ok, sorry, zag ik niet....dan mag je nu, want het is goedquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:52 schreef MadMaster het volgende:
Ik was alleen eerder, maar WTF...
Dit is de hoek Stadhouderskade/Hobbemastraat...
Ja, maar volgens mij moet je hier straatnamen roepen...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:05 schreef Scrutinizer het volgende:
Het IJ?
Oftewel het zgn. Stenen Hoofd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:13 schreef zuigmarmot het volgende:
westerdoksdijk is de dichtsbijzijnde straat daar
(indedaad geen kop java-eiland, maar bij de bocht diemenstraat/westerdoksdijk) naast de silodam
Correct (sniffsnif, mijn oude uitzicht)quote:
Je bent in de buurt, maar dat was te verwachten met die verlichting...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:45 schreef zuigmarmot het volgende:
Molensteeg ?
Yepquote:
is goedquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:16 schreef MadMaster het volgende:
In de jaren 70 woonde ik in de Bijlmer en toen kwam de metro net opzetten. Overkappingen waren er toen nog niet.
Begin jaren 80 ben ik er vertrokken en moet dus gokken op... Ganzenhoef?
Hoek Vondelstraat/Eerste Constatijn Huygenstraat.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Da's een hele bekende foto. Krakersrellen op de Vondelstraat.
Yep. De Oranje-Nassau kazernequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:11 schreef kleinzusje het volgende:
Sarphatistraat
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:26 schreef Grumpey het volgende:
de langste aaneengesloten huizenrij van nederland dacht ik, maar dat kan ook nonsense zijn, want ik weet mijn bron niet meer...
Bronquote:Van de door het Rijk voorgestelde sloop was maar heel even sprake. Amsterdam wilde de kazerne met zijn 276 meter lange, aan een stuk doorgemetselde voorgevel (als zodanig de langste van Europa) en de bijgebouwen behouden. Het hoofdgebouw zelf gaf weinig problemen: het in renovatie van oude panden bedreven architectenbureau Van Stigt bouwde er 170 woningen en enkele bedrijfsruimten in.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:32 schreef MadMaster het volgende:
Van Hallstraat met uitzicht op de Van Der Hoopstraat?
Daar heb ik mij na twee maanden afgemeld.quote:
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:33 schreef Grumpey het volgende:
een hele oude kruizing van vanwoustraat en albert cuypstraat? ohnee, straat veel te smal voorEn er rijdt een tram doorheen
Dat uitzendbureauquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:36 schreef MadMaster het volgende:
De tramrails deed het hem...
Nog een makkie, denk ik:
[afbeelding]
Overtoom, met Kattenlaantje naar Vondelpark ???quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:36 schreef MadMaster het volgende:
De tramrails deed het hem...
Nog een makkie, denk ik:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:14 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Overtoom, met Kattenlaantje naar Vondelpark ???
Nu nog dequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:19 schreef MadMaster het volgende:
Het post(zegel)kantoor aan het IJ?
Ik ookquote:
Ik gaf dat antwoord omdat de afbeelding zo klein was.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Nu nog de
Straatnaam ?![]()
En wat zit er nu![]()
edit: Hup Madmaster, actie .................... ik ben nog 5 minuten online![]()
Oei, dan moeten we op je wachtenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik gaf dat antwoord omdat de afbeelding zo klein was.
Het is kennelijk nog goed ook: Oosterdokskade dan dus...
En nu zit er volgens mij niks meer, of zit het Stedelijker nog in?
Ik ga zo achter mijn PC vandaan, dus ik doe even geen nieuwe...
Het komt ook door de vermelding van de naam op je capquote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:22 schreef MadMaster het volgende:
Ongeveer op de plek waar Mohammed B. neergeschoten werd na zijn aanslag op Theo van Gogh.
Die zal hier vaker langsgekomen zijn dan? Dit zijstraatje zit redelijk vestopt in ieder geval.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:31 schreef kleinzusje het volgende:
Het komt ook door de vermelding van de naam op je cap![]()
![]()
Op jouw foto staat de naam van een websitequote:
Nou en?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:36 schreef kleinzusje het volgende:
Op jouw foto staat de naam van een website![]()
Nee, Stadhouderskade richting oost affietsen dan kom je in de buurt................quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nou en?
De 2e foto lijkt mij de Nassaukade of de Stadhouderskade...
Closequote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:04 schreef MadMaster het volgende:
's Gravesandeplein?
Kastanjeplein?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:19 schreef kleinzusje het volgende:
... rond de eeuw-oude kastanjes, Turkse vaders zitten er tot laat in de avond te bomen, een jonge vrouw nestelt zich ontspannen in de avondzon in een bronzen kastanjebolster om met haar mobieltje modern te doen...
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kastanjeplein?
Heb zelf aan de 's Gravesandestraat gewoond van 1968 t/m 1976...
Ik ben in een zijstraat van dit hier geboren, een paar jaar eerder voordat ik naar de 's Gravesandestraat verhuisde...quote:
Schuitje varen, theetje drinken...quote:
Snackbar Dolf staat er, maar dat zegt me niets...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:01 schreef kleinzusje het volgende:
APK, is dat een snackbar op die hoek ?
Ja dat dacht ik dus ook en ben net gaan zoeken op snackbars in Amsterdamquote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Snackbar Dolf staat er, maar dat zegt me niets...
Mag je hier opzoeken dan?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:20 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook en ben net gaan zoeken op snackbars in Amsterdam![]()
![]()
Mag dat niet ????quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mag je hier opzoeken dan?
Volgens mij liet je gisteren, bij mijn foto van de Mauritskade, ook al doorschemeren dat je dat gedaan had...
Dat is niet echt 'raden' dan, hoewel ik de exacte spelregels hier eerlijk gezegd ook niet ken...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:29 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Mag dat niet ????![]()
Ja, dat doe ik als ik de straat niet meteen herken of om iets te checken.
Juist leuk, vin ik![]()
Wellusquote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is niet echt 'raden' dan, hoewel ik de exacte spelregels hier eerlijk gezegd ook niet ken...
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:33 schreef kleinzusje het volgende:
Nietus![]()
Ik bekijk de foto (intensief) , zoek woorden/links op en ga dan via Google of zo op zoek![]()
Klopt.quote:
Buddyquote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:13 schreef APK het volgende:
[..]
Klopt.
En op google zoeken is voor mietjes.![]()
Ja, maar ik vroeg me af of dat daar wel echt een straatnaam heeft...quote:
Het woord 'kade' noemde ik al in mijn eerste post.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 42% gewijzigd door _Led_ op 04-10-2007 17:04:18 ]zzz
Watergraafsmeerquote:
Nope.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:47 schreef Thorical het volgende:
Transvaalkade?
Je zit er net honderd of tweehonderd meter naastquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:06 schreef kleinzusje het volgende:
Galilei plantsoen
We hebben een winnaar!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:52 schreef snoopy het volgende:
Reguliersgracht
ik woon daar ook om de hoek!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:02 schreef snoopy het volgende:verdorie, daar woon ik bijna om de hoek en ik zag het eerst niet eens
Nu moet ik een nieuw plaatje zoeken geloof ik hè? Momentje...
Iets met Wester of zo...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:53 schreef Grumpey het volgende:
de eerste tip staat op het aanplakbiljet in een donkere kleur aangegeven.
Huhquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:18 schreef Grumpey het volgende:
edit: foutje, het is natuurlijk de andere brug, de magere brug
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Iets met Wester of zo...
Westergasfabriek terrein? (kan niet qua lokatie)
Bouwterrein Westermoskee aan de Kostverlorenkade?
foto van voor de herinrichtingquote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:03 schreef APK het volgende:
[..]
Huh
Dit is toch die brug bij het Waterlooplein?
Hmmz, bij nadere bestudering toch niet.
2e Tuindwarsstraatquote:
Risicoquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:52 schreef Thorical het volgende:
Laat ik het eens proberen met de Rozenstraat.
Komt allemaal goed in de buurt, maar dit stukje heet net effe anders.quote:
Puffquote:Op maandag 15 oktober 2007 00:52 schreef APK het volgende:
[..]
Komt allemaal goed in de buurt, maar dit stukje heet net effe anders.![]()
yep - die zie je op foto tweequote:
close - but no cigarquote:
quote:
Nieuwe passeerdersstraat ?quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:22 schreef Grumpey het volgende:
ik weet het ik weet het ik weet het !
Maar ik ga maar niet zeggen dat het de nieuwe passeerdersstraat is, want ik ga nu offline en kan pas morgenochtend dan weer een foto neerzetten
Heel goed - die sigaar is wel voor jou!quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:22 schreef Grumpey het volgende:
ik weet het ik weet het ik weet het !
Maar ik ga maar niet zeggen dat het de nieuwe passeerdersstraat is, want ik ga nu offline en kan pas morgenochtend dan weer een foto neerzetten
hehehe, jij mag het nieuwe pplaatje plaatsenquote:
quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:25 schreef APK het volgende:
Zoek gewoon effe een foto van een straat die aan de Nieuwe Passeerdersstraat grenst.
waar ik het grootste deel van m'n jeugd gewooond heb , dus de Leidsekade was niet al te moeilijkquote:
Heel warmquote:
Ik heb in de Marnixstraat gewoond en parkeerde daar altijd.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:31 schreef Doc het volgende:
waar ik het grootste deel van m'n jeugd gewooond heb , dus de Leidsekade was niet al te moeilijk
Ik kom nooit verder dan het CS.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:35 schreef kleinzusje het volgende:
Mijn nieuwe super foto wordt gewoon totaal genegeerd![]()
Oh wat grappig, daar ben ik ontmaagdquote:
Jeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhquote:
Zoiets?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:02 schreef Grumpey het volgende:
inderdaad goed APK, ben benieuwd naar jouw foto van centraal station, aangezien je toch nooit verder komt
Bijna goed.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:57 schreef MadMaster het volgende:
De Voetboogsteeg volgens mij, gezien vanaf het Spui...
Ver weg van de wallen ?quote:
Wil je ver weg van de Wallen of wil je weten of het ver weg is vanaf de Wallen?quote:
Dus het is de rosse buurtquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wil je ver weg van de Wallen of wil je weten of het ver weg is vanaf de Wallen?
Het eerste kan ik niet voor je beantwoorden, het tweede kan ik ontkennen...
Voetboogstraatquote:
Geinig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:47 schreef APK het volgende:
Voetboogstraat
Ik dacht ook dat het steeg was....
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:44 schreef Thorical het volgende:
Zo komen we te weten dat de huur van een raam tussen de ¤ 80,- en ¤ 120,- per dagdeel is. Het hoogtepunt is de smalste steeg van Amsterdam, de Trompetterssteeg. Gracia zegt dat er over dit straatje al veel grapjes zijn gemaakt: “Lekker nauw, dan kom je gauw!”, lacht ze.
Closequote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:25 schreef MadMaster het volgende:
Nieuwmarkt?
Helemaal goedquote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:45 schreef MadMaster het volgende:
St. Antoniebreestraat?
Beetje lastig op basis van alleen een stuk muur...
Klopt volgens mij. Hoek Ruyschstraat-Swammerdamstraat.quote:
De Ruyschstraat doet niet mee...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 03:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Klopt volgens mij. Hoek Ruyschstraat-Swammerdamstraat.
ik woon in de Ruyschstraat, maar dan aan de andere kant van de Wibautstraat
wat stomquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Zo'n twee weken geleden had je die ook al
Raad de straat, Amsterdam deel XIV
Bij bakkerij Hartog.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 03:06 schreef Scrutinizer het volgende:
ik woon in de Ruyschstraat, maar dan aan de andere kant van de Wibautstraat
Hotzkamp!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:35 schreef Grumpey het volgende:
mensen hier ook bekend met de banketbakker tegenover maison descartes, op de vijzelgracht? jammie
Echt niet! Het is toch echt de hoek van de Swammerdammerstraat en mijn eigen Ruyschstraat. De foto is vanaf de stoep van de kapper aan de overkant genomen. Je ziet ook de bovenleiding van de tram, die rijdt niet in de Blasiusstraat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:34 schreef MadMaster het volgende:
Ik ben vanaf nu langere tijd niet online, dus laat ik maar zeggen dat het de hoek Swammerdamstraat/Blasiusstraat is...
Zuid?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:56 schreef Thorical het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer paardenkracht minder stront. Maar of het er leuker op geworden is?
Het ontbreken van de l was een typo, maar op een of andere manier voeg ik altijd een z in die naamquote:
Neequote:is dat van breestraat?
Jaquote:Zuid?
Verkeerd gegoktquote:Voor de gok: Valeriusstraat
Dan liegt de verkoper van het pand.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Echt niet! Het is toch echt de hoek van de Swammerdammerstraat en mijn eigen Ruyschstraat. De foto is vanaf de stoep van de kapper aan de overkant genomen. Je ziet ook de bovenleiding van de tram, die rijdt niet in de Blasiusstraat.
De tweede foto op die site is volgens mij in de Blasiusstraat.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan liegt de verkoper van het pand.
Op zijn website wordt deze hoek getoond als Swammerdamstraat 67, 71 en 73 en Blasiusstraat 31-35.
De eerste foto is een hoekpand, de hoek Ruyschstraat/Swammerdammerstraat, dat zal nummer 67 zijn. De derde foto zijn de panden Swammerdammerstraat 71 en 73 (nummer 69 nog ertussen). De tweede foto is het hoekpand Blasiusstraat/Swammerdammerstraat, (Blasiusstraat 31-35). De ruimte aan de linkerkant op die foto is voornoemde Swammerdammerstraat.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:05 schreef MadMaster het volgende:
Dan toch vreemd dat de door mij opgevoerde foto er bij staat, want de genoemde panden vormen een hoek...
Ik ben er gister nog langs gelopen richting de binnenstad. Met opzet, omdat ik aan mezelf twijfelde.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:27 schreef MadMaster het volgende:
OK, verklaard dan.
Ik ben zelf al jaren niet meer in die buurt geweest, mijn vrouw heeft als kind in de Blasiusstraat gewoond en ik aan de andere kant van de Wibautstraat in de 's Gravensandestraat.
Vandaar dat ik een foto uit die buurt uitgezocht had en dus precies de verkeerde uitkoos...
Lijn 3 vliegt al jaren niet meer uit de bocht, helaas. Desondanks is het een hele fijne buurt om te wonen.quote:Vliegt tram 3 nog wel eens uit de bocht bij de brug?
Was vroeger vaak feest aan het eind van de Ruyschstraat daardoor...
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben er gister nog langs gelopen richting de binnenstad. Met opzet, omdat ik aan mezelf twijfelde.
Nee, het is aan de andere kant van het parkquote:Op zondag 21 oktober 2007 01:03 schreef vronie het volgende:
Jan Luijkenstraat?
Nee, helaas.quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:57 schreef Doc het volgende:
Roemer Visscherstraat?
Je moet ook niet rond gaan fietsen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:30 schreef kleinzusje het volgende:
Ik weet hem niet![]()
Hele stad rond gefietst![]()
Klopt - maar dat weet niet iedereenquote:Op zondag 21 oktober 2007 17:57 schreef Thorical het volgende:
[..]
Nee, helaas.
De Roemer Visserstraat is toch niet in zuid? Dus hup naar de andere kant van het park.![]()
Maar je moet het meer naar het zuid-westen zoeken
Paarden en lopers maar met je paardenquote:Op zondag 21 oktober 2007 21:11 schreef Doc het volgende:
[..]
Klopt - maar dat weet niet iedereen
(volgens mij postcode gebied 1054 en dus Oud-West; wel typische " Oud-Zuid" huizen) .
Laatste gok - Van Eeghenstraat (maar wat dat met paarden te maken heeft- ik ga er dus an uit dat deze laatste gok fout is
)
Wanneer is die straat richting Vondelpark verplaatst?quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:36 schreef qonmann het volgende:
Als het iets met schaken is is het de Reestraat wellicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |