abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53401137
Vervolg van: Het grote kleine babietjes topic deel 122

Babietjes:

10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

er was nog geen nieuw deeltje geopend dacht ik
Anders mik hem maar weer dicht...

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 08-10-2007 17:52:01 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † zondag 23 september 2007 @ 12:11:56 #2
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_53401722
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Slaapmeisje, Milo krijgt dus nog 4 flessen? Ik heb Meike al een tijdje op 3 flessen....
Vreemd dat cb's ook weer verschillende dingen adviseren. Ik moet dinsdag weer heen met Meike, ze is vast wel flink gegroeid, als ik zie wat ze allemaal eet!! Werkelijk, een heel potje fruit (of 2 stuks vers) een heel potje groente (vers wil ze niet!) yoghurt, flessen, liga, broodkorst....waar laat ze het allemaal!!
Wat heerlijk dat Meike zo lekker eet Karin! We hebben het advies gekregen van het cb om Milo voorlopig op 4 flessen te houden omdat hij zijn groeicurve nog meer gezakt is t.o.v. de vorige keer. Hij beweegt wel als een gek, tijgert het hele huis door, klimt op of over papa en mama, trekt zich tot staan op in de box en loopt sinds 2 dagen al een beetje langs de rand van de box. Qua ontwikkeling zit het dus wel goed mot hem, het is alleen een beetje een mager menneke.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 23 september 2007 @ 12:55:27 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53402759
Tristan

En voor ons ook de laatste weken in het babytjestopic.... Dat ging snel!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 23 september 2007 @ 16:17:13 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53408711
Fles extra is niks mis mee hoor, Slaapmeisje

Tijn heeft het helemaal door.. Het aller-allerleukste wat je kan doen is een stukje tijgeren, vervolgens op je billen gaan zitten en in je handen klappen met een heel trots hoofd Ondertussen een beetje gezellig enthousiast kraaien zodat iedereen naar je gaat kijken en zich trots over je uitspreekt.
Indien niet het gewenste effect wordt bereikt, probeer je het geheel overnieuw waarbij je naar een ander plekje tijgert dat hopelijk meer in het zicht is

Nou dat truukje om te gaan staan nog doorkrijgen.. z'n voeten schieten steeds tussen de spijlen van de box door
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53411167
Slaapmeisje, mooi dat Milo zich zo snel en goed ontwikkelt, en als hij dan een extra fles nodig heeft....so what?!

Aaaaaah Rockabella, jullie gaan ons hier ook al snel verlaten? (ff gecheckt, 2 nov dus)
Gaat idd snel! Maar we zien Brent ook nog weleens voorbij crossen in het fototopic toch?

ET, grappig zoals Tijn doet, handjes klappen.....so sweet

Meike heeft een slaapdag vandaag, uitgeslapen tot 10.00 uur en vervolgens steeds na het slapen anderhalf uur wakker en dan weer flink in de oogjes wrijven....dus weer naar bed! Ze had gister heel weinig geslapen dus moet ze nu bijtanken!
  zondag 23 september 2007 @ 19:24:54 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53412829
Vandaag met Anna een middag met mijn collega's gehad. Lekker buiten. Anna vond het allemaal prachtig en iedereen Anna natuurlijk ook! Lekker lachen en brabbelen. Heerlijk hoor.

Met mij gaat het iets minder goed. agv de bevalling heb ik wat gyneacologische complicaties waar ik nu pas achter ben. dus moet ik binnenkort terug naar de gyn. Best balen hoor.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 23 september 2007 @ 20:26:05 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53414321
Oeh, Memmel, hopelijk is het niets ernstigs

Ik zie net de OP, en de papa van Eli is PhysicsRules. Mag hij er ook bij?

Gister heeft Eli voo het eerst (en hopelijk doet hij het niet vaker) zoveel gepoept dat het tot onder zijn oksels zat!!! Lang leve het back-up pakje in de luiertas
Heb hem vandaag even extra goed onder handen genomen in bad

Verder is hij nu lekker aan het mopperen Ga dus maar kijken of we hem kunnen troosten.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 23 september 2007 @ 21:07:06 #8
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53415313
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:26 schreef DaviniaHR het volgende:
.... (en hopelijk doet hij het niet vaker) .....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 23 september 2007 @ 23:09:21 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53419597
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:28 schreef milagro het volgende:

[..]

mijn jongste zoontje deed dat destijds ook, Viev, als ik huilde bij een zielige film of au! riep, mij zijn speen geven

met 2 jaar (hij dus, niet ik ) liepen we eens in de V & D, hoort hij een kindje roepen "mamaaaaaaaa??" , rent hij met een bezorgd gezicht naar dat kindje toe, wijst naar mij en zegt "mama is daar!"

zo begaan, hè met alles en iedereen
Lief Milagro

Als hij nu dan maar niet denkt dat de vriendin van zijn beste vriend ook zijn vriendin is dan
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53424741
ai Memmel, dat is balen dat je weer naar de gyn moet.....
Als je erover wilt praten, er is ook een "hoe gaat het met de moeders?"topic.

Mooi is dat he, pronken met je dochter! Weet er alles van!!!

Hihi Davinia, tja soms is het echt een vloedgolf wat eruit komt......
Had het laatst met Meike savonds, ze had de fles gehad, half in slaap, ruik ik ineens iets (rara wat zou dat zijn?) dus even verschonen, ja hoor, halverwege de rug....dus toen konden we het hele verkleedfeestje weer opnieuw beginnen....dat vond Meike toch leuk....ahum

Trouwens, vinden jullie kindjes ook allemaal zo erg als ze een truitje aanmoeten? Als ik Meike een romper of truitje oid aandoe dan schreeuwt ze alles aan elkaar. Ben ik klaar dan is het meteen over!
Soms denk ik weleens dat er iets aan haar arm niet goed is ofzo, maar dan zie ik haar weer bezig in de box met het volle gewicht op de armpjes....dus dat valt dan ook wel weer mee.
Probeer haar al op alle mogelijke manieren af te leiden, maar tot nu toe weinig succes
pi_53425022
Oh, mag Devin ook in de lijst?
Hij is geboren op 14 juni 2007 en zijn 2e naam is Logan.

Davinia, hoe vaak op een dag poept Eli nu ongeveer?
Bij Devin is dat meestal 4 of 5 keer.
Als hij dan al een tijdje geen poepluier gehad heeft, en de eerstvolgende dus best scary kan zijn, dan stop ik af en toe een nappy liner in de luier.
Een soort inlegje waardoor de luier meer kan absorberen en minder snel overstroomt.
Overigens nog altijd geen garantie voor vlekkeloze kleding, soms zit hij nog geen uur na de verschoning al tot z'n oksels onder de poep...

Tip: zorg naast extra kleding ook altijd voor plastic zakjes in de luiertas, om de vieze kleertjes in te doen.
.... met gevoel voor drama....
pi_53425136
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Trouwens, vinden jullie kindjes ook allemaal zo erg als ze een truitje aanmoeten? Als ik Meike een romper of truitje oid aandoe dan schreeuwt ze alles aan elkaar. Ben ik klaar dan is het meteen over!
Soms denk ik weleens dat er iets aan haar arm niet goed is ofzo, maar dan zie ik haar weer bezig in de box met het volle gewicht op de armpjes....dus dat valt dan ook wel weer mee.
Probeer haar al op alle mogelijke manieren af te leiden, maar tot nu toe weinig succes
Ja hier ook! Wat ik vaak doe is Elise op d'r buik d'r romper en truitje aan doen, dan is er niets aan het handje.
  maandag 24 september 2007 @ 09:58:41 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53425362
Het lijstje is weer aangevuld.
  maandag 24 september 2007 @ 10:04:07 #14
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53425450
Eli poept eigenlijk heel erg weinig. Veel natte scheten. Net wel weer een goed gevulde luier, dus morgen of overmorgen wrs weer. Het schijnt dat kinderen op bv dagen zonder ontlasting kunnen en dat dat helemaal niet erg is. Iedere luier is volgepiest en tijdens het verschonen is het ook een kunst om de kamer zo goed mogeljk af te bakenen (lang leve hydrofiel washandjes), dus hij krijgt wel genoeg binnen.

Ik had nog nooit gehoord van een nappy liner. Waar kan je dat krijgen?
Plastic zakje zit idd al in luiertas!

Bij Eli hangt het ervan af of hij honger heeft. Nu verschonen we hem halverwege of na een voeding, want anders hebben we hier idd de sirene aan staan Hij wordt ook erg stil als hij lekker zijn washandje aan het volpiesen is. Dus dat is altijd verdacht, als hij eerst aan het brullen is en dan opeens stil wordt. Gauw het washandje ontroleren anders word je nat

Al vind ik wel dat hij veel spuugt. Kan dat geen kwaad? Dat hij zoveel spuugt dat er niet genoeg binnen blijft? Hij komt wel braaf na 3 uur, niet eerder, maar toch...
pi_53426820
Viev, ik vind het echt superbijzonder dat Dean jou zo troost!

Oh, en qua filmpje, gisteren zei hij geen "Oppoppoppo".
Overigens ook al een hele poos geen "mama" meer.
Ontaard kind.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 24 september 2007 @ 12:56:34 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53429972
Soms vinden ze ineens een nieuw woord uit Moonah, en dat "is" het dan helemaal, en dan ineens weer niet

Dean zei ook ongeveer een week geen mama meer, terwijl ik het net zo leuk vond, en gisteren ineens wel weer. Ik denk dat ze dan misschien iets anders aan het leren zijn ofzo?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53431245
wat gaan Dean en Tijn snel.

davinia hier ging het met bv altijd goed. het lag hier puur aan de luiers zelf als het mis ging.
maar hopelijk gebeurt het je niet weer
mama van 3 kids!
  maandag 24 september 2007 @ 14:04:31 #18
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53431515
Ik heb van die geurende luierzakjes bij de Etos gekocht. Dan kan ik tenminste ook bij anderen een poepluier weggooien zonder mijn oren van mijn kop te schamen...
Deze week in de aanbieding, trouwens...
pi_53431875
*check...gaat plastic zakjes in luiertas doen!*

hier sinds een week weer 'snachts wakker :-(
eerst eens rond half 6...toen paar keer 5uur en vanmorgen 4:15uur !!!!
Met speentje is ze wel meteen weer stil en slaapt ze wat verder, op die manier rekken we het qua fles tot half 7.
Maar...tips iemand !?
Zou ze overdag te veel slapen?
Is het slim om na de fles van 18:30 haar langer op te houden zodat ze niet al om 19:30 aan de nacht begint? Nu geven we haar tegen half 11 de laatste fles (slaapt ze gewoon door)
Ze is nu wel verkouden, misschien dat ze vooral wakker wordt van een hoestprikkel ofzo...
maar fijn is het niet !
pi_53432169
Wat leuk zeg al die lieve verhalen over baby's.

XXXKarinXXX hier is een nieuwe trui of romper aantrekken ook een ramp. Heb ook al eens gedacht dat er iets met Linde's armpjes was omdat ze zo aan het schreeuwen is wanneer ze haar armpje door een mouw moet halen. Maar op andere momenten is er niks mis met haar armpjes dus het zal wel meevallen.

Memmel die zakjes hebben we hier ook. Scheelt inderdaad een heleboel als je dan eens een flink gevulde luier bij iemand in de prullenbak moet gooien.

Helaas geen tips Marit. Linde krijgt hier meestal tussen 11 en 12 de laatste fles en dan gaat ze in bad. Daarna lekker insmeren met olie en in de pyama. En dan vervolgens de wieg in. Ze slaapt dan door tot een uur of 7. Afgelopen zondag zelfs tot half 9. Misschien anders toch eens proberen om haar wat langer op te houden?

Linde is nu trouwens 2 maanden oud en ze krijgt morgen haar eerste prik. Zijn er nog dingen om dit voor haar (en haar mama) wat minder vervelend te maken? Ik begreep dat ik een nat washandje mee kon nemen om op de prikplek te leggen en dat ik haar na die tijd een paracetamol-zetpilletje kon geven. Verder nog tips?
pi_53432395
Stiemie ik zou niet standaard een zetpilletje geven hoor. Kaith heeft alleen maar gereageerd op de prikken door veel te gaan slapen erna en meer niet. Dus ik zou het even aankijken na het prikken zelf.

Marit misschien toch inderdaad overdag wat minder slapen of nu gewoon door de verkoudheid inderdaad.

Hier ook de zwitsalgeurbuiltjes vastgeplakt in de deksel van de luieremmer. Ook al leeg je het iedere dag toch hangt er een vaag luchtje als je er een nieuwe volle luier in doet.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53432615
Mibos, de zetpilletjes heb ik inderdaad ook alleen maar alvast voor de zekerheid in huis gehaald. Hoorde namelijk van een vriendin dat haar man 's nachts een ritje naar de nachtapotheek moest maken voor de zetpilletjes na de prik. Ik hoop maar dat Linde net zo reageert als Kaith en alleen maar wat extra gaat slapen. Kijk er in ieder geval niet echt naar uit want het lijkt me zo zielig...
pi_53432833
Ah oke ik snap het...

Hier 18 oktober voor de 4e serie. Ik ben benieuwd of ze nu ook weer reageert door extra te gaan slapen.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 24 september 2007 @ 15:29:12 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53433497
Marit, volgens onze kraammevrouw draait de baby het dag- en nachtirtme om al hij/zij overdag niet vaak genoeg drinkt. Dus overdag minder lang tussen twee voedingen, dan zou ze 's nachts langermoeten slapen... Succes!
  maandag 24 september 2007 @ 16:47:01 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53435669
Marit, wij hadden hetzelfde met Anna, ik hou het op de 19 weken sprong en de aanloop daarnaar toe. Anna slaapt nu al weer wat langer, dus het lijkt de goede kant weer op te gaan.
Ik geef haar sinds kort ook rijstebloem in de laatste fles, daar slaapt ze ook lekker op!

Stiemie: maak je niet te druk. Grote kans ook dat ze er gewoon veel van slapen. Het is even vervelend, maar ze zijn het zo weer vergeten hoor!

Morgen ook weer naar het cb. Voorlopig laatste prikken (to 11 mnd). Ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')