Dat is toch dat je verdachte moet zijn, voordat je in iemands tassen mag kijken (fouilleren enzo)? Dus niet zomaar bij iemand die rent en gekleurd is? Pff, strafrecht is lang geleden.quote:
Kelderluik?quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:32 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Dat is toch dat je verdachte moet zijn, voordat je in iemands tassen mag kijken (fouilleren enzo)? Dus niet zomaar bij iemand die rent en gekleurd is? Pff, strafrecht is lang geleden.
Volgende makkelijke:
[ afbeelding ]
Dan vind ik dit een betere: http://www.officeclips.com/clips/11.wmvquote:Op maandag 8 oktober 2007 09:32 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Dat is toch dat je verdachte moet zijn, voordat je in iemands tassen mag kijken (fouilleren enzo)? Dus niet zomaar bij iemand die rent en gekleurd is? Pff, strafrecht is lang geleden.
Volgende makkelijke:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:49 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan vind ik dit een betere: http://www.officeclips.com/clips/11.wmv
Dit filmpje is overigens vertoond bij het hoorcollege van privaatrecht.![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:19 schreef Leonoor het volgende:
En dan ook maar even het oordeel erbij:
[..]
Maar goed, de Hoge Raad oordeelde dus dat wel degelijk sprake kan zijn van dwaling aan de zijde van verkoper die tot vernietiging kan leiden, maar in dit geval was dat niet zo, omdat het Hof niet aannam dat de koper op de hoogte was van de werkelijke waarde van de Kantharos. De rechtbank had dit dus wel aangenomen en de ovk vernietigd. Spannend arrest eigenlijk wel.
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Voor de Utrechters: ik ben net Hondius een aantal malen aan het citeren in mijn scriptie.
Ik verwijs naar zijn geweldige (en lijvige) proefschrift "Standaardvoorwaarden" uit 1978quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:30 schreef Leonoor het volgende:
[..]Hondius
College van hem gehad in de bachelor, en hij heeft mij toegesproken bij m'n buluitreiking. Wat een geweldige man is dat! Maar je schrijft over iets consumentenrechtelijks?
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:48 schreef Pool het volgende:
Tilburg is in het Elsevier-onderzoek bij de studie Nederlands Recht de nummer 1 bij de hoogleraren en de nummer 2 bij de studenten.![]()
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:48 schreef Pool het volgende:
Tilburg is in het Elsevier-onderzoek bij de studie Nederlands Recht de nummer 1 bij de hoogleraren en de nummer 2 bij de studenten.![]()
Mooi.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:48 schreef Pool het volgende:
Inderdaad!quote:
Mooi kantoor, geweldig uitzicht vanuit de kamer van de recruiterquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:31 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Inderdaad!Alhoewel 't gisteren wel helemaal nergens over ging, met zn i-Pod gezeik de hele tijd...
Wat zijn overigens de ervaringen van mensen hier met Loyens&Loeff?
Zitten daar toch in de millenium-toren tegenover CS?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:11 schreef Leonoor het volgende:
Mooi kantoor, geweldig uitzicht vanuit de kamer van de recruiter(in Rotterdam that is)
Same here. Iets teveel rollende rrrr's...quote:maar ik zou er niet willen werken. Waarom niet? Je ne sais pas, onderbuikgevoel.
omdat ze er wel prima borrels en vrouwelijk stagaires hebbenquote:Why?
Ik heb er vorig jaar een besturendag gehad. Wát een verschrikkelijke mensen lopen daar rond zeg. Ik heb er hetzelfde onderbuikgevoel aan over gehouden. Een recruiter van een advocatenkantoor uit Utrecht wist het mooi te verwoorden: "Tilburgse student zegt "no no" tegen LoLo."quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Mooi kantoor, geweldig uitzicht vanuit de kamer van de recruiter(in Rotterdam that is), maar ik zou er niet willen werken. Waarom niet? Je ne sais pas, onderbuikgevoel. Why?
Utrechtse ook hoorquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:36 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik heb er vorig jaar een besturendag gehad. Wát een verschrikkelijke mensen lopen daar rond zeg. Ik heb er hetzelfde onderbuikgevoel aan over gehouden. Een recruiter van een advocatenkantoor uit Utrecht wist het mooi te verwoorden: "Tilburgse student zegt "no no" tegen LoLo."
Die woordkeuze verraadt al waarom deze persoon recruiter is geworden en geen advocaat.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:36 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
"Tilburgse student zegt "no no" tegen LoLo."
Werk ik in Utrecht dan?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:20 schreef DonStefano het volgende:
Utrecht is toch ook gewoon randstad?
Het is natuurlijk ook zo: het studentenvereniging gebeuren in Tilburg is niet zo corporaal als in een aantal van de grote steden. Er wordt in zulke gevallen toch een bepaal sociaal patroon van je verwacht, waar dat bij een vereniging als Plato of Vidar (red. Tilburg) veel minder is. Wellicht dat afgestudeerden uit Tilburg hier inderdaad veel te nuchter tegenover staan en geen zin hebben om zich een bepaald patroon aan te meten om te integreren bij sommige advocatenkantoren waar wél veel mensen werken met een corps achtergrond.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]Ik ken trouwens ook bijna geen Tilburgse studenten die ook maar spelen met de gedachte om naar de Randstad te gaan om daar bij de grootste kantoren aan de slag te gaan. Misschien hebben ze een te nuchtere houding daarvoor?
Een keurslijf bedoel je?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 13:03 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
en geen zin hebben om zich een bepaald patroon aan te meten om te integreren bij sommige advocatenkantoren waar wél veel mensen werken met een corps achtergrond.
Dat is geloof ik ook een veel gehoorde klacht van advocatenkantoren ja. Althans ik heb het wel vaker gehoord, dat de Tilburgse student geen zin heeft in grote advocatenkantoren.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Die woordkeuze verraadt al waarom deze persoon recruiter is geworden en geen advocaat.
Ik ken trouwens ook bijna geen Tilburgse studenten die ook maar spelen met de gedachte om naar de Randstad te gaan om daar bij de grootste kantoren aan de slag te gaan. Misschien hebben ze een te nuchtere houding daarvoor?
Tekst is wel melig. Ik heb vorig jaar sterk overwogen om me in te schrijven. Dit jaar laat ik het helemaal aan me voorbij gaan. Overigens trekt de NSPW mij meer natuurlijkquote:Op zondag 14 oktober 2007 12:26 schreef Sessy het volgende:
Dames en heren de Tilburgse rechtenstudenten,
Neemt u hier een kijkje: http://www.youtube.com/watch?v=fmc7vOua4CQ
Aantrekkelijk filmpjequote:Op zondag 14 oktober 2007 12:26 schreef Sessy het volgende:
Dames en heren de Tilburgse rechtenstudenten,
Neemt u hier een kijkje: http://www.youtube.com/watch?v=fmc7vOua4CQ
Dat degene die het gevaar veroorzaakt, gehouden is (waarschuwings)maatregelen te treffen, en er daarbij rekening mee moet houden dat niet iedereen altijd even oplettend is.quote:
dat spelletje van julliequote:Op vrijdag 19 oktober 2007 02:02 schreef ScottTracy het volgende:
Gegaste uien!! Securicor!! Citronas!! Zit er nog goed in.![]()
* Derdejaars student rechten aan de UU meldt zich. Mag ik ook in de OP, alsjeblieft?
Ohja, ik heb trouwens nog wel een leuke in het kader van raad het arrest aan de hand van een plaatje:
[ afbeelding ]
Keigaaf tochquote:
koperen centen en sassafras arrest, net behandeld met strafrechtquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 02:02 schreef ScottTracy het volgende:
Gegaste uien!! Securicor!! Citronas!! Zit er nog goed in.![]()
* Derdejaars student rechten aan de UU meldt zich. Mag ik ook in de OP, alsjeblieft?
Ohja, ik heb trouwens nog wel een leuke in het kader van raad het arrest aan de hand van een plaatje:
[ afbeelding ]
absoluut ondeugdelijke poging, de centen met sassafras in water, daarvan thee gezet om dr man mee te vermoorden, dit bleek echter hiermee nooit mogelijk te zijnquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:13 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
koperen centen en sassafras arrest, net behandeld met strafrecht
Heel goedquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:22 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
absoluut ondeugdelijke poging, de centen met sassafras in water, daarvan thee gezet om dr man mee te vermoorden, dit bleek echter hiermee nooit mogelijk te zijn
quote:
jaquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:22 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Heel goedJij hebt volgende week dinsdag (30-10) ook tentamen begrijp ik?
![]()
Die numerus fixus in Utrecht stelt niet zoveel voor, dit jaar was volgens mij iedereen ingeloot doordat het aantal aanmeldingen onder de 800 zat. En tja, een beetje kakkerig is het wel, maar volgens mij heb je dat bijna overal wel met Rechten. Er zitten in ieder geval zat 'normale' mensen, die niet cum laude zijn geslaagd.quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen Utrecht en Nijmegen. Utrecht is voor mij een stuk dichterbij, dus dat wat betreft zou dat beter uitkomen. Ik heb echter gelezen dat er sinds dit schooljaar numerus fixus is ingesteld, waarbij ik met een HBO-propedeuse in categorie C uitkom. Is mijn kans om ingeloot te worden dan groot, of is het bijna te verwaarlozen? Bovendien vind ik Utrecht (hoe het in de folder beschreven staat), heel erg klinken als een universiteit voor VWO-ers die cum laude geslaagd zijn, en het komt op mij een beetje kakkerig over.Nijmegen daarentegen klinkt voor mij meer als een universiteit voor iedereen, en er wordt naar mijns inziens minder moeilijk gedaan over binnenkomen met een Propedeuse.
Ik heb het idee dat de eerste paar studiejaren qua inhoud overal wel ongeveer hetzelfde zijn. Het wordt alleen anders gebracht. Dus je hoeft je niet druk te maken over de naam die ze er op plakken. Wel is er inderdaad verschil tussen Nederlands recht en Internationaal recht als bachelorfase.quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ten eerste; op sommige unversiteiten heet het Rechtsgeleerdheid, en op andere universiteiten Nederlands Recht. Zit hier verschil in, of bedoelen ze hier hetzelfde mee?
quote:Voordat jullie beginnen over de kleine kans dat ik het haal enzovoorts, wil ik alvast vertellen dat mijn keuze in ieder geval vast staat, en ik erg gemotiveerd ben omdat het me echt een hele leuke studie lijkt.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
...
Sowieso zeggen mijn docenten dat advocatenkantoren een 6 voor bijv privaatrecht in Nijmegen gelijk stellen aan een 7 in Utrecht.. Maar kweet niet of dat bullshit is..
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |