abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:32:19 #51
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_53784103
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 08:44 schreef Leonoor het volgende:

[..]

De Hollende Kleurling
Dat is toch dat je verdachte moet zijn, voordat je in iemands tassen mag kijken (fouilleren enzo)? Dus niet zomaar bij iemand die rent en gekleurd is? Pff, strafrecht is lang geleden.

Volgende makkelijke:

pi_53784592
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:32 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Dat is toch dat je verdachte moet zijn, voordat je in iemands tassen mag kijken (fouilleren enzo)? Dus niet zomaar bij iemand die rent en gekleurd is? Pff, strafrecht is lang geleden.

Volgende makkelijke:

[ afbeelding ]
Kelderluik?
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:13:27 #53
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_53784907
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:58 schreef The_Duce het volgende:

Kelderluik?
Toppo. Strekking?
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:49:23 #54
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53785737
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:32 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Volgende makkelijke:

[ afbeelding ]
Dan vind ik dit een betere: http://www.officeclips.com/clips/11.wmv
Dit filmpje is overigens vertoond bij het hoorcollege van privaatrecht.
pi_53794714
Even een ordinaire TVP...
pi_53794734
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:49 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan vind ik dit een betere: http://www.officeclips.com/clips/11.wmv
Dit filmpje is overigens vertoond bij het hoorcollege van privaatrecht.

Maakt het arrest wel opeens een stuk levendiger
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_53822411
ik was dit topic kwijt maar ik ben er weer
pi_53831299
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:19 schreef Leonoor het volgende:
En dan ook maar even het oordeel erbij:
[..]

Maar goed, de Hoge Raad oordeelde dus dat wel degelijk sprake kan zijn van dwaling aan de zijde van verkoper die tot vernietiging kan leiden, maar in dit geval was dat niet zo, omdat het Hof niet aannam dat de koper op de hoogte was van de werkelijke waarde van de Kantharos. De rechtbank had dit dus wel aangenomen en de ovk vernietigd. Spannend arrest eigenlijk wel .

Ik vroeg 'm niet voor niets. Vind 't nog altijd een mooi staaltje van de HR.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_53834922
Voor de Utrechters: ik ben net Hondius een aantal malen aan het citeren in mijn scriptie.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:30:32 #60
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_53843904
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Voor de Utrechters: ik ben net Hondius een aantal malen aan het citeren in mijn scriptie.
Hondius College van hem gehad in de bachelor, en hij heeft mij toegesproken bij m'n buluitreiking. Wat een geweldige man is dat! Maar je schrijft over iets consumentenrechtelijks?
Nulla verba sed acta
pi_53846712
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:30 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hondius College van hem gehad in de bachelor, en hij heeft mij toegesproken bij m'n buluitreiking. Wat een geweldige man is dat! Maar je schrijft over iets consumentenrechtelijks?
Ik verwijs naar zijn geweldige (en lijvige) proefschrift "Standaardvoorwaarden" uit 1978

De man heeft visie, want zelfs nog in 2007 helpt het mij de crux van mijn scriptie aan te scherpen (of ik ben bezig met herkauwen natuurlijk).
Lelijke @@p!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:48:43 #62
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53866020
Tilburg is in het Elsevier-onderzoek bij de studie Nederlands Recht de nummer 1 bij de hoogleraren en de nummer 2 bij de studenten.
pi_53869808
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:48 schreef Pool het volgende:
Tilburg is in het Elsevier-onderzoek bij de studie Nederlands Recht de nummer 1 bij de hoogleraren en de nummer 2 bij de studenten.

Stokje overgenomen van Nijmegen ?

Niet gek met een seniel wordende Kortman. Jezus, die man kleurt zijn colleges werkelijk in als 1,5 uur oude dags therapie.
pi_53870579
quote:

(Niet dat ik Nederlands Recht doe, maar ik ben toch trots )
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_53872228
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 74% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:00:37 ]
pi_53881991
quote:
Mooi.
Lelijke @@p!
pi_53883195
Mag ik in de OP onder Grunn?

Ben na afronding van HBO MER JM begonnen aan het schakelprogramma Nederlands Recht met civiel effect.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_53886041
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
Niets tegen Kortmann hea
Inderdaad! Alhoewel 't gisteren wel helemaal nergens over ging, met zn i-Pod gezeik de hele tijd...

Wat zijn overigens de ervaringen van mensen hier met Loyens&Loeff?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:11:36 #69
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_53886808
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 14:31 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Inderdaad! Alhoewel 't gisteren wel helemaal nergens over ging, met zn i-Pod gezeik de hele tijd...

Wat zijn overigens de ervaringen van mensen hier met Loyens&Loeff?
Mooi kantoor, geweldig uitzicht vanuit de kamer van de recruiter (in Rotterdam that is), maar ik zou er niet willen werken. Waarom niet? Je ne sais pas, onderbuikgevoel. Why?
Nulla verba sed acta
pi_53887699
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:11 schreef Leonoor het volgende:
Mooi kantoor, geweldig uitzicht vanuit de kamer van de recruiter (in Rotterdam that is)
Zitten daar toch in de millenium-toren tegenover CS?
quote:
maar ik zou er niet willen werken. Waarom niet? Je ne sais pas, onderbuikgevoel.
Same here. Iets teveel rollende rrrr's...
quote:
Why?
omdat ze er wel prima borrels en vrouwelijk stagaires hebben
pi_53904271
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:11 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Mooi kantoor, geweldig uitzicht vanuit de kamer van de recruiter (in Rotterdam that is), maar ik zou er niet willen werken. Waarom niet? Je ne sais pas, onderbuikgevoel. Why?
Ik heb er vorig jaar een besturendag gehad. Wát een verschrikkelijke mensen lopen daar rond zeg. Ik heb er hetzelfde onderbuikgevoel aan over gehouden. Een recruiter van een advocatenkantoor uit Utrecht wist het mooi te verwoorden: "Tilburgse student zegt "no no" tegen LoLo."
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:13:15 #72
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_53904784
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 11:36 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik heb er vorig jaar een besturendag gehad. Wát een verschrikkelijke mensen lopen daar rond zeg. Ik heb er hetzelfde onderbuikgevoel aan over gehouden. Een recruiter van een advocatenkantoor uit Utrecht wist het mooi te verwoorden: "Tilburgse student zegt "no no" tegen LoLo."
Utrechtse ook hoor . Ik ben achteraf eigenlijk gewoon heel erg blij dat ik niet voor de randstad heb gekozen, en ik denk niet dat ik er ook maar een 1% minder goede advocaat door zal worden.
Nulla verba sed acta
pi_53904894
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 11:36 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]
"Tilburgse student zegt "no no" tegen LoLo."
Die woordkeuze verraadt al waarom deze persoon recruiter is geworden en geen advocaat.

Ik ken trouwens ook bijna geen Tilburgse studenten die ook maar spelen met de gedachte om naar de Randstad te gaan om daar bij de grootste kantoren aan de slag te gaan. Misschien hebben ze een te nuchtere houding daarvoor?
Lelijke @@p!
pi_53904910
Utrecht is toch ook gewoon randstad?
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:37:25 #75
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_53905154
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 12:20 schreef DonStefano het volgende:
Utrecht is toch ook gewoon randstad?
Werk ik in Utrecht dan?

Ergens gestudeerd hebben betekent natuurlijk niet automatisch dat je daar ook maar gaat werken. Ergo: deze Utrechtse alumna werkt niet in de randstad.
Nulla verba sed acta
pi_53905239
Randstad
pi_53905540
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 12:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]Ik ken trouwens ook bijna geen Tilburgse studenten die ook maar spelen met de gedachte om naar de Randstad te gaan om daar bij de grootste kantoren aan de slag te gaan. Misschien hebben ze een te nuchtere houding daarvoor?
Het is natuurlijk ook zo: het studentenvereniging gebeuren in Tilburg is niet zo corporaal als in een aantal van de grote steden. Er wordt in zulke gevallen toch een bepaal sociaal patroon van je verwacht, waar dat bij een vereniging als Plato of Vidar (red. Tilburg) veel minder is. Wellicht dat afgestudeerden uit Tilburg hier inderdaad veel te nuchter tegenover staan en geen zin hebben om zich een bepaald patroon aan te meten om te integreren bij sommige advocatenkantoren waar wél veel mensen werken met een corps achtergrond.
pi_53905794
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:03 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

en geen zin hebben om zich een bepaald patroon aan te meten om te integreren bij sommige advocatenkantoren waar wél veel mensen werken met een corps achtergrond.
Een keurslijf bedoel je?

Die paar mensen die ik ken en die naar die kantoren zijn gegaan hebben een krachtige persoonlijkheid en een nog sterkere wil. Maar los van een behoorlijke cijferlijst springen ze er verder niet echt bovenuit ten opzichte van de andere Tilburgse studenten. Er zit denk ik ook wel een soort nuchterheid ingebakken in de zuiderling dat er voor zorgt dat ze niet naar de grote kantoren in de Randstad willen gaan, ondanks dat ze er de kwaliteiten wel voor hebben. Voor corporaal gedrag hebben we in het Zuiden trouwens Carnaval uitgevonden.
Lelijke @@p!
pi_53906178

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:00:38 ]
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:50:15 #80
57434 Marloes
Digital Love
pi_53909174
Wat een goed idee, zo'n roze kluwer! Ik zie het al helemaal zitten, mooie roze tabjes Misschien kunnen ze er een soort van pink ribbon actie van maken, een deel naar 't goede doel

Maar ik heb nog even een vraagje.. Heb maandag tentamen publiekrecht en moet dus ook wat arresten kennen. Alleen snap ik Sunday Times & Voorzieningenrechter RTC niet helemaal (ik geloof dat die laatste zo heet maar weet t niet zeker ). Van Sunday Times weet ik dat er niet perse een wet in formele zin nodig is om het aan het EVRM te toetsen, maar of dat nou de regel is
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_53911058
Volgende week heb ik gepland mijn gezicht eens aan Wimpie Holleeder te tonen. De zittingsdagen zijn ma,di en do. Echter, het zittingsschema zoals geplaatst op internet is natuurlijk uitgelopen. (Ik meen dat de zaak endstra al in september afgerond had moeten zijn). En pas eind oktober zou het requisitoir beginnen.
De balimedewerkster kon me niet vertellen of de zaak volgende week ook daadwerkelijk nog zou dienen. Hier toevallig iemand die dat weet ?
pi_53922678
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 12:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Die woordkeuze verraadt al waarom deze persoon recruiter is geworden en geen advocaat.

Ik ken trouwens ook bijna geen Tilburgse studenten die ook maar spelen met de gedachte om naar de Randstad te gaan om daar bij de grootste kantoren aan de slag te gaan. Misschien hebben ze een te nuchtere houding daarvoor?
Dat is geloof ik ook een veel gehoorde klacht van advocatenkantoren ja. Althans ik heb het wel vaker gehoord, dat de Tilburgse student geen zin heeft in grote advocatenkantoren.
pi_53922726
Dames en heren de Tilburgse rechtenstudenten,

Neemt u hier een kijkje: http://www.youtube.com/watch?v=fmc7vOua4CQ
pi_53922972
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:26 schreef Sessy het volgende:

Tekst is wel melig. Ik heb vorig jaar sterk overwogen om me in te schrijven. Dit jaar laat ik het helemaal aan me voorbij gaan. Overigens trekt de NSPW mij meer natuurlijk
Lelijke @@p!
pi_53929865
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:26 schreef Sessy het volgende:

Aantrekkelijk filmpje
pi_53969201
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:13 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Toppo. Strekking?
Dat degene die het gevaar veroorzaakt, gehouden is (waarschuwings)maatregelen te treffen, en er daarbij rekening mee moet houden dat niet iedereen altijd even oplettend is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_54024415
Gegaste uien!! Securicor!! Citronas!! Zit er nog goed in.

* Derdejaars student rechten aan de UU meldt zich. Mag ik ook in de OP, alsjeblieft?

Ohja, ik heb trouwens nog wel een leuke in het kader van raad het arrest aan de hand van een plaatje:

[ Bericht 18% gewijzigd door ScottTracy op 19-10-2007 02:15:37 ]
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_54038261
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 02:02 schreef ScottTracy het volgende:

* Derdejaars student rechten aan de UU meldt zich. Mag ik ook in de OP, alsjeblieft?

Ohja, ik heb trouwens nog wel een leuke in het kader van raad het arrest aan de hand van een plaatje:

[ afbeelding ]
dat spelletje van jullie
pi_54043096
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:55 schreef Fiskus het volgende:

[..]

dat spelletje van jullie
Keigaaf toch

Ik heb trouwens geen flauw idee welk arrest bedoeld wordt

Ik ben er door dit topic trouwens achtergekomen dat een van de partijen in HR "Kantharos van Stevensweert", de winnende natuurlijk , een familielid van mij was.
pi_54044224
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 02:02 schreef ScottTracy het volgende:

[ afbeelding ]
koperen centen en sassafras arrest, net behandeld met strafrecht
pi_54044403
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 00:13 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

koperen centen en sassafras arrest, net behandeld met strafrecht
absoluut ondeugdelijke poging, de centen met sassafras in water, daarvan thee gezet om dr man mee te vermoorden, dit bleek echter hiermee nooit mogelijk te zijn
pi_54045635
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 00:22 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

absoluut ondeugdelijke poging, de centen met sassafras in water, daarvan thee gezet om dr man mee te vermoorden, dit bleek echter hiermee nooit mogelijk te zijn
Heel goed Jij hebt volgende week dinsdag (30-10) ook tentamen begrijp ik?
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_54048958
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:55 schreef Fiskus het volgende:

[..]

dat spelletje van jullie
Lelijke @@p!
pi_54069203
Ik hoop dat men het niet erg vindt, maar dit leek me een geschikt topic om een paar vragen te stellen.

Ik ben dit jaar met een HBO-opleiding begonnen (heb Havo gedaan), maar wil met mijn propedeuse Rechten gaan studeren. Nu heb ik een paar domme vraagjes.
Ten eerste; op sommige unversiteiten heet het Rechtsgeleerdheid, en op andere universiteiten Nederlands Recht. Zit hier verschil in, of bedoelen ze hier hetzelfde mee?

Ik zit te twijfelen tussen Utrecht en Nijmegen. Utrecht is voor mij een stuk dichterbij, dus dat wat betreft zou dat beter uitkomen. Ik heb echter gelezen dat er sinds dit schooljaar numerus fixus is ingesteld, waarbij ik met een HBO-propedeuse in categorie C uitkom. Is mijn kans om ingeloot te worden dan groot, of is het bijna te verwaarlozen? Bovendien vind ik Utrecht (hoe het in de folder beschreven staat), heel erg klinken als een universiteit voor VWO-ers die cum laude geslaagd zijn, en het komt op mij een beetje kakkerig over. Nijmegen daarentegen klinkt voor mij meer als een universiteit voor iedereen, en er wordt naar mijns inziens minder moeilijk gedaan over binnenkomen met een Propedeuse.

Voordat jullie beginnen over de kleine kans dat ik het haal enzovoorts, wil ik alvast vertellen dat mijn keuze in ieder geval vast staat, en ik erg gemotiveerd ben omdat het me echt een hele leuke studie lijkt.

Zouden jullie me dus kunnen vertellen of mijn beeld van deze universiteiten zo'n beetje klopt, en voor welke ik het best kan kiezen? Alvast bedankt, en sorry voor het verstoren van jullie topic!

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 21-10-2007 14:17:52 ]
pi_54069749
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:22 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Heel goed Jij hebt volgende week dinsdag (30-10) ook tentamen begrijp ik?
ja
pi_54070445
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 12:42 schreef Smart_ass het volgende:

Ik zit te twijfelen tussen Utrecht en Nijmegen. Utrecht is voor mij een stuk dichterbij, dus dat wat betreft zou dat beter uitkomen. Ik heb echter gelezen dat er sinds dit schooljaar numerus fixus is ingesteld, waarbij ik met een HBO-propedeuse in categorie C uitkom. Is mijn kans om ingeloot te worden dan groot, of is het bijna te verwaarlozen? Bovendien vind ik Utrecht (hoe het in de folder beschreven staat), heel erg klinken als een universiteit voor VWO-ers die cum laude geslaagd zijn, en het komt op mij een beetje kakkerig over. Nijmegen daarentegen klinkt voor mij meer als een universiteit voor iedereen, en er wordt naar mijns inziens minder moeilijk gedaan over binnenkomen met een Propedeuse.
Die numerus fixus in Utrecht stelt niet zoveel voor, dit jaar was volgens mij iedereen ingeloot doordat het aantal aanmeldingen onder de 800 zat. En tja, een beetje kakkerig is het wel, maar volgens mij heb je dat bijna overal wel met Rechten. Er zitten in ieder geval zat 'normale' mensen, die niet cum laude zijn geslaagd.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_54070536

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:00:38 ]
pi_54070660
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 12:42 schreef Smart_ass het volgende:

Ten eerste; op sommige unversiteiten heet het Rechtsgeleerdheid, en op andere universiteiten Nederlands Recht. Zit hier verschil in, of bedoelen ze hier hetzelfde mee?
Ik heb het idee dat de eerste paar studiejaren qua inhoud overal wel ongeveer hetzelfde zijn. Het wordt alleen anders gebracht. Dus je hoeft je niet druk te maken over de naam die ze er op plakken. Wel is er inderdaad verschil tussen Nederlands recht en Internationaal recht als bachelorfase.
quote:
Voordat jullie beginnen over de kleine kans dat ik het haal enzovoorts, wil ik alvast vertellen dat mijn keuze in ieder geval vast staat, en ik erg gemotiveerd ben omdat het me echt een hele leuke studie lijkt.
Lelijke @@p!
  zondag 21 oktober 2007 @ 15:12:21 #99
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54071058
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:37 schreef Yashaaaaa het volgende:

...
Sowieso zeggen mijn docenten dat advocatenkantoren een 6 voor bijv privaatrecht in Nijmegen gelijk stellen aan een 7 in Utrecht.. Maar kweet niet of dat bullshit is..

...
Dat is hele dikke onzin. Het maakt in de praktijk niet uit waar je hebt gestudeerd. Riep iedereen vroeger nog dat je echt naar Leiden moest, Leiden staat nu al sinds jaar en dag onderaan in alle lijstjes, maar guess what, niemand let daar op!

Het niveauverschil tussen universiteiten is waarschijnlijk te verwaarlozen, de praktijk doet dat iig. wel. Het verschil tussen "Rechten", "Rechtsgeleerdheid", en "Nederlands recht" is volgens mij idd niet relevant, ligt maar net aan wat de universiteit waar je voor kiest verder aanbiedt.

En Utrecht is inderdaad een vrij traditionele studentenstad, zeker in vergelijking met Nijmegen (als ik iig de mensen die ik uit beide steden ken vergelijk). Utrecht is in ieder geval ontzettend gezellig studeren, die numerus fixus is inderdaad alleen voor de vorm om te zorgen dat er niet meer studenten komen dan er werkgroepplaatsen beschikbaar zijn. Maar sinds ze het hebben ingesteld heeft het kennelijk de ongemotiveerde "ik weet het niet dus ga ik maar rechten doen" mensen af weten te strikken want er is dit jaar idd niemand uitgeloot!
Nulla verba sed acta
pi_54072986
Bedankt voor alle reacties!

Ik was sowieso al van plan bij beide universiteiten te gaan kijken, maar het heeft me wel gerust gesteld dat Utrecht waarschijnlijk niet zo is als hoe het op mij is overgekomen. Het klopt inderdaad ook wel dat die numerus fixus is ingesteld om de hoeveelheid aanmeldingen terug te dringen of zo, want ik dacht ook al te lezen dat zich dit jaar (of vorig jaar?) ongeveer 800 studenten hadden aangemeld, en er ook ongeveer 800 plaatsen waren, dus wat dat bereft zou het wel goed moeten komen.
Qua kwaliteit heb ik inderdaad gehoord dat Nijmegen op 1 stond, maar ik heb op meerdere sites van universiteiten gekeken, en ik dacht dat Utrecht op nummer 2 stond of zo.. dus wat dat betreft zal het ook niet zoveel verschil maken. Maar in ieder geval bedankt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')