abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:52:12 #101
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53968368
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 13:45 schreef Stiemie het volgende:
...Marit het vreemde is juist dat ze hiervoor altijd nog rond 10 uur / 11 uur 's avonds een fles kreeg en dat ze toen juist niet doorsliep. Dan was ze vaak al om half 5/ half 6 's morgens wakker. Nu hebben we haar eens niet wakkergemaakt voor die laatste fles en dus sliep ze lekker door. ....
*giet direct de 23 uur fles door de gootsteen en wacht lekker af*
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53968642
Succes met de doorslapende of juist niet doorslapende kindjes...

Hier een dametje met denk ik de vijfde of zesde ziekte. Haal haar net uit bed en ze heeft allemaal vlekjes op haar romp en in haar nekje... Zijn nu al vanaf vrijdag met af en toe hoge koorts aan het rommelen.

Straks maar even de huisarts bellen gaat.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53968688
Stiemie,
stel nou dat ik dat doe vanavond (klinkt zééééér aantrekkelijk )
en madam wordt vannacht wel wakker?
wat dan?? wel of niet alsnog een flesje?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:11:45 #104
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53968774
Dan mogen we Stiemie bellen, komt die de fles doen!!

Mibos: spikkeltjes is zesde ziekte, grote vlekken overal behalve romp is vijfde ziekte: en een gezicht alsof je er een klap op hebt gegeven zo rood. Maar als je het niet zeker weet: gewoon even laten checken ja. Ze doen er dan wel niets aan, maar toch..
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_53968817
stiemie, deal ?
pi_53969266
Och die Damian, helemaal finaal uitgeteld, lekker hoor
Maar slaapt hij dan extra lang smiddags?
Meike redt dat nog lang niet. vaak nog 3 slaapjes overdag.

De laatste nachten is het erg gezellig NOT
Meike is vanaf donderdag elke nacht anderhalf uur wakker geweest, en dan totally overstuur.
Vind het moeilijk om te zien waar het nou aan ligt, is het dat verstopte neusje, of wil ze aandacht?
We hebben haar vannacht ook een poos laten huilen, maar er komt ook geen rustig moment, ze blijft aan 1 stuk door huilen, ze wil gewoon niet liggen, haal je haar eruit dan heeft ze praatjes voor 10. Maar leg je haar iets achterover dan is het alweer mis. ze is uiteindelijk dan ook zittend op mijn schoot in slaap gevallen.
Ik vind het erg moeilijk te bepalen hoe we hiermee aan moeten.
Ze is ook snotverkouden, dus daar kan ze ook last van hebben..... aan de andere kant, als je haar optilt is het weer goed.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53969314
Ja daarom ga ik ook voor de zekerheid even bellen. Ze kunnen er toch niets aan doen en een poepbroeken die ze produceert mijn hemel... Vanmorgen zaten we samen om kwart over acht al beneden te ontbijten en toen was Kaith al schoongepoetst onder de douche, bed verschoond en de was al in de wasmachine...

En nu net weer alles eronder maar ze is nog steeds heel vrolijk en niet ziekjes. Eet en drinkt nog steeds heel goed gelukkig. Wel blijven we morgen maar lekker thuis. Zouden een dagje uit gaan maar dat vinden wij allebei niet fijn met een koortsig kindje. Komt een ander keertje wel...
pi_53969354
Karin oorontsteking? Hier bleek Kaith ook oorontsteking te hebben toen ze drie nachten zittend heeft geslapen en omdat ze verkouden is kan dat makkelijk toch? Staat allemaal met elkaar in verbinding...

Is het misschien honger of niet? Hier kwam Kaith ineens ook weer voor nachtvoeding en die hebben we toen twee nachtjes gegeven en toen was het weer over. Was tijdens een sprongetje...
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:59:06 #109
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53969730
Mibos, als ze vlekjes heeft is de ziekte eigenlijk al zo goed als voorbij Ze heeft dan eigenlijk geen koorts meer en is dan weer de oude (op de speldeprikjesvlekjes na). Over een paar daagjes zijn die ook wel weg.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53969826
Karin, misschien vindt ze het liggend niet fijn omdat ze dan niet goed kan ademen? Als ik verkouden ben heb ik er liggend ook meer last van dan zittend. Maar als ze zoveel praatjes heeft ga je inderdaad denken dat ze het om de aandacht doet.
Damian slaapt gewoon net zo lang als voorheen 's middags maar dat is vrij lang en dat was het dus altijd al. Van 12 tot een uur of 4, soms wat minder.
pi_53970099
Hahaha nou dames, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;-)
pi_53971861
meedenken gevraagd...door de prikken zitten we in ander ritme
zeker uur later met alles dan normaal

gevolg; 4e fles zal zo rond 19 - 19:30 uur zijn
zal ik kijken of ik dat wat naar achter kan rekken en dan de 4e als laatste fles beschouwen?

wat doen als ze dan vannacht toch komt?
beetje bijgeven?
pi_53971992
lijkt me een nette optie marit, zeker als je denkt dat 4 flessen zowieso er al aan zit te komen.
als ze vannacht komt zou ik bijgeven, ilse met honger is ook zielig.
suc6
pi_53972047
Marit, ik zou het gewoon proberen hoor. Mocht ze vanacht komen en echt honger hebben dan zou ik persoonlijk eerst een half flesje geven, en mocht ze daar niet genoeg aan hebben dan kan je altijd nog de andere helft geven. Zo deed ik het met Damian en zo doe ik het nu nog als hij eens midden in de nacht wakker wordt. Vaak heeft hij zelfs aan minder dan een half flesje genoeg en is het meer om in slaap te komen.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:37:49 #115
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53972156
Applaus voor ineens staande en omrollende kindjes!
Beetje jammer alleen van die timing van Tijn, als dit maar niet betekent dat papa en mama nooit meer samen durven weg te gaan....

Devin is vandaag goedgekeurd op het CB, 6780 gram bij 67 cm!
Gelukkig geen paniekzaaierij meer over zogenaamde ondervoeding, maar ik kreeg wel te horen dat het een tenger ventje is. Dat waren mijn vriend en ik ook als kind, en mijn vriend nog steeds, dus daar ben ik niet verbaasd over.
Hij kreeg ook prikjes en heeft toen even heel hard gegild, maar dat was gelukkig snel weer over. En nu kan hij niet slapen, is al vanaf 2 uur wakker en doodmoe, maar zodra ik hem neerleg is het huilen gblazen. Dus nu maar lekker bij mama op schoot, gefascineerd kijken naar mijn typende vingers. We gaan zometeen maar even de draagdoek proberen denk ik, anders kom ik nooit aan koken toe.
.... met gevoel voor drama....
pi_53972459
hmm oorontsteking, hoe kom ik daar achter dan?
Ze grijpt verder niet naar haar oor ofzo
Heb inmiddels een kussentje onder haar matras gelegd bij het hoofdeinde, zodat ze iets omhoog ligt, weet 1 ding wel, ik ga op tijd naar bed, kan ik vast in voren slapen als ze weer komt.....
Ik vind het ook zielig om haar te laten huilen terwijl ze ws ergens last van heeft
pi_53972574
Sinds gister is onze kleine dame aan het groeien .
En nu ga ik maar eens zien of ze wakker wil worden voor een happie, spekkies kweken .
Fake it till you make it...
pi_53972649
Kersjes het ene kind is ook het andere niet. Hier een te licht kindje die eet als een bootwerker maar gewoon veel gebruikt. 78.5 cm en 8700 gram.

Karin hier kwamen ze er op het inloopspreekuur achter voor wegen en toen zei ik het van ze zit te slapen en toen gingen ze naar haar oortjes kijken en aan beide kanten een oorontsteking. Kaith zat ook niet oren maar was wel niet verkouden ook.

Mirte wat fijn dat je het zo goed doet...
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:08:01 #119
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53974971
Karin, idd het hoofdeinde iets omhoog, veel neussprayen en een doorgesneden ui bij het bedje zetten.. Dan heeft ze iig minder last van snot
Als je idd twijfelt aan oorontsteking kun je even bij de huisarts na laten kijken (maar dan zou ze echt pijn hebben en dat verschil in huilen hoor je wel volgens mij)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53977449
Bij ons dit een beetje lastig inderdaad omdat Kaith bijna geen pijn voelt en daarom gaf ze het helemaal niet aan. Dat komt door de EDS.
pi_53982243
*zucht* van opluchting

gisteravond om 19:30uur 4e flesje
en om 20:30naar bed.... vanmorgen om 6:10uur weer wakker!
om half7 hele fles leeg (normaal echt maar een halve fles rond die tijd) !!!!

vandaag eens kijken of we op het zelfde ritme van gisteren afstevenen !

Memmel; doe er je voordeel mee !
en wat stiemie zegt 'in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst'
pi_53982347
hier was het 21.45 23.45 3.00 6.30.....

* p_iglet heeeel erg jaloers is
pi_53982358
lekker marit!

Meike heeft de hele nacht geslapen!!!!! wel heel moeilijk in slaap gekomen, dwz op mijn arm.....
maar verder geen kik!!! ze is nu ook supervrolijk. nu nog weer zelf in slaap komen, en dan zijn we er weer!!!

denk niet dat Meike last heeft van de oren, ze liep alleen snachts te spoken, overdag is ze prima te pas
  woensdag 17 oktober 2007 @ 08:29:25 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53982369
MARIT je hebt het gewoon gedaan! Goed man....ik ga eens kijken hoe of wat en wanneer.
pi_53982388
o mijn god p_iglet
slópend

Karin, wat lekker!
fijn dat ze weer lekker vrolijk is...dat geeft ook weer hoop voor het zelf in slaap komen, niet !?
pi_53984863
He Marit, wat lekker zeg..
P_iglet, heb je ook Marit's voedingen overgenomen, ofzo?

Hier gisteravond wat nieuws geprobeerd. Chris kwam om half 9 voor zijn flesje. En na een grote fles hebben we hem in bad gestopt. Uiteindelijk is hij rond 10 uur in bed beland. En hij is om 2 uur wakker geweest, en daarna om half 7.
Terwijl het de afgelopen dagen ongeveer 20.00 1.00 4.00 en 8.00 was. Hij lijkt toch langzaam naar de 6 flesjes te gaan. In plaats van die van 1 uur maakten we hem ook wel eens rond 11 uur wakker voor een flesje. En dan kwam hij alsnog om 4 uur. Maar dan moet er iemand "opblijven" en dat is soms wat lastig..
pi_53984926
Klinkt goed Marit!

Onze uk heeft nu al een enorme eigen wil, gewoon lekker zelf bepalen wanneer het etenstijd is. Ze neigt vaak al richting 4 uur ertussen en vannacht heeft ze een lange ruk van 6 uur gemaakt!
Alleen is ze heel ongeduldig, als ik niet snel genoeg ben met de tiet ligt ze te maaien met die armpjes en door de onrust duurt het dan soms even voor ze goed vast heeft . Temperamentvol grietje volgens de kraamverzorgster.
Fake it till you make it...
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:05:36 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53985040
Hoi allemaal,

Ik heb nog heel wat bijleeswerk te doen, maar in het scannen ben ik zieke kindjes tegen gekomen en voor hen een kus .
Verder zijn er kindjes aan het staan en en rollen, kruipen en wat nog meer voor een leuke dingen voor hen dus een

Hier zijn we net terug van het CB. Ze weegt nu 9200 gram en is 71 cm groot. Qua lengte nog op d'r eigen lijntje en qua gewicht precies op de middenlijn.
Ik beloof dat ik (na mijn computercrash) weer eerst bij ga lezen en jullie weer ga vervelen met nieuws over Maud en alle andere dingen.... dus daarom nu even een klein plaatje van mijn meisje.... kijken wie nog weet wie de goede is
[img][/img]

Is het de linkse of de rechtse.... Ik vind het verschil overduidelijk en dat zullen jullie vast wel met me eens zijn. Fleur was op deze leeftijd een halve kilo lichter... Maar goed die liep ook al los. Maud oefent daar wel mee. Staat los en loopt langs de tafel
pi_53985234
Maud is de rechtse

Je kan goed zien dat het zusjes zijn.
Variety is the spice of life
pi_53985413
Marit wat goed!

Jemig P_iglet dat lijkt me ook slopend.

Nijna fijn dat het zo goed gaat met je kleine meid!
Zo vroeg al een eigen wil dat wordt nog wat.

Wat een schatjes Chacama, die neusjes zo lief!
Maud is de rechtse toch? Ze hebben wel veel van elkaar weg hoor.
pi_53985453
Die tandjes!! Bij beiden ook nog!! Vrolijke dame die Maud!!

Ze is best klein of niet? Als ik naga dat Meike al 70 cm is......
pi_53985786
Inderdaad best klein. Heb Damian toevallig gister zelf eens opgemeten omdat we ipv met 7,5 maand met 8,5 maand pas naar het CB gaan door de verhuizing. Hij is nu 74 cm.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:41:33 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53985837
zou goed kunnen, maar voor mijn gevoel niet echt. Fleur was met een jaar 73,5 cm. Dus ik ben het gewend. Nu weet ik dat Fleur ook een kleintje is/was. Dus wat dat betreft klopt het dan weer wel. En Maud is inderdaad de rechtse.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:56:45 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53986212
Chacama lekker diertje heb je daar, en ze is wat kleiner, is best normaal bij kma kindjes
Zo te zien doet ze het verder goed, hoe is het voor jou nu trek je het nog allemaal?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:59:36 #135
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53986267
P_iglet, ooit zullen ze doorslapen 's nachts, heus waar!

Nijna, leuk zo'n ongeduldig kleintje. Devin heeft dat vooral 's nachts ook. Als ik hem niet snel genoeg aanleg, dan gaat hij huilen en spartelen als een vis op het droge. En in de haast hapt hij in het donker dan weleens mis en zuigt hij doodleuk aan mijn BH of net naast de tepel...

Gisteravond had hij verhoging, maar niet zo erg als de vorige keer na de prikjes.
Na het badje kreeg hij een pijnstiller en toen zou hij lekker relaxt naar bed gaan, maar op het aankleedkussen maakte hij een onverwacht krachtige omrol-actie en donderde ervanaf... Gelukkig kon mijn vriend hem nog net bij zijn onderlichaam grijpen, maar hij knalde met zijn mond hard tegen de rand van de commode en heeft nu dus een boedblaar in zijn mondhoek
Gelukkig heeft hij geen last met drinken en speenzuigen, maar zielig en sneu is het zeker.
Ook voor papa die zich enorm schuldig voelde.

Vannacht is verder goed verlopen: om 11 uur heb ik hem gewekt voor de laatste voeding en hij kwam pas om half 5 weer.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:01:00 #136
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53986302
Chacama, wat een schatjes!
pi_53986388
Jee Kersjes, wat sneu!!
Kan me voorstellen dat je man (vriend) zich schuldig voelde.....
pi_53986415
Kersjes dat is schrikken zeg. Is de papa al bijgekomen van de schrik?
Gelukkig is het goed afgelopen en heeft hij er geen last van. Een voor Devin.
pi_53989276
oei Kersjes, wat een schrik!
wat zal zijn papa zich schuldig voelen inderdaad... hoe goed je ook oplet... het gebeurt!
pi_53990397
Kersjes, da's inderdaad schrikken! Gelukkig heeft zijn papa goede reflexen (zo moet je het maar bekijken, schuldgevoel is nergens voor nodig hoor, zoals marit zegt: hoe goed je ook oplet...)

En wat een hoop ziekige kindjes, hopelijk worden die snel beter!

Hier een flinke meid die wat pips is vandaag, loopt een beetje tegen een verkoudheid aan te hikken denk ik. Oogjes staan wat waterig, haar hoestje komt frequenter en soms 'snorkelt' ze en dan vis ik er geelgroenige snotjes uit.
Ze is wel al flink bijgekomen, op 7,5w weegt ze 1,7 kg meer dan bij haar geboorte! Da's mooi dik 200g per week.

En wat kijk ik uit naar de momenten waarop ze zal kunnen grijpen, rollen, staan etc (alles op z'n tijd natuurlijk). Maar leuk dat sommige kindjes hier dat al kunnen!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:10:49 #141
190853 RockabeIIa
pi_53990771
Iksje, die dag is er gauw genoeg, echt waar... En dan verlang je weer terug naar dat kleine hulpeloze dingie dat zo lief naar je lacht
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:50:43 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53991319
Oooeeh! Maud is echt een knappe griet aan het worden!

P_iglet, hou vol! Echt, het is maar tijdelijk, ook al lijkt het als je midden in die fase zit dat het eeeeeeuwen duurt. Sterkte!

En Kersjes, dat is schrikken he. Maar ik heb het al eens eerder hier geschreven, die dingen gebeuren toch, hoe goed je ook oplet. En feitelijk heeft je man heel adequaat gereageerd, toch? Dus hij hoeft zich niet schuldig te voelen. Hij heeft juist gehandeld en erger voorkomen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:09:57 #143
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53991642
Ho Rockabella, nou lijkt het net alsof rollende en staande kindjes niet meer lief lachen!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:22:27 #144
190853 RockabeIIa
pi_53991857
Die manipuleren je nu al met die lieve glimlachjes!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:29:03 #145
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_53991967
Moonah, dat zei ik ook al tegen hem. Als hij Devin niet gegrepen had in een reflex...
Dit was ons eerste ongelukje waarbij Devin "gewond" is geraakt, en er zullen er vast nog meer volgen.
Goed opletten doen we heus wel, maar je kan dit soort dingen toch nooit 100% voorkomen.
En neen, ik ga mijn kind niet in bubbeltjesplastic inpakken zoals een collega voorstelde
  woensdag 17 oktober 2007 @ 20:13:52 #146
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53995641
O, wat is maud een beauty!
En een duidelijk verschil ook, met Fleur!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53995914
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:29 schreef Kersjes het volgende:
...
En neen, ik ga mijn kind niet in bubbeltjesplastic inpakken zoals een collega voorstelde
Misschien vind 'ie dat zelf wel fijn, als de bubbeltjes knetteren bij het omrollen in de box
Nee, sorry, nogmaals, hoe goed je ook oplet, het komt gewoon bij iedereen wel een keertje voor...
pi_53996167
Maud

Alles is een fase.

Schrikken als zoiets gebeurt, maar je kunt niet altijd alles voorkomen helaas.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54000580
Vervelend Kersjes, gelukkig wel goed afgelopen!

[edit: en weg]

[ Bericht 46% gewijzigd door poemojn op 18-10-2007 23:07:08 ]
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:05:08 #150
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54001068
Hoi allemaal

Terug van vakanie en Ethan heeft zijn eerste vliegreis naar Seattle prima doorstaan - 10 uur heen en 9 uur terug zonder een noemenswaardige kik te geven Opa en oma en de rest van de schoonfamilie helemaal in de wolken met onze kleine charmeur en wij hopeloos verliefd elke keer als hij naar ons kijkt en die verpletterende glimlach laat zien

Zo, nu eerst maar eens gaan bijlezen - allemaal babies die allemaal weer nieuwe dingen kunnen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_54003714
Wat een leuke snuitjes zag ik daar voorbij komen! En Kersjes

wij gaan ons met Jet zo melden in het ziekenhuis, ik zie er erg tegen op! Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen!

Fijne dag allemaal!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 18 oktober 2007 @ 07:30:24 #152
164711 sharonfactor
www.popstarsfansite.nl
pi_54003750
wat een leuke baby's. Ik vooral gek op die kleintjes met een bos haar. dat vind ik zo gezellig staan.
www.popstarsfansite.nl - alles over het programma Popstars en hun kandidaten.
pi_54003954
Beaker...sterkte vandaag!
gaat lange dag worden, ik hoop heel erg dat het voor Jet allemaal niet te belastend gaat zijn joh
pi_54003977
en Memmel..hoe is het vannacht gegaan !?

hier gisteren om 19:45 de 4e fles,
uurtje later naar bed en vanmorgen om 6:30uur weer wakker !!!!!
Héérlijk, hier heb ik al lang naar uitgekeken !
Daarbij brabbelt ze nu opeens weer, lacht ze hardop soms
kortom, ze is weer helemaal haar tevreden zelf!
pi_54005426
Beaker, Jet moest voor observatie naar het ziekenhuis, toch?
Wat heeft ze dan eigenlijk als ik vragen mag?

Jellyrose, da's niet niks zo'n lange vlucht met een kleintje!
Hebben jullie het leuk gehad?
Ik wil over niet al te lange tijd ook op familiebezoek met Devin, op zo'n 5 uur vliegen hiervandaan.
Maar ik durf eigenlijk niet zo goed, ben bang dat hij ontroostbaar gaat huilen vanwege z'n oortjes of dat het voeden niet goed gaat, of weet ik veel wat nog meer...
Maar ja, zijn overgrootoma's worden er ook niet gezonder op, en aangezien 1 van de 2 nog niet helemaal de weg kwijt is, wil ik niet te lang wachten.
Dus kom maar op met je gouden tips!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:19:52 #156
190853 RockabeIIa
pi_54005791
zsm gaan dan Nu is Devin nog klein en zal het huilende oren doen ploppen en is het daarna goed
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:24:38 #157
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54005873
Beaker, sterkte vandaag!!

Marit, ik heb gewoon nog een 11 uur fles gedaan hoor. Maar ik moet haar om 7.30 uur wel wakker maken. Ik zie wel even aan wanneer ik die eraf ga halen, ze drinkt nu natuurlijk op de dag ook al 200 cc flessen. Dus dan zou ik ineens haar inname met 20% terugnemen. Ik ga di ook nog even wegen, dan weet ik ook hoe het met dit schema gaat.
pi_54005896
He Marit, wat fijn dat ze jullie lekker heeft laten slapen!

Beaker, hopelijk gaat alles goed vandaag. En is het niet te vervelend voor Jet..

Kersje, wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig is alles goed afgelopen! Heeft Devin nog veel last gehad?
pi_54006365
Deepfreeze, hij was gister overdag erg huilerig, maar dat kwam door de prikjes denk ik.
Mijn schoonmoeder zei wel dat het leek alsof zijn neus pijn deed, je mocht er niet aankomen en nu nog steeds niet bedenk ik me
Valt gelukkig erg mee allemaal.
pi_54009317
Beaker, succes vandaag. Al zullen jullie er al lang zijn natuurlijk.

Kersjes, als wij aan de neus van Damian zitten begint hij ook te huilen. Hij vindt dat gewoon niet fijn. Mag het van Devin normaal ook niet?

Memmel, ik gaf eerst 4 flessen van 250 omdat ik niet wist dat ze eigenlijk 200 als max nemen, tenzij hij echt meer honger heeft natuurlijk. Maar toen ik bij het CB kwam zeiden ze me dus dat ik beter op 4 flessen van 200 over kon gaan. Ik vond dat ook vreemd want eigenlijk was dat dus 1 hele fles eraf zoals bij jou. Ik heb het meteen daarna gewoon een dag geprobeerd en wat bleek hij had het helemaal niet nodig. Zo is het bij de meeste baby's zeiden ze op het CB als ze aan flessen van 200 zitten.
pi_54009450
Even een nieuwe boeven-foto van Jesse-Simon (10 maanden)

donderdag 18 oktober 2007 @ 13:56:49 #162
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54009989
Wat een koppie zeg, idd een boefie.

Appelsap: dan ga ik het ook gewoon proberen. Vanavond een beetje rekken en dan rond 20.30 uur de laatste fles. Ik houd jullie op de hoogte!
pi_54012676
Beaker, hopelijk is vandaag alles goed gegaan met Jet in het ziekenhuis.

Memmel suc6 vannacht.

TRF wat een lief boefje hebben jullie.
even nieuwsgierig, hij heet echt jesse-simon, dus niet roepnaam jesse?

Ons kleine spookje is vanochtend 1,5 uur wezen wennen op het kdv. Dat vond ie reuze interessant zolang hij maar alles kon zien. Toen we hem kwamen halen was hij bij een leidster op de arm in slaap gevallen
Thuis flink gegeten en toen lang geslapen. Net uurtje wakker geweest en nu weer moe zijn bedje in.
pi_54015045
He Falcon, wat een heerlijk mannetje..

Beaker, hoe is het gegaan vandaag??
pi_54017318
trots, trots, trots

Vandaag de eerste testdag gehad en Jet heeft niet allergisch gereageerd! Niet spugen en niet blauw geworden! Dat kan natuurlijk betekenen dat ze nu gewoon de Allergy-care zonder koemelk-eiwit heeft gehad, maar dat hoeft natuurkijk niet Mocht ze Allergy-care met toegvoegde koemelk-eiwit hebben gehad dan is ze hoogswaarschijnlijk niet meer allergisch en kan ze straks alles eten
we moeten echt volgende week nog even afwachten! Maar goed deze dag hebben we gehad en deze dag was goed

Ze vond alles erg goed en was erg vrolijk Ik ben zo trots op ons kleine meisje! Een kanjer is het
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 18 oktober 2007 @ 21:14:13 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54018150
Wat fijn Beaker!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 21:14:15 #167
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54018151
Klinkt goed Beaker. Gelukkig maar. Nu afwachten en hopen dat alles inderdaad helemaal ok is!
pi_54020493
Mooi hoor Beaker, en tuurlijk is Jet een kanjer!!! Maar dat was ze daarvoor ook al

Memmel, hoop dat je een rustige nacht krijgt!

Marit, wat lekker zo dat Ilse doorslaapt, kom je zelf ook weer eens goed aan je rust toe!

Meike is weer oke, snottert nog heel erg, maar ze slaapt tenminste weer goed, EN valt weer zelf in slaap zonder toestanden! Gelukkig.....!!!!! Ze wordt nog af en toe wakker en hoest dan behoorlijk.
En ze draait zich steeds om, we leggen de slaapzak al onder het voeteneind en stoppen haar strak in, en dan nog krijgt ze het voor elkaar. Ik wil niet hebben dat ze op de buik slaapt, vink eng
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:38:55 #169
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54026121
Karin: Anna slaapt sinds een week of vier ook standaard op haar buik. Ze draait zich ook om. Als het bedje gewoon strak opgemaakt is en er geen speeltjes, doekjes enzo inliggen kan het geen kwaad zeiden ze op het cb. Haar slaapzak instoppen....ben je niet bang dat ze verstrikt raakt dan?

Anna heeft heel onrustig geslapen vanacht. En wij ook, dus. Ik denk vanavond maar weer gewoon een late fles....daar slaapt ze het lekkerst op voorlopig.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:43:13 #170
3011 E.T.
pi_54026170
hier slapen beide kinderen op hun buik vanaf het moment dat ze zelf kunnen omrollen.
Als ze zelf heen en terug kunnen rollen en de nek sterk genoeg is om het hoofd op te tillen is er niks engs meer aan. Als ze het benauwd zouden krijgen doordat ze teveel met hun neus in het matras liggen (wel op letten dat er geen zeiltje in ligt!) draaien ze instinctief hun hoofd om, net als dat een volwassene zou doen.
Kan moeilijk de hele nacht naast het bedje blijven zitten en ze elke keer terugdraaien als ze zich naar hun buik draaien.. met het gevolg dat er niemand meer lekker slaapt..

Beaker, wat fijn!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54026251
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:26 schreef p_iglet het volgende:
Beaker, hopelijk is vandaag alles goed gegaan met Jet in het ziekenhuis.

Memmel suc6 vannacht.

TRF wat een lief boefje hebben jullie.
even nieuwsgierig, hij heet echt jesse-simon, dus niet roepnaam jesse?

Ons kleine spookje is vanochtend 1,5 uur wezen wennen op het kdv. Dat vond ie reuze interessant zolang hij maar alles kon zien. Toen we hem kwamen halen was hij bij een leidster op de arm in slaap gevallen
Thuis flink gegeten en toen lang geslapen. Net uurtje wakker geweest en nu weer moe zijn bedje in.
Hij heet inderdaad voluit Jesse-Simon. Mijn moeder heeft er nog steeds moeite mee ..
pi_54026267
Pepijn slaapt ook op zijn buik.
Nadat hij met 4 weken oud ofzo in zijn slaap zelf omrolde van rug naar buik leggen we hem nu standaard op zijn buik in bed. Hij slaapt dan beter. Ook valt hij op zijn buik gemakkelijker zelf in slaap.

Zodra ze goed zelf hun hoofd op kunnen tillen (dus niet alleen omdraaien, maar echt optillen tot los boven de ondergrond) kan dat echt geen kwaad meer, ze draaien zoals ET ook zegt dan zelf hun hoofd om.

Ik heb toevallig vannacht geprobeerd om Pepijn na een nachtvoeding op zijn rug te leggen (tsja wie weet zou hij op zijn rug ineens langer slapen ofzo ), maar na 10 minuten gezucht en gekreun aan te hebben gehoord heb ik hem toch maar weer omgedraaid. Toen sliep hij meteen stil verder.
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:50 schreef TheRealFalcon het volgende:

[..]

Hij heet inderdaad voluit Jesse-Simon. Mijn moeder heeft er nog steeds moeite mee ..
Ok, ik was gewoon nieuwsgierig. Ik vind de combinatie erg leuk, maar het lijkt me zo lastig in het dagelijks gebruik zo'n gecombineerde naam.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:46:35 #173
94046 PM-girl
pi_54031522
Beaker, wat fijn dat de eerste dag goed en zonder vervelende effecten is verlopen!
*
pi_54031725
Agossie, Pepijn heeft vanochtend het kdv op stelten gezet tijdens het wennen.

Ons eigenwijsje heeft 3 uur lang de boel bij elkaar gekrijst en was alleen op de arm van de leidster stil.
Was invalleidster van andere groep (maandag is gelukkig zijn vaste leidster terug van vakantie, dus dan kan hij echt bij haar gaan wennen).
Die invalleidster van vandaag had over het ondertekende buikligformulier heengekeken. En dus Pepijn op zijn rug gelegd met slapen. En in zo'n schommel wiegje op de groep. Telkens als hij flink op een krijsen zette dan pakte ze hem maar weer op omdat het zo zielig was.

Maar tja ons eigenwijsje valt dus echt niet op zijn rug in slaap. En zelfs op zijn buik heeft hij vaak 5-10 minuten huilen nodig, zeker als het druk is met veel te zien, om alle indrukken te verwerken om in slaap te vallen.
En als je in een dicht wiegje ligt terwijl je wel allerlei interessante nieuwe dingen hoort, tsja dan val je natuurlijk zeker niet in slaap

Maandag maar wat dingen extra even melden bij het wegbrengen.

Papa gaat zo maar even lekker met Pepijn douchen ofzo en extra met hem knuffelen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:10:28 #175
94046 PM-girl
pi_54031934
Wat sneu piglet, maar het begin is gewoon lastig. Ik moet wel zeggen dat ik niet zo goed snap hoe kindjes goed kunnen slapen op kdv's, aangezien ze met meerderen slapen en ondertussen rommelen in die kamertjes.
Simon kan het niet zo goed.
*
pi_54034118
Meike heeft denk ik een sprongetje gemaakt! Dat gespook was niet voor niks want

madam kan ineens kruipen!!!!! Ze heeft er lang op geoefend, maar nu is het dan zover!
En blij dat ze is als ze haar doel heeft bereikt!! Geweldig om te zien....!!!
Maar het zal nu dus ook niet lang meer duren voor ze de huisraad gaat verkennen

Meike lag de afgelopen nacht op dr zij te slapen. Nou ja, oke.....ik vind het goed. Als zij dat lekker vindt liggen.
Ik vind de buikligging toch eng, het is toch echt bewezen dat het tot de leeftijd van (ik meen) anderhalf de kans op wiegendood vergroot. En dat je op een kdv een formulier moet ondertekenen zegt ook wel iets denk ik.
Maar kan me voorstellen dat als je kind zo het beste slaapt, en je bent het gewend (dus je weet dat het goed gaat) dat je het dan niet meer eng vindt. Maar ik vind het dus wel eng....
Maar goed, als ze zich 'nachts omdraait dan zie ik dat natuurlijk ook niet.....hopelijk houdt ze het bij de zijligging.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:32:15 #177
3011 E.T.
pi_54034391
Dat formulier ondertekenen op een kdv is alleen nodig als het kind nog niet goed zelfstandig van rug naar buik en andersom kan rollen.
Ik heb trouwens altijd het achterliggende idee gehad dat frustreren en tegenwerken naar een slaaphouding die kennelijk het lekkerst ligt voor niemand prettig is, aangezien ze daar uiteindelijk dan wakker van worden als het niet lukt.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:37:29 #178
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_54035417
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:59 schreef p_iglet het volgende:
Agossie, Pepijn heeft vanochtend het kdv op stelten gezet tijdens het wennen.

Ons eigenwijsje heeft 3 uur lang de boel bij elkaar gekrijst en was alleen op de arm van de leidster stil.
Was invalleidster van andere groep (maandag is gelukkig zijn vaste leidster terug van vakantie, dus dan kan hij echt bij haar gaan wennen).
Die invalleidster van vandaag had over het ondertekende buikligformulier heengekeken. En dus Pepijn op zijn rug gelegd met slapen. En in zo'n schommel wiegje op de groep. Telkens als hij flink op een krijsen zette dan pakte ze hem maar weer op omdat het zo zielig was.

Maar tja ons eigenwijsje valt dus echt niet op zijn rug in slaap. En zelfs op zijn buik heeft hij vaak 5-10 minuten huilen nodig, zeker als het druk is met veel te zien, om alle indrukken te verwerken om in slaap te vallen.
En als je in een dicht wiegje ligt terwijl je wel allerlei interessante nieuwe dingen hoort, tsja dan val je natuurlijk zeker niet in slaap

Maandag maar wat dingen extra even melden bij het wegbrengen.

Papa gaat zo maar even lekker met Pepijn douchen ofzo en extra met hem knuffelen.
Pepijn was wel zielig lag te krijsen in het wiegje toen ik binnen kwam...
Hij had het op dat moment duidelijk niet naar zijn zin
Niet aan gedacht om nogmaals te melden dat hij graag op zijn buik slaapt & liefst in een rustige omgeving.
Ik dacht nog moet ik bellen omdat nog te zeggen?! Neej dat weten ze vast, het staat tenslotte in zijn dossier Maandag is er weer een nieuwe kans...

Eenmaal thuis was meneer weer wakker. Heeft gegeten & een poep broek geproduceerd!
Ligt nu al vanaf ongeveer 15.15u te slapen!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:01:52 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54037121
Aaawh, Pepijn voor jou dat je het zo zwaar had.
Wat goed dat Meike kan kruipen! Nu mag je zeker de hele dag achter haar aanrennen?

Klein vraagje: wanneer gaan babies hun handjes ontdekken en grijpen en zo? Dat lijkt me zo leuk om te zien.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54038023
Beaker wat fijn zeg. Ik hoop dat het ook goed nieuws blijft.

Aah wat zielig voor Pepijn. Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed!

Meike wat goed zeg! Nu mag mama wel extra goed op je gaan letten.

Davinia zo rond de 3 maanden gebeurt dat meestal.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 07:34:46 #181
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54047574
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:00 schreef Kersjes het volgende:
Dus kom maar op met je gouden tips!
Ik heb geen echte tips, maar ik zou je wel aanraden om zsm te gaan. Nu zal Devin nog in een speciaal bakje/wiegje mogen en na 6 maanden (of als hij te groot/ te zwaar is, ik meen 9kg en 70cm ofzo?) zul je 'm op schoot moeten houden en na die tijd is een baby zich ook veel meer bewust van wat er gebeurt en heeft veel meer mogelijkheden om op de situatie te reageren volgens mij. Ethan sloot zich gewoon voor alles af door te gaan maffen en af en toe es een oog open te doen - we hebben 'm tijdens het opstijgen en landen de fles gegeven en hij heeft werkelijk geen kik gegeven.

Helaas heeft meneer nu wel een verlate jet-lag ofzo Na z'n fles van 00.00 was hij om 02.00 al aan het miepen en nu ligt hij sinds 05.15 naast me te babbelen en grijnzen alsof het de normaalste tijd van de wereld is (net nu mams voor het eerst een avondje uit is geweest en een halve kater heeft en paps vandaag de hele dag moet helpen parket leggen.. argh..)

Hopelijk vanavond weer terug naar z'n normale schema van fles om 00.00 en dan ergens na 08.00 de volgende pas *fingers crossed*

Davinia; Ethan oefent sinds een paar weken druk met zijn fles vast te pakken en met 'bidden' (hij ligt soms als een heel vroom jongetje met gevouwen handjes te brabbelen ) - het gaat nu allemaal een stuk bewuster, maar nog steeds niet super-gecontroleerd ofzo.. hij mept zichzelf nog vaak genoeg voor z'n eigen hoofd bijvoorbeeld!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 08:55:28 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54047718
Appelsap, eigenlijk wel logisch dat Damian en Devin het niet leuk vinden.
Leuke naam voor een komisch duo trouwens! En dan vragen we Dean van Vivi er ook bij
Ik zou het zelf ook niet kunnen waarderen als iemand vanuit het niets ineens aan mijn neus ging zitten...

Jellyrose, mijn vriend kan helaas geen vrij meer nemen voor dit jaar. Misschien ergens in januari ofzo, even lekker de kou ontvluchten. Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met borstvoeding geven in het vliegtuig?
Maar misschien kan ik dat beter in het BV-topic vragen...

Devin was vanaf gisteravond helemaal van slag.
Zeker een half uur keihard lopen gillen toen we hem naar bed brachten en hij kalmeerde zelfs niet toen we hem vasthadden. Ik weet niet wat er was, hij was de hele dag juist supervrolijk.
Uiteindelijk dus in slaap en 2 uur later werd hij weer wakker om te eten (11 uur).
En toen kreeg hij de smaak te pakken, en is om 0:30, 2:00, 3:00, 5:00, 6:30 en 7:45 wakker geworden
Mijn vriend moet werken vandaag, slaap inhalen gaat dus niet echt lukken ben ik bang.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:27:16 #183
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54047899
Ik zit eraan te denken een Bumbo voor Devin te kopen.
Hij wil de hele tijd zitten!
Een klein stoeltje met speciale ondersteuing voor rug enzo, voor baby's van 3 tot 14 maanden.
Hebben jullie die?
Of willen jullie hem wegdoen voor een bescheiden prijs?
pi_54048756
Jeetje Kersjes wat een nacht!! Hopelijk kun je vandaag toch nog wat uurtjes bijslapen.

Wij hebben ook getwijfelt over het aanschaffen van een Bumbo, maar uiteindelijk besloten het niet te doen.
Pepijn wil ook het liefst alleen maar zitten. En als je hiep hiep hoera doet met zijn handjes, dan zet ie zich schrap en trekt zich op tot staan

We hebben besloten geen Bumbo aan te schaffen omdat ik verwacht dat hij dan helemaal niet meer wil liggen, maar alleen maar daarin wil. En omdat ik wil voorkomen dat hij niet meer gemotiveerd is om zelf te leren zitten.
Zitten doet hij dus maar op schoot. Verder hangt hij ook wel rechtop in de hoek van de bank of op het voedingskussen die we met zo'n hoes tot zitzakding omgebouwd hebben.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:21:23 #185
190853 RockabeIIa
pi_54048995
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:27 schreef Kersjes het volgende:
Ik zit eraan te denken een Bumbo voor Devin te kopen.
Hij wil de hele tijd zitten!
Een klein stoeltje met speciale ondersteuing voor rug enzo, voor baby's van 3 tot 14 maanden.
Hebben jullie die?
Of willen jullie hem wegdoen voor een bescheiden prijs?
Wij hebben wel een bumbo en om eerlijk te zijn was een van de beste aankopen die we hebben gedaan voor ons kindje. Onwijs handig ding.
In het begin kon hij er nauwelijks een paar minuten in zitten. Hij gaf zelf wel aan wanneer het te lang werd. En toen met de eerste hapjes was het zo superhandig! Later (vanaf een maand of 7) hebben we de bumbo vooral veel in de douche gebruikt als we alleen met hem gingen douchen. Echt ideaal. Hij zat dan lekker te spetteren op de vloer terwijl mams of paps effe rustig kan douchen.

Ik vind het dus een aanrader en kersjes, het is het geld waard
Wij zitten nog te twijfelen of we em van de hand doen of niet...
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:45:17 #186
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54050028
Ooooh, mijn jochie is al een heuse vent aan het worden...
De slechte nacht heeft wel z'n uitwerking op hem, zorgt voor super-taferelen.
Eerst minutenlang gebiologeerd met zijn piemeltje spelen om vervolgens, met instrument nog tussen de vingers geklemd, als een blok in slaap te vallen....in bad!!
Echt fantastisch, zo jammer dat ik geen fototoestel in de buurt had!
Nadat ik hem uitgebreid had gewassen, en het water toch best begon af te koelen, toch maar uit bad geplukt en hij werd pas weer wakker op het aankleedkussen.
Lief friemelend schatje

P_iglet, zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk, dat hij dan minder snel uit zichzelf zal willen zitten.
Maar wat Rockabella zegt klinkt wel goed moet ik zeggen, zeker wat het douchen betreft. Een ijzeren wet hier in huis luidt namelijk "zodra mama gaat douchen word ik wakker en ga ik heel hard gillen, net zolang tot ze me komt troosten". Uiteraard vrijwel altijd als ik alleen met hem ben
Wel een verschil in prijs trouwens, ik zag hem gister in de winkel voor ¤ 55 euro, maar zie nu dat je hem via internet kan bestellen voor ¤ 43,95. We zijn er nu 3 volle werkdagen per week op achteruit gegaan wat salaris betreft, en dat begint nu een beetje zichtbaar te worden. En al die extra baby-uitgaven...
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:08:54 #187
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54050340
Wat schattig
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54052757
Wij hebben hier ook al een bumbo vanaf een maand of drie en wij gebruiken hem nog steeds elke dag om te douchen met papa of mama mee... (ze heeft nog steeds niet door dat ze eruit kan kruipen). Het is echt een prima aankoop geweest die zijn geld driedubbel heeft opgebracht. Met eten in het begin en als ze bewust worden van speelgoed lekker rommelen en zelf lekker oefenen met een liga midden op tafel zodat je niet de hele vloer hoeft te poetsen. En hier is ze gewoon daarna uit zichzelf gaan zitten en ik heb niet gemerkt dat ze daar geen of bijna geen behoefte aan had hoor. Want ik legde haar altijd in de box dus als ze dan wou zitten moest ze dat ook zelf uitvogelen en dat ging ook gewoon erbij zeg maar.

Kersjes op marktplaats staan ze varierend van 25 euro tot 40 euro.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:35:26 #189
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54055221
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:45 schreef Kersjes het volgende:

Een ijzeren wet hier in huis luidt namelijk "zodra mama gaat douchen word ik wakker en ga ik heel hard gillen, net zolang tot ze me komt troosten". Uiteraard vrijwel altijd als ik alleen met hem ben
Oh, wat klinkt dit bekend Zwaar irritant, niet even lekker kunnen douchen, maar steeds met een oor bij de deur wachtend tot het gebrul begint... En alleen als PR idd op zijn werk is

vanochtend had ik echt even een communicatiemoment met Eli. Hij had wat gedronken en viel in slaap, dus ik leg hem weg, naast me op de bank, wordt hij altijd wakker van. Hij ligt met zijn gezicht naar mij en zijn voeten van me af, languit op de bank, op het kussen, kijkt me (dus onderstteboven) aan, draait zijn hoofd, hapt in het kussen, draait weer terug en kijkt me weer aan. Dit herhaalt zich nog een keer. Ik heb me zo moeten inhouden om niet heel trots tegen hem van alles te gaan roepen, ik heb hem maar meteen opgepakt en verder gevoed. dat was toch de respons die hij verwachtte.

En vanmiddag heeft hij ook naar mijn stiefzusje gelachen!

[ Bericht 6% gewijzigd door DaviniaHR op 21-10-2007 08:13:24 ]
pi_54059778
Kersjes, het douchen gaat hier prima, Pepijn gaat altijd mee douchen.
Wij hebben de tummytub onder de douche staan. En als je die in een hoekje van de douche zet met maar een klein laagje water erin dan kan Pepijn daar zelfstandig in zitten.
Dan heb je zelf tijd genoeg om je te wassen.
pi_54061316
Dat doen wij ook (maar als Juliette wat water in haar gezicht krijgt is ze niet blij), óf ze gaat met Myrthe in bad terwijl ik douche (bad = grote teil), óf ze gaat in 't wipstoeltje (evt doorzichtig douchegordijn aanschaffen ).
Misschien kun je bij de kringloop een wipstoeltje op de kop tikken dat je dan alleen in de douche gebruikt?
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:00:12 #192
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54063998
Ik ken het probleem echt niet. Ik kan zelfs uitgebreid in bad gaan zonder dat ik haar hoor. maar natuurlijk zit ze het allerliefste in haar Nijntje zwemzitje bij mij in bad!!
  zondag 21 oktober 2007 @ 12:12:45 #193
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54068728
Oei Memmel, ik wil ook een bad!
Lijkt me inderdaad helemaal geweldig om met Devin samen te badderen.
Het plan is om over 'n jaar of 2 te verhuizen naar een eengezinswoning MET bad en MET tuin

Poemojn, ik zet Devin af en toe in de badkamer neer als ik ga douchen.
In de wipstoel, aan de andere kant van het (ondoorzichtige) douchegordijn. Dat doe ik vooral als hij huilerig is of niet kan slapen. Zo kan ik af en toe spieken, indien nodig de speen in zijn mond stoppen en tegen hem aan blijven kletsen (en zingen ) terwijl ik douche.

p_iglet, onze badkamer is daar helaas te klein voor.
Maar hoe doe je dat dan met afdrogen en aankleden?
Als het bij Devin allemaal te lang duurt dan is het krijsen geblazen...

Davinia, wat schattig van Eli!

Kleintje heeft nu door hoe je geluidjes moet maken
Hij leek het al vaker af en toe even bewust te doen, maar nu is het overduidelijk!
Het is een getjirp en gegil, lijkt af en toe echt een aapje/vogel/olifant doorelkaar.
Zo lief, je ziet hem aanzetten en dan gaat hij los, echt aan een stuk door!
Lijkt wel alsof hij er zelf een beetje van schrikt, soms gaat het hoge gegil ineens over in gehuil
pi_54068850
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 12:12 schreef Kersjes het volgende:

p_iglet, onze badkamer is daar helaas te klein voor.
Maar hoe doe je dat dan met afdrogen en aankleden?
Als het bij Devin allemaal te lang duurt dan is het krijsen geblazen...
Whahahaha kleiner als onze badkamer kan niet!!
Wij hebben een badkamer van ik denk 1,20 bij 70cm ofzo, waarvan nog geen 70 bij 70cm de douche is.
Pepijn staat dan in het hoekje van de douche in de tummytub.
Hij zit in onze armen tijdens het douchen, maar als wij wassen dan gaat hij heel even in de tummytub, de douchekop staat dan op de tegenoverliggende hoek gericht.
Niet zozeer omdat pepijn niet nat wil worden (graag zelfs vind ie leuk), maar omdat de tummytub dan voller loopt.
Zelfde met afdrogen. van te voren alles klaar leggen, dan douche uit, pepijn in de tummytub met laagje water. Snel zelf afdrogen, ondergoed aan, t-shirt aan. Dan Pepijn uit tummytub afdrogen/aankleden, de box in en dan zelf verder aankleden.
  zondag 21 oktober 2007 @ 14:03:58 #195
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54070163
Beaker wat fijn dat het zo goed is gegaan met Jet!

Hier is het doucheritueel ook zo'n gehaast. Op een of andere manier wordt Linde altijd net wakker als ik mijn haren insmeer met shampoo... Laatst heb ik haar maar met een wipstoeltje naar de douchecabine gezet. Hoefde ik tenminste niet in mijn blootje naar binnen om haar te gaan troosten (de box staat ook nog eens voor het raam...)

We zijn momenteel bezig met het afwennen van de pacco bakerdoek. Dit omdat ik straks weer aan het werk ga en oma's en de opvang het inbakeren minder zien zitten om zelf te gaan doen. We leggen haar nu overdag in een slaapzak en dat gaat best goed. Ze heeft alleen van die koude armpjes. Nu zag ik op internet dat er ook slaapzakken met mouwen zijn, maar ik schrok nogal van de prijs (zo rond de 40 a 50 euro). Iemand een idee waar ik online of gewoon in een winkel kan slagen voor een goede en niet superdure slaapzak?

En wat doen jullie met jullie kindjes op de opvang? Hier liggen slaapzakken die ze kunnen gebruiken, maar ik twijfel toch of ik een eigen slaapzakje niet fijner vindt. Misschien ivm met overdragen van ziekten zoals waterpokken enzo? En er staan ook flessen voor algemeen gebruik. Linde heeft nu echter al 2x spruw gehad (niet van de opvang hoor, daar is ze nu pas aan het wennen) en ik weet dus ook niet of ik dat zo'n goed idee vind. Of ben ik nu gewoon overbezorgd?
pi_54070285
de prenatal en hema hebben ook gewoon slaapzakjes met lange mouwen.
die zijn allicht goedkoper als 40 a 50 euro.

Op de opvang moeten wij zelf flesjes meegeven en ook een slaapzakje als die gebruikt wordt.
Maar ik ga er toch wel vanuit dat ze die bij jullie ook wassen bij gebruik door een ander kindje.
Net als met beddengoed.
  zondag 21 oktober 2007 @ 14:17:57 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54070328
Ik had al op de site van de hema gekeken maar daar staan geen slaapzakjes met mouwen op. Binnenkort dus maar eens in het echt gaan kijken.
Ze zullen de slaapzakjes gerust wel regelmatig wassen, maar je hebt natuurlijk wel kans dat 2 kindjes op 1 dag gebruik maken van dezelfde slaapzak. Gewoon doordat ze elkaar net afwisselen met slaaptijden.
pi_54072435
stiemie misschien idd een idee om je eigen flesje telkens te geven. moet er niet aandenken dat je kindje uit een flesje krijgt waar een ander kindje aangezeten heeft. brr het idee alleen al.
wij hadden op het kdv toen ik er stage liep ieders een eigen mandje en daar een eigenslaapzakje die ze aan de einde van de week mee naar huis krijgen. lijk me zelf ook niet lekker om in iemands anders zweet of wat dan te liggen.
ik zou het overleggen op het kdv.
mama van 3 kids!
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:53:47 #199
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54072574
Zo denk ik er dus inderdaad ook over popples.

Ik zou zelf ook niet graag in een bed gaan slapen waar al iemand anders in heeft gelegen zonder het eerst te verschonen. Bovendien spugen en kwijlen (tandjes) deze kleine kindjes ook nog erg, dus ik ga deze week nog maar even zelf een eigen slaapzakje voor Linde kopen. Overigens is het wel een creche met een waarborgcertificaat van de ggd (weet niet of dat de juiste naam van het rapport is maar ze zijn onlangs weer op alle fronten goedgekeurd door de ggd)

Overigens doen ze er niet moeilijk over als je als ouder wel een eigen fles of slaapzak wil hoor. Dat is allemaal mogelijk. Het viel me alleen op dat er van alle kindjes maar 1 was die een eigen slaapzakje had. Dus ik voelde me nogal een zeikerd toen ik bedacht dat ik dat ook liever wilde

[ Bericht 14% gewijzigd door Stiemie op 21-10-2007 18:19:20 ]
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:17:42 #200
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54073899
Slaapzakjes van prenatal zijn 18,50 met afritsbare mouw. lelijke groene in aanbieding voor 15,50
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')