Een eigen slaapzakje en flesje vind ik niet gek Stiemie maar volgens mij wordt een kind echt niet besmet met waterpokken via een slaapzakje.quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:03 schreef Stiemie het volgende:
En wat doen jullie met jullie kindjes op de opvang? Hier liggen slaapzakken die ze kunnen gebruiken, maar ik twijfel toch of ik een eigen slaapzakje niet fijner vindt. Misschien ivm met overdragen van ziekten zoals waterpokken enzo? En er staan ook flessen voor algemeen gebruik. Linde heeft nu echter al 2x spruw gehad (niet van de opvang hoor, daar is ze nu pas aan het wennen) en ik weet dus ook niet of ik dat zo'n goed idee vind. Of ben ik nu gewoon overbezorgd?
14,99. Erg lelijk, maar effectief. Anna kwijlt die dingen toch onder, dus wat kan mij het schelen, ze zitten meer in de was dan dat ze ze draagt!quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:17 schreef DaviniaHR het volgende:
... lelijke groene in aanbieding voor 15,50
Linde is pas 3 maanden dus die zal zich nog niet echt veel verplaatsen. En ik hoop dat de leidsters haar speen wel herkennen. Ik heb inmiddels 2 speentjes klaarliggen om mee te nemen en daar heb ik haar naam opgezet. De flessen heb ik ook allemaal 'gemerkt' dus dat gaat ook goedkomen. Trouwens heel handige site met plak- en strijklabels voor sit soort doeleinden: http://www.goedgemerkt.com/index.aspquote:Op zondag 21 oktober 2007 21:27 schreef Vivi het volgende:
Ja, maar ook al geef je zelf een speentje mee, denk je nu echt dat een kind zijn of haar eigen speentje herkent?
Ze steken alles in hun mond hoor, als ze de kans krijgen, die kleine smurfen.
Die verkopen ze wel hoorquote:Op maandag 22 oktober 2007 10:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Daar had ikidd iets over gelezen. Punt is dat ze in NL geen autozitjes verkopen die achterstevoren staan voor die gewichtsklasse. Er is er wel eentje van Volvo (denk ik, kan ook ander merk zijn) maar die past uiteraard alleen in een volvo...
Als je erover nadenkt is het wel een beetje raar dat er dan geen autostoeltjes zijn die achterstevoren rijden als het echt zoveel veiliger is.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:08 schreef jellyrose het volgende:
Beaker, ik heb geen tip, maar wij hebben ook de M speen geprobeerd (gebruiken de difrax S-fles), maar dan slurpt Ethan in minder dan 10 minuten z;n fles leeg en begint vervolgens heel zielig te huilen - lijkt wel alsof zijn zuigbehoefte dan nog niet bevredigd is.. we gebruiken nu dus weer de S speen en daar is hij nog steeds content mee (wij wat minder omdat het dan toch zo rond de 25-30 minuten duurt)
Ik ken alleen mijn eigen situatie, dus geen idee hoe het bij iemand anders gaat..quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:52 schreef appelsap het volgende:
K_P even een vraag hè.. ben wel benieuwd hoe dat zit bij tweelingen.
Slapen ze nou echt op dezelfde tijden? En hoe reageren ze op elkaar?
Daar was het me allemaal om te doen, natuurlijk, dat begrijp jequote:Op maandag 22 oktober 2007 22:22 schreef p_iglet het volgende:
Op het kdv vinden ze het prima dat Pepijn op zijn buik slaapt. Het is alleen niet gebruikelijk. Ook moet je een toestemmingsformulier invullen dat je je bewust bent van de risico's.
K-p ik trek het op zich prima, maar is wel gewoon vermoeiend, en met name mijn concentratie en studie vermogen lijd er onder.
Je zegt op zich niets raars met een flesvoeding voor om 23.00, maar dat geeft ook geen garantie dat hij dan langer slaapt.. En aangezien ik en ook mijn vriend VEEEEEL allergieen hebben (waaronder ikzelf een koemelkallergie) heb ik me eigenlijk voorgenomen dat Pepijn geen flesvoeding gaat krijgen. En dus borstvoeding totdat hij het niet meer nodig heeft.
Ja Pepijn gaat idd naar dat KDV in dat grote gebouw bij de van Stolberglaan. Nog super bedankt voor de tip!!! Je hebt nog steeds een kadootje voor je flensjes van me tegoed daarvoor
hihi ok, soms is het fijn om bestiging te krijgen dat Pepijn dus niet de enige is... Ik hoor om me heen een hoop mensen met bv kindjes van 3 maanden op 5!! voedingen die bijna het klokje rondslapen 's nachts.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:52 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, Devin zit op zo'n 6-7 voedingen per 24 uur. Die gebroken nachten zijn soms wel zwaar, maar ik durf er steeds minder goed over te praten. In het begin leek het alsof iedereen er begrip voor had, maar nu krijg ik steeds vaker (ook van vreemden) ongevraagd "advies": "Oh, slaapt hij nog steeds niet door? Dan moet je stoppen met BV en overstappen op flesjes, zul je zien hoe snel hij door gaat slapen."
Met als gevolg dat ik, om van die hele discussie af te zijn, nu soms tegen wildvreemden maar zeg dat hij inderdaad doorslaapt![]()
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:21 schreef Nijna het volgende:
Turbo-Tijn. Die wil zeker straks de kinderwagen duwen als de baby er is...
. Grote broer worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |