En dan elke dag, nadat we onze 14 werkuren in de transactiepraktijk gemaakt hebben, spelen we nog een potje arrestenhints.quote:
Ik heb besloten dat ik niets geen transacties wil gaan doen, ik wil procederen, want procederen is mooi, en net oorlogvoeren, aldus mijn docent van woensdag. En aangezien ik toch een medogenloze bitch schijn te zijn (ik quote ook maar mensen hoor), lijkt procederen me bij nader inzien meer mijn ding. Maar goed, daarna kunnen we ook nog wel arresten-hints spelen natuurlijk, want arresten-hints is altijd gaaf.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:54 schreef Pool het volgende:
Wat doet die stapel losse blaadjes in de OP?
[..]
En dan elke dag, nadat we onze 14 werkuren in de transactiepraktijk gemaakt hebben, spelen we nog een potje arrestenhints.![]()
Per mail.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:06 schreef Yashaaaaa het volgende:
Eigenlijk zouden we hem gewoon op moeten sturen
Als jij het vanaf jouw universiteitsmail wilt sturen mag je best mijn naam en emailadres er ook bijzetten. Mocht je dat echt echt willen doen, moet je anders maar even pm'enquote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik heb nog steeds niet de nieuwe Kluwer gehaald dit jaar, maar was het wel van plan. Dat van die losse blaadjes is geen fijn nieuws![]()
quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:05 schreef J-heronimus het volgende:
Wat loopt iedereen hier nu te geilen op een stel boeken ?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:42 schreef Sessy het volgende:
gaan we verder met het arrestenspel?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:42 schreef Sessy het volgende:
gaan we verder met het arrestenspel?
Trouwens, voor wie er komende maandag een fiets lampje in de handen gedrukt krijgt van Magister:
die hebben we vanmiddag lopen nieten om van flyers te voorzien. 600 stuks. Met de hele com-o-cie. Er wordt uitgedeeld bij colleges Integratievak Staats- en Bestuursrecht (12.45-14.30, Wz1) en Strafrechtelijke Aansprakelijkheid (10.45-12.30, Gz101).
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:32 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb HR Portacabin zo vaak gelezen, maar of het nou roerend of onroerend was vergeet ik echt elke keer!
[..]
Ik ben van de partij: heb beide colleges die dag
quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:41 schreef Smash-it het volgende:
Ik heb nog nooit naar die cd gekeken, wat staat daarop dan?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Staan er oefenopgaves op
Nooit geweten
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Staan er oefenopgaves op
Nooit geweten
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:50 schreef crossover het volgende:
Willen jullie eigenlijk wel telkens centraal? Deze blijft toch wel bovenaan staan..
quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:06 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? We moeten toch centraal?
Ah okay, in dat geval laat ik het wel zo.quote:En dit topic heeft altijd een beetje een populaire periodes waarna het weer voor weken wegzakt (en iemand het weer op moet krikken met een potje arresten hints).
quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:55 schreef DonStefano het volgende:
Stukje dwaling toch? Weet de strekking ook niet meer, wel dat 't in (regio) Nijmegen afspeelt
quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hij staat zelfs op Wikipedia maar het was een te groot stuk tekst.. Maar inderdaad hij verkoopt die beker erg goedkoop en komt er later achter dat dat ding veel meer waard is en wil zich dan beroepen op dwaling..
quote:Voordat de Hoge Raad tot haar eindoordeel kwam, had een lagere rechter een ander beeld van de zaak. De heer Brom hield de hele procedure vol, dat hij geen idee had van de uitzonderlijke waarde van de beker. De rechtbank van Utrecht zette hier vraagtekens bij. De rechter oordeelde dat de overeenkomst moest worden vernietigd en teruggave van de beker werd gevorderd. Het hoger beroep pakte beter uit voor Brom, want het hof sprak van wederzijdse dwaling. Noch de koper, noch de verkoper zou op de hoogte geweest zijn van de uitzonderlijke waarde. De overeenkomst bleef in stand. De laatste rechtsgang, cassatie bij de Hoge Raad, hield dit oordeel in stand. Brom bleef de eigenaar van de beker.
quote:B
* Bas-C
N
* NVM versus De Telegraaf
P
* Portacabin
De Hollende Kleurlingquote:Op zondag 7 oktober 2007 23:52 schreef DonJames het volgende:
Volgende uitspraak, wederom niet zo'n moeilijke denk ik:
[ afbeelding ]
![]()
Dat is toch dat je verdachte moet zijn, voordat je in iemands tassen mag kijken (fouilleren enzo)? Dus niet zomaar bij iemand die rent en gekleurd is? Pff, strafrecht is lang geleden.quote:
Kelderluik?quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:32 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Dat is toch dat je verdachte moet zijn, voordat je in iemands tassen mag kijken (fouilleren enzo)? Dus niet zomaar bij iemand die rent en gekleurd is? Pff, strafrecht is lang geleden.
Volgende makkelijke:
[ afbeelding ]
Dan vind ik dit een betere: http://www.officeclips.com/clips/11.wmvquote:Op maandag 8 oktober 2007 09:32 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Dat is toch dat je verdachte moet zijn, voordat je in iemands tassen mag kijken (fouilleren enzo)? Dus niet zomaar bij iemand die rent en gekleurd is? Pff, strafrecht is lang geleden.
Volgende makkelijke:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:49 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan vind ik dit een betere: http://www.officeclips.com/clips/11.wmv
Dit filmpje is overigens vertoond bij het hoorcollege van privaatrecht.![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:19 schreef Leonoor het volgende:
En dan ook maar even het oordeel erbij:
[..]
Maar goed, de Hoge Raad oordeelde dus dat wel degelijk sprake kan zijn van dwaling aan de zijde van verkoper die tot vernietiging kan leiden, maar in dit geval was dat niet zo, omdat het Hof niet aannam dat de koper op de hoogte was van de werkelijke waarde van de Kantharos. De rechtbank had dit dus wel aangenomen en de ovk vernietigd. Spannend arrest eigenlijk wel.
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Voor de Utrechters: ik ben net Hondius een aantal malen aan het citeren in mijn scriptie.
Ik verwijs naar zijn geweldige (en lijvige) proefschrift "Standaardvoorwaarden" uit 1978quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:30 schreef Leonoor het volgende:
[..]Hondius
College van hem gehad in de bachelor, en hij heeft mij toegesproken bij m'n buluitreiking. Wat een geweldige man is dat! Maar je schrijft over iets consumentenrechtelijks?
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:48 schreef Pool het volgende:
Tilburg is in het Elsevier-onderzoek bij de studie Nederlands Recht de nummer 1 bij de hoogleraren en de nummer 2 bij de studenten.![]()
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:48 schreef Pool het volgende:
Tilburg is in het Elsevier-onderzoek bij de studie Nederlands Recht de nummer 1 bij de hoogleraren en de nummer 2 bij de studenten.![]()
Mooi.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:48 schreef Pool het volgende:
Inderdaad!quote:
Mooi kantoor, geweldig uitzicht vanuit de kamer van de recruiterquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:31 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Inderdaad!Alhoewel 't gisteren wel helemaal nergens over ging, met zn i-Pod gezeik de hele tijd...
Wat zijn overigens de ervaringen van mensen hier met Loyens&Loeff?
Zitten daar toch in de millenium-toren tegenover CS?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:11 schreef Leonoor het volgende:
Mooi kantoor, geweldig uitzicht vanuit de kamer van de recruiter(in Rotterdam that is)
Same here. Iets teveel rollende rrrr's...quote:maar ik zou er niet willen werken. Waarom niet? Je ne sais pas, onderbuikgevoel.
omdat ze er wel prima borrels en vrouwelijk stagaires hebbenquote:Why?
Ik heb er vorig jaar een besturendag gehad. Wát een verschrikkelijke mensen lopen daar rond zeg. Ik heb er hetzelfde onderbuikgevoel aan over gehouden. Een recruiter van een advocatenkantoor uit Utrecht wist het mooi te verwoorden: "Tilburgse student zegt "no no" tegen LoLo."quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Mooi kantoor, geweldig uitzicht vanuit de kamer van de recruiter(in Rotterdam that is), maar ik zou er niet willen werken. Waarom niet? Je ne sais pas, onderbuikgevoel. Why?
Utrechtse ook hoorquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:36 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik heb er vorig jaar een besturendag gehad. Wát een verschrikkelijke mensen lopen daar rond zeg. Ik heb er hetzelfde onderbuikgevoel aan over gehouden. Een recruiter van een advocatenkantoor uit Utrecht wist het mooi te verwoorden: "Tilburgse student zegt "no no" tegen LoLo."
Die woordkeuze verraadt al waarom deze persoon recruiter is geworden en geen advocaat.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:36 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
"Tilburgse student zegt "no no" tegen LoLo."
Werk ik in Utrecht dan?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:20 schreef DonStefano het volgende:
Utrecht is toch ook gewoon randstad?
Het is natuurlijk ook zo: het studentenvereniging gebeuren in Tilburg is niet zo corporaal als in een aantal van de grote steden. Er wordt in zulke gevallen toch een bepaal sociaal patroon van je verwacht, waar dat bij een vereniging als Plato of Vidar (red. Tilburg) veel minder is. Wellicht dat afgestudeerden uit Tilburg hier inderdaad veel te nuchter tegenover staan en geen zin hebben om zich een bepaald patroon aan te meten om te integreren bij sommige advocatenkantoren waar wél veel mensen werken met een corps achtergrond.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]Ik ken trouwens ook bijna geen Tilburgse studenten die ook maar spelen met de gedachte om naar de Randstad te gaan om daar bij de grootste kantoren aan de slag te gaan. Misschien hebben ze een te nuchtere houding daarvoor?
Een keurslijf bedoel je?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 13:03 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
en geen zin hebben om zich een bepaald patroon aan te meten om te integreren bij sommige advocatenkantoren waar wél veel mensen werken met een corps achtergrond.
Dat is geloof ik ook een veel gehoorde klacht van advocatenkantoren ja. Althans ik heb het wel vaker gehoord, dat de Tilburgse student geen zin heeft in grote advocatenkantoren.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Die woordkeuze verraadt al waarom deze persoon recruiter is geworden en geen advocaat.
Ik ken trouwens ook bijna geen Tilburgse studenten die ook maar spelen met de gedachte om naar de Randstad te gaan om daar bij de grootste kantoren aan de slag te gaan. Misschien hebben ze een te nuchtere houding daarvoor?
Tekst is wel melig. Ik heb vorig jaar sterk overwogen om me in te schrijven. Dit jaar laat ik het helemaal aan me voorbij gaan. Overigens trekt de NSPW mij meer natuurlijkquote:Op zondag 14 oktober 2007 12:26 schreef Sessy het volgende:
Dames en heren de Tilburgse rechtenstudenten,
Neemt u hier een kijkje: http://www.youtube.com/watch?v=fmc7vOua4CQ
Aantrekkelijk filmpjequote:Op zondag 14 oktober 2007 12:26 schreef Sessy het volgende:
Dames en heren de Tilburgse rechtenstudenten,
Neemt u hier een kijkje: http://www.youtube.com/watch?v=fmc7vOua4CQ
Dat degene die het gevaar veroorzaakt, gehouden is (waarschuwings)maatregelen te treffen, en er daarbij rekening mee moet houden dat niet iedereen altijd even oplettend is.quote:
dat spelletje van julliequote:Op vrijdag 19 oktober 2007 02:02 schreef ScottTracy het volgende:
Gegaste uien!! Securicor!! Citronas!! Zit er nog goed in.![]()
* Derdejaars student rechten aan de UU meldt zich. Mag ik ook in de OP, alsjeblieft?
Ohja, ik heb trouwens nog wel een leuke in het kader van raad het arrest aan de hand van een plaatje:
[ afbeelding ]
Keigaaf tochquote:
koperen centen en sassafras arrest, net behandeld met strafrechtquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 02:02 schreef ScottTracy het volgende:
Gegaste uien!! Securicor!! Citronas!! Zit er nog goed in.![]()
* Derdejaars student rechten aan de UU meldt zich. Mag ik ook in de OP, alsjeblieft?
Ohja, ik heb trouwens nog wel een leuke in het kader van raad het arrest aan de hand van een plaatje:
[ afbeelding ]
absoluut ondeugdelijke poging, de centen met sassafras in water, daarvan thee gezet om dr man mee te vermoorden, dit bleek echter hiermee nooit mogelijk te zijnquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:13 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
koperen centen en sassafras arrest, net behandeld met strafrecht
Heel goedquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:22 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
absoluut ondeugdelijke poging, de centen met sassafras in water, daarvan thee gezet om dr man mee te vermoorden, dit bleek echter hiermee nooit mogelijk te zijn
quote:
jaquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:22 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Heel goedJij hebt volgende week dinsdag (30-10) ook tentamen begrijp ik?
![]()
Die numerus fixus in Utrecht stelt niet zoveel voor, dit jaar was volgens mij iedereen ingeloot doordat het aantal aanmeldingen onder de 800 zat. En tja, een beetje kakkerig is het wel, maar volgens mij heb je dat bijna overal wel met Rechten. Er zitten in ieder geval zat 'normale' mensen, die niet cum laude zijn geslaagd.quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen Utrecht en Nijmegen. Utrecht is voor mij een stuk dichterbij, dus dat wat betreft zou dat beter uitkomen. Ik heb echter gelezen dat er sinds dit schooljaar numerus fixus is ingesteld, waarbij ik met een HBO-propedeuse in categorie C uitkom. Is mijn kans om ingeloot te worden dan groot, of is het bijna te verwaarlozen? Bovendien vind ik Utrecht (hoe het in de folder beschreven staat), heel erg klinken als een universiteit voor VWO-ers die cum laude geslaagd zijn, en het komt op mij een beetje kakkerig over.Nijmegen daarentegen klinkt voor mij meer als een universiteit voor iedereen, en er wordt naar mijns inziens minder moeilijk gedaan over binnenkomen met een Propedeuse.
Ik heb het idee dat de eerste paar studiejaren qua inhoud overal wel ongeveer hetzelfde zijn. Het wordt alleen anders gebracht. Dus je hoeft je niet druk te maken over de naam die ze er op plakken. Wel is er inderdaad verschil tussen Nederlands recht en Internationaal recht als bachelorfase.quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ten eerste; op sommige unversiteiten heet het Rechtsgeleerdheid, en op andere universiteiten Nederlands Recht. Zit hier verschil in, of bedoelen ze hier hetzelfde mee?
quote:Voordat jullie beginnen over de kleine kans dat ik het haal enzovoorts, wil ik alvast vertellen dat mijn keuze in ieder geval vast staat, en ik erg gemotiveerd ben omdat het me echt een hele leuke studie lijkt.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
...
Sowieso zeggen mijn docenten dat advocatenkantoren een 6 voor bijv privaatrecht in Nijmegen gelijk stellen aan een 7 in Utrecht.. Maar kweet niet of dat bullshit is..
...
Van mij mochten al die laatkomers gewoon op de grond zitten. Ik was tenminste op tijd.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:46 schreef Memento-Mori het volgende:
En toen we met alle eerstejaars, vorig jaar, een tentamen moesten doen, en er geen plaatsen genoeg waren, vond ik dat nou ook niet echt goed geregeld
ik ook, ik had een mooi plekje maarjaquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:52 schreef VoreG het volgende:
[..]
Van mij mochten al die laatkomers gewoon op de grond zitten. Ik was tenminste op tijd.
Ik heb nog nooit een gesprek met mijn tutor gehadquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:46 schreef Memento-Mori het volgende:
dat is tevens het laatste gesprek met je tutor![]()
ik heb er ook maar 1 gehad, tegen de kerst of jedus dacht aan het einde van t jaar de punten wel te behalen maar aan einde van het jaar geen gesprek (wat ik wle verwacht had ipv zo;n lullig papiertje)quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:06 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een gesprek met mijn tutor gehad. Bij ons mocht je aangeven of je dacht dat dat nodig was, nou niet dus.
Nou, dat kan ik me ook niet voorstellen. Ik heb net mijn bachelor gehaald en iedereen met mij is nu met een master bezig. Het is dan wel een afgeronde opleiding, maar je hebt nog geen meestertitel. Waarom dan niet nog dat ene jaartje erbij doen..quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:25 schreef Sessy het volgende:
Nog zo iets: blijkbaar stopt ongeveer de helft van de studenten na het behalen van de bachelor aan de universiteit, zonder de master te gaan doen?! Ik kan me dat nauwelijks voorstellen, toch beweerde een docent dat bij ons afgelopen week. Is dat echt zo?!
De helft klopt niet. Zelfs niet als je de mensen erbij rekent die op een andere universiteit hun master gaan doen of de mensen die na hun bachelor een bestuursjaar doen of op reis gaan.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:25 schreef Sessy het volgende:
Nog zo iets: blijkbaar stopt ongeveer de helft van de studenten na het behalen van de bachelor aan de universiteit, zonder de master te gaan doen?! Ik kan me dat nauwelijks voorstellen, toch beweerde een docent dat bij ons afgelopen week. Is dat echt zo?!
Ik begin me nu voor te stellen hoe de heren (of dames) bij de HR het daarover gehad moeten hebben. Of ze vingeren, pijpen etc. zo niet perongeluk onder de verkeerde noemer zouden laten vallen (ik neem tenminste aan dat ze het daar wel over gehad hebben). Heel apart idee...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:47 schreef ScottTracy het volgende:
Dat Tongzoen-arrest vind ik ook één van de raarste uitspraken die ik ken, omdat de wet hier grammaticaal wordt geïnterpreteerd en dat heeft gewoon kwalijke gevolgen voor de rechtszekerheid. De reikwijdte van verkrachting wordt zover uitgebreid dat ook een ontuchtige handeling die onder aanranding valt, als verkrachting kan worden aangemerkt. Volgens mij is later in de Tweede Kamer ook gezegd dat de wet meer subjectief moet worden geïnterpreteerd; dus: ervaarde het slachtoffer als verkrachting? Dat zou m.i. ook veel beter zijn, zeker ook in het verschil wat er kan ontstaan tussen gedwongen gevingerd/afgetrokken worden (wel/niet strafbaar).
Gedwongen pijpen valt weer onder het ongewenst seksueel binnendringen en zou dus onder verkrachting vallen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:17 schreef Sessy het volgende:
Maar, gedwongen pijpen is dan ook geen verkrachting of wel? Gedwongen likken kan allebei zijn. Toch vreemd.
Ligt aan je techniek denk ik...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:41 schreef VoreG het volgende:
Maar is beffen dan wel of geen seksueel binnendringen!?
Uit EHRM C.R. v. United Kingdom bleek toch dat verkrachting binnen het huwelijk ook mogelijk was?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Ligt aan je techniek denk ik...
Ik heb er niet zoveel moeite mee als verkrachting laagdrempelig wordt aangenomen bij iedere ongewenste binnendringing (is dat een woord?) van eensch andersch lichaam. Ongewild een vinger in je oor? Hoppa, verkrachting!
Hoe zat het trouwens ook alweer indien het "slachtoffer" slaapt en zich niet expliciet heeft kunnen uitspreken over het al dan niet gewenst zijn van de handelingen, anders dan achteraf en is er dan verschil in binnen een relatie en buiten een relatie?
Deze uitspraak is toen nog een bevestigd door het EHRM.quote:Many problems with prosecuting the perpetrators of spousal rape, chief amongst them has been the reluctance of the various legal systems to recognize it as a crime at all. However, criminalization has opened a new set of problems. To take an example in the United Kingdom, such a category of rape was only recognized by a 1991 House of Lords decision known simply as R v R ([1991] All ER 481). Whilst most parties agreed with the Lords' motive in making the decision, there were many (for instance the writer Patricia Hirst in her Textbook on A-Level law)[citation needed] who were of the opinion that the decision involved post facto criminalization, since their lordships were imprisoning spouses for doing what was once, according to the law, their right.
mee eens, maar hoe zit het met een slachtoffer dat niet in de gelegenheid is zich uit te laten over het voornemen van de ander om sexuele handelingen met hem of haar te verrichten, bijvoorbeeld omdat hij of zij net slaapt? en zou dat betekenen dat iedere sexuele handeling de voorafgaande instemming behoeft van de ´wederpartij´ voordat zij boven strafbaarheid zijn ontheven? Is de vrouw die haar man tijdens zijn slaap ´oraal verwent´ strafbaar totdat de man alsnog achter zijn toestemming verleent of laat blijken (bijvoorbeeld omdat hij tijdens wakker wordt) en blijft zij strafbaar als de man achteraf zijn afkeuring laat blijken (ja, die mannen bestaan)? En dan heb ik het over een huwelijkse samenleving.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:12 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Uit EHRM C.R. v. United Kingdom bleek toch dat verkrachting binnen het huwelijk ook mogelijk was?
Van wiki:
[..]
Deze uitspraak is toen nog een bevestigd door het EHRM.
Lekkere kritiek trouwens: "zeg schat, vanavond hebben we sex, zelfs als jij dat niet wil, want dat is nou eenmaal het voorrecht van een echtgenoot (of echtgenote natuurlijk)"
![]()
Nee ik bedoel als ik, als vrouw, een man zou pijpen die dat niet wil. Even puur hypothetisch. Dan dringt er bij HEM niks binnen. Is dat dan verkrachting?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:55 schreef Smash-it het volgende:
Het ging toch over 'ongewenst binnendringen' als criteria? Dan is gedwongen pijpen wel verkrachting, lijkt mij.. Ongewenst komt er dan iets in je mond.
Haha, wat een onderwerp.
Het blijft nog altijd een klachtdelict, en ik denk dat als je echtgeno(o)t(e) zou overwegen om aangifte te doen van seksueel contact, je eens moet kijken naar a) of je huwelijk nog wel goed is en b) of je niet op een bijzonder zieke manier met seks omgaat.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:21 schreef Argento het volgende:
Hoe voorzichtig moet je zijn met ongevraagde sexuele handelingen?
Seks met iemand in hulpeloze toestand is sowieso apart strafbaar.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:09 schreef Argento het volgende:
Hoe zat het trouwens ook alweer indien het "slachtoffer" slaapt en zich niet expliciet heeft kunnen uitspreken over het al dan niet gewenst zijn van de handelingen, anders dan achteraf en is er dan verschil in binnen een relatie en buiten een relatie?
Wat weer diverse 'leuke' arresten heeft voortgebracht over wat hulpeloos is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:49 schreef Sessy het volgende:
[..]
Seks met iemand in hulpeloze toestand is sowieso apart strafbaar.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:39 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee ik bedoel als ik, als vrouw, een man zou pijpen die dat niet wil. Even puur hypothetisch. Dan dringt er bij HEM niks binnen. Is dat dan verkrachting?
Maar is de kwaliteit van de relatie strafrechtelijk boeiend? Natuurlijk is het bizar dat een vrouw aangifte doet van het feit dat haar man tijdens haar slaap sexuele handelingen met haar uitvoerde, maar als ze dat doet is dan sprake van een strafbaar feit en kan de man strafrechtelijk vervolgd worden?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:44 schreef Sessy het volgende:
[..]
Het blijft nog altijd een klachtdelict, en ik denk dat als je echtgeno(o)t(e) zou overwegen om aangifte te doen van seksueel contact, je eens moet kijken naar a) of je huwelijk nog wel goed is en b) of je niet op een bijzonder zieke manier met seks omgaat.
Kijk op 't moment dat m'n vriend me bij mijn borsten grijpt of zo en ik daar niet van gediend ben, ga ik nog geen aangifte doen tegen m'n vriend, dan is het meer zo van "nu even niet schat" of "hou je poten thuis, ben je nou helemaal?". Op 't moment dat je wel aangifte gaat doen, is er iets heel erg mis in de relatie, of heeft je wederhelft het wel heel bont gemaakt.
Kijk op 't moment dat m'n vriend er niet van gediend is om een dildo in z'n reet te krijgen en ik denk van, goh, dan doe ik 'm er toch in als hij slaapt, moet ik denk ik naar een psychiater of zo. Hetzelfde voor de vriend die z'n vrouw slapend een beurt probeert te geven.
Mijn kennis van het strafrecht is niet zo heel groot, maar ik mag hopen van wel...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:05 schreef Argento het volgende:
Ik zou in die gevallen wel onderscheid maken tussen een wildvreemde die een slapende vrouw sexueel betast en een echtgenoot van een aantal jaar, maar doet de wet / jurisprudentie dat ook?
Een vinger in iemands oor steken is natuurlijk niet binnendringen van het lichaam in seksuele context. Als een man zijn penis in iemands oor wil duwen is het echter weer heel anders!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:07 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Mijn kennis van het strafrecht is niet zo heel groot, maar ik mag hopen van wel...
Iemand zou voor de grap eens moeten proberen om aangifte tegen iemand te doen die ongewild een vinger in je oor heeft gestoken. Ik ben heel erg benieuwd of dat zou leiden tot een tenlastelegging![]()
Misschien wel onder bepaalde omstandigheden? Ik kan zo gauw even niks bedenken, maar er is vast wel iets van te maken. Is er hier iemand met een 'dirty mind' die dat wel kan?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:24 schreef VoreG het volgende:
Een vinger in iemands oor steken is natuurlijk niet binnendringen van het lichaam in seksuele context.
Dan zal het slachtoffer moeten aantonen dat de dader zijn vinger in haar/zijn oor stak en daarbij opgewonden raakte? Kreungeluiden terwijl iemand je oorsmeer zit aan te stampen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:41 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Misschien wel onder bepaalde omstandigheden? Ik kan zo gauw even niks bedenken, maar er is vast wel iets van te maken. Is er hier iemand met een 'dirty mind' die dat wel kan?
Dit topic leidt me in ieder geval fijn af van mijn Integratievak samenvatting. Hulde!
Die doet me denken aan een kort verhaal van Roald Dahl. The Great Switcheroo gaat over twee buurmannen die wel eens een andere vrouw wilden. Dus besluiten ze te ruilen van vrouw door 's nachts het andere huis binnen te sluipen en sex te hebben met elkaars vrouw. Wat de ene buurman echter niet weet is dat de andere buurman een oogje heeft op zijn vrouw en die ene nacht wil gebruiken om de buurvrouw te verleiden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:53 schreef VoreG het volgende:
Een andere:
Man is vrijgesproken van verkrachten van een vrouw die half-sliep. Hij deed zich voor als haar echtgenoot en zij liet het daarop toe. Het ging om een zeer afkeurenswaardige misleiding (HR 24 maart 1998, NJ 1998, 534)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afkeurenswaardig was dit zeker, maar wel een mooi staaltje van "what goes around comes around"
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:46 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
De grote ontknoping:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afkeurenswaardig was dit zeker, maar wel een mooi staaltje van "what goes around comes around"
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
In zekere zin wel, aangezien het de kans dat iemand geen seks met je wil behoorlijk vergroot. Bovendien wordt de lijn tussen schuld en opzet en bewuste en onbewuste schuld wel heel dun op die manier.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:05 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar is de kwaliteit van de relatie strafrechtelijk boeiend? Natuurlijk is het bizar dat een vrouw aangifte doet van het feit dat haar man tijdens haar slaap sexuele handelingen met haar uitvoerde, maar als ze dat doet is dan sprake van een strafbaar feit en kan de man strafrechtelijk vervolgd worden?
Haha, echt he? Wat een tongzoen-arrest al niet los kan maken! Zullen we weer wat plaatjes doen? Welk arrest moet dit voorstellen en waar ging het over:quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:32 schreef Sessy het volgende:
Topictitel is verkeerd, moet zijn "waar het alleen over seks gaat"
Ik dacht dat van belang was dat zij eerder was overvallen en daar nogal van over de rooie was. Om zich te wapenen tegen een nieuwe roofoverval had ze dus dit pistool gekocht.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:36 schreef Morrigun99 het volgende:
HR Bijlmer Noodweer.
De essentie weet ik niet meer precies. Het was een geval van noodweer (-exces). Speelde de Garantenstellung ook geen rol, omdat zij bij een schietclub zat? En ook een belangrijke conclusie was volgens mij dat wanneer noodweer (-exces) opging, dat niet betekende dat je vervolgens niet voor verboden wapenbezit vervolgd kon worden.
Zou best kunnen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:34 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik dacht dat van belang was dat zij eerder was overvallen en daar nogal van over de rooie was. Om zich te wapenen tegen een nieuwe roofoverval had ze dus dit pistool gekocht.
En ze was natuurlijk stewardessquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:36 schreef Morrigun99 het volgende:
HR Bijlmer Noodweer.
De essentie weet ik niet meer precies. Het was een geval van noodweer (-exces). Speelde de Garantenstellung ook geen rol, omdat zij bij een schietclub zat? En ook een belangrijke conclusie was volgens mij dat wanneer noodweer (-exces) opging, dat niet betekende dat je vervolgens niet voor verboden wapenbezit vervolgd kon worden.
Aangezien ik niet in het bezit ben van een Vermande, maar wel heel erg nieuwsgierig ben deze vraag: wat valt er te zien?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:40 schreef Morrigun99 het volgende:
Voor de Tilburgers: ik sla net voor het eerst mijn Vermande Staats- en Bestuursrecht bundel voor het eerst open. Leuk, die foto op de linkerpagina (eerste pagina na één keer omslaan).![]()
Theo de Roos in een stoere pose.quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:49 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Aangezien ik niet in het bezit ben van een Vermande, maar wel heel erg nieuwsgierig ben deze vraag: wat valt er te zien?
De Roos werd afgelopen week ingeschakeld om een engelstalig HC te geven voor het baggervak English Legal Language Skills (2e jr NL Recht Tilburg). Hij mag dan wel zijn weg weten te vinden binnen het Strafrecht, maar zijn vreemde talen mogen wel wat opgeschroefd worden. Mijn god, wat was dat een blamagequote:Op zondag 28 oktober 2007 22:48 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Theo de Roos in een stoere pose.
En ohja, men mag me aan de OP toevoegen. UvT uiteraardquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:12 schreef 360sjors het volgende:
[..]
De Roos werd afgelopen week ingeschakeld om een engelstalig HC te geven voor het baggervak English Legal Language Skills (2e jr NL Recht Tilburg). Hij mag dan wel zijn weg weten te vinden binnen het Strafrecht, maar zijn vreemde talen mogen wel wat opgeschroefd worden. Mijn god, wat was dat een blamage![]()
HAHA, ik heb vorig jaar ook een Engels college van hem gevolgd: "when you are driving a car and you have your eyes on the way".quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:12 schreef 360sjors het volgende:
[..]
De Roos werd afgelopen week ingeschakeld om een engelstalig HC te geven voor het baggervak English Legal Language Skills (2e jr NL Recht Tilburg). Hij mag dan wel zijn weg weten te vinden binnen het Strafrecht, maar zijn vreemde talen mogen wel wat opgeschroefd worden. Mijn god, wat was dat een blamage![]()
Ja, ik had Staatsrecht, Privaatrecht A, Strafrecht A en Encyclopedie A. Volgens mij heb ik alleen Staatsrecht gehaaldquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:44 schreef 360sjors het volgende:
Je hebt nu EncA en StrafA gehad nietwaar? Straf A eerste toets is ieder jaar een slachtpartij, wanhoop nietEn wat Anc betreft... in januari herkansing
De UvT heeft de master Law & Technology en daarin worden ook dat soort vakken in aangebodenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:25 schreef cinnamongirl het volgende:
Gek genoeg heeft de UL geen Master op dit gebied....alleen Grun en de UvA hebben zoiets als een ICT en Recht-Master.
goed begin is het halve werk.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:48 schreef hmmmz het volgende:
Studeer rechten in Tilburg, vandaag m'n allereerste punt gehad.
6.6 voor deeltoets privaatrecht, had veel lager verwacht
Ik ken jou volgens mij. Ik stuur je wel even een PMquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:44 schreef 360sjors het volgende:
Je hebt nu EncA en StrafA gehad nietwaar? Straf A eerste toets is ieder jaar een slachtpartij, wanhoop nietEn wat Anc betreft... in januari herkansing
Ik heb 'm ook gehaaldquote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:48 schreef hmmmz het volgende:
Studeer rechten in Tilburg, vandaag m'n allereerste punt gehad.
6.6 voor deeltoets privaatrecht, had veel lager verwacht
ELLS vorig jaar, onderdeel strafrecht, was niet beter. Geen idee wie het gaf hoor, maar... Daar had die man ook een paar pareltjes zeg, die ik in m'n aantekeningen omwille van de leesbaarheid maar heb weggewerkt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:09 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
HAHA, ik heb vorig jaar ook een Engels college van hem gevolgd: "when you are driving a car and you have your eyes on the way".
![]()
![]()
Ja, ik zou wel gaan. Ik weet nog dat ik voor Grondslagen een apart boek had voor geschiedenis (Engelstalig), dat heb ik toen echt niet gelezenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 22:11 schreef Marloes het volgende:
Ik heb morgen Hoorcollege rechtsgeschiedenis... Maar ik vraag me af of dat nou echt zo nuttig is. (moet best lang reizen ervoor). Het telt mee voor het vak Grondslagen, maar kan ik het niet alleen af met lezen?? Ik zit in Utrecht trouwens..
Het telt mee voor de laatste toets..
Een paar weken tijdens een college hoorde ik de volgende:quote:Op woensdag 31 oktober 2007 22:26 schreef Sessy het volgende:
ELLS vorig jaar, onderdeel strafrecht, was niet beter. Geen idee wie het gaf hoor, maar... Daar had die man ook een paar pareltjes zeg, die ik in m'n aantekeningen omwille van de leesbaarheid maar heb weggewerkt.
Ik geloof dat hij toen o.a. zei, "the judge should exhibit this behaviour" ipv "prohibit", etc.
Ja!quote:Op donderdag 1 november 2007 11:00 schreef Argento het volgende:
Is rechtsgeschiedenis in Utrecht nog steeds Romeins vermogensrecht?
mooi vak!quote:
Maar je bedoelde toch algemeen rechtsgeschiedenis van Grondslagen? Of bedoelde je grondslagen privaat?quote:
Dat was echt een van mijn favoriete vak in debachelorquote:
Jij zat bij mij spuit 11.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 22:26 schreef Sessy het volgende:
[..]
ELLS vorig jaar, onderdeel strafrecht, was niet beter. Geen idee wie het gaf hoor, maar... Daar had die man ook een paar pareltjes zeg, die ik in m'n aantekeningen omwille van de leesbaarheid maar heb weggewerkt.
Ik geloof dat hij toen o.a. zei, "the judge should exhibit this behaviour" ipv "prohibit", etc.
a) Jij gaat bijna failliet en je besluit om je Ferrari aan je moeder te schenken.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:20 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Jij zat bij mij spuit 11.![]()
Enfin...kunnen jullie me voorbeelden geven van:
a) een rechtshandeling om niet in het ondernemings-/ insolventierecht
b) onverplicht verrichte rechtshandeling in het ondernemings-/insolventierecht
Nee joh.quote:
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:28 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Nee joh.![]()
In wat literatuur die ik moest bestuderen stonden er geen duidelijke voorbeelden bij genoemd. Nu is het me duidelijk. Thnx.![]()
Wat doe jij eigenlijk nog vandaag-de-dag (qua studie enzo)?
LOL ja, maar anderzijds, "lijken uit de kast" is geloof ik ook niet oerhollands. Meer eminem-hollands.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:09 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Een paar weken tijdens een college hoorde ik de volgende:
"And then the company's profit will vanish like snow before the sun"
Heerlijk, al die verengelsde spreekwoorden
Spuit 11?quote:
Ik stond gisteren in de supermarkt in de rij met een meisje in een Magister truiquote:
Magister is overal!quote:Op zondag 4 november 2007 15:50 schreef Leonoor het volgende:
Ik stond gisteren in de supermarkt in de rij met een meisje in een Magister trui
Het was een rode, want ze was bestuuuuuuuuur. Supervet!quote:Op zondag 4 november 2007 17:15 schreef Sessy het volgende:
Ik wil echt geen magistertrui. Ze zijn GRIJS. En de kleur van Magister is ROOD. Ik heb een hekel aan de combinatie grijs+rood.
Er zijn geloof ik misschien wel magisterjassen op komst, voor wie komend jaar een nieuwe nodig heeft of zo.
Erg treurig ja.quote:Op zondag 4 november 2007 15:50 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik stond gisteren in de supermarkt in de rij met een meisje in een Magister trui. Tot zover mijn nuttige bijdrage voor vandaag. Oh en
Pool!
Wanneer gaan we weer mailen over juridische zaken?quote:
Ik wil daar ook mijn boodschappen doen!quote:Op zondag 4 november 2007 17:52 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het was een rode, want ze was bestuuuuuuuuur. Supervet!.
Tijd om ook te verhuizen dan he!quote:Op zondag 4 november 2007 23:32 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik wil daar ook mijn boodschappen doen!
Ik dacht dat Argento tegenwoordig in ieder geval een aantal vakken in deeltijd deed (toch?), verder lopen hier geloof ik weinig deeltijders rond. Een vriendinnetje van mij doet het, en die vindt het goed te doen. Zo goed zelfs dat ze er extra vakken in de voltijd bij is gaan volgen. Ik vond het zelf wel altijd een crime om werkgroep te hebben met deeltijders, omdat er ongelofelijk veel betweterige typetjes tussen zitten die denken de wijsheid in pacht te hebben omdat ze de 40 gepasseerd zijn. Tot zover mijn maandagmiddagdipje, ik ga weer aan het werk, om nog maar een beetje OT te blijven.quote:Op maandag 5 november 2007 13:07 schreef kaputwiehund het volgende:
Iemand hier ervaringen met Nederlands recht in deeltijd? (ik heb niet zo'n zin om 23 topics door te spitten)
ik heb als vooropleiding HBO Fiscale economie en ik heb daarna nog een post-HBO opleiding op fiscaal gebied voltooid (FB). Ik wil nu starten met Nederlands recht in deeltijd in Nijmegen. Ten eerste omdat het me erg interessant lijkt. Ten tweede omdat ik de mogelijkheid open wil houden om nog een keer een carrieremove te maken (hoewel ik nu al 31 ben) en ten derde omdat ik geen zin heb om drie keer in de week 2,5 uur wil rijden om ergens fiscaal recht te doen.
Iemand ervaring met studiebelasting, moeilijkheidsgraad e.d.
Nee, maar de gemiddelde 40+'deeltijder wel (en dat zijn er een hoop), dus ik dacht ik zeg het even, dan kun je jezelf vast mentaal voorbereiden op zinloze discussies en 12x dezelfde vraag in andere woorden, o.d.z. "kijk mij het eens goed hebben voorbereid vandaag"quote:
Ik moest ooit voor het vaardighedentraject een referaat houden. Mijn team moest pleiten tegen twee zeer betweterige, überstreberige deeltijders en het was echt dramatisch. Ze noemden me nog net geen "meisje", maar ik werd echt behandeld als een klein kind.quote:Op maandag 5 november 2007 17:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Komt me aardig bekend voorHier in Nijmegen zit zon oude muts en die gaat echt iedere keer als ze de kans krijgt helemaal in discussie
Dat heb ik nog nooit gedaan!quote:Op zondag 4 november 2007 23:32 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik wil daar ook mijn boodschappen doen!
Zo loopt er op de UvT ook een typetje, beetje rond gezicht, kalend, vrij gezet maar nog net niet echt dik, met een beetje een hijgerige manier van spreken. Die doet alle extra vakken die je maar kunt volgen lijkt het wel, en als hij geen 9 haalt, is er iets mis met het vak, de docent, de manier van toetsing, beoordeling etc. En hij valt oosteuropese vrouwen lastig omdat hij ooit een keer een 10 daagse cursusTsjechisch heeft gedaan of iets dergelijks. Dat is ook zo iets, waarom hebben betweterige deeltijdtypes meestal een cursus Russisch o.i.d. gedaan?!quote:Op maandag 5 november 2007 19:09 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ik moest ooit voor het vaardighedentraject een referaat houden. Mijn team moest pleiten tegen twee zeer betweterige, überstreberige deeltijders en het was echt dramatisch. Ze noemden me nog net geen "meisje", maar ik werd echt behandeld als een klein kind.
Ok, ik heb nu dus echt in het magister smoelenboek zitten kijken (en nee, daar kun je geen uren voor schrijven, dus wat ik allemaal wel niet hiervoor over hebquote:Op dinsdag 6 november 2007 08:29 schreef Sessy het volgende:
Waarom droeg K. dan altijd als ik d'r zag een rode?
Ja, mijn telefoon was kapot, zonder dat ik hem heb laten vallen of nat laten worden. Dus ik naar de telefoonwinkel, zeggen ze daar dat dit helaas net buiten de garantie van een jaar viel. En dat ik daarom zelf maar naar een servicecentrum van de fabrikant moest gaan. Toen zei ik iets van Europese consumentenwetgeving, 2 jaar garantie, "heb 'em hier gekocht" en daar zijn ze voor bezweken.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:13 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ok, ik heb nu dus echt in het magister smoelenboek zitten kijken (en nee, daar kun je geen uren voor schrijven, dus wat ik allemaal wel niet hiervoor over heb), en ik denk dat het E.K. was, misschien. En nu weer over tot de orde van de dag, heeft iemand nog iets spannends meegemaakt op juridisch gebied?
Ik heb me gisteravond verbaasd over het aantal mensen dat losse fietslampjes gebruikt in plaats van de standaard fietslampen. Nou hoorde ik ook dat ze op Ameland (?) mensen daarvoor niet meteen willen beboeten, maar dat ze een week de tijd krijgen om hun normale licht in orde te maken. Doen ze dat dan wordt de boete verscheurt.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:13 schreef Leonoor het volgende:
En nu weer over tot de orde van de dag, heeft iemand nog iets spannends meegemaakt op juridisch gebied?
Zodra mensen in winkels horen dat jij meer weet over garantie dan zij zelf zijn ze (gelukkig) al gauw geneigd om wat meegaander te zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:42 schreef Pool het volgende:
Ja, mijn telefoon was kapot, zonder dat ik hem heb laten vallen of nat laten worden. Dus ik naar de telefoonwinkel, zeggen ze daar dat dit helaas net buiten de garantie van een jaar viel. En dat ik daarom zelf maar naar een servicecentrum van de fabrikant moest gaan. Toen zei ik iets van Europese consumentenwetgeving, 2 jaar garantie, "heb 'em hier gekocht" en daar zijn ze voor bezweken.
Ik heb ook losse fietslampjes, van die ledjes van de hema die je aan je stuur vast kunt maken, maar die je er ook weer af kunt halen en dan aan je sleutelbos kunt hangen. Nooit meer 's nachts terugkomen bij je fiets en ontdekken dat een of andere idioot het nodig heeft gevonden jouw lamp eraf te trappen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:42 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ik heb me gisteravond verbaasd over het aantal mensen dat losse fietslampjes gebruikt in plaats van de standaard fietslampen. Nou hoorde ik ook dat ze op Ameland (?) mensen daarvoor niet meteen willen beboeten, maar dat ze een week de tijd krijgen om hun normale licht in orde te maken. Doen ze dat dan wordt de boete verscheurt.
Zo'n idee kun je ook alleen maar krijgen op een eiland waar het politiekorps zit te verstoffen achter hun bureau's...
correct, in zoverre dat ik alle vakken in deeltijd doe. Ik volg immers de deeltijd Master in Utrecht. En ja, ik ben het prototype deeltijder.quote:Op maandag 5 november 2007 13:32 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Tijd om ook te verhuizen dan he!
[..]
Ik dacht dat Argento tegenwoordig in ieder geval een aantal vakken in deeltijd deed (toch?),
Hmmm ik gok op ergens op dat envelopje klikken helemaal bovenin je scherm in de navigatiebalk. Wilde je mij PM'en?quote:
Ooh daar heb ik 't net allemaal over gehad met grondslagen publiekrecht, niet echt interessant :pquote:Op dinsdag 6 november 2007 18:01 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bah ik moet voor staatsrecht een essay maken over hoe sterk de autonome positie van de gemeenten is maar ik heb zo geeeeen zin.. Ik heb de inleiding af en thats it..
Die Hema-lampjes zijn inderdaad heel fijn, al moet je niet met die witte in je oog schijnen want dan zie je de rest van de fietstocht naar huis niks meerquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:30 schreef Leonoor het volgende:
Ik heb ook losse fietslampjes, van die ledjes van de hema die je aan je stuur vast kunt maken, maar die je er ook weer af kunt halen en dan aan je sleutelbos kunt hangen. Nooit meer 's nachts terugkomen bij je fiets en ontdekken dat een of andere idioot het nodig heeft gevonden jouw lamp eraf te trappen.![]()
Helaas heeft mijn uitvoerige redevoering over de non-conformiteit van mijn spijkerbroek (die opeens na 2x dragen 3 maten was uitgelopen) het nooit gered. "Ja, dan moet u bij het hoofdkantoor zijn, daar snap ik echt niiiiiiks van allemaal hoor, hihi". Maar daar had ik geen zin in, dus toen heb ik nog tijden in een baggy broek met riem gelopen (vond Dyanne toen toch heel stylish verantwoord).
vergeet NIMBY niet!quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:01 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bah ik moet voor staatsrecht een essay maken over hoe sterk de autonome positie van de gemeenten is maar ik heb zo geeeeen zin.. Ik heb de inleiding af en thats it..
Ja ik ben nooit zo fan van dat "hij loopt nog uit, neem hem maar een maatje kleiner meid", want dan loop je dus inderdaad maandenlang rond als een worst. Dat resulteert vaak in het feit dat ik die broek, net nieuw, niet aandurf "want hij zit zo strak" waardoor ik hem uiteraard nooit kan uitlopen. Vicieuze cirkel waar je niet meer uit ontsnapt!quote:Op woensdag 7 november 2007 09:34 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Die Hema-lampjes zijn inderdaad heel fijn, al moet je niet met die witte in je oog schijnen want dan zie je de rest van de fietstocht naar huis niks meer
Baggy! Meid, jij bent zo stylish verantwoord bezig! Heb je ook al een paar witte gympen erbij, anders kan het echt niet hoor!![]()
Spijkerbroeken zijn sowieso een verhaal apart. Ik heb er ooit een iets te straks gekocht omdat hij volgens de verkoopster nog wel zou uitlopen. Dat deed hij ook wel, maar pas na 3 maanden (al vermoed ik dat ik uit ellende gewoon ben afgevallen)
Nou, in het omgevingsrecht (bijvoorbeeld) kan de rijksoverheid gedecentraliseerde overheden bepaalde regelgeving c.q. besluitvorming opdringen ofschoon laatstgenoemden op dat gebied autonoom zijn en dat zijn NIMBY-bepalingen. Toch een belangrijke relativering van de autonomie van decentrale overheden.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:10 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Que? Not in my backyuard en autonomie? ik zie het eventjes niet? Maarja ik zie het hele essay niet dus dat zal het zijn..
Ben nu info aan het zoeken voor mij Bestuursrecht essay.. dat vind ik interessanter.. Het gaat over kostenverhaal van bjiv politie bij grote evenementen en het wetsvoorstel wat erbij hoort
Ik heb ook geen witte gympen, want dat weiger ik gewoonquote:Op woensdag 7 november 2007 12:23 schreef Leonoor het volgende:
Ik heb overigens geen witte gympen, dus daar ga ik alweer, maar goed nieuws, ik heb al wel 2 seizoenen lang mijn goudkleurige flatjes, dus ik liep ontzettend vooruit op de trend. En niet vergeten: puntschoenen zijn ook alweer tijden een duidelijke no go.
Heel stylish, een lakschoentje. Wat ook hip is is het model "nette herenschoen" voor de vrouw, maar dan moet je er van Dyanne wel het vetertje uithalen. Het is mij nog steeds een raadsel hoe zoiets dan aan je voet blijft zitten maar goed. De invito heeft die dingen overigens in heel veel trendy kleuren, maar dit is wederom een hype die ik aan me voorbij laat gaan. (Dyanne wordt trouwens gesponsord door invito, misschien dat ze hun producten daarom wel heel stylish verantwoord vind, maar ik blijf naief geloven in haar objectieve advies natuurlijk).quote:Op woensdag 7 november 2007 15:51 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ik heb ook geen witte gympen, want dat weiger ik gewoonLeuke en ook een beetje stevige flatjes (want: slechte enkels en knieën) heb ik deze zomer niet kunnen vinden, maar ik heb nu wel lakschoenen.
![]()
Weet niet wat Dyanne daar van vindt, maar de Engelse Glamour vind ze stylisch verantwoord en ze staan heel erg mooi onder mijn pak![]()
En dat is weer een reden waarom deze discussie hier thuis hoort, want een slecht geklede jurist kan echt niet meer
Hoe blijven ze dan zitten?quote:Op woensdag 7 november 2007 16:04 schreef Leonoor het volgende:
Heel stylish, een lakschoentje. Wat ook hip is is het model "nette herenschoen" voor de vrouw, maar dan moet je er van Dyanne wel het vetertje uithalen. Het is mij nog steeds een raadsel hoe zoiets dan aan je voet blijft zitten maar goed. De invito heeft die dingen overigens in heel veel trendy kleuren, maar dit is wederom een hype die ik aan me voorbij laat gaan. (Dyanne wordt trouwens gesponsord door invito, misschien dat ze hun producten daarom wel heel stylish verantwoord vind, maar ik blijf naief geloven in haar objectieve advies natuurlijk).
quote:
Hoe vaak is dat nu werkelijk toegepast? Of heeft het meer een afschrikfunctie?quote:
Verzekeringsrecht met Anotoliquote:Op donderdag 8 november 2007 09:34 schreef Smash-it het volgende:
Haha, ben even twee dagen weg en het topic gaat een heeeeele andere kant op. Van arresten hints tot verantwoorde dyanne beekman lakschoentjes!
Afgelopen maandag tentamens gehad, next week begin ik met faillissementsrecht en verzekeringsrecht (master in U.). Ben benieuwd!
Allereerst: gefeliciteerd! Wat goedquote:Op donderdag 8 november 2007 22:24 schreef Thisbe het volgende:
Lieve medejuristen, willen jullie even met mij meedenken? Ik sta namelijk voor een dilemma:
Ik heb twee banen aangeboden gekregen, een in de advocatuur, en een in het notariaat (daar heb je het al).![]()
De baan in de advocatuur is op de Antillen, op een klein kantoor waarbij ik min of meer als partner aan de slag kan. Het houdt zich bezig met IPR. Voordelen:
- ik kan advocaat worden![]()
- ik krijg veel eigen verantwoordlijkheid, en kan een kantoor helpen 'groot' te maken
nadelen:
- de opleiding geldt niet voor Nederland, als ik terugga zal ik helemaal opnieuw moeten beginnen![]()
- weinig collega's
- ondanks het feit dat ik er graag woon, blijft het een bananenrepubliek![]()
De baan in het notariaat is op een groot kantoor in Nederland. Voordelen:
- héél leuke collega's met kennis van zaken
- ik kan me specialiseren
- krijg ruimte om te publiceren
nadelen:
- ik weet niet of ik het notariaat net zo leuk zal vinden als de advocatuur
Ik moet volgende week beslissen.![]()
De bomenkap in Limburg voor die AWCS-vliegtuigen bijvoorbeeld. Dat was NIMBY.quote:Op donderdag 8 november 2007 16:22 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat nu werkelijk toegepast? Of heeft het meer een afschrikfunctie?
Die europese consumentenwetgeving is toch alleen een advies. Die 2 jaar garantie zijn dan in NL toch ook niet volgens de wet verplicht ?quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, mijn telefoon was kapot, zonder dat ik hem heb laten vallen of nat laten worden. Dus ik naar de telefoonwinkel, zeggen ze daar dat dit helaas net buiten de garantie van een jaar viel. En dat ik daarom zelf maar naar een servicecentrum van de fabrikant moest gaan. Toen zei ik iets van Europese consumentenwetgeving, 2 jaar garantie, "heb 'em hier gekocht" en daar zijn ze voor bezweken.
Tot zover de spannende juridische verhalen van Pool.Jij nog iets?
quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:57 schreef Argento het volgende:
[..]
De bomenkap in Limburg voor die AWCS-vliegtuigen bijvoorbeeld. Dat was NIMBY.
Ik ben ook sinds oktober (toen was de uitreiking pas) LLB.. Voelt goed he?!quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:05 schreef bladibladibla het volgende:
Op een of andere vreemde manier mag ik me sinds gisteren bladibladibla LLB noemen
Mijn bachelordiploma heb ik nog niet aangevraagd in verband met extra vakken die ik nog moet volgen, maar de ESG noemt me al LLB
quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:56 schreef Smash-it het volgende:
Ik ben ook sinds oktober (toen was de uitreiking pas) LLB.. Voelt goed he?!
Heb je die laten uitreikenquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:56 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik ben ook sinds oktober (toen was de uitreiking pas) LLB.. Voelt goed he?!
Die bacheloruitreiking is een aanfluiting in Tilburg. Ik wist dat het niks zou voorstellen, had ook geen familie uitgenodigd. Ben drie kwartier na aanvangsdatum binnen komen strompelen, na de voordracht en andere zinloze presentaties. Even snel diploma aangepakt en direct na de laatste uitreiking weer weggegaan.quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:40 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Lijkt me niks mis mee, met mij nog zo'n 150 mensen.
Bij ons was het in een smoezelige collegezaal waar je het zweet van de economiestudenten van overdag nog kon ruiken. Van tevoren was iedereen al vermoeid met allerlei zinloze speeches over hoe goed de opleiding wel niet is en zo (tenminste ik ga er van uit dat ze dat verteld hebben). Of ik houd simpelweg niet van dat soort gelegenheden natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:58 schreef Smash-it het volgende:
In Utrecht was het erg leuk. In de Janskerk, hele kerk zat vol, ze roepen je naam, je loopt naar voren en de hele kerk klapt voor je terwijl je het diploma krijgt. Daarna lekker champagne drinken en met ouders en vrienden gaan lunchen. Het is maar wat je er zelf van maakt toch..
Hmmm ik ben in Utrecht niet naar mn bachelor-uitreiking geweest, die heb ik gewoon opgehaald bij studiepunt, maar masteruitreiking was - bij mij iig - in de aula van het Academiegebouw. 17 mensen waren er toen, allemaal een praatje van een minuut of 5, daarna kleine borrel, best wel prima.quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:58 schreef Smash-it het volgende:
In Utrecht was het erg leuk. In de Janskerk, hele kerk zat vol, ze roepen je naam, je loopt naar voren en de hele kerk klapt voor je terwijl je het diploma krijgt. Daarna lekker champagne drinken en met ouders en vrienden gaan lunchen. Het is maar wat je er zelf van maakt toch..
Balkenende is trots op je!quote:Op maandag 12 november 2007 15:58 schreef hmmmz het volgende:
Zeuww, vandaag strafrecht punt gehad
wiejoooo het is slecht gemaakt, ik kom nog goed weg met m'n 5.8![]()
quote:Wijziging van de Gemeentewet en het Wetboek van Strafvordering ter regeling van de bevoegdheid van de burgemeester en de bevoegdheid van de officier van justitie tot het geven van aanwijzingen ter beëindiging van ernstige overlast (aanwijzingen ernstige overlast).
http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=103095
Van eerstgenoemde staat een concept-wetsvoorstel op de site van BiZa, laatstgenoemde is nog aanhangige bij de Raad van State.quote:Wijziging van de Gemeentewet, het Wetboek van Strafvordering en het Wetboek van Strafrecht ter regeling van de bevoegdheid van de burgemeester en de bevoegdheid van de officier van justitie tot het treffen van maatregelen ter bestrijding van voetbalvandalisme, ernstige overlast of ernstig belastend gedrag jegens personen of goederen (maatregelen bestrijding voetbalvandalisme en ernstige overlast).
http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=108331
De eerste is bestemd voor het geven van aanwijzingen, terwijl de tweede bedoeld is voor het nemen van maatregelen. Naar mijn idee zit het verschil erin dat op grond van het eerste wetsvoorstel de burgemeester andere partijen aanwijzingen kan geven over hoe te handelen bij voetbaloverlast, terwijl hij bij het tweede wetsvoorstel zelf maatregelen kan nemen om overlast tegen te gaan.quote:Op dinsdag 13 november 2007 02:01 schreef Madine het volgende:
Hallo! Misschien dat een van jullie mij kan helpen... Weet iemand of en wat voor een verband tussen deze wetsvoorstellen is?
Goede keus! En graag gedaan uiteraard. Mocht je je hier in de buurt nog eens vervelen weet je hoe je me kunt bereiken voor een kopje koffie me dunktquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:49 schreef Thisbe het volgende:
En speciale dank voor Leonoor, voor je aanbod.![]()
Ik ben eerst gaan kijken welk functioneel rechtsgebied ik leuk vond. Binnen dat functionele rechtsgebied ben ik gaan kijken welke hete hangijzers er zijn. Daarna heb ik pas besloten wat voor soort scriptie (oplossingsgericht, rechtseconomisch, rechtsvergelijkend etc) ik wilde gaan schrijven. Mijn mening: als de stof zelf je niet boeit, moet je er niet een half jaar lang aan gaan schrijven.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:30 schreef Smash-it het volgende:
Voor de afgestudeerden hier.. Hoe hebben jullie een scriptieonderwerp verzonnen? Ik moet in februari beginnen en een begeleider hebben en hoop mensen om me heen hebben allebei al.
Ik vind het lastig.
Je hebt goede punten. Ik ga hier maar eens mee beginnenquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik ben eerst gaan kijken welk functioneel rechtsgebied ik leuk vond.
Jaquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:44 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Je hebt goede punten. Ik ga hier maar eens mee beginnen.
Ik doe de master Privaatrecht, ik vind huurrecht leuk, maar daar heb ik mijn bachelorscriptie ook al over geschreven. Procesrecht heb ik net afgesloten, ook dat vond ik leuk. Verder arbeidsrecht, gewoon boek 7 trekt mij erg.
@ Leonoor; had jij Jongbloed als begeleider?
Ach, jij had me ook herkend, terwijl ik toch dacht redelijk anoniem te zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja. So far voor mijn anonimiteit, ik geloof dat die nu echt naar nihil aan het dalen is
.
Haha, ja dat was echt heel erg grappigquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:58 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ach, jij had me ook herkend, terwijl ik toch dacht redelijk anoniem te zijn.![]()
Ik heb ook net proces van hem gehad en vorig jaar huurrecht, ik ben fan van hem haha. Ik heb verder geen idee wie jij bent, hoor. Geen zorgenquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja. So far voor mijn anonimiteit, ik geloof dat die nu echt naar nihil aan het dalen is
.
Hij is ook echt geweldig, scriptie schrijven bij hem is echt een aanrader. Hij maakt tijd voor je als je t nodig hebt (en laat je lekker zelf prutten als je dat wilt, zoals ik. Heb hem maar 2x gesproken tijdens het schrijven, maar wel steeds binnen 2 dagen nadat ik hem mailde. En hij heeft mijn complete scriptie ook 2 dagen na het inleveren al helemaal nagekeken en beoordeeldquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:46 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik heb ook net proces van hem gehad en vorig jaar huurrecht, ik ben fan van hem haha. Ik heb verder geen idee wie jij bent, hoor. Geen zorgen![]()
Hehe, Molly was mijn tutor in het eerste jaar en toen heb ik ook de twee privaatvakken van haar gehad. Ben haar daarna niet meer tegengekomen. Doceert ze dus ook mastervakken?quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:13 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik vond Molly Weber ook geweldig overigens, had ik ook graag bij willen schrijven.
Geen idee, maar ze kan natuurlijk altijd scripties begeleiden me dunkt?quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:18 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Hehe, Molly was mijn tutor in het eerste jaar en toen heb ik ook de twee privaatvakken van haar gehad. Ben haar daarna niet meer tegengekomen. Doceert ze dus ook mastervakken?
Is dat zo?? Ik dacht dat je dan ook echt les van die docent moest hebbenquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:23 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Geen idee, maar ze kan natuurlijk altijd scripties begeleiden me dunkt?
Dat mag volgens mij best, als je in je masterscriptie maar niet je bachelorscriptie kopieert en aanvult/uitbreidt. Dus het moet dan wel een ander onderwerp binnen het huurrecht zijn.quote:Op woensdag 14 november 2007 08:26 schreef Smash-it het volgende:
Nee, ik hoorde gister dat Molly geen scripties doet. Zij was inderdaad ook mijn eerste keuze geweest, haha. Grappig dat we allemaal hetzelfde vinden. Maar Jongbloed klinkt ook wel goed, weten jullie of je huurrecht én in je bachelor én in je master scriptie mag doen?
Mijn afstuderen was gelukkig precies zoals dat van jou.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:57 schreef Thisbe het volgende:
Jammer trouwens dat jullie allemaal zo massaal afgestudeerd zijn.
Ik had een zaaltje voor me alleen, en kreeg eerst ruim de tijd om te vertellen over mijn scriptie aan familie en vrienden (de zaal zat bomvol!). Daarna werd ik aan de tand gevoeld door twee hoogleraren en twee wetenschappelijk medewerkers (ook waar de hele zaal bijzat). En na overleg van deze heren (op de gang), kreeg ik mijn bullen op feestelijke wijze uitgereikt na een toespraak van mijn begeleider en de hoogleraar van de vakgroep.
Ik was bloednerveus, maar toch heel blij dat het me gelukt was.![]()
Burgerlijk procesrecht?quote:
AL het procesrecht natuurlijk! Met stip op 1 staat burgerlijk, maar ook van bestuurs kun je leren te houden (Van Vlodrop! Changoe!), en strafproces blijft iets aparts, edoch charmants.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:45 schreef Argento het volgende:
[..]
Burgerlijk procesrecht?
Strafprocesrecht?
Bestuursprocesrecht?
??????????????????
Ik hoop het binnen een aantal maanden ook zo mee te maken.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Mijn afstuderen was gelukkig precies zoals dat van jou.Lekenpraatje en vervolgens lastige vragen beantwoorden van de twee hoogleraren, bul tekenen, cadeautje en praatje van de vakgroep. En ook met familie en vrienden erbij inderdaad. Zo hoort het wat mij betreft ook, maar ik snap dat dit op de grotere universiteit wat capaciteitsproblemen oplevert.
mijn liefde ligt vooralsnog bij het bestuursprocesrecht. Maar dat kan op slag anders zijn als het cijfer dat ik binnenkort krijg, tegenvalt!quote:Op woensdag 14 november 2007 16:41 schreef Leonoor het volgende:
[..]
AL het procesrecht natuurlijk! Met stip op 1 staat burgerlijk, maar ook van bestuurs kun je leren te houden (Van Vlodrop! Changoe!), en strafproces blijft iets aparts, edoch charmants.
Je kunt nu LLB achter je naam zetten, dat staat echt keigeleerd!quote:Op donderdag 15 november 2007 15:15 schreef Argento het volgende:
Ik mag mijn bachelordiploma ophalen bij het studiepunt. Maar dat kan alleen overdag en dan kan ik niet. Dat diploma vind ik overigens totaal niet boeiend. Het is vooralsnog op de arbeidsmarkt toch geen "$%#$% waard.
Je kunt het ook op laten sturen geloof ik. Als je een beetje lief opbelt naarquote:Op donderdag 15 november 2007 15:15 schreef Argento het volgende:
Ik mag mijn bachelordiploma ophalen bij het studiepunt. Maar dat kan alleen overdag en dan kan ik niet. Dat diploma vind ik overigens totaal niet boeiend. Het is vooralsnog op de arbeidsmarkt toch geen "$%#$% waard.
*Jaloers isquote:Op donderdag 15 november 2007 16:30 schreef Sessy het volgende:
het onderwerp heb ik al
waar staat het eigenlijk voor?quote:Op donderdag 15 november 2007 15:19 schreef Pool het volgende:
Je kunt nu LLB achter je naam zetten, dat staat echt keigeleerd!
Hou me te goeden, maar was je te bewonderen bij het NOS sportjoutnaal vn zondag j.l. bij de dopingcontrole van Van den Hoogenband ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:31 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Inderdaad!Alhoewel 't gisteren wel helemaal nergens over ging, met zn i-Pod gezeik de hele tijd...
Wat zijn overigens de ervaringen van mensen hier met Loyens&Loeff?
Bachelor of Lawsquote:Op donderdag 15 november 2007 18:18 schreef Thisbe het volgende:
waar staat het eigenlijk voor?
Ik kon mijn bachelordiploma's ophalen alleen op vrijdag tussen tien en half twaalf 's ochtends![]()
jupquote:Op donderdag 15 november 2007 19:17 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Hou me te goeden, maar was je te bewonderen bij het NOS sportjoutnaal vn zondag j.l. bij de dopingcontrole van Van den Hoogenband ?![]()
Vertel. Daar ben ik nu echt benieuwd naarquote:Op vrijdag 16 november 2007 15:18 schreef hmmmz het volgende:
Net terug van de rondleiding bij de rechtswinkel in tilburg![]()
quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:58 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Vertel. Daar ben ik nu echt benieuwd naar![]()
quote:
In mijn eerste jaar was ik er meer mee bezig dan in tweede en derde. Nu in vierde weer meer vanwege scriptie enzo. Maar goed, 40 uur redde ik niet hoor. Misschien 25 a 30? Hangt er vanaf of je netjes alles per week bijhoudt of pas paar weken voor het tentamen gaat knallen.quote:Op zondag 18 november 2007 00:13 schreef Koewam het volgende:
Hoi!
In het eerste jaar he, hoeveel uren waren jullie nou per week kwijt? (dus college + practica + zelfstudie)
Ze zeggen namelijk dat men er veertig uur in moet stoppen om mee te kunnen draaien, maar ik hoorde ooit eens in de media dat dit bij rechten bijna de helft was. Nu geloof ik de media maar voor 50% meestal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |