwereldfiguren.
De overheid heeft heeft inzake alcohol al duidelijk grenzen getrokken. Openbare dronkenschap is verboden, rijden onder invloed is verboden en binnenkort wordt het bezit van alcoholische dranken voor jongeren strafbaar. De religie dient zich in Nederland te houden aan de eisen van de Nederlandse wet en datzelfde geldt voor auto's.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je alcohol, religie en auto's ook verbieden.
De overheid heeft inzake softdrugs ook al duidelijk grenzen getrokken. Er mag niet in het openbaar gerookt worden, rijden onder invloed van softdrugs is verboden en het is voor kinderen onder de 16 jaar verboden om softdrugs te gebruiken.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
De overheid heeft heeft inzake alcohol al duidelijk grenzen getrokken. Openbare dronkenschap is verboden, rijden onder invloed is verboden en binnenkort wordt het bezit van alcoholische dranken voor jongeren strafbaar. De religie dient zich in Nederland te houden aan de eisen van de Nederlandse wet en datzelfde geldt voor auto's.
Verlagen tot het nuttigen van drugs? Jammer dat je er zo over denkt. Vooral paddo's kunnen juist een zeer positief effect hebben op je persoonlijke ontwikkeling.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:15 schreef Jurgen21 het volgende:
Die slappe houding is niet aan mij besteed. Een overheid dient niet zaken toe te staan omdat handhaving van een verbod te veel geld kost, niet werkt of tijdrovend is. Nee, een overheid dient zaken die de maatschappij schaden te verbieden. Zo simpel als wat. Uitbannen is niet noodzakelijk, de overheid geeft enkel en alleen aan dat de verkoop en het gebruik van drugs niet toegestaan zijn. Snelheidslimieten zijn ook nauwelijks te handhaven, maar de overheid geeft wel duidelijk aan wat de grenzen zijn. Dat moet bij drugs ook gebeuren. Gewoon sluiten die coffeeshops. Mensen die zich willen verlagen tot het nuttigen van drugs zoeken hun heil dan maar bij duistere onderwereldfiguren.
Er is geen regelgeving inzake softdrugs, behalve dan dat deze rommel wettelijk verboden is, maar door slappe bestuurders wordt gedoogd.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:41 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
De overheid heeft inzake softdrugs ook al duidelijk grenzen getrokken. Er mag niet in het openbaar gerookt worden, rijden onder invloed van softdrugs is verboden en het is voor kinderen onder de 16 jaar verboden om softdrugs te gebruiken.
Gelijke monikken, gelijke kappen. Alcohol ook verbieden.
Hou nou eens op over het feit dat het rommel is als je het zelf nooit gebruikt hebt en zodoende de effecten niet weet. Je gaat er al vanuit dat het rommel is, omdat het waarschijnlijk binnen jouw leefcultuur not-done is om te blowen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Er is geen regelgeving inzake softdrugs, behalve dan dat deze rommel wettelijk verboden is, maar door slappe bestuurders wordt gedoogd.
Nou, gezien soft-drugs net zo gezond is als alle andere voedsel- en genotsmiddelen, moet er maar een duidelijke handleiding komen, nietwaar?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Er is geen regelgeving inzake softdrugs, behalve dan dat deze rommel wettelijk verboden is, maar door slappe bestuurders wordt gedoogd.
Je hebt gelijk, gewoon alles verbieden en overtreders levenslang opsluiten. We beginnen bij religie. Die onzin zorgt alleen maar voor spanningen, vooral als de ene groep wat anders geloofd dan de andere. Daarnaast hebben religieuze mensen problemen op school, vooral bij biologie en seksuele voorlichting. Ik geef toe dat die spanningen bij moslims iets groter zijn dan bij andere groepen maar we gaan niet discrimineren. Alles vebieden.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Als jij religie wilt verbieden dan is dat je goed recht. Dat krijg je toch niet voor elkaar. Drugs zijn al verboden. En ik heb als christen gewoon de lessen biologie en seksuele voorlichting gevolgd. Wat bazel je nou?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, gewoon alles verbieden en overtreders levenslang opsluiten. We beginnen bij religie. Die onzin zorgt alleen maar voor spanningen, vooral als de ene groep wat anders geloofd dan de andere. Daarnaast hebben religieuze mensen problemen op school, vooral bij biologie en seksuele voorlichting. Ik geef toe dat die spanningen bij moslims iets groter zijn dan bij andere groepen maar we gaan niet discrimineren. Alles vebieden.
Alcohol, chocoladen, frikandellen, sport (daar word je ook high van) en sex. Alle problemen zijn binnen 100 jaar opgelost.
Uit een artikel van het AD:quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:02 schreef Aurelianus het volgende:
Compleet absurd. Schaf liever het verbod of softdrugs af, dan hoeft er ook niet meer halfslachtig 'gedoogd' te worden. En laat mij toch consumeren wat ik wil. Een paar incidenten en meteen moet een minister met een verbod komen. Ik denk toch echt dat er (ook relatief) meer doden plaatsvinden door alcoholconsumptie dan door het gebruik van softdrugs, maar ik zie Klink nog niet komen met een verbod op alcohol.
quote:De Franse paddo-dode is de eerste in vijf jaar. Ter vergelijking: jaarlijks sterven ongeveer twintigduizend mensen aan de gevolgen van roken en drie- tot vierduizend door alcoholgebruik.
Drugs zijn niet verboden (zie koffie, sigaretten, alcohol en wiet is ook gewoon legaal om te kopen). Ik vind het wel zwak van je om niet inhoudelijk op mijn argumenten in te gaan. Steek je kop maar in het zand alsof je het niet gelezen hebt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:18 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Als jij religie wilt verbieden dan is dat je goed recht. Dat krijg je toch niet voor elkaar. Drugs zijn al verboden. En ik heb als christen gewoon de lessen biologie en seksuele voorlichting gevolgd. Wat bazel je nou?
Jij bent degene die bazelt. Wetten kunnen veranderen. Auto's en vliegtuigen ook verbieden trouwens.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:18 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Als jij religie wilt verbieden dan is dat je goed recht. Dat krijg je toch niet voor elkaar. Drugs zijn al verboden. En ik heb als christen gewoon de lessen biologie en seksuele voorlichting gevolgd. Wat bazel je nou?
Ik ben realistisch. Koffie, alcohol, auto's en vliegtuigen zijn onderdeel van onze cultuur/identiteit. Soft- harddrugs zijn door de meerderheid van de bevolking nog lang niet omarmd. Een meerderheid vind dan ook dat het gedoodbeleid op de helling moet. Terechtquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij bent degene die bazelt. Wetten kunnen veranderen. Auto's en vliegtuigen ook verbieden trouwens.
47% van de verslaafden in hulpverlening in Nederland zijn alcoholist
Er zijn massa's mensen die kotsen op religie en geen enkel probleem hebben met heroïne, coke, XTC en wiet. Ik vind dat de rest deze wijze mensen moet volgen. Alcohol auto's en religie verbieden, de rest vrijgeven.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:44 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik ben realistisch. Koffie, alcohol, auto's en vliegtuigen zijn onderdeel van onze cultuur/identiteit. Soft- harddrugs zijn door de meerderheid van de bevolking nog lang niet omarmd. Een meerderheid vind dan ook dat het gedoodbeleid op de helling moet. Terecht![]()
Omdat het nog niet omarmd genoeg is maar verbieden, terwijl bij legalisering zowel diegene die het omarmd hebben als diegene die het nog niet omarmd hebben er geen zware hinder van ondervinden. Dit omdat paddo's en wiet in het specifiek niet echt aanzet tot relschoppen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:44 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik ben realistisch. Koffie, alcohol, auto's en vliegtuigen zijn onderdeel van onze cultuur/identiteit. Soft- harddrugs zijn door de meerderheid van de bevolking nog lang niet omarmd. Een meerderheid vind dan ook dat het gedoodbeleid op de helling moet. Terecht![]()
Het gedoogbeleid moet inderdaad op de helling. Softdrugs moeten gelegaliseerd worden, niet verboden.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:44 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Het was dus niet nodig voor mij om het zo voorzichtig uit te drukken.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:21 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Uit een artikel van het AD:
[..]
quote:Je redenering slaat trouwens als kut op dirk. Een meerderheid van Nederland heeft niets met Joegoslavische groenten, moeten die daarom verboden worden?
Ach daar hebben we het christelijke stokpaardje moraliteit weer. Hier heb je een aardig stukje uit de Journal of religion and society:quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Mijn wensenlijstje:
- Terugdraaien legale prostitutie
- Drankbezit onder 16 jaar strafbaar
- Sluiten van alle coffeeshops en growshops
- Verdere verhoging accijnzen op tabak
De moraliteit is terug van weggeweest in Den Haag![]()
Of een onderzoekje over het heilige concept 'huwelijk':quote:There is evidence that within the U.S. strong disparities in religious belief versus acceptance of evolution are correlated with similarly varying rates of societal dysfunction, the strongly theistic, anti-evolution south and mid-west having markedly worse homicide, mortality, STD, youth pregnancy, marital and related problems than the northeast where societal conditions, secularization, and acceptance of evolution approach European norms (Aral and Holmes; Beeghley, Doyle, 2002).
quote:Religion % have been divorced
Jews 30%
Born-again Christians 27%
Other Christians 24%
Atheists, Agnostics 21%
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:44 schreef Jurgen21 het volgende:
Een meerderheid vind dan ook dat het gedoodbeleid op de helling moet. Terecht![]()
Dus dan maar iets doen dat bij voorbaat al niet werkt, meer geld kost dan het zo te laten en op allerlei andere wijzen nog veel schadelijker voor de maatschappij is. Heel handig die houding..quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:15 schreef Jurgen21 het volgende:
Die slappe houding is niet aan mij besteed. Een overheid dient niet zaken toe te staan omdat handhaving van een verbod te veel geld kost, niet werkt of tijdrovend is.
Met als reden dat je andere weggebruikers in gevaar brengt. En overigens mag het op je eigen grond wel. Maar als ik drugs gebruik dan breng ik niemand direct in gevaar. Hooguit mezelf maar das mn eigen zaak.quote:Uitbannen is niet noodzakelijk, de overheid geeft enkel en alleen aan dat de verkoop en het gebruik van drugs niet toegestaan zijn. Snelheidslimieten zijn ook nauwelijks te handhaven, maar de overheid geeft wel duidelijk aan wat de grenzen zijn.
Aha dus eigenlijk steun je gewoon beleid dat onderwereldfiguren een goede boterham geeft en mensen nog harder in de shit jaagt.quote:Dat moet bij drugs ook gebeuren. Gewoon sluiten die coffeeshops. Mensen die zich willen verlagen tot het nuttigen van drugs zoeken hun heil dan maar bij duistere onderwereldfiguren.
Kunnen we jou en je christelijke moraliteit ook verbieden?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:44 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
blaat verhaal wat nergens op slaat
Dan zouden ze het juist moeten legaliseren want dan kunnen ze accijnsen heffen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:52 schreef purplerose het volgende:
Maar de reden is idd al ergens geopperd, ze verdienen aan wiet nix en dat vinden ze maar nix leuk!![]()
Tja, je zou denken dat er intelligente mensen in de regering zouden zitten met visiequote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:57 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dan zouden ze het juist moeten legaliseren want dan kunnen ze accijnsen heffen.
Welke meerderheid?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:44 schreef Jurgen21 het volgende:
Een meerderheid vind dan ook dat het gedoodbeleid op de helling moet. Terecht![]()
Het CDA geilt zo erg op gristenfundamentalistisch Amerika dat ik er misselijk van word.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:52 schreef purplerose het volgende:
De regering doet toch altijd wat ze zelf willen ipv wat het volk wil
We kunnen en zijn voor veel landen al een lichtend voorbeeld als het gaat om drugsbeleid maar ipv dat uit te werken willen ze gaan doen wat de rest van de wereld (en vooral amerika) doet en ook nog eens flink mislukt![]()
Maar de reden is idd al ergens geopperd, ze verdienen aan wiet nix en dat vinden ze maar nix leuk!![]()
De meerderheid die alles wil legaliserenquote:
Ja hoor, dat doen ze in bijvoorbeeld China, Noord-Korea en Cuba al. Als dat je grote voorbeelden zijnquote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:35 schreef purplerose het volgende:
[..]
Kunnen we jou en je christelijke moraliteit ook verbieden?
Ik geloof wel in keurige samenlevingen zonder enige vorm van geloof waarin iedereen respect voor elkaar heeft. Maar ik denk dat dat pas werkelijkheid wordt over 100 tot 150 jaar.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:56 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja hoor, dat doen ze in bijvoorbeeld China, Noord-Korea en Cuba al. Als dat je grote voorbeelden zijn![]()
Lijkt me eerder een gevalletje utopiequote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:04 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik geloof wel in keurige samenlevingen zonder enige vorm van geloof waarin iedereen respect voor elkaar heeft. Maar ik denk dat dat pas werkelijkheid wordt over 100 tot 150 jaar.
Laten we het niet hebben over hypocriete gristenen die hun geloof zien als de basis van de Nederlandse democratie en tegelijkertijd zoveel mogelijk dingen willen verbieden.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:06 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Lijkt me eerder een gevalletje utopie![]()
Als je alleen al ziet hoe keurig de niet-gelovigen zich op dit forum gedragen dan lijkt me een fatsoenlijke samenleving überhaupt al ondenkbaar.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |