Lieve Moon (en PM en BM eigenlijk ook),quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:25 schreef Moonah het volgende:
Tot snel Fons, Maud, Brent, Kaith, en tot wat minder snel Dean!
Help Fok doet raar bij mij... Sorry voor de mislukte/dubbele post...quote:
Lieve Rocka!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Zo bijzonder dat je hetzelfde meemaakt en het eigenlijk ook wel weet van elkaar.
Ehm... Den Bosch?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:26 schreef PM-girl het volgende:
Rocka![]()
(<--- serieus bedoelde emo) wat mooi geschreven en inderdaad de spijker op de kop!
Ik ben het met Moonah eens, ergens tussen het oosten en brugge moet toch een leuke locatie te vinden zijn waar de mannen én hun mama's!!eens samenkomen??
Tnx!!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:15 schreef Popples het volgende:
rockabella wat een grote mooie vent heb je toch![]()
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:28 schreef Kersjes het volgende:
... laten we hopen dat Chris zo'n kindje is dat er niet of nauwelijks last van heeft.
Dat verklaart een hoop! Gisteravond ook de hele avond gedronken, en gelukkig wel weer doorgeslapenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:17 schreef nebelung het volgende:
Davinia: rond de 6 weken zijn er regeldagen. Ik denk dat Eli aan het regelen is.
dag 10, 3 weken, 6 weken, 3 maanden, dat zijn de bekendste. De meeste babies regelen dan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Dat verklaart een hoop! Gisteravond ook de hele avond gedronken, en gelukkig wel weer doorgeslapen
Wanneer is de volgende keer dat de meeste babies regeldagen hebben? Kan ik dat ergens vinden?
Ik moest even heel hard lachen om het bovenstaandequote:Op zondag 14 oktober 2007 11:23 schreef Vivi het volgende:
...dan imiteert ie tante Sidonia die een toeval krijgt ( als een soort achterwaarste banaan)...
tante sideania met zn achterwaartse banaanquote:Op zondag 14 oktober 2007 11:23 schreef Vivi het volgende:
Nou, de wet van Fok! is hier ingetreden...liep ik gister nog te pochen dat Dean tot half 11 uitsliep, de laatste 2 nachten komt ie ongeveer 38 keer 's nachts...huilen, en dan niks willen he, als ik hem uit bed haal en op schoot neem dan imiteert ie tante Sidonia die een toeval krijgt ( als een soort achterwaarste banaan) als ik hem neerleg is het brulllen, niets is goed...hopelijk heeft het met zijn verkoudheid of tandjes of een fááááááse te maken want hier word ik niet blij van
En wanneer laat je dat kunstje voor het eerst zien??quote:
*giet direct de 23 uur fles door de gootsteen en wacht lekker af*quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:45 schreef Stiemie het volgende:
...Marit het vreemde is juist dat ze hiervoor altijd nog rond 10 uur / 11 uur 's avonds een fles kreeg en dat ze toen juist niet doorsliep. Dan was ze vaak al om half 5/ half 6 's morgens wakker. Nu hebben we haar eens niet wakkergemaakt voor die laatste fles en dus sliep ze lekker door. ....
Misschien vind 'ie dat zelf wel fijn, als de bubbeltjes knetteren bij het omrollen in de boxquote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:29 schreef Kersjes het volgende:
...
En neen, ik ga mijn kind niet in bubbeltjesplastic inpakken zoals een collega voorstelde![]()
Hij heet inderdaad voluit Jesse-Simon. Mijn moeder heeft er nog steeds moeite meequote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:26 schreef p_iglet het volgende:
Beaker, hopelijk is vandaag alles goed gegaan met Jet in het ziekenhuis.
Memmel suc6 vannacht.
TRF wat een lief boefje hebben jullie.
even nieuwsgierig, hij heet echt jesse-simon, dus niet roepnaam jesse?
Ons kleine spookje is vanochtend 1,5 uur wezen wennen op het kdv. Dat vond ie reuze interessant zolang hij maar alles kon zien. Toen we hem kwamen halen was hij bij een leidster op de arm in slaap gevallen
Thuis flink gegeten en toen lang geslapen. Net uurtje wakker geweest en nu weer moe zijn bedje in.
Ok, ik was gewoon nieuwsgierig. Ik vind de combinatie erg leuk, maar het lijkt me zo lastig in het dagelijks gebruik zo'n gecombineerde naam.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:50 schreef TheRealFalcon het volgende:
[..]
Hij heet inderdaad voluit Jesse-Simon. Mijn moeder heeft er nog steeds moeite mee..
Pepijn was wel zielig lag te krijsen in het wiegje toen ik binnen kwam...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:59 schreef p_iglet het volgende:
Agossie, Pepijn heeft vanochtend het kdv op stelten gezet tijdens het wennen.
Ons eigenwijsje heeft 3 uur lang de boel bij elkaar gekrijst en was alleen op de arm van de leidster stil.
Was invalleidster van andere groep (maandag is gelukkig zijn vaste leidster terug van vakantie, dus dan kan hij echt bij haar gaan wennen).
Die invalleidster van vandaag had over het ondertekende buikligformulier heengekeken. En dus Pepijn op zijn rug gelegd met slapen. En in zo'n schommel wiegje op de groep. Telkens als hij flink op een krijsen zette dan pakte ze hem maar weer op omdat het zo zielig was.
Maar tja ons eigenwijsje valt dus echt niet op zijn rug in slaap. En zelfs op zijn buik heeft hij vaak 5-10 minuten huilen nodig, zeker als het druk is met veel te zien, om alle indrukken te verwerken om in slaap te vallen.
En als je in een dicht wiegje ligt terwijl je wel allerlei interessante nieuwe dingen hoort, tsja dan val je natuurlijk zeker niet in slaap
Maandag maar wat dingen extra even melden bij het wegbrengen.![]()
Papa gaat zo maar even lekker met Pepijn douchen ofzo en extra met hem knuffelen.
Ik heb geen echte tips, maar ik zou je wel aanraden om zsm te gaan. Nu zal Devin nog in een speciaal bakje/wiegje mogen en na 6 maanden (of als hij te groot/ te zwaar is, ik meen 9kg en 70cm ofzo?) zul je 'm op schoot moeten houden en na die tijd is een baby zich ook veel meer bewust van wat er gebeurt en heeft veel meer mogelijkheden om op de situatie te reageren volgens mij. Ethan sloot zich gewoon voor alles af door te gaan maffen en af en toe es een oog open te doen - we hebben 'm tijdens het opstijgen en landen de fles gegeven en hij heeft werkelijk geen kik gegeven.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:00 schreef Kersjes het volgende:
Dus kom maar op met je gouden tips!
Wij hebben wel een bumbo en om eerlijk te zijn was een van de beste aankopen die we hebben gedaan voor ons kindje. Onwijs handig ding.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:27 schreef Kersjes het volgende:
Ik zit eraan te denken een Bumbo voor Devin te kopen.
Hij wil de hele tijd zitten!
Een klein stoeltje met speciale ondersteuing voor rug enzo, voor baby's van 3 tot 14 maanden.
Hebben jullie die?
Of willen jullie hem wegdoen voor een bescheiden prijs?![]()
Oh, wat klinkt dit bekendquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:45 schreef Kersjes het volgende:
Een ijzeren wet hier in huis luidt namelijk "zodra mama gaat douchen word ik wakker en ga ik heel hard gillen, net zolang tot ze me komt troosten". Uiteraard vrijwel altijd als ik alleen met hem ben![]()
Whahahaha kleiner als onze badkamer kan niet!!quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:12 schreef Kersjes het volgende:
p_iglet, onze badkamer is daar helaas te klein voor.
Maar hoe doe je dat dan met afdrogen en aankleden?
Als het bij Devin allemaal te lang duurt dan is het krijsen geblazen...
Een eigen slaapzakje en flesje vind ik niet gek Stiemie maar volgens mij wordt een kind echt niet besmet met waterpokken via een slaapzakje.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:03 schreef Stiemie het volgende:
En wat doen jullie met jullie kindjes op de opvang? Hier liggen slaapzakken die ze kunnen gebruiken, maar ik twijfel toch of ik een eigen slaapzakje niet fijner vindt. Misschien ivm met overdragen van ziekten zoals waterpokken enzo? En er staan ook flessen voor algemeen gebruik. Linde heeft nu echter al 2x spruw gehad (niet van de opvang hoor, daar is ze nu pas aan het wennen) en ik weet dus ook niet of ik dat zo'n goed idee vind. Of ben ik nu gewoon overbezorgd?
14,99. Erg lelijk, maar effectief. Anna kwijlt die dingen toch onder, dus wat kan mij het schelen, ze zitten meer in de was dan dat ze ze draagt!quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:17 schreef DaviniaHR het volgende:
... lelijke groene in aanbieding voor 15,50
Linde is pas 3 maanden dus die zal zich nog niet echt veel verplaatsen. En ik hoop dat de leidsters haar speen wel herkennen. Ik heb inmiddels 2 speentjes klaarliggen om mee te nemen en daar heb ik haar naam opgezet. De flessen heb ik ook allemaal 'gemerkt' dus dat gaat ook goedkomen. Trouwens heel handige site met plak- en strijklabels voor sit soort doeleinden: http://www.goedgemerkt.com/index.aspquote:Op zondag 21 oktober 2007 21:27 schreef Vivi het volgende:
Ja, maar ook al geef je zelf een speentje mee, denk je nu echt dat een kind zijn of haar eigen speentje herkent?
Ze steken alles in hun mond hoor, als ze de kans krijgen, die kleine smurfen.
Die verkopen ze wel hoorquote:Op maandag 22 oktober 2007 10:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Daar had ikidd iets over gelezen. Punt is dat ze in NL geen autozitjes verkopen die achterstevoren staan voor die gewichtsklasse. Er is er wel eentje van Volvo (denk ik, kan ook ander merk zijn) maar die past uiteraard alleen in een volvo...
Als je erover nadenkt is het wel een beetje raar dat er dan geen autostoeltjes zijn die achterstevoren rijden als het echt zoveel veiliger is.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:08 schreef jellyrose het volgende:
Beaker, ik heb geen tip, maar wij hebben ook de M speen geprobeerd (gebruiken de difrax S-fles), maar dan slurpt Ethan in minder dan 10 minuten z;n fles leeg en begint vervolgens heel zielig te huilen - lijkt wel alsof zijn zuigbehoefte dan nog niet bevredigd is.. we gebruiken nu dus weer de S speen en daar is hij nog steeds content mee (wij wat minder omdat het dan toch zo rond de 25-30 minuten duurt)
Ik ken alleen mijn eigen situatie, dus geen idee hoe het bij iemand anders gaat..quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:52 schreef appelsap het volgende:
K_P even een vraag hè.. ben wel benieuwd hoe dat zit bij tweelingen.
Slapen ze nou echt op dezelfde tijden? En hoe reageren ze op elkaar?
Daar was het me allemaal om te doen, natuurlijk, dat begrijp jequote:Op maandag 22 oktober 2007 22:22 schreef p_iglet het volgende:
Op het kdv vinden ze het prima dat Pepijn op zijn buik slaapt. Het is alleen niet gebruikelijk. Ook moet je een toestemmingsformulier invullen dat je je bewust bent van de risico's.
K-p ik trek het op zich prima, maar is wel gewoon vermoeiend, en met name mijn concentratie en studie vermogen lijd er onder.
Je zegt op zich niets raars met een flesvoeding voor om 23.00, maar dat geeft ook geen garantie dat hij dan langer slaapt.. En aangezien ik en ook mijn vriend VEEEEEL allergieen hebben (waaronder ikzelf een koemelkallergie) heb ik me eigenlijk voorgenomen dat Pepijn geen flesvoeding gaat krijgen. En dus borstvoeding totdat hij het niet meer nodig heeft.
Ja Pepijn gaat idd naar dat KDV in dat grote gebouw bij de van Stolberglaan. Nog super bedankt voor de tip!!! Je hebt nog steeds een kadootje voor je flensjes van me tegoed daarvoor
hihi ok, soms is het fijn om bestiging te krijgen dat Pepijn dus niet de enige is... Ik hoor om me heen een hoop mensen met bv kindjes van 3 maanden op 5!! voedingen die bijna het klokje rondslapen 's nachts.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:52 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, Devin zit op zo'n 6-7 voedingen per 24 uur. Die gebroken nachten zijn soms wel zwaar, maar ik durf er steeds minder goed over te praten. In het begin leek het alsof iedereen er begrip voor had, maar nu krijg ik steeds vaker (ook van vreemden) ongevraagd "advies": "Oh, slaapt hij nog steeds niet door? Dan moet je stoppen met BV en overstappen op flesjes, zul je zien hoe snel hij door gaat slapen."
Met als gevolg dat ik, om van die hele discussie af te zijn, nu soms tegen wildvreemden maar zeg dat hij inderdaad doorslaapt![]()
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:21 schreef Nijna het volgende:
Turbo-Tijn. Die wil zeker straks de kinderwagen duwen als de baby er is...
. Grote broer worden.
P_iglet, jij hebt zulke leuke humor!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:59 schreef p_iglet het volgende:
[..]
...
Verder zeg ik meestal niet dat hij niet doorslaapt, maar formuleer het anders. Ja hij slaapt prima door, van ongeveer 22.00-8.00, alleen wil hij wel tussendoor graag nog 2x een hapje eten.
Dank jequote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:46 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
P_iglet, jij hebt zulke leuke humor!Ook die opmerking (uit het bv-topic) "U eet uw broodje toch ook niet op de wc!" Ik zit iedere keer met een grote grijns op mijn gezicht als ik daar aan denk
Vraagje: ik heb tot nu toe (morgen 8 wk) nog steeds Eli's teennagels niet hoeven knippen, behalve de grote teen een beetje, terwijl ik zo ongeveer een dagtaak heb aan zijn vingernagels... Is dit " normaal"/bekend (dat de teenagels niet/nauwelijks groeien?
Ach Karin trek je e rniks van aan. Mijn dokter zei een keer toen ik ook voor niks kwam: Heb liever dat je 10 keer voor niks komt dan 1 keer te laatquote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oke oke ik ben er ook eentje.... een overbezorgde moeder
![]()
Meike heeft een virusje te pakken, wat uit zichzelf weer weg moet gaan. De longetjes waren schoon, en ook de oortjes zagen er prima uit.
"dus nu is mama ook weer gerustgesteld" zei de huisarts.....(oftewel, daar heb je er weer eentje die mijn tijd loopt te verklooien)
Hoe herkenbaar. Milo doet dat ook (met de kattenbrokjes en het water) en soms zijn we nét te laat en ligt alles over de vloerquote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar echt wat een donderstraal dat nu al aan het worden is... Ik zie gewoon aan de achterkant dat ie een grijns heeft terwijl hij echt superrap met alle alarmbellen aan naar de brokjes vande hond kruipt (mooi, dat het nog zo voorspelbaar is)
Nagel er onder? Met de achterkant van een stuk bestek loskrabben? Tandenborstel met stugge haren gebruiken (misschien is dat wel een goede suggestie?)quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:57 schreef appelsap het volgende:
Nu even een probleem hier. Ik weet echt even niet zo goed wat ik moet doen.
Damian heeft rond 12 uur een boterham gegeten, normaal gaat dat altijd goed.. maar nu plakt er een heel stuk brood aan zijn gehemelte en het zit echt muurvast. Ik heb er al een heel stuk uitgepeuterd maar het laatste stuk wil niet. Heb al geprobeerd een flesje te geven in de hoop dat het dan zou wegspoelen maar dat werkt ook niet. Meneer heeft vanaf 12 uur niet echt geslapen terwijl hij normaal van 12 tot half 4 ligt te slapen omdat dat stukje brood dus vastzit. Hij kan nu niet op zijn speentje sabbelen want dan ploeft het eruit.En eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje gevaarlijk om hem nu alleen in zijn bedje te leggen. Straks stikt hij in dat stukje.
Iemand tips?
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:50 schreef _Flash_ het volgende:
Waar zou het vrouwelijke geslacht zijn zonder de praktische adviezen van de mannen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |