abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:34:39 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53831568
Vervolg van: Het grote kleine babietjes topic deel 123

Babietjes:

01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Joaquin, zoon van Chanell
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

er was nog geen nieuw deeltje geopend dacht ik
Anders mik hem maar weer dicht...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 25-10-2007 09:16:24 ]
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:34:57 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53831575
Thies en Moonah, ik ga jullie gelijk bij het volgende lijstje plakken.
pi_53831832
En toen stonden er nog maar 3 boven Kaith en Lotte. Ik vind het zo snel gaan...

Kaith was trouwens zo gezellig vanmorgen dat ze weer naar bed is en meteen is gaan slapen! Ze slaapt de laatste dagen maar een uurtje per dag en dat gaat haar nu opbreken vandaag geloof ik. Ze was om acht uur wakker en lag er om negen uur al weer in. Even een dagje bijslapen zal haar goed doen... O en ze heeft anderhalve kies.

Ze staat trouwens helemaal los en kan staand rozijntjes eten uit een bakje Ze heeft ontdekt dat het wel handig is...

[ Bericht 44% gewijzigd door Mibos op 10-10-2007 09:53:56 ]
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53831841
Jeumig zeg, Meike staat al gewoon in het midden!!! OMG wat gaat dat snel
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53831877
Haha Karin net wat ik postte tegelijkertijd...
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:12:34 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53832414
Wat gaat dit hard. Dag Moonah en Thies! Veel plezier op je verjaardag en bedankt aan je mama voor alle goede raad en tips!!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53832473
Moonah, van harte met je zoon. dat het maar een mooie dag mag zijn, een voorbode op een geweldig nieuw jaar. Ik hoop ook dat de gedachten aan vorig-jaar-om-deze-tijd je helpen. Jullie thies is 1!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_53832754
Bedankt voor de felicitaties!
Wij gaan lekker feestvieren vandaag!
Gisteravond de slingers en ballonnen opgehangen, dát is leuk om te doen voor je kind!
Vanochtend zingen en cadeautjes op bed. Oooh, mensen, het voelt geweldig als je kind één wordt!
De babietjes hier blijf ik wel volgen hoor, maar op een afstandje. Het is allemaal niet meer bij te houden, maar dat snappen jullie vast!
Tot snel Fons, Maud, Brent, Kaith, en tot wat minder snel Dean!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53834615
Thies van harte
Jeetje wat gaat het toch snel allemaal !!

Vorige week vrijdag met Jet terug geweest bij KA en donderdag 18 en donderdag 25 oktober gaat ze voor een dagopname naar het ziekenhuis en gaan ze haar testen
Ik zie er heel erg tegen op, vind het zo zielig!
De arts en wijzelf weten niet wat voor melk ze krijgt, het zit namelijk ik witte zakjes zonder iets erop.

Vandaag zijn we alle twee ziekjes en lui ik ben niet gaan werken .....

Jet pakt met haar voeten de beestjes van haar mobiel die boven haar hangt!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:49:00 #10
19529 Fendy
True Spirit
pi_53836334
Nieuw topic .

Jayden rommelt ook nog steeds met zijn hoestje en niezen. Soms niest hij heel vaak achter elkaar, maar hij moet er altijd wel om lachen. Psjj...Psjj...Psjjj en dan zo'n glimlach

Hij kan ook al een beetje staan, als hij op zijn rug ligt en je pakt zijn handjes vast om hem te laten zitten, strekt meneer gewoon zijn beentjes tot hij rechtop staat

Morgen weer naar het CB, ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is dit keer, zpndag is hij precies 8 maanden...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_53839058
Wat naar voor Jet zeg, twee daagjes ziekenhuis. Maar gelukkig mag ze 's avonds mee naar huis om helemaal plat geknuffeld te worden door papa en mama! En hopelijk heeft het resultaat..

Wij mogen morgen ook naar het CB. Voor de eerste prikjes
Zonet bij de VK (voor eindgesprek) had Chris zijn speen vast en stak deze in zijn mond.. Helaas had hij hem vast bij het mondgedeeltje, en stad het "oortje" in zijn mond. Maar het begin is er
Hij probeert ook zijn eigen vingers soms op te eten. Alleen heeft hij nog niet door dat het handiger is dat je dan ook je vinger/duim uitsteekt, want anders moet hele knuisje erin voor wat resultaat..
  † In Memoriam † woensdag 10 oktober 2007 @ 14:44:52 #12
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_53839173
Wat gaat het snel hier in dit topic. Logisch, want ook Milo is alweer ruim 8 maanden oud en ontwikkelt zich razendsnel. Het liefst wil Milo staan. Hij trekt zich overal aan op en stapt al langs de tafel en de bank en de rand van de box. Kruipen/tijgeren gaat steeds sneller en ik moet hem nu nog meer in de gaten houden als hij op pad gaat. Wel vreemd is dat Milo nu al zelf kan gaan staan, maar niet zelf kan gaan zitten. Vanuit staande positie lukt het wel eens, maar niet vanuit liggende positie. Staan is natuurlijk ook veeel leuker O ja, en onze man heeft nu twee echte ondertandjes. Het staat erg schattig

Wat zielig voor Jet (maar volgens mij nog meer voor jou) dat ze een dagopname heeft. Jet zal het vast heel goed doen, ze is gewoon superstoer. Ik ben wel erg benieuwd wat er uit de testen komt Beaker
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:55:58 #13
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53839443
He Beaker, kusje voor Jet. En ook voor jou, want jij zit er waarschijnlijk meer mee dan je kleine meid.

Anna is nu haar stem aan het ontdekken. Met een gezicht van: letten jullie allemaal even op, zet ze volop kracht en stoot ze haar krieieieieieieieieieieiieeieiei er keihard uit. En steeds harder he! En ook spuugt ze nu in het kader van 'hoor mij eens bezig zijn': pfffffrtttt. Dat is lachen, tenzij ze net een hap wortel opheeft en een wit shirt aanheeft. Dan is het minder. Maar als ik haar zo door die babyfoon hoor brabbelen, word ik helemaal verliefd!

Nou, ik wacht op een oproep van het ziekenhuis om een weefselbrugje te klieven. Waarschijnlijk toch een hechting die is open gesprongen en verkeerd is dichtgegroeid. Balen, want ik moet gewoon een operatie ondergaan. Daar zie ik wel tegen op.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53839477
Die prikjes zijn zo zielig Jet heeft gisteren voorlopig haar laatste 2 weer even gehad! Vandaag ligt ze dan ook alleen maar te slapen
Jet wil zitten, zitten, zitten het is echt geen gezicht! Ze doet vanalles om maar te kunnen zitten, maar dat gaat natuurlijk niet zonder moeders hulp

Milo alweer 8 maanden ik wil helemaal niet dat het zo snel gaat ....

memmel wat leuk dat Anna zo aanwezig is! Leuk is dat geklets Succes met afwachten voor de uitslag van het ziekenhuis? ( ik heb even gemist waar het over gaat )
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:48:51 #15
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53840707
Oh er staan er idd nog maar een paar boven kath en Lot, dat gaat echt zoo snel!
Kaith los staan, kanp hoor, Lotte probeert het hier ook af en toe en ook wel eens per ongeluk)
Ze kan aap zeggen (en de knuffel pakker die daarbij hoort!

hier zijn er drie kiezen aan het doorbreken, er zijn al wat puntjes uit, nu de rest nog.
Alleen eten, pffffff moet dat dan? ja lekkere hapjes wil ik wel (ontbijtkoek, krentenbol, koekje, eierkoek mmmmm) maar de rest nee dat hoef ik even niet.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:07:57 #16
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53841169
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:25 schreef Moonah het volgende:
Tot snel Fons, Maud, Brent, Kaith, en tot wat minder snel Dean!
Lieve Moon (en PM en BM eigenlijk ook),

Zowel naar Thies als naar Simon (en Fonske maar die is nog laaaaaaaaaang niet jarig!) had ik heel graag een echte kaart gestuurd. Een postje op het net is zo weinig als je 'echte' gevoelens hebt...

Het was zo'n spannende tijd vorig jaar, de 1 na de ander kreeg ipv een 'echte' buik een 'echt' kindje... En van de paar mensen in de weekjes voor ik zelf bevallen ging, staan die laatste3 me zo goed bij. De nachtelijke escapades, het meeleven naar de bevalling toe en de eerste keertjes weer op fok zijn als mama... spreken over je kindje en over hoe jij dingetjes aanpakt. Grappig ook dat we alle 4 BV-mama's zijn (geweest).

En die kindjes... ze zijn al weer 1 jaar oud en echte mannetjes geworden, hebben een eigen willetje, kunnen al van alles en maken ons elke dag aan het lachen...

Zo bijzonder dat je hetzelfde meemaakt en het eigenlijk ook wel weet van elkaar.
Bedankt daarvoor!

Een hele fijne verjaardag Thies! En tot gauw in het dreumestopic!
Dag dag Simon!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53841392
Ik80 dit jaar is echt voorbij gevlogen hier!!!

Eten gaat hier echt heel goed en als snoepje zijn hier rozijntjes favoriet. Zomaar 10 rozijntjes in een flessendop en ze is er helemaal zoet mee. Drinken gaat ook prima maar geen flessen meer dat is zo baby-achtig... Alleen in de ochtend lekker bij mama op bed dan wil ze nog een fles maar verders niet meer. Best lastig want madam blieft ook geen tuit/rietjesbeker dus een klein bekertje en een theedoek en madammeke drinkt.

Kaith heeft vandaag iets nieuws. Zit zit met haar kammetje haar haartjes te kammen. Echt geen gezicht en haar staartjes worden uit haar haartjes gekamd op haar manier hihihi...
pi_53841588
Wat Rocka zegt...

Zij verwoordt wat ik bedoel en ik merk ook dat ik dit topic begin te ontgroeien met Kaith. Ze is al een van de grote kleine babietjes hier. Voor alle mama's met hele kleine beebs geniet ervan want het eerste jaar is voorbij eer je het door hebt...
pi_53841589
...
pi_53841613
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:28 schreef Mibos het volgende:

dubbel
Help Fok doet raar bij mij... Sorry voor de mislukte/dubbele post...
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:13:17 #21
141023 ik80
pi_53842475
Haartjes kammen, herkenbaar! Doet Lotte ook, maar ze krijgt hem alleen als we aan eht verschonen/verkleden zijn.
En idd melk drinken is voor baby's, Lotte drinkt er ook nog maar 1. Hier zijn eierkoeken erg lekker, en ookn ontbijtkoek hmmmmm

Geef jij ook extra vit. d Mibos?
pi_53842753
2 druppels in de morgen na het verschonen... Meer voor de extra dan voor het nodige zeg maar! Op het CB zeiden ze het dus doen we het nog gewoon.

Ik krijg 's ochtends de kans niet om staartjes in te doen dus doe ik het altijd beneden als ze naast me zit met een speeltje of een boterham. Kaith is altijd erg bewegelijk en zit/ligt/staat geen tel stil. Dus met een boterham of speeltje naast me op de bank dan krijgt ze pas staartjes hihihi...

Gisteravond heeft ze macaroni gegeten en de kinderstoel, de grond en papa ook meteen...
pi_53846733
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:07 schreef RockabeIIa het volgende:

Zo bijzonder dat je hetzelfde meemaakt en het eigenlijk ook wel weet van elkaar.
Lieve Rocka!
Wat een mooie post van je! Je zegt het helemaal goed.
"De vier grote mannen".... Ze worden echt groot nu...
Ooit moet het er toch van komen dat we en ze elkaar echt gaan ontmoeten. Dat gaat vast eens lukken, we zijn pas een jaar onderweg.

En nu ga ik even updaten in het dreumes topic.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:26:17 #24
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53846819
Rocka (<--- serieus bedoelde emo) wat mooi geschreven en inderdaad de spijker op de kop!
Ik ben het met Moonah eens, ergens tussen het oosten en brugge moet toch een leuke locatie te vinden zijn waar de mannen eens samenkomen??
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53847034
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:26 schreef PM-girl het volgende:
Rocka (<--- serieus bedoelde emo) wat mooi geschreven en inderdaad de spijker op de kop!
Ik ben het met Moonah eens, ergens tussen het oosten en brugge moet toch een leuke locatie te vinden zijn waar de mannen én hun mama's!!eens samenkomen??
Ehm... Den Bosch?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:56:14 #26
94046 PM-girl
pi_53847706
Ik wou het niet zeggen Moon!
*
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:36:05 #27
190853 RockabeIIa
pi_53848906
Ah, ik ben blij te lezen dat ik niet de enige emokip ben
Die meet komt er vast ooit eens.

Ben vandaag op het CB geweest en ook daar was het een beetje 'natte ogenwerk'. Brent kreeg nl. 2 prix! Ze wilde eerst in de arm doen want ze was effe in de war met zijn leeftijd (schijnen ze met 14 maand te doen). Hij gaf geen kik bij de eerste prik en bij de tweede propte hij er een oerkreet uit en dat was het. Geen huiltje niets! Mijn stoertje <3
Brent loopt volgens de richtlijnen van het CB zowel fysiek als geestelijk een maand of 3-4 voor. Beter dan achter lopen, dacht ik. Hij is ong. 77-78 cm lang (hij wil er niet stil liggen en ligt er ook altijd scheef met zijn koppie) en hij weegt 11,3kg.

Brent speelde er nog even met een knaapje. Ik was er serieus van overtuigd dat het kindje jonger of even oud moest zijn want ze deden hetzelfde enzo... Brent was wel een stukje groter en ook leek ie in verhouding wel een sumo-warrior (in zijn pampertje ). Dat kindje was vast jonger want die kon nog niet zo makkelijk staan en lopen. Bleek dat ie al 14 maand was en beide moeders stonden echt zo
Met Brent gaat het dus eigenlijk veels te goed! Nog 3w2d dan is ie ook 1!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 22:01:01 #28
190853 RockabeIIa
pi_53849714
Ter illustratie:

woensdag 10 oktober 2007 @ 23:51:05 #29
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53853223
Anna heeft 38,3 koorts...ze heeft net wel haar flesje gewoon op en ligt rustig te slapen. Ik kijk het denk ik maar even aan nog, vanacht nog een keertje kijken en dan kan ik eventueel de HAP bellen. Ik weet niet of ik zomaar een zetpil kan geven? Nog nooit gedaan eigenlijk, ze heeft natuurlijk ook niet voor niets koorts. Iemand tips?
pi_53855222
zondag 7 oktober 23.10 uur geboren: Emma Elena

51 cm, 7 pond, Emma en vrouw Jestert maken het prima !
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  donderdag 11 oktober 2007 @ 07:23:32 #31
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53855261
Jestert, van harte gefeliciteerd! Wat een scheet! Hoop dat alles goed gaat.

Hier een gebroken nacht gehad weer. Anna was onrustig, maar lijkt nu weer wat beter te gaan.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:09:47 #32
190853 RockabeIIa
pi_53856139
Emma, wat een mooi prinsesje

hmm mijn website is down...
pi_53856301
Emma welkom op de wereld en The-Jestert en Jestert mevrouw gefeliciteerd met jullie dochter...

Memmel boven de 38 graden geef ik een zetpilletje voor ze naar bed toe gaat 's avonds dan slaapt ze lekker rustig door zonder wakker te worden door het woelen of zweten. Overigens heeft Kaith alleen koorts als er tandjes of kiesjes tegelijk doorkomen. Ik gebruik trouwens nog steeds maar 60 mg en dat werkt nog steeds...
pi_53856316
Oja en veel drinken (water) aanbieden...
pi_53857475
Anna, beterschap!
Zo zielig, zo'n kleintje met koorts.
En Jet moet naar het ziekenhuis, toch niks ernstigs hoop ik? En mogen jullie er dan bij zijn, of moet je de kleine alleen achterlaten? Hoe dan ook: veel sterkte!
En wat leuk dat Jet wil zitten
Devin vindt dat ook zo leuk, dan ligt hij op zijn rug en hijsen we hem met 2 vingers omhoog in zitstand.
Dan gilt hij het uit van plezier!
En wat Rockabella zegt: zo leuk dat je hier kan meelezen (en leren, en leven) over kindjes die min of meer even oud zijn. En heel dubbel, maar de ene keer denk ik bij het lezen over oudere kindjes "Ik kan niet wachten tot Devin ook zo ver is!" en de andere keer moet ik heel hard slikken omdat ik besef dat mijn kindje straks ook gaat rondkruipen en eierkoeken gaat eten en haartjes gaat kammen...
Dan is hij natuurlijk nog wel mijn kleine lieve jongen, maar toch op een andere manier. Niet slechter ofzo, maar gewoon anders.

the_jestert, gefeliciteerd met je mooie dochter!
.... met gevoel voor drama....
pi_53860622
Zo, we zijn weer terug van het CB.. Chris is nu 5985 gram, 61,3 cm lang en heeft een hoofdomtrek van 41,1 cm. Zijn gewicht en hoofdomtrek lopen precies op de +1 lijn. En zijn lengte zit daar net boven. Dus dat was helemaal goed.
Ook zijn hoofd omhooghouden ging goed. Alleen het volgen van de vk ging niet goed, aangezien Chris bijna sliep. Maar dat doet hij thuis wel, dus dat was geen probleem.
En daarna de gevreesde prikjes. Het was wel even brullen, maar gelukkig was het al bijna over toen we de deur uitliepen en hij sliep alweer voordat we in de auto waren. Dus nu is het afwachten, als er een reactie komt zou dat over een uur of 4 zijn.
De vk vertelde me wel dat ik liever geen paracetamol moest gebruiken bij koorts. Dan haal je temp tijdelijk naar beneden, maar heb je de kans dat hij later omhoog schiet en een koortsstuip veroorzaakt. Liever continu 39 graden, dan eventjes 38 en daarna boven de 40..
Alleen als hij geen koorts had, maar wel pijn aan zijn beentjes, dan was paracetamol wel goed.
Maar hopelijk heeft hij helemaal nergens last van...
pi_53860883
Deepfreeze, pas na 'n uur of 4 begint het effect van de prikjes waarneembaar te worden.
Als er al effect is natuurlijk, laten we hopen dat Chris zo'n kindje is dat er niet of nauwelijks last van heeft.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:13:27 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53862918
Emma, gefeliciteerd met je geboorte

Ik heb een vraagje. Eli sliep in het begin hartstikke braaf door, 5,5 tot 6,5 uur slapen s nachts, maar deze week (hij is nu 6 weken) komt er niets van. steeds na 4 uur weer wakker worden en dan willen drinken. Is natuurlijk geen ramp, het is niet dat hij ieder uur komt, dus ik klaag verder niet, maar ik vind het wel bijzonder, aangezien hij eerst wel doorsliep. Hebben jullie dit ook gehad?
Verder gaat alles goed.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_53862948
Jestert gefeliciteerd way een mooi popje.

rockabella wat een grote mooie vent heb je toch

moonah nog gefeliciteerd met Thies

memmel he wat zielig zeg anna koorts sterkte.

even een reactie op de vraag van mibos in Z&G
met madam hier gaat het super. ze rolt de hele dag, is de hele dag vrolijk.
zegt papa en opa en bumba en ja. ze weet bij wie papa hoort maar de rest nog niet
mevrouw wil alleen maar bumba kijken . ze heeft alweer 3 tandjes
dus we gaan maar beginnen met poetsen.
ze gaat de hele tijd op de knieeen maar verders nog niet. te lui om zelf te gaan zitten
tutje alleen als we gaan slapen dus hopelijk voor het eerste jaar afgeleerd.
cb zei dat ze te flink was, mama vind het wel mee vallen.
vroegen ze wat ze kreeg, ow dat is niet te veel.
verder gaat het prima zijn gangetje.
offtopic ze kan de groene broek aan
mama van 3 kids!
pi_53862991
davinia jij geeft toch bv? zullen het dan geen regeldagen zijn?
misschien 'savonds in badje doen werkte hier heel goed.
mama van 3 kids!
pi_53865190
Nog effe een vraagje trouwens:
Jayden is al even zo ver dat hij zichzelf vanaf buikligging kan opdrukken en dan zijn beentjes intrekt tot hij op handen en knietjes zit. Sinds vandaag kan hij het ook tot hij op handjes en voetjes 'staat' met een bol ruggetje, alleen hebben wij dus een harde houten vloer en is de klap als hij zijn balans niet meer kan houden best hard

Ik was eigenlijk niet echt van plan om meteen maar vloerbedekking te kopen, maar ik ben wel (dringend) op zoek naar een flink speelkleed dat de klap een beetje kan opvangen en waar hij lekker op kan ravotten zonder dat we er continue bovenop hoeven te zitten om te voorkomen dat hij omkukelt.

zat zelf al te denken aan een paar boxkussens aan elkaar genaaid ofzo...hebben jullie handige tips?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_53866063
Fendy wij hebben ook een houten vloer en ik heb een een-persoonsdekbed beneden liggen voor Kaith en dat gaat nog steeds goed. Ze kruipt/kontschuift er weleens af maar vaak zit ze er ook lekker op te spelen. Het is ook snel koud bij ons op de vloer dus regelmatig zit ze op een dekbed. Nu ligt hij trouwens dubbel gevouwen voor de box want het speelgoed in de box is leuker op dit moment dan er zelf in zitten.

Popples wat fijn dat het zo goed gaat met Renske en wat goed dat ze de broek aan kan. Was dat nou maatje 74 of 80? Hier voor broeklengte 86 nodig en voor lijfje 74/80 en dat is best lastig. Kopen alles maar los want setjes is geen gezicht. Ik heb een langbenige dochter gekweekt.
pi_53866830
fendy wij hebben parket en mij werd ook aangeraden om vloerbedekking te kopen maar ik doe gewoon boxkleden op de vloer. daarbij is madametje hier toch niet zo een zachte die overal om huilt ze tokt haar hoofd en lacht vrolijk verder. gewoon een boxkleed op de vloer of net wat mibos zegt een dekbed. of misschien wat ook leuk is voor later is een grijs kleed met een weg erop waar ze met autootjes op kunnen spelen.

de broek is maat 74. ik koop ook geen setjes hoor. wel fijn toch dat ze zo goed groeit.
ik doe renske altijd 80/86 aan maar de kleertjes van de prenatal kan ze maat 74 nog aan.
mama van 3 kids!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:48:37 #44
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53868396
Davina, kan inderdaad een sprongetje zijn, zoals beschreven in het boek 'Oei ik groei'. klinkt niet onbekend in de oren, dat regelt zich vanzelf weer hoor! Maar het is effe lastig....
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:14:21 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53870273
Ja, ik geef BV. Gister heeft hij ook de hele dag lopen brullen om voer (heb toen geexperimenteerd met flesjes en uit voorraad van de kraamweek melk gegeven en daarna nog live gevoed), weer wakker om half vier, en vandaag weer heel lief. Vanochtend heel veel gedronken en drie uur later met moeite "halve" tiet gedronken Ach, ik merk het vannacht wel weer.

Gaat het al weer beter met Anna? Zij had toch koorts?

Als je vloerbedekking hebt, komt de evt kots daar dan nog wel uit?

Krijgen we eigenlijk nog verslagje van Thies' eerste verjaardag, of moet ik daarvoor in het dreumestopic gaan lurken?
pi_53870355
Davinia: rond de 6 weken zijn er regeldagen. Ik denk dat Eli aan het regelen is.
Variety is the spice of life
pi_53870787
Spugen gaat er wel goed uit maar spuitluiers daarintegen niet. Mijn ouders hebben nieuwe vloerbedekking. Kaith kwam op bezoek toen ze twee weken oud was...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:50:32 #48
190853 RockabeIIa
pi_53876192
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 14:15 schreef Popples het volgende:
rockabella wat een grote mooie vent heb je toch
Tnx!!
En nu foto's van jouw buik en jouw baby plz!
pi_53880242
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:28 schreef Kersjes het volgende:
... laten we hopen dat Chris zo'n kindje is dat er niet of nauwelijks last van heeft.
Het hopen heeft geholpen..

Chris heeft amper last gehad van zijn prikjes. Zijn temp is "maar" omhoog gegaan tot 37,9. En qua slapen, drinken etc was ook alles normaal. En de "beloofde" plekjes op zijn benen zijn ook weggebleven. Aan de ene kant staat er een rood stipje, aan de andere kant een rood stipje met een verhard randje van 1mm.. En daar kun je ook gewoon aanzitten..
Dus prikje nr 1 is goed verlopen. Als alle prikken zo gaan, ben ik een blije mama
pi_53882932
Goed zo Chris.

Ik ben net met Kaith nog een keer extra bij het CB geweest. Ze komt tussen elf en 1 uur 's nachts voor nog een extra voeding terwijl ze juist wat vermagerde leek het. Dus even wegen en meten en dat was dus waar 8700 gram en maar liefst in vier weken 3 cm gegroeid. Dus een enorme spurt aan het maken en dus behoefte aan extra eten. Overdag is daar geen ruimte meer voor en te weinig trek dus het advies is om het gewoon te geven. Over een maandje weer even extra meten en wegen. Ze was 220 gram afgevallen en ineens de lengte in gegaan. Ze is nu 11 maanden en vijf dagen en gewoon 78,5 cm. Ik heb een reusje met lange benen gekweekt...
pi_53884816
deepfreeze wat fijn dat Chris er bijna geen last van had.

rockabella als je wil mag je wel mailen want manlief vind het niet fijn om foto's online te zetten
tja ik heb eigenlijk nog geen buikfoto dus die komt later wel in het buikfototopic

wow 3cm in 4weken mibos nou gelukkig weet je waar het vandaan komt
mama van 3 kids!
pi_53887298
En nu heb ik hier een heel zielig klein kacheltje met 39.1 graden koorts tegen me aanliggen. Zo kwam ze ineens uit bed vanmiddag. Ze is knuffelig en warm maar eet en drinkt goed.
pi_53891630
Ik heb even advies nodig!

Damian gilt sinds een paar dagen heel erg hard als hij boos is, gefrustreerd is, of als hij aandacht wil. Vrolijk gillen vind ik niet erg, maar dit vind ik eigenlijk wat te ver gaan. HIj gilt zooo boos en hard dan, echt niet leuk. Ik heb geen idee waar het ineens vandaan komt
Iemand ervaring ermee? Doen alle baby's dat?
Nou is hier de laatste week wel een hoop veranderd. We zijn verhuisd en de hele situatie is voor hem anders, zou het misschien daar aan liggen?
Ik weet ook niet zo goed wat ik er tegen moet doen, gewoon negeren? Nee zeggen snapt hij geloof ik nog niet. Het lijkt in ieder geval geen indruk te maken.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:55:36 #54
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53891666
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:17 schreef nebelung het volgende:
Davinia: rond de 6 weken zijn er regeldagen. Ik denk dat Eli aan het regelen is.
Dat verklaart een hoop! Gisteravond ook de hele avond gedronken, en gelukkig wel weer doorgeslapen

Wanneer is de volgende keer dat de meeste babies regeldagen hebben? Kan ik dat ergens vinden?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:07:08 #55
94046 PM-girl
pi_53893368
Appelsap, het kan met de verhuizing te maken hebben, maar langzaam aan zal Damian ontdekken dat hij dingen niet en wel leuk vindt en dat aan kan geven. Misschien dat de verhuizing extra onrust geeft waardoor hij nu dingen extra niet leuk vindt.

Mibos, beterschap voor Kaithlyn!
*
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:00:30 #56
190853 RockabeIIa
pi_53895891
awww arme Kaithlynn, dat ze maar gauw weer beter is!

Popples ik heb je op MSN toegevoegd
pi_53896451
Appelsap, kijk je wel eens naar de babyfluisteraar? die zou (denk ik) zeggen dat je damian alles uit moet gaan leggen. dat heb je vast met de verhuizing niet gedaan? en daarom zou ie t niet snappen en van streek raken..
geen idee of t idd al zo werkt.. maar misschien het proberen waard? (als t kan) even terug naar de oude woning, en uitleggen dat jullie daar niet meer wonen.. enzo?
pi_53897068
PM-girl, ik weet niet of dat het is. Normaal kan hij prima aangeven dat hij iets niet leuk vindt door te mopperen. Nouja misschien is boos gillen dan weer iets nieuws wat hij ontdekt heeft. Ik hoop wel dat het maar een fase is.

Lotje, eerlijk gezegd geloof ik niet zo in dat soort dingen. Maar toevallig heb ik hem wel uitgelegd dat we gingen verhuizen en in het nieuwe huis ook een hele rondleiding door het huis gegeven en gewoon vertelt dus. al betwijfel ik het of hij het snapt.
pi_53897428
Afgezwakt naar 38,5 en vanavond weer 38,9 en toen naar bed. Drinkt nog steeds prima... Lekker hangerig dat wel.

Lastig Appelsap misschien toch een fase...
pi_53898278
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Dat verklaart een hoop! Gisteravond ook de hele avond gedronken, en gelukkig wel weer doorgeslapen

Wanneer is de volgende keer dat de meeste babies regeldagen hebben? Kan ik dat ergens vinden?
dag 10, 3 weken, 6 weken, 3 maanden, dat zijn de bekendste. De meeste babies regelen dan.

Maar ze kunnen ook gaan regelen als ze ziek zijn bijvoorbeeld of niet lekker in hun vel.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:57:24 #61
94046 PM-girl
pi_53903281
Appelsap, ik merk dat Simon ook bozer kan worden. Niet vaker, maar wel driftiger. En dan valt het nog wel mee hoor. Wat leuk dat je hem zo rondgeleid hebt door jullie huis!
*
pi_53905747
Deepfreeze, lekker dat Chris er zo goed doorheen gekomen is!
Devin is komende dinsdag weer aan de beurt voor de 2e serie prikjes.
Vorige keer werd hij koortsig en zielig en mocht je niet aan zijn beurse, pijnlijke bovenbenen komen.
Dinsdag zijn we om 4 uur aan de beurt, dus ik denk dat hij 's avonds lekker in bad gaat en daarna met een zetpil naar bed. (of in mijn armen, werkte de vorige keer ook goed )

Hoe is het met Kaithlyn inmiddels?
Hopelijk weer wat beter, het is zulk prachtig weer!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:28:03 #63
141023 ik80
pi_53906815
Ik geef de zetpil steeds als ik thuis kom na de prikjes. Sindsdien weinig tot geen last meer gehad ervan (Lotte).

Lotte stapt sinds donderdag soms aan 1 hand, echt zo knap!
Nog maar 3.5 week, dan is ze gewoon 1, en geen baby meer (wil ze nu al niet meer zijn hahaha)
pi_53909402

Ik kom me hier maar melden met onze Mirte .
Geboren afgelopen woensdagavond 10-10. Eerste nachtje thuis goed doorgekomen.
En ik ga zo weer even gestrekt voordat we gaan eten.
Fake it till you make it...
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:24:22 #65
94046 PM-girl
pi_53909786
O, wat een lief klein meisje heb je daar Nijna!
*
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:29:28 #66
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53909860
Nijna, gefeliciteerd met Mirte. Wat een lief meisje! Geniet van elk moment, het gaat allemaal zo snel...
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:12:33 #67
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53910479
Wat een prachtig meisje!
pi_53913575
nijna gefeliciteerd. wat een schatje
mama van 3 kids!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:08:39 #69
190853 RockabeIIa
pi_53913822
Mirte <3
Heerlijk weer es zo'n kleintje te zien. Zo onschuldig... Zo lief en zo slaperig
pi_53914514
Mirte wat ben jij een mooi meisje...

Kaith heeft met vlagen nog hele hoge koorts. Maar dirnkt en eet nog steeds en is ondernemend. Heeft wel megapoepbroeken die echt als zure haring ruiken dus ik denk dat het kiesjes zijn die dwarszitten.
  zondag 14 oktober 2007 @ 10:39:55 #71
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53921392
Welkom, Mirte met de donkere haartjes

Spannend he, Nijna, zo'n eerste nacht thuis met je kleintje!
Rust maar lekker uit inderdaad, da's wel zo verstandig na de top-prestatie die je geleverd hebt

Mag ik even vertellen hoe ongelooflijk gek ik ben op die lieve kleine Devin?
Haast onbeschrijflijk, de ergste verliefdheidsvlinders gecombineerd met alle liefde van de wereld, overgoten met gelukzaligheid...en het wordt steeds meer!
Hij wordt steeds groter, kan meer en meer en de interactie die we hebben is zo speciaal.
Hij lacht nu bijvoorbeeld hardop, met zulke lieve geluidjes erbij dat ik helemaal wegsmelt en tranen in mijn ogen krijg.
En dan tilt hij heel droog een wenkbrauw op, grijnst erbij en dan kun je me wegvegen...
pi_53921466
Wat een liefie is mirte

Iemand tips voor ontzettend verkouden babietjes ??
Pepijn piept en zaagt bij iedere ademhaling en de snottenbellen hangen erbij.
pi_53921534
Mirte, wat een prachtige meid ben jij.

Kaith beterschap of succes met de kiesjes.

Damian kan zwaaien! Het ziet er nog erg debiel uit (zijn handje gaat van boven naar beneden), maar het is wel ontzettend schattig. Dan zeg je dag Damian *zwaai* en dan zwaait hij terug.
Damian is sinds een aantal dagen over van 2 naar 1 slaapje op een dag. Volgens mij is dat erg vlug hè? Hij wil gewoon niet meer in de ochtend slapen, is ineens niet meer moe en hij eet nu ook wat meer rond 12 uur. Ipv 1 boterham eet hij er nu zo 2 weg!
We hebben besloten het heel boos gillen gewoon te negeren en het werkt! Hij doet het nu nog maar af en toe.
pi_53921780
wat n scheetje die Mirthe

gelukkig Appelsap dat je iets gevonden hebt wat werkt lijkt me erg frustrerend als je niks zou hebben kunnen vinden...
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:23:49 #75
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53921828
O wat lief zo'n vers babietje
Mooi meiske hoor Nijna.

Nou, de wet van Fok! is hier ingetreden...liep ik gister nog te pochen dat Dean tot half 11 uitsliep, de laatste 2 nachten komt ie ongeveer 38 keer 's nachts...huilen, en dan niks willen he, als ik hem uit bed haal en op schoot neem dan imiteert ie tante Sidonia die een toeval krijgt ( als een soort achterwaartse banaan) als ik hem neerleg is het brulllen, niets is goed...hopelijk heeft het met zijn verkoudheid of tandjes of een fááááááse te maken want hier word ik niet blij van

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 14-10-2007 17:50:57 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:59:41 #76
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53923260
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:23 schreef Vivi het volgende:
...dan imiteert ie tante Sidonia die een toeval krijgt ( als een soort achterwaarste banaan)...
Ik moest even heel hard lachen om het bovenstaande
Sorry, maar echt wat toe te voegen aan wat je zelf al suggereert heb ik niet.
Ik hoop voor je dat Dean er snel overheen is, gebroken nachten vanwege een huilend kleintje zijn allesbehalve prettig...
Succes!
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:15:54 #77
56471 pinquit
oh my lama!
pi_53925579
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:23 schreef Vivi het volgende:

Nou, de wet van Fok! is hier ingetreden...liep ik gister nog te pochen dat Dean tot half 11 uitsliep, de laatste 2 nachten komt ie ongeveer 38 keer 's nachts...huilen, en dan niks willen he, als ik hem uit bed haal en op schoot neem dan imiteert ie tante Sidonia die een toeval krijgt ( als een soort achterwaarste banaan) als ik hem neerleg is het brulllen, niets is goed...hopelijk heeft het met zijn verkoudheid of tandjes of een fááááááse te maken want hier word ik niet blij van
tante sideania met zn achterwaartse banaan
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_53928275
Mirte

Nou Viev, ik hoop dat Dean snel weer Deanerig doet ipv tante Sidonia als achterwaartse banaan

Hier alles goed, erg zenuwachtig voor de opname van donderdag ..... maarja ik ga van het ergste uit dan kan het alleen maar meevallen

Vandaag heerlijk twee uur gewandeld bij de molens in Kinderdijk ( hoezo degelijk ) maar het was onwijs lekker! Gisteren heeft Jet ook zo'n anderhalf uur geslapen in de tuin, echt lekker is dat !!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:54:37 #79
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53928672
Wat een heerlijke dag

Hier ook terrasje gepikt, in het bos gewandeld bij een stomme boswerf-braderie geweest met kraampjes met zelf-gemacrameede maandverbandjes , en toen nog even naar vrienden geweest die meededen aan de open atelier-route en rosé champagne gehijsd in de tuin terwijl Dean de 19-jarige dochter des huizes versierde .

Vanavond even lekkah filmpje kijken en dan is het weekend reeds voorbij

[ Bericht 19% gewijzigd door Vivi op 14-10-2007 19:52:29 ]
pi_53932262
Mirte mooi meisje hoor Nijna!!!

Damian kan zwaaien....!!!! Leuk zeg!

Qua verkoudheidtips, wij geven Meike af en toe een beetje Otrivin neusspray, maar ze gaat er zo van door het lint!
Niet grappig
Ze is de afgelopen dagen niet zichzelf, niet doodziek, maar ook niet happy. Tussen de bedrijven door lacht ze wel en babbelt ze wel wat, maar ze kan vanuit niets heel zielig beginnen te huilen.
Ik vind het heel vervelend dat ik niet weet waar ze last van heeft.
Ze is heel erg verkouden, maar misschien heeft ze ook wel last van tandjes. Ik kan nog niks ontdekken in haar mondje.
Vanavond weer verhoging, ze is met 38,2 graden naar bed gegaan. Ik vind het zo sneu...
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:50:32 #81
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53932513
XXXKArinXXX, dat had Anna van de week ook. Maar nu gaat het weer een stuk beter met haar. Beetje een verkoudheidje was het bij haar.

Heb haar net in bad gedaan, sprong ze bijna uit haar Nijntje zwemzitje. Schrok me wezeloos. Een kind van 4,5 maand hoort gewoon lekker daarin te zitten en niet het bad rond te jumpen! Enniewee, ze ligt nu uitgeteld te maffen. Kan ik ook even zitten. Best aanpoten als je man een paar dagen weg is. En ik altijd maar zeggen dat ie nooit wat uitvoert...
pi_53932918
Beaker sterkte met de zenuwen!

Anna pas je op!

Het zwaaien van Damian is echt heel schattig. Ik ben helemaal verliefd en hoe trots hij er zelf ook op is.
Vanmiddag heeft hij ook even in zijn handjes geklapt. Ik deed het voor en hij deed hij me na. De eerste drie keer gewoon horizontaal klappen en daarna ging meteen met 1 hand verticaal verder en dan heel verbaasd kijken van: er klapt niks.

Karin hier hetzelfde. Damian is een klein beetje verkouden. Niet echt ziek, toch ook niet helemaal zichzelf.
Het zal wel in de lucht hangen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2007 @ 12:55:26 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53946810
Tijn staat...
pi_53947060
Zo hee Tijn, dat doe je vlot !

Vivi, dat beeldverhaal
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53947696
Nijna, wat een mooie meid!!

Wij zijn weer terug van een weekendje schoonouders. Chris was helemaal wakker van alle aandacht. Weigerde te gaan slapen. Dus zaterdag en zondag ochtend bijna de hele ochtend happy wakker geweest, en 's avonds tussen 5 en 8 ook weer. En maar babbelen met oma, opa, tante,oom, en al het bezoek.
Volgend weekend gaan we weer naar mijn ouders. Gelukkig slaapt Chris prima in andere bedjes, en drinkt hij goed bij andere mensen. Want zaterdag gaat oma voor het eerst een avondje op Chris passen, als _FlasH_ en ik weg zijn...
pi_53951317
Onze kleine jongedame doet goed haar best, vanmorgen was ze wat aangekomen !
Vandaag heb ik haar voor de eerste keer zelf gebadderd, ze ligt echt te genieten zeg, zo mooi om te zien! K ben vlieft
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:36:05 #87
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53962185
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Tijn staat...
En wanneer laat je dat kunstje voor het eerst zien??

Juist.. als papa en mama voor het eerst in vier jaar eens samen een paar dagen weg zijn en oma aan het oppassen is. Precies die eerste dag pik je daar voor uit
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53962389
Tijn wat goed

Jet draaide zichzelf gisteren om van haar rug op haar buik Ze was er zelf behoorlijk van onder de indruk, want vrijwel direct begon ze te huilen terwijl wij jubelend om haar heen sprongen!
Zal dat het geweest zijn
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_53965882
Tijn wat goed! Alleen je hebt wel een verkeerd moment uitgekozen hoor.

Wat goed van Jet.
Wel zielig dat ze er van moest huilen, misschien geschrokken?

Damian is al een echte vent. En echte mannen hebben geen ochtendslaap nodig.
Nou dat is te merken. Aan het eind van de ochtend doodmoe zijn en maar stug blijven volhouden. Meneer viel net in slaap in de kinderstoel tijdens het eten van een boterham en pap.
Ik heb hem zo in bed gelegd.
pi_53966015
Damian...je ligt er totaal uitgeteld bij !

Mirte, wat ben je een lekker klein frummelig ding!

Hoe is het met de koorts-kindjes?

Hier een stoere ilse, vandaag de 3e prikjes gehad en op wat huilen 'tijdens' na
lijkt ze er geen last meer van te hebben!

Deze mama wel, wederom ziek (2x in 1,5week tijd )
maar dat hoort hier niet thuis.

Beterschap allen die het nodig hebben!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:30:01 #91
190853 RockabeIIa
pi_53966467
Wat een lekkertje appelsap! Die moet je echt meer laten zien hoor! <3
Hij gaat vast weer meer slapen als hij eenmaal kruipt en staat. Hier is het trouwens de ene dag ook heel anders als de andere en kinderen leven nou eenmaal niet volgens de boekjes.

Marit, beterschap.
pi_53966785
Agossie die arme Damian helemaal uitgeteld! Wat een lekker jochie zeg!

Linde is inmiddels bijna 3 maanden en vannacht heeft ze voor het eerst echt doorgeslapen, dus van 19.00 tot 06.30 uur. Ik zou verwachten dat ik nu dan dus lekker uitgerust zou zijn, maar ik ben vannacht wel 4x gaan kijken of alles nog wel goed met haar was....
Zit ook een beetje in mijn maag met haar voedingen (leuke woordspeling...). Ze dronk tot nu toe 5 x 180 ml op een dag (combi van gekolfde borstvoeding en kv). Maar als ze dit zo blijft volhouden, mist ze een voeding op een dag. Nu zag ik op het pak van Nutricia staan dat ze vanaf zes kilo ook 4x 200 ml mogen hebben. Zou ik dat dan gewoon zo aan kunnen passen?
pi_53967091
Dankje.

Jemig Marit alweer ziek, of niet helemaal goed uitgeziekt misschien?

Rockabella ik vind het zelf ook niet erg hoor. Vind het alleen zo zielig voor hem dat hij alleen zo moe is dan en gewoon niet wil slapen. Maar gelukkig slaapt hij 's middags vaak een uur of 3 a 4.

Stiemie wat lekker dat ze heeft doorgeslapen. Niet gek hoor dat je een aantal keer bent gaan kijken. Maar als ze het vaker gaat doen, dan gaat het wel wennen en dan ga je vanzelf genieten van je nachtrust!
Je kan het zo wijzigen hoor, als ze flesjes van 200 op kan tenminste. Hier zat Damian ook met 3 maanden op 4 flesjes van 200.
pi_53967119
Jet wat goed!!

hihi wat ligt Damien er lief bij

Pfff stiemie, ik ben jaloers
Pepijn heeft nog 7-8 voedingen op een dag waarvan zeker 1 en meestal 2 tussen 0.00 en 7.00.
Maar goed die krijgt dan ook volledig borstvoeding, en voor zijn 18de slaapt ie vast door toch

Vandaag voor de intake naar het kinderdagverblijf geweest. Erg leuk. Pepijn vond het er geweldig, super veel te zien met al die kindjes en speel dingen.
Terwijl papa en mama aan het praten waren heeft hij prinsheerlijk op een zitzak in de rondte liggen kijken, ondanks dat het eigenlijk tijd om te slapen was.

Thuis natuurlijk stikmoe dus flink krijsen, maar na een goede maaltijd bij mama ligt ie nu lekker met papa in bed te slapen.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:16:10 #95
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53967618
Stiemie, lekker is dat he! Je zou het kunnen proberen. Anna krijgt 5x200 ml voeding (waarvan ze op de dag vaak wat laat staan). En in de laatste fles van 23 uur rijstebloem. Ze slaapt van 20 uur tot 7 uur, die 23 uur fles gaat er slapend in. Ik weet niet of ze het zou redden vanaf 20 uur zonder fles, maar er is mij aangeraden dat gewoon te proberen. Dus als ik eens een vrije dag heb zou ik het kunnen gaan proberen.
Ik bedoel te zeggen: je kunt het proberen, maar het kan ook zijn dat Linde dan niet meer doorslaapt omdat ze dat niet redt.
pi_53967638
STIEMIE !
ik ben ook hartstikke jaloers !!!!
hoewel, zo vermoeiend als bij jou p_iglet is het hier niet hoor
pi_53967670
Memmel, zelfde schema hier als bij jou

'gewoon' die van 23uur eens niet geven?
of een keer die van 23uur iets eerder geven (en dan maar minder drinken)
net zolang tot je alsnog in één voeding uitkomt ergens zo rond 20uur ?
pi_53967796
P_iglet fijn dat Pepijn zo genoten heeft. Dat is al een hele geruststelling voor als hij er straks heen gaat lijkt me.

Marit, als je wilt gaan minderen met flessen zou ik proberen fe fles van 23.00 eraf te halen in 1 keer. Lukt het niet dan kan je het daarna altijd nog in delen doen.
pi_53968213
ach qua vermoeidheid valt het hier ook wel mee, ik kan redelijk goed tegen gebroken nachten.
en het is 5-10 minuten half slapend drinken en weer verder slapen.
Hij slaapt dus wel door van 22.00-8.00 ongeveer, maar wel met 2x wat te eten tussendoor

heb alleen besloten dat ik 's nachts geen lopend buffet ben (van de week wou meneer om de 2 uur eten )
dus als hij binnen de 3 uur weer begint te mutsen dan schop ik papa het bed uit en dan mag die luier verschonen en speentje erin stoppen, dan slaapt hij vaak nog uur of 1,5 uur verder (als mama dat doet niet natuurlijk, want die ruikt naar melk dus dan wil je ETEN!!!).
Nu hopen dat hij dat door heeft, en langere blokken slaapt, voordat papa weer de nachtdienst in moet over 10 dagen.

appelsap, we vinden het idd erg fijn dat Pepijn het er naar zijn zin had. zowieso hebben we een erg goed gevoel bij dit kdv.
pi_53968232
Appelsap de 4 flesjes van 200 gaan er hier met gemak in. Mevrouw is een klein vreetzakje dus dat is geen probleem voor haar.

P_iglet leuk is dat het als je ziet dat ze het zo naar hun zin hebben. Wij zijn gisteren ook langsgeweest op het kdv om een wenrooster af te spreken. Kwam er alleen achter dat Linde niet komende donderdag haar 2e prikken moet, maar de donderdag daarop. Dus maar weer even bellen om wat te wijzigen want een wendag na een prikdag lijkt me helemaal niks...

Marit het vreemde is juist dat ze hiervoor altijd nog rond 10 uur / 11 uur 's avonds een fles kreeg en dat ze toen juist niet doorsliep. Dan was ze vaak al om half 5/ half 6 's morgens wakker. Nu hebben we haar eens niet wakkergemaakt voor die laatste fles en dus sliep ze lekker door. Ik zou het als ik jou was dan ook zeker eens gaan proberen in een weekend, dan kan je altijd nog overdag wat extra slaap pakken als het niet lukt ;-)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:52:12 #101
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53968368
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:45 schreef Stiemie het volgende:
...Marit het vreemde is juist dat ze hiervoor altijd nog rond 10 uur / 11 uur 's avonds een fles kreeg en dat ze toen juist niet doorsliep. Dan was ze vaak al om half 5/ half 6 's morgens wakker. Nu hebben we haar eens niet wakkergemaakt voor die laatste fles en dus sliep ze lekker door. ....
*giet direct de 23 uur fles door de gootsteen en wacht lekker af*
pi_53968642
Succes met de doorslapende of juist niet doorslapende kindjes...

Hier een dametje met denk ik de vijfde of zesde ziekte. Haal haar net uit bed en ze heeft allemaal vlekjes op haar romp en in haar nekje... Zijn nu al vanaf vrijdag met af en toe hoge koorts aan het rommelen.

Straks maar even de huisarts bellen gaat.
pi_53968688
Stiemie,
stel nou dat ik dat doe vanavond (klinkt zééééér aantrekkelijk )
en madam wordt vannacht wel wakker?
wat dan?? wel of niet alsnog een flesje?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:11:45 #104
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53968774
Dan mogen we Stiemie bellen, komt die de fles doen!!

Mibos: spikkeltjes is zesde ziekte, grote vlekken overal behalve romp is vijfde ziekte: en een gezicht alsof je er een klap op hebt gegeven zo rood. Maar als je het niet zeker weet: gewoon even laten checken ja. Ze doen er dan wel niets aan, maar toch..
pi_53968817
stiemie, deal ?
pi_53969266
Och die Damian, helemaal finaal uitgeteld, lekker hoor
Maar slaapt hij dan extra lang smiddags?
Meike redt dat nog lang niet. vaak nog 3 slaapjes overdag.

De laatste nachten is het erg gezellig NOT
Meike is vanaf donderdag elke nacht anderhalf uur wakker geweest, en dan totally overstuur.
Vind het moeilijk om te zien waar het nou aan ligt, is het dat verstopte neusje, of wil ze aandacht?
We hebben haar vannacht ook een poos laten huilen, maar er komt ook geen rustig moment, ze blijft aan 1 stuk door huilen, ze wil gewoon niet liggen, haal je haar eruit dan heeft ze praatjes voor 10. Maar leg je haar iets achterover dan is het alweer mis. ze is uiteindelijk dan ook zittend op mijn schoot in slaap gevallen.
Ik vind het erg moeilijk te bepalen hoe we hiermee aan moeten.
Ze is ook snotverkouden, dus daar kan ze ook last van hebben..... aan de andere kant, als je haar optilt is het weer goed.....
pi_53969314
Ja daarom ga ik ook voor de zekerheid even bellen. Ze kunnen er toch niets aan doen en een poepbroeken die ze produceert mijn hemel... Vanmorgen zaten we samen om kwart over acht al beneden te ontbijten en toen was Kaith al schoongepoetst onder de douche, bed verschoond en de was al in de wasmachine...

En nu net weer alles eronder maar ze is nog steeds heel vrolijk en niet ziekjes. Eet en drinkt nog steeds heel goed gelukkig. Wel blijven we morgen maar lekker thuis. Zouden een dagje uit gaan maar dat vinden wij allebei niet fijn met een koortsig kindje. Komt een ander keertje wel...
pi_53969354
Karin oorontsteking? Hier bleek Kaith ook oorontsteking te hebben toen ze drie nachten zittend heeft geslapen en omdat ze verkouden is kan dat makkelijk toch? Staat allemaal met elkaar in verbinding...

Is het misschien honger of niet? Hier kwam Kaith ineens ook weer voor nachtvoeding en die hebben we toen twee nachtjes gegeven en toen was het weer over. Was tijdens een sprongetje...
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:59:06 #109
190853 RockabeIIa
pi_53969730
Mibos, als ze vlekjes heeft is de ziekte eigenlijk al zo goed als voorbij Ze heeft dan eigenlijk geen koorts meer en is dan weer de oude (op de speldeprikjesvlekjes na). Over een paar daagjes zijn die ook wel weg.
pi_53969826
Karin, misschien vindt ze het liggend niet fijn omdat ze dan niet goed kan ademen? Als ik verkouden ben heb ik er liggend ook meer last van dan zittend. Maar als ze zoveel praatjes heeft ga je inderdaad denken dat ze het om de aandacht doet.
Damian slaapt gewoon net zo lang als voorheen 's middags maar dat is vrij lang en dat was het dus altijd al. Van 12 tot een uur of 4, soms wat minder.
pi_53970099
Hahaha nou dames, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;-)
pi_53971861
meedenken gevraagd...door de prikken zitten we in ander ritme
zeker uur later met alles dan normaal

gevolg; 4e fles zal zo rond 19 - 19:30 uur zijn
zal ik kijken of ik dat wat naar achter kan rekken en dan de 4e als laatste fles beschouwen?

wat doen als ze dan vannacht toch komt?
beetje bijgeven?
pi_53971992
lijkt me een nette optie marit, zeker als je denkt dat 4 flessen zowieso er al aan zit te komen.
als ze vannacht komt zou ik bijgeven, ilse met honger is ook zielig.
suc6
pi_53972047
Marit, ik zou het gewoon proberen hoor. Mocht ze vanacht komen en echt honger hebben dan zou ik persoonlijk eerst een half flesje geven, en mocht ze daar niet genoeg aan hebben dan kan je altijd nog de andere helft geven. Zo deed ik het met Damian en zo doe ik het nu nog als hij eens midden in de nacht wakker wordt. Vaak heeft hij zelfs aan minder dan een half flesje genoeg en is het meer om in slaap te komen.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:37:49 #115
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53972156
Applaus voor ineens staande en omrollende kindjes!
Beetje jammer alleen van die timing van Tijn, als dit maar niet betekent dat papa en mama nooit meer samen durven weg te gaan....

Devin is vandaag goedgekeurd op het CB, 6780 gram bij 67 cm!
Gelukkig geen paniekzaaierij meer over zogenaamde ondervoeding, maar ik kreeg wel te horen dat het een tenger ventje is. Dat waren mijn vriend en ik ook als kind, en mijn vriend nog steeds, dus daar ben ik niet verbaasd over.
Hij kreeg ook prikjes en heeft toen even heel hard gegild, maar dat was gelukkig snel weer over. En nu kan hij niet slapen, is al vanaf 2 uur wakker en doodmoe, maar zodra ik hem neerleg is het huilen gblazen. Dus nu maar lekker bij mama op schoot, gefascineerd kijken naar mijn typende vingers. We gaan zometeen maar even de draagdoek proberen denk ik, anders kom ik nooit aan koken toe.
pi_53972459
hmm oorontsteking, hoe kom ik daar achter dan?
Ze grijpt verder niet naar haar oor ofzo
Heb inmiddels een kussentje onder haar matras gelegd bij het hoofdeinde, zodat ze iets omhoog ligt, weet 1 ding wel, ik ga op tijd naar bed, kan ik vast in voren slapen als ze weer komt.....
Ik vind het ook zielig om haar te laten huilen terwijl ze ws ergens last van heeft
pi_53972574
Sinds gister is onze kleine dame aan het groeien .
En nu ga ik maar eens zien of ze wakker wil worden voor een happie, spekkies kweken .
pi_53972649
Kersjes het ene kind is ook het andere niet. Hier een te licht kindje die eet als een bootwerker maar gewoon veel gebruikt. 78.5 cm en 8700 gram.

Karin hier kwamen ze er op het inloopspreekuur achter voor wegen en toen zei ik het van ze zit te slapen en toen gingen ze naar haar oortjes kijken en aan beide kanten een oorontsteking. Kaith zat ook niet oren maar was wel niet verkouden ook.

Mirte wat fijn dat je het zo goed doet...
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:08:01 #119
3011 E.T.
pi_53974971
Karin, idd het hoofdeinde iets omhoog, veel neussprayen en een doorgesneden ui bij het bedje zetten.. Dan heeft ze iig minder last van snot
Als je idd twijfelt aan oorontsteking kun je even bij de huisarts na laten kijken (maar dan zou ze echt pijn hebben en dat verschil in huilen hoor je wel volgens mij)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53977449
Bij ons dit een beetje lastig inderdaad omdat Kaith bijna geen pijn voelt en daarom gaf ze het helemaal niet aan. Dat komt door de EDS.
pi_53982243
*zucht* van opluchting

gisteravond om 19:30uur 4e flesje
en om 20:30naar bed.... vanmorgen om 6:10uur weer wakker!
om half7 hele fles leeg (normaal echt maar een halve fles rond die tijd) !!!!

vandaag eens kijken of we op het zelfde ritme van gisteren afstevenen !

Memmel; doe er je voordeel mee !
en wat stiemie zegt 'in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst'
pi_53982347
hier was het 21.45 23.45 3.00 6.30.....

* p_iglet heeeel erg jaloers is
pi_53982358
lekker marit!

Meike heeft de hele nacht geslapen!!!!! wel heel moeilijk in slaap gekomen, dwz op mijn arm.....
maar verder geen kik!!! ze is nu ook supervrolijk. nu nog weer zelf in slaap komen, en dan zijn we er weer!!!

denk niet dat Meike last heeft van de oren, ze liep alleen snachts te spoken, overdag is ze prima te pas
  woensdag 17 oktober 2007 @ 08:29:25 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53982369
MARIT je hebt het gewoon gedaan! Goed man....ik ga eens kijken hoe of wat en wanneer.
pi_53982388
o mijn god p_iglet
slópend

Karin, wat lekker!
fijn dat ze weer lekker vrolijk is...dat geeft ook weer hoop voor het zelf in slaap komen, niet !?
pi_53984863
He Marit, wat lekker zeg..
P_iglet, heb je ook Marit's voedingen overgenomen, ofzo?

Hier gisteravond wat nieuws geprobeerd. Chris kwam om half 9 voor zijn flesje. En na een grote fles hebben we hem in bad gestopt. Uiteindelijk is hij rond 10 uur in bed beland. En hij is om 2 uur wakker geweest, en daarna om half 7.
Terwijl het de afgelopen dagen ongeveer 20.00 1.00 4.00 en 8.00 was. Hij lijkt toch langzaam naar de 6 flesjes te gaan. In plaats van die van 1 uur maakten we hem ook wel eens rond 11 uur wakker voor een flesje. En dan kwam hij alsnog om 4 uur. Maar dan moet er iemand "opblijven" en dat is soms wat lastig..
pi_53984926
Klinkt goed Marit!

Onze uk heeft nu al een enorme eigen wil, gewoon lekker zelf bepalen wanneer het etenstijd is. Ze neigt vaak al richting 4 uur ertussen en vannacht heeft ze een lange ruk van 6 uur gemaakt!
Alleen is ze heel ongeduldig, als ik niet snel genoeg ben met de tiet ligt ze te maaien met die armpjes en door de onrust duurt het dan soms even voor ze goed vast heeft . Temperamentvol grietje volgens de kraamverzorgster.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:05:36 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53985040
Hoi allemaal,

Ik heb nog heel wat bijleeswerk te doen, maar in het scannen ben ik zieke kindjes tegen gekomen en voor hen een kus .
Verder zijn er kindjes aan het staan en en rollen, kruipen en wat nog meer voor een leuke dingen voor hen dus een

Hier zijn we net terug van het CB. Ze weegt nu 9200 gram en is 71 cm groot. Qua lengte nog op d'r eigen lijntje en qua gewicht precies op de middenlijn.
Ik beloof dat ik (na mijn computercrash) weer eerst bij ga lezen en jullie weer ga vervelen met nieuws over Maud en alle andere dingen.... dus daarom nu even een klein plaatje van mijn meisje.... kijken wie nog weet wie de goede is
[img][/img]

Is het de linkse of de rechtse.... Ik vind het verschil overduidelijk en dat zullen jullie vast wel met me eens zijn. Fleur was op deze leeftijd een halve kilo lichter... Maar goed die liep ook al los. Maud oefent daar wel mee. Staat los en loopt langs de tafel
pi_53985234
Maud is de rechtse

Je kan goed zien dat het zusjes zijn.
pi_53985413
Marit wat goed!

Jemig P_iglet dat lijkt me ook slopend.

Nijna fijn dat het zo goed gaat met je kleine meid!
Zo vroeg al een eigen wil dat wordt nog wat.

Wat een schatjes Chacama, die neusjes zo lief!
Maud is de rechtse toch? Ze hebben wel veel van elkaar weg hoor.
pi_53985453
Die tandjes!! Bij beiden ook nog!! Vrolijke dame die Maud!!

Ze is best klein of niet? Als ik naga dat Meike al 70 cm is......
pi_53985786
Inderdaad best klein. Heb Damian toevallig gister zelf eens opgemeten omdat we ipv met 7,5 maand met 8,5 maand pas naar het CB gaan door de verhuizing. Hij is nu 74 cm.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:41:33 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53985837
zou goed kunnen, maar voor mijn gevoel niet echt. Fleur was met een jaar 73,5 cm. Dus ik ben het gewend. Nu weet ik dat Fleur ook een kleintje is/was. Dus wat dat betreft klopt het dan weer wel. En Maud is inderdaad de rechtse.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:56:45 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53986212
Chacama lekker diertje heb je daar, en ze is wat kleiner, is best normaal bij kma kindjes
Zo te zien doet ze het verder goed, hoe is het voor jou nu trek je het nog allemaal?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:59:36 #135
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53986267
P_iglet, ooit zullen ze doorslapen 's nachts, heus waar!

Nijna, leuk zo'n ongeduldig kleintje. Devin heeft dat vooral 's nachts ook. Als ik hem niet snel genoeg aanleg, dan gaat hij huilen en spartelen als een vis op het droge. En in de haast hapt hij in het donker dan weleens mis en zuigt hij doodleuk aan mijn BH of net naast de tepel...

Gisteravond had hij verhoging, maar niet zo erg als de vorige keer na de prikjes.
Na het badje kreeg hij een pijnstiller en toen zou hij lekker relaxt naar bed gaan, maar op het aankleedkussen maakte hij een onverwacht krachtige omrol-actie en donderde ervanaf... Gelukkig kon mijn vriend hem nog net bij zijn onderlichaam grijpen, maar hij knalde met zijn mond hard tegen de rand van de commode en heeft nu dus een boedblaar in zijn mondhoek
Gelukkig heeft hij geen last met drinken en speenzuigen, maar zielig en sneu is het zeker.
Ook voor papa die zich enorm schuldig voelde.

Vannacht is verder goed verlopen: om 11 uur heb ik hem gewekt voor de laatste voeding en hij kwam pas om half 5 weer.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:01:00 #136
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53986302
Chacama, wat een schatjes!
pi_53986388
Jee Kersjes, wat sneu!!
Kan me voorstellen dat je man (vriend) zich schuldig voelde.....
pi_53986415
Kersjes dat is schrikken zeg. Is de papa al bijgekomen van de schrik?
Gelukkig is het goed afgelopen en heeft hij er geen last van. Een voor Devin.
pi_53989276
oei Kersjes, wat een schrik!
wat zal zijn papa zich schuldig voelen inderdaad... hoe goed je ook oplet... het gebeurt!
pi_53990397
Kersjes, da's inderdaad schrikken! Gelukkig heeft zijn papa goede reflexen (zo moet je het maar bekijken, schuldgevoel is nergens voor nodig hoor, zoals marit zegt: hoe goed je ook oplet...)

En wat een hoop ziekige kindjes, hopelijk worden die snel beter!

Hier een flinke meid die wat pips is vandaag, loopt een beetje tegen een verkoudheid aan te hikken denk ik. Oogjes staan wat waterig, haar hoestje komt frequenter en soms 'snorkelt' ze en dan vis ik er geelgroenige snotjes uit.
Ze is wel al flink bijgekomen, op 7,5w weegt ze 1,7 kg meer dan bij haar geboorte! Da's mooi dik 200g per week.

En wat kijk ik uit naar de momenten waarop ze zal kunnen grijpen, rollen, staan etc (alles op z'n tijd natuurlijk). Maar leuk dat sommige kindjes hier dat al kunnen!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:10:49 #141
190853 RockabeIIa
pi_53990771
Iksje, die dag is er gauw genoeg, echt waar... En dan verlang je weer terug naar dat kleine hulpeloze dingie dat zo lief naar je lacht
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:50:43 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53991319
Oooeeh! Maud is echt een knappe griet aan het worden!

P_iglet, hou vol! Echt, het is maar tijdelijk, ook al lijkt het als je midden in die fase zit dat het eeeeeeuwen duurt. Sterkte!

En Kersjes, dat is schrikken he. Maar ik heb het al eens eerder hier geschreven, die dingen gebeuren toch, hoe goed je ook oplet. En feitelijk heeft je man heel adequaat gereageerd, toch? Dus hij hoeft zich niet schuldig te voelen. Hij heeft juist gehandeld en erger voorkomen!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:09:57 #143
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53991642
Ho Rockabella, nou lijkt het net alsof rollende en staande kindjes niet meer lief lachen!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:22:27 #144
190853 RockabeIIa
pi_53991857
Die manipuleren je nu al met die lieve glimlachjes!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:29:03 #145
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53991967
Moonah, dat zei ik ook al tegen hem. Als hij Devin niet gegrepen had in een reflex...
Dit was ons eerste ongelukje waarbij Devin "gewond" is geraakt, en er zullen er vast nog meer volgen.
Goed opletten doen we heus wel, maar je kan dit soort dingen toch nooit 100% voorkomen.
En neen, ik ga mijn kind niet in bubbeltjesplastic inpakken zoals een collega voorstelde
  woensdag 17 oktober 2007 @ 20:13:52 #146
94046 PM-girl
pi_53995641
O, wat is maud een beauty!
En een duidelijk verschil ook, met Fleur!
*
pi_53995914
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:29 schreef Kersjes het volgende:
...
En neen, ik ga mijn kind niet in bubbeltjesplastic inpakken zoals een collega voorstelde
Misschien vind 'ie dat zelf wel fijn, als de bubbeltjes knetteren bij het omrollen in de box
Nee, sorry, nogmaals, hoe goed je ook oplet, het komt gewoon bij iedereen wel een keertje voor...
pi_53996167
Maud

Alles is een fase.

Schrikken als zoiets gebeurt, maar je kunt niet altijd alles voorkomen helaas.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54000580
Vervelend Kersjes, gelukkig wel goed afgelopen!

[edit: en weg]

[ Bericht 46% gewijzigd door poemojn op 18-10-2007 23:07:08 ]
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:05:08 #150
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54001068
Hoi allemaal

Terug van vakanie en Ethan heeft zijn eerste vliegreis naar Seattle prima doorstaan - 10 uur heen en 9 uur terug zonder een noemenswaardige kik te geven Opa en oma en de rest van de schoonfamilie helemaal in de wolken met onze kleine charmeur en wij hopeloos verliefd elke keer als hij naar ons kijkt en die verpletterende glimlach laat zien

Zo, nu eerst maar eens gaan bijlezen - allemaal babies die allemaal weer nieuwe dingen kunnen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_54003714
Wat een leuke snuitjes zag ik daar voorbij komen! En Kersjes

wij gaan ons met Jet zo melden in het ziekenhuis, ik zie er erg tegen op! Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen!

Fijne dag allemaal!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 18 oktober 2007 @ 07:30:24 #152
164711 sharonfactor
www.popstarsfansite.nl
pi_54003750
wat een leuke baby's. Ik vooral gek op die kleintjes met een bos haar. dat vind ik zo gezellig staan.
www.popstarsfansite.nl - alles over het programma Popstars en hun kandidaten.
pi_54003954
Beaker...sterkte vandaag!
gaat lange dag worden, ik hoop heel erg dat het voor Jet allemaal niet te belastend gaat zijn joh
pi_54003977
en Memmel..hoe is het vannacht gegaan !?

hier gisteren om 19:45 de 4e fles,
uurtje later naar bed en vanmorgen om 6:30uur weer wakker !!!!!
Héérlijk, hier heb ik al lang naar uitgekeken !
Daarbij brabbelt ze nu opeens weer, lacht ze hardop soms
kortom, ze is weer helemaal haar tevreden zelf!
pi_54005426
Beaker, Jet moest voor observatie naar het ziekenhuis, toch?
Wat heeft ze dan eigenlijk als ik vragen mag?

Jellyrose, da's niet niks zo'n lange vlucht met een kleintje!
Hebben jullie het leuk gehad?
Ik wil over niet al te lange tijd ook op familiebezoek met Devin, op zo'n 5 uur vliegen hiervandaan.
Maar ik durf eigenlijk niet zo goed, ben bang dat hij ontroostbaar gaat huilen vanwege z'n oortjes of dat het voeden niet goed gaat, of weet ik veel wat nog meer...
Maar ja, zijn overgrootoma's worden er ook niet gezonder op, en aangezien 1 van de 2 nog niet helemaal de weg kwijt is, wil ik niet te lang wachten.
Dus kom maar op met je gouden tips!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:19:52 #156
190853 RockabeIIa
pi_54005791
zsm gaan dan Nu is Devin nog klein en zal het huilende oren doen ploppen en is het daarna goed
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:24:38 #157
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54005873
Beaker, sterkte vandaag!!

Marit, ik heb gewoon nog een 11 uur fles gedaan hoor. Maar ik moet haar om 7.30 uur wel wakker maken. Ik zie wel even aan wanneer ik die eraf ga halen, ze drinkt nu natuurlijk op de dag ook al 200 cc flessen. Dus dan zou ik ineens haar inname met 20% terugnemen. Ik ga di ook nog even wegen, dan weet ik ook hoe het met dit schema gaat.
pi_54005896
He Marit, wat fijn dat ze jullie lekker heeft laten slapen!

Beaker, hopelijk gaat alles goed vandaag. En is het niet te vervelend voor Jet..

Kersje, wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig is alles goed afgelopen! Heeft Devin nog veel last gehad?
pi_54006365
Deepfreeze, hij was gister overdag erg huilerig, maar dat kwam door de prikjes denk ik.
Mijn schoonmoeder zei wel dat het leek alsof zijn neus pijn deed, je mocht er niet aankomen en nu nog steeds niet bedenk ik me
Valt gelukkig erg mee allemaal.
pi_54009317
Beaker, succes vandaag. Al zullen jullie er al lang zijn natuurlijk.

Kersjes, als wij aan de neus van Damian zitten begint hij ook te huilen. Hij vindt dat gewoon niet fijn. Mag het van Devin normaal ook niet?

Memmel, ik gaf eerst 4 flessen van 250 omdat ik niet wist dat ze eigenlijk 200 als max nemen, tenzij hij echt meer honger heeft natuurlijk. Maar toen ik bij het CB kwam zeiden ze me dus dat ik beter op 4 flessen van 200 over kon gaan. Ik vond dat ook vreemd want eigenlijk was dat dus 1 hele fles eraf zoals bij jou. Ik heb het meteen daarna gewoon een dag geprobeerd en wat bleek hij had het helemaal niet nodig. Zo is het bij de meeste baby's zeiden ze op het CB als ze aan flessen van 200 zitten.
pi_54009450
Even een nieuwe boeven-foto van Jesse-Simon (10 maanden)

donderdag 18 oktober 2007 @ 13:56:49 #162
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54009989
Wat een koppie zeg, idd een boefie.

Appelsap: dan ga ik het ook gewoon proberen. Vanavond een beetje rekken en dan rond 20.30 uur de laatste fles. Ik houd jullie op de hoogte!
pi_54012676
Beaker, hopelijk is vandaag alles goed gegaan met Jet in het ziekenhuis.

Memmel suc6 vannacht.

TRF wat een lief boefje hebben jullie.
even nieuwsgierig, hij heet echt jesse-simon, dus niet roepnaam jesse?

Ons kleine spookje is vanochtend 1,5 uur wezen wennen op het kdv. Dat vond ie reuze interessant zolang hij maar alles kon zien. Toen we hem kwamen halen was hij bij een leidster op de arm in slaap gevallen
Thuis flink gegeten en toen lang geslapen. Net uurtje wakker geweest en nu weer moe zijn bedje in.
pi_54015045
He Falcon, wat een heerlijk mannetje..

Beaker, hoe is het gegaan vandaag??
pi_54017318
trots, trots, trots

Vandaag de eerste testdag gehad en Jet heeft niet allergisch gereageerd! Niet spugen en niet blauw geworden! Dat kan natuurlijk betekenen dat ze nu gewoon de Allergy-care zonder koemelk-eiwit heeft gehad, maar dat hoeft natuurkijk niet Mocht ze Allergy-care met toegvoegde koemelk-eiwit hebben gehad dan is ze hoogswaarschijnlijk niet meer allergisch en kan ze straks alles eten
we moeten echt volgende week nog even afwachten! Maar goed deze dag hebben we gehad en deze dag was goed

Ze vond alles erg goed en was erg vrolijk Ik ben zo trots op ons kleine meisje! Een kanjer is het
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 18 oktober 2007 @ 21:14:13 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54018150
Wat fijn Beaker!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 21:14:15 #167
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54018151
Klinkt goed Beaker. Gelukkig maar. Nu afwachten en hopen dat alles inderdaad helemaal ok is!
pi_54020493
Mooi hoor Beaker, en tuurlijk is Jet een kanjer!!! Maar dat was ze daarvoor ook al

Memmel, hoop dat je een rustige nacht krijgt!

Marit, wat lekker zo dat Ilse doorslaapt, kom je zelf ook weer eens goed aan je rust toe!

Meike is weer oke, snottert nog heel erg, maar ze slaapt tenminste weer goed, EN valt weer zelf in slaap zonder toestanden! Gelukkig.....!!!!! Ze wordt nog af en toe wakker en hoest dan behoorlijk.
En ze draait zich steeds om, we leggen de slaapzak al onder het voeteneind en stoppen haar strak in, en dan nog krijgt ze het voor elkaar. Ik wil niet hebben dat ze op de buik slaapt, vink eng
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:38:55 #169
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54026121
Karin: Anna slaapt sinds een week of vier ook standaard op haar buik. Ze draait zich ook om. Als het bedje gewoon strak opgemaakt is en er geen speeltjes, doekjes enzo inliggen kan het geen kwaad zeiden ze op het cb. Haar slaapzak instoppen....ben je niet bang dat ze verstrikt raakt dan?

Anna heeft heel onrustig geslapen vanacht. En wij ook, dus. Ik denk vanavond maar weer gewoon een late fles....daar slaapt ze het lekkerst op voorlopig.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:43:13 #170
3011 E.T.
pi_54026170
hier slapen beide kinderen op hun buik vanaf het moment dat ze zelf kunnen omrollen.
Als ze zelf heen en terug kunnen rollen en de nek sterk genoeg is om het hoofd op te tillen is er niks engs meer aan. Als ze het benauwd zouden krijgen doordat ze teveel met hun neus in het matras liggen (wel op letten dat er geen zeiltje in ligt!) draaien ze instinctief hun hoofd om, net als dat een volwassene zou doen.
Kan moeilijk de hele nacht naast het bedje blijven zitten en ze elke keer terugdraaien als ze zich naar hun buik draaien.. met het gevolg dat er niemand meer lekker slaapt..

Beaker, wat fijn!
pi_54026251
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:26 schreef p_iglet het volgende:
Beaker, hopelijk is vandaag alles goed gegaan met Jet in het ziekenhuis.

Memmel suc6 vannacht.

TRF wat een lief boefje hebben jullie.
even nieuwsgierig, hij heet echt jesse-simon, dus niet roepnaam jesse?

Ons kleine spookje is vanochtend 1,5 uur wezen wennen op het kdv. Dat vond ie reuze interessant zolang hij maar alles kon zien. Toen we hem kwamen halen was hij bij een leidster op de arm in slaap gevallen
Thuis flink gegeten en toen lang geslapen. Net uurtje wakker geweest en nu weer moe zijn bedje in.
Hij heet inderdaad voluit Jesse-Simon. Mijn moeder heeft er nog steeds moeite mee ..
pi_54026267
Pepijn slaapt ook op zijn buik.
Nadat hij met 4 weken oud ofzo in zijn slaap zelf omrolde van rug naar buik leggen we hem nu standaard op zijn buik in bed. Hij slaapt dan beter. Ook valt hij op zijn buik gemakkelijker zelf in slaap.

Zodra ze goed zelf hun hoofd op kunnen tillen (dus niet alleen omdraaien, maar echt optillen tot los boven de ondergrond) kan dat echt geen kwaad meer, ze draaien zoals ET ook zegt dan zelf hun hoofd om.

Ik heb toevallig vannacht geprobeerd om Pepijn na een nachtvoeding op zijn rug te leggen (tsja wie weet zou hij op zijn rug ineens langer slapen ofzo ), maar na 10 minuten gezucht en gekreun aan te hebben gehoord heb ik hem toch maar weer omgedraaid. Toen sliep hij meteen stil verder.
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:50 schreef TheRealFalcon het volgende:

[..]

Hij heet inderdaad voluit Jesse-Simon. Mijn moeder heeft er nog steeds moeite mee ..
Ok, ik was gewoon nieuwsgierig. Ik vind de combinatie erg leuk, maar het lijkt me zo lastig in het dagelijks gebruik zo'n gecombineerde naam.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:46:35 #173
94046 PM-girl
pi_54031522
Beaker, wat fijn dat de eerste dag goed en zonder vervelende effecten is verlopen!
*
pi_54031725
Agossie, Pepijn heeft vanochtend het kdv op stelten gezet tijdens het wennen.

Ons eigenwijsje heeft 3 uur lang de boel bij elkaar gekrijst en was alleen op de arm van de leidster stil.
Was invalleidster van andere groep (maandag is gelukkig zijn vaste leidster terug van vakantie, dus dan kan hij echt bij haar gaan wennen).
Die invalleidster van vandaag had over het ondertekende buikligformulier heengekeken. En dus Pepijn op zijn rug gelegd met slapen. En in zo'n schommel wiegje op de groep. Telkens als hij flink op een krijsen zette dan pakte ze hem maar weer op omdat het zo zielig was.

Maar tja ons eigenwijsje valt dus echt niet op zijn rug in slaap. En zelfs op zijn buik heeft hij vaak 5-10 minuten huilen nodig, zeker als het druk is met veel te zien, om alle indrukken te verwerken om in slaap te vallen.
En als je in een dicht wiegje ligt terwijl je wel allerlei interessante nieuwe dingen hoort, tsja dan val je natuurlijk zeker niet in slaap

Maandag maar wat dingen extra even melden bij het wegbrengen.

Papa gaat zo maar even lekker met Pepijn douchen ofzo en extra met hem knuffelen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:10:28 #175
94046 PM-girl
pi_54031934
Wat sneu piglet, maar het begin is gewoon lastig. Ik moet wel zeggen dat ik niet zo goed snap hoe kindjes goed kunnen slapen op kdv's, aangezien ze met meerderen slapen en ondertussen rommelen in die kamertjes.
Simon kan het niet zo goed.
*
pi_54034118
Meike heeft denk ik een sprongetje gemaakt! Dat gespook was niet voor niks want

madam kan ineens kruipen!!!!! Ze heeft er lang op geoefend, maar nu is het dan zover!
En blij dat ze is als ze haar doel heeft bereikt!! Geweldig om te zien....!!!
Maar het zal nu dus ook niet lang meer duren voor ze de huisraad gaat verkennen

Meike lag de afgelopen nacht op dr zij te slapen. Nou ja, oke.....ik vind het goed. Als zij dat lekker vindt liggen.
Ik vind de buikligging toch eng, het is toch echt bewezen dat het tot de leeftijd van (ik meen) anderhalf de kans op wiegendood vergroot. En dat je op een kdv een formulier moet ondertekenen zegt ook wel iets denk ik.
Maar kan me voorstellen dat als je kind zo het beste slaapt, en je bent het gewend (dus je weet dat het goed gaat) dat je het dan niet meer eng vindt. Maar ik vind het dus wel eng....
Maar goed, als ze zich 'nachts omdraait dan zie ik dat natuurlijk ook niet.....hopelijk houdt ze het bij de zijligging.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:32:15 #177
3011 E.T.
pi_54034391
Dat formulier ondertekenen op een kdv is alleen nodig als het kind nog niet goed zelfstandig van rug naar buik en andersom kan rollen.
Ik heb trouwens altijd het achterliggende idee gehad dat frustreren en tegenwerken naar een slaaphouding die kennelijk het lekkerst ligt voor niemand prettig is, aangezien ze daar uiteindelijk dan wakker van worden als het niet lukt.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:37:29 #178
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_54035417
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:59 schreef p_iglet het volgende:
Agossie, Pepijn heeft vanochtend het kdv op stelten gezet tijdens het wennen.

Ons eigenwijsje heeft 3 uur lang de boel bij elkaar gekrijst en was alleen op de arm van de leidster stil.
Was invalleidster van andere groep (maandag is gelukkig zijn vaste leidster terug van vakantie, dus dan kan hij echt bij haar gaan wennen).
Die invalleidster van vandaag had over het ondertekende buikligformulier heengekeken. En dus Pepijn op zijn rug gelegd met slapen. En in zo'n schommel wiegje op de groep. Telkens als hij flink op een krijsen zette dan pakte ze hem maar weer op omdat het zo zielig was.

Maar tja ons eigenwijsje valt dus echt niet op zijn rug in slaap. En zelfs op zijn buik heeft hij vaak 5-10 minuten huilen nodig, zeker als het druk is met veel te zien, om alle indrukken te verwerken om in slaap te vallen.
En als je in een dicht wiegje ligt terwijl je wel allerlei interessante nieuwe dingen hoort, tsja dan val je natuurlijk zeker niet in slaap

Maandag maar wat dingen extra even melden bij het wegbrengen.

Papa gaat zo maar even lekker met Pepijn douchen ofzo en extra met hem knuffelen.
Pepijn was wel zielig lag te krijsen in het wiegje toen ik binnen kwam...
Hij had het op dat moment duidelijk niet naar zijn zin
Niet aan gedacht om nogmaals te melden dat hij graag op zijn buik slaapt & liefst in een rustige omgeving.
Ik dacht nog moet ik bellen omdat nog te zeggen?! Neej dat weten ze vast, het staat tenslotte in zijn dossier Maandag is er weer een nieuwe kans...

Eenmaal thuis was meneer weer wakker. Heeft gegeten & een poep broek geproduceerd!
Ligt nu al vanaf ongeveer 15.15u te slapen!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:01:52 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54037121
Aaawh, Pepijn voor jou dat je het zo zwaar had.
Wat goed dat Meike kan kruipen! Nu mag je zeker de hele dag achter haar aanrennen?

Klein vraagje: wanneer gaan babies hun handjes ontdekken en grijpen en zo? Dat lijkt me zo leuk om te zien.
pi_54038023
Beaker wat fijn zeg. Ik hoop dat het ook goed nieuws blijft.

Aah wat zielig voor Pepijn. Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed!

Meike wat goed zeg! Nu mag mama wel extra goed op je gaan letten.

Davinia zo rond de 3 maanden gebeurt dat meestal.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 07:34:46 #181
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54047574
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:00 schreef Kersjes het volgende:
Dus kom maar op met je gouden tips!
Ik heb geen echte tips, maar ik zou je wel aanraden om zsm te gaan. Nu zal Devin nog in een speciaal bakje/wiegje mogen en na 6 maanden (of als hij te groot/ te zwaar is, ik meen 9kg en 70cm ofzo?) zul je 'm op schoot moeten houden en na die tijd is een baby zich ook veel meer bewust van wat er gebeurt en heeft veel meer mogelijkheden om op de situatie te reageren volgens mij. Ethan sloot zich gewoon voor alles af door te gaan maffen en af en toe es een oog open te doen - we hebben 'm tijdens het opstijgen en landen de fles gegeven en hij heeft werkelijk geen kik gegeven.

Helaas heeft meneer nu wel een verlate jet-lag ofzo Na z'n fles van 00.00 was hij om 02.00 al aan het miepen en nu ligt hij sinds 05.15 naast me te babbelen en grijnzen alsof het de normaalste tijd van de wereld is (net nu mams voor het eerst een avondje uit is geweest en een halve kater heeft en paps vandaag de hele dag moet helpen parket leggen.. argh..)

Hopelijk vanavond weer terug naar z'n normale schema van fles om 00.00 en dan ergens na 08.00 de volgende pas *fingers crossed*

Davinia; Ethan oefent sinds een paar weken druk met zijn fles vast te pakken en met 'bidden' (hij ligt soms als een heel vroom jongetje met gevouwen handjes te brabbelen ) - het gaat nu allemaal een stuk bewuster, maar nog steeds niet super-gecontroleerd ofzo.. hij mept zichzelf nog vaak genoeg voor z'n eigen hoofd bijvoorbeeld!
Red de zeehond!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 08:55:28 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54047718
Appelsap, eigenlijk wel logisch dat Damian en Devin het niet leuk vinden.
Leuke naam voor een komisch duo trouwens! En dan vragen we Dean van Vivi er ook bij
Ik zou het zelf ook niet kunnen waarderen als iemand vanuit het niets ineens aan mijn neus ging zitten...

Jellyrose, mijn vriend kan helaas geen vrij meer nemen voor dit jaar. Misschien ergens in januari ofzo, even lekker de kou ontvluchten. Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met borstvoeding geven in het vliegtuig?
Maar misschien kan ik dat beter in het BV-topic vragen...

Devin was vanaf gisteravond helemaal van slag.
Zeker een half uur keihard lopen gillen toen we hem naar bed brachten en hij kalmeerde zelfs niet toen we hem vasthadden. Ik weet niet wat er was, hij was de hele dag juist supervrolijk.
Uiteindelijk dus in slaap en 2 uur later werd hij weer wakker om te eten (11 uur).
En toen kreeg hij de smaak te pakken, en is om 0:30, 2:00, 3:00, 5:00, 6:30 en 7:45 wakker geworden
Mijn vriend moet werken vandaag, slaap inhalen gaat dus niet echt lukken ben ik bang.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:27:16 #183
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54047899
Ik zit eraan te denken een Bumbo voor Devin te kopen.
Hij wil de hele tijd zitten!
Een klein stoeltje met speciale ondersteuing voor rug enzo, voor baby's van 3 tot 14 maanden.
Hebben jullie die?
Of willen jullie hem wegdoen voor een bescheiden prijs?
pi_54048756
Jeetje Kersjes wat een nacht!! Hopelijk kun je vandaag toch nog wat uurtjes bijslapen.

Wij hebben ook getwijfelt over het aanschaffen van een Bumbo, maar uiteindelijk besloten het niet te doen.
Pepijn wil ook het liefst alleen maar zitten. En als je hiep hiep hoera doet met zijn handjes, dan zet ie zich schrap en trekt zich op tot staan

We hebben besloten geen Bumbo aan te schaffen omdat ik verwacht dat hij dan helemaal niet meer wil liggen, maar alleen maar daarin wil. En omdat ik wil voorkomen dat hij niet meer gemotiveerd is om zelf te leren zitten.
Zitten doet hij dus maar op schoot. Verder hangt hij ook wel rechtop in de hoek van de bank of op het voedingskussen die we met zo'n hoes tot zitzakding omgebouwd hebben.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:21:23 #185
190853 RockabeIIa
pi_54048995
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:27 schreef Kersjes het volgende:
Ik zit eraan te denken een Bumbo voor Devin te kopen.
Hij wil de hele tijd zitten!
Een klein stoeltje met speciale ondersteuing voor rug enzo, voor baby's van 3 tot 14 maanden.
Hebben jullie die?
Of willen jullie hem wegdoen voor een bescheiden prijs?
Wij hebben wel een bumbo en om eerlijk te zijn was een van de beste aankopen die we hebben gedaan voor ons kindje. Onwijs handig ding.
In het begin kon hij er nauwelijks een paar minuten in zitten. Hij gaf zelf wel aan wanneer het te lang werd. En toen met de eerste hapjes was het zo superhandig! Later (vanaf een maand of 7) hebben we de bumbo vooral veel in de douche gebruikt als we alleen met hem gingen douchen. Echt ideaal. Hij zat dan lekker te spetteren op de vloer terwijl mams of paps effe rustig kan douchen.

Ik vind het dus een aanrader en kersjes, het is het geld waard
Wij zitten nog te twijfelen of we em van de hand doen of niet...
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:45:17 #186
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54050028
Ooooh, mijn jochie is al een heuse vent aan het worden...
De slechte nacht heeft wel z'n uitwerking op hem, zorgt voor super-taferelen.
Eerst minutenlang gebiologeerd met zijn piemeltje spelen om vervolgens, met instrument nog tussen de vingers geklemd, als een blok in slaap te vallen....in bad!!
Echt fantastisch, zo jammer dat ik geen fototoestel in de buurt had!
Nadat ik hem uitgebreid had gewassen, en het water toch best begon af te koelen, toch maar uit bad geplukt en hij werd pas weer wakker op het aankleedkussen.
Lief friemelend schatje

P_iglet, zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk, dat hij dan minder snel uit zichzelf zal willen zitten.
Maar wat Rockabella zegt klinkt wel goed moet ik zeggen, zeker wat het douchen betreft. Een ijzeren wet hier in huis luidt namelijk "zodra mama gaat douchen word ik wakker en ga ik heel hard gillen, net zolang tot ze me komt troosten". Uiteraard vrijwel altijd als ik alleen met hem ben
Wel een verschil in prijs trouwens, ik zag hem gister in de winkel voor ¤ 55 euro, maar zie nu dat je hem via internet kan bestellen voor ¤ 43,95. We zijn er nu 3 volle werkdagen per week op achteruit gegaan wat salaris betreft, en dat begint nu een beetje zichtbaar te worden. En al die extra baby-uitgaven...
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:08:54 #187
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54050340
Wat schattig
pi_54052757
Wij hebben hier ook al een bumbo vanaf een maand of drie en wij gebruiken hem nog steeds elke dag om te douchen met papa of mama mee... (ze heeft nog steeds niet door dat ze eruit kan kruipen). Het is echt een prima aankoop geweest die zijn geld driedubbel heeft opgebracht. Met eten in het begin en als ze bewust worden van speelgoed lekker rommelen en zelf lekker oefenen met een liga midden op tafel zodat je niet de hele vloer hoeft te poetsen. En hier is ze gewoon daarna uit zichzelf gaan zitten en ik heb niet gemerkt dat ze daar geen of bijna geen behoefte aan had hoor. Want ik legde haar altijd in de box dus als ze dan wou zitten moest ze dat ook zelf uitvogelen en dat ging ook gewoon erbij zeg maar.

Kersjes op marktplaats staan ze varierend van 25 euro tot 40 euro.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:35:26 #189
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54055221
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:45 schreef Kersjes het volgende:

Een ijzeren wet hier in huis luidt namelijk "zodra mama gaat douchen word ik wakker en ga ik heel hard gillen, net zolang tot ze me komt troosten". Uiteraard vrijwel altijd als ik alleen met hem ben
Oh, wat klinkt dit bekend Zwaar irritant, niet even lekker kunnen douchen, maar steeds met een oor bij de deur wachtend tot het gebrul begint... En alleen als PR idd op zijn werk is

vanochtend had ik echt even een communicatiemoment met Eli. Hij had wat gedronken en viel in slaap, dus ik leg hem weg, naast me op de bank, wordt hij altijd wakker van. Hij ligt met zijn gezicht naar mij en zijn voeten van me af, languit op de bank, op het kussen, kijkt me (dus onderstteboven) aan, draait zijn hoofd, hapt in het kussen, draait weer terug en kijkt me weer aan. Dit herhaalt zich nog een keer. Ik heb me zo moeten inhouden om niet heel trots tegen hem van alles te gaan roepen, ik heb hem maar meteen opgepakt en verder gevoed. dat was toch de respons die hij verwachtte.

En vanmiddag heeft hij ook naar mijn stiefzusje gelachen!

[ Bericht 6% gewijzigd door DaviniaHR op 21-10-2007 08:13:24 ]
pi_54059778
Kersjes, het douchen gaat hier prima, Pepijn gaat altijd mee douchen.
Wij hebben de tummytub onder de douche staan. En als je die in een hoekje van de douche zet met maar een klein laagje water erin dan kan Pepijn daar zelfstandig in zitten.
Dan heb je zelf tijd genoeg om je te wassen.
pi_54061316
Dat doen wij ook (maar als Juliette wat water in haar gezicht krijgt is ze niet blij), óf ze gaat met Myrthe in bad terwijl ik douche (bad = grote teil), óf ze gaat in 't wipstoeltje (evt doorzichtig douchegordijn aanschaffen ).
Misschien kun je bij de kringloop een wipstoeltje op de kop tikken dat je dan alleen in de douche gebruikt?
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:00:12 #192
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54063998
Ik ken het probleem echt niet. Ik kan zelfs uitgebreid in bad gaan zonder dat ik haar hoor. maar natuurlijk zit ze het allerliefste in haar Nijntje zwemzitje bij mij in bad!!
  zondag 21 oktober 2007 @ 12:12:45 #193
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54068728
Oei Memmel, ik wil ook een bad!
Lijkt me inderdaad helemaal geweldig om met Devin samen te badderen.
Het plan is om over 'n jaar of 2 te verhuizen naar een eengezinswoning MET bad en MET tuin

Poemojn, ik zet Devin af en toe in de badkamer neer als ik ga douchen.
In de wipstoel, aan de andere kant van het (ondoorzichtige) douchegordijn. Dat doe ik vooral als hij huilerig is of niet kan slapen. Zo kan ik af en toe spieken, indien nodig de speen in zijn mond stoppen en tegen hem aan blijven kletsen (en zingen ) terwijl ik douche.

p_iglet, onze badkamer is daar helaas te klein voor.
Maar hoe doe je dat dan met afdrogen en aankleden?
Als het bij Devin allemaal te lang duurt dan is het krijsen geblazen...

Davinia, wat schattig van Eli!

Kleintje heeft nu door hoe je geluidjes moet maken
Hij leek het al vaker af en toe even bewust te doen, maar nu is het overduidelijk!
Het is een getjirp en gegil, lijkt af en toe echt een aapje/vogel/olifant doorelkaar.
Zo lief, je ziet hem aanzetten en dan gaat hij los, echt aan een stuk door!
Lijkt wel alsof hij er zelf een beetje van schrikt, soms gaat het hoge gegil ineens over in gehuil
pi_54068850
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 12:12 schreef Kersjes het volgende:

p_iglet, onze badkamer is daar helaas te klein voor.
Maar hoe doe je dat dan met afdrogen en aankleden?
Als het bij Devin allemaal te lang duurt dan is het krijsen geblazen...
Whahahaha kleiner als onze badkamer kan niet!!
Wij hebben een badkamer van ik denk 1,20 bij 70cm ofzo, waarvan nog geen 70 bij 70cm de douche is.
Pepijn staat dan in het hoekje van de douche in de tummytub.
Hij zit in onze armen tijdens het douchen, maar als wij wassen dan gaat hij heel even in de tummytub, de douchekop staat dan op de tegenoverliggende hoek gericht.
Niet zozeer omdat pepijn niet nat wil worden (graag zelfs vind ie leuk), maar omdat de tummytub dan voller loopt.
Zelfde met afdrogen. van te voren alles klaar leggen, dan douche uit, pepijn in de tummytub met laagje water. Snel zelf afdrogen, ondergoed aan, t-shirt aan. Dan Pepijn uit tummytub afdrogen/aankleden, de box in en dan zelf verder aankleden.
  zondag 21 oktober 2007 @ 14:03:58 #195
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54070163
Beaker wat fijn dat het zo goed is gegaan met Jet!

Hier is het doucheritueel ook zo'n gehaast. Op een of andere manier wordt Linde altijd net wakker als ik mijn haren insmeer met shampoo... Laatst heb ik haar maar met een wipstoeltje naar de douchecabine gezet. Hoefde ik tenminste niet in mijn blootje naar binnen om haar te gaan troosten (de box staat ook nog eens voor het raam...)

We zijn momenteel bezig met het afwennen van de pacco bakerdoek. Dit omdat ik straks weer aan het werk ga en oma's en de opvang het inbakeren minder zien zitten om zelf te gaan doen. We leggen haar nu overdag in een slaapzak en dat gaat best goed. Ze heeft alleen van die koude armpjes. Nu zag ik op internet dat er ook slaapzakken met mouwen zijn, maar ik schrok nogal van de prijs (zo rond de 40 a 50 euro). Iemand een idee waar ik online of gewoon in een winkel kan slagen voor een goede en niet superdure slaapzak?

En wat doen jullie met jullie kindjes op de opvang? Hier liggen slaapzakken die ze kunnen gebruiken, maar ik twijfel toch of ik een eigen slaapzakje niet fijner vindt. Misschien ivm met overdragen van ziekten zoals waterpokken enzo? En er staan ook flessen voor algemeen gebruik. Linde heeft nu echter al 2x spruw gehad (niet van de opvang hoor, daar is ze nu pas aan het wennen) en ik weet dus ook niet of ik dat zo'n goed idee vind. Of ben ik nu gewoon overbezorgd?
pi_54070285
de prenatal en hema hebben ook gewoon slaapzakjes met lange mouwen.
die zijn allicht goedkoper als 40 a 50 euro.

Op de opvang moeten wij zelf flesjes meegeven en ook een slaapzakje als die gebruikt wordt.
Maar ik ga er toch wel vanuit dat ze die bij jullie ook wassen bij gebruik door een ander kindje.
Net als met beddengoed.
  zondag 21 oktober 2007 @ 14:17:57 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54070328
Ik had al op de site van de hema gekeken maar daar staan geen slaapzakjes met mouwen op. Binnenkort dus maar eens in het echt gaan kijken.
Ze zullen de slaapzakjes gerust wel regelmatig wassen, maar je hebt natuurlijk wel kans dat 2 kindjes op 1 dag gebruik maken van dezelfde slaapzak. Gewoon doordat ze elkaar net afwisselen met slaaptijden.
pi_54072435
stiemie misschien idd een idee om je eigen flesje telkens te geven. moet er niet aandenken dat je kindje uit een flesje krijgt waar een ander kindje aangezeten heeft. brr het idee alleen al.
wij hadden op het kdv toen ik er stage liep ieders een eigen mandje en daar een eigenslaapzakje die ze aan de einde van de week mee naar huis krijgen. lijk me zelf ook niet lekker om in iemands anders zweet of wat dan te liggen.
ik zou het overleggen op het kdv.
mama van 3 kids!
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:53:47 #199
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54072574
Zo denk ik er dus inderdaad ook over popples.

Ik zou zelf ook niet graag in een bed gaan slapen waar al iemand anders in heeft gelegen zonder het eerst te verschonen. Bovendien spugen en kwijlen (tandjes) deze kleine kindjes ook nog erg, dus ik ga deze week nog maar even zelf een eigen slaapzakje voor Linde kopen. Overigens is het wel een creche met een waarborgcertificaat van de ggd (weet niet of dat de juiste naam van het rapport is maar ze zijn onlangs weer op alle fronten goedgekeurd door de ggd)

Overigens doen ze er niet moeilijk over als je als ouder wel een eigen fles of slaapzak wil hoor. Dat is allemaal mogelijk. Het viel me alleen op dat er van alle kindjes maar 1 was die een eigen slaapzakje had. Dus ik voelde me nogal een zeikerd toen ik bedacht dat ik dat ook liever wilde

[ Bericht 14% gewijzigd door Stiemie op 21-10-2007 18:19:20 ]
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:17:42 #200
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54073899
Slaapzakjes van prenatal zijn 18,50 met afritsbare mouw. lelijke groene in aanbieding voor 15,50
pi_54074552
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:03 schreef Stiemie het volgende:
En wat doen jullie met jullie kindjes op de opvang? Hier liggen slaapzakken die ze kunnen gebruiken, maar ik twijfel toch of ik een eigen slaapzakje niet fijner vindt. Misschien ivm met overdragen van ziekten zoals waterpokken enzo? En er staan ook flessen voor algemeen gebruik. Linde heeft nu echter al 2x spruw gehad (niet van de opvang hoor, daar is ze nu pas aan het wennen) en ik weet dus ook niet of ik dat zo'n goed idee vind. Of ben ik nu gewoon overbezorgd?
Een eigen slaapzakje en flesje vind ik niet gek Stiemie maar volgens mij wordt een kind echt niet besmet met waterpokken via een slaapzakje.
Lis heeft een slaapzakje van het kdv en dat ligt in haar eigen mandje. En ze hebben ook flesjes voor de kindjes maar daar wordt hun naam op geschreven.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:14:26 #202
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54074960
Ik dacht aan waterpokken omdat ik dacht dat dat via het vocht uit de blaasjes werd overgedragen vandaar. Maar bv spruw kan wel toch? Daarom moet je alles toch op 60 graden wassen als je kindje dat heeft om zo herbesmetting te voorkomen? Of bijvoorbeeld hoofdluis. Nu liggen er volgens mij gewoon allemaal slaapzakjes in de slaapruimte waarvan ze er steeds willekeurig eentje pakken. Ze liggen dus niet in hun eigen kastje, dan zou ik het niet zo erg vinden inderdaad. Ik heb ook al naamlabeltjes bestelt zodat ik haar eigen flesjes kan meegeven. Vind ik toch een fijner idee

Jammer dat er in Amsterdam alleen nog een Prenatal in Osdorp en bij de Arena zit. Dat is vanaf mijn huis echt niet gunstig. Morgen dus eerst maar even naar de Hema.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stiemie op 21-10-2007 19:23:16 ]
pi_54075368
stiemie waar ik stage heb gelopen hadden de kindjes hun eigen bedjes met eigen namen erop.
bij ons werd het altijd gedaan als een kindje 5 dagen er was had hij/zij een eigen bedje maar wisselden de kinderen elkaar af dus bijv. kindje1 ma/ di/ wo en kindje2 do/vrij dan werden de bedjes op wo avond verschoond. zo werd er een planning gemaakt.
maar ook alle eigen knuffeltjes en alles werd in hun mandjes gedaan.

maar stiemie moeten jullie zelf een flesje inleveren voor het kdv of hebben zij een flesje?
want op een ander kdv waar ik stage liep moesten de ouders zelf flessen in leveren en die lieten ze daar. die kookten wij aan het einde van de dag uit. vandaar dat ik het vraag.
mama van 3 kids!
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:39:08 #204
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54075447
Nee ik hoef zelf geen flesjes mee te nemen. Al ga ik dat denk ik wel doen. Ben juist zo blij dat Linde eindelijk na weken van de spruw af is.
Ze gaat trouwens maar 2 dagen dus misschien deelt zij ook wel een bedje, dat zou kunnen. Heb ik bij het wennen en op bed leggen niet zo op gelet eigenlijk. Komende week gaat ze nog een keertje en dan wat langer. Anders zal ik het van de slaapzakjes ook nog eens beter navragen.
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:54:01 #205
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54075725
Bij Anna's kdv moeten we zelf een flesje (en speentje) meebrengen. Een slaapzak hebben ze daar. Anna slaapt altijd in dezelfde slaapzak in hetzelfde bedje. Alle kindjes hebben een eigen bed, ook als ze maar twee dagen per week komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:50:04 #206
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54076745
O ja speentjes hoef ik ook niet zelf mee te nemen. Die hebben ze daar ook. Vreemd zeg dat het bij elk kdv weer anders is
pi_54077130
moet zeggen dat ik speentjes en flesjes voor algemeen gebruik wel erg vreemd vind...

kinderen laten hun speen continue vallen enzo, dan weet je toch niet meer welke van welk kind is
jakkie!!
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:27:02 #208
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54077389
Ja, maar ook al geef je zelf een speentje mee, denk je nu echt dat een kind zijn of haar eigen speentje herkent?
Ze steken alles in hun mond hoor, als ze de kans krijgen, die kleine smurfen.
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:06:23 #209
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54078132
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:17 schreef DaviniaHR het volgende:
... lelijke groene in aanbieding voor 15,50
14,99. Erg lelijk, maar effectief. Anna kwijlt die dingen toch onder, dus wat kan mij het schelen, ze zitten meer in de was dan dat ze ze draagt!

Op ons KDV mag je ook zelf je fles meenemen (doe ik ook) en een speen moet je zelf meenemen. Slaapzakken, spuuglappen en andere zaken hebben ze daar. En gaat mee met de was daar. Ik hoef daar eigenlijk alleen mijn kind maar af te leveren.
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:17:31 #210
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54078361
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:27 schreef Vivi het volgende:
Ja, maar ook al geef je zelf een speentje mee, denk je nu echt dat een kind zijn of haar eigen speentje herkent?
Ze steken alles in hun mond hoor, als ze de kans krijgen, die kleine smurfen.
Linde is pas 3 maanden dus die zal zich nog niet echt veel verplaatsen. En ik hoop dat de leidsters haar speen wel herkennen. Ik heb inmiddels 2 speentjes klaarliggen om mee te nemen en daar heb ik haar naam opgezet. De flessen heb ik ook allemaal 'gemerkt' dus dat gaat ook goedkomen. Trouwens heel handige site met plak- en strijklabels voor sit soort doeleinden: http://www.goedgemerkt.com/index.asp
pi_54084168
Ik werk op een kdv, de ouders nemen zelf een slaapzak mee, en ook heeft een kindje zijn eigen fles, meegenomen van huis.
Wb het slapen, op het hoofdgedeelte ligt een hydrofielluier die wordt verschoond na elk slaapje, zodat een kindje dus niet in kwijl van een ander kindje ligt....dat moet ook volgens de richtlijnen van de GGD, hygiene is heel erg belangrijk, dat zal op een ander kdv niet anders zijn neem ik aan.
pi_54084299
Even wat anders, zag een programma op tv vorige week, ging over autostoeltjes, en hoe belangrijk het is om een autostoel tegen de rijrichting in te plaatsen. Dus niet alleen de maxi-cosi maar ook de autostoel...

Kopieren en plakken....

Tot de leeftijd van 2 à 3 jaar of 13 kg is het aangeraden kinderen te vervoeren tegen de rijrichting in. Dit geldt zowel voor zitjes die je voor- als achteraan plaatst!
Wanneer een baby in de rijrichting meerijdt (dit wil zeggen in dezelfde richting als de bestuurder), zal zijn hoofd bij een frontale botsing hard naar voren geslingerd worden. Zijn weinig ontwikkelde nekspieren kunnen onmogelijk verhinderen dat het hoofd naar voren schokt. Dit kan dodelijk zijn of leiden tot verlamming. Een baby heeft in verhouding een veel zwaarder hoofd dan een volwassene. Wanneer de baby met de rug tegen de rijrichting in (dus met het gezicht naar achteren) zit, wordt de impact van een schok verdeeld over de hele rug.
Plaats je kind niet te vroeg in een zitje in de rijrichting. Kan je kind zijn hoofd al rechthouden en rechtop zitten? Dit betekent nog niet dat je al kan overschakelen naar een zitje in de rijrichting.

De kans op letsel wordt met 90 procent verkleind door de stoel achterstevoren te plaatsen.....
Dus ik geloof dat wij dat maar gaan doen, maar waarom zie je dat nou nergens????
Hoe doen jullie dat (ouders van kindjes boven de 9 kilo)?
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:10:57 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54084758
Daar had ikidd iets over gelezen. Punt is dat ze in NL geen autozitjes verkopen die achterstevoren staan voor die gewichtsklasse. Er is er wel eentje van Volvo (denk ik, kan ook ander merk zijn) maar die past uiteraard alleen in een volvo...
Als je erover nadenkt is het wel een beetje raar dat er dan geen autostoeltjes zijn die achterstevoren rijden als het echt zoveel veiliger is.
pi_54084946
Afgelopen weekend weer naar mijn ouders geweest met Chris, en zaterdag avond heeft mijn moeder voor het eerst op Chris gepast.. Vriendje en ik moesten beide naar een vrijgezellenfeest..
Ik had mijn moeder gezegd dat hij waarschijnlijk tussen 4/5 uur en tussen 7/8 uur een flesje zou willen, en dat ik dan zelf het flesje rond 2 uur wel zou doen.
Maar meneer had hele andere plannen. Pas rond half 6 werd hij wakker voor een flesje. Ik had 165 ml gezegd, maar meneer eiste daarna nog meer. Dus dat is 200 in totaal geworden.
En mijn moeder heeft hem om half 12 wakker gemaakt voor het 2e flesje. Zodat zij ook naar bed kon. En Chris werd pas weer om 8 uur wakker!!!
Dus niks geen jengeluurtje tijdens het avondeten, maar wel lekker doorgeslapen .. Dit was voor het eerst dat er zolang tussen 2 flesjes zit..
Vannacht was het ook half 7, 1 uur en 7 uur. Dus weer flinke stukken tussen de voedingen.
Vorige keer dat we bij mijn ouder waren ging Chris van 7a8 flesjes naar 6a7. En misschien nu wel naar 5a6...
Over 2 weken gaan we er weer heen, eens kijken wat er dan gebeurd.
pi_54084987
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Daar had ikidd iets over gelezen. Punt is dat ze in NL geen autozitjes verkopen die achterstevoren staan voor die gewichtsklasse. Er is er wel eentje van Volvo (denk ik, kan ook ander merk zijn) maar die past uiteraard alleen in een volvo...
Als je erover nadenkt is het wel een beetje raar dat er dan geen autostoeltjes zijn die achterstevoren rijden als het echt zoveel veiliger is.
Die verkopen ze wel hoor Mijn aanstaande ex schoonouders hebben er ook 2. Durf alleen niet te zeggen hoe ze eraan komen. Ja gekocht maar het is van een of ander onbekend merk dat weet ik wel. En ik vind ook dat kids die erin zitten niet lekker zitten. De benen zitten helemaal opgevouwen tegen de achterbank.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 22 oktober 2007 @ 11:07:45 #216
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54085685
Hoeveel voeding krijgt Chris per dag, Deepfreeze?

Ethan zit nu op 5 x 150 (normaal gesproken: 08.00/12.00/16.00/20.00/00.00) en hij moet morgen weer naar het cb, ik ben erg benieuwd hoe het met z'n groei gaat!

Vandaag is mams weer aan het werk.. aan de ene kant met heel veel zin, aan de andere kant toch met pijn in het hart
Red de zeehond!
pi_54085972
Chris schuift nog een beetje maar gemiddeld was het vorige week 3 x 135 en 3 x 165.

Zondagochtend was het even prut. Hij had steeds honger, maar hij had dan ook lang geslapen die nacht. Maar dat was in de loop van gisteren alweer goed.
Vanochtend 7 uur weer een 200 fles. En om half 10 werd hij weer wakker. Normaal geef ik hem dan al een 2e fles, maar vandaag heb ik hem wat laten jengelen. En hij is na een kwartier weer in slaap gevallen. En slaapt nu nog. Dus ik denk/hoop dat hij naar 5 x 165/200 kan deze week..
Hij mag (van het CB) tussen de 900 en 1000ml hebben (Chris was ander halve week geleden 6 kilo)
pi_54087145
Ik heb ff een vraag

Jet krijgt nu om de vier uur een voeding ( 200 cc ) maar ze drinkt sinds een aantal dagen de fles heel onrustig leeg Ze dronk nog steeds met een speen maat S en Nutriton erin voor het spugen, maar dan deed ze er drie kwartier over!
Nu zijn we twee weken terug overgegaan op een speen maat M en sindsdien doet ze zo maf! Heel boos word ze ..... iemand tips?
Daarnaast is ze ook heel kribbig als we haar wakker maken voor haar laatste fles --> = Jet dan! Moeten we daar nou mee? Van het CB mogen we pas gaan minderen met vijf en halve maand ..., maar dit is ook zo zielig

En.....ik heb vanmorgen een fruithapje gemaakt ( appel, peer, halve banaan ) ik kan haar toch best wat laten proeven ervan? Ze is nu vier maanden geweest. De rest heb ik in de diepvriezer gedaan, hoelang kun je dat dan bewaren?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54087376
Beaker, hoeveel flessen heeft Jet, 4 of 5?
Waarschijnlijk vindt ze de speen niet prettig als ze er raar bij doet, toch een andere speen gaan proberen misschien?
Fruit wordt pas aangeraden vanaf 6 maanden. Je kan het een maand of 2 bewaren in de vriezer.
pi_54087495
Baeker, fruithapje is wel vroeg hoor! Ik zou hoe dan ook niet drie soorten fruit door elkaar doen. Als Jet er op reageert, weet je nog niet wat het geweest is.
Aanbevolen is, volgens mij: beginnen met groente en fruit na 6 maanden. met groente beginnen schijnt beter te zijn voor de maag (wortel enzo).

Ik gaf dan geen bv, maar hield wel een beetje dit (http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html) schema aan.
Eva en Maria
pi_54087664
Ze krijgt 5 voedingen Tegen mijn zus hebben ze gezegt dat het beter is om met fruit te beginnen dan met groente ..... ohhhwww....lastig!

Het is zo'n zelfde speen Appelsap alleen een M, ze word echt helemaal wild als ik de fles geef met die speen erop!
Dan maar terug naar de S en minderen Nutriton er doorheen doen?!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:08:58 #222
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54087697
Beaker, ik heb geen tip, maar wij hebben ook de M speen geprobeerd (gebruiken de difrax S-fles), maar dan slurpt Ethan in minder dan 10 minuten z;n fles leeg en begint vervolgens heel zielig te huilen - lijkt wel alsof zijn zuigbehoefte dan nog niet bevredigd is.. we gebruiken nu dus weer de S speen en daar is hij nog steeds content mee (wij wat minder omdat het dan toch zo rond de 25-30 minuten duurt )
Red de zeehond!
pi_54087738
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:08 schreef jellyrose het volgende:
Beaker, ik heb geen tip, maar wij hebben ook de M speen geprobeerd (gebruiken de difrax S-fles), maar dan slurpt Ethan in minder dan 10 minuten z;n fles leeg en begint vervolgens heel zielig te huilen - lijkt wel alsof zijn zuigbehoefte dan nog niet bevredigd is.. we gebruiken nu dus weer de S speen en daar is hij nog steeds content mee (wij wat minder omdat het dan toch zo rond de 25-30 minuten duurt )
Zoals jij het verteld zo gaat het hier ook! Zelfde fles, zelfde zielige huiltje dan maar terug naar de S maat!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54087876
Hier hebben ze gezegd als je met 6 maanden begint dat het niet veel uit maakt of je nou met groente en fruit begint. Lekker tegenstrijdig dan.
Beaker, als jij het idee hebt dat die laatste fles niet nodig is dan zou ik hem gewoon niet geven hoor. Zeker niet als je haar moet wakker maken en ze dan zo boos is.
Waarom moet je persee wachten tot 5,5 maanden? Is ze niet zwaar genoeg? Of omdat dat gewoon volgens het 'boekje' is?
Ik ben hier met 3 maanden overgegaan op 4 flessen en toen vonden ze het allemaal prima. Als je kind het er goed/beter op doet dan moet je het vooral doen ze zeiden ze. Ook al is dat dan wat eerder (of later zou ook nog kunnen natuurlijk) dan gemiddeld.

Heb net zelf het consultatiebureau maar weer gebeld, nog een 0900 nummer ook. Het dossier van Damian was nog niet doorgestuurd. Ik had eigenlijk met 7,5 maanden weer langs gemoeten. Nu door de verhuizing gaan we in onze nieuwe woonplaats pas met 9 maanden (op 1 week na) weer langs en dat is dan eigenlijk de 7,5 maanden afspraak. Hoe lossen ze dat op met de 9 maanden afspraak? Die zou dan eigenlijk een week of misschien 2 later geplanned moeten worden maar dat lijkt me vrij onmogelijk, aangezien ik zelf anderhalve week geleden gebeld heb om een afspraak te maken voor de 7,5 maanden en ik kan dus pas 14 november terecht.
Marit, jij weet dat vast wel?
pi_54087950
Beaker, ik ben niet zo into de difraxflessen maar je hebt van difrax toch ook een 1,2,3 speen?
Ik had in het begin ook een fles van difrax en had toen een 1,2,3 speen geloof ook van difrax, Misschien dat dat wat is? Dan heb je 3 verschillende grootte van gaatjes en mocht het dan te snel gaan dan kan je hem een standje lager zetten en andersom ook. Want zo te horen zit in de S-speen een heel klein gat en in de M-speen een veel groter gat en gaat dat dus te snel in 1 keer.
Of past dat niet op de fles die je gebruikt?
pi_54088282
Dit is zeg maar het eetschema van Jet

7.30 uur eerste fles
11.00 uur tweede fles
15.00 uur derde fles
19.00 uur vierde fles
23.00 uur vijfde fles = ...

Ik denk dat het gaat volgens het boekje.... Ze weegt nu 6500 gram en is 65 cm lang dus volgens mij niet te ligt
Difrax heeft wel van die 3 standen spenen geloof ik Ga gelijk straks kijken!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54089213
Heb hier een boekje van het CB (babyvoeding 0 tot 12 maanden) en daar staat in dat baby's vanaf 4 maanden 800 tot 1000 ml nodig hebben. En op de site van de GGD staat het ook klik
Dus in principe zou je wel overkunnen naar 4 voedingen als ze alles dan ook echt opdrinkt. En er staat vanaf 5 maanden kan je op 4 voedingen over gaan.
Je moet gewoon zelf doen waar je je goed bij voelt. Je hoeft het advies van het CB natuurlijk niet op te volgen.
Wat je ook zou kunnen proberen is de laatste fles op een andere tijd geven, misschien is ze dan wel vriendelijk.
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:38:35 #228
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54091670
Beaker, ik geef Anna ook al groente en fruit om aan te wennen. Worteltjes, banaan, boontjes, peer doen het goed. Bloemkool wat minder. ik geef het wel apart, om te kijken wat ze aankan en wat niet. Van het cb mocht dat gewoon al hoor. Ook al hoor je vaak 6 maanden.
Denk dat Anna ook toe is aan 4 flessen want de ochtendfles, daar moet ik haar voor wakker maken en drinkt ze maar 90 cc op. Dus de avondfles vervroegen en dan maar helemaal weglaten.
pi_54092571
Beaker....ik had hetzelfde eetschema, dat is het volgende geworden.

fles, fles, fruithapje, fles, fles.

Rond 15.00 uur fruithapje en een half uur, drie kwartier later de fles. Dan slapen ze vanaf een uur 17.00 tot een uur of 19.00. Dan in bad en het laatste flesje rond 20.00 uur. Misschien een idee om ermee te starten ? Voordat het echt werkt, ben je zo weer een weekje verder...of 2...

Good luck !
pi_54092909
K_P even een vraag hè.. ben wel benieuwd hoe dat zit bij tweelingen.
Slapen ze nou echt op dezelfde tijden? En hoe reageren ze op elkaar?
pi_54093665
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:52 schreef appelsap het volgende:
K_P even een vraag hè.. ben wel benieuwd hoe dat zit bij tweelingen.
Slapen ze nou echt op dezelfde tijden? En hoe reageren ze op elkaar?
Ik ken alleen mijn eigen situatie, dus geen idee hoe het bij iemand anders gaat..

Ze slapen inderdaad op dezelfde tijden, dat wil zeggen ze gaan tegelijkertijd het bed in. De 1 valt soms sneller in slaap dan de ander, natuurlijk worden ze ook niet precies op het zelfde tijdstip wakker. Soms gaat de 1 eerder het bed uit, dan de ander en soms weer tegelijkertijd. Er zit tijdtechnisch niet veel tussen.

Ze hebben tot nu toe geen last van elkaar met inslapen of zoiets. Soms ligt de 1 keihard te gillen terwijl de ander slaap...Vanmiddag was Pien compleet uit haar dak aan het gaan, Floor schrok enorm..dus dat werd ook brullen.

Ze krijgen elkaar nu goed in de gaten. Ze lachen naar elkaar, zitten veel aan elkaar te friemelen en houden elkaar continu in de gaten. Ze liggen naar elkaar te kijken als ze nog lekker in bed liggen, vooral 's ochtends is het een feestje om die 2 uit bed te halen. Dat gekir/gedraai en gelach naar elkaar en naar mij
pi_54093979
K_P dat klinkt wel heel mooi
pi_54095354
idd kp, wat nijna zegt

beaker, wij hebben dat met Meike ook gehad, toen hebben we uiteindelijk de laatste fles laten vallen en dan die van 19.00 uur iets later proberen te geven. Dat ging meteen goed.
Ze sliep er ook veel rustiger door.
pi_54096695
K_P, wat is het gezellig voor die meiden, zo hebben ze altijd een speelkameraadje in de buurt!

Chris heeft net zijn 5e flesje achter de kiezen (7.00, 11.30, 15.00, 16.30, 20.30). Eigenlijk 4, want die van 3 uur was maar eentje van 60 ml, vooral de troost. Voor die van 20.30 hebben we hem ook uit bed geplukt. Straks rond 11 uur nog eens zodat hij zo vol mogelijk de nacht in kan. Dus hij kan nu hopelijk echt over naar 5 flesjes. Chris heeft ook veel geslapen vandaag, en niet eens gejengelt tijdens etenstijd. Een redelijk rustig dagje dus (op 15.00 uur na). Het geeft in ieder geval hoop op langere nachten
pi_54096963
K-P wat leuk en gezellig klinkt dat bij jou!!

Zucht al die babietjes op 4 of 5 voedingen en langere nachten, jaloers!!

Ik weet dat je borst en flesvoedingkindjes niet mag vergelijken, maar dat lieve spookje hier zit nu na ruim 3,5 maand nog op 7-8 voedingen per 24 uur, dus ook 's nachts zo om de 3-3,5 uur. En vooral in combinatie met een heel druk studieprogramma deze maand begint me dat nu toch op te breken en gaat dat helaas ten koste van mijn studie vrees ik...
Pepijn is ineens van de vaak kleine beetjes en drinkt ineens soms maar 90 of 100ml per voeding ipv voorheen 140-150.. erg irritant. Geen idee hoe ik hem kan sturen naar vaker grotere voedingen.

Vandaag weer wezen wennen bij de kinderopvang. Is erg goed gegaan vandaag, Eerst lekker lang wakker gebleven, gespeeld en rond gekeken naar de andere kindjes, en daarna 2 uur geslapen.
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:53:27 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54097285
P_iglet, wat zeiden ze op het kdv over dat Pepijn op zijn buik slaapt?
pi_54097322
Jeetje P_iglet..wat houd je dat goed vol zeg. Mijn complimenten ! Trek je het een beetje ? Zou je voor je eigen nachtrust niet een flesvoeding willen doen om 23.00 uur of zoiets, of zeg ik nu hele rare dingen ?En is Pepijn naar dat KDV in dat grote gebouw naast TNT post ?? Bij de van Stolberglaan ?
pi_54098070
Op het kdv vinden ze het prima dat Pepijn op zijn buik slaapt. Het is alleen niet gebruikelijk. Ook moet je een toestemmingsformulier invullen dat je je bewust bent van de risico's.

K-p ik trek het op zich prima, maar is wel gewoon vermoeiend, en met name mijn concentratie en studie vermogen lijd er onder.
Je zegt op zich niets raars met een flesvoeding voor om 23.00, maar dat geeft ook geen garantie dat hij dan langer slaapt.. En aangezien ik en ook mijn vriend VEEEEEL allergieen hebben (waaronder ikzelf een koemelkallergie) heb ik me eigenlijk voorgenomen dat Pepijn geen flesvoeding gaat krijgen. En dus borstvoeding totdat hij het niet meer nodig heeft.

Ja Pepijn gaat idd naar dat KDV in dat grote gebouw bij de van Stolberglaan. Nog super bedankt voor de tip!!! Je hebt nog steeds een kadootje voor je flensjes van me tegoed daarvoor
pi_54098284
Ik ben wel helemaal verlief op mijn kleine ventje. Die nu heerlijk bij papa onder de douche in de tummytub met zijn badeendjes zit te spelen. En die vanmiddag zijn oogjes uitgekeken heeft in de bibliotheek. Hij kan echt gefascineerd kijken naar een prentenboekje als dat voorgelezen wordt. Zo leuk
Wat hij doet het super!! Het is alleen een supereigenwijs, druk, ventje dat gewoon vaak wil eten. Kortom hij lijkt op zijn papa en mama
pi_54103658
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:22 schreef p_iglet het volgende:
Op het kdv vinden ze het prima dat Pepijn op zijn buik slaapt. Het is alleen niet gebruikelijk. Ook moet je een toestemmingsformulier invullen dat je je bewust bent van de risico's.

K-p ik trek het op zich prima, maar is wel gewoon vermoeiend, en met name mijn concentratie en studie vermogen lijd er onder.
Je zegt op zich niets raars met een flesvoeding voor om 23.00, maar dat geeft ook geen garantie dat hij dan langer slaapt.. En aangezien ik en ook mijn vriend VEEEEEL allergieen hebben (waaronder ikzelf een koemelkallergie) heb ik me eigenlijk voorgenomen dat Pepijn geen flesvoeding gaat krijgen. En dus borstvoeding totdat hij het niet meer nodig heeft.

Ja Pepijn gaat idd naar dat KDV in dat grote gebouw bij de van Stolberglaan. Nog super bedankt voor de tip!!! Je hebt nog steeds een kadootje voor je flensjes van me tegoed daarvoor
Daar was het me allemaal om te doen, natuurlijk, dat begrijp je
Fijn dat het daar naar je zin is !

Ik snap je heel goed wat betreft de flesvoeding! Ook nog eens koemelkallergie..poeh...kan je Pepijn daar al op laten testen ??
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:09:36 #241
3011 E.T.
pi_54104386
Kan iemand mijn baby vertellen dat je niet alles tegelijk hoeft te kunnen?
Meneer ging vorige week staan, hartstikke goed natuurlijk.. Maar je hoeft niet ook meteen de hele box door te stappen, een handje los te laten om te gaan zwaaien als je staat, oversteken van knie naar tafel (of boxrand naar boxrand) hoeft ook nog niet.. en stappen in de box terwijl je maar een hand vasthebt al helemaal niet!

Sprongetjes zijn prima, maar dit is wel een beetje heel erg veel tegelijkertijd hoor.

Maar goed dat ie nog vaak genoeg op z'n luierkont valt.. kan ik nog troosten als ie verkeerd terecht komt
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:52:06 #242
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54105029
Jeetje, wat veel ontwikkelingen van Tijn in een week tijd!
Hij hoeft nog geen ruimte te maken voor de nieuwe baby, voorlopig ben je toch nog wel even zwanger?Misschien moet je hem dat maar vertellen, dat hij nog rustig aan mag doen. Zo snel als dat hij is zal hij dat vast wel begrijpen

P_iglet, Devin zit op zo'n 6-7 voedingen per 24 uur. Die gebroken nachten zijn soms wel zwaar, maar ik durf er steeds minder goed over te praten. In het begin leek het alsof iedereen er begrip voor had, maar nu krijg ik steeds vaker (ook van vreemden) ongevraagd "advies": "Oh, slaapt hij nog steeds niet door? Dan moet je stoppen met BV en overstappen op flesjes, zul je zien hoe snel hij door gaat slapen."
Met als gevolg dat ik, om van die hele discussie af te zijn, nu soms tegen wildvreemden maar zeg dat hij inderdaad doorslaapt

Ik heb een paar haren op Devin's hoofdje ontdekt die nooit zijn uitgevallen!
Eerst dacht ik dat het er een van mij was (valt al een poos met bossen tegelijk uit) maar toen ik eraan trok bleek hij vast te zitten. En daarnaast nog een paar: lange, iets rossige haren van 4 cm lengte
pi_54105171
hihi dat kadootje komt er echt wel hoor k_p heb het nu nog even druk. Na 2 november iets meer rust in de tent. Ik pm je wel
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 09:52 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, Devin zit op zo'n 6-7 voedingen per 24 uur. Die gebroken nachten zijn soms wel zwaar, maar ik durf er steeds minder goed over te praten. In het begin leek het alsof iedereen er begrip voor had, maar nu krijg ik steeds vaker (ook van vreemden) ongevraagd "advies": "Oh, slaapt hij nog steeds niet door? Dan moet je stoppen met BV en overstappen op flesjes, zul je zien hoe snel hij door gaat slapen."
Met als gevolg dat ik, om van die hele discussie af te zijn, nu soms tegen wildvreemden maar zeg dat hij inderdaad doorslaapt
hihi ok, soms is het fijn om bestiging te krijgen dat Pepijn dus niet de enige is... Ik hoor om me heen een hoop mensen met bv kindjes van 3 maanden op 5!! voedingen die bijna het klokje rondslapen 's nachts.

Ik heb het geluk denk ik, dat een hoop mensen weten van mijn koemelkallergie en het voornemen om dus nooit flesvoeding te geven. Ik krijg over het algemeen alleen maar respectvolle opmerkingen van "Dan ga je vast over het jaar heen, jeetje wat knap".
Verder zeg ik meestal niet dat hij niet doorslaapt, maar formuleer het anders. Ja hij slaapt prima door, van ongeveer 22.00-8.00, alleen wil hij wel tussendoor graag nog 2x een hapje eten. Dat voorkomt idd van die zeurende reactie. Mensen snappen niet dat je geen zin hebt in die discussie en vast goedbedoelde opmerkingen over volledig overstappen op flesvoeding.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:03:36 #244
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54105220
p_iglet, ik verhuis even naar BV.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:18:04 #245
3011 E.T.
pi_54105441
kleine troost.. Saskia was een maand of 8 toen ze voor het eerst een nachtje doorhaalde
pi_54105493
Turbo-Tijn . Die wil zeker straks de kinderwagen duwen als de baby er is... . Grote broer worden.
pi_54106994
Goed zo Tijn

Kersjes ik formuleer het net als P_iglet. Baby's met spenen worden ook vaak wakker 's nachts, willen hun speen hebben en slapen weer verder. Dat wordt vaak al doorslapen genoemd. Dus een baby die alleen even een slokje bv wil en meteen weer verder slaapt, slaapt ook door.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:25:30 #248
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54107535
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:21 schreef Nijna het volgende:
Turbo-Tijn . Die wil zeker straks de kinderwagen duwen als de baby er is... . Grote broer worden.
Grote broer worden, klinkt zo mooi

Ethan heeft 2 minuten gehuild na z'n 2e prikjes sessies vanochtend en begon toen weer lief te lachen en brabbelen naar de cb arts

Qua motorische / fysieke ontwikkeling is hij blijkbaar erg rap (al omrollen, dingen bewust vastpakken en dat soort dingen), maar ze merkte wel op dat hij weinig interesse had om haar aan te kijken of haar te volgen als ze heen en weer bewoog. Nu weten wij wel dat hij dat thuis best doet, maar ook ik (manlief niet) twijfel soms of hij dat op z'n gehoor doet of daadwerkelijk rondkijkt. Helaas is beperkt zichtvermogen nogal moeilijk vast te stellen bij zo'n jonge baby en we hoeven ons zeker nog niet echt zorgen te maken omdat hij iig wel op licht/donker reageert, maar toch..

Oh.. en hij mag als hij niet slaapt liever niet meer op z'n rug liggen omdat z'n hoofd al behoorlijk plat is, maar als we 'm op z'n buik leggen dan rolt meneer zich luid protesterend (gaat ongeveer zoals dit: *flip*)terug Dus daar moeten we nog maar iets op verzinnen.
Red de zeehond!
pi_54107816
Jellyrose een babysleeper heeft hier gewerkt om de afvlakking te verhelpen en combi met een fysiotherapeut. Staan ook op marktplaats.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:55:52 #250
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54108051
Thx voor de tip Bedoel je deze of zo'n matje waar hij dan tussen blijft liggen?

Red de zeehond!
pi_54108303
Deze is precies degene die ik bedoelde... Wij huurde hem voor 2.50 per week bij de fysio. Heeft goed gewerkt en nadien weer teruggegeven.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:46:02 #252
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54110248
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 09:59 schreef p_iglet het volgende:

[..]
...
Verder zeg ik meestal niet dat hij niet doorslaapt, maar formuleer het anders. Ja hij slaapt prima door, van ongeveer 22.00-8.00, alleen wil hij wel tussendoor graag nog 2x een hapje eten.
P_iglet, jij hebt zulke leuke humor! Ook die opmerking (uit het bv-topic) "U eet uw broodje toch ook niet op de wc!" Ik zit iedere keer met een grote grijns op mijn gezicht als ik daar aan denk

Vanochtend was Eli voor het eerst wennen op het kdv. Was wel prima. Hij kwam, hij zag, en hij sliep . Ik heb ff koffie gedronken met mijn as. stiefmoeder, die werkt daar ook (groep van 2jr en groter) en boodschapjes gedaan. Lees: me uitgeleefd in de Hema Was alleen te laat terug, waardoor Eli wel had lopen brullen (wrs om eten), maar weer in slaap is gevallen. Morgen weer. Dan wel melk meenemen, want dan blijft hij 5 uur of zo. Rust!!

Vraagje: ik heb tot nu toe (morgen 8 wk) nog steeds Eli's teennagels niet hoeven knippen, behalve de grote teen een beetje, terwijl ik zo ongeveer een dagtaak heb aan zijn vingernagels... Is dit " normaal"/bekend (dat de teenagels niet/nauwelijks groeien?
Vraagje 2: Eli slaapt nu sinds een aantal dagen van 23.30u tot 6u. Kunnen we er nu vanuit gaan dat hij dit vol blijft houden, of kan hij opeens wel weer om nachtvoedingen gaan vragen (regeldagen uitgezonderd)?

[ Bericht 7% gewijzigd door DaviniaHR op 23-10-2007 15:49:15 ]
pi_54110362
Volgens mij knipte ik pas mijn dochters teennagels toen ze al een maand of 8 was, die groeiden helemaal niet

Schrik inderdaad niet als hij toch gewoon weer komt 's nachts, dat kan altijd weer beginnen. (sorry voor de mededeling )
pi_54110927
Kaith is nu 11 1/2 maand maar heb ze nog nooit hoeven knippen alleen net als Nebelung de grote teen een beetje bijknippen maar vingernagels daarintegen die gaan hier ook twee keer per week en Davinia nu ligt hij nog stil maar straks houdgreepachtige taferelen!!!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:24:02 #255
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54111176
Dank Mibos, zal me er ff verder in verdiepen!

Ik heb ook nog geen teennagels hoeven knippen.. nooit bij stil gestaan dat er zo'n verschil in zit, want z'n vingernagels groeien idd als een gek! (die ik niet meer knip trouwens.. ik had de twijfelachtige eer om als eerste in z'n vinger te knippen )
Red de zeehond!
pi_54111733
Hier ook alleen maar vingernageltjes knippen.. Ongeveer 1 keer per week. teennagels zijn nog steeds kort genoeg.

Chris lijkt echt over te gaan naar 5 flesjes. Gisteren heeft hij overdag 4 flesjes gehad, en eentje tussendoor om te troosten van maar 60 ml. En eentje om 4 uur vannacht. (hadden hem wakker willen maken oom 11 uur, maar zijn laastste flesje van 20.30 was iets te kort op onze bedtijd, dus toch maar gaan slapen)
Vandaag zitten er ook nog maar 3 flesjes in. En hopelijk straks om 6 en 10 uur. En dan de nacht in. Eens kijken of het doorslapen dan echt gaat lukken..
Maar we zaten op 2 flesje per nacht, dus het is al heerlijk om maar 1 meer in een nacht te hebben, zodat we om de beurt een nacht kunnen doorslapen (lang leve de flesvoedingen
pi_54112829
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:46 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

P_iglet, jij hebt zulke leuke humor! Ook die opmerking (uit het bv-topic) "U eet uw broodje toch ook niet op de wc!" Ik zit iedere keer met een grote grijns op mijn gezicht als ik daar aan denk

Vraagje: ik heb tot nu toe (morgen 8 wk) nog steeds Eli's teennagels niet hoeven knippen, behalve de grote teen een beetje, terwijl ik zo ongeveer een dagtaak heb aan zijn vingernagels... Is dit " normaal"/bekend (dat de teenagels niet/nauwelijks groeien?
Dank je

Pepijn zijn teennagels ook nog nooit hoeven knippen.
Zijn vinger nagels daarentegen is hier ook bijna dagtaak
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:35:38 #258
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54112953
Vingernagels knippen lijkt me nou zo eng!
Ik vijl ze, meerdere malen per week en Devin lijkt er geen probleem mee te hebben.
Zijn teennagels vijl ik ook af en toe, maar alleen als hij slaapt want die beentjes van hem liggen anders geen moment stil.

Okay, die Bumbo gaat er komen: meneer is zijn wipstoel nu echt zat.
Hij probeert er constant in te zitten, bukt voorover en bengelt over het gordeltje heen.
Ziet er zo leuk uit, maar hij raakt er zelf erg gefrustreerd van.
Ik zal wel even een foto plaatsen
pi_54113918
Damian is nu 8 maanden en ik heb zijn teennagels nu een keer of 3 geknipt.
Vingernagels knippen is ook eng! Ik had eerst een gewoon rond schaartje speciaal voor babynagels dat ging prima maar na een maand of 4 /5 kon ik die niet meer gebruiken. Zijn nagels zijn te hard geworden. Nu heb ik echt zo'n knipper. Ik heb hem al 3 keer in zijn vel geknipt. En het arme mannetje maar zielig huilen en bloeden!
Maar gelukkig gaat het de laatste tijd wel goed, alleen goed oppassen dus en knippen bij licht waar je de nagels duidelijk bij ziet.

Chris op 5 flessen dat zou mooi zijn. En helemaal als hij dan doorslaapt! Ik hoop het voor je deepfreeze.
pi_54114112
Pffffff.... gisteren heeft mijn meisje ipv 1-7u geslapen van 21u tot 3u (was al hele namiddag wakker, misschien daarom?).
Sindsdien is het om zeep... al de hele dag verschrikkelijk aan het huilen, en dan heeft ze ook nog haar eerste prikjes gekregen vandaag.
Ik hoop dat het snel over is, heb haar een perdolan voor baby's (paracetamol) gegeven maar die brengt ook geen rust.
pi_54114177
Iksje misschien heeft ze last van de prikjes of is ze een slaapritme aan het zoeken?
Gewoon lekker troosten meer kan je niet doen als de paracetamol niet werkt.
Ik hoop dat het vanacht beter is voor jullie!
pi_54115985
Jet heeft peer op en ze vond het lekker !!

Iksje, ik denk dat ze last heeft van haar prikjes. iig succes!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:11:21 #263
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54118894
Lekker hoor Jet...

Mibos hoe is het bij jullie? Heb het een en ander wel gelezen, maar hoe doet die kleine schorpioen het verder?
En Mwana... van jou en Nune heb ik ook nog geen update gezien....
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:36:07 #264
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54121659
Jet! Peer is ook mjummmmmie!
Anna heeft vandaag olvarit potje bruine bonen met appeltjes op. Vond ze heerlijk. Het zat tot aan haar kruin!

Morgen eens tussentijds wegen op het cb. Ik ben benieuwd hoor!
pi_54128120
Meike is ook dol op bruine bonen!! Haar favoriet!

Waarom ga je tussentijds wegen Memmel???
Denk je dat ze niet goed groeit?

Ik ga straks even met Meike naar de huisarts. Ze blijft maar hoesten, vooral snachts. Gisteravond was het helemaal bal, zo hoesten dat de fles weer mee kwam naar buiten. Ook wat bloed opgehoest.
Toen ze een uurtje lag te slapen werd ze compleet overstuur wakker, en ontroostbaar.
Ze heeft een uur lang keihard gehuild, en er kwam me toch een slijm vrij.
Het zit nu ook verder onderin de longetjes vast heb ik het idee.
Ze is overdag goed te pas, vrolijk en ondernemend, eet goed, maar het zit me toch niet lekker.
Er komt ook een tandje aan, misschien is het alles wel bij elkaar waar ze last van heeft.
pi_54128568
Chaca met het kleine schorpioentje gaat het weer prima hoor! Heeft even een zesde ziekte gehad waardoor ze met koorts aan het klooien was en in een groeispurtje zat (3cm in drie weken) en daarbij wat afviel maar inmiddels zie ik aan haar kleertjes dat ze weer bijkomt. Haar prikken hebben we even uitgesteld vanwege de koorts en nu is het 8 november. 1 dag na haar verjaardag (ahhh).

Verder staat ze los en stapt netjes aan de hand mee, kruipt drie knietjes en gaat dan op haar billen verder door de hele kamer heen, achter de poezen, de trap op als ze de kans krijgt, als papa buiten is bij de tuindeur keihard op het raam bonzen net zolang dat hij komt neuzen aan het raam, schommelen aan de boom in de tuin is het helemaal (grote boom en de schommel aan een tak). Als wij zeggen dank dan krijgen we wat ze in haar handjes heeft en zegt ze dan. Bah is een vieze broek en papa is tata en mama is mama en ze kletst met alles en iedereen de hele dag. Eten delen is ook iets wat ze nu doet. Heeft ze een rijstewafeltje dan neemt ze eerst zelf een hap en dan krijgen (teigetje, winnie en iejoor) ook allemaal en hapje. Wasmanden leeghalen als mama het vult en andersom. Blokjes in de blokkenemmer doen en er weer uitvissen en dan weer terug daar kan je zomaar een uur mee zoet zijn. En ze eet zelf. Mogen niet meer voeren. Maud heeft de eetvibe doorgestuurd naar hier...

En knuffelen staat niet meer in haar woordenboek het is echt geen knufdreumes maar dat vind ik niet zo heel erg. Enige moment dat ze lekker bij je zit is dat als ze 's avonds haar melkflesje krijgt voor het naar bed gaan. Verder is ze de hele dag op onderzoek uit en dat vind ik erg mooi om te zien. Hoe die ontwikkeling gaat en zo snel. Als ik terugkijk op dit jaar is het omgevlogen...

Hoe gaat het met Maud?
pi_54128592
Jet peer is ook lekker hoor!!

Meike ook al aan het hoesten. Hoor zoveel kindjes die ziek of onderweg zijn dat is zielig (afkloppen doet)...

Devin ook aan de bumbo...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:00:23 #268
141023 ik80
pi_54128918
Zelf eten, kunnen ze dat hier niet even komen voordoen? (eten ook hoor) Lotte wil ook zelf, maar met smeerkaas is dat niet zo handig. Daarbij moeten we haar ook behoorlijk afleiden om al het eten er in te krijgen. Wil ze neit emer dan lukt eht ook echt niet. Het is niet zon grote eetster.
Lotte staat ook los, soms. En een keer heeft ze al een stapje los gedaan. Ze zegt aap, als ze de aap ziet. Ze geeft en neemt ook! En gooit op de grond wat ze niet meer wil.
En nu raakt ze gefrustreed, het deurtje van het huisje wil niet meer open, ahhhh

Gister keek ze in haar map, daar mag ze in bladeren en zitten o.a foto's van haarzelf in. Ze kijkt, wijst naar de foto, en dan naar zichzelf. Dat is toch nog een beetje te vroeg, het besef van dat zij dat zelf is?

Oh en ze kan de muziektv zelf opwinden!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:01:44 #269
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54128944
Wat heerlijk om te lezen hoe gelijk die meiden (incl. Lotte) met elkaar op gaan. Papa is hier wel papa en mama is mamamamama. Eten wil ze wel zelf, maar krijgt ze niet echt de kans toe, de pap in d'r haren vind ik toch net niet de goede plek.

De trap heeft ze inmiddels ook ontdekt en ze kruipt Fleur eruit als die loopt. Ze staat inderdaad ook los en stapt langs alles af. Ze wil wel met je mee lopen, maar doordat het niet snel genoeg gaat, laat ze zich zakken en sprint er op d'r knietjes weer vandoor.

Het kletsen doet ze ook. Hele verhalen horen we hier en als je dan reageert is het helemaal geweldig. Kroelen gebeurt hier wel nog steeds lekker vaak en vooral ook heel spontaandeed d'r zus niet toen die zo oud was. Dan komt ze naar je toe en omhelst je geeft je een openmondkus en ziet dan weer wat nieuws dat meer aandacht verdiend. De box is een veilige haven waar ze graag de dingen onderzoekt, maar als ze het zat is dan hoor je het ook. Haar stralende koppie als ze je ziet is met geen pen te beschrijven, maar zo open en warm, om van te smelten.

Meike hopelijk is het allemaal goed. Vind het toch een beetje eng klinken.
pi_54129101
ik80 vraag het even aan Maud die heeft de vibe doorgegeven hier...

Kaith had de slag ineens te pakken met eten dus hou de moed erin! Kaith zit in de fietskar en twee keer per week fietsen we dan heen en weer naar mijn ouders en nu sinds kort begint ze ook gewaar te worden van dingen om zich heen dus het zou best kunnen dat ze zichzelf herkent Ik80.

Als wij een video terugkijken waar Kaith opstaat wordt ze helemaal hyper maar of dat nou komt omdat ze zichzelf ziet of dat ze zichzelf hoort daar ben ik nog niet achter.

Gisteren moesten we naar de kinderarts voor de EDS van haar en daar kroop ook een jochie van anderhalf ongeveer in de rondte en die ziet kaith en geeft haar in zijn enthousiasme bijna een mep en doet brrrrrtt naar haar en madam kijkt hem echt heel boos aan en doet keihard brrrrtttt terug met de lippen helemaal naar buiten gedraaid. Wij lagen echt dubbel en de moeder van dat manneke nog zeggen tegen hem van dat mag niet. Maar ze laat het kaas niet van haar brood eten in elk geval...
pi_54129183
Hier wordt de box alleen 's middags gebruikt want in de morgen is het gillen dan moet ze haar energie kwijt lijkt het wel en als we visite hebben dan is de box ook echt haar huisje. Ze hoeft niet zo nodig bij iedereen op schoot of te knuffelen (in het begin is het allemaal wel goed maar als ze moe is of dorst/honger heeft) zet haar dan in de box dan is het goed. Speelgoed en knuffeltje erbij en voor haar is het dan feest.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:58:42 #272
190853 RockabeIIa
pi_54130104
Hier eigenlijk dezelfde verhalen... Brent wil en snapt meer dan ie kan en dat frustreert hem nogal eens. Verder ontwikkeld zijn karakter zich ook met enorme sprongen en zit hij nu volgens mij in een ' '- en boehoehoe-periode. Echt op alles wat hem niet aan staat laat hij zijn lip hangen. Traantjes moet ie er echt uit persen en meestal lukt dat niet eens want dan is hij al weer ergens anders mee bezig...
Maar echt wat een donderstraal dat nu al aan het worden is... Ik zie gewoon aan de achterkant dat ie een grijns heeft terwijl hij echt superrap met alle alarmbellen aan naar de brokjes vande hond kruipt (mooi, dat het nog zo voorspelbaar is )
pi_54130155
Rock hier is het af en toe een sprint naar de kattenbrokjes haha. O ja en kaith is erachter dat grond niet smaakt. En boos dat ze was toen ik haar mondje leegmaakte maar hele vieze gezichtjes trekken
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:23:26 #274
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54130662
He Meike, doe je wel voorzichtig? Anna snottert en hoest ook weer alsof het een lieve lust is hoor. Die lijkt wel permanent verkouden sinds ze op het KDV zit.

Ik was gewoon benieuwd hoeveel Anna woog en ik had de indruk dat ze een groeispurtje had gemaakt. En dat klopte. 67 cm en 7640 gram. Haar lengte is echt een stijle curve omhoog. En het gewicht is prima. Nu heb ik gewoon van elke maand gegevens in plaats van dat ik nu 2 maanden zou moeten wachten.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:57:05 #275
141023 ik80
pi_54131459
De box is eigenlijk alleen in gebruik als mama naar de wc moet/moet koken (en er is niemand anders), verder zit ze er weinig in. Ze kruipt ook liever hoor.

De omgeving vindt Lotte ook al heel leuk, vooral dieren en andere kindjes!
We gaan regelmatig de eendjes voeren, op zoek naar koeien. Tegen alle grote dieren zegt ze boe hahahaha
pi_54134840
Oke oke ik ben er ook eentje .... een overbezorgde moeder

Meike heeft een virusje te pakken, wat uit zichzelf weer weg moet gaan. De longetjes waren schoon, en ook de oortjes zagen er prima uit.
"dus nu is mama ook weer gerustgesteld" zei de huisarts.....(oftewel, daar heb je er weer eentje die mijn tijd loopt te verklooien )

Maar goed ik ben wel gerustgesteld, hoop maar dat het snel over gaat.

Mooi Memmel dat Anna zo goed groeit, ze gaat echt hard!!!

Leuk die stapjes en woordjes van Lotte en Maud, super lijkt me dat!
(hoewel, Meike kruipt nu dan, ze wordt ineens wel heel groot hoor, waar is dat kleine babietje van 8 maand geleden gebleven?)
pi_54135109
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oke oke ik ben er ook eentje .... een overbezorgde moeder

Meike heeft een virusje te pakken, wat uit zichzelf weer weg moet gaan. De longetjes waren schoon, en ook de oortjes zagen er prima uit.
"dus nu is mama ook weer gerustgesteld" zei de huisarts.....(oftewel, daar heb je er weer eentje die mijn tijd loopt te verklooien )
Ach Karin trek je e rniks van aan. Mijn dokter zei een keer toen ik ook voor niks kwam: Heb liever dat je 10 keer voor niks komt dan 1 keer te laat
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:47:26 #278
190853 RockabeIIa
pi_54135205
Precies. Ben blij dat het maar een 'virusje' is. Meikemuppetie <3
pi_54135367
Brentepentie hihi, lekker ventie

Ben ook blij hoor, hoop alleen wel dat het snel over is, want tis niks zo
  † In Memoriam † woensdag 24 oktober 2007 @ 15:55:44 #280
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_54136721
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar echt wat een donderstraal dat nu al aan het worden is... Ik zie gewoon aan de achterkant dat ie een grijns heeft terwijl hij echt superrap met alle alarmbellen aan naar de brokjes vande hond kruipt (mooi, dat het nog zo voorspelbaar is )
Hoe herkenbaar. Milo doet dat ook (met de kattenbrokjes en het water) en soms zijn we nét te laat en ligt alles over de vloer
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_54136772
Ach Karin, beter een keer voor niks gaan hoor. Ik vond het zelf ook verontrustend klinken maar gelukkig niks ergs dus.

Leuk al die kindjes die losstaan.

Damian kletst de laatste dagen echt de oren van mijn kop af, het houdt niet op.
Af en toe begint het ergens op te lijken. Hij is echt aan het oefenen. Jajajaja, njeenjeenjee, pfwawa, mwamwama.
Nu even een probleem hier. Ik weet echt even niet zo goed wat ik moet doen.
Damian heeft rond 12 uur een boterham gegeten, normaal gaat dat altijd goed.. maar nu plakt er een heel stuk brood aan zijn gehemelte en het zit echt muurvast. Ik heb er al een heel stuk uitgepeuterd maar het laatste stuk wil niet. Heb al geprobeerd een flesje te geven in de hoop dat het dan zou wegspoelen maar dat werkt ook niet. Meneer heeft vanaf 12 uur niet echt geslapen terwijl hij normaal van 12 tot half 4 ligt te slapen omdat dat stukje brood dus vastzit. Hij kan nu niet op zijn speentje sabbelen want dan ploeft het eruit. En eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje gevaarlijk om hem nu alleen in zijn bedje te leggen. Straks stikt hij in dat stukje.
Iemand tips?
pi_54136843
Ik zou ook denken losweken, maar dat is dus niet gelukt met de fles... .
Dat brood zo kan plakken zeg... Zou het niet vanzelf een beetje "oplossen" zeg maar door het speeksel? Maar dat kost van vast ook best wat tijd, anders was het nu al los geweest... Lastig, ik weet het niet appelsap. Sterkte/succes!
pi_54137112
Mja, ik had dat ook gehoopt Nijna.. maar het zit er nog steeds.
Ik ga hem nu een groentenhap geven, misschien helpt dat wel.

Iksje hoe is het nu met Liande?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:20:49 #284
3011 E.T.
pi_54137283
Weet je zeker dat het brood is, Appelsap?
Die kleintjes willen ook wel eens gewoon een wit stuk gehemelte hebben en in die halve blik die je in het mondje mag werpen wil het dan wel eens voedsel lijken.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:23:14 #285
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_54137341
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:57 schreef appelsap het volgende:
Nu even een probleem hier. Ik weet echt even niet zo goed wat ik moet doen.
Damian heeft rond 12 uur een boterham gegeten, normaal gaat dat altijd goed.. maar nu plakt er een heel stuk brood aan zijn gehemelte en het zit echt muurvast. Ik heb er al een heel stuk uitgepeuterd maar het laatste stuk wil niet. Heb al geprobeerd een flesje te geven in de hoop dat het dan zou wegspoelen maar dat werkt ook niet. Meneer heeft vanaf 12 uur niet echt geslapen terwijl hij normaal van 12 tot half 4 ligt te slapen omdat dat stukje brood dus vastzit. Hij kan nu niet op zijn speentje sabbelen want dan ploeft het eruit. En eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje gevaarlijk om hem nu alleen in zijn bedje te leggen. Straks stikt hij in dat stukje.
Iemand tips?
Nagel er onder? Met de achterkant van een stuk bestek loskrabben? Tandenborstel met stugge haren gebruiken (misschien is dat wel een goede suggestie?)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_54137473
E.T, ik heb met mijn vinger gevoeld en het is echt brood.
Ga het even met een tandenborstel proberen, vind het toch wat eng om het gewoon te laten zitten.
Bedankt Flash daar had ik zelf nog niet aan gedacht!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:30:51 #287
3011 E.T.
pi_54137537
succes!
pi_54137702
Nou het is eruit dankzij de tandenborstel!
Het was echt een heel plakkaat brood. Ik denk dat hij het gewoon heeft opgespaard.
Morgen met de boterham geven maar eens goed opletten.
pi_54143769
Fijn dat het gelukt is appelsap!
pi_54145632
jeetje appelsap! wat een verhaal

Maar goed dat het eruit is nu

En dat geklets....heerlijk!!
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2007 @ 10:58:21 #291
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_54154960
Appelsap wat fijn dat het toch met de tandenborstel gelukt is!
Meteen een goede tip * Slaapmeisje op harde schijf opslaat
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:50:03 #292
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_54156010
Waar zou het vrouwelijke geslacht zijn zonder de praktische adviezen van de mannen
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 12:02:23 #293
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54156284
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:50 schreef _Flash_ het volgende:
Waar zou het vrouwelijke geslacht zijn zonder de praktische adviezen van de mannen

Fijn dat het is gelukt, Appelsap!
Red de zeehond!
pi_54156556
Appelsap, wat fijn dat die tandenborstel werkte. Kan hij weer rustig verder babbelen

Hier hebben we een meneer op 5 flesje gekregen..
Alleen nu ook nog op fatsoenlijke tijden.. Gisteren was het 5.00-9.15-13.00-16.30, en daarna was het wachten.. We hadden verwacht dat hij voor middernacht nog wel zou komen. Maar we waren alvast ons bed ingekropen en in slaap gevallen, met in ons achterhoofd: "Chris maakt ons straks wel wakker". Nou mooi niet dus. _FlasH_ en ik waren rond kwart voor 4 wakker, en kwamen tot de ontdekking dat Chris nog steeds geen voeding had gehad, maar nog lekker sliep. Dus heb hem toen alsnog maar een flesje gegeven.
Hij heeft ruim 11 uur tussen de voedingen gelaten! En nog meer als ik hem niet wakker had gemaakt..
Vandaag is het nu om 3.45-7.30-11.15. Hopelijk dan rond 15.00 en ergens in de avond eentje. En daarna nog eens 11 uur slaap
  donderdag 25 oktober 2007 @ 12:20:34 #295
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_54156701
Zou mooi zijn
Hier op het werk al opgeschept over onze slaapkoppie.
pi_54158750
Wow, en ik al tevreden zijn met 6-7 u tussen de voedingen (Liande krijgt wel BV)... maar 11u lijkt me ook wel heel lang voor zo'n kleintje, niet?

Hier hebben we ondertussen weer een tevreden meisje... ze heeft de dag van haar prikjes twee paracetamol gekregen, die uiteindelijk toch wel rust brachten. Gisteren nog even jammeren maar ze is weer terug de oude!

*slaat tip met tandenborstel ook op

Karin, beterschap voor Meike! (beter een keertje te vaak naar de dokter, ik zou ook gegaan zijn naar hoe je het omschreef)
pi_54158879
Ow ja, laten jullie kleintjes ook zo'n luide windjes? Mijn schoonmoeder noemt het 'alsof er een volwassen vent naast je staat'
Ik hoor ze nu tot hier (toch 4 meter afstand-door pamper, kruippakje en dekentje) dus ze zijn wel behoorlijk luid.
Ik probeer haar na elke voeding te laten boeren maar blijkbaar houdt ze toch behoorlijk veel lucht binnen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Iksje op 25-10-2007 14:27:17 ]
pi_54159291
Fijn dat Liande weer happy is..

Wij waren ook wel verbaasd hoor. We hadden hem ook nog kunnen laten slapen, maar dat werd ons ook iets te gortig. Maar heel vlug heeft hij ook niet gedronken. Hij leek ook niet super hongerig, maar ook niet suf ofzo.
Gelukkig is Chris een stevig kereltje voor zijn leeftijd (6kg bij 2mnd+1dg). Dus heeft wel iets reserve.
Maar hij krijgt vanavond wel een avondflesje voordat wij ons nest ingaan..
Vorige week was het ook nog 6 a 7 voedingen per etmaal, waarvan 1 a 2 in de nacht. Ook niet meer dan 7 uur. Alleen sinds het weekend bij mijn ouders is het in een keer doorgeslagen naar 5.

Hier ook een windjesmachine. Soms zelfs een beetje pijnlijk. En soms ook best hard. Ondanks boertjes(ook van volwassen vent). Zolang hij bij af en toe een kreuntje om een windje blijft, dan vind ik het wel goed. Als ze maar niet continu last hebben ervan...
pi_54159808
Deepfreeze en Iksje hier een doorslapertje vanaf de eerste nacht. 20.00 naar bed en 8.00 of later wakker en tegenwoordig krijgt ze dan pap en slaapt meteen weer verder tot 10.30 ongeveer. Daarna slaapt ze wel helemaal niet meer overdag maar goed ze is dan ook bijna een jaar. Oja en Kaith was ook 8 pond dus hoefde wij ook niet voor de laatste fles wakker te maken. Anders zou ze zelf wel komen en ze is nooit gekomen en wij vonden dat ook niet zo heel erg... DF hoop dat hij het erin houd hoor!!!
pi_54159895
Ik zo eerst bijlezen,maar jullie zijn echt niet bij te houden

Vandaag voor de tweede test naar het zkh geweest. Het ging erg goed, KA had haar nog even gezien en er was niks aan de hand zitten we in de auto om weg te rijden, spugen ..... Vooralsnog weten we natuurlijk niet wat ze heeft gehad, maar het wijst erop dat ze nu een voeding met koemelk-eiwit heeft gehad
Ze is ( nog ) niet zo ziek als in het begin, maar we houden ze goed in de gaten!
1 november voor de uitslag! Ben heel benieuwd!!

En zojuist heeft ze alles er uitgegooid ik heb een flashback , maar gelukkig is ons Jetje erg vrolijk en ligt vrolijk te lachen! deze mama is meer dan trots

[ Bericht 21% gewijzigd door Beaker op 25-10-2007 15:31:09 ]
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54167584
Ow jeetje Beaker, hopelijk heeft Jet er niet veel last van.

Pepijn is vanavond voor het eerst met zijn papa wezen babyzwemmen.
Hihihi hij had er mega veel plezier in.

Kwam zelfs na het onderwaterzwemmen schaterlachend boven

De proefles is dus goed bevallen En vanaf nu mag Pepijn iedere week babyzwemmen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')