quote:Alves nam al afscheid van Heerenveen
De mislukte overgang van sc Heerenveen naar AZ kwam voor Afonso Alves hard aan. De aanvaller was met zijn gedachten al in Alkmaar neergestreken en nam daags voor het verstrijken van de transferdeadline afscheid van zijn medespelers.
"Hij ging er helemaal vanuit dat hij naar Alkmaar zou gaan", aldus trainer Gert-Jan Verbeek zondagavond in Voetbal Insite. De tranfer van Alves zou uiteindelijk afketsen en een langdurige soap tussen de spits en de club volgde.
Eén van de redenen voor het mislukken van de transfer was de manier van handelen van AZ. Verbeek was teleurgesteld in de houding van de Alkmaarders. "AZ heeft niet netjes gehandeld. Er is daar altijd wat loos. Scheringa gaat niet altijd netjes om met spelers."
quote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:04 schreef SCH het volgende:
Belachelijke keuze voor Sibon - was destijds een drama - past totaal niet bij de club - we zijn toch geen werkverschaffingsorganisatie???
Zoek de verschillenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, hij was niet echt populair. MaxPower drukte het in het vorige topic heel goed uit. Hij was een ongeinteresseerde lapschwanz. Hij heeft wel wat aardige doelpuntjes gemaakt maar was totaal geen bevlogen en gepassioneerde speler.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dolblij was toen Heerenveen hem destijds kocht. Dat weten doc en golfer nog wel want ik heb er volgens mij wel 5 topics over geopend en ben er nog bijna voor geband want dat moest perse in een centraal topic terwijl ik het een megatransfer vond die een eigen topic verdiende. Hij heeft echter weinig waargemaakt van de verwachtingen en vooral zijn houding heeft me enorm gestoord en uiteindelijk heb ik een enorme antipathie tegen die gozer ontwikkeld.
quote:'Alves is één van Europa's besten, mits fit'
04/10/2007 11:56
Beginnen met of zonder Afonso Alves? Dat lijkt de belangrijkste vraag voor coach Gertjan Verbeek voorafgaand aan het beslissende duel van SC Heerenveen met Helsingborgs IF.
'We moeten spelen naar onze kwaliteiten en die liggen voorin', benadrukte Verbeek woensdag vanuit Zweden. De trainer weet al wie er donderdagavond aan de aftrap verschijnen. 'Ik ben er wel uit, maar wie spelen houden we nog even voor ons.'
Afgelopen zaterdag tegen Feyenoord speelde Alves zijn eerste duel met Heerenveen sinds vorig seizoen. Tegen de Rotterdammers speelde de Friese ploeg een stuk beter met de Braziliaan dan zonder. 'Dat kwam ook omdat we na rust naar voren speelden. Daar ligt onze kracht, alleen zijn nog niet alle spelers daarvan overtuigd. Om in je kracht te kunnen geloven moet je succes hebben en met vijf punten uit zes duels is dat nog niet het geval', wijst Verbeek naar de matige competitiestart.
Uit Verbeeks woorden lijkt op te maken dat Alves, de Eredivisie-topscorer van afgelopen seizoen, op de bank begint tegen Helsingborgs. 'Mits honderd procent fit behoort hij tot de beste aanvallers van Europa. Maar dat is niet het geval. Alves heeft de afgelopen vier maanden maar vijf wedstrijden gespeeld. Hij moet fitter worden en mist wedstrijdritme.'
In Zweden moet Heerenveen zien te overleven na de 5-3 overwinning van twee weken geleden in het Abe Lenstra Stadion. Detijds zat Alves op de tribune van het Abe Lenstra Stadion.
dat doet hij nietquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:30 schreef RayMania het volgende:
Wat als hij straks de winnende scoort?.
stijfkopquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:20 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Uit Verbeeks woorden lijkt op te maken dat Alves, de Eredivisie-topscorer van afgelopen seizoen, op de bank begint tegen Helsingborgs. 'Mits honderd procent fit behoort hij tot de beste aanvallers van Europa. Maar dat is niet het geval. Alves heeft de afgelopen vier maanden maar vijf wedstrijden gespeeld. Hij moet fitter worden en mist wedstrijdritme.'
Matusiak is de opvolger van Lasse Nilsson..quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:29 schreef AminBen het volgende:
Was Matusiak nou echt gekocht omdat Alves ws weg zou gaan ?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:00 schreef andre347 het volgende:
Geweldig zo'n spits hé. Europees bakt hij er (nog) niks van, en tegen een degradatie kandidaat gewoon 4x scoren![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:05 schreef Nyrem het volgende:
gaat ie het record verbreken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |