Bij ons was het in een smoezelige collegezaal waar je het zweet van de economiestudenten van overdag nog kon ruiken. Van tevoren was iedereen al vermoeid met allerlei zinloze speeches over hoe goed de opleiding wel niet is en zo (tenminste ik ga er van uit dat ze dat verteld hebben). Of ik houd simpelweg niet van dat soort gelegenheden natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:58 schreef Smash-it het volgende:
In Utrecht was het erg leuk. In de Janskerk, hele kerk zat vol, ze roepen je naam, je loopt naar voren en de hele kerk klapt voor je terwijl je het diploma krijgt. Daarna lekker champagne drinken en met ouders en vrienden gaan lunchen. Het is maar wat je er zelf van maakt toch..
Hmmm ik ben in Utrecht niet naar mn bachelor-uitreiking geweest, die heb ik gewoon opgehaald bij studiepunt, maar masteruitreiking was - bij mij iig - in de aula van het Academiegebouw. 17 mensen waren er toen, allemaal een praatje van een minuut of 5, daarna kleine borrel, best wel prima.quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:58 schreef Smash-it het volgende:
In Utrecht was het erg leuk. In de Janskerk, hele kerk zat vol, ze roepen je naam, je loopt naar voren en de hele kerk klapt voor je terwijl je het diploma krijgt. Daarna lekker champagne drinken en met ouders en vrienden gaan lunchen. Het is maar wat je er zelf van maakt toch..
Balkenende is trots op je!quote:Op maandag 12 november 2007 15:58 schreef hmmmz het volgende:
Zeuww, vandaag strafrecht punt gehad
wiejoooo het is slecht gemaakt, ik kom nog goed weg met m'n 5.8![]()
quote:Wijziging van de Gemeentewet en het Wetboek van Strafvordering ter regeling van de bevoegdheid van de burgemeester en de bevoegdheid van de officier van justitie tot het geven van aanwijzingen ter beëindiging van ernstige overlast (aanwijzingen ernstige overlast).
http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=103095
Van eerstgenoemde staat een concept-wetsvoorstel op de site van BiZa, laatstgenoemde is nog aanhangige bij de Raad van State.quote:Wijziging van de Gemeentewet, het Wetboek van Strafvordering en het Wetboek van Strafrecht ter regeling van de bevoegdheid van de burgemeester en de bevoegdheid van de officier van justitie tot het treffen van maatregelen ter bestrijding van voetbalvandalisme, ernstige overlast of ernstig belastend gedrag jegens personen of goederen (maatregelen bestrijding voetbalvandalisme en ernstige overlast).
http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=108331
De eerste is bestemd voor het geven van aanwijzingen, terwijl de tweede bedoeld is voor het nemen van maatregelen. Naar mijn idee zit het verschil erin dat op grond van het eerste wetsvoorstel de burgemeester andere partijen aanwijzingen kan geven over hoe te handelen bij voetbaloverlast, terwijl hij bij het tweede wetsvoorstel zelf maatregelen kan nemen om overlast tegen te gaan.quote:Op dinsdag 13 november 2007 02:01 schreef Madine het volgende:
Hallo! Misschien dat een van jullie mij kan helpen... Weet iemand of en wat voor een verband tussen deze wetsvoorstellen is?
Goede keus! En graag gedaan uiteraard. Mocht je je hier in de buurt nog eens vervelen weet je hoe je me kunt bereiken voor een kopje koffie me dunktquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:49 schreef Thisbe het volgende:
En speciale dank voor Leonoor, voor je aanbod.![]()
Ik ben eerst gaan kijken welk functioneel rechtsgebied ik leuk vond. Binnen dat functionele rechtsgebied ben ik gaan kijken welke hete hangijzers er zijn. Daarna heb ik pas besloten wat voor soort scriptie (oplossingsgericht, rechtseconomisch, rechtsvergelijkend etc) ik wilde gaan schrijven. Mijn mening: als de stof zelf je niet boeit, moet je er niet een half jaar lang aan gaan schrijven.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:30 schreef Smash-it het volgende:
Voor de afgestudeerden hier.. Hoe hebben jullie een scriptieonderwerp verzonnen? Ik moet in februari beginnen en een begeleider hebben en hoop mensen om me heen hebben allebei al.
Ik vind het lastig.
Je hebt goede punten. Ik ga hier maar eens mee beginnenquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik ben eerst gaan kijken welk functioneel rechtsgebied ik leuk vond.
Jaquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:44 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Je hebt goede punten. Ik ga hier maar eens mee beginnen.
Ik doe de master Privaatrecht, ik vind huurrecht leuk, maar daar heb ik mijn bachelorscriptie ook al over geschreven. Procesrecht heb ik net afgesloten, ook dat vond ik leuk. Verder arbeidsrecht, gewoon boek 7 trekt mij erg.
@ Leonoor; had jij Jongbloed als begeleider?
Ach, jij had me ook herkend, terwijl ik toch dacht redelijk anoniem te zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja. So far voor mijn anonimiteit, ik geloof dat die nu echt naar nihil aan het dalen is
.
Haha, ja dat was echt heel erg grappigquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:58 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ach, jij had me ook herkend, terwijl ik toch dacht redelijk anoniem te zijn.![]()
Ik heb ook net proces van hem gehad en vorig jaar huurrecht, ik ben fan van hem haha. Ik heb verder geen idee wie jij bent, hoor. Geen zorgenquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja. So far voor mijn anonimiteit, ik geloof dat die nu echt naar nihil aan het dalen is
.
Hij is ook echt geweldig, scriptie schrijven bij hem is echt een aanrader. Hij maakt tijd voor je als je t nodig hebt (en laat je lekker zelf prutten als je dat wilt, zoals ik. Heb hem maar 2x gesproken tijdens het schrijven, maar wel steeds binnen 2 dagen nadat ik hem mailde. En hij heeft mijn complete scriptie ook 2 dagen na het inleveren al helemaal nagekeken en beoordeeldquote:Op dinsdag 13 november 2007 21:46 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik heb ook net proces van hem gehad en vorig jaar huurrecht, ik ben fan van hem haha. Ik heb verder geen idee wie jij bent, hoor. Geen zorgen![]()
Hehe, Molly was mijn tutor in het eerste jaar en toen heb ik ook de twee privaatvakken van haar gehad. Ben haar daarna niet meer tegengekomen. Doceert ze dus ook mastervakken?quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:13 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik vond Molly Weber ook geweldig overigens, had ik ook graag bij willen schrijven.
Geen idee, maar ze kan natuurlijk altijd scripties begeleiden me dunkt?quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:18 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Hehe, Molly was mijn tutor in het eerste jaar en toen heb ik ook de twee privaatvakken van haar gehad. Ben haar daarna niet meer tegengekomen. Doceert ze dus ook mastervakken?
Is dat zo?? Ik dacht dat je dan ook echt les van die docent moest hebbenquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:23 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Geen idee, maar ze kan natuurlijk altijd scripties begeleiden me dunkt?
Dat mag volgens mij best, als je in je masterscriptie maar niet je bachelorscriptie kopieert en aanvult/uitbreidt. Dus het moet dan wel een ander onderwerp binnen het huurrecht zijn.quote:Op woensdag 14 november 2007 08:26 schreef Smash-it het volgende:
Nee, ik hoorde gister dat Molly geen scripties doet. Zij was inderdaad ook mijn eerste keuze geweest, haha. Grappig dat we allemaal hetzelfde vinden. Maar Jongbloed klinkt ook wel goed, weten jullie of je huurrecht én in je bachelor én in je master scriptie mag doen?
Mijn afstuderen was gelukkig precies zoals dat van jou.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:57 schreef Thisbe het volgende:
Jammer trouwens dat jullie allemaal zo massaal afgestudeerd zijn.
Ik had een zaaltje voor me alleen, en kreeg eerst ruim de tijd om te vertellen over mijn scriptie aan familie en vrienden (de zaal zat bomvol!). Daarna werd ik aan de tand gevoeld door twee hoogleraren en twee wetenschappelijk medewerkers (ook waar de hele zaal bijzat). En na overleg van deze heren (op de gang), kreeg ik mijn bullen op feestelijke wijze uitgereikt na een toespraak van mijn begeleider en de hoogleraar van de vakgroep.
Ik was bloednerveus, maar toch heel blij dat het me gelukt was.![]()
Burgerlijk procesrecht?quote:
AL het procesrecht natuurlijk! Met stip op 1 staat burgerlijk, maar ook van bestuurs kun je leren te houden (Van Vlodrop! Changoe!), en strafproces blijft iets aparts, edoch charmants.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:45 schreef Argento het volgende:
[..]
Burgerlijk procesrecht?
Strafprocesrecht?
Bestuursprocesrecht?
??????????????????
Ik hoop het binnen een aantal maanden ook zo mee te maken.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Mijn afstuderen was gelukkig precies zoals dat van jou.Lekenpraatje en vervolgens lastige vragen beantwoorden van de twee hoogleraren, bul tekenen, cadeautje en praatje van de vakgroep. En ook met familie en vrienden erbij inderdaad. Zo hoort het wat mij betreft ook, maar ik snap dat dit op de grotere universiteit wat capaciteitsproblemen oplevert.
mijn liefde ligt vooralsnog bij het bestuursprocesrecht. Maar dat kan op slag anders zijn als het cijfer dat ik binnenkort krijg, tegenvalt!quote:Op woensdag 14 november 2007 16:41 schreef Leonoor het volgende:
[..]
AL het procesrecht natuurlijk! Met stip op 1 staat burgerlijk, maar ook van bestuurs kun je leren te houden (Van Vlodrop! Changoe!), en strafproces blijft iets aparts, edoch charmants.
Je kunt nu LLB achter je naam zetten, dat staat echt keigeleerd!quote:Op donderdag 15 november 2007 15:15 schreef Argento het volgende:
Ik mag mijn bachelordiploma ophalen bij het studiepunt. Maar dat kan alleen overdag en dan kan ik niet. Dat diploma vind ik overigens totaal niet boeiend. Het is vooralsnog op de arbeidsmarkt toch geen "$%#$% waard.
Je kunt het ook op laten sturen geloof ik. Als je een beetje lief opbelt naarquote:Op donderdag 15 november 2007 15:15 schreef Argento het volgende:
Ik mag mijn bachelordiploma ophalen bij het studiepunt. Maar dat kan alleen overdag en dan kan ik niet. Dat diploma vind ik overigens totaal niet boeiend. Het is vooralsnog op de arbeidsmarkt toch geen "$%#$% waard.
*Jaloers isquote:Op donderdag 15 november 2007 16:30 schreef Sessy het volgende:
het onderwerp heb ik al
waar staat het eigenlijk voor?quote:Op donderdag 15 november 2007 15:19 schreef Pool het volgende:
Je kunt nu LLB achter je naam zetten, dat staat echt keigeleerd!
Hou me te goeden, maar was je te bewonderen bij het NOS sportjoutnaal vn zondag j.l. bij de dopingcontrole van Van den Hoogenband ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:31 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Inderdaad!Alhoewel 't gisteren wel helemaal nergens over ging, met zn i-Pod gezeik de hele tijd...
Wat zijn overigens de ervaringen van mensen hier met Loyens&Loeff?
Bachelor of Lawsquote:Op donderdag 15 november 2007 18:18 schreef Thisbe het volgende:
waar staat het eigenlijk voor?
Ik kon mijn bachelordiploma's ophalen alleen op vrijdag tussen tien en half twaalf 's ochtends![]()
jupquote:Op donderdag 15 november 2007 19:17 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Hou me te goeden, maar was je te bewonderen bij het NOS sportjoutnaal vn zondag j.l. bij de dopingcontrole van Van den Hoogenband ?![]()
Vertel. Daar ben ik nu echt benieuwd naarquote:Op vrijdag 16 november 2007 15:18 schreef hmmmz het volgende:
Net terug van de rondleiding bij de rechtswinkel in tilburg![]()
quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:58 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Vertel. Daar ben ik nu echt benieuwd naar![]()
quote:
In mijn eerste jaar was ik er meer mee bezig dan in tweede en derde. Nu in vierde weer meer vanwege scriptie enzo. Maar goed, 40 uur redde ik niet hoor. Misschien 25 a 30? Hangt er vanaf of je netjes alles per week bijhoudt of pas paar weken voor het tentamen gaat knallen.quote:Op zondag 18 november 2007 00:13 schreef Koewam het volgende:
Hoi!
In het eerste jaar he, hoeveel uren waren jullie nou per week kwijt? (dus college + practica + zelfstudie)
Ze zeggen namelijk dat men er veertig uur in moet stoppen om mee te kunnen draaien, maar ik hoorde ooit eens in de media dat dit bij rechten bijna de helft was. Nu geloof ik de media maar voor 50% meestal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |