Je bedoelt 'The Wizard Of Oz'?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:47 schreef ranja het volgende:
allemaal Toto gespeeld in een schoolmusical uitvoering van Alice in Wonderland.
mits het een vervolgvraag is, natuurlijk
Hun voornaam is eigenlijk James?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:00 schreef Berkery het volgende:
Nee, geen muzikale overeenkomst.
Niet postbode.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:10 schreef lubje25 het volgende:
Ze waren allemaal postbode?
Hoezo?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:19 schreef schaap001 het volgende:
Kun je je bij Wattie nauwelijk voorstellen...![]()
Jawel, alledrie beroepsmilitair geweestquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:19 schreef schaap001 het volgende:
Hendrix was vroeger parachutist. Waren ze dan allemaal militair cq zaten ze bij de luchtmacht?![]()
Kun je je bij Wattie nauwelijk voorstellen...![]()
Juist! En tot de volgende Trivia meteen maar weer!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:17 schreef ranja het volgende:
Anthrax
quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Wie zijn dit nou weer?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:38 schreef belsen het volgende:
Maakte hij ze ook niet voor Jammah Tammah (ik heb hier Beautiful summertimes).
Hoeveel zouden er zijn? Ik heb maar één andere:quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:18 schreef ranja het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij hebt de 'late extra' editie, dan zal ik de vroege editie wel hebbenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:26 schreef bukgeit het volgende:
Onze Jethro Tull-hoezen verschillen. Heb jij de Rotterdam-editie?
Mooi.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:02 schreef bigshadow het volgende:
Die ja.
Nee. Die gaan alleen live-opnamnes weggeven. Bij het nieuwe album krijg je dan wel weer een bonus-CD, maar zo spectaculair als bij Radiohead enquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:29 schreef Berkery het volgende:
Is ook schitterend?
Inderdaad. Stond ook een poosje geleden op de luisterpaal. Niet slecht.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:58 schreef bukgeit het volgende:
Is dit dat nieuwe bandje The Quotes?
Ik heb niks tegen het zelf uitbrengen van albums door de bands en via de website maar waarom dat dan 'download only' moet? Ik wil gewoon een cd met boekje en hoes (niet van radiohead natuurlijk maar ik zie het ook nog eens met bands die ik wel goed vind gaan gebeuren) maar niet mp3's kopen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:39 schreef bukgeit het volgende:
Nee. Die gaan alleen live-opnamnes weggeven. Bij het nieuwe album krijg je dan wel weer een bonus-CD, maar zo spectaculair als bij Radiohead enis het dus niet.
Ach, als ze er bijvoorbeeld hoge resolutie PDF's (of id) bij doen met het artwork (wel of niet in meerdere pagina's) zodat je dat zelf kunt uitprinten en als daardoor de aanschafprijs drastisch omlaag gaat, heb ik er niet zoveel geen problemen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen het zelf uitbrengen van albums door de bands en via de website maar waarom dat dan 'download only' moet? Ik wil gewoon een cd met boekje en hoes (niet van radiohead natuurlijk maar ik zie het ook nog eens met bands die ik wel goed vind gaan gebeuren) maar niet mp3's kopen.
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:49 schreef schaap001 het volgende:
The Charlatans gaan het ook doen: maar of zij dat tegelijk met Radiohead bekend maakten, weet ik niet.
Wanhoop niet: in februari ligt de CD van Radiohead in de winkel.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen het zelf uitbrengen van albums door de bands en via de website maar waarom dat dan 'download only' moet? Ik wil gewoon een cd met boekje en hoes (niet van radiohead natuurlijk maar ik zie het ook nog eens met bands die ik wel goed vind gaan gebeuren) maar niet mp3's kopen.
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:23 schreef ranja het volgende:
Cure - Lullaby?
yep, wordt mijn 2e keer Cure en weer in Ahoy, kan bijna alleen maar tegenvallen na die geweldige eerste keer.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:27 schreef schaap001 het volgende:
18 maart (jij ook, zag ik elders!)
De nummers van die ep staan ook gewoon op een verzamelaar (cd) die ik van ze hebquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:43 schreef bartrid het volgende:
Zo eng is die soundtrack trouwens niet eens. Hij is trouwens wel out of print en gaat voor belachelijk hoge prijzen op Ebay, maar dat is met meer Coill werk zo.
Volgens mij ontbreken er 1 of 2 nummers die wel op de EP staan maar ik kan me vergissen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:54 schreef ranja het volgende:
[..]
De nummers van die ep staan ook gewoon op een verzamelaar (cd) die ik van ze heb
Ach ja, een hoop vinyl van 80s wave wordt veel te duur aangeboden op ebay.
David Lynch is mijn favoriete regisseur dus ik heb hem een aantal keren vaker gezienquote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:03 schreef ranja het volgende:
Ik heb de dvd van Lost Highway, heb 'm 2 of 3 keer gezien, kan me zelfs met wat moeite wel herinneren dat ik This Mortal Coil heb gehoord in de film maar verder weet ik het niet.
die heb ik inderdaad. http://brainwashed.com/common/htdocs/discog/loci10.htmlquote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:05 schreef bartrid het volgende:
Alhoewel, http://brainwashed.com/common/htdocs/discog/coil1.html zegt dat op unnatural history II alle tracks staan plus nog meer tracks van die sessie. Die heb ik nog niet meen ik...
berkery +1quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:27 schreef ranja het volgende:
gewoon Song to the Siren van Tim Buckley dan?
echt veel bekenden zijn er niet meer...quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:23 schreef bukgeit het volgende:
Hoeveel zouden er zijn? Ik heb maar één andere:
Hee jaquote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:08 schreef ranja het volgende:
[..]
echt veel bekenden zijn er niet meer...
http://rateyourmusic.com/(...)er_design__fishwrap/
bijna goedquote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:41 schreef bukgeit het volgende:
Hij is uitgeroepen tot meest blije eikel.
Ja, datquote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gewonnen met 't nieuwe volkslied spelletje?
Nee, wel voor ander eten + drinken.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:54 schreef bukgeit het volgende:
Chinees.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:00 schreef knars het volgende:
broodje bal en een glas melk?
Nee, een andere specialiteit uit 't zuiden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:04 schreef bukgeit het volgende:
De prak van Ma?
Een limburgse vlaai en een kop koffie, wat issie gewoon gebleven he?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:09 schreef bukgeit het volgende:
Vla? (vlaai)
Vlaai?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:18 schreef bukgeit het volgende:
Jullie willen vast wel:
Wat is het enige eetbare product dat je in Frans' webshop kunt bestellen?
quote:The ultimate origin of "" is unsettled, but it gained its greatest popularity during the Mexican Revolution of the early 20th century. However, the song is mentioned in 1883, and possibly as early as 1818. Although it is speculated that it may be of Spanish origin, there is no reliable source for this, nor does the song appear in any other Latin American country.
Het zijn westfriezen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:18 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Is dat zoiets als de Schintaler?
...en ze drinken Heinekenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:22 schreef RoofingBurner het volgende:
Ze spelen nummers van AC/DC, CCR enz maar dan met westfriese teksten.
quote:Prut an me leêrze
As ik deur de polder loup
Prut an me leêrze
Nou, deêr zien je toch zo’n houp
Koik nei de koeien
Koik nei de lucht
Koik nei de veugels
Een diepe zucht
Deur die prut an me leêrze
Weet ik geloik
Ben roik
Prut an me leêrze
Prut an me leêrze
In de sloôt, deer springt een vis
Prut an me leêrze
As ik heur merakels mis
Vaneivend den beurt ‘t
‘k Hew d’r lang over docht
Vraag ‘r te trouwen
’k Hew zo lang nei je zocht
Ik zien een traan
Ik wul ok met jou gaan
Zelfs met prut an je leêrze
Psst, er staat er één met een flesje Heineken op de foto...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:30 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Hoe weet jij datHeb je een spiekje gedaan
![]()
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Psst, er staat er één met een flesje Heineken op de foto...![]()
Inspirerende tekst...
Twee zelfsquote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Psst, er staat er één met een flesje Heineken op de foto...![]()
quote:Give yourself to me
I share your need
Kiss me through your warning darkness
Kiss me now so I can breathe
Kiss me once then I am leaving
Kiss me once then kiss yourself goodbye
Schitterend nineties nummer dit van een hele bekende band.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:12 schreef schaap001 het volgende:
Ergh.... daar schiet ik niet veel mee op....
geen idee![]()
quote:I thought of you tonight
In simple twists and turns
Incarcerated here
Im handcuffed to your world
Your innocence is cruel
Coquettish and arcane
But I need it all the same
I thought of you tonight
In silent seething heat
Through charred and damned desire
Dark eros wounding me
Your innocence is cruel
And you ass like jesus feet
Worth kissing
Worth kissing
Give yourself to me
I share your need
Give yourself to me and come to me
Give yourself to me
I share your need
Give yourself to me
I share your need
I thought of you tonight
Through blank and starving eyes
In this one moment of clarity
Blink the darkness in my eyes
Your lips like bruised vulva
Your ass like jesus feet
Worth kissing
Give yourself to me
I thought of you tonight
In silent seething heat
Through charred and damned desire
Dark eros killing me
Your lips like bruised vulva
Your ass like jesus feet
Worth kissing
Worth kissing
Give yourself to me
I share your need
Give yourself to me
I share your need
Give yourself to me
I share your need
Give yourself to me
I share your need
Kiss me through your warning darkness
Kiss me now so I can breathe
Kiss me once then I am leaving
Kiss me once then kiss yourself goodbye
I thought of you tonight
In simple twists and turns
Incarcerated here
Im handcuffed to this world
Tuurlijk. Nogmaals, de moeite van het beluisteren meer dan waard.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:47 schreef Skanqua het volgende:
Therapy? - A Moment of Clarity
huh... ik hier?
Nôh, errug plaatselijk dan. Ik ben ur ook ien van uit die buurt, maar hed er nooit van hoordquote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:09 schreef RoofingBurner het volgende:
Wellicht te plaatselijk, maar zijn er mensen die weten wie dit zijn?
Ik moest erg lachen, maar je kunt het antwoord wel raden als je de woorden 'onze jongens' in het Westfries kunt vertalen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Nôh, errug plaatselijk dan. Ik ben ur ook ien van uit die buurt, maar hed er nooit van hoord
ja, maar heb m al opgezocht..quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:48 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Ik moest erg lachen, maar je kunt het antwoord wel raden als je de woorden 'onze jongens' in het Westfries kunt vertalen.![]()
Jawel. Korter antwoorden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:58 schreef RoofingBurner het volgende:
Uit Diemen Zuid of bedoel je dat niet.
quote:But have you seen my records? This Heat, Pere Ubu, Outsiders, Nation of Ulysses, Mars, The Trojans, The Black Dice, Todd Terry, the Germs, Section 25, Althea and Donna, Sexual Harrassment, a-ha, Pere Ubu, Dorothy Ashby, PIL, the Fania All-Stars, the Bar-Kays, the Human League, the Normal, Lou Reed, Scott Walker, Monks, Niagra, Joy Division, Lower 48, the Association, Sun Ra, Scientists, Royal Trux, 10cc, Eric B. and Rakim, Index, Basic Channel, Soulsonic Force ("just hit me"!), Juan Atkins, David Axelrod, Electric Prunes, Gil Scott - Heron, the Slits, Faust, Mantronix, Pharaoh Sanders and the Fire Engines, the Swans, the Soft Cell, the Sonics
quote:'s next project was the infamous U2 EP, with samples from "America's Top 40" host Casey Kasem. In 1991,
released a single with the title "U2" displayed in very large type on the front of the packaging, and "
" in a smaller typeface. An image of the Lockheed U-2 spy plane was also on the single cover.
The songs within were parodies of the group U2's well-known 1987 song, "I Still Haven't Found What I'm Looking For", including kazoos and extensive sampling of the original song. The song "The Letter U And The Numeral 2" features a musical backing to an extended profane rant from well-known disc jockey Casey Kasem, lapsing out of his more polished and professional tone during a frustrating rehearsal which had gone out to many stations as raw feed and was taped by several engineers, who had been passing it around for a number of years. One of Kasem's milder comments was "These guys are from England and who gives a shit?" (U2's members are in fact from the Republic of Ireland.)
U2's label Island Records quickly sued, claiming that placing the word "U2" on the cover violated trademark law, as did the song itself. Island Records also contended that the single was an attempt to deliberately confuse U2 fans, then awaiting the impending release of Achtung Baby.
In June, 1992, R. U. Sirius, publisher of the magazine Mondo 2000 came up with an interesting idea. Publicists from U2 had contacted him regarding the possibility of interviewing Dave Evans (aka "The Edge") hoping to promote U2's impending multi-million dollar Zoo TV Tour, which featured found sounds and live sampling from mass media outlets (things for whichhad been known for some time). Sirius, unbeknownst to Edge, decided to have his friends Joyce and Hosler of
conduct the interview. Joyce and Hosler, fresh from Island's lawsuit, peppered the Edge with questions regarding his ideas about the use of sampling in their new tour, and the legality of using copyrighted material without permission. Midway through the interview, Joyce and Hosler revealed their identities as members of
. An embarrassed Edge reported that U2 were bothered by the sledgehammer legal approach Island Records took in their lawsuit, and furthermore that much of the legal wrangling took place without U2's knowledge: "by the time we (U2) realized what was going on it was kinda too late, and we actually did approach the record company on your (
's) behalf and said, 'Look, c'mon, this is just, this is very heavy...'" Island Records reported to
that U2 never authorised samples of their material; Evans response was, "that's complete bollocks, there's like, there's at least six records out there that are direct samples from our stuff."[2]
The "U2" single (along with other related material) was re-released in 2001 on a "bootleg" album entitled These Guys Are From England And Who Gives A Shit, released on "Seelard Records" (a parody of's record label Seeland Records). It is thought likely that
themselves were responsible for the re-release, and that U2 gave their blessing.
MadMaster +1quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:29 schreef MadMaster het volgende:
Ken de band niet, maar wel het verhaal:
Negativland.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
1 Rock me Amadeus - Falco
2 I like Chopin - Gazebo
3 Dinner with Gershwin - Donna Summer
4 Roll over Beethoven - Chuck Berry
indeed, je boekt vooruitgangquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:00 schreef MadMaster het volgende:
Cafca moet dat zijn...
Ik zal je helpen, deze afbeelding doet dat waarschijnlijk wel:quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:30 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik word niet getroffen door een overdaad aan herkenning..
De personen van deze groep stonden ook niet zo op de voorgrond.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:43 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Hmmm..nou, een overdaad kan ik het nog steeds niet noemen
bukgeit +1quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:41 schreef bukgeit het volgende:
Human League
Arctic Monkeys
LFO
Cabaret Voltaire
ABC?
Comsat Angels
Autechre
Volgens mij woon jij in een heel ander deel van Nederland...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:12 schreef ranja het volgende:
Eton Crop?
Eigenlijk zouden Cpt. Redbeard of Iggy hier nu moeten opduiken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:46 schreef bartrid het volgende:
Ik heb die album titel van WASP opgezocht en nog steeds zegt het me niks. Ben benieuwd
Ga door, ga door, maar dan in een totaal andere stijl (alhoewel, de muziek van de gezochte groep was ook wel hard, maar dan anders...)quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:
WASP-album heet geloof ik Dominator...
quote:Domination's the name of the game
In bed or in life
They're both just the same
Except in one you're fulfilled
At the end of the day
MadMaster +1quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:39 schreef MadMaster het volgende:
Depeche Mode - Master & Servant
Alles...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:31 schreef ranja het volgende:
heeft-ie iets met Visage te maken? Fade to Grey?
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:35 schreef bukgeit het volgende:
Waarom zeg je dan niet: Steve Strange![]()
die naam ken ik nietquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:35 schreef bukgeit het volgende:
Waarom zeg je dan niet: Steve Strange![]()
Jij kent Steve Strange van Visage niet? Ook grappig hij zat vorig jaar in Celebrity Hairdresser of hoe die show ook moge heten.quote:
Die show ken ik ook niet. Ik ken Visage alleen van muziek, niet van namen of gezichtenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 07:44 schreef bartrid het volgende:
Jij kent Steve Strange van Visage niet? Ook grappig hij zat vorig jaar in Celebrity Hairdresser of hoe die show ook moge heten.
Dan weet ik van welk project de bovenste meneer is, maar de link naar de onderste weet ik dan nog niet...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:44 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Als ik zeg, denk aan een film...
of meneer onder was de kapitein van de bootquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:49 schreef MadMaster het volgende:
Gokje:
U96 - Das Boot
Meneer onder heeft de filmmuziek van Das Boot gedaan?
Das Boot zocht ikquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan weet ik van welk project de bovenste meneer is, maar de link naar de onderste weet ik dan nog niet...
Gokje:
U96 - Das Boot
Meneer onder heeft de filmmuziek van Das Boot gedaan?
De foto is van de videoclip waar ze van die geweldige flanger-achtige effecten in gebruikten.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:48 schreef ranja het volgende:
komt me vaag bekend voor maar dat vaag kan ook aan de foto liggen
Algemeen bekende tekst...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:12 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Brigitte Bardot, Bardot..
Die heeft ze niet zo maar ZO..![]()
En dat is correctquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dan kan ik me alleen nog voorstellen dat het bigshadow is.
daar zitten wel 3 of 4 bij die ik niet eens herkenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:09 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dit is die van jou, ranja
[ afbeelding ]]
komen van photobucket , niet van last.fm..niet dat dat voor jou verder veel uitmaaktquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:22 schreef knars het volgende:
last.fm is hier net zo geblocked als photobucket, dus die plaatjes zie ik ook al niet![]()
gokje op the cure en arctic monkeys
Zoals Newbie al aangaf: muziekautisten houden van lijstjes.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:37 schreef MadMaster het volgende:
Kan iemand mij in het kort uitleggen waarom ik mij bij last.fm zou moeten aanmelden?
Maar toch niet van muziek via de PCquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zoals Newbie al aangaf: muziekautisten houden van lijstjes.
Ik hoor echt geen verschil tussen een cd en fantsoenlijke mp3tjes via m'n PC die op m'n versterker zit hoorquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar toch niet van muziek via de PC
Knars+1quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:58 schreef knars het volgende:
Clash en Ramones?
Vandaar mijn lijstjes met nog obscuurdere muziek dan in mijn platenkast, zo obscuur dat ik ze zelf soms niet eens meer ken, en erg weinig draaibeurten per liedje. Als ik wat wil uitproberen download ik wel een nummer of een album (gaat soms sneller dan 1 mp3) en die luister ik dan wel en wordt dus geregistreerd in mijn lastfm lijst, maar wat ik op cd of vinyl koop komt daar vrijwel niet meer terecht.quote:
Ik zal eens kijken of ik mijn ooit aangemaakte account bij lastfm weer eens leven in zal blazen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:01 schreef ranja het volgende:
Als ik wat wil uitproberen download ik wel een nummer of een album (gaat soms sneller dan 1 mp3) en die luister ik dan wel.
Ik herkende mijzelf directquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:31 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wederom Trivia ons-kent-ons..Favo albumpjes van welke Trivia-speler?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |