van mij mogen ze de schaatsen ombinden en alvast beginnen..quote:Op donderdag 19 november 2009 11:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
God a god het heeft nog niet eens gevroren en iedereen behalve Friezen zelf hebben het alweer over een Elfstedentocht
quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voorspelling: er komt géén elfstedentocht dit jaar
Maar het smelt wel gedeeltelijk weg. Als dat weer gaat bevriezen heb je ijs.quote:Op maandag 21 december 2009 05:17 schreef Pronzo65 het volgende:
Waarschijnlijk behoorlijk kouder na de jaarwisseling na stevig gekwakkel met sneeuw en ijzel. Tot en met de kerst 2 tot 20cm sneeuw erbij vanaf vanavond. Tijdelijke positieve temperaturen in het binnenland zijn geen probleem voor het sneeuwdek. Dooi door subtropisch-maritieme lucht staat voorlopig niet in de kaarten, voorlopig blijft het kwakkelen in de koudere variant vanwege de lage zonnestand. Deze winter heeft trekjes van die van 78/79 en midden jaren 80. Niet te vergelijken met de latere winters.
http://www.dagelijksestan(...)zeer-waarschijnlijk/quote:Al eerder besteedde ik aandacht aan de Britse klimaatscepticus, Piers Corbyn, die in een vorig leven – net als Wijnand Duyvendak – tot het krakersgilde behoorde, maar die nu als enige in de wereld lange-termijn weersvoorspellingen publiceert en daarmee in de markt een inkomen verdient. Hij heeft een behoorlijke ‘track record’.
In zijn laatste bulletin (van 31 december 2009) schreef hij het volgende:
11 Cities Ice canal race very likely in Holland!
The bitter cold weather includes the continent and the ‘11 cities’ ice skating race (Elfsteden Tocht) in Holland on frozen canals is a near certainty according to our WeatherAction long range forecast. The race last took place on 4 Jan 1997.
De temperaturen gaan over een week alweer omhoog. Er is meer nodig voor een Elfstedentocht dan een weekje strenge vorst...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)zeer-waarschijnlijk/
Misschien nu wel!!!
Oh?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:35 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
De temperaturen gaan over een week alweer omhoog.
Blijven proberenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)zeer-waarschijnlijk/
Misschien nu wel!!!
Echt strenge vorst krijgen we sowieso niet toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:35 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
De temperaturen gaan over een week alweer omhoog. Er is meer nodig voor een Elfstedentocht dan een weekje strenge vorst...
Daarnaast: het laagje sneeuw op het ijs isoleert waardoor het niet snel aangroeit...
Neuh, tussen matig en streng in...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Echt strenge vorst krijgen we sowieso niet toch?
Matig is -5 tot -10quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:47 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Neuh, tussen matig en streng in...
Als ik een delta T heb van -8 tot -13 bijvoorbeeld dan zit het toch tussen matig en streng in wiseguy,,,quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:12 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Matig is -5 tot -10
Streng -10 tot -15
'Tussen matig en streng in' bestaat dus niet.
Nee.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:18 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Als ik een delta T heb van -8 tot -13 bijvoorbeeld dan zit het toch tussen matig en streng in wiseguy,,,
Als er geen sneeuw op het ijs lag wel jaquote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:43 schreef horned_reaper het volgende:
jah... dat wordt hem wel !
[ afbeelding ]
Uh dat denk ik niet. Die zenden liever klootschieten uit dan de Elfstedentoch geloof ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 03:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Laat maar komen, komt vast op eurosport, zodat ik hem kan kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |