quote:Alves nam al afscheid van Heerenveen
De mislukte overgang van sc Heerenveen naar AZ kwam voor Afonso Alves hard aan. De aanvaller was met zijn gedachten al in Alkmaar neergestreken en nam daags voor het verstrijken van de transferdeadline afscheid van zijn medespelers.
"Hij ging er helemaal vanuit dat hij naar Alkmaar zou gaan", aldus trainer Gert-Jan Verbeek zondagavond in Voetbal Insite. De tranfer van Alves zou uiteindelijk afketsen en een langdurige soap tussen de spits en de club volgde.
Eén van de redenen voor het mislukken van de transfer was de manier van handelen van AZ. Verbeek was teleurgesteld in de houding van de Alkmaarders. "AZ heeft niet netjes gehandeld. Er is daar altijd wat loos. Scheringa gaat niet altijd netjes om met spelers."
quote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:04 schreef SCH het volgende:
Belachelijke keuze voor Sibon - was destijds een drama - past totaal niet bij de club - we zijn toch geen werkverschaffingsorganisatie???
Zoek de verschillenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, hij was niet echt populair. MaxPower drukte het in het vorige topic heel goed uit. Hij was een ongeinteresseerde lapschwanz. Hij heeft wel wat aardige doelpuntjes gemaakt maar was totaal geen bevlogen en gepassioneerde speler.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dolblij was toen Heerenveen hem destijds kocht. Dat weten doc en golfer nog wel want ik heb er volgens mij wel 5 topics over geopend en ben er nog bijna voor geband want dat moest perse in een centraal topic terwijl ik het een megatransfer vond die een eigen topic verdiende. Hij heeft echter weinig waargemaakt van de verwachtingen en vooral zijn houding heeft me enorm gestoord en uiteindelijk heb ik een enorme antipathie tegen die gozer ontwikkeld.
quote:'Alves is één van Europa's besten, mits fit'
04/10/2007 11:56
Beginnen met of zonder Afonso Alves? Dat lijkt de belangrijkste vraag voor coach Gertjan Verbeek voorafgaand aan het beslissende duel van SC Heerenveen met Helsingborgs IF.
'We moeten spelen naar onze kwaliteiten en die liggen voorin', benadrukte Verbeek woensdag vanuit Zweden. De trainer weet al wie er donderdagavond aan de aftrap verschijnen. 'Ik ben er wel uit, maar wie spelen houden we nog even voor ons.'
Afgelopen zaterdag tegen Feyenoord speelde Alves zijn eerste duel met Heerenveen sinds vorig seizoen. Tegen de Rotterdammers speelde de Friese ploeg een stuk beter met de Braziliaan dan zonder. 'Dat kwam ook omdat we na rust naar voren speelden. Daar ligt onze kracht, alleen zijn nog niet alle spelers daarvan overtuigd. Om in je kracht te kunnen geloven moet je succes hebben en met vijf punten uit zes duels is dat nog niet het geval', wijst Verbeek naar de matige competitiestart.
Uit Verbeeks woorden lijkt op te maken dat Alves, de Eredivisie-topscorer van afgelopen seizoen, op de bank begint tegen Helsingborgs. 'Mits honderd procent fit behoort hij tot de beste aanvallers van Europa. Maar dat is niet het geval. Alves heeft de afgelopen vier maanden maar vijf wedstrijden gespeeld. Hij moet fitter worden en mist wedstrijdritme.'
In Zweden moet Heerenveen zien te overleven na de 5-3 overwinning van twee weken geleden in het Abe Lenstra Stadion. Detijds zat Alves op de tribune van het Abe Lenstra Stadion.
dat doet hij nietquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:30 schreef RayMania het volgende:
Wat als hij straks de winnende scoort?.
stijfkopquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:20 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Uit Verbeeks woorden lijkt op te maken dat Alves, de Eredivisie-topscorer van afgelopen seizoen, op de bank begint tegen Helsingborgs. 'Mits honderd procent fit behoort hij tot de beste aanvallers van Europa. Maar dat is niet het geval. Alves heeft de afgelopen vier maanden maar vijf wedstrijden gespeeld. Hij moet fitter worden en mist wedstrijdritme.'
Matusiak is de opvolger van Lasse Nilsson..quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:29 schreef AminBen het volgende:
Was Matusiak nou echt gekocht omdat Alves ws weg zou gaan ?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:00 schreef andre347 het volgende:
Geweldig zo'n spits hé. Europees bakt hij er (nog) niks van, en tegen een degradatie kandidaat gewoon 4x scoren![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:05 schreef Nyrem het volgende:
gaat ie het record verbreken?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:07 schreef Trancelocator het volgende:
Wat een goedkope manier om goodwill te kweken.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:07 schreef Trancelocator het volgende:
Wat een goedkope manier om goodwill te kweken.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:14 schreef ub40_bboy het volgende:
Is dit een record?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:16 schreef AryaMehr het volgende:
Hij heeft inderdaad een record verboken:
Meeste goals in een Eredivisiewedstrijd - 6 - Pierre Kerkhofs (1960), Johan Cruijff (1970), Marco van Basten (1985)
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:14 schreef Madine het volgende:
Hij verbreekt nu het record van van Basten (6) toch of niet?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:16 schreef Imperatore het volgende:
Zouden ze hem 7x hebben uitgefloten? Vast niet.
quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:19 schreef Asskicker14 het volgende:
Alves pwnt Cruyff en Van Basten's record.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:19 schreef Trancelocator het volgende:
Als hij deze lijn doortrekt....
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:31 schreef EnGCatjuh het volgende:
Welke topclub gaat hem halen in de winter?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:31 schreef EnGCatjuh het volgende:
Welke topclub gaat hem halen in de winter?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
waarom denk je dat Heerenveen hem dan wel laat gaan?
Ik denk dat topclubs nu wat dieper in de buidel zullen tasten.quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
waarom denk je dat Heerenveen hem dan wel laat gaan?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk AZ. Hij heeft nu al meer gescoord dan Pelle en Ari samen in meer wedstrijden!!!²
Heracles kan ook niet verdedigen natuurlijk.quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af of Piet de Visser hem nu wel ziet zitten.²
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:35 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Heracles kan ook niet verdedigen natuurlijk.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:35 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Heracles kan ook niet verdedigen natuurlijk.
Had je honger?quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar van Basten, van Nistelrooy, Romario en Ronaldo hadden ook met zulke teams (verdedigingen) te maken, en die hebben hem dit niet eerder gedaan.²
quote:
quote:Maar welke club heeft Alves nodig? Roma? Milan? Chelsea?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:40 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Had je honger?
Maar welke club heeft Alves nodig? Roma? Milan? Chelsea?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:40 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Had je honger?
Maar welke club heeft Alves nodig? Roma? Milan? Chelsea?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lijkt me wel een Valencia spits.²
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:42 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hij past wel bij Milan vind ik ja.
Ik ben geen DAM, maar volgens mij niet.quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:46 schreef RijstNatie het volgende:
is er ooit een speler geweest die meer goals in 1 wedstrijd heeft gemaakt???
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:51 schreef Radegast het volgende:
[..]
Most goals in a game: 10, Joe Payne (for Luton Town v. Bristol Rovers, 13 April 1936)
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:08 schreef jakovasaur het volgende:
Wat is het record?
quote:De zeven goals van de Braziliaan betekenen trouwens een eredivisierecord. Vier spelers scoorden in het verleden zes keer in één wedstrijd. Dat waren DOS-speler Dirk Lammers (in 1958 tegen SHS, uitslag 9-0), Pierre Kerkhofs voor sc Enschede (1959, tegen Argon, 6-3) en de Ajacieden Johan Cruijff (1970, tegen AZ'67, 8-1) en Marco van Basten (1985, tegen Sparta, 9-0). Henk Schouten scoorde in 1956 weliswaar negen keer voor Feyenoord in het duel met Volewijckers (11-4), maar destijds speelden de betaald-voetbalploegen nog in twee hoofdklassen.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:51 schreef Radegast het volgende:
[..]
Most goals in a game: 10, Joe Payne (for Luton Town v. Bristol Rovers, 13 April 1936)
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik ben geen DAM, maar volgens mij niet.
Mogelijke kandidaten imo:
- Chelsea
- Milan
- Lyon
- Valencia (mits genoeg geld)
Ja, waarom niet? Die draaien niet, hebben geld en zijn tegenwoordig een gerespecteerde Europese ploeg. Het zal wel niet zo aantrekkelijk zijn als de andere opties, maar het lijkt mij best reëel.quote:
Overschat? Vorig jaar geen voetbal gekeken ofzo?quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:17 schreef Gelderland het volgende:
Alveswat een held zeg, vond hem overschat, maar moet mijn mening wat bijstellen geloof ik
ookal was het tegen Heracles, dit is niet meer normaal
Niet dat het een knuppel was die niet kan voetballen, maar niet het gevoel dat hij die lijn zou gaan doorzetten.quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Overschat? Vorig jaar geen voetbal gekeken ofzo?
quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:29 schreef Zwansen het volgende:
Jammer dat ie niet of nauwelijks heeft gespeeld. Anders had ie zeker al een goal of 6 gehad. Dan hadden we weer kunnen speculeren over het record van Coen Dillen.
quote:Toch is Henk Schouten de onofficiële recordhouder van dit record. Op 2 april 1956 scoorde hij liefst negen keer in de wedstrijd Feyenoord - Volewijckers, een record wat waarschijnlijk nooit meer verbeterd zal worden. Helaas voor Schouten telt dit record niet mee voor in de recordboeken, aangezien de ploegen die toentertijd betaald-voetbal speelden nog verdeeld waren over twee klassen.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:04 schreef EMAR het volgende:
Ondanks de zeven doelpunten werd hij niet toegezongen!
quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:08 schreef Steve_I. het volgende:en iedereen onthaalt hem ineens weer als held
!
quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:04 schreef EMAR het volgende:
Ondanks de zeven doelpunten werd hij niet toegezongen!
Dit is dan ook een unieke prestatie. En die helden verering val volgens mij erg mee.... Mensen zijn meer verbaast volgens mij.quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:08 schreef Steve_I. het volgende:en iedereen onthaalt hem ineens weer als held
!
Ja, het is een goede voetballer, maar ook een van de smerigste klootzakken in het voetbal die ik me kan bedenken. Wat een smerige hufter is het ookAls hij zich als een normale goede prof had opgesteld had Heerenveen nu gewoon 5e gestaan ofzo. Daarbij, ik denk er nog steeds het zelfde over als Piet de Visser. In nederland is ie echt n FENOMEEN, geen twijfel over mogelijk, maar ik twijfel toch echt of hij het aan de echte top ook zo kan (barca, real, inter, juve, manchester etc). Bij Brazilie heeft hij toch ook nog niet veel klaar gespeeld.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:00 schreef MaxPower het volgende:
ALVES OPROTTEN!!!!!!!!!!!!!!
Wat een klootzak, nu wel tegen kkheracles en niet tegen focking Helsingborg, wat een LUL
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:00 schreef MaxPower het volgende:
ALVES OPROTTEN!!!!!!!!!!!!!!
Wat een klootzak, nu wel tegen kkheracles en niet tegen focking Helsingborg, wat een LUL
quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:30 schreef Trancelocator het volgende:
Natuurlijk is hij een klootzak, maar hier kan je natuurlijk niet anders dan bewondering voor hebben.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:10 schreef MaxPower het volgende:
Hij is overigens niet toegezongen en hij is NIET in genade aangenomend. Daarvoor moet hij eerst 7x tegen AZ scoren.
het is overigens wel knap.
Wel kut om 9-0 te winnen en 7x niet te juichen.![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:10 schreef MaxPower het volgende:
Hij is overigens niet toegezongen en hij is NIET in genade aangenomend. Daarvoor moet hij eerst 7x tegen AZ scoren.
het is overigens wel knap.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:09 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Kuste hij nou het logo van Heerenveen?![]()
quote:
Heracles zag er inderdaad wel bijzonder droevig uit.quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:08 schreef Noshiba het volgende:
Tering, het word hem wel moeilijk gemaakt zeg! wat een blunders! stuk voor stuk!
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:08 schreef Noshiba het volgende:
Tering, het word hem wel moeilijk gemaakt zeg! wat een blunders! stuk voor stuk!
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:27 schreef Yeahinho het volgende:
Mooi om te zien dat de fanatieke SCH-fans hem nog steeds niet mogen.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:25 schreef Steve_I. het volgende:
moet zeggen, het klonk fenomenaal, 7x scoren, maar als je die wedstrijd zie omg wtf enzo...
1e doelpunt, ongelooflijk slecht hoe twijfelachtig hij hem inschiet, heeft het geluk dat pieckenhagen nog twijfelachtiger was.
2e doelpunt, hij schiet hem opzich wel zuiver, maar de keeper stond al in die hoek (had dus in andere moeten schieten) en veel te zacht om een normale keeper te verrassen. Pieckenhagen leek wel door z'n enkel te gaan ofzo, je zou bijna aan omkoping gaan denken.
3e doelpunt weet ik al niet meer, ook ongelooflijke blunders
4e doelpunt 3 verdedigers komen zo hard instormen dat ze hem ineens voorbij rennen, te triest voor woorden.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik vind het iig wel humor dit
Scoren voor gezondheid Alves!
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:29 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Laten ze in beeld alleen gebreien friese truien zien inderdaad![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:32 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
3 was een cadeautje van de verdediger.
Jammer dat er nu opeens zo minderwaardig gedaan wordt over Heracles. Oke, vandaag was het dramatisch, maar Ajax en PSV hebben er gewoon onverdiend op het nippertje van gewonnen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:25 schreef Jnk18 het volgende:
ok het is tegen heracles..
Wel kwestie van loskomen van zn verdediger, juiste loopaktie en op juiste moment op juiste moment staan.... das niet niks hoor..quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
De samenvatting gezien hebbende ben ik toch wat minder 'geschokt' zeg maar. Natuurlijk is het scoren van 7 doelpunten in 1 wedstrijd geweldig, maar als je ziet hoe hij 5 van de 7 goals in de schoot geworpen krijgt... Pieckenhagen zag er ook al niet goed uit bij de vrije trap waar hij gewoon in zijn eigen hoek geklopt werd.
idd, kunnen die schijnheilige kut Bosschenaren nog wat van leren mbt Powel destijdsquote:Op zondag 7 oktober 2007 20:27 schreef Yeahinho het volgende:
Mooi om te zien dat de fanatieke SCH-fans hem nog steeds niet mogen.
laat dat nou een van de belangrijkste dingen zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:53 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het enige wat Alves écht goed deed in die wedstrijd was het altijd op de goede plek staan (+ een goede steekbal op Sibon).
Verder was ik nou niet echt onder de indruk.
Hopelijk scoort ie geen 19x zoals Powel destijds bij ons, is verdomde kutquote:Op zondag 7 oktober 2007 19:10 schreef MaxPower het volgende:
Nee, dat klopt inderdaad. Het waren op die vrije trap na ook allemaal echte spitsendoelpunten.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:55 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
laat dat nou een van de belangrijkste dingen zijn.
Z'n doelpunten van vorig jaar waren mooier, maar als spits telt gewoon het maken van doelpunten.
Uhm, volgens mij was manier van zijn doelpunten 'vieren' niet anders dan vorig jaar. Hij is gewoon niet type dat 3 radslagen doet en op een manpile gaat.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Viel me op dat Alves bij geen één doelpunt juichte.
Ze lieten het laatste doelpunt van v Bastens sextet zien, daar juichte hij precies hetzelfde. Hoewel hij bij het eerste waarschijnlijk wel het hupje zou hebben gedaan.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Uhm, volgens mij was manier van zijn doelpunten 'vieren' niet anders dan vorig jaar. Hij is gewoon niet type dat 3 radslagen doet en op een manpile gaat.
Ja, zaken zoals afpersing komen in de regio Belo Horizonte veelvuldig voor. Of het hierom ging is niet bekend, maar het schijnt volgens hem nu achter de rug te zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:28 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik heb een tijdje geleden iets gehoord dat er in Alves' priveleven wel wat aan de hand was en dat ie daarom zo lang weggebleven is. Nu hoor je uit Brazilie regelmatig wel iets over spelers die bedreigd worden of wiens familie bedreigd wordt ofzo, dus wat dat betreft zou ik er niet van opkijken als er zoiets aan de hand was. Heb ook gehoord dat Verbeek begrip had voor de situatie van Alves, en met zo'n wissel van vandaag probeert ie duidelijk wat goodwill voor Alves te kweken. Maar weet iemand hier meer van?
Ajax kan ik enigszins inkomen (maar ja, hadden jullie die penalty niet moeten missen, gelijkspel was wel meer op zijn plaats geweest), maar PSV onverdiend gewonnen? No way. Als je zag hoe heel Heracles Afellay uit de wedstrijd probeerde te schoppen, dan verdienden ze he-le-maal niets!quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:02 schreef Blawh het volgende:
[..]
Jammer dat er nu opeens zo minderwaardig gedaan wordt over Heracles. Oke, vandaag was het dramatisch, maar Ajax en PSV hebben er gewoon onverdiend op het nippertje van gewonnen.
Uit en thuis is vanwege dat veld gewoon een groot verschil.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:02 schreef Blawh het volgende:
[..]
Jammer dat er nu opeens zo minderwaardig gedaan wordt over Heracles. Oke, vandaag was het dramatisch, maar Ajax en PSV hebben er gewoon onverdiend op het nippertje van gewonnen.
PSV kwam er in de 2e helft tegen Heracles niet aan te pas hoor, net zo min als dat Ajax dat kwam. Bovendien was Ricky van den Bergh in beide duels flink aan het schoppen op de betere spelers van Ajax en PSV, dus dat is geen enkel excuus.quote:Op maandag 8 oktober 2007 02:40 schreef Imperatore het volgende:
Ajax kan ik enigszins inkomen (maar ja, hadden jullie die penalty niet moeten missen, gelijkspel was wel meer op zijn plaats geweest), maar PSV onverdiend gewonnen? No way. Als je zag hoe heel Heracles Afellay uit de wedstrijd probeerde te schoppen, dan verdienden ze he-le-maal niets!
Afgelopen donderdag schoot hij ze inderdaad vanaf Helsingborg naar Leeuwarden.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:10 schreef twi het volgende:
Maargoed, Afonso Alves dusIk vraag me echt af hoe hij zo'n vrije trap neemt. Ik bedoel, 9 van de 10 keer hoort zo'n bal toch gewoon in Leeuwarden te eindigen?
Gek hequote:Op maandag 8 oktober 2007 09:35 schreef DarkShine het volgende:
En de Heerenveenfans knuffelen hem weer
Ik vond er weinig sorry zeggen bij eigenlijk. Er kon niet eens een kleine glimlach vanaf bij hem, richting de supporters. En niet 1 woord van waardering in het interview na afloop. Grootse prestatie, maar ik vond het geen manier hoe hij op de goals reageerde. Alsof het hem niets deed en hij er geen plezier in had.quote:
Dat vond ik wel meevallen. Zo was hij vorig seizoen ook. Dat is zijn onderkoelde karakter, dat heb je met Brazilianen, die zijn niet zo uitbundigquote:Op maandag 8 oktober 2007 09:45 schreef twi het volgende:
[..]
Ik vond er weinig sorry zeggen bij eigenlijk. Er kon niet eens een kleine glimlach vanaf bij hem, richting de supporters. En niet 1 woord van waardering in het interview na afloop. Grootse prestatie, maar ik vond het geen manier hoe hij op de goals reageerde. Alsof het hem niets deed en hij er geen plezier in had.
Hij was toch vol waardering voor zn teamgenoten? En hoezo moet ie nu ineens waardering uiten naar de supporters toe? Hij weet ook wel dat ze hem niet echt meer mogen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:45 schreef twi het volgende:
[..]
Ik vond er weinig sorry zeggen bij eigenlijk. Er kon niet eens een kleine glimlach vanaf bij hem, richting de supporters. En niet 1 woord van waardering in het interview na afloop. Grootse prestatie, maar ik vond het geen manier hoe hij op de goals reageerde. Alsof het hem niets deed en hij er geen plezier in had.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:24 schreef Baklap het volgende:
Heracles thuis is leuk jah, op dat matige kunstgras waar ze zoveel voordeel uithalen. Nu zie je weer dat ze eigenlijk een kutploeg hebben.
Ik wil die discussie wel weer aangaan, maar ik wil dit topic er niet mee volkalken. Ik zeg bezoek het kunstgrastopic.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:10 schreef twi het volgende:
[..]
Uit en thuis is vanwege dat veld gewoon een groot verschil.
[..]
merci bien, nog even nagenieten.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:17 schreef RayMania het volgende:
De zevenklapper van onze Alves. Geniet er maar van SCH en Max.
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 1-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 2-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 3-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 5-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 6-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 7-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 8-0
ik zou niks anders zijn als ik weken lang werd uitgekotst door jan en allemanquote:Op maandag 8 oktober 2007 09:45 schreef twi het volgende:
[..]
Ook niet als dat aan je eigen gedrag ligt?quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:16 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
ik zou niks anders zijn als ik weken lang werd uitgekotst door jan en alleman
Misschien nog wel meer. Zie hem eigenlijk zo bij een Milan of Manchester spelen vanaf de winterstop. Zou wel strak zijn, kopen voor 4,5 miljoen en voor 15-20 miljoen meer verkopen 1,5 jaar later. Dat bewijst maar weer dat een goede scouting goud waar kan zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Tsja... Met een megakater kom je in het stadion en dan begint de wedstrijd matig en plotseling krijgt die flapdrol het op z'n heupen.. Had 'ie dat niet even 3 dagen eerder kunnen bedenken
Als voetballer laat 'ie weer zien hoe goed en belangrijk hij is. Nu nog als mens wat 'goedmaken', maar zolang hij voetbal puur als 'werk' blijft zien en dus weinig met de SCH-suppoerters en fans heeft zal dat wel niet gebeuren. Dat hij geen sorry zegt moet 'ie zelf weten, maar het zou zoveel schelen wanneer hij een tipje van de sluier op licht zodat we het kunnen begrijpen. Niet vergeven, maar wel begrijpen..
Nouja, gewoon blijven scoren en dan voor 20 miljoen naar een Europese topclub
Dat is wel het belangrijkste.quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Precies ja. Ik geloof best dat het niet 100 % zijn schuldzou zijn, maar laat hem dat dan zelf even vertellen, wat er dan achter zit. In ieder geval íets, want hij heeft Hveen gewoon laten zittenquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Tsja... Met een megakater kom je in het stadion en dan begint de wedstrijd matig en plotseling krijgt die flapdrol het op z'n heupen.. Had 'ie dat niet even 3 dagen eerder kunnen bedenken
Als voetballer laat 'ie weer zien hoe goed en belangrijk hij is. Nu nog als mens wat 'goedmaken', maar zolang hij voetbal puur als 'werk' blijft zien en dus weinig met de SCH-suppoerters en fans heeft zal dat wel niet gebeuren. Dat hij geen sorry zegt moet 'ie zelf weten, maar het zou zoveel schelen wanneer hij een tipje van de sluier op licht zodat we het kunnen begrijpen. Niet vergeven, maar wel begrijpen..
quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:19 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Afgelopen donderdag schoot hij ze inderdaad vanaf Helsingborg naar Leeuwarden.![]()
quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:17 schreef RayMania het volgende:
De zevenklapper van onze Alves. Geniet er maar van SCH en Max.
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 1-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 2-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 3-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 6-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 7-0
07-10-2007 [ afbeelding ] Afonso Alves (sc Heerenveen - Heracles Almelo) 8-0
Ik denk ook niet dat dat nu nog een optie voor em is...quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:14 schreef SCH het volgende:
Hopelijk gaat ie niet naar AZ. Met zijn vertrek kan ik wel leven al hou ik niet van dat gemier tijdens de winterstop maar niet als ie naar dat verdomde AZ zou gaan. Gewoon lekker in het buitenland.
Puik verdedigdquote:Op maandag 8 oktober 2007 14:17 schreef RayMania het volgende:
Na die 7 is alves ineens te duur voor AZ. Zo snel gaat datquote:Op maandag 8 oktober 2007 17:14 schreef SCH het volgende:
Hopelijk gaat ie niet naar AZ. Met zijn vertrek kan ik wel leven al hou ik niet van dat gemier tijdens de winterstop maar niet als ie naar dat verdomde AZ zou gaan. Gewoon lekker in het buitenland.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:51 schreef Hertog_Martin het volgende:
Winterstop transfermarkt zouden ze moeten verbieden, op transfervrije spelers na
9 Miljoen was eigenlijk niet eens zo heel veel. Maar voor Samaras hebben jullie wel weer ruim genoeg gekregen.quote:
Samaras is een ruwe diamant. Die jongen heeft nog zoveel potentie. Zou zowel voor hemzelf, ManCity als Heerenveen (bonus iig Europees voetbal City) mooi zijn wanneer hij dit seizoen de belofte eindelijk in kan gaan lossenquote:Op maandag 8 oktober 2007 18:11 schreef Blawh het volgende:
[..]
9 Miljoen was eigenlijk niet eens zo heel veel. Maar voor Samaras hebben jullie wel weer ruim genoeg gekregen.
Potentie zal die meer dan genoeg hebben, maar lijkt me ook een type dat nooit veel rendement zou hebben. Al moet ik zeggen dat ik dat altijd ook over Zlatan heb gezegd.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:14 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Samaras is een ruwe diamant. Die jongen heeft nog zoveel potentie. Zou zowel voor hemzelf, ManCity als Heerenveen (bonus iig Europees voetbal City) mooi zijn wanneer hij dit seizoen de belofte eindelijk in kan gaan lossen
uit het AD ...quote:08/10 (11:12) De zevenklapper van Afonso Alves is niet onopgemerkt gebleven. Zijn moeder: ,,Geniet er maar van, mijn jongen.'' Zijn manager: ,,Zie je wel dat je te goed bent voor Heerenveen?'' Zijn medespeler: ,,Hoefde ik tenminste niet zo veel te doen.'' Alves zelf: ,,Over twee weken tegen AZ wil ik weer scoren.''
Een klein uurtje na de historische zevenklapper tegen Heracles Almelo (9-0) belde Afonso Alves met zijn moeder in Brazilië. De topschutter van SC Heerenveen zei quasi-nonchalant: ,,Hey oudje, ik heb vandaag ‘slechts’ zeven keer gescoord.’’ Aan de andere kant van de lijn, in Belo Horizonte, reageerde Eliade Alves eerst met ongeloof, later met moederlijke trots. ,,Je hebt zeven keer gescoord? In één wedstrijd? Echt waar? Ongelooflijk. Dit is fantastisch voor je. Geniet er maar van, mijn jongen, na alles wat je de laatste maanden hebt doorgemaakt.’’ Zijn moeder, even later: ,,Dat nonchalante is zijn manier om gevoelens te verbergen. Maar reken erop dat hij emotioneel is.’’
Alves belde ook met Roberto Tiburcio, de man die hem - rondom de mislukte transfer naar AZ - aanzette tot muiterij. De topschutter zei: ,,Roberto, raad eens hoe vaak ik heb gescoord voor SC Heerenveen?’’ Aan de andere kant van de lijn, op een ranch nabij Belo Horizonte, was het even stil. ,,Drie keer?’’, zei Tiburcio na een korte aarzeling. ,,Nee, zeven keer,’’ antwoordde Alves. ,,Zeven keer?,’’ reageerde de zaakwaarnemer. ,,Dat kan niet waar zijn? Je maakt een geintje, zeker. Echt niet? Wacht even, ik zoek hier iemand die me in mijn arm kan knijpen. Heb je zeven keer gescoord? Fantastisch, man. Zie je wel dat je te goed bent voor Heerenveen!’’
Trainer Gertjan Verbeek, onder druk na de blamerende Europese uitschakeling tegen het Zweedse Helsingborgs IF, had genoten van zijn topscorer. ,,Veel mensen waren boos op me dat ik Alves kort voor afloop naar de kant haalde, maar ik vond de prestatie zo uniek, dat ik hem een publiekswissel gunde.’’ En tweevoudig doelpuntenmaker Gerald Sibon, met wie Alves een complementair duo vormde: ,,We zijn totaal verschillende types, maar misschien is dat wel het geheim. Ik communiceer al redelijk met hem, en begrijp hem ook in het veld. Dat hij zeven keer scoorde? Hoefde ik tenminste niet zoveel te doen. Al hielp Heracles ons in het zadel, door achterin één op één te spelen. Dodelijk natuurlijk.’’
En Alves zelf: ,,De problemen zijn voorbij, wat telt is de toekomst. Ik heb nu zeven keer gescoord, en heb laten zien wie Afonso is en wat hij kan. Ik ga nu met een goed gevoel voor interlands naar Brazilië en hoop ook over twee weken weer voor Heerenveen te scoren. In de winterstop moeten we maar kijken hoe het loopt, en of ik blijf.’’
quote:Alves belde ook met Roberto Tiburcio, de man die hem - rondom de mislukte transfer naar AZ - aanzette tot muiterij. De topschutter zei: ,,Roberto, raad eens hoe vaak ik heb gescoord voor SC Heerenveen?’’ Aan de andere kant van de lijn, op een ranch nabij Belo Horizonte, was het even stil. ,,Drie keer?’’, zei Tiburcio na een korte aarzeling. ,,Nee, zeven keer,’’ antwoordde Alves. ,,Zeven keer?,’’ reageerde de zaakwaarnemer. ,,Dat kan niet waar zijn? Je maakt een geintje, zeker. Echt niet? Wacht even, ik zoek hier iemand die me in mijn arm kan knijpen. Heb je zeven keer gescoord? Fantastisch, man. Zie je wel dat je te goed bent voor Heerenveen!’’
quote:’Hij doet gewoon zijn best’
Afonso Alves bracht SC Heerenveen met zijn zeven treffers de broodnodige zege na het Europese debacle tegen Helsingborgs IF. Met zijn doelpunten liet hij duidelijk weten: alleen Alves bepaalt of Heerenveen wint. Houdt de Braziliaanse rebel zijn club in gijzeling?
Michael Dingsdag, aanvoerder:
,,Gijzelen? Nee hoor. We hebben het niet over de FC Alves, maar over SC Heerenveen. Zolang hij bij ons speelt, zal hij gewoon zijn best doen en doelpunten blijven maken. Hij heeft ook aangegeven zich volledig te zullen inzetten voor de club. Nou, daar hebben we tegen Heracles Almelo een voorproefje van gezien. Wat er de afgelopen maanden is gebeurd, staat daar los van. De precieze achtergronden zijn nog steeds niet bekend. En zolang we het niet weten, kunnen we er ook niet objectief over oordelen. Zeker de buitenwereld niet.’’
Jeroen Bolt, fanatiek supporter:
,,Nee, het is te vroeg om dat te stellen. Het is natuurlijk fantastisch wat hij heeft gepresteerd, maar het verweer van Heracles Almelo was ver onder de maat. Als Alves ons in Helsingborgs ook naar de zege had geschoten, had hij meer invloed op de club gehad. Ik ben nu benieuwd wat hij tegen AZ laat zien. Als hij in die wedstrijd ook een heldenrol opeist, kun je pas echt zeggen dat Heerenveen qua resultaat van hem afhankelijk is.’’
Chris van Nijnatten, chef voetbal AD Sportwereld:
,,Voor de sportman Alves heb ik in de afgelopen weken het respect verloren.Hij ontmoette van zowel zijn medespelers als van de technische staf van SC Heerenveen begrip voor zijn moeilijke situatie. Toch volhardde hij in zijn strijd om zo snel mogelijk weg te kunnen komen bij zijn club. Zijn persoonlijk belang hierin was duidelijk, maar hij liet ook zijn medespelers en zijn trainers zakken. In Zweden kon meneer het vorige week nog niet opbrengen om los te branden, maar tegen Heracles gebeurde het dan toch eindelijk; zeven goals. Geweldig, gefeliciteerd. Maar een beter voorbeeld van hoe een speler een club in gijzeling kan houden, heb ik nog niet meegemaakt.’’
Foppe de Haan, voormalig trainer van Heerenveen:
,,Alves kan geweldig voetballen, dat heeft hij opnieuw bewezen met die zeven doelpunten, maar ik vind niet dat hij nu zijn gelijk heeft gehaald. Volgens mij voelt hij dat zelf ook niet zo, dat straalt hij althans niet uit. Hij gedraagt zich normaal, gunde Sibon ook wat en hij traint volgens mij ook prima. Dat gedoe van de laatste weken was ook het gevolg van een communicatieprobleem volgens mij. Alves spreekt geen Engels en de mensen die erbij zaten waren niet al te jofele types.
Volgens mij is hij nu wél gaan inzien dat het vrij simpel ligt allemaal. Hij moet gewoon goed presteren, dan komt de rest vanzelf. Voor Gertjan Verbeek lag het wél heel moeilijk. Hij zal zich gepiepeld hebben gevoeld, maar hij heeft ook met een speler te maken die veel geld waard is. Én de rest van het team. Maar ik vind dat hij zich er goed uit heeft gered, zoals ook de rest van de club. Niemand voelde zich te groot om het clubbelang voorop te zetten, ze hebben de kerk in het midden gehouden. Uiteindelijk was dat het beste.’’
ad.nl
Is dat normaal dat een zaakwaarnemer niks van zijn spelers weet behalve bij welke club ze spelenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 01:04 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat die klootmongool voortaan geboycot wordt
Humberto Tan en Barbara Barend kunnen zelfs spaans met hem spreken, bij Heerenveen niemand die iets anders dan Fries kan?quote:Dat gedoe van de laatste weken was ook het gevolg van een communicatieprobleem volgens mij. Alves spreekt geen Engels en de mensen die erbij zaten waren niet al te jofele types.
Die weten ze wel te vinden zeg!!quote:
Het RTL interview mislukte toch juist omdat ze geen Portugese tolk hadden??quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:43 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Humberto Tan en Barbara Barend kunnen zelfs spaans met hem spreken, bij Heerenveen niemand die iets anders dan Fries kan?
Duurt niet lang meer of ik zit bij Voetbal Insite.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die weten ze wel te vinden zeg!!
quote:‘Liverpool doet in de winterstop miljoenenbod op Alves’
Datum: 10-okt-2007 14:03
De Engelse topclub Liverpool gaat in de winterstop een miljoenenbod uitbrengen op SC Heerenveen-spits Afonso Alves (foto). Dat berichtten lokale media in Liverpool. Alves zou, naast Allessandro Mancini van AS Roma, één van twee Brazilianen zijn die Liverpool-manager Rafael Benitez in januari in wil lijven. De veelbesproken Alves, wiens marktwaarde door Liverpool op ruim 11 miljoen euro wordt geschat, zou op Anfield Road de vervanger moeten worden van Peter Crouch, die dit seizoen nauwelijks meer aan spelen toekomt.
In de tumultueuze afgelopen zomerse transferperiode hield SC Heerenveen altijd vast aan de transfersom van 20 miljoen euro, waardoor een vertrek van Alves uiteindelijk niet tot stand kwam.
Als een buitenlandse topclub aankomt dan kan het via een arbitrage zaak die dan kan oordelen dat door de sportieve en financiele vooruitgang zijn contract ontbonden kan wordrnquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:09 schreef mrdjey het volgende:
Geen kans dus, als AZ weer 16,7 bied.
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:29 schreef SCH het volgende:
11 miljoen![]()
Daar koop je de geweldige Sibon niet eens voor
Niet waarquote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:06 schreef MaxPower het volgende:
vrijwel rond? het was gewoon een keiharde NEE die Dirk te horen kreeg.
Als dat meteen zo was geweest, attent zijn op overtreding van de regels, dan had Heerenveen Alves (en z'n zaakwaarnemer) niet zo ongelukkig gemaakt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:06 schreef MaxPower het volgende:
vrijwel rond? het was gewoon een keiharde NEE die Dirk te horen kreeg.
Ed de Goeij had toen inderdaad een 10 tegen Willem II.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:25 schreef methodmich het volgende:
Hij had een 10 in de VI. Ik twijfel of dit voor het eerst is of dat Ed de Goeij die in de jaren '90 ook had tegen Willem II als Feyenoord-keeper. Hoe dan ook iets dat niet vaak voorkomt.
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:22 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als dat meteen zo was geweest, attent zijn op overtreding van de regels, dan had Heerenveen Alves (en z'n zaakwaarnemer) niet zo ongelukkig gemaakt.
Was jij bovendien met je andere kornuiten niet zo op je bek gegaan. Om het hardste schreeuwen over iets wat je (nog steeds) niet kunt inschatten![]()
Trots zijn dat fanatieke supporters Alves nog uitkotsen. Als fanatieke supporter hoor je exact te weten wat er speelt, weet je dat niet, dan beter niks sizzen.quote:
Wat is dat nou weer voor onzin. Hoe kan je nou alles weten?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:07 schreef okee6 het volgende:
[..]
Trots zijn dat fanatieke supporters Alves nog uitkotsen. Als fanatieke supporter hoor je exact te weten wat er speelt, weet je dat niet, dan beter niks sizzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |