abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54508493
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 17:58 schreef Smash-it het volgende:
In Utrecht was het erg leuk. In de Janskerk, hele kerk zat vol, ze roepen je naam, je loopt naar voren en de hele kerk klapt voor je terwijl je het diploma krijgt. Daarna lekker champagne drinken en met ouders en vrienden gaan lunchen. Het is maar wat je er zelf van maakt toch..
Bij ons was het in een smoezelige collegezaal waar je het zweet van de economiestudenten van overdag nog kon ruiken. Van tevoren was iedereen al vermoeid met allerlei zinloze speeches over hoe goed de opleiding wel niet is en zo (tenminste ik ga er van uit dat ze dat verteld hebben). Of ik houd simpelweg niet van dat soort gelegenheden natuurlijk.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zaterdag 10 november 2007 @ 18:38:16 #252
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54509316
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 17:58 schreef Smash-it het volgende:
In Utrecht was het erg leuk. In de Janskerk, hele kerk zat vol, ze roepen je naam, je loopt naar voren en de hele kerk klapt voor je terwijl je het diploma krijgt. Daarna lekker champagne drinken en met ouders en vrienden gaan lunchen. Het is maar wat je er zelf van maakt toch..
Hmmm ik ben in Utrecht niet naar mn bachelor-uitreiking geweest, die heb ik gewoon opgehaald bij studiepunt, maar masteruitreiking was - bij mij iig - in de aula van het Academiegebouw. 17 mensen waren er toen, allemaal een praatje van een minuut of 5, daarna kleine borrel, best wel prima.
Nulla verba sed acta
  maandag 12 november 2007 @ 15:58:12 #253
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_54553241
Zeuww, vandaag strafrecht punt gehad
wiejoooo het is slecht gemaakt, ik kom nog goed weg met m'n 5.8
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_54554065
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:58 schreef hmmmz het volgende:
Zeuww, vandaag strafrecht punt gehad
wiejoooo het is slecht gemaakt, ik kom nog goed weg met m'n 5.8
Balkenende is trots op je!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_54566615
Hallo! Misschien dat een van jullie mij kan helpen... Weet iemand of en wat voor een verband tussen deze wetsvoorstellen is?
quote:
Wijziging van de Gemeentewet en het Wetboek van Strafvordering ter regeling van de bevoegdheid van de burgemeester en de bevoegdheid van de officier van justitie tot het geven van aanwijzingen ter beëindiging van ernstige overlast (aanwijzingen ernstige overlast).
http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=103095
quote:
Wijziging van de Gemeentewet, het Wetboek van Strafvordering en het Wetboek van Strafrecht ter regeling van de bevoegdheid van de burgemeester en de bevoegdheid van de officier van justitie tot het treffen van maatregelen ter bestrijding van voetbalvandalisme, ernstige overlast of ernstig belastend gedrag jegens personen of goederen (maatregelen bestrijding voetbalvandalisme en ernstige overlast).
http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=108331
Van eerstgenoemde staat een concept-wetsvoorstel op de site van BiZa, laatstgenoemde is nog aanhangige bij de Raad van State.
pi_54583513
Ik heb nu een besluit genomen. Het wordt het notariskantoor in Nederland.
Ik heb het idee dat deze baan mij meer perspectieven biedt dan de baan op de Antillen, voornamelijk gezien het feit dat ik helemaal opnieuw zou moeten beginnen als ik terugwil naar Nederland. En vooral de vrees dat ik me dan wéér opnieuw door alle vooroordelen heen moet worstelen staat me tegen.
Ik heb er zin in!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_54583558
En speciale dank voor Leonoor, voor je aanbod.
pi_54583811
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 02:01 schreef Madine het volgende:
Hallo! Misschien dat een van jullie mij kan helpen... Weet iemand of en wat voor een verband tussen deze wetsvoorstellen is?
De eerste is bestemd voor het geven van aanwijzingen, terwijl de tweede bedoeld is voor het nemen van maatregelen. Naar mijn idee zit het verschil erin dat op grond van het eerste wetsvoorstel de burgemeester andere partijen aanwijzingen kan geven over hoe te handelen bij voetbaloverlast, terwijl hij bij het tweede wetsvoorstel zelf maatregelen kan nemen om overlast tegen te gaan.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:00:18 #259
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54583857
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:49 schreef Thisbe het volgende:
En speciale dank voor Leonoor, voor je aanbod.
Goede keus! En graag gedaan uiteraard. Mocht je je hier in de buurt nog eens vervelen weet je hoe je me kunt bereiken voor een kopje koffie me dunkt
Nulla verba sed acta
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:30:24 #260
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_54584586
Voor de afgestudeerden hier.. Hoe hebben jullie een scriptieonderwerp verzonnen? Ik moet in februari beginnen en een begeleider hebben en hoop mensen om me heen hebben allebei al.

Ik vind het lastig.
pi_54584752
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:30 schreef Smash-it het volgende:
Voor de afgestudeerden hier.. Hoe hebben jullie een scriptieonderwerp verzonnen? Ik moet in februari beginnen en een begeleider hebben en hoop mensen om me heen hebben allebei al.

Ik vind het lastig.
Ik ben eerst gaan kijken welk functioneel rechtsgebied ik leuk vond. Binnen dat functionele rechtsgebied ben ik gaan kijken welke hete hangijzers er zijn. Daarna heb ik pas besloten wat voor soort scriptie (oplossingsgericht, rechtseconomisch, rechtsvergelijkend etc) ik wilde gaan schrijven. Mijn mening: als de stof zelf je niet boeit, moet je er niet een half jaar lang aan gaan schrijven.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:43:55 #262
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54584969
Ik heb eerst bedacht wel rechtsgebied ik leuk vond ( Procesrecht ) en toen tijdens hoorcollege (al in blok 1van mn master, maar goed) de docent benaderd in de pauze, gezegd dat ik graag scriptie bij hem wilde schrijven. Dat college behandelde hij toevallig een heel actueel onderwerp, waar ik uiteindelijk ook over ben gaan schrijven. Al een idee welke richting je op wilt?
Nulla verba sed acta
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:44:17 #263
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_54584976
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik ben eerst gaan kijken welk functioneel rechtsgebied ik leuk vond.
Je hebt goede punten. Ik ga hier maar eens mee beginnen .

Ik doe de master Privaatrecht, ik vind huurrecht leuk, maar daar heb ik mijn bachelorscriptie ook al over geschreven. Procesrecht heb ik net afgesloten, ook dat vond ik leuk. Verder arbeidsrecht, gewoon boek 7 trekt mij erg.

@ Leonoor; had jij Jongbloed als begeleider?
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:54:36 #264
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54585234
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:44 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Je hebt goede punten. Ik ga hier maar eens mee beginnen .

Ik doe de master Privaatrecht, ik vind huurrecht leuk, maar daar heb ik mijn bachelorscriptie ook al over geschreven. Procesrecht heb ik net afgesloten, ook dat vond ik leuk. Verder arbeidsrecht, gewoon boek 7 trekt mij erg.

@ Leonoor; had jij Jongbloed als begeleider?
Ja . So far voor mijn anonimiteit, ik geloof dat die nu echt naar nihil aan het dalen is .
Nulla verba sed acta
pi_54585318
Jammer trouwens dat jullie allemaal zo massaal afgestudeerd zijn.
Ik had een zaaltje voor me alleen, en kreeg eerst ruim de tijd om te vertellen over mijn scriptie aan familie en vrienden (de zaal zat bomvol! ). Daarna werd ik aan de tand gevoeld door twee hoogleraren en twee wetenschappelijk medewerkers (ook waar de hele zaal bijzat). En na overleg van deze heren (op de gang), kreeg ik mijn bullen op feestelijke wijze uitgereikt na een toespraak van mijn begeleider en de hoogleraar van de vakgroep.
Ik was bloednerveus, maar toch heel blij dat het me gelukt was.
pi_54585357
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:54 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ja . So far voor mijn anonimiteit, ik geloof dat die nu echt naar nihil aan het dalen is .
Ach, jij had me ook herkend, terwijl ik toch dacht redelijk anoniem te zijn.
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:12:49 #267
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54585703
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:58 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ach, jij had me ook herkend, terwijl ik toch dacht redelijk anoniem te zijn.
Haha, ja dat was echt heel erg grappig . Maar jouw afstuderen klinkt wel veel leuker (hoewel Hondius ook leuk was, had ik liever een praatje van Jongbloed gehad, maar die was er niet eens bij.. )
Nulla verba sed acta
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:46:16 #268
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_54586634
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:54 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb ook net proces van hem gehad en vorig jaar huurrecht, ik ben fan van hem haha. Ik heb verder geen idee wie jij bent, hoor. Geen zorgen
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:13:22 #269
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54587438
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:46 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Ik heb ook net proces van hem gehad en vorig jaar huurrecht, ik ben fan van hem haha. Ik heb verder geen idee wie jij bent, hoor. Geen zorgen
Hij is ook echt geweldig, scriptie schrijven bij hem is echt een aanrader. Hij maakt tijd voor je als je t nodig hebt (en laat je lekker zelf prutten als je dat wilt, zoals ik. Heb hem maar 2x gesproken tijdens het schrijven, maar wel steeds binnen 2 dagen nadat ik hem mailde. En hij heeft mijn complete scriptie ook 2 dagen na het inleveren al helemaal nagekeken en beoordeeld ). Ik vond Molly Weber ook geweldig overigens, had ik ook graag bij willen schrijven.
Nulla verba sed acta
pi_54587619
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:13 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik vond Molly Weber ook geweldig overigens, had ik ook graag bij willen schrijven.
Hehe, Molly was mijn tutor in het eerste jaar en toen heb ik ook de twee privaatvakken van haar gehad. Ben haar daarna niet meer tegengekomen. Doceert ze dus ook mastervakken?
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:23:14 #271
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54587775
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:18 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Hehe, Molly was mijn tutor in het eerste jaar en toen heb ik ook de twee privaatvakken van haar gehad. Ben haar daarna niet meer tegengekomen. Doceert ze dus ook mastervakken?
Geen idee, maar ze kan natuurlijk altijd scripties begeleiden me dunkt?
Nulla verba sed acta
pi_54588113
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:23 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Geen idee, maar ze kan natuurlijk altijd scripties begeleiden me dunkt?
Is dat zo?? Ik dacht dat je dan ook echt les van die docent moest hebben Weet niet hoe dat allemaal precies gaat...
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  woensdag 14 november 2007 @ 08:26:38 #273
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_54593561
Nee, ik hoorde gister dat Molly geen scripties doet. Zij was inderdaad ook mijn eerste keuze geweest, haha. Grappig dat we allemaal hetzelfde vinden. Maar Jongbloed klinkt ook wel goed, weten jullie of je huurrecht én in je bachelor én in je master scriptie mag doen?
  woensdag 14 november 2007 @ 09:02:21 #274
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54593921
quote:
Op woensdag 14 november 2007 08:26 schreef Smash-it het volgende:
Nee, ik hoorde gister dat Molly geen scripties doet. Zij was inderdaad ook mijn eerste keuze geweest, haha. Grappig dat we allemaal hetzelfde vinden. Maar Jongbloed klinkt ook wel goed, weten jullie of je huurrecht én in je bachelor én in je master scriptie mag doen?
Dat mag volgens mij best, als je in je masterscriptie maar niet je bachelorscriptie kopieert en aanvult/uitbreidt. Dus het moet dan wel een ander onderwerp binnen het huurrecht zijn.

Je hoeft overigens geen les te hebben gehad van een docent om er een scriptie bij te schrijven. Ik zou wellicht ook Hondius overwegen als je een scriptie over verbintenissenrecht wilt schrijven, ook een leuke man!
Nulla verba sed acta
  woensdag 14 november 2007 @ 11:02:02 #275
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54595975
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:57 schreef Thisbe het volgende:
Jammer trouwens dat jullie allemaal zo massaal afgestudeerd zijn.
Ik had een zaaltje voor me alleen, en kreeg eerst ruim de tijd om te vertellen over mijn scriptie aan familie en vrienden (de zaal zat bomvol! ). Daarna werd ik aan de tand gevoeld door twee hoogleraren en twee wetenschappelijk medewerkers (ook waar de hele zaal bijzat). En na overleg van deze heren (op de gang), kreeg ik mijn bullen op feestelijke wijze uitgereikt na een toespraak van mijn begeleider en de hoogleraar van de vakgroep.
Ik was bloednerveus, maar toch heel blij dat het me gelukt was.
Mijn afstuderen was gelukkig precies zoals dat van jou. Lekenpraatje en vervolgens lastige vragen beantwoorden van de twee hoogleraren, bul tekenen, cadeautje en praatje van de vakgroep. En ook met familie en vrienden erbij inderdaad. Zo hoort het wat mij betreft ook, maar ik snap dat dit op de grotere universiteit wat capaciteitsproblemen oplevert.
pi_54602943
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:43 schreef Leonoor het volgende:
( Procesrecht )
Burgerlijk procesrecht?
Strafprocesrecht?
Bestuursprocesrecht?

??????????????????
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 14 november 2007 @ 16:41:59 #277
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54604463
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:45 schreef Argento het volgende:

[..]

Burgerlijk procesrecht?
Strafprocesrecht?
Bestuursprocesrecht?

??????????????????
AL het procesrecht natuurlijk! Met stip op 1 staat burgerlijk, maar ook van bestuurs kun je leren te houden (Van Vlodrop! Changoe!), en strafproces blijft iets aparts, edoch charmants.
Nulla verba sed acta
pi_54619634
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:02 schreef Pool het volgende:

[..]

Mijn afstuderen was gelukkig precies zoals dat van jou. Lekenpraatje en vervolgens lastige vragen beantwoorden van de twee hoogleraren, bul tekenen, cadeautje en praatje van de vakgroep. En ook met familie en vrienden erbij inderdaad. Zo hoort het wat mij betreft ook, maar ik snap dat dit op de grotere universiteit wat capaciteitsproblemen oplevert.
Ik hoop het binnen een aantal maanden ook zo mee te maken.
Lelijke @@p!
pi_54626847
Ik mag mijn bachelordiploma ophalen bij het studiepunt. Maar dat kan alleen overdag en dan kan ik niet. Dat diploma vind ik overigens totaal niet boeiend. Het is vooralsnog op de arbeidsmarkt toch geen "$%#$% waard.
pi_54626908
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:41 schreef Leonoor het volgende:

[..]

AL het procesrecht natuurlijk! Met stip op 1 staat burgerlijk, maar ook van bestuurs kun je leren te houden (Van Vlodrop! Changoe!), en strafproces blijft iets aparts, edoch charmants.
mijn liefde ligt vooralsnog bij het bestuursprocesrecht. Maar dat kan op slag anders zijn als het cijfer dat ik binnenkort krijg, tegenvalt!
  donderdag 15 november 2007 @ 15:19:05 #281
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54626958
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:15 schreef Argento het volgende:
Ik mag mijn bachelordiploma ophalen bij het studiepunt. Maar dat kan alleen overdag en dan kan ik niet. Dat diploma vind ik overigens totaal niet boeiend. Het is vooralsnog op de arbeidsmarkt toch geen "$%#$% waard.
Je kunt nu LLB achter je naam zetten, dat staat echt keigeleerd!
  donderdag 15 november 2007 @ 15:55:56 #282
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_54628024
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:15 schreef Argento het volgende:
Je kunt het ook op laten sturen geloof ik. Als je een beetje lief opbelt naar Bram dan doet hij alles voor je (ook gewaarmerkte cijferlijsten opsturen enzo, sinds ik hem een swingend dansje heb zien doen op zijn kantoor in een onbewaakt ogenblik vind ik het echt een aardig peer, en niet meer een studiepunt-lul).

Ik ben overigens na een dag van studerenstuderenstuderen wel een beetje bestuursrecht-moe, en als ik uitslagen van tentamens van morgen terug heb kom ik wellicht ook wel terug van mijn bestuursrechtliefdesverklaring...
Nulla verba sed acta
pi_54628105
Voor bestuursprocesrechts heb ik veruit het laagste punt van mijn master gehaald. Was trouwens voor mij ook maar een keuzevak.
Lelijke @@p!
pi_54628885
Ik moet nog beginnen met het schrijven maar het onderwerp heb ik al, volgens de man van Leeronderzoek was het ook een goed onderwerp en volgens een docente die er ook verstand van had ook. Ik heb gewoon een idee dat ik kreeg tijdens het schrijven van een werkstuk gebruikt. In mijn werkstuk stipte ik dat al even aan en nu ga ik het uitwerken.
  donderdag 15 november 2007 @ 17:42:40 #285
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_54630481
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:30 schreef Sessy het volgende:
het onderwerp heb ik al
*Jaloers is
pi_54631190
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:19 schreef Pool het volgende:

Je kunt nu LLB achter je naam zetten, dat staat echt keigeleerd!
waar staat het eigenlijk voor?
Ik kon mijn bachelordiploma's ophalen alleen op vrijdag tussen tien en half twaalf 's ochtends
pi_54632404
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 14:31 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Inderdaad! Alhoewel 't gisteren wel helemaal nergens over ging, met zn i-Pod gezeik de hele tijd...

Wat zijn overigens de ervaringen van mensen hier met Loyens&Loeff?
Hou me te goeden, maar was je te bewonderen bij het NOS sportjoutnaal vn zondag j.l. bij de dopingcontrole van Van den Hoogenband ?
pi_54643776
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:18 schreef Thisbe het volgende:
waar staat het eigenlijk voor?
Ik kon mijn bachelordiploma's ophalen alleen op vrijdag tussen tien en half twaalf 's ochtends
Bachelor of Laws
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_54648383
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:17 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Hou me te goeden, maar was je te bewonderen bij het NOS sportjoutnaal vn zondag j.l. bij de dopingcontrole van Van den Hoogenband ?
jup
pi_54649496
Ik heb net mijn inschrijfpapieren afgegeven. Ken de hele faculteit inmiddels van buiten aangezien de portier een hele creatieve route gaf richting de dienst studentenzaken. Het feest kan beginnen.

Eens kijken of ik voor mijn 40e kan afstuderen
Zu hause ist alles besser
pi_54650506
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:56 schreef DonStefano het volgende:

[..]

jup
geinig, wat was het voor gelegenheid ?
  vrijdag 16 november 2007 @ 15:18:48 #292
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_54652175
Net terug van de rondleiding bij de rechtswinkel in tilburg
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_54652280
Vriend van me is dopingcontroleur; hij moet soms opdraven om ergens een sporter op doping te checken. Daarbij is gebruikelijk dat ie 'n 'assistent' meeneemt die kijkt of alles correct verloopt als hij t papierwerk in orde maakt. Kort gezegd moet ik 'n beetje voor jan lul achter de sporter aan huppelen om te kjken of ie niet fraudeert. Vorige week kon ik toevallig 'n keertje mee, en moest ie vd Hoogenband te controleren. En toevallig werd er die dag ook een docu over hem geschoten, dus wat betreft vielen we met de neus redelijk in de boter... camaraploeg volgde Pieter (en ons dus ook) overal; zelfs bij t urineren dus. En dat t zondag allemaal werd uitgezonden wist ik helemaal niet, dus was wel ff verbaasd...
pi_54675608
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 15:18 schreef hmmmz het volgende:
Net terug van de rondleiding bij de rechtswinkel in tilburg
Vertel. Daar ben ik nu echt benieuwd naar
Lelijke @@p!
pi_54677463
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 16:58 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Vertel. Daar ben ik nu echt benieuwd naar
pi_54686148
Hoi!

In het eerste jaar he, hoeveel uren waren jullie nou per week kwijt? (dus college + practica + zelfstudie)

Ze zeggen namelijk dat men er veertig uur in moet stoppen om mee te kunnen draaien, maar ik hoorde ooit eens in de media dat dit bij rechten bijna de helft was. Nu geloof ik de media maar voor 50% meestal.
pi_54689159
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:32 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Lelijke @@p!
  zondag 18 november 2007 @ 11:04:18 #298
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_54689811
quote:
Op zondag 18 november 2007 00:13 schreef Koewam het volgende:
Hoi!

In het eerste jaar he, hoeveel uren waren jullie nou per week kwijt? (dus college + practica + zelfstudie)

Ze zeggen namelijk dat men er veertig uur in moet stoppen om mee te kunnen draaien, maar ik hoorde ooit eens in de media dat dit bij rechten bijna de helft was. Nu geloof ik de media maar voor 50% meestal.
In mijn eerste jaar was ik er meer mee bezig dan in tweede en derde. Nu in vierde weer meer vanwege scriptie enzo. Maar goed, 40 uur redde ik niet hoor. Misschien 25 a 30? Hangt er vanaf of je netjes alles per week bijhoudt of pas paar weken voor het tentamen gaat knallen.
pi_54691007
Juristen beslissen wanneer vrouw zwanger is
Uitgegeven: 16 november 2007 16:45
http://www.nu.nl/news/131(...)rouw_zwanger_is.html

LUXEMBURG - Een serveerster in een Oostenrijkse bakkerij heeft na haar ontslag een opmerkelijk verweer bedacht. Ze stelde dat ze zwanger was en dus niet ontslagen mocht worden. Ze droeg echter zelf nog geen embryo.
Inertia Stock

Wel waren haar eicellen enkele dagen ervoor bevrucht in een laboratorium, maar nog niet in haar baarmoeder ingebracht.

De werkgever kon er echter niet om lachen en de serveerster stapte naar de rechter. De Oostenrijkse rechter durfde echter niet te beslissen over de vraag wanneer een vrouw juridisch zwanger raakt: is dat bij bevruchting in de reageerbuis of na de inplanting?

Beslissen

De Oostenrijkse rechter heeft de zaak nu voorgelegd aan het Europees Hof van Justitie. De advocaat-generaal van het Hof adviseert de rechters 27 november, waarna de hoogste rechters van Europa enkele maanden later beslissen.
(c) ANP
pi_54691150
Is ook individueel bepaald. Ik ben langer bezig dan m'n medestudenten geweest, maar ik had nog wat concentratieproblemen (die nu *bijna* weg zijn) en was veel afwezig door een ziekte (en dan krijg je het niet voorgekauwd, moet je het zelf uitzoeken). Ik was wel 40 uur bezig (soms zelfs meer) maar ik heb uiteindelijk ook alle studiepunten met een 7,5 gemiddeld gehaald in het eerste jaar, dus het had ook met minder af gekund. Dat het eerste jaar van de bachelorfase het hevigst tijdrovend is, onderteken ik (de master was voor mij tot nu toe ook heftig, maar het derde jaar was wel relaxed op 1 of 2 maanden na waarin alles samenliep).

En sommige mensen zijn slimmer dan anderen, we hadden ook wel studenten die gewoon echt meer dan 40 uur maakten en bijles namen en dan nog maar 6jes haalden, vaak mbo/hbo doorstromers. Maar je hebt er ook bij die de avond voor een tentamen nog even een gedownloadde samenvatting doorlezen en dan een 5,6 halen en uiteindelijk 36 of 48 (van de 60) studiepunten halen en er niet af worden geschopt en misschien zelfs al aan tweedejaars vakken mogen beginnen.

Laat ik het zo zeggen, als je ongeveer een 7 wil staan en in 4-5 jaar klaar wilt zijn, zit je toch wel rond de 36 uur in de week gemiddeld. Als je er 6 jaar over wilt doen en met 5,6 tevreden bent, kan je het met 20 uur per week doen. Maar dat weten werkgevers natuurlijk ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')