abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53842797
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:59 schreef FJD het volgende:

[..]

Je denkt echt dat een mogelijkheid is?
Uiteraard is dat een mogelijkheid.
quote:
Je maakt niet wijs dat ze zo stom willen zijn, je weet net zo goed als ik dat als het gebeurt dat het hele land direct op z'n gat ligt en dat het niet lang zal duren voor de NAVO incl. de VS op de stoep staat
Ja, en dat zou de radicalen hiervan weerhouden. Ze sterven nog liever als martelaar.
quote:
Beetje onrealistisch scenario EG.
Roept dat maar niet te hard.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:09:01 #142
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53843441
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hahah, zie je wel. ik wist dat er een reactie zou komen dat ik het niet begreep. Helaas begrijpen moslims het zelf ook niet helemaal correct.
[..]

http://www.thefreelibrary(...)the+West-a0134672592

Ik begrijp het prima. In de bijbvel staat gij zult niet liegen. In de koran staat zij gult niet liegen tegen moslims, maar de rest mag je vrijelijk bedonderen.
Gelukkig doen beiden ook precies wat er in die boeken staat hè? _!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53843564
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Gelukkig doen beiden ook precies wat er in die boeken staat hè? _!
Misschien niet. Maar veel moslims leven bij het gegeven dat wat in de Koran staat de waarheid is. Verder is de groepsmentaliteit heel anders als bij christenen. Door een gevluchte iranier is me altijd voorgehouden dat je moslims echt wel met argus ogen mag bekijken, omdat er altijd individuen onder zijn die streven naar een islamitische samenleving en het heel makkelijk is om grote groepen moslims te beinvloeden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:20:02 #144
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53843670
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:15 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Misschien niet. Maar veel moslims leven bij het gegeven dat wat in de Koran staat de waarheid is. Verder is de groepsmentaliteit heel anders als bij christenen. Door een gevluchte iranier is me altijd voorgehouden dat je moslims echt wel met argus ogen mag bekijken, omdat er altijd individuen onder zijn die streven naar een islamitische samenleving en het heel makkelijk is om grote groepen moslims te beinvloeden.
Oh, er is niets mis met machthebbers met argusogen aankijken en ze ten alle tijden te wantrouwen. Prima. Verder interpreteert iedereen dat boek op zijn eigen manier, zoals iedere gelovige zo ongeveer doet. Dat is ook een prima verschijnsel, omdat er zo geen grote groep ontstaat. Zie bijvoorbeeld Irak waar 2 groepen elkaar het licht in de ogen niet eens gunnen. Dat gelovigen daarnaast gemakkelijk te beinvloeden zijn lijkt me een logisch voortvloeisel van het feit dat ze zichzelf 'gelovige' noemen.

Mocht er in dit geval mogelijk een te grote groep ontstaan, dan is enig wantrouwen op zijn plaats. Haat, angst of woede zal naar mijn idee niet werken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53846332
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hahah, zie je wel. ik wist dat er een reactie zou komen dat ik het niet begreep. Helaas begrijpen moslims het zelf ook niet helemaal correct.
[..]

http://www.thefreelibrary(...)the+West-a0134672592

Ik begrijp het prima. In de bijbvel staat gij zult niet liegen. In de koran staat zij gult niet liegen tegen moslims, maar de rest mag je vrijelijk bedonderen.
Nee helaas begrijp JIJ het niet correct. Kijk anders zelf naar je zoekterm. Je neemt de definitie over van moslim-extremisten Oftewel, je geeft hen gewoon gelijk, je meent dat hun interpretatie correct is.

Hier je zoekterm: how+Islamic+extremists+deceive+the+West

You gotta love internetschaapjes. Alles wat op het internet staat is de waarheid. Zelf onderzoek doen ho maar, de nieuwe generatie deskundigen.

Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:45:36 #146
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_53847381
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee helaas begrijp JIJ het niet correct. Kijk anders zelf naar je zoekterm. Je neemt de definitie over van moslim-extremisten Oftewel, je geeft hen gewoon gelijk, je meent dat hun interpretatie correct is.

Hier je zoekterm: how+Islamic+extremists+deceive+the+West

You gotta love internetschaapjes. Alles wat op het internet staat is de waarheid. Zelf onderzoek doen ho maar, de nieuwe generatie deskundigen.

Altijd lachen met die gasten. Deze types zijn gewoon het voetvolk van extreem-rechts, maar proberen medestanders te imponeren met teksten die ze regelrecht van anti-Islamsites kopiëren. En dan hier schaamteloos de intellectueel proberen uit te hangen, met Arabische woorden waarvan ze de betekenis niet eens kunnen doorgronden.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_53848823
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:45 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Altijd lachen met die gasten. Deze types zijn gewoon het voetvolk van extreem-rechts, maar proberen medestanders te imponeren met teksten die ze regelrecht van anti-Islamsites kopiëren. En dan hier schaamteloos de intellectueel proberen uit te hangen, met Arabische woorden waarvan ze de betekenis niet eens kunnen doorgronden.
Hou je domme generalisaties toch voor je. Dit is precies wat ik bedoelde met dat woord. Altijd maar de vermoorde onschuld spelen en iedereen is maar tegen je als het je zo uitkomt.
Ik ben niet recht en niet links. Ik praat gewoon met moslims. Heb jaren lang naast asielzoekers gewoond die daar in groepjes wachten op hun A-status. Daar zaten ook moslims tussen uit Iran en die hebben wel een leuk boekje open gedaan over jou zo geliefde islam. Daar leer je meer van als lezen op het net. Dat dit stukje van het net getoverd is, oke. Als ik hier met eigen ervaringen aankom wordt er gezeurd om cijfers en sites dus dat doe ik dan maar. Maar het meeste wat ik weet van de Koran is omdat ik een Engelse vertaling gelezen heb en wat me verteld is door moslims zelf. Waarom denk je dat die hier heen gevlucht zijn vanuit iran, omdat het daar zo gezellig was? Rot toch een eind op kerel. Je hebt geen idee waarover je praat. Misschien moet je zelf maar een tijdje in Iran gaan wonen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_53852420
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom denk je dat die hier heen gevlucht zijn vanuit iran, omdat het daar zo gezellig was? Rot toch een eind op kerel. Je hebt geen idee waarover je praat. Misschien moet je zelf maar een tijdje in Iran gaan wonen.
duh, uiteraard vlucht je niet omdat het er zo gezellig is, maar over het groot en algeheel gebeurt daar niets anders dan in menig ander land dat wij bondgenoot noemen, of dat gesteund word door een bondgenoot

maar als dat clubje ergens wil gaan wonen in een enclave, waarom niet .. net als de grefo's een dorp ver weg van al die verdorvenheid heb ik er geen problemen mee ..
pleased to meet you
pi_53852575
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hou je domme generalisaties toch voor je. Dit is precies wat ik bedoelde met dat woord. Altijd maar de vermoorde onschuld spelen en iedereen is maar tegen je als het je zo uitkomt.
Ik ben niet recht en niet links. Ik praat gewoon met moslims. Heb jaren lang naast asielzoekers gewoond die daar in groepjes wachten op hun A-status. Daar zaten ook moslims tussen uit Iran en die hebben wel een leuk boekje open gedaan over jou zo geliefde islam. Daar leer je meer van als lezen op het net. Dat dit stukje van het net getoverd is, oke. Als ik hier met eigen ervaringen aankom wordt er gezeurd om cijfers en sites dus dat doe ik dan maar. Maar het meeste wat ik weet van de Koran is omdat ik een Engelse vertaling gelezen heb en wat me verteld is door moslims zelf. Waarom denk je dat die hier heen gevlucht zijn vanuit iran, omdat het daar zo gezellig was? Rot toch een eind op kerel. Je hebt geen idee waarover je praat. Misschien moet je zelf maar een tijdje in Iran gaan wonen.
Iran heeft een Sharia maar dat is een uitzondering. Ik ben net 2 weken terug uit Tunesie en heb geen last gehad van welke gelovige dan ook, terwijl meer dan 90% er zichzelf moslim noemt. Dat geeft toch te denken.
Natuurlijk zijn er gestoorde moslims en opzich kun je het jezelf onderwerpen aan een absolute waarheid altijd gevaarlijk noemen, maar het is net zo gevaarlijk om opinies te gaan verbieden zoals Wilders nastreeft.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:30:45 #150
193999 KuukjA
y = x . r . ( waarheid - x )
pi_53852726
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:25 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er gestoorde moslims en opzich kun je het jezelf onderwerpen aan een absolute waarheid altijd gevaarlijk noemen, maar het is net zo gevaarlijk om opinies te gaan verbieden zoals Wilders nastreeft.
Iedereen is onderworpen aan de NatuurWetten.

En het gevaar is inderdaad dat volgens de NatuurWetten iedereen dood gaat.
Ik kan de evoluerende werkelijkheid niet bevatten.
Wat is jouw excuus ...
pi_53854840
tvp
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53855999
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:38 schreef Ryan3 het volgende:
Ergens kun je het neoradicalisme als een positieve ontwikkeling bestempelen. Het is nl. niet geweldadig.
Het vroegere radicalisme was intolerant, geïsoleerd én geweldadig...
Het 'vroegere radicalisme' in Nederland omstreeks 2003/2004 (moord op TvG, arrestatie van leden van de Hofstadgroep).

Persoonlijk vind ik het misplaatst om aan de hand van deze berichtgeving in positieve termen te spreken...
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_53856180
Los van wat Geert Wilders gedachten zijn over moslims kan men op haar klompen aanvoelen, dat het voor de samenhang in de Nederlandse samenleving niet bepaald bevorderlijk is wanneer een groep daarbinnen categorisch en stelselmatig afstand neemt van die samenleving.
Wat deze groep uitdraagt (in de poging de groep in omvang te laten groeien) is niet normaal.

Ik zou de stelling willen poneren, dat dit feitelijk de finale knock-down voor het multiculturalisme is .
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 10:17:44 #154
194038 HazeFlaterS
waarheid creëert liefde !
pi_53857524
quote:
... kan men op haar klompen aanvoelen, dat het voor de samenhang in de Nederlandse samenleving niet bepaald bevorderlijk is wanneer een groep daarbinnen categorisch en stelselmatig afstand neemt van die samenleving.
Bedoel je onze regering die stelselmatig het volk niet wil uitleggen
waar ze mee bezig zijn.

Een soldaat is opgeleid om de eigen grenzen te verdedigen,
maar als die geen zin heeft in Uruzgan voor aap te lopen
dan wordt hij vervolgt voor dessertie.

En een Ayaan die de Islam met woorden bestrijd
wil onze 'naastenliefde ChristenDemocraat' niet eens beveiligen.

Dit terwijl Ayaan meer wijsheid bezit dan de hele legerTOP bij elkaar !
bewustZijn = geWeten * Intuïtie * ( '1' - geWeten )
  donderdag 11 oktober 2007 @ 10:34:38 #155
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53857916
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 10:17 schreef HazeFlaterS het volgende:

[..]

Bedoel je onze regering die stelselmatig het volk niet wil uitleggen
waar ze mee bezig zijn.

Een soldaat is opgeleid om de eigen grenzen te verdedigen,
maar als die geen zin heeft in Uruzgan voor aap te lopen
dan wordt hij vervolgt voor dessertie.
Als je het leger in gaat, dan weet je dat je kunt worden uitgezonden naar buitenlandse missies.
quote:
En een Ayaan die de Islam met woorden bestrijd
wil onze 'naastenliefde ChristenDemocraat' niet eens beveiligen.

Dit terwijl Ayaan meer wijsheid bezit dan de hele legerTOP bij elkaar !
Als ze in Nederland woont, dan krijgt ze gewoon beveiliging. Vestigt ze zich ergens anders, dan moet ze dáár maar zorgen dat ze beveiliging krijgt. Waarom 'wijsheid' er dan toe zou moeten doen....
pi_53857976
Ik zie niet in hoe Wilders nu opeens gelijk heeft, als er een rapport komt van de AIVD waarin nogmaals benadrukt wordt dat moslimradicalisme een gevaar is, wat al járen bekend is, en waarin nota bene gezegd wordt dat men dit rapport niet moet gebruiken voor een of andere islamofobe agenda en dat polarisatie mede ervoor zorgt dat het gevaarlijker wordt.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 10:39:41 #157
194038 HazeFlaterS
pi_53858037
quote:
[Als je het leger in gaat, dan weet je dat je kunt worden uitgezonden naar buitenlandse missies.
Dus je vindt het oké,
als je van de baas moet vechten omdat de politiek een leugenachtige rechtvaardiging ervoor heeft verzonnen?

Geen wonder dat in zo'n systeem allemaal slaven worden gekweekt.

En wanneer ze terugkomen
worden het allemaal getraumatiseerde zielePoten.

Inderdaad
wat een gezonde samenleving!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 10:41:30 #158
194038 HazeFlaterS
pi_53858077
quote:
[als er een rapport komt van de AIVD waarin nogmaals benadrukt wordt dat moslimradicalisme een gevaar is, wat al járen bekend is,
en wat is de oplossing om het radicalisme op te lossen?

'Zit het niet allemaal tussen de oren? '
pi_53858192
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 10:41 schreef HazeFlaterS het volgende:

[..]

en wat is de oplossing om het radicalisme op te lossen?

'Zit het niet allemaal tussen de oren? '
Zuur, dat lost alles op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')