De atmosfeer wordt steeds ijler naarmate je hoger komt, dat betekent dus ook dat de luchtdruk afneemt als je hoger komt want de luchtkolom boven je wordt kleiner. Gewoon op zeeniveau ligt de luchtdruk in Nederland ongeveer op 1015 hPa (hectopascal, een maat voor druk), als je verder omhoog gaat dan neemt de luchtdruk af. Die grafiek laat van -skippybal- laat zien welke temperaturen zich volgens diverse berekeningen zich voor gaan doen op een hoogte met een druk van 850 hPa.quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:06 schreef horned_reaper het volgende:
leg even uit.... wat betekend dit ?
Die staan volgens mij bij weeronline.nl op de site:quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:40 schreef Falco het volgende:
Ik weet dat er een geanimeerde versie met intervallen van tien minuten van bovenstaand temperatuurkaartje bestond. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Hij is duidelijker, maar niet de meest recente. Kijk maar eens naar de beginwaarden. En kijk maar naar de startdatum. De15-daagse is vannacht berekend. Die van jouw gistermiddag. Toch?quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:48 schreef horned_reaper het volgende:
jullie moeten naar deze kijken, dit is de meest recente en duidelijke.
[ afbeelding ]
Ziet er prima uit
Moet je nagaan hoe koud het in het Noordoosten is.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:54 schreef Hopsaflops het volgende:
Hier vlakbij Amsterdam is het nu nog steeds -4 volgens mijn thermometer. Brrr. en dat om 11 uur. Het wil niet echt opwarmen vandaag..
Het zal uiteindelijk -1 worden hooguit denk ik. Zuller er al schaatsbare plekken zijn in amsterdam denk je? Gister in het bos waren de kleine slootjes al beloopbaar.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:54 schreef Hopsaflops het volgende:
Hier vlakbij Amsterdam is het nu nog steeds -4 volgens mijn thermometer. Brrr. en dat om 11 uur. Het wil niet echt opwarmen vandaag..
Je hebt een PMquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:52 schreef pfaf het volgende:
Gisteren werden hier ook EC-pluimen getoond van andere plaatsen dan De Bilt. Weet iemand hoe ik die kan vinden?
Ik heb gisteren al mensen zien schaatsen in het Amsterdamse bosquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:52 schreef Fokkedop het volgende:
[..]
Het zal uiteindelijk -1 worden hooguit denk ik. Zuller er al schaatsbare plekken zijn in amsterdam denk je? Gister in het bos waren de kleine slootjes al beloopbaar.
Ik bedoelde eigenlijk die geanimeerde kaartjes van het KNMI zelf, maar evengoed bedanktquote:Op dinsdag 30 december 2008 01:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die staan volgens mij bij weeronline.nl op de site:
[ afbeelding ]
http://www.weeronline.nl/aktueel.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop