Kwestie van spreekwoordenboeken e.d. erop nazien. Daar zie je ook dat hij niet voorkomt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:42 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Oke dit is het laatste beetje energie dat ik er aan ga besteden
Dat jij het niet kent TS wil niet zeggen dat het niet bestaat
Staat jan-en-alleman ook in jouw spreekwoordenboeken e.d.?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Kwestie van spreekwoordenboeken e.d. erop nazien. Daar zie je ook dat hij niet voorkomt.
Google geeft genoeg resultaten, maar dat is door jan-en-alleman getypt.
En dat wikipedia hem kent, zegt ook niks. Dat kan ook iedereen toevoegen.
Ach laat ook maar. Ik blijf bij mn standpunt dat t onjuist is, en vind t ook niet klinken, dus blijf ik er lekker over klagen. Daar is het immers ook KLB voor.
jaquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:54 schreef Goofup het volgende:
[..]
Staat jan-en-alleman ook in jouw spreekwoordenboeken e.d.?
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:24 schreef Walter81 het volgende:
Dat iets steeds vaker gebruikt wordt, maakt het nog niet juist.
Ik bedoel.. klik maar een willekeurig topic open, je ziet overal fouten als 'ik wordt'
Wordt daarom de eerste persoon enkelvoud als stam+t goedgekeurd, 'omdat men het vaak zo schrijft'? Nee.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:39 schreef Walter81 het volgende:
Waar ik echt helemaal niet goed van wordt
Kennen die analfabeten hun eigen taal niet eens?
Typfoutje moet kunnen.quote:
Dat zijn geen spreekwoorden; dat zijn gezegdes. Een spreekwoord is een bondige formulering van een volkswijsheid met een morele implicatie. Een gezegde is een vaste idiomatische verbinding die geen werkwoordsvorm bevat en daardoor nooit een zelfstandige zin kan vormen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:39 schreef Walter81 het volgende:
Waar ik echt helemaal niet goed van wordt, is van die mensen die de klok hebben horen luiden..enz..
![]()
Steeds vaker, nu zelfs al in een rado-commercial, hoor ik zeggen : 'appeltje eitje'.
Kennen die analfabeten hun eigen taal niet eens?
Wanneer iets heel goedkoop is, is het 'voor een appel en een ei'.
En wanneer iets een peuleschil is, is het 'een eitje'.
Dit zijn gewoon 2 grappige uitdrukkingen, die je in de spreektaal vaak kan gebruiken. Maar waarom 2 spreekwoorden door elkaar halen, en er iets niet-bestaands van maken???
En wanneer ze dat dus ook al op de radio doen, krijg ik dus overal de kriebels als de commercial weer voorbij komt
dus als andere het fout doen, dan is het een schande!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Typfoutje moet kunnen.. zolang men maar weet wat wél juist is.
Ik word
jij wordt
hij wordt
Maar scherp gevonden hoor![]()
Maar ik lees mijn eigen posts niet na, dus zag ik het ook niet meer staan dat het fout was.
Geregistreerd op: maandag 10 november 2008 @ 16:18quote:Op maandag 10 november 2008 16:22 schreef markkkkkkkkk het volgende:
Walter, je bent gewoon een stomme lul!!! In je eigen geklaag over zoiets oninteressants zelf dezelfde fout maken. Sjongejongejonge. Hang jezelf aub op want voortbestaan heeft voor jou geen enkele zin.
Met vriendelijke groet.
Ik zeg alvast:quote:Beledigen van de topicstarter
Het lijkt een ware sport te zijn geworden in Klaagbaak om de topicstarter zo veel mogelijk te beledigen, en vooral te bashen. Dit soort reacties kunnen een topic heel erg snel verpesten, en vaak loopt het dan ook alleen maar uit op rellen en flame posts. Kortom, als je alleen maar van plan bent de topicstarter te gaan beledigen, dan hoeft je wat ons betreft helemaal niet te reageren. Flames of beledigingen kunnen uiteraard conform de algemene policy verwijderd worden.
Ach, beter iemand uit de kast lokken dan op de tent jagen hequote:Op maandag 10 november 2008 19:16 schreef Rhythm het volgende:
Laatst postte iemand op Fok!:
Je probeert me gewoon uit de kast te lokken.![]()
Dan is het altijd nog miereNneuker.quote:Op maandag 10 november 2008 19:19 schreef Acinonyx het volgende:
TS is een miereneuker
welkom op internetquote:Op maandag 10 november 2008 19:20 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dan is het altijd nog miereNneuker.![]()
Of was je me euhm.. uit de kast aan het lokken?
Even uit interesse. was dat door iemand die met een dildo stond te zwaaien, stond hij met zijn tijgervelletje te dansen, of was die gast gewoon echt clueless?quote:Op maandag 10 november 2008 19:16 schreef Rhythm het volgende:
Laatst postte iemand op Fok!:
Je probeert me gewoon uit de kast te lokken.![]()
Het was echt cluelessquote:Op maandag 10 november 2008 19:27 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Even uit interesse. was dat door iemand die met een dildo stond te zwaaien, stond hij met zijn tijgervelletje te dansen, of was die gast gewoon echt clueless?
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:53 schreef Herald het volgende:
jemig TS jij bent echt dom eh. Je denkt dat elk zelfstandignaamwoord maar in één spreekwoord/gezegde mag voorkomen?
Persoon: zo Walter81 jij bent net je vader, de appel valt niet ver van de boom
Walter81: GODVERDOMME KKMONGOOL HET IS VOOR EEN APPEL EN EEN EI EN HOGE BOMEN VANGEN VEEL WIND NIET ZELF JE SPREEKWOORDEN VERZINNEN SCHOMPESHOND!!!
Persoon: tjonge doe niet zo aangebrand
Walter81: JEZUS DOE JE HET WEER! AANGEBRAND IS AFGELEID VAN VUUR EN HET SPREEKWOORD IS WAAR ROOK IS IS VUUR. JONGE JIJ BENT NIET GOED WIJS EH!!
Persoon: nou eh ik druip maar met mijn staart tussen de benen af
Walter81: DOE DAT MAAR SUFKUT WANT HET IS MAART ROERT ZIJN STAART EN JE BESTE BEENTJE VOOR ZETTEN!!! JE BLIJFT HET FOUT DOEN!
Ohja, dat was een pareltje jaquote:
Bazenpost!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:53 schreef Herald het volgende:
jemig TS jij bent echt dom eh. Je denkt dat elk zelfstandignaamwoord maar in één spreekwoord/gezegde mag voorkomen?
Persoon: zo Walter81 jij bent net je vader, de appel valt niet ver van de boom
Walter81: GODVERDOMME KKMONGOOL HET IS VOOR EEN APPEL EN EEN EI EN HOGE BOMEN VANGEN VEEL WIND NIET ZELF JE SPREEKWOORDEN VERZINNEN SCHOMPESHOND!!!
Persoon: tjonge doe niet zo aangebrand
Walter81: JEZUS DOE JE HET WEER! AANGEBRAND IS AFGELEID VAN VUUR EN HET SPREEKWOORD IS WAAR ROOK IS IS VUUR. JONGE JIJ BENT NIET GOED WIJS EH!!
Persoon: nou eh ik druip maar met mijn staart tussen de benen af
Walter81: DOE DAT MAAR SUFKUT WANT HET IS MAART ROERT ZIJN STAART EN JE BESTE BEENTJE VOOR ZETTEN!!! JE BLIJFT HET FOUT DOEN!
Aha, daar valt de aap door de mandquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:30 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien wel een leuke voor de ONZ collega's ?
Er wordt inderdaad veel onzin gepost. Want m'n topic was serieus bedoeld.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:30 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien wel een leuke voor de ONZ collega's ?
Eens met de TS.quote:Op maandag 10 november 2008 18:59 schreef Walter81 het volgende:
De Nederlandse taal is een heel vreemd iets.
Als 1 aap een verkeerde uitdrukking gebruikt, en een stel schapen lopen het vaak genoeg na te blaten, dan wordt het op een gegeven moment geaccepteerd en wordt die fout goed gevonden...maar voor mij blijft het dan fout.
Wow, dat is er tenminste één.quote:
Graag gedaan. Ik vind het vreselijk dat de taal vaak zo descriptief is en niet prescriptief. Ik zou zeggen dat je regels stelt en daar de praktijk aan toetst. Niet dat je de praktijk tot norm verheft.quote:
Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Graag gedaan. Ik vind het vreselijk dat de taal vaak zo descriptief is en niet prescriptief. Ik zou zeggen dat je regels stelt en daar de praktijk aan toetst. Niet dat je de praktijk tot norm verheft.
nee, jij vindtdtbtdtdptd het fout. Ooit van dialecten gehoord? En wat dacht je van onze zuiderburen? Daar zeggen ze ne ipv een. Is dat dan ook fout?quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:27 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Terwijl het toch écht gewoon fout is.
quote:Appeltje eitje.
Erg makkelijk.
Bang dat je het fout schrijft?quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:39 schreef Maringo het volgende:
[..]
nee, jij vindtdtbtdtdptd het fout.
Dat is dus dialect. Dialect is streekgebonden. Maar het is geen officieel Nederlands.quote:Ooit van dialecten gehoord? En wat dacht je van onze zuiderburen? Daar zeggen ze ne ipv een. Is dat dan ook fout?
Veranderingen, zoals de spellingswijziging m.b.t. de tussen-n (kippeëi / kippenei) enz. hebben een reden. En nieuwe woorden worden natuurlijk toegevoegd. (Al zijn de meeste 'nieuwe woorden' gewoon Engelse termen.)quote:Onze officiele taal is ook anders dan een 200 jaar terug, alles wat we nu zeggen en schrijven zou in die tijd ook fout worden gerekend door een Walter1781 bv. Taal blijft veranderen, wen er maar aan.
Wikipedia mag je niet als norm gebruiken, aangezien iedereen hier de tekst kan wijzigen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:43 schreef Maringo het volgende:
En vergeet ook niet met de tijd mee te gaan. Want Appeltje Eitje bestaat wel degelijk:
[..]
De laatste onder 'Ei'
Je moest er gewoon wat op zeggen, je bent zelfs voorspelbaarder dan ik dacht...quote:
Ik quote het stukje dat je blaat over Mijn m'n me mn. Dat is wel dialect. Wel op blijven letten eh.quote:[..]
Dat is dus dialect. Dialect is streekgebonden. Maar het is geen officieel Nederlands.
Appeltje-eitje wordt echter steeds vaker overal gebruikt. (Maar ik denk dat dat de invloed van de tv is. De 'presentatoren' daar zijn ook echt niet de allerslimsten hoor.
En de verandering van ende naar en, waer naar waar enz hadden ook een reden: Gewoon omdat iedereen het zo begon te spreken. Dus idd, binnenkort zal me ook wel veranderen in het NL woordenboek.quote:[..]
Veranderingen, zoals de spellingswijziging m.b.t. de tussen-n (kippeëi / kippenei) enz. hebben een reden. En nieuwe woorden worden natuurlijk toegevoegd. (Al zijn de meeste 'nieuwe woorden' gewoon Engelse termen.)
Er is eerder ook al een voorbeeld gegeven en Google staat er vol mee.quote:[..]
Wikipedia mag je niet als norm gebruiken, aangezien iedereen hier de tekst kan wijzigen.
Als ik er van maak: Appeltje Eitje betekent Strontvlieg, is het dan ineens juist?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |