abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:31:03 #1
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53575137
Denk bij het posten in dit topic even aan een aantal zaken:
  • Zorg dat je foto's niet belachelijk groot zijn. Resizen naar max 580 pixels breed is ideaal voor FOK.
  • Plaats niet teveel foto's te gelijk. Een kleine hoeveelheid geeft een lagere drempel tot reageren.
  • Als je een bewerkte foto plaats. Zorg dan dat je ook 't origineel erbij zet. Zo kan men goed zien wat je gedaan hebt en zo beter beoordelen of vragen hoe jij iets voor elkaar gekregen hebt

[ Bericht 97% gewijzigd door Xilantof op 08-10-2007 18:48:30 ]
  • Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      zaterdag 29 september 2007 @ 20:33:25 #2
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53575192
    Mijn laatste post was;

quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:28 schreef Saffier het volgende:

[..]

*Noteert probeer andere iso. Het is nu vrij donker in huis dan kan een hogere iso nooit kwaad heb ik begrepen, toch?
    [..]

*noteert eerst kijken en daarna pas schieten met oefenwerk. Ken je de camera? Ik heb in de zoeker als allerlaatste een rond bolletje staan en ik ben er nog niet achter wat het betekend of waar het tekentje voor staat, heb 'm nog niet in de gebruiksaanwijzing kunnen vinden nl.
    [..]

Maar ik denk dat Lautie er veel meer van opsteekt dan ik... één van ons gaat zeker, nog even uitvechten wie

Bedankt voor je uitgebreide reacties!

[ Bericht 0% gewijzigd door Saffier op 29-09-2007 21:17:12 (tiepvaut) ]
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    Ylana
      zaterdag 29 september 2007 @ 20:34:37 #3
    52657 pea4fun
    valt geen soep van te maken
    pi_53575229
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:28 schreef Saffier het volgende:

[..]

*Noteert probeer andere iso. Het is nu vrij donker in huis dan kan een hogere iso nooit kwaad heb ik begrepen, toch?
    [..]

*noteert eerst kijken en daarna pas schieten met oefenwerk. Ken je de camera? Ik heb in de zoeker als allerlaatste een rond bolletje staan en ik ben er nog niet achter wat het betekend of waar het tekentje voor staat, heb 'm nog niet in de gebruiksaanwijzing kunnen vinden nl.
    [..]

Maar ik denk dat Lautie er veel meer van opsteekt dan ik... één van ons gaat zeker, nog even uitvechten wie

Bedankt voor je uitgebreide reacties!
    Ik ken enkele specs van de camera, heb em zelf niet.
    Ik denk dat het bolletje is om aan te geven dat ie op een punt heeft scherp gesteld...verschijnt het als je de knop half indrukt?
    http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
    pi_53575402
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:34 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik ken enkele specs van de camera, heb em zelf niet.
    Ik denk dat het bolletje is om aan te geven dat ie op een punt heeft scherp gesteld...verschijnt het als je de knop half indrukt?
    Klopt betekend gewoon dat hij goed gefocust heeft.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 september 2007 @ 20:42:18 #5
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53575423
    als dat bolletje knippert kan de camera niet scherpstellen, en moet je iets grotere afstand nemen.
    als het bolletje brand als je de knop half indrukt en niet gaat knipperen heeft hij zich scherp gesteld.
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
      zaterdag 29 september 2007 @ 20:46:56 #6
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53575564
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:42 schreef Ynske het volgende:
    als dat bolletje knippert kan de camera niet scherpstellen, en moet je iets grotere afstand nemen.
    als het bolletje brand als je de knop half indrukt en niet gaat knipperen heeft hij zich scherp gesteld.
    Ik was er nét achter!
    Ylana
    pi_53575566
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 19:35 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Een lens met een vast brandpunt die kan niet zoomen. Daar moet je dus zelf de zoom zijn heen en weer lopen om iets dichterbij of verder weg te krijgen. Meestal geven die lenzen scherpere foto's en zijn ze lichtsterker.
    Die lenzen worden ook wel primes genoemd, en je hebt idioten die dat zo mooi vinden dat ze geen zoomlenzen meer gebruiken.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53576138
    Prime kan soms voor hetzelfde geld veel meer lens bieden.. (zie bijv. Tamron 90mm 2.8 macro)
    Waar komt dit te staan?
      zaterdag 29 september 2007 @ 21:29:44 #9
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53576663
    Nog commentaar/tips bij dit plaatje?

Ylana
      zaterdag 29 september 2007 @ 21:30:34 #10
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53576678
    We aten tapas en ik moest er even op oefenen met weinig licht...
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zaterdag 29 september 2007 @ 21:32:10 #11
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53576716
    Saffier, jammer dat zijn mondje er net niet helemaal op staat en niet iets meer van zijn oor. Nu is het toch wel een beetje een gemis, vind ik. Alsof het water hem aan de lippen staat.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53576736
    Leuk portretje, het voorste oog scherp, het achterste net uit focus en je achtergrond helemaal soft. Mooi belicht ook. Aan de onderkant is ie krap, maar het stoort me niet erg.

Wat ik minder mooi vind, is de grote loze ruimte rechts, en dan komt er nog een klein stukje oor. Snijd m eens net rechts van het oog, om te zien wat het effect daarvan is.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_53576795
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 21:30 schreef Sugar het volgende:
    [afbeelding]
    mjammie

maarreh, de focus lijkt me vooral te liggen op de rand van de schaal rechts en de foto heeft een beetje een geelzweem door het kunstlicht.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      zaterdag 29 september 2007 @ 21:37:22 #14
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53576819
    Ja, mooi he?
      zaterdag 29 september 2007 @ 21:46:09 #15
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53576984
    Sugar zo had ik 'm nog niet bekeken met het water aan de lippen het ging me om de blik op dat moment. Ik zie wel wat je bedoelt!
    Je tapas zien er smakelijk uit.
    Vliegvrager ik kan nog niet met photoshop overweg, maar het oortje eraf is het eerste wat ik al wilde proberen.
    Ylana
      Admin zaterdag 29 september 2007 @ 23:37:41 #16
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_53579231
    quote:
    [afbeelding]
    ziet er lekker uit, maar wel wat geel. Dat zal vast aan het gebrek aan licht liggen. Heb je 'm toevallig ook met flits genomen? Ben wel benieuwd naar het verschil.
    En voor de experts hier een vraag; de ingebouwde flits van m'n nikon D70 zuigt. Altijd rode ogen natuurlijk. Wat zou een fatsoenlijk tot goeie losse flitser voor die camera zijn met een beetje leuke afstand en de mogelijkheid tot indirect flitsen? Of is dat weer te specifiek?

Nog een paar foto's van vandaag:

Zie wat ik kijk: trakt.tv
      Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 september 2007 @ 00:00:32 #17
    163650 Greys
    pi_53579708
    Danny, die onderste! Mooi! Ik zou hem alleen NET naast het achterste bankje afsnijden rechts! Dan zie je een mooi leeg pad waar ze op wandelt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Greys op 30-09-2007 00:09:26 ]
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_53579958
    Wat een grote meid op die laatste foto (ook een superleuke regenjas )

Morgen ga ik weer naar Gullfoss, eens kijken of ik ook vanuit andere hoeken de regenboog bij de waterval erop krijg Zie er wel erg knullig uit met mn Fuji-tje naast mn vaders mega spiegelreflex met lenzencollectie
    pi_53580066

Eerste foto met me nieuwe Canon Ixus
    pi_53580475
    Even een tvp. Leuk topic. Ik heb de camera meestal op de standaard stand zeg maar. Maar wil me er wel in gaan verdiepen. Vooral foto's van Kim nu. En het puppytje van mijn ouders. Geen flauw idee welke camera we hebben trouwens. toch maar eens gebruiksaanwijzing opgraven
      Redactie Frontpage zondag 30 september 2007 @ 00:52:34 #21
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_53580587
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 00:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
    Even een tvp. Leuk topic. Ik heb de camera meestal op de standaard stand zeg maar. Maar wil me er wel in gaan verdiepen. Vooral foto's van Kim nu. En het puppytje van mijn ouders. Geen flauw idee welke camera we hebben trouwens. toch maar eens gebruiksaanwijzing opgraven
    Panasonic Lumix DMC FZ-5
    Een oudje dus...
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
      zondag 30 september 2007 @ 01:05:50 #22
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_53580764
    quote:
    [afbeelding]
    Ik vind dat gele wel lekker juist. Misschien dat je de olijven er 'nog iets uit kan halen'? Iets sprankelender maken door met de verzadiging te spelen? Of het contrast wat omhoog gooien.
    Contrast + verzadiging is weer helemaal in . In vergelijking met de - verzadiging van vorig jaar...

Hmmn misschien niet een duidelijk verhaal, maar wat ik wilde zeggen: dat gele/kleurijke etc. zie je over een paar maanden terug in veel foto's

[ Bericht 15% gewijzigd door Principessa op 30-09-2007 01:22:03 ]
    En ze leefden nog lang en gelukkig
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 september 2007 @ 10:07:30 #23
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53583579
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 00:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
    [afbeelding]

Eerste foto met me nieuwe Canon Ixus
    heey is dat valkenburg?

@danny, misschien heb je al iets aan de informatie in dit topic over flitsers [Flitsers] Nikon & Flitser, maar welke??

[ Bericht 18% gewijzigd door Ynske op 30-09-2007 10:17:25 ]
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
      zondag 30 september 2007 @ 11:08:29 #24
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_53584297
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:47 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Die lenzen worden ook wel primes genoemd, en je hebt idioten die dat zo mooi vinden dat ze geen zoomlenzen meer gebruiken.
    Ik heb er eentje gehad en ja je foto's zijn echt mooi scherp. Ik miste alleen echt dat ik niet kon zoomen. De hele tijd heen en weer lopen vond ik niet zo'n succes. Zeker niet met kinderen.
    Ik heb heel erg zitten twijfelen of ik 'm nou toch zou houden of dat ik een zoomlens ervoor in de plaats wilde. Het werd het laatste. Allebei en daarnaast nog de tele werd me als beginner iets te gortig. Komt later wel.

Vreselijk offtopic hè?

Voor het ontopic:
    Ik ben dus nu veel met de sluitertijd aan het oefenen. Maar mijn foto's worden ineens zo donker, zeg maar gerust gewoon niet te zien. Hoe komt dat, wat doe ik fout?
    Helaas even geen voorbeeld want ze waren zo slecht dat ik ze gelijk weggegooid heb.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      zondag 30 september 2007 @ 11:56:28 #25
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53585187
    Terug Vind Photo
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')