abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54074552
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:03 schreef Stiemie het volgende:
En wat doen jullie met jullie kindjes op de opvang? Hier liggen slaapzakken die ze kunnen gebruiken, maar ik twijfel toch of ik een eigen slaapzakje niet fijner vindt. Misschien ivm met overdragen van ziekten zoals waterpokken enzo? En er staan ook flessen voor algemeen gebruik. Linde heeft nu echter al 2x spruw gehad (niet van de opvang hoor, daar is ze nu pas aan het wennen) en ik weet dus ook niet of ik dat zo'n goed idee vind. Of ben ik nu gewoon overbezorgd?
Een eigen slaapzakje en flesje vind ik niet gek Stiemie maar volgens mij wordt een kind echt niet besmet met waterpokken via een slaapzakje.
Lis heeft een slaapzakje van het kdv en dat ligt in haar eigen mandje. En ze hebben ook flesjes voor de kindjes maar daar wordt hun naam op geschreven.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:14:26 #202
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54074960
Ik dacht aan waterpokken omdat ik dacht dat dat via het vocht uit de blaasjes werd overgedragen vandaar. Maar bv spruw kan wel toch? Daarom moet je alles toch op 60 graden wassen als je kindje dat heeft om zo herbesmetting te voorkomen? Of bijvoorbeeld hoofdluis. Nu liggen er volgens mij gewoon allemaal slaapzakjes in de slaapruimte waarvan ze er steeds willekeurig eentje pakken. Ze liggen dus niet in hun eigen kastje, dan zou ik het niet zo erg vinden inderdaad. Ik heb ook al naamlabeltjes bestelt zodat ik haar eigen flesjes kan meegeven. Vind ik toch een fijner idee

Jammer dat er in Amsterdam alleen nog een Prenatal in Osdorp en bij de Arena zit. Dat is vanaf mijn huis echt niet gunstig. Morgen dus eerst maar even naar de Hema.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stiemie op 21-10-2007 19:23:16 ]
pi_54075368
stiemie waar ik stage heb gelopen hadden de kindjes hun eigen bedjes met eigen namen erop.
bij ons werd het altijd gedaan als een kindje 5 dagen er was had hij/zij een eigen bedje maar wisselden de kinderen elkaar af dus bijv. kindje1 ma/ di/ wo en kindje2 do/vrij dan werden de bedjes op wo avond verschoond. zo werd er een planning gemaakt.
maar ook alle eigen knuffeltjes en alles werd in hun mandjes gedaan.

maar stiemie moeten jullie zelf een flesje inleveren voor het kdv of hebben zij een flesje?
want op een ander kdv waar ik stage liep moesten de ouders zelf flessen in leveren en die lieten ze daar. die kookten wij aan het einde van de dag uit. vandaar dat ik het vraag.
mama van 3 kids!
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:39:08 #204
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54075447
Nee ik hoef zelf geen flesjes mee te nemen. Al ga ik dat denk ik wel doen. Ben juist zo blij dat Linde eindelijk na weken van de spruw af is.
Ze gaat trouwens maar 2 dagen dus misschien deelt zij ook wel een bedje, dat zou kunnen. Heb ik bij het wennen en op bed leggen niet zo op gelet eigenlijk. Komende week gaat ze nog een keertje en dan wat langer. Anders zal ik het van de slaapzakjes ook nog eens beter navragen.
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:54:01 #205
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54075725
Bij Anna's kdv moeten we zelf een flesje (en speentje) meebrengen. Een slaapzak hebben ze daar. Anna slaapt altijd in dezelfde slaapzak in hetzelfde bedje. Alle kindjes hebben een eigen bed, ook als ze maar twee dagen per week komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:50:04 #206
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54076745
O ja speentjes hoef ik ook niet zelf mee te nemen. Die hebben ze daar ook. Vreemd zeg dat het bij elk kdv weer anders is
pi_54077130
moet zeggen dat ik speentjes en flesjes voor algemeen gebruik wel erg vreemd vind...

kinderen laten hun speen continue vallen enzo, dan weet je toch niet meer welke van welk kind is
jakkie!!
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:27:02 #208
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54077389
Ja, maar ook al geef je zelf een speentje mee, denk je nu echt dat een kind zijn of haar eigen speentje herkent?
Ze steken alles in hun mond hoor, als ze de kans krijgen, die kleine smurfen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:06:23 #209
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54078132
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:17 schreef DaviniaHR het volgende:
... lelijke groene in aanbieding voor 15,50
14,99. Erg lelijk, maar effectief. Anna kwijlt die dingen toch onder, dus wat kan mij het schelen, ze zitten meer in de was dan dat ze ze draagt!

Op ons KDV mag je ook zelf je fles meenemen (doe ik ook) en een speen moet je zelf meenemen. Slaapzakken, spuuglappen en andere zaken hebben ze daar. En gaat mee met de was daar. Ik hoef daar eigenlijk alleen mijn kind maar af te leveren.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:17:31 #210
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54078361
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:27 schreef Vivi het volgende:
Ja, maar ook al geef je zelf een speentje mee, denk je nu echt dat een kind zijn of haar eigen speentje herkent?
Ze steken alles in hun mond hoor, als ze de kans krijgen, die kleine smurfen.
Linde is pas 3 maanden dus die zal zich nog niet echt veel verplaatsen. En ik hoop dat de leidsters haar speen wel herkennen. Ik heb inmiddels 2 speentjes klaarliggen om mee te nemen en daar heb ik haar naam opgezet. De flessen heb ik ook allemaal 'gemerkt' dus dat gaat ook goedkomen. Trouwens heel handige site met plak- en strijklabels voor sit soort doeleinden: http://www.goedgemerkt.com/index.asp
pi_54084168
Ik werk op een kdv, de ouders nemen zelf een slaapzak mee, en ook heeft een kindje zijn eigen fles, meegenomen van huis.
Wb het slapen, op het hoofdgedeelte ligt een hydrofielluier die wordt verschoond na elk slaapje, zodat een kindje dus niet in kwijl van een ander kindje ligt....dat moet ook volgens de richtlijnen van de GGD, hygiene is heel erg belangrijk, dat zal op een ander kdv niet anders zijn neem ik aan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_54084299
Even wat anders, zag een programma op tv vorige week, ging over autostoeltjes, en hoe belangrijk het is om een autostoel tegen de rijrichting in te plaatsen. Dus niet alleen de maxi-cosi maar ook de autostoel...

Kopieren en plakken....

Tot de leeftijd van 2 à 3 jaar of 13 kg is het aangeraden kinderen te vervoeren tegen de rijrichting in. Dit geldt zowel voor zitjes die je voor- als achteraan plaatst!
Wanneer een baby in de rijrichting meerijdt (dit wil zeggen in dezelfde richting als de bestuurder), zal zijn hoofd bij een frontale botsing hard naar voren geslingerd worden. Zijn weinig ontwikkelde nekspieren kunnen onmogelijk verhinderen dat het hoofd naar voren schokt. Dit kan dodelijk zijn of leiden tot verlamming. Een baby heeft in verhouding een veel zwaarder hoofd dan een volwassene. Wanneer de baby met de rug tegen de rijrichting in (dus met het gezicht naar achteren) zit, wordt de impact van een schok verdeeld over de hele rug.
Plaats je kind niet te vroeg in een zitje in de rijrichting. Kan je kind zijn hoofd al rechthouden en rechtop zitten? Dit betekent nog niet dat je al kan overschakelen naar een zitje in de rijrichting.

De kans op letsel wordt met 90 procent verkleind door de stoel achterstevoren te plaatsen.....
Dus ik geloof dat wij dat maar gaan doen, maar waarom zie je dat nou nergens????
Hoe doen jullie dat (ouders van kindjes boven de 9 kilo)?
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:10:57 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54084758
Daar had ikidd iets over gelezen. Punt is dat ze in NL geen autozitjes verkopen die achterstevoren staan voor die gewichtsklasse. Er is er wel eentje van Volvo (denk ik, kan ook ander merk zijn) maar die past uiteraard alleen in een volvo...
Als je erover nadenkt is het wel een beetje raar dat er dan geen autostoeltjes zijn die achterstevoren rijden als het echt zoveel veiliger is.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54084946
Afgelopen weekend weer naar mijn ouders geweest met Chris, en zaterdag avond heeft mijn moeder voor het eerst op Chris gepast.. Vriendje en ik moesten beide naar een vrijgezellenfeest..
Ik had mijn moeder gezegd dat hij waarschijnlijk tussen 4/5 uur en tussen 7/8 uur een flesje zou willen, en dat ik dan zelf het flesje rond 2 uur wel zou doen.
Maar meneer had hele andere plannen. Pas rond half 6 werd hij wakker voor een flesje. Ik had 165 ml gezegd, maar meneer eiste daarna nog meer. Dus dat is 200 in totaal geworden.
En mijn moeder heeft hem om half 12 wakker gemaakt voor het 2e flesje. Zodat zij ook naar bed kon. En Chris werd pas weer om 8 uur wakker!!!
Dus niks geen jengeluurtje tijdens het avondeten, maar wel lekker doorgeslapen .. Dit was voor het eerst dat er zolang tussen 2 flesjes zit..
Vannacht was het ook half 7, 1 uur en 7 uur. Dus weer flinke stukken tussen de voedingen.
Vorige keer dat we bij mijn ouder waren ging Chris van 7a8 flesjes naar 6a7. En misschien nu wel naar 5a6...
Over 2 weken gaan we er weer heen, eens kijken wat er dan gebeurd.
pi_54084987
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Daar had ikidd iets over gelezen. Punt is dat ze in NL geen autozitjes verkopen die achterstevoren staan voor die gewichtsklasse. Er is er wel eentje van Volvo (denk ik, kan ook ander merk zijn) maar die past uiteraard alleen in een volvo...
Als je erover nadenkt is het wel een beetje raar dat er dan geen autostoeltjes zijn die achterstevoren rijden als het echt zoveel veiliger is.
Die verkopen ze wel hoor Mijn aanstaande ex schoonouders hebben er ook 2. Durf alleen niet te zeggen hoe ze eraan komen. Ja gekocht maar het is van een of ander onbekend merk dat weet ik wel. En ik vind ook dat kids die erin zitten niet lekker zitten. De benen zitten helemaal opgevouwen tegen de achterbank.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 22 oktober 2007 @ 11:07:45 #216
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54085685
Hoeveel voeding krijgt Chris per dag, Deepfreeze?

Ethan zit nu op 5 x 150 (normaal gesproken: 08.00/12.00/16.00/20.00/00.00) en hij moet morgen weer naar het cb, ik ben erg benieuwd hoe het met z'n groei gaat!

Vandaag is mams weer aan het werk.. aan de ene kant met heel veel zin, aan de andere kant toch met pijn in het hart
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_54085972
Chris schuift nog een beetje maar gemiddeld was het vorige week 3 x 135 en 3 x 165.

Zondagochtend was het even prut. Hij had steeds honger, maar hij had dan ook lang geslapen die nacht. Maar dat was in de loop van gisteren alweer goed.
Vanochtend 7 uur weer een 200 fles. En om half 10 werd hij weer wakker. Normaal geef ik hem dan al een 2e fles, maar vandaag heb ik hem wat laten jengelen. En hij is na een kwartier weer in slaap gevallen. En slaapt nu nog. Dus ik denk/hoop dat hij naar 5 x 165/200 kan deze week..
Hij mag (van het CB) tussen de 900 en 1000ml hebben (Chris was ander halve week geleden 6 kilo)
pi_54087145
Ik heb ff een vraag

Jet krijgt nu om de vier uur een voeding ( 200 cc ) maar ze drinkt sinds een aantal dagen de fles heel onrustig leeg Ze dronk nog steeds met een speen maat S en Nutriton erin voor het spugen, maar dan deed ze er drie kwartier over!
Nu zijn we twee weken terug overgegaan op een speen maat M en sindsdien doet ze zo maf! Heel boos word ze ..... iemand tips?
Daarnaast is ze ook heel kribbig als we haar wakker maken voor haar laatste fles --> = Jet dan! Moeten we daar nou mee? Van het CB mogen we pas gaan minderen met vijf en halve maand ..., maar dit is ook zo zielig

En.....ik heb vanmorgen een fruithapje gemaakt ( appel, peer, halve banaan ) ik kan haar toch best wat laten proeven ervan? Ze is nu vier maanden geweest. De rest heb ik in de diepvriezer gedaan, hoelang kun je dat dan bewaren?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_54087376
Beaker, hoeveel flessen heeft Jet, 4 of 5?
Waarschijnlijk vindt ze de speen niet prettig als ze er raar bij doet, toch een andere speen gaan proberen misschien?
Fruit wordt pas aangeraden vanaf 6 maanden. Je kan het een maand of 2 bewaren in de vriezer.
pi_54087495
Baeker, fruithapje is wel vroeg hoor! Ik zou hoe dan ook niet drie soorten fruit door elkaar doen. Als Jet er op reageert, weet je nog niet wat het geweest is.
Aanbevolen is, volgens mij: beginnen met groente en fruit na 6 maanden. met groente beginnen schijnt beter te zijn voor de maag (wortel enzo).

Ik gaf dan geen bv, maar hield wel een beetje dit (http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html) schema aan.
Eva en Maria
pi_54087664
Ze krijgt 5 voedingen Tegen mijn zus hebben ze gezegt dat het beter is om met fruit te beginnen dan met groente ..... ohhhwww....lastig!

Het is zo'n zelfde speen Appelsap alleen een M, ze word echt helemaal wild als ik de fles geef met die speen erop!
Dan maar terug naar de S en minderen Nutriton er doorheen doen?!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:08:58 #222
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54087697
Beaker, ik heb geen tip, maar wij hebben ook de M speen geprobeerd (gebruiken de difrax S-fles), maar dan slurpt Ethan in minder dan 10 minuten z;n fles leeg en begint vervolgens heel zielig te huilen - lijkt wel alsof zijn zuigbehoefte dan nog niet bevredigd is.. we gebruiken nu dus weer de S speen en daar is hij nog steeds content mee (wij wat minder omdat het dan toch zo rond de 25-30 minuten duurt )
Red de zeehond!
pi_54087738
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:08 schreef jellyrose het volgende:
Beaker, ik heb geen tip, maar wij hebben ook de M speen geprobeerd (gebruiken de difrax S-fles), maar dan slurpt Ethan in minder dan 10 minuten z;n fles leeg en begint vervolgens heel zielig te huilen - lijkt wel alsof zijn zuigbehoefte dan nog niet bevredigd is.. we gebruiken nu dus weer de S speen en daar is hij nog steeds content mee (wij wat minder omdat het dan toch zo rond de 25-30 minuten duurt )
Zoals jij het verteld zo gaat het hier ook! Zelfde fles, zelfde zielige huiltje dan maar terug naar de S maat!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54087876
Hier hebben ze gezegd als je met 6 maanden begint dat het niet veel uit maakt of je nou met groente en fruit begint. Lekker tegenstrijdig dan.
Beaker, als jij het idee hebt dat die laatste fles niet nodig is dan zou ik hem gewoon niet geven hoor. Zeker niet als je haar moet wakker maken en ze dan zo boos is.
Waarom moet je persee wachten tot 5,5 maanden? Is ze niet zwaar genoeg? Of omdat dat gewoon volgens het 'boekje' is?
Ik ben hier met 3 maanden overgegaan op 4 flessen en toen vonden ze het allemaal prima. Als je kind het er goed/beter op doet dan moet je het vooral doen ze zeiden ze. Ook al is dat dan wat eerder (of later zou ook nog kunnen natuurlijk) dan gemiddeld.

Heb net zelf het consultatiebureau maar weer gebeld, nog een 0900 nummer ook. Het dossier van Damian was nog niet doorgestuurd. Ik had eigenlijk met 7,5 maanden weer langs gemoeten. Nu door de verhuizing gaan we in onze nieuwe woonplaats pas met 9 maanden (op 1 week na) weer langs en dat is dan eigenlijk de 7,5 maanden afspraak. Hoe lossen ze dat op met de 9 maanden afspraak? Die zou dan eigenlijk een week of misschien 2 later geplanned moeten worden maar dat lijkt me vrij onmogelijk, aangezien ik zelf anderhalve week geleden gebeld heb om een afspraak te maken voor de 7,5 maanden en ik kan dus pas 14 november terecht.
Marit, jij weet dat vast wel?
pi_54087950
Beaker, ik ben niet zo into de difraxflessen maar je hebt van difrax toch ook een 1,2,3 speen?
Ik had in het begin ook een fles van difrax en had toen een 1,2,3 speen geloof ook van difrax, Misschien dat dat wat is? Dan heb je 3 verschillende grootte van gaatjes en mocht het dan te snel gaan dan kan je hem een standje lager zetten en andersom ook. Want zo te horen zit in de S-speen een heel klein gat en in de M-speen een veel groter gat en gaat dat dus te snel in 1 keer.
Of past dat niet op de fles die je gebruikt?
pi_54088282
Dit is zeg maar het eetschema van Jet

7.30 uur eerste fles
11.00 uur tweede fles
15.00 uur derde fles
19.00 uur vierde fles
23.00 uur vijfde fles = ...

Ik denk dat het gaat volgens het boekje.... Ze weegt nu 6500 gram en is 65 cm lang dus volgens mij niet te ligt
Difrax heeft wel van die 3 standen spenen geloof ik Ga gelijk straks kijken!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54089213
Heb hier een boekje van het CB (babyvoeding 0 tot 12 maanden) en daar staat in dat baby's vanaf 4 maanden 800 tot 1000 ml nodig hebben. En op de site van de GGD staat het ook klik
Dus in principe zou je wel overkunnen naar 4 voedingen als ze alles dan ook echt opdrinkt. En er staat vanaf 5 maanden kan je op 4 voedingen over gaan.
Je moet gewoon zelf doen waar je je goed bij voelt. Je hoeft het advies van het CB natuurlijk niet op te volgen.
Wat je ook zou kunnen proberen is de laatste fles op een andere tijd geven, misschien is ze dan wel vriendelijk.
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:38:35 #228
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54091670
Beaker, ik geef Anna ook al groente en fruit om aan te wennen. Worteltjes, banaan, boontjes, peer doen het goed. Bloemkool wat minder. ik geef het wel apart, om te kijken wat ze aankan en wat niet. Van het cb mocht dat gewoon al hoor. Ook al hoor je vaak 6 maanden.
Denk dat Anna ook toe is aan 4 flessen want de ochtendfles, daar moet ik haar voor wakker maken en drinkt ze maar 90 cc op. Dus de avondfles vervroegen en dan maar helemaal weglaten.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_54092571
Beaker....ik had hetzelfde eetschema, dat is het volgende geworden.

fles, fles, fruithapje, fles, fles.

Rond 15.00 uur fruithapje en een half uur, drie kwartier later de fles. Dan slapen ze vanaf een uur 17.00 tot een uur of 19.00. Dan in bad en het laatste flesje rond 20.00 uur. Misschien een idee om ermee te starten ? Voordat het echt werkt, ben je zo weer een weekje verder...of 2...

Good luck !
pi_54092909
K_P even een vraag hè.. ben wel benieuwd hoe dat zit bij tweelingen.
Slapen ze nou echt op dezelfde tijden? En hoe reageren ze op elkaar?
pi_54093665
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:52 schreef appelsap het volgende:
K_P even een vraag hè.. ben wel benieuwd hoe dat zit bij tweelingen.
Slapen ze nou echt op dezelfde tijden? En hoe reageren ze op elkaar?
Ik ken alleen mijn eigen situatie, dus geen idee hoe het bij iemand anders gaat..

Ze slapen inderdaad op dezelfde tijden, dat wil zeggen ze gaan tegelijkertijd het bed in. De 1 valt soms sneller in slaap dan de ander, natuurlijk worden ze ook niet precies op het zelfde tijdstip wakker. Soms gaat de 1 eerder het bed uit, dan de ander en soms weer tegelijkertijd. Er zit tijdtechnisch niet veel tussen.

Ze hebben tot nu toe geen last van elkaar met inslapen of zoiets. Soms ligt de 1 keihard te gillen terwijl de ander slaap...Vanmiddag was Pien compleet uit haar dak aan het gaan, Floor schrok enorm..dus dat werd ook brullen.

Ze krijgen elkaar nu goed in de gaten. Ze lachen naar elkaar, zitten veel aan elkaar te friemelen en houden elkaar continu in de gaten. Ze liggen naar elkaar te kijken als ze nog lekker in bed liggen, vooral 's ochtends is het een feestje om die 2 uit bed te halen. Dat gekir/gedraai en gelach naar elkaar en naar mij
pi_54093979
K_P dat klinkt wel heel mooi
Fake it till you make it...
pi_54095354
idd kp, wat nijna zegt

beaker, wij hebben dat met Meike ook gehad, toen hebben we uiteindelijk de laatste fles laten vallen en dan die van 19.00 uur iets later proberen te geven. Dat ging meteen goed.
Ze sliep er ook veel rustiger door.
pi_54096695
K_P, wat is het gezellig voor die meiden, zo hebben ze altijd een speelkameraadje in de buurt!

Chris heeft net zijn 5e flesje achter de kiezen (7.00, 11.30, 15.00, 16.30, 20.30). Eigenlijk 4, want die van 3 uur was maar eentje van 60 ml, vooral de troost. Voor die van 20.30 hebben we hem ook uit bed geplukt. Straks rond 11 uur nog eens zodat hij zo vol mogelijk de nacht in kan. Dus hij kan nu hopelijk echt over naar 5 flesjes. Chris heeft ook veel geslapen vandaag, en niet eens gejengelt tijdens etenstijd. Een redelijk rustig dagje dus (op 15.00 uur na). Het geeft in ieder geval hoop op langere nachten
pi_54096963
K-P wat leuk en gezellig klinkt dat bij jou!!

Zucht al die babietjes op 4 of 5 voedingen en langere nachten, jaloers!!

Ik weet dat je borst en flesvoedingkindjes niet mag vergelijken, maar dat lieve spookje hier zit nu na ruim 3,5 maand nog op 7-8 voedingen per 24 uur, dus ook 's nachts zo om de 3-3,5 uur. En vooral in combinatie met een heel druk studieprogramma deze maand begint me dat nu toch op te breken en gaat dat helaas ten koste van mijn studie vrees ik...
Pepijn is ineens van de vaak kleine beetjes en drinkt ineens soms maar 90 of 100ml per voeding ipv voorheen 140-150.. erg irritant. Geen idee hoe ik hem kan sturen naar vaker grotere voedingen.

Vandaag weer wezen wennen bij de kinderopvang. Is erg goed gegaan vandaag, Eerst lekker lang wakker gebleven, gespeeld en rond gekeken naar de andere kindjes, en daarna 2 uur geslapen.
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:53:27 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54097285
P_iglet, wat zeiden ze op het kdv over dat Pepijn op zijn buik slaapt?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54097322
Jeetje P_iglet..wat houd je dat goed vol zeg. Mijn complimenten ! Trek je het een beetje ? Zou je voor je eigen nachtrust niet een flesvoeding willen doen om 23.00 uur of zoiets, of zeg ik nu hele rare dingen ?En is Pepijn naar dat KDV in dat grote gebouw naast TNT post ?? Bij de van Stolberglaan ?
pi_54098070
Op het kdv vinden ze het prima dat Pepijn op zijn buik slaapt. Het is alleen niet gebruikelijk. Ook moet je een toestemmingsformulier invullen dat je je bewust bent van de risico's.

K-p ik trek het op zich prima, maar is wel gewoon vermoeiend, en met name mijn concentratie en studie vermogen lijd er onder.
Je zegt op zich niets raars met een flesvoeding voor om 23.00, maar dat geeft ook geen garantie dat hij dan langer slaapt.. En aangezien ik en ook mijn vriend VEEEEEL allergieen hebben (waaronder ikzelf een koemelkallergie) heb ik me eigenlijk voorgenomen dat Pepijn geen flesvoeding gaat krijgen. En dus borstvoeding totdat hij het niet meer nodig heeft.

Ja Pepijn gaat idd naar dat KDV in dat grote gebouw bij de van Stolberglaan. Nog super bedankt voor de tip!!! Je hebt nog steeds een kadootje voor je flensjes van me tegoed daarvoor
pi_54098284
Ik ben wel helemaal verlief op mijn kleine ventje. Die nu heerlijk bij papa onder de douche in de tummytub met zijn badeendjes zit te spelen. En die vanmiddag zijn oogjes uitgekeken heeft in de bibliotheek. Hij kan echt gefascineerd kijken naar een prentenboekje als dat voorgelezen wordt. Zo leuk
Wat hij doet het super!! Het is alleen een supereigenwijs, druk, ventje dat gewoon vaak wil eten. Kortom hij lijkt op zijn papa en mama
pi_54103658
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:22 schreef p_iglet het volgende:
Op het kdv vinden ze het prima dat Pepijn op zijn buik slaapt. Het is alleen niet gebruikelijk. Ook moet je een toestemmingsformulier invullen dat je je bewust bent van de risico's.

K-p ik trek het op zich prima, maar is wel gewoon vermoeiend, en met name mijn concentratie en studie vermogen lijd er onder.
Je zegt op zich niets raars met een flesvoeding voor om 23.00, maar dat geeft ook geen garantie dat hij dan langer slaapt.. En aangezien ik en ook mijn vriend VEEEEEL allergieen hebben (waaronder ikzelf een koemelkallergie) heb ik me eigenlijk voorgenomen dat Pepijn geen flesvoeding gaat krijgen. En dus borstvoeding totdat hij het niet meer nodig heeft.

Ja Pepijn gaat idd naar dat KDV in dat grote gebouw bij de van Stolberglaan. Nog super bedankt voor de tip!!! Je hebt nog steeds een kadootje voor je flensjes van me tegoed daarvoor
Daar was het me allemaal om te doen, natuurlijk, dat begrijp je
Fijn dat het daar naar je zin is !

Ik snap je heel goed wat betreft de flesvoeding! Ook nog eens koemelkallergie..poeh...kan je Pepijn daar al op laten testen ??
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:09:36 #241
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54104386
Kan iemand mijn baby vertellen dat je niet alles tegelijk hoeft te kunnen?
Meneer ging vorige week staan, hartstikke goed natuurlijk.. Maar je hoeft niet ook meteen de hele box door te stappen, een handje los te laten om te gaan zwaaien als je staat, oversteken van knie naar tafel (of boxrand naar boxrand) hoeft ook nog niet.. en stappen in de box terwijl je maar een hand vasthebt al helemaal niet!

Sprongetjes zijn prima, maar dit is wel een beetje heel erg veel tegelijkertijd hoor.

Maar goed dat ie nog vaak genoeg op z'n luierkont valt.. kan ik nog troosten als ie verkeerd terecht komt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:52:06 #242
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54105029
Jeetje, wat veel ontwikkelingen van Tijn in een week tijd!
Hij hoeft nog geen ruimte te maken voor de nieuwe baby, voorlopig ben je toch nog wel even zwanger?Misschien moet je hem dat maar vertellen, dat hij nog rustig aan mag doen. Zo snel als dat hij is zal hij dat vast wel begrijpen

P_iglet, Devin zit op zo'n 6-7 voedingen per 24 uur. Die gebroken nachten zijn soms wel zwaar, maar ik durf er steeds minder goed over te praten. In het begin leek het alsof iedereen er begrip voor had, maar nu krijg ik steeds vaker (ook van vreemden) ongevraagd "advies": "Oh, slaapt hij nog steeds niet door? Dan moet je stoppen met BV en overstappen op flesjes, zul je zien hoe snel hij door gaat slapen."
Met als gevolg dat ik, om van die hele discussie af te zijn, nu soms tegen wildvreemden maar zeg dat hij inderdaad doorslaapt

Ik heb een paar haren op Devin's hoofdje ontdekt die nooit zijn uitgevallen!
Eerst dacht ik dat het er een van mij was (valt al een poos met bossen tegelijk uit) maar toen ik eraan trok bleek hij vast te zitten. En daarnaast nog een paar: lange, iets rossige haren van 4 cm lengte
.... met gevoel voor drama....
pi_54105171
hihi dat kadootje komt er echt wel hoor k_p heb het nu nog even druk. Na 2 november iets meer rust in de tent. Ik pm je wel
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 09:52 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, Devin zit op zo'n 6-7 voedingen per 24 uur. Die gebroken nachten zijn soms wel zwaar, maar ik durf er steeds minder goed over te praten. In het begin leek het alsof iedereen er begrip voor had, maar nu krijg ik steeds vaker (ook van vreemden) ongevraagd "advies": "Oh, slaapt hij nog steeds niet door? Dan moet je stoppen met BV en overstappen op flesjes, zul je zien hoe snel hij door gaat slapen."
Met als gevolg dat ik, om van die hele discussie af te zijn, nu soms tegen wildvreemden maar zeg dat hij inderdaad doorslaapt
hihi ok, soms is het fijn om bestiging te krijgen dat Pepijn dus niet de enige is... Ik hoor om me heen een hoop mensen met bv kindjes van 3 maanden op 5!! voedingen die bijna het klokje rondslapen 's nachts.

Ik heb het geluk denk ik, dat een hoop mensen weten van mijn koemelkallergie en het voornemen om dus nooit flesvoeding te geven. Ik krijg over het algemeen alleen maar respectvolle opmerkingen van "Dan ga je vast over het jaar heen, jeetje wat knap".
Verder zeg ik meestal niet dat hij niet doorslaapt, maar formuleer het anders. Ja hij slaapt prima door, van ongeveer 22.00-8.00, alleen wil hij wel tussendoor graag nog 2x een hapje eten. Dat voorkomt idd van die zeurende reactie. Mensen snappen niet dat je geen zin hebt in die discussie en vast goedbedoelde opmerkingen over volledig overstappen op flesvoeding.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:03:36 #244
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54105220
p_iglet, ik verhuis even naar BV.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:18:04 #245
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54105441
kleine troost.. Saskia was een maand of 8 toen ze voor het eerst een nachtje doorhaalde
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54105493
Turbo-Tijn . Die wil zeker straks de kinderwagen duwen als de baby er is... . Grote broer worden.
Fake it till you make it...
pi_54106994
Goed zo Tijn

Kersjes ik formuleer het net als P_iglet. Baby's met spenen worden ook vaak wakker 's nachts, willen hun speen hebben en slapen weer verder. Dat wordt vaak al doorslapen genoemd. Dus een baby die alleen even een slokje bv wil en meteen weer verder slaapt, slaapt ook door.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:25:30 #248
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54107535
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:21 schreef Nijna het volgende:
Turbo-Tijn . Die wil zeker straks de kinderwagen duwen als de baby er is... . Grote broer worden.
Grote broer worden, klinkt zo mooi

Ethan heeft 2 minuten gehuild na z'n 2e prikjes sessies vanochtend en begon toen weer lief te lachen en brabbelen naar de cb arts

Qua motorische / fysieke ontwikkeling is hij blijkbaar erg rap (al omrollen, dingen bewust vastpakken en dat soort dingen), maar ze merkte wel op dat hij weinig interesse had om haar aan te kijken of haar te volgen als ze heen en weer bewoog. Nu weten wij wel dat hij dat thuis best doet, maar ook ik (manlief niet) twijfel soms of hij dat op z'n gehoor doet of daadwerkelijk rondkijkt. Helaas is beperkt zichtvermogen nogal moeilijk vast te stellen bij zo'n jonge baby en we hoeven ons zeker nog niet echt zorgen te maken omdat hij iig wel op licht/donker reageert, maar toch..

Oh.. en hij mag als hij niet slaapt liever niet meer op z'n rug liggen omdat z'n hoofd al behoorlijk plat is, maar als we 'm op z'n buik leggen dan rolt meneer zich luid protesterend (gaat ongeveer zoals dit: *flip*)terug Dus daar moeten we nog maar iets op verzinnen.
Red de zeehond!
pi_54107816
Jellyrose een babysleeper heeft hier gewerkt om de afvlakking te verhelpen en combi met een fysiotherapeut. Staan ook op marktplaats.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:55:52 #250
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54108051
Thx voor de tip Bedoel je deze of zo'n matje waar hij dan tussen blijft liggen?

Red de zeehond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')