Wordt automatisch gegenereerd aan de hand van modeldata... bij buienradar werken geen meteorologen, er komt niemand aan te pas om die verwachting te plaatsen!quote:Op maandag 14 januari 2008 13:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wie werkt daar?Piers Corbijn ofzo?
Volgens zijn gecorrigeerde voorspelling, die hij op 16 januari naar buiten bracht, zou het tussen 21 en 23 januari 10 a 11 graden kouder zijn dan normaal. Het is 7 graden warmer dan normaal. Een nieuw record: hij zit er 17 a 18 graden naast bij een weersvoorspelling voor een week later. Misschien is het iets te kortetermijn voor zijn verbluffende langetermijnvoorspellingstechniek.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:53 schreef Montov het volgende:
Corbyn had voor 11 januari een gemiddelde temperatuur van -6 graden voorspeld. Het is +10 geworden. Hij zit er maar 16 graden naast. Het kan nog alle kanten op.
http://lowefo.com/forecast.php?s=Netherlandsquote:ON THE UNSUCCESSFUL JANUARY FORECAST
We are extremely sorry that you missed the winter weather we led you to expect. Our January forecast was overall a major and exceptional failure, and we apologise to users for this. There were two reasons for error – both rectifiable - and consequent research has led to new advances in the Solar Weather Technique.
The first error was in data transfer between 2007 and 2008 which led to a large underestimate of mobility and omissions of some storms. The second, which caused our corrigenum of January 14th to be unsuccessful, concerns ambiguities in choices of weather circulation states in the past to correspond to future specified weather periods. The ‘c’ in SWT24c improves choices over jet stream motion and (in winter) Arctic high pressure vs Siberian / Scandinavian Highs.
Met stevige wind krijg je geen elfstedentocht: te veel windwakken... En als het ijs er al wel inligt is het ook niet tof: zand op het ijs. Ik herrinner me de winter van '96 nog: na een kilometer waren je schaatsen bot...quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:04 schreef maniack28 het volgende:
Sorry dat ik gezegd had dat het in januari gem 30 graden werd, was toch voor een andere plaats op deze aardkloot. Mijn excuses!
En nu februari, sneeuw + -10C + stevige wind!
http://julesandjames.blog(...)ynwatch-verdict.htmlquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:36 schreef Montov het volgende:
[..]
Volgens zijn gecorrigeerde voorspelling, die hij op 16 januari naar buiten bracht, zou het tussen 21 en 23 januari 10 a 11 graden kouder zijn dan normaal. Het is 7 graden warmer dan normaal. Een nieuw record: hij zit er 17 a 18 graden naast bij een weersvoorspelling voor een week later. Misschien is het iets te kortetermijn voor zijn verbluffende langetermijnvoorspellingstechniek.
Corbyn voorspelde -3.8 graden Celsius, waarmee het de op drie na koudste januari zou worden, maar het werd de op 1 na warmste januari met 6.5 graden Celsius. Ruim 10 graden verschil.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:27 schreef Montov het volgende:
Ik zal vanavond even uitrekenen hoeveel hij er naast heeft gezeten in Nederland, over de gehele maand bekeken. Meer dan de 6 graden in de UK iig.
Tot zover de hype Corbyn..quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:27 schreef Montov het volgende:
Corbyn heeft na 5 dagen al weer moeten toegeven dat zijn voorspelling niet is uitgekomen voor de eerste week van februari. Maar, maar, dat kwam door het gebruik van verkeerde kaarten, ofzo, dus met nieuwe kaarten zal het ongetwijfeld weer de betrouwbaarheid geven waaraan we zo gewend zijn geraakt.
De weersvoorspelling van het KNMI die ze eind januari hebben gegeven voor deze periode is tot dusverre nog perfect.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:27 schreef Montov het volgende:
Corbyn heeft na 5 dagen al weer moeten toegeven dat zijn voorspelling niet is uitgekomen voor de eerste week van februari. Maar, maar, dat kwam door het gebruik van verkeerde kaarten, ofzo, dus met nieuwe kaarten zal het ongetwijfeld weer de betrouwbaarheid geven waaraan we zo gewend zijn geraakt.
http://julesandjames.blog(...)ary-corbynwatch.htmlquote:Feb was supposed to be warm and wet. As I said earlier, a CET temperature in the range of 4.5-5.5C would fit the bill - and this time it seems like he got it right! This page actually gives a value of 5.51C but it seems to be biased a little high, so I'm happy to count that as a win for him. The rain forecast didn't turn out quote so well though:
quote:Corbyn Rain: 160% Sun 60%
Reality Rain: 60% Sun: 160%
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.htmlquote:Knipoog
Een half jaar geleden heb ik de excentrieke Britse astrofysicus Piers Corbyn in Londen opgezocht en zijn voorspelling dat Nederland deze winter een Elfstedentocht zou krijgen prominent in het weekblad gezet.
En dat niet alleen, ik heb ook in sommige lezingen (onder meer bij Studium Generale in Leiden) en in deze blogs voorspeld dat het deze winter stevig zou vriezen en menigeen opgeroepen de schaatsen uit het vet te halen. Met een knipoog, maar goed, ik heb het gedaan.
Even voor alle duidelijkheid, ik koester geen ambitie om weersvoorspeller te worden. Ik vond en vind het geluid van global warming sceptici als Piers Corbyn de moeite waard om te laten horen. Daarnaast interesseert het mij vanuit wetenschappelijke hoek of het mogelijk is om bij het weer verder vooruit te kijken dan een dag of tien.
Kou
Wat dat laatste betreft, het is onmiskenbaar dat de palmares van Corbyn de afgelopen winter niet bepaald mooier zijn geworden.
Commentaar van de Monidiquekeizer:quote:Toch is er een flinke maar.
Alleen hier is het mild. Elders op het noordelijk halfrond was het een van de strengste winters sinds mensenheugenis.
(...)
Het geeft ook aan dat er misschien toch iets zit in het argument van de sceptici dat de zon een veel sterkere invloed heeft op het klimaat dan de mens. (...) De conclusie: wat mij betreft, is het nog steeds niet duidelijk wie sterker is, de zon dan wel de mens.
Vergeet niet: wetenschapsjournalist, hè!quote:Wacht eens even, 0,7 graad? Was dat niet de temperatuursstijging die er in de afgelopen honderd jaar is geweest?
Jawel, die is in één winter teniet gedaan.
quote:Op maandag 3 maart 2008 16:02 schreef Monidique het volgende:
En dan dit juweeltje:
[..]
Vergeet niet: wetenschapsjournalist, hè!!
Aparte manier van argumenteren, door tegenargumenten te noemen maar ze niet te ontkrachten, nee, gewoon zeggen dat je gelijk hebt.quote:Natuurlijk is dit onhygiënisch redeneren, het weer met het klimaat verwarren, afgaan op één statistische uitschieter, ik ken alle tegenargumenten, maar het is wel waar.
Inderdaad erg vreemd.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:17 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
Aparte manier van argumenteren, door tegenargumenten te noemen maar ze niet te ontkrachten, nee, gewoon zeggen dat je gelijk hebt.
"maar het is wel waar", van die 0,7 graad bedoelt hij?quote:Op maandag 3 maart 2008 16:17 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
Aparte manier van argumenteren, door tegenargumenten te noemen maar ze niet te ontkrachten, nee, gewoon zeggen dat je gelijk hebt.
Pas maar op, Piers is boos:quote:Op maandag 3 maart 2008 14:48 schreef Montov het volgende:
Ik zal eens de maandvoorspellingen van Corbyn en het KNMI voor februari naast elkaar leggen en vergelijken met de actuele situatie...
quote:Weather Action forecasts are a commercial product and publication of any part of them in any media or on the web is not permitted except with the agreement of Weather Action. Owing to gross misrepresentation of our forecasts by the Guardian and more seriously and persistently by The Times (Paul Simons) and related gross distortions circulated on the web Weather Action has no alternative but to apply this policy firmly. Consequently:
1) Media or web users who wish to quote from the forecast must check what they have in mind with Piers Corbyn of WeatherAction and preferably use an issued summary form (below for this month) which is written to give an accurate rendering of essential points without giving away the detail which subscribers have paid for.
2) The Guardian and the Times and any media which carries articles by Paul Simons are explicitly forbidden from quoting any aspect of any WeatherAction forecast until further notice.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:24 schreef pfaf het volgende:
Simon Rozendaal...! Hij is de reden dat ik af en toe de Elsevier nog lees.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.htmlquote:Helaas is Jan Marijnissen van de SP
Ik hou van mensen. Ze hebben in het gebruik enkele nadelen. De grootste is nog wel dat Homo sapiens een ongelooflijk kuddedier is.
Als iemand met een grote naam iets zegt, dan apen de sukkels dat na. Als een hoogleraar iets beweert, dan vinden andere mensen dat ook. Als de stoere bink een grapje maakt, lachen de meelopers.
Temperatuur
Ik hou van mensen die authentiek zijn en het lef hebben tegen de stroom in te zwemmen. Jammer dus dat Jan Marijnissen bij de SP zit.
Sowieso is die man altijd zichzelf. Hij durft te zeggen dat hij twijfelt, hij durft te zeggen dat hij het vroeger mis had.
Vorige week stal hij mijn hart weer eens. Hij heeft een weblog en daarin schreef hij dat het wel heel opmerkelijk is dat de temperatuur de afgelopen winter zo gezakt is. Dat leek volgens hem in tegenspraak met de broeikashypothese. Zou de zon dan toch belangrijker zijn dan de mens, schreef Marijnissen.
Dat is lef.
Gepasseerd station
De hele politiek hobbelt als een kip zonder kop achter de Al Gore mythe aan. Vorig jaar lunchte ik met twee VVD-politici in mijn favoriete restaurant in Rotterdam. Beide Kamerleden zeiden het helemaal eens te zijn met mijn twijfels of de mens via het versterkte broeikaseffect wel de belangrijkste oorzaak is van de geconstateerde opwarming.
Maar, zeiden de heren, dat kunnen we niet hardop zeggen. Het is een gepasseerd station.
Marijnissen zegt het wel.
Doodzonde dat zo’n man een politiek systeem aanhangt dat oneerlijk is (mensen die hard werken net zo belonen als mensen die niets uitvoeren) en aangetoond heeft niet te werken.
http://www.janmarijnissen.nl/2008/03/04/koude-winter-2007/quote:Maar weinigen in Nederland zullen erbij stil hebben gestaan, maar de winter van 2007/2008 was behoorlijk koud. Op Kennislink een overzicht van de wereldwijde temperaturen, de mogelijke oorzaken en de soms nare gevolgen. Zo’n koude winter is weer een extra argument voor diegenen die denken dat de temperatuur op aarde juist gaat dalen. Astronomen bijvoorbeeld, die rekenen op basis van de cycli in de zonneactiviteit.
Het debat omtrent stijging of daling van de temperatuur op aarde gaat door. Het blijven uiteindelijk echter altijd voorspellingen op basis van variabelen, die we in het beste geval kunnen meten, en in het slechte geval nog niet eens kennen.
Een toevalsmisser van Simon Rostradamus. Maar, volgende winter nieuwe ronde nieuwe kansen. Uiteindelijk moet de Elfstedentocht toch eens komen, en dan blijkt dat de voorspelling perfect is ondanks een niet lekkere timing. Zeg nou zelf, wat is nu een paar jaar in vergelijking met de leeftijd van het heelal?quote:Maar het begint te kriebelen. Het ijs op mijn singel is inmiddels al een centimeter of vijf dik, het blijft in elk geval tot 1 januari vriezen en misschien wel daarna. In principe zou er dan begin volgende week een Elfstedentocht verreden kunnen worden.
Dan heeft Piers Corbijn - die ik in de herfst van 2007 interviewde en die toen voorspelde dat er in Nederland begin 2008 dan wel begin 2009 een Elfstedentocht verreden kon worden - toch gelijk gekregen. Dan heb ik zelf gelijk gekregen: ik voorspelde al een jaar of tien geleden in het weekblad Elsevier dat er wellicht in 2007, 2008 of 2009 weer een Elfstedentocht verreden zou worden.
http://www.elsevier.nl/we(...)j-Elfstedentocht.htm
quote:Lef?
Natuurlijk staan dan niet alle keizers zonder kleren. Natuurlijk gooit een Elfstedentocht in dat vliegenpoepje in het noordwesten van Europa geen zand in de hele machinerie van het IPCC en het KNMI, maar toch zijn er heel wat keizers die tijdens zo’n eventuele Elfstedentocht heel wat minder kleren aan blijken te hebben dan ze dachten: Al Gore, Ivo Opstelten, Wubbo Ockels, Wynand Duyvendak, Jacqueline Cramer, Frans Timmermans, Martijn van Calmthout, Karel Knip, Jan Peter Balkenende, Cees Veerman, Louise Fresco, Rob van Dorland en nog een paar honderd zelfbenoemde keizers.
Zouden ze het lef hebben om daar voor uit te komen?
niet letterlijk neequote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:03 schreef wortels het volgende:
Ja, want het IPCC, het KNMI en al die anderen hebben gezegd dat er nooit meer een elfstedentocht zou komen![]()
KNMI heeft in elk geval al jaren geleden letterlijk gezegd, dat óók de komende tijd elfstedentochten nog gewoon mogelijk zijn. De kans erop wordt alleen kleiner. Wat die Rozendaal zegt is dus gewoon onzin, en hopelijk weet hij dat zelf ook...quote:
Klopt, die Rozendaal is niet bepaald een profeet. Daarentegen houden organisaties als het knmi ook constant een slag om de arm. Het kan vriezen, het kan dooien.. Zo zag ik afgelopen week nog een stukje over co2 vretende organismen die co2 naar het diepste van oceanen transporteren, denk dat de natuur e.e.a zal herstellen, misschien niet zoals wij het graag zouden zien maar de aarde houdt zichzelf wel in balans, met of zonder ons.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:55 schreef wortels het volgende:
[..]
KNMI heeft in elk geval al jaren geleden letterlijk gezegd, dat óók de komende tijd elfstedentochten nog gewoon mogelijk zijn. De kans erop wordt alleen kleiner. Wat die Rozendaal zegt is dus gewoon onzin, en hopelijk weet hij dat zelf ook...
Hoho! Niet te genuanceerd, we zitten op fok. Een koudere winter/jaar en GW is onzin, een warme lentemaand en we gaan allemaal binnen 10 jaar dood door de opwarmingquote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:55 schreef wortels het volgende:
[..]
KNMI heeft in elk geval al jaren geleden letterlijk gezegd, dat óók de komende tijd elfstedentochten nog gewoon mogelijk zijn. De kans erop wordt alleen kleiner. Wat die Rozendaal zegt is dus gewoon onzin, en hopelijk weet hij dat zelf ook...
Kijk, dat is ook een bekend misverstand tussen de wetenschap en het grote publiek. Het KNMI houdt niet uit zwakte of omdat ze altijd gelijk willen hebben een slag om de arm, maar puur omdat die onzekerheid er gewoon ís. Is een verwachting onzeker, dan communiceer je dat als wetenschapper, maar het publiek heeft er altijd veel moeite mee om die onzekerheid te interpreteren. Die zijn altijd geneigd om zoiets als een zwaktebod te zien. Het publiek wil horen: 'dít is wat er gaat gebeuren', zelfs als dat gewoon niet met zekerheid te zeggen is.quote:Daarentegen houden organisaties als het knmi ook constant een slag om de arm. Het kan vriezen, het kan dooien..
pfff, wat stigmatiserend. Je hebt ook nog de "als het warmer wordt komt dat door GW en als het kouder wordt komt dat ook door GW, dus we gaan sowieso binnen 10 jaar dood" meningen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hoho! Niet te genuanceerd, we zitten op fok. Een koudere winter/jaar en GW is onzin, een warme lentemaand en we gaan allemaal binnen 10 jaar dood door de opwarming
van mij mogen ze de schaatsen ombinden en alvast beginnen..quote:Op donderdag 19 november 2009 11:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
God a god het heeft nog niet eens gevroren en iedereen behalve Friezen zelf hebben het alweer over een Elfstedentocht
quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voorspelling: er komt géén elfstedentocht dit jaar
Maar het smelt wel gedeeltelijk weg. Als dat weer gaat bevriezen heb je ijs.quote:Op maandag 21 december 2009 05:17 schreef Pronzo65 het volgende:
Waarschijnlijk behoorlijk kouder na de jaarwisseling na stevig gekwakkel met sneeuw en ijzel. Tot en met de kerst 2 tot 20cm sneeuw erbij vanaf vanavond. Tijdelijke positieve temperaturen in het binnenland zijn geen probleem voor het sneeuwdek. Dooi door subtropisch-maritieme lucht staat voorlopig niet in de kaarten, voorlopig blijft het kwakkelen in de koudere variant vanwege de lage zonnestand. Deze winter heeft trekjes van die van 78/79 en midden jaren 80. Niet te vergelijken met de latere winters.
http://www.dagelijksestan(...)zeer-waarschijnlijk/quote:Al eerder besteedde ik aandacht aan de Britse klimaatscepticus, Piers Corbyn, die in een vorig leven – net als Wijnand Duyvendak – tot het krakersgilde behoorde, maar die nu als enige in de wereld lange-termijn weersvoorspellingen publiceert en daarmee in de markt een inkomen verdient. Hij heeft een behoorlijke ‘track record’.
In zijn laatste bulletin (van 31 december 2009) schreef hij het volgende:
11 Cities Ice canal race very likely in Holland!
The bitter cold weather includes the continent and the ‘11 cities’ ice skating race (Elfsteden Tocht) in Holland on frozen canals is a near certainty according to our WeatherAction long range forecast. The race last took place on 4 Jan 1997.
De temperaturen gaan over een week alweer omhoog. Er is meer nodig voor een Elfstedentocht dan een weekje strenge vorst...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)zeer-waarschijnlijk/
Misschien nu wel!!!
Oh?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:35 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
De temperaturen gaan over een week alweer omhoog.
Blijven proberenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)zeer-waarschijnlijk/
Misschien nu wel!!!
Echt strenge vorst krijgen we sowieso niet toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:35 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
De temperaturen gaan over een week alweer omhoog. Er is meer nodig voor een Elfstedentocht dan een weekje strenge vorst...
Daarnaast: het laagje sneeuw op het ijs isoleert waardoor het niet snel aangroeit...
Neuh, tussen matig en streng in...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Echt strenge vorst krijgen we sowieso niet toch?
Matig is -5 tot -10quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:47 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Neuh, tussen matig en streng in...
Als ik een delta T heb van -8 tot -13 bijvoorbeeld dan zit het toch tussen matig en streng in wiseguy,,,quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:12 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Matig is -5 tot -10
Streng -10 tot -15
'Tussen matig en streng in' bestaat dus niet.
Nee.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:18 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Als ik een delta T heb van -8 tot -13 bijvoorbeeld dan zit het toch tussen matig en streng in wiseguy,,,
Als er geen sneeuw op het ijs lag wel jaquote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:43 schreef horned_reaper het volgende:
jah... dat wordt hem wel !
[ afbeelding ]
Uh dat denk ik niet. Die zenden liever klootschieten uit dan de Elfstedentoch geloof ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 03:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Laat maar komen, komt vast op eurosport, zodat ik hem kan kijken.
Dan download ik um wel ergens.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Uh dat denk ik niet. Die zenden liever klootschieten uit dan de Elfstedentoch geloof ik.
Denk niet dat ik kan streamen met mijn internet-snelheid.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja of je volgt het gewoon via een feed op de NOS site. Ik denk dat het een aardig media circus wordt en dat je het op meerdere manieren kan volgen. Dat kon in 1997 nog niet.
Sorry, maar ik denk het niet. Er valt nu een dik pak sneeuw in friesland en dat isoleert als een gek waardoor de ijslagen waar sneeuw op ligt niet veel zullen aangroeien. Het kan wel, maar dan moet er na komende week nog minstens een dikke week met strenge vorst in de nacht komen. En de modellen geven een lichte temperatuurstijging vanaf volgende week zaterdag aan...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:02 schreef MissHobje het volgende:
Wow zou het ?? zou het niet ...enorm spannend dus komende tijd, ik hoop het van harte en dan ga ik het helemaal volgen
Er komt niks, hier in het westerkwartier is de sneeuwlaag alweer minstens 5-10cm, en verwacht dat t in friesland niet anders is..quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:04 schreef De_Groentenboer het volgende:
Laat die Elfstendentocht maar komen, heb ik ook wat leuks om naar te kijken en dan mag die grafkou weer optiefen, op naar de zomer! 14.gif
Klopt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Er komt niks, hier in het westerkwartier is de sneeuwlaag alweer minstens 5-10cm, en verwacht dat t in friesland niet anders is..
In 63 sneeuwde het ookquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Er komt niks, hier in het westerkwartier is de sneeuwlaag alweer minstens 5-10cm, en verwacht dat t in friesland niet anders is..
Geen elfstedentocht dus.
Toen was het ook -20 's nachtsquote:
top, net nieuwe schaatsen bemachtigdquote:Op zondag 3 januari 2010 01:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nou, zojuist in de auto was het -12 buiten..
Lekker egoistische gedachtequote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:03 schreef AlmightyArjen het volgende:
Persoonlijk hoop ik dat die Elfstedentocht niet komt aangezien ik dit jaar uitgeloot ben
Persoonlijk hoop ik dat jij eens goed in een wak schaatst met je negatieviteit hier.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:03 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Persoonlijk hoop ik dat die Elfstedentocht niet komt aangezien ik dit jaar uitgeloot ben
Allemaal leuk en aardig maar dat grafiekje wil zeggen dat er overal al 4 cm ijs ligt en dat we al kunnen schaatsen. Ik zie nog werkelijk waar niemand op natuurijs schaatsen.quote:
Ijsbanen hier in de omgeving (Westerkwartier) zijn openquote:Op zondag 3 januari 2010 13:29 schreef Remzz het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar dat grafiekje wil zeggen dat er overal al 4 cm ijs ligt en dat we al kunnen schaatsen. Ik zie nog werkelijk waar niemand op natuurijs schaatsen.
al dat geroep om een elfstedentocht is afkomstig van cronische uitkeringtrekkersen a-sociale lamzakken die nog nooit een slag werk hebben gedaan. een normaal werkend iemand gruwt als hij zijn werk in die koude moet doen. laat het aub warm watergaan regenen, en laat al die schaatsfanaticinaar de noordpool vertrekken.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:19 schreef Deprater het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)oei_natuurijs__.html
quote:Op zondag 3 januari 2010 17:44 schreef Falco het volgende:
[..]
al dat geroep om een elfstedentocht is afkomstig van cronische uitkeringtrekkersen a-sociale lamzakken die nog nooit een slag werk hebben gedaan. een normaal werkend iemand gruwt als hij zijn werk in die koude moet doen. laat het aub warm watergaan regenen, en laat al die schaatsfanaticinaar de noordpool vertrekken.
Aldus Sjors uit Dronten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |