abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 september 2007 @ 19:14:01 #1
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53523800
Op het moment zit ik met een redelijk vaag probleem. Ik hoop toch min of meer serieuze reacties te krijgen.

Momenteel heb ik een vriend en we hebben een echt goede relatie. We houden echt van elkaar, we bouwen op elkaar. Ook delen we hetzelfde geloof en willen we allebei naar deze principes leven. Dus zit dit allemaal goed, desondanks heb ik er toch wat problemen mee.

Voor deze relatie heb ik alleen maar vriendinnen gehad. Met mijn laatste vriendin was de relatie heel goed en we zijn nog steeds bevriend. Ondanks dat we verliefd waren en zielsveel van elkaar hielden, heb ik het uitgemaakt. Dit deed ik omwillen van mijn geloof. Enige tijd later heb ik relatie gekregen met mijn vriend, maar echt verliefd op hem ben ik nog nooit geweest. Hij is gewoon mijn beste vriend, een kameraad, een soort broer. Ik ben dol op hem en wil hem niet kwijt, maar verliefd ben ik niet en zal ik ook nooit worden.

Een ander heikel punt is dat we tot het huwelijk maagd willen blijven, en dat is maar goed ook, want seks met een man lijkt me echt afschuwelijk (jarenlang misbruikt als kind). Ik wil ook geen kinderen en samenwonen met mij zal ook niet geweldig zijn. Want ik ben iemand die veel privacy nodig heeft. Ik heb een eigen ruimte nodig, wil veel alleen zijn. Niet echt gezellig dus.

Het probleem is nu dat ik me er heel rot onder voel. Ik het idee niet eerlijk te zijn, alleen het kinderpunt is bij hem bekend. Natuurlijk, homoseksualiteit is zondig, het is een verboden vrucht, die we moeten weerstaan. En dat is moeilijk, het doet pijn. Zelfverloochening hoort bij het geloof. Maar ik heb het gevoel ook mijn vriend en ex te verloochenen. Op het moment weet ik gewoon niet wat ik moet doen. Hem kwijtraken is het laatste wat ik wil, maar dit is gewoon niet goed…

En tja… wat zouden jullie doen als je in een dergelijk situatie zou zitten? Ik weet het niet meer.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_53524186
quote:
. Natuurlijk, homoseksualiteit is zondig
Zo 'natuurlijk' is dat niet hoor.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53524279
Voor mij is het makkelijk, ik zou het geloof verwerpen. Ik kan er niet over uit dat ik 'perfect'gecreërd zou zijn door het 'almachtige', maar dat hij die dingen die we het liefste willen, en het lekkerste vinden (waar we ook nog eens niemand kwaad mee doen!) 'zondig' zou maken.
Voor mij god=liefde en ik mag zelf weten hoe ik het uit, zolang ik niemand ermee schaad.

Voor jou is dit zeker geen optie?

Aangezien homoseksualiteit (imho) geen ziekte is, maar een sekeuele voorkeur, kan je het niet behandelen. Je moet een oerdrift tegenhouden. Je moet je in een keurslijf wringen.
Als ik in jou schoenen zou staan (mijzelf kennende) zou ik heel ongelukkig worden en waarschijnlijk depressief, je kan het misschien lang afhouden, door jezelf bezig te houden, (sport, vereniging, werk, hobby, studie) maar als ik dus jou was, dan zou ik als mijn 'midlifecrisis' of whatever begon, het dus niet meer uit kunnen houden. en dan scheiden en gaan inhalen.

Nou eigenlijk heb ik dus geen tips, en alleen maar een doembeeld.
Oh, nog wel één dingetje, de dochter van een dominee (in Denemarken, maar daar is het geloof niet anders toch?) die is ook lesbienne (of iig bi, ze weet het nog niet) maar haar vader heeft daar geen problemen mee.
Kan je je geloof niet omvormen zodat het gewoon bij je past? Waarom kies je niet überhaupt een religie die je lekker zit?
And the druids turn to stone...
pi_53524282
Als het tegen je geloof is, waarom ga je dan een relatie met een meisje aan

Maar ik zou het er met hem over hebben. Hij begrijpt jou volgens mij heel goed, dus misschien kunnen jullie dan als vrienden verder gaan Jullie hadden toch geen sex. Want als je niet verliefd bent, en zo verder blijft gaan houd je alleen jezelf maar voor de gek, en dat is echt niet leuk En voor hem ook niet trouwens
  donderdag 27 september 2007 @ 19:37:03 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53524441
Wat een last kan Geloven soms zijn.
Lijkt me heel naar jezelf te moeten verloochenen vanwege de een of d'andere spook in the sky.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_53524486
Wees aub eerlijk. Hij verdient het niet dat jij dergelijke zaken voor hem verzwijgt.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_53524515
Misschien tijd dat je onder je steen vandaan komt!
Als je Lesbie bent zoek je een leuke meid.
Als je Hetero bent zoek je een leuke vent.

Ja zo simpel toch.!

bah dat gejank met geloof altijd.
Sex voor het huwelijk zou ik maar wel gewoon doen, voordat je het weet bakt je partner er niks van en zit je der aan vast !
  donderdag 27 september 2007 @ 19:45:27 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53524711
Alle geloven hebben een tak die homoseksuelen accepteren, boekenworm. Er zijn moskeeen, kerken, synagoges en andere tempels waar jij terecht kunt (doorhalen wat niet van toepassing is).

Je leeft in een leugen. En het is niet alleen jouw leugen, maar je zuigt ook nog eens je vriend mee, van wie je erg veel houdt.

Mijn advies: ga eens praten met een pastor/imam/dominee/rabbi/whatever waarvan je weet dat die er wel positief tegenover staat.
En dan door de zure appel heenbijten: het uitmaken met je vriend. Als je geluk hebt, kunnen jullie vrienden blijven.
pi_53524739
quote:
Zelfverloochening hoort bij het geloof.
Welk geloof is dat, dat geloof ken ik niet, geloof ik.
[KNE]-Mod
  donderdag 27 september 2007 @ 19:47:18 #10
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53524771
Alle users die hier het geloof gaan bashen: lijkt me nergens toe leiden.
  donderdag 27 september 2007 @ 19:48:02 #11
183375 Qasi
Love me for a reason
pi_53524789
Geloven

De bijbel letterlijk nemen en homosexualiteit en abortus en euthanasie als iets 'duivels' zien
Dan ben je een hoer met een doek om je kop
pi_53524796
In mijn ogen is het simpel. Maar ik geloof dan ook niet. Ik probeer me in jouw situatie in te leven, en ik zou het zo zien:

God heeft jou geschapen en dus ook jouw homosexualiteit. In feite is het Zijn schuld dat jij 'zo' bent. En jij bent een kind van God, denk je echt dat Hij wil dat jij doodongelukkig bent de rest van je leven?
In mijn ogen is de Bijbel niet per definitie het woord van God. Het is geschreven door mensen die toentertijd dachten dat dat het woord van God was en toen was homosexualiteit not done. Inmiddels zijn de tijden veranderd en ik denk ook dat God met zijn tijd meegaat.

Als ik jou was zou ik me verdiepen in andere kanten van je geloof. Er zijn andere kerken en geloofsgemeenschappen waar je je misschien beter in voelt en je jezelf kunt zijn. Dat ben je nu ten slotte niet. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk echt dat je voor jezelf moet opkomen.

Wat je vriend betreft, ik zou dit echt eerlijk me hem delen. Ten slotte zal God het ook niet leuk vinden dat je liegt tegen je vriend. En hij verdient jouw hele verhaal, je vriend dan.

Verder, wat de kinderen betreft, in principe is het de bedoeling van God dat je je voortplant. Je kiest er bewist voor om dat niet te doen. Waarom kan je dan niet voor andere dingen waar je achter staat kiezen?

Heel veel succes, ik kan me voorstellen dat je in een moeilijke situatie zit.
Spoilers!
pi_53524814
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:47 schreef Floripas het volgende:
Nouja, TS geeft wel een goede voorzet door óf met een vrij onbekend geloof te komen, of het geloof verkeerd voor te stellen. Dat homoseksualiteit vaak wordt afgekeurd is een gegeven, maar jezelf verloochenen heb ik nog nooit bij een geloof gezien als richtlijn. (Dat mensen het doen is weer iets anders.)

Daarbij weet TS ook héél goed dat dingen die ze hier aangeeft als "natuurlijk" helemaal niet zo natuurlijk zijn voor het merendeel van de Nederlanders, zeker hier op fok. Dus enigszins stemming makend is het wel.
[KNE]-Mod
  donderdag 27 september 2007 @ 19:49:46 #14
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_53524834
je bent bi, dus hou het op vriendschap met die gozer en niet meer dan dat..
  donderdag 27 september 2007 @ 19:50:52 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53524869
quote:
Bashen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_53524932
Ik denk dat je jezelf heel ongelukkig maakt door niet je hart te volgen.

Veel sterkte met je beslissing.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_53525066
Ik snap trouwens nooit dat "gelovigen" soms het de ene "zonde" afdekken met de andere. Zo lijkt me met een leugen in het huwelijk stappen met je vriend ook niet iets dat de goedkeuring van een God kan krijgen. De oplossing is misschien pijnlijk, maar toch vrij simpel; als je zo ongezellig bent waarom blijf je dan niet single als je niet wilt kiezen voor een homoseksuele relatie? Volgens mij ga je jezelf en je vriend alleen maar pijn doen als je deze relatie voortzet, en dat is volgens mij in geen enkel geloof een goed iets.
[KNE]-Mod
pi_53525166
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:14 schreef boekenworm het volgende:

Een ander heikel punt is dat we tot het huwelijk maagd willen blijven, en dat is maar goed ook, want seks met een man lijkt me echt afschuwelijk (jarenlang misbruikt als kind). Ik wil ook geen kinderen en samenwonen met mij zal ook niet geweldig zijn. Want ik ben iemand die veel privacy nodig heeft. Ik heb een eigen ruimte nodig, wil veel alleen zijn. Niet echt gezellig dus.
Dus als ik het goed begrijp wil je een relatie met een man omdat je geloof dat voorschrijft? Maar vervolgens maak je al ERG duidelijk dat een fatsoenlijke toekomst er niet inzit.
Maak niet niet moeilijker voor hem maar ook niet voor jezelf, en kap ermee. Daarmee bespaar je een hoop moeite en leed.
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_53525212
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bashen?
B.A.S.H.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_53525306
Je moet 'ns bij jezelf te rade gaan;
Je denkt dat god almachtig is, terwijl je kennelijk 'm niet in staat acht jou deze 'zonde' te vergeven?
alias Capriccio Dieu Donné
  donderdag 27 september 2007 @ 20:05:58 #21
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53525314
Ga eens praten met een liberalere voorganger in jouw geloof. (Er even van uit gaand dat jij geen Jehova getuige bent, daar ligt het iets anders dan bij de andere geloofsrichtingen). Voorgangers zijn er doorgaans voor om deze morele kwesties te helpen oplossen.
Volgens mij leef je niet een leugen, maar probeer jij gevoel, verstand en verwachtingen van derden met elkaar in evenwicht te houden. Als die drie op gespannen voet met elkaar staan, dan moert er iets wijken, of er gaat iets breken.

Omwille van jouw geloofsgenoten een relatie met een vriend te beginnen is niet eerlijk tegenover de vriend, zelfs niet als hij een geloofsgenoot is. Het is zeker niet eerlijk tegenover jouzelf, maar jij hebt de keuze daarin zelf. Ik zou het in jouw geval uitmaken.

Jij bent niet katholiek, want zelfverloochenig, maar er is een goede reden dat mensen het celibaat kiezen; de schjinbaar onmogelijke keuze waar jij voor staat, wordt zo opgelost.

Met het niet geringe risico jouw situatie nog ingewikkelder te maken, maar als jij in jouw jeugd sexueel misbruikt bent, hoe vertaal jij dat in jouw geloof? (En nee het is geen religieuze vraag, maar een psychologische.)
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  donderdag 27 september 2007 @ 20:07:25 #22
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53525366
quote:
Net zo min als de religiositeit van boekenworm te bashen of in twijfel te trekken.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_53525480
Ik zou helemaal over de rooie gaan als mijn vriend niet 'verliefd' op me zou zijn (nooit geweest+nooit zal worden) maar wel beweerd van me te houden! Alleen daarom zou ik je het advies geven heel goed na te denken over trouwen met je vriend. Het huwelijk is toch een eenheid tussen twee mensen. Door hun liefde. En die liefde en eenheid 'vier' je dan, uiteindelijk in de huwelijksnacht. Maar zoals je het nu verteld zijn jullie geen eenheid. Jullie zijn beste vrienden, of broer en zus.

Wat me ook niet helemaal eerlijk lijkt, is nu aangeven dat je wilt wachten met seks tot het huwelijk, maar ondertussen wil je gewoon helemaal geen seks met hem, of uberhaupt een man. Weet hij dat? Dat hij zich nu eigenlijk aan het verheugen is op wat gaat komen. (Toch een belangrijk moment voor een koppel dat er op wacht). Lijkt me verschrikkelijk (voor je) dat je je groot probeert te houden, maar het nog meer tegen je zin gaat doen op die manier...
Everything you can imagine is real - Pablo Picasso
pi_53525482
Ik zou zeggen: begin eens met het afzweren van je "geloof"!
Wellicht is het een verademing om bij de vrije mensen te horen.
censuur :O
pi_53525517
Accepteer gewoon je geaardheid of ga het klooster in, maar leef niet met een leugen.
pi_53525580
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:07 schreef Inekris het volgende:

[..]

Net zo min als de religiositeit van boekenworm te bashen of in twijfel te trekken.
Waar gebeurd dat dan?
Of zit iemand telkens posts te deleten?
[KNE]-Mod
pi_53525593
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:45 schreef Floripas het volgende:
Mijn advies: ga eens praten met een pastor/imam/dominee/rabbi/whatever waarvan je weet dat die er wel positief tegenover staat.
Wees alsjeblieft wel voorzichtig met je keuze van dominee. Je zou niet de eerste zijn die ineens tijdens de kerkdienst vanaf de kansel zijn verhaal vertelt hoort worden als voorbeeld van zonde en vervolgens de hele kerkgemeenschap op zijn dak krijgt.

Je aanraden om je geloof te laten varen zal niet veel uithalen vermoed ik maar je zou, zoals Floripas al voorstelt, inderdaad eens rond kunnen kijken of er een stroming is waar je meer op je gemak bent en die je wel accepteert zoals je bent.

Homoseksualiteit is geen zonde, zo wordt je geboren en zo heeft jouw God je gemaakt. Van jouw verwachten dat je hier niets mee doet is alsof je van iemand vraagt om te stoppen met ademen. Dom, gemeen, onmogelijk en verachtelijk. Een liefdevolle God zou dit ook nooit van je vragen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53525903
quote:
Inmiddels zijn de tijden veranderd en ik denk ook dat God met zijn tijd meegaat.
Een God die nooit veranderd
quote:
Een ander heikel punt is dat we tot het huwelijk maagd willen blijven, en dat is maar goed ook, want seks met een man lijkt me echt afschuwelijk (jarenlang misbruikt als kind).
Dit lijkt me iets dat je moet verwerken voordat je een vaste relatie moet beginnen (man of vrouw).
Zo vaak is dit een punt waarop mensen in de problemen raken.
Wie weet zijn die redenen om alleen te blijven wel deels hierdoor afkomstig.
Ik heb vaak gehoord dat bij de mensen die het écht verwerken (en niet 'er mee kunnen leven') vaak veranderen van gedrag en denken.
In dit geval zou ik daar met iemand over praten.
pi_53525911
Welke zonde weeg zwaarder homoseksualiteit of liegen? Ik ben bang dat ik het antwoord al weet....

Kan alleen maar zeggen verloochen je gevoelens niet en kom er voor uit! Het heeft toch geen zin om je hele leven te ' liegen" ?
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  donderdag 27 september 2007 @ 20:25:24 #30
81237 releaze
best of both worlds
pi_53525969
over dit soort dingen moet je echt praten met een vertegenwoordiger van jouw geloof. deze mensen zijn hiervoor opgeleid (er van uit gaand dat ze allemaal theologie hebben gestudeerd) en kunnen jou juist in dit soort geloofskwesties helpen. er wordt hier gewaarschuwd voor bepaalde type mensen en dat je naar een liberale dominee of priester moet gaan, hoezeer ik daar ook een voorstander van ben denk ik dat je naar iemand toe moet die je boven alles vertrouwd. ik weet ook niet precies hoe oud je bent, maar ik weet dat ze op menig school, hbo en universiteit ook een schoolpastor hebben.
pi_53526107
Overigens schijn je het niet te mogen zeggen tegenwoordig omdat je zogenaamd mensen "in hun waarde moet laten" maar eigenlijk vind ik "natuurlijk" serieus dat je minstens voor jezelf moet overwegen of het geloof niet wat anders in elkaar zit dan jij nu misschien denkt. Van mij hoef je niet van je geloof te vallen, maar geloof je werkelijkheid dat jezelf verloochenen echt een waarde is in het geloof als je daarmee een zonde voorkomt?
[KNE]-Mod
  donderdag 27 september 2007 @ 20:30:44 #32
81237 releaze
best of both worlds
pi_53526128
en je zegt dat je seksueel misbruikt bent als kind,
dat is natuurlijk erg naar, maar misschien helpt het je te bedenken dat het in die speciale gevallen niet perse hoeft te betekenen dat je als homoseksueel geboren bent maar dat je gewoon op diep psychologisch niveau een intense afkeer hebt voor mannen en misschien dat daar wel wat aan te doen valt, al is het maar jarenlange therapie. En misschien heeft het je hersens en denkstructuren ook wel dusdanig beschadigd dat het qua geaardheid niet meer goedkomt (zoals bij veel pedofielen ook het geval is, die zijn ook jarenlang misbruikt en hebben daar enorme psychologische/neurologische schade aan ondervonden). ik vind het niet zo tof om dit soort dingen zo te zeggen, krijg er zelf veel dubbele gevoelens bij, maar misschien dat het iets voor jou kan betekenen.
  donderdag 27 september 2007 @ 20:34:55 #33
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53526327
Je moet er niet vanuit gaan dat de dingen die je verzwijgt niet op een andere manier uit zullen komen. En bedenk je dan eens wat voor schade het aan kan richten als het op een later moment uitkomt.

Verder even over je geloof. Je gelooft in een god neem ik aan? Bedenk je eens even wat hij van een liefdeloos huwelijk zou vinden? En verder is toch ook niet alleen de homoseksuele dáád zondig, maar toch ook de gedachten? Denk je niet dat je jezelf aan het verloochenen bent hier? Wees toch jezelf! Probeer niet iemand te zijn die je toch nooit zult worden! Volg je hart en volg het pad waar jij gelukkig van wordt in plaats van het pad waarvan iedereen zegt dat dat het 'juiste' is, ondanks dat het tegen je gevoel ingaat! Zie je dan niet dat als je dit doorzet je voor anderen leeft en nooit zelf gelukkig kunt worden?
Assumption is the mother of all fuckups.
  donderdag 27 september 2007 @ 20:45:54 #35
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53526641
(even geduld, reageer zo, bedankt)!
pi_53526873
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:30 schreef releaze het volgende:
en je zegt dat je seksueel misbruikt bent als kind,
dat is natuurlijk erg naar, maar misschien helpt het je te bedenken dat het in die speciale gevallen niet perse hoeft te betekenen dat je als homoseksueel geboren bent maar dat je gewoon op diep psychologisch niveau een intense afkeer hebt voor mannen en misschien dat daar wel wat aan te doen valt, al is het maar jarenlange therapie. En misschien heeft het je hersens en denkstructuren ook wel dusdanig beschadigd dat het qua geaardheid niet meer goedkomt (zoals bij veel pedofielen ook het geval is, die zijn ook jarenlang misbruikt en hebben daar enorme psychologische/neurologische schade aan ondervonden). ik vind het niet zo tof om dit soort dingen zo te zeggen, krijg er zelf veel dubbele gevoelens bij, maar misschien dat het iets voor jou kan betekenen.
Wat een gelul, met je sexuele voorkeur wordt je geboren, hetro, homo of pedo. Net zo goed als je er niet van kan genezen kan je het ook niet worden.
Als de TS een afkeur heeft van mannen dan heeft ze dat, maar valt ze niet ineens op vrouwen.
pi_53526916
Bi kan ook nog...
pi_53526940
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:53 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Wat een gelul, met je sexuele voorkeur wordt je geboren, hetro, homo of pedo.
Dat het aangeboren kan zijn wil niet zeggend dat het in voorkomende gevallen niet ook ontwikkeld kan zijn. Alsof 1 "symptoom" altijd maar door 1 soort oorzaak kan voorkomen.
[KNE]-Mod
pi_53526982
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat het aangeboren kan zijn wil niet zeggend dat het in voorkomende gevallen niet ook ontwikkeld kan zijn. Alsof 1 "symptoom" altijd maar door 1 soort oorzaak kan voorkomen.
Dus je wil zeggen dat je homo sexualiteit kan aanleren?
pi_53527027
Bewijs maar eens dat het niet kan...
  donderdag 27 september 2007 @ 20:59:14 #41
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53527044
Het geloof verliezen is inderdaad geen optie. Dit is een punt waar ik me momenteel nog niet in kan plaatsen, maar het geloof brengt me ook veel geluk en rust. Ik voel me veel beter sinds ik God heb gevonden.
Een andere kerk zit er denk ik ook niet in, want ik de leer wel aanhang en als juist beschouw. Ik ben iemand die van de orthodoxe kerk houd, het past bij mij en mijn belevingswereld. Ik heb er wel met de dominee over gehad, maar hij vindt dat ik het goed aanpak heb gekozen.

Het stukje eerlijkheid, mijn vriend kent mijn achtergrond voor een groot gedeelte. Hij weet dat ik angstig ben voor aanrakingen, maar dat kan minder worden. En zoals Releaze zei, ik weet niet of ik een geboren homofiel ben of dat ik gewoon een intense afkeer voor mannen heb. Verder weet hij hoe ik over het krijgen van kinderen denk, waarom ik geen kinderen wil heeft ook zijn diepgaandere redenen (erfelijke ziektes, grote kans op onvruchtbaarheid en ik wil niet die pijn van mislukking ondergan). Dus dat soort dingen weet hij allemaal wel, alleen hij kent niet mijn angst voor de mislukking. En in principe is houden van en dol zijn op elkaar genoeg voor een relatie. Verliefdheid duurt nooit eeuwig, en toch kunnen mensen heel lang samen zijn.

Het is inderdaad hard dat God me heeft gemaakt zoals ik ben, in mijn leven heb ik veel verdriet gekent, maar daar ben ik ook dankbaar voor, want zo ben ik ook een sterker mens geworden. De verleiding van homoseksualiteit is erg groot, maar ieder mens krijgt zo zijn verleidingen mee. Daarom wil ik me er ook tegen verzetten, ik ben een kind van God, daarom verzet ik me.
pi_53527062
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:58 schreef LadyXochi het volgende:
Bewijs maar eens dat het niet kan...
Okay, maar alleen als jij bewijst dat god bestaat
pi_53527116
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:57 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Dus je wil zeggen dat je homo sexualiteit kan aanleren?
"Aanleren" is iets anders vind ik.
Maar ik acht het niet onwaarschijnlijk dat homoseksualiteit naast aangeboren ook een later onstane "afwijking" kan zijn in sommige gevallen, zeker als iemand bijvoorbeeld "bi" is en dan op een of andere manier een afkeer krijgt van het andere geslacht.
[KNE]-Mod
pi_53527143
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:59 schreef boekenworm het volgende:

[....]
Gelovigen

Was ik er maar ook 1, de wereld moet toch zoveel makkelijker zijn als je zelf geen beslissingen hoeft te nemen, maar je achter een hogere macht kan verschuilen.
pi_53527175
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

"Aanleren" is iets anders vind ik.
Maar ik acht het niet onwaarschijnlijk dat homoseksualiteit naast aangeboren ook een later onstane "afwijking" kan zijn in sommige gevallen, zeker als iemand bijvoorbeeld "bi" is en dan op een of andere manier een afkeer krijgt van het andere geslacht.
Dus je geloofd wel in die amerikaanse kampen waar ze homosexualiteit genezen?
  donderdag 27 september 2007 @ 21:03:46 #46
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53527190
Het is inderdaad moeilijk te zeggen wat erger is, homoseksuelaitet of liegen. Wel weet ik dat God vergeeft als je, je best doet om goed te leven. Waarneer ik een relatie met een meisje heb, die ik niet mijn best maar kies ik de makkelijkste weg. En ik denk dat, dat fout is.

Het puntje zelfverloochenen komt vaak voor in de Bijbel, en wordt geprezen. Ik zal zo even gaan zoeken. Natuurlijk moet je jezelf en anderen in hun waarden houden. Alleen is het Woord van God belangrijker.
pi_53527208
quote:

Het is inderdaad hard dat God me heeft gemaakt zoals ik ben, in mijn leven heb ik veel verdriet gekent, maar daar ben ik ook dankbaar voor, want zo ben ik ook een sterker mens geworden. De verleiding van homoseksualiteit is erg groot, maar ieder mens krijgt zo zijn verleidingen mee. Daarom wil ik me er ook tegen verzetten, ik ben een kind van God, daarom verzet ik me.
Maar zoals je zelf al een beetje aangeeft is de vraag of jezelf verloochenen en liegen tegen je vriend niet (ook) een zonde is.
[KNE]-Mod
pi_53527290
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:03 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Dus je geloofd wel in die amerikaanse kampen waar ze homosexualiteit genezen?
Nee, ten eerste geef ik al aan dat het aangeboren kan zijn. Daarnaast denk ik niet dat je zoiets iemand kunt leren, maar het zou wel kunnen dat je door een traumatische gebeurtenis een bepaalde richting op gaat.

Als je het zo bekijkt zou je door "toedienen" van het juiste trauma iemand misschien kunnen veranderen, maar ik geloof niet echt dat dat goed te doen is. (Buiten het feit dat je zo iemand misschien wel enorm beschadigd door dat trauma.)

Sowieso zie ik zelf homoseksualiteit niet als ergs, en wat mij betreft is er ook niet iets dat "genezen" hoeft te worden.
[KNE]-Mod
  donderdag 27 september 2007 @ 21:08:10 #49
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53527330
Zelfverloochenen hoort bij het geloof vanwegen de volgende verzen:

Mat 16:24
Toen zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en mij volgen.

Een vergelijkbare vers staat ook in Lucas 9:23
  donderdag 27 september 2007 @ 21:10:11 #50
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53527423
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:04 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar zoals je zelf al een beetje aangeeft is de vraag of jezelf verloochenen en liegen tegen je vriend niet (ook) een zonde is.
Het eerste niet. Voor het geloof moet je veel opgeven. Het is eenmaal zo. Het liegen tegen mijn vriend vind ik heel erg. Of liegen, verzwijgen eerder. Maar ik wil hem niet kwetsen of kwijt raken... en ja, ik weet het eigenlijk niet meer
pi_53527465
quote:
En in principe is houden van en dol zijn op elkaar genoeg voor een relatie.
Nee.
pi_53527608
Tsja, voor je vriend kun je iets verzwijgen, maar voor God niet, denk ik dan. Ik denk dat je er dus voor jezelf achter moet komen of de relatie met je vriend iets is dat God zou goedkeuren ondanks de scheve situatie waarin je je begeeft.
[KNE]-Mod
pi_53527680
Waarom zou je volgens god, de bijbel of de kerk trouwens iet als homo mogen leven?
pi_53527769
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:08 schreef boekenworm het volgende:

Toen zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en mij volgen.

Je moet niet losse regels uit hun verband rukken en apart gaan interpreteren. Die eerste zin wordt gevolgd door:
quote:
Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden.
26 Wat heeft een mens eraan de hele wereld te winnen als hij er het leven bij inschiet? Wat zou een mens niet overhebben voor zijn leven?
27 Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen.
28 Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.’
Dit gaat over het leven geven. Jezelf LETTERLIJK opofferen door te sterven. Je moet deze tekst niet aangrijpen om te vluchten voor je eigen behoeftes en verlangens!

Lucas 9:25 zegt:
quote:
Wat heeft een mens eraan als hij de hele wereld wint, maar zichzelf verliest of schade toebrengt?
Oftewel: je moet jezelf niet verliezen!!!!!
pi_53527788
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:16 schreef michiel5 het volgende:
Waarom zou je volgens god, de bijbel of de kerk trouwens iet als homo mogen leven?
Volgens mij mag dat wel, maar de bijbel de bijbel is toch expliciet tegen de het bedrijven van herenliefde, dus praktiseren mag weer niet. (Zover ik de meeste stromingen ken.)
[KNE]-Mod
  donderdag 27 september 2007 @ 21:23:20 #56
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53527920
Tja... wat God vindt kunnen wij niet weten. Ik hoop alleen dat dit beter is dan homoseksualiteit. Het is een scheve situatie, maar ik denk niet dat het slecht is. Het is niet dat ik niet om hem geef, dus een compleet neppe situatie is het gewoon niet. Eigenlijk is het haast niet te verwoorden, daarom is het ook zo ingewikkeld. Maar ik ben er zeker van dat we er wel op een bevredigende manier uit kunnen komen.
pi_53527928
Als je gelovig bent, weet je ook dat je niet als homofiel geboren wordt
pi_53527930
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:03 schreef boekenworm het volgende:
Het is inderdaad moeilijk te zeggen wat erger is, homoseksuelaitet of liegen. Wel weet ik dat God vergeeft als je, je best doet om goed te leven. Waarneer ik een relatie met een meisje heb, die ik niet mijn best maar kies ik de makkelijkste weg. En ik denk dat, dat fout is.
Oh, en als een hetero de makkelijkste weg kiest, namelijk een relatie aangaan met het ander geslacht, is dat dan ook fout? Het is immers de makkelijkste weg...
pi_53527970
Zo kan ik trouwens ook losse regels uit de bijbel halen:

Psalmen 43:1
quote:
Bescherm mij tegen een liefdeloos volk, vol list en bedrog.
2 Timotëus 2:11
quote:
Deze boodschap is betrouwbaar:
Als wij met hem gestorven zijn,
zullen we ook met hem leven;
12 als wij volharden,
zullen we ook met hem heersen;
als wij hem verloochenen,
zal hij ons ook verloochenen;
13 als wij hem ontrouw zijn,
blijft hij ons trouw,
want zichzelf verloochenen kan hij niet.
Dus zelfs Jezus veloochende zichzelf niet!
pi_53528017
Verder kan ik in de hele bijbel niets vinden over jezelf verloochenen, dus wie je dat heeft wijsgemaakt...
pi_53528025
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:19 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Volgens mij mag dat wel, maar de bijbel de bijbel is toch expliciet tegen de het bedrijven van herenliefde, dus praktiseren mag weer niet. (Zover ik de meeste stromingen ken.)
Ja, in een zeer twijfelachtig stuk uit de bijbel wordt zulks verteld, ja.
Maar ik neem aan dat mevrouw ook geen heidenen verbrand, wat ook een verplichting is ten opzichte van god volgens die stukken.
pi_53528101
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:23 schreef boekenworm het volgende:
Tja... wat God vindt kunnen wij niet weten.
Nou daarnet gaf je anders vrij duidelijk aan dat een homoseksuele relatie niet mocht.
quote:
Ik hoop alleen dat dit beter is dan homoseksualiteit. Het is een scheve situatie, maar ik denk niet dat het slecht is. Het is niet dat ik niet om hem geef, dus een compleet neppe situatie is het gewoon niet. Eigenlijk is het haast niet te verwoorden, daarom is het ook zo ingewikkeld. Maar ik ben er zeker van dat we er wel op een bevredigende manier uit kunnen komen.
Volgens mij doe je nu hetzelfde als Petrus even voor het door jou aangehaalde resultaat; je eigen menselijke vermoedens projecteren op God in zekere zin. Maar ik geef toe dat het een moeilijke situatie is als je er op jouw manier tegenaan kijkt.
[KNE]-Mod
  donderdag 27 september 2007 @ 21:28:38 #63
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53528120
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:18 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

Je moet niet losse regels uit hun verband rukken en apart gaan interpreteren. Die eerste zin wordt gevolgd door:
[..]

Dit gaat over het leven geven. Jezelf LETTERLIJK opofferen door te sterven. Je moet deze tekst niet aangrijpen om te vluchten voor je eigen behoeftes en verlangens!

Lucas 9:25 zegt:
[..]

Oftewel: je moet jezelf niet verliezen!!!!!
Wat is vluchten? Door voor homoseksualiteit te kiezen vlucht ik voor de moeilijke weg die het geloof kan bieden. Maar is elke behoefte en verlangen juist? Is homoseksualiteit juist? Door het geloof vlucht ik soms inderdaad voor mijn behoeftes, maar kun je het vluchten noemen? En is vluchten fout?
  donderdag 27 september 2007 @ 21:30:23 #64
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53528171
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:25 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Ja, in een zeer twijfelachtig stuk uit de bijbel wordt zulks verteld, ja.
Maar ik neem aan dat mevrouw ook geen heidenen verbrand, wat ook een verplichting is ten opzichte van god volgens die stukken.
Wie zonder zonden leeft werpt de eerste steen
pi_53528205
Het moeilijke is natuurlijk dat door het geloof te volgen de door het geloof gepropageerde moeilijke weg soms makkelijker wordt, ja. (Ik hoop dat ik mezelf nog snap.)
[KNE]-Mod
pi_53528245
Snap nog steeds niet waarom de TS niet gelovig kan zijn en een homosexuele relaie tegelijk hebben?
  donderdag 27 september 2007 @ 21:32:16 #67
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53528252
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:24 schreef LadyXochi het volgende:
Zo kan ik trouwens ook losse regels uit de bijbel halen:

Psalmen 43:1
[..]

2 Timotëus 2:11
[..]

Dus zelfs Jezus veloochende zichzelf niet!
Jezus is de Zoon van God, wij zijn maar mensen. Dat is compleet wat anders...

Deze kijk op zelfverloochening heb ik trouwens gewoon op catechesatie geleerd
  donderdag 27 september 2007 @ 21:32:54 #68
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_53528267
Wat legt de mensheid zich toch beperkingen op door het geloof.

Triest.
Horrible Cunt!
  donderdag 27 september 2007 @ 21:34:11 #69
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53528305
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:32 schreef michiel5 het volgende:
Snap nog steeds niet waarom de TS niet gelovig kan zijn en een homosexuele relaie tegelijk hebben?
Want ik niet christelijk ben opgevoed
pi_53528314
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:32 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Ook die mensen die jou leren iets willen zijn maar mensen, je zult ook echt zelf aan de slag moeten met het geloof.
[KNE]-Mod
pi_53528329
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:34 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Want ik niet christelijk ben opgevoed
pi_53528331
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:30 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Wie zonder zonden leeft werpt de eerste steen
Inderdaad. Hou je bij de leringen van Christus. Niet van Leviticus of al die andere patriarchale agressievelingen.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:36:46 #73
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53528372
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:35 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Te snel gelezen, ik dacht dat je vroeg waarom ik dergelijke relaties ben aangegaan
De reden waarom het niet kan is dat mijn geloof de leer heeft dat het fout is om dergelijke relaties aan te gaan
pi_53528374
quote:

[..]

Hoezo? Leef zoals jezus heeft geleefd, is toch een kernpunt van het geloof?
pi_53528392
quote:

[..]

Dus dat is de waarheid? Ik zeg al: Er staat niets van in de bijbel dat je jezelf behoort te verloochenen. Maar goed, het katholieke geloof is toch gebaseerd op schuld en boetedoening...
  donderdag 27 september 2007 @ 21:37:41 #76
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53528404
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:34 schreef Floripas het volgende:
Waar blijft TS?

Van welke kerk ben je eigenlijk, TS?
Gelukkig is Floripas helemaal niet ongeduldig
pi_53528464
Klinkt meer als een verstandshuwelijk, de relatie met je vriend en daar wordt niemand de rest van zijn leven gelukkig van. Scheiden mag je vast ook niet zo maar van de Bijbel dus bezint eer Ge begint.
pi_53528465
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:37 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

Maar goed, het katholieke geloof is toch gebaseerd op schuld en boetedoening...
Alleen kom je dat in de praktijk in Nederland meer tegen bij Gereformeerden, of welke stroming dat dan ook precies moge zijn.
[KNE]-Mod
pi_53528482
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:36 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Te snel gelezen, ik dacht dat je vroeg waarom ik dergelijke relaties ben aangegaan
De reden waarom het niet kan is dat mijn geloof de leer heeft dat het fout is om dergelijke relaties aan te gaan
Waar haalt jouw gloof dat vandaan dan?
De bijbel? Er staan wel meer passages in die je geloof niet letterlijk nemt hoor, waarom deze wel?
pi_53528507
Ik ga er nog een schepje bovenop doen. Jij hebt er straks, als je met die vriend van je getrouwd bent, toch niets meer over te zeggen. Als hij seks wil, dan zal hij dat krijgen. Immers staat er in de bijbel het volgende:
quote:
22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer,
23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft.
24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen.
Efeziërs 5
pi_53528538
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:39 schreef Xennia het volgende:
Klinkt meer als een verstandshuwelijk, de relatie met je vriend en daar wordt niemand de rest van zijn leven gelukkig van. Scheiden mag je vast ook niet zo maar van de Bijbel dus bezint eer Ge begint.
AMEN!
pi_53528569
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:40 schreef LadyXochi het volgende:
Ik ga er nog een schepje bovenop doen. Jij hebt er straks, als je met die vriend van je getrouwd bent, toch niets meer over te zeggen. Als hij seks wil, dan zal hij dat krijgen. Immers staat er in de bijbel het volgende:
[..]

Efeziërs 5
LadyXochi is goed met de bijbel

Lastig toch hoor gelovig zijn..... Zeker als je alles letterlijk wil nemen. Je kan toch niet meer leven volgens een boek van 2000 jaar oud?
pi_53528716
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:42 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Lastig toch hoor gelovig zijn..... Zeker als je alles letterlijk wil nemen. Je kan toch niet meer leven volgens een boek van 2000 jaar oud?
Je kunt ook niet leven van een stel krantenknipsels.
Want de bijbel is van origine een stel krantenknipsels, maar dan van volksvertellingen en sagen.
Daarbij is het origineel verloren gegaan, en is het herschreven aan de hand van de geheugens van monniken.
pi_53528740
Dit is een betere basis voor een relatie. Lees onderstaande bijbelquote eens en zeg mij of dit is wat je voor hem voelt?
quote:
2 Laat hij mij kussen,
laat zijn mond mij kussen!
Jouw liefde is zoeter dan wijn,
3 zoet is de geur van je huid,
je naam is een kostbaar parfum.

[...]

3 Als een appelboom tussen de bomen van het bos,
zo is mijn lief tussen de jongens.
Ik verlang in zijn schaduw te zitten,
met mijn tong wil ik zijn zoete vruchten proeven.

[...]

5 Verkwik me met rozijnen,
verfris me met appels,
want ik ben ziek van liefde.

[...]

4 Mijn lief stak zijn hand naar binnen,
een siddering trok door mij heen – om hem!

[...]

6 Draag mij als een zegel op je hart,
als een zegel op je arm.
Sterk als de dood is de liefde,
beklemmend als het dodenrijk de hartstocht.
De liefde is een vlammend vuur,
een laaiende vlam.
pi_53528798
Totaal oftopic maar in relatie tot het geloof en Jezus in het bijzonder wel interessant:

http://www.zeitgeistmovie.com/ (alleen he eerste deel niet de 9/11 conspiracy crap)
pi_53528804
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:42 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Nah, not really. Vroeger wel bijbelles gehad op school, dus ik weet ongeveer wat waar staat en in ieder geval de grote lijnen van de verschillende boeken, maar googlen op "Bijbel online" doet wonderen, zeker als die sites nog een goede zoekfunctie hebben

Maar goed, als je een discussie aangaat, moet je natuurlijk wel goede, sterke argumenten hebben, en achtergrondkennis om andermans argumenten onderuit te halen. Je moet vuur met vuur bestrijden
  donderdag 27 september 2007 @ 21:53:26 #87
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53528881
De laatste Bijbeltekst is enkel op seksuele genoegens gebaseerd en niet op liefde, maar goed. En inderdaad, wanneer iemand seks wilt zou die het ook krijgen. Het feit is alleen dat ik er waarschijnlijk niet zo gelukkig van zal worden.

De Bijbel letterlijk nemen doe ik niet, ik probeer hem alleen juist te interperteren op mijn leven. Daar zit een enorm verschil in. Maar goed... ik denk dat ik morgen maar eens met mijn vriend ga praten en mijn leven verder verzieken...
pi_53528888
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:40 schreef LadyXochi het volgende:
[..]

Efeziërs 5
Halleluja

Aan het gezag van de man onderwerpen, ik vind het juist zo leuk het gezag te ondermijnen

Trouwens voorbehoedsmiddelen mogen ook niet. Ik ben wel benieuwd TS waarom je sommige regels wel letterlijk neemt en andere niet
pi_53528909
Goed, een laatste punt voor ik bij mijn mannetje in bed kruip en seks (13 dagen ) voor het huwelijk ga bedrijven (:')):

TS: Wat wil je nou eigenlijk? Je vraagt om advies. De meesten zeggen dat je er ongelukkig van gaat worden. En toch zet je door? Klinkt alsof je al een beslissing hebt gemaakt. Slotje misschien?
pi_53529004
quote:
Ik verlang in zijn schaduw te zitten,
met mijn tong wil ik zijn zoete vruchten proeven.
Dat is pure porno man! Het is trouwens een bittere vrucht, dus gelogen.
quote:
4 Mijn lief stak zijn hand naar binnen,
Au!
pi_53529113
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:53 schreef boekenworm het volgende:
De laatste Bijbeltekst is enkel op seksuele genoegens gebaseerd en niet op liefde, maar goed. En inderdaad, wanneer iemand seks wilt zou die het ook krijgen. Het feit is alleen dat ik er waarschijnlijk niet zo gelukkig van zal worden.
Nee van je huwelijk ook niet. En van je geloof ook niet, maar dat laatste zie jij vast anders.
pi_53529176
Sorry, een paar inkoppers en ik ben op dreef...
quote:
De laatste Bijbeltekst is enkel op seksuele genoegens gebaseerd en niet op liefde, maar goed.
Ja, maar het staat in de bijbel. Goh, zou dit dan betekenen dat seksuele genoegens óók bij een relatie horen? Jij vind misschien van niet, maar ik durf te wedden dat je vriend een relatie zonder seks niet lang volhoudt. En wat zou hij dan doen, denk je? Handjes vouwen en bidden tot god voor kracht? Ja, de eerste maand misschien, maar face it honey: Het is een man. En mannen hebben behoeften. Totaal natuurlijke behoeften. En als jij daar niet aan kan voldoen, dan drijf je hem tot een zonde: Overspel. En wie is er dan gelukkig?
quote:
En inderdaad, wanneer iemand seks wilt zou die het ook krijgen. Het feit is alleen dat ik er waarschijnlijk niet zo gelukkig van zal worden.
No shit, Sherlock. En denk je dat dat de bedoeling is van god?
quote:
Maar goed... ik denk dat ik morgen maar eens met mijn vriend ga praten en mijn leven verder verzieken...
Oja, ik zie dat ze dat deel van jezelf verloochenen er goed ingestampt hebben. Ik denk dat je beter morgen met je vriend kunt gaan praten en kunt gaan kijken hoe jullie beiden jullie leven zo kunnen keren dat jullie EN kunnen blijven geloven, maar toch gelukkig kunnen zijn. En een relatie of huwelijk zonder man-vrouw liefde (en nee, die is niet hetzelfde als heel goede vrienden zijn) zal niet leiden tot langdurig geluk. Noch voor jou, noch voor hem.

Zo, nu is het echt tijd voor mij om te gaan, anders is ie dalijk al in slaap gevallen en dan komt er nog niets van seks
pi_53529273
quote:
Op donderdag 27 september 2007 22:00 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee van je huwelijk ook niet. En van je geloof ook niet, maar dat laatste zie jij vast anders.
Daarom hebben ze de hemel bedacht. Heb je tenminste nog iets om naar uit te kijken.
pi_53529284
quote:
Op het moment zit ik met een redelijk vaag probleem. Ik hoop toch min of meer serieuze reacties te krijgen.

Momenteel heb ik een vriend en we hebben een echt goede relatie. We houden echt van elkaar, we bouwen op elkaar. Ook delen we hetzelfde geloof en willen we allebei naar deze principes leven. Dus zit dit allemaal goed, desondanks heb ik er toch wat problemen mee.

Voor deze relatie heb ik alleen maar vriendinnen gehad. Met mijn laatste vriendin was de relatie heel goed en we zijn nog steeds bevriend. Ondanks dat we verliefd waren en zielsveel van elkaar hielden, heb ik het uitgemaakt. Dit deed ik omwillen van mijn geloof. Enige tijd later heb ik relatie gekregen met mijn vriend, maar echt verliefd op hem ben ik nog nooit geweest. Hij is gewoon mijn beste vriend, een kameraad, een soort broer. Ik ben dol op hem en wil hem niet kwijt, maar verliefd ben ik niet en zal ik ook nooit worden.

Het probleem is nu dat ik me er heel rot onder voel. Ik het idee niet eerlijk te zijn, alleen het kinderpunt is bij hem bekend. Natuurlijk, homoseksualiteit is zondig, het is een verboden vrucht, die we moeten weerstaan. En dat is moeilijk, het doet pijn. Zelfverloochening hoort bij het geloof. Maar ik heb het gevoel ook mijn vriend en ex te verloochenen. Op het moment weet ik gewoon niet wat ik moet doen. Hem kwijtraken is het laatste wat ik wil, maar dit is gewoon niet goed…

En tja… wat zouden jullie doen als je in een dergelijk situatie zou zitten? Ik weet het niet meer.
Je liegt tegen jezelf en tegen hem, hoe wil je zo oud worden met elkaar?

Gun je het hem om oud te worden met iemand die niet echt van hem houdt, niet op de manier zoals partners van elkaar moeten houden?

Kent hij jouw verleden en jouw angst voor de daad, zo nee, hoog tijd om het te uiten, om te uiten hoe je je voelt, wie je echt bent, want kent hij jou anders echt, is zijn keuze voor jou gestoelt op wie jij echt bent, in zijn totaal?

Vertel het hele verhaal, misschien willen jullie het dan alsnog samen proberen, misschien gaa hij liever voor een ander, maar het wordt geen leven vol met leugens waarin je altijd een ander dan je bent zal moeten spelen.

Ik zal niets zeggen over je geloofsidee hierbij, dat is jouw keuze, jouw offer, maar wees eerlijk zodat hij weet waar hij aan begint en niet denkt een ander te trouwen dan je werkelijk bent.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 september 2007 @ 22:06:23 #95
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53529306
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:36 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Lieve boekenworm,
Geloof is 'slechts' de interpretatie van de feilbare mens wat de wil van God zou zijn. Zelfs in de Orthodoxie gelooft men in het feilbare van de mens, en het onfeilbare van God. De geloofsleer die homosexualiteit afwijst, is grotendeels gestoeld op twee interpretaties van delen van het Oude Testament. (Ik ben niet sterk in de precieze plaats van passages, vergeef mij daarvoor).
Het eerste betreft de interpretatie van Gods Toorn over Sodom en Gommorha. De Toorn betreft in ieder geval de vleselijke daad tussen mannen, daarom ook wel sodomie genoemd.
De tweede betreft de interpretatie over de heiligheid van het zaad. Hier komen de meeste theologen overigens in een groot probleem. Het zaad is heilig, ,want iedere jongen die geboren is, kan de wederkomst van de Messias zijn. Raar, want de Messias is de zoon van God, dus menselijk zaad komt er niet aan te pas.

Nergens wordt homosexualiteit expliciet als zonde aangemerkt en voor zover er uit de bijbel al zoiets blijkt, gaat het om herenliefde. Lesbianisme is, vanuit de bijbelteksten niet veroordeelbaar.

Zeker als jij later in jouw leven het geloof bent aan gaan hangen, mag jij wel kritisch zijn op de leer. Het is immers dezelfde leer die jou zegt dat jouw homosexualiteit een Godsgegeven is, en die mogelijk zelfs jouw mishandelings verleden in een religieuze context plaatst. Het is niet aan mij, zeker niet als agnosticus, om de wil van God te betwijfelen, of een gelovige te vertellen hoe zij haar geloof moet belijden. Het is wel aan mij om jou te wijzen dat jij erg aan het lijden hangt en dat jij het daarmee jouzelf moeilijk maakt. Jij zegt het niet, maar ik heb het gevoel dat jij een van de Protestantse stromingen aanhangt. Jouw interpretatie van God gaat voorbij aan de barhartigheid van God. (En God moet wel barmhartig zijn, hoe kan hij anders eisen dat de mens barmhartig is? De parabel van de Barmhartige Samiritaan slaat dan als iets op iets, nergens op eigenlijk). Ik zou het geen vluchten noemen, maar jij hanteert jouw geloof wel als een reden om niet zelf te hoeven beslissen. De hele punt van vrije wil is nu juist dat jij wel zelf beslist. [OffTopic]Een pater op mijn middelbare school, niet katholiek wel bij de Jezuieten op school geweest, meende dat het juist Gods wil is dat men de vrije wil gebruikt om inderdaad zelf beslissingen, en daarmee verantwoordelijkheid, te nemen. De inhoud van de beslissing is dan ondergeschikt, het zelfstandig -dus zonder inmenging van buiten- beslissen is dan Gods wil.[/OffTopic]

Dit maakt dat dit topic voor jou slecht in een oplossing kan voorzien. Enerzijds voel jij jou geroepen om jouw religieusiteit te verdedigen -dat hoeft m.i. niet- anderzijds wijs jij oplossingen af omdat deze in strijd zouden zijn met Gods wil. Het wordt half psychologie, half theologie en half religie (ja dat maakt anderhalf, complex is het namelijk zeker).

Het komt wellicht sarcastisch over, maar het is oprecht gemeend. Kan jij niet bidden voor wijsheid in deze? Het komt mij voor dat dat jou meer houvast geeft, dan de reacties van ons.
pi_53529391
Als je gelovig bent, en denkt dat homosexualiteit niet mag van je geloof, heb je echt heel erg weinig van de bijbel begrepen, en deze echt nog nooit GOED gelezen.

De bijbel is namelijk niet tegen homosexualiteit, dat is wat de kerkvorsten ervan gemaakt hebben om het gepeupel onder de duim te houden, en dat lukt tot op de dag van vandaag helaas nog erg vaak.

Als je de bijbel echt goed leest, en je eens goed verdiept in niet alleen wat er staat, maar vooral wat er bedoeld wordt, en in welke tijd dat geschreven is, zal je merken dat het echt totaal anders bedoeld werd.

En om je een fiks stuk speurwerk te besparen, zal ik je vast eea aangeven.

In de bijbelse tijd was slavernij heel gewoon, en ook het straffen van je slaven als ze wat uitgevreten hadden.
Echter, slaven werden in die tijd veelal gestraft met homosexueele handelingen (ze werden dus simpelweg miisbruikt, verkracht door hun 'eigenaren'

En daar gaat dus heel die bijbeltekst over, over het straffen en vernederen van je slaven door ze te verkrachten, en dat was dus 'een gruwel in gods ogen'

En even los daarvan, lees eens een stukje verder dan die tekst over homofilie, dan kom je al snel een tekst tegen dat je je kinderen moet stenigen op het moment dat ze niet naar hun ouders luisteren.
Maar dat is weer typisch het leugenachtige van vele kerken, wel de ene tekst verkondigen en aanhouden, maar een tekst een klein stukje verderop die hen niet zo goed uitkomen, die zwijgen ze dood.

Kortom, homofilie is absoluut niet tegen het geloof, verkrachting wel. En dus tenzij jij je virendn wil verkrachten, mag je rustig bij haar blijven, en genieten van je liefde voor haar.
  donderdag 27 september 2007 @ 22:10:33 #97
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53529444
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:57 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat is pure porno man! Het is trouwens een bittere vrucht, dus gelogen.
Het Hooglied, mijn favoriete bijbelboek, staat vol met porno. Wat dat aangaat kan men best de bijbel wel eens letterlijk nemen
pi_53529924
Ik wordt altijd heel triest van dit soort verhalen.
Het moet verschrikkelijk zijn om je afgewezen te voelen door degene die de belangrijkste figuur in je leven is, zelfs nog belangrijker dan je geliefden. Ik snap ook niet waarom je daar genoegen mee zou nemen.
God wordt vaak vergeleken met een vader. Als een vader zijn kind zou afwijzen omdat wie het is zou hij keihard veroordeeld worden. Waarom dan zoveel begrip voor een God die hetzelfde doet?
Dit is geen liefdevolle God en is het niet waard om jezelf zo ongelukkig te maken alleen maar om Hem te plezieren.
  donderdag 27 september 2007 @ 22:26:33 #99
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53529953
@TS
Meis, ik denk dat je jezelf echt dood- en doodongelukkig maakt als je hier mee doorgaat. Als je weet dat je op vrouwen valt, maar desondanks met mannen aantobt, en daar zo tegenop ziet als jij doet, dan ben je jezelf vreselijk pijn aan het doen.
Dat kan God's bedoeling echt niet zijn.

Dan kun je je nu wel door je kerk laten leiden, en vreselijk op je tanden bijten en doorzetten en je eigen gevoel aan de kant zetten of weet ik wat, maar dan ben je de komende 20 jaar ongelukkig en kies je dán (een rothuwelijk en een lel kinderen later) alsnóg voor jezelf. Wat dán gaat betekenen dat je waarschijnlijk heel je veilige omgeving moet gaan verlaten.

Kies voor jezelf.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_53530257
quote:
De laatste Bijbeltekst is enkel op seksuele genoegens gebaseerd en niet op liefde, maar goed.
Die bijbeltekst gaat wel degelijk over de liefde en wel in zijn puurste vorm. Dat bijbelboek staat er niet voor niets in hoor, liefde is iets moois. Niet iets wat verstopt moet worden of waar je je voor zou moeten schamen.

Hooglied kan je op verschillende manieren interpreteren. Je kunt het zien als een ode aan de liefde tussen twee mensen maar ook als een ode aan de liefde tussen God en zijn 'gemeente' of tussen God en jou als gelovige. Vooral binnen orthodoxe kringen wordt Hooglied zo opgevat, als een beschrijving van de liefde van God voor de mens en die van de mens voor god.
Lees Hooglied nog eens met dat in je achterhoofd, er zal een wereld voor je open gaan.
Het is een fantastisch voorbeeld van een liefdevolle relatie.
quote:
En inderdaad, wanneer iemand seks wilt zou die het ook krijgen. Het feit is alleen dat ik er waarschijnlijk niet zo gelukkig van zal worden.

De Bijbel letterlijk nemen doe ik niet, ik probeer hem alleen juist te interperteren op mijn leven. Daar zit een enorm verschil in. Maar goed... ik denk dat ik morgen maar eens met mijn vriend ga praten en mijn leven verder verzieken...
Volgens mij lees je de bijbel letterlijker dan je zelf denkt als ik op je mening over Hooglied af moet gaan.

Je zei dat je al eens een gesprek met de dominee had gehad.. wat zei hij hierover? Alleen maar dat je de juiste keuze hebt gemaakt?Begeleid hij je hierin nog verder, kan je bij hem terecht met vragen en met je problemen, leest hij met je uit de bijbel en helpt hij je met het interpreteren? Heb je al eens samen met je vriend een gesprek met de dominee gehad?
pi_53530630
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:40 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Waar haalt jouw gloof dat vandaan dan?
De bijbel? Er staan wel meer passages in die je geloof niet letterlijk nemt hoor, waarom deze wel?
Dat is overigens een goede vraag waar je ook eens goed over na moet denken.

Geen enkele christen zal tegenwoordig nog zijn dwarse puberzoon naar de ouderlingen brengen om deze buiten het dorp te laten stenigen. Toch staat in de bijbel dat dit moet. Waarom is het wel geoorloofd om dat gebod naast je neer te leggen maar niet het verbod op homoseksualiteit?

De bijbel wordt in de meeste gevallen gebruikt als rechtvaardiging voor eigen normen en waarden en niet als bron van normen en waarden. De vraag is of je daarmee je geloof, de bijbel en God wel recht doet. Hij heeft die leefregels niet voor niets gegeven, nergens staat dat je er maar uit moet pikken wat je aanstaat en de rest mag vergeten. Toch doet iedere gelovige dat.
Wat maakt het verbod op homoseksualiteit waardevoller dan al die andere geboden die erin staan? Waarom kies je juist deze om na te leven terwijl je er doodongelukkig van wordt?
  donderdag 27 september 2007 @ 22:54:44 #102
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53530857
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:13 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Waar gebeurd dat dan?
Of zit iemand telkens posts te deleten?
Voel jij jou aangetypt? Het was meer een voor zijn; ervaring leert immers dat er nogal wat TS bashing gebeurt. En ja inderdaad, ja alsof de duvel er mee speelt, prompt wordt zowel religie, als religieuziteit gebashed
pi_53531201
quote:
Op donderdag 27 september 2007 22:54 schreef Inekris het volgende:

[..]

Voel jij jou aangetypt? Het was meer een voor zijn; ervaring leert immers dat er nogal wat TS bashing gebeurt. En ja inderdaad, ja alsof de duvel er mee speelt, prompt wordt zowel religie, als religieuziteit gebashed
Dat heb ik eigenlijk nog niet echt gezien. Mensen geven blijk van hun onbegrip maar bashen? Nee, tot nu toe nog niet.
  donderdag 27 september 2007 @ 23:10:27 #104
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53531368
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:05 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat heb ik eigenlijk nog niet echt gezien. Mensen geven blijk van hun onbegrip maar bashen? Nee, tot nu toe nog niet.
Echt offtopic maar toch. Ook het benoemen van bashen is een interpretatie; wat ik bashen noem, hoef jij niet bashen te vinden.

Nuff said
pi_53538155
Ben toch wel benieuwd wat er uit het gesprek met die vriend is gekomen..
  zaterdag 29 september 2007 @ 15:18:57 #106
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53568664
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:38 schreef LadyXochi het volgende:
Ben toch wel benieuwd wat er uit het gesprek met die vriend is gekomen..
Ook wel eigenlijk
pi_53570708
TS afgeschrikt?
  zondag 30 september 2007 @ 11:30:39 #108
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53584705
Nee, TS had het even druk

Ik heb vrijdag met mijn vriend gepraat erover, en inderdaad, hij is nogsteeds mijn vriend. Euhm.... het was een moeilijk en emotioneel gesprek, maar hij bleek meer door te hebben dan ik dacht. Het idee dat ik heel veel van hem houd, maar niet verliefd ben, stoort hem niet. Al was het maar om het feit dat ik het gevoel van verliefd zijn niet ken, en ik wel meer voor hem voel dan voor wie dan ook. We hebben het ook over het item kinderen gehad, ook al is dat nu nog vroeg. Hij ziet mijn probleem in, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat de tijd wonden moet gaan helen, en dat de kans dan groot is dat mijn gedachten veranderen. Hetzelfde geld voor mijn angst voor seks. Hij is blij dat ik het besproken heb en we kijken het nog even aan.

Desondanks zit ik nog wel met mezelf in de knoop. Het was me logischer over gekomen wanneer hij boos was geworden en me had geslagen, maar dat is niet gebeurd. En alleen het feit dat ik daarmee in de maag zit, is gewoon niet goed en daar moet ik aan gaan werken. We gaan ook samen met de dominee praten hierover.

Al met al ben ik momenteel emotioneel behoorlijk wrakkerig, maar goed... dat komt ook wel weer in orde.

Zometeen reageer ik op jullie reacties, bedankt voor het meedenken.
pi_53585116
quote:
Met mijn laatste vriendin was de relatie heel goed en we zijn nog steeds bevriend. Ondanks dat we verliefd waren en zielsveel van elkaar hielden, heb ik het uitgemaakt. Dit deed ik omwillen van mijn geloof. Enige tijd later heb ik relatie gekregen met mijn vriend, maar echt verliefd op hem ben ik nog nooit geweest. Hij is gewoon mijn beste vriend, een kameraad, een soort broer. Ik ben dol op hem en wil hem niet kwijt, maar verliefd ben ik niet en zal ik ook nooit worden.
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:30 schreef boekenworm het volgende:
Het idee dat ik heel veel van hem houd, maar niet verliefd ben, stoort hem niet. Al was het maar om het feit dat ik het gevoel van verliefd zijn niet ken, en ik wel meer voor hem voel dan voor wie dan ook.
quote:
we zijn tot de conclusie gekomen dat de tijd wonden moet gaan helen, en dat de kans dan groot is dat mijn gedachten veranderen. Hetzelfde geld voor mijn angst voor seks.
In andere woorden: Jij moet je maar gewoon aanpassen, want hij wil seks met je en kinderen van je. Wat als die wonden nu niet helen?
quote:
Het was me logischer over gekomen wanneer hij boos was geworden en me had geslagen, maar dat is niet gebeurd.
Je vind het logisch als iemand je slaat?
quote:
Al met al ben ik momenteel emotioneel behoorlijk wrakkerig,

Ik zou serieus eens met een professional gaan praten. En psycholoog. Je hebt een aantal grote punten waar je overheen moet komen. Ik zal niet zeggen wat ik denk wat die punten zijn, daar heb ik niet de juiste achtergrond voor, maar ik zie er al drie. Bedenk trouwens wel dat je niet 'gek' hoeft te zijn om naar een psycholoog te gaan. En je kunt er niet slechter, alleen naar beter door worden.
  zondag 30 september 2007 @ 12:52:46 #110
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53586435
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:52 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

[..]

[..]
Dat was ook meer houden van dan verliefd. De vlinders waar men het altijd over heeft heb ik nooit gehad. Ik houd gewoon veel van een persoon. Misschien is dat verliefd zijn, misschien ook niet. Het klinkt vaag, maar ik weet het niet beter uit te leggen.
quote:
In andere woorden: Jij moet je maar gewoon aanpassen, want hij wil seks met je en kinderen van je. Wat als die wonden nu niet helen?
[..]
Het leven bestaat uit aanpassen. Natuurlijk heb ik het me aan te passen, hij past zich ook aan. En ik weet wat hij wilt. Als die wonden niet helen heb ik een probleem. Maar waarom zouden ze niet helen? Tijd heelt alle wonden, hij laat mij zien hoe het ook kan. Dus ik heb er zelf wel vertrouwen in. En anders heb ik het me er overheen te zetten.
quote:
Je vind het logisch als iemand je slaat?
[..]
Wat heet? Ik had het gewoon verwacht.
quote:

Ik zou serieus eens met een professional gaan praten. En psycholoog. Je hebt een aantal grote punten waar je overheen moet komen. Ik zal niet zeggen wat ik denk wat die punten zijn, daar heb ik niet de juiste achtergrond voor, maar ik zie er al drie. Bedenk trouwens wel dat je niet 'gek' hoeft te zijn om naar een psycholoog te gaan. En je kunt er niet slechter, alleen naar beter door worden.
Misschien is dat beter, anderzijds denk ik zelf er wel de kracht voor te hebben. Mijn ervaring met die gasten is dat ze enkel tijden hetzelfde verhaal willen horen. Inmiddels weet ik wel wat er is gebeurd en waar ik mee zit.
pi_53586855
Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriendin na enige jaren huwelijk tegen mij zegt dat ze niet van me houdt, en me enkel als een soort broer ziet.

Doe een ander niet aan wat je jezelf nooit zou willen aandoen.
Dat staat geloof ik ook ergens in de bijbel.
pi_53587011
quote:

Jij bent goed maf weet je dat??
Ik hoop niet dat jij anderen ongelukkig gaat maken door ze een onhoudbaar huwelijk in te sluizen.

En dan ga jij stiekem met een lekkere vriendin naar bed??

En je man gaat dan de sex bij de hoeren halen, is dat de relatie die jij wilt??
En ga je dan ook nog een stel verknipte kinderen maken???
pi_53587390
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:59 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Okay, maar alleen als jij bewijst dat god bestaat
God bestaat omdat dat in de bijbel staat... en de bijbel is waar omdat het .. gods woord is?

Waarom zou je zo strict volgens het boekje leven? ik zou gewoon het goede uit het geloof halen en voor de rest lekker mezelf blijven...

Persoonlijk vind ik de mensen die juist vanwege het geloof gaan trouwen met iemand van het andere geslacht alleen maar omdat dat in het boekje staat terwijl ze zelf homosexueel zijn echt vreselijk... schijnliefde is echt het ergste wat er bestaat.. beetje je 'partner' in het een schijnwereldje laten leven.. bah... net zoals die mannen die zich anaal kapot laten neuken in het bos terwijl ze thuis een vrouw en kinderen hebben.. vreselijk!

Je gaat echt niet hiervan in de hel branden ofzo hoor.. maarja, dat is een kwestie van geloven he... ik kies nog altijd wetenschap boven geloof
  zondag 30 september 2007 @ 13:31:30 #114
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53587493
Het spijt me zeer, maar ik ga nooit of de nimmer vreemd, zo laag ben ik niet gezonken. Ik ga er honderd procent voor, en wanneer ik dat niet aan kan, kap ik met de relatie. Áls we trouwen, of wanneer ik met een andere man trouw, zal ik die nooit droog laten staan onwillen dit.
Mijn vriend heeft er zelf ook voor gekozen om hier mee door te gaan, omdat we samen voor onze relatie willen vechten.
pi_53587655
quote:

Je klinkt in al je posts alsof jouw godsbesef en interpretatie van zijn wil net zo onwrikbaar deel van wie je bent zijn, als jouw geaardheid.

Misschien moet je eens beter nadenken wat dat precies betekent, jezelf verloochenen. Weet je wel zeker dat dat op jouw sexualiteit slaat? Is het niet juist jouw wereldbeeld/godsbeeld wat je moet verloochenen, om werkelijk te kunnen gaan snappen wat christelijkheid betekent? Kies je niet stiekem de makkelijkste weg, door jouw homosexualiteit als je kruis te zien? Is er geen mogelijkheid dat misschien juist jouw opdracht erin schuilt?
twee violen en een trommel en een fluit
pi_53587887
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:31 schreef boekenworm het volgende:
Het spijt me zeer, maar ik ga nooit of de nimmer vreemd, zo laag ben ik niet gezonken. Ik ga er honderd procent voor, en wanneer ik dat niet aan kan, kap ik met de relatie. Áls we trouwen, of wanneer ik met een andere man trouw, zal ik die nooit droog laten staan onwillen dit.
Mijn vriend heeft er zelf ook voor gekozen om hier mee door te gaan, omdat we samen voor onze relatie willen vechten.
Ik heb meer het idee dat je alleen maar een relatie met hem hebt omdat dat volgens je principes, en geloof moet..
je zegt zelf ook al dat je nooit echt 'verliefd' bent geweest op hem, maar wel van hem houdt.. dan lijkt het dus ook dat het meer op een vriendschappelijke niveau is dan op het niveau van relatie.. voel je je wel seksueel tot hem aangetrokken.. ? hoe kan je uberhaupt je hele leven delen met een 'broertje' terwijl je nooit verliefd op hem bent geweest, je op het andere geslacht echt 'valt' en je niet echt wat met hem hebt op 'seksueel' niveau zeg maar?
Schaam je je voorjezelf ofzo? wees trots met wie je bent.. haal alleen het goede uit je geloof.. je kan jezelf niet dwingen om niet homosexueel te zijn

Als je niet weet wat verliefdheid is... voor mij is het een gevoel van onzekerheid.. iemand niet aan durven te kijken, 10x nadenken voordat je wat gaat zeggen en achteraf nadenken of je wel goed overkwam, enz... voor veel mensen is dat toch echt de basis van een relatie -je aangetrokken voelen tot de ander - .. maar als ik dat zo lees in je verhaal mis je dat echt bij hem...

Wat is nou een zonde? homosexualiteit of je kapot schamen erover en verder leven in een leugen terwijl je altijd op je eigen geslacht zal blijven vallen?
pi_53589725
quote:
Vreselijk wat ben jij verknipt of moet ik zeggen bijgeknipt
  zondag 30 september 2007 @ 15:10:51 #118
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53590677
quote:
Al was het maar om het feit dat ik het gevoel van verliefd zijn niet ken,
trust me, als je echt verliefd bent weet je dat wel.
quote:
Klinkt heel erg als 1950 dit.
Hebben onze zusters hiervoor op de barricaden gestaan al die jaren?

Maar goed, ieder ziijn eigen weg/pad zullen we maar zeggen. Het zal wel ergens goed voor zijn. Ik hoop dat je ooit gelukkig wordt, en het liefst voordat het te laat is.
  zondag 30 september 2007 @ 15:30:50 #119
81237 releaze
best of both worlds
pi_53591252
overigens, over het droog laten staan... ik weet niet of je al weleens seks hebt gehad of penetratie of iets dergelijks of wacht tot het huwelijk, maar seks is niet een knop die je even aanzet. je lichaam en je geest doen allebei mee en als een van de twee niet meewerkt dan lukt de seks gewoon niet en is het enorm, enorm pijnlijk. Seks zonder er van te genieten..of het enigszins plezant te vinden daar hou je een droge doos van, een gespannen ook nog en penetratie is op zo'n moment een hel. ook voor je vriend is dit niet erg leuk.

En sowieso gaat seks, dit geldt voor het grootste gedeelte van de mens maar ook zeker binnen het christendom, niet om het op en neer pompen, ondanks dat de media ons dit beeld hardhandig aan het aansmeren zijn. Seks en liefde kunnen prima los, maar liefdevolle seks, pure overgave, die psychisch-fysieke band is een haast magisch iets en daarom ook een van de redenen waarom het christendom vindt dat het binnen het huwelijk moet gebeuren, binnen die keuze voor elkaar. (onder andere). Ik weet niet of je dat elkaar binnen deze setting kan schenken, die gift van God gebruiken, zeg maar. Ohwell, ik weet dat het jouw proces is en het is prima zoals jij (en hij) deze wilt bewandelen, ik hoop alleen ten zeerste dat jullie er allebei, nu of in the end, gelukkig van worden, more whole.
pi_53592165
Boekenworm, voel je je aangetrokken tot je vriend? Vind je hem de liefde van je leven?

Voor zover ik weet, mag je volgens je geloof wel veranderen van vriendje, indien het niet klikt. (tenzij je bij zo een kleine speciale groep zit ofzo)
  zondag 30 september 2007 @ 16:13:27 #121
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_53592419
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:03 schreef boekenworm het volgende:

Het puntje zelfverloochenen komt vaak voor in de Bijbel, en wordt geprezen. Ik zal zo even gaan zoeken. Natuurlijk moet je jezelf en anderen in hun waarden houden. Alleen is het Woord van God belangrijker.
Echt stoppen met die onzin is de oplossing
pi_53592564
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:13 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Echt stoppen met die onzin is de oplossing
juist en lekker gaan samenwonen met je vriendin. En die sleep je mee naar de kerrek, dan krijg je vast vergiffenis of heilege kruis of weet ik het
pi_53592904
Lastig probleem. In eerste instantie wist ik niet zo goed wat ik hierop moest antwoorden, maar uiteindelijk heb ik toch een idee.

De wetten (of 'instructies') van Mozes werden tig jaar geleden geschreven en vormen samen een bundel verhalen. Verhalen hebben iets moois, ze spreken namelijk tot de verbeelding en kunnen van enorme betekenis zijn in je leven. Net zoals dat een bepaald kunstvoorwerp, muziekstuk of toneelspel je zo kan raken dat het je weer het gevoel geeft dat je leeft. Maar waar je vooral mee dient op te passen, is dat deze verhalen niet gaan verabsoluteren.

Zodra verhalen gaan absoluteren vormen ze niet slechts een bedreiging voor jou als individu, maar ook voor de hele samenleving. In ethische debatten hebben naar mijn mening kerken ook niets te zoeken. Deze hebben namelijk de neiging om dit debat minder dynamisch te maken, maar daarentegen juist statisch. Kijk voor de grap naar de abortus provocatus kwestie: de ChristenUnie of SGP hebben er geen baat bij om samen tot een betere regelgeving te komen (perspectivistisch), zij willen gewoon dat de boodschap van de Bijbel resoluut uitgevoerd wordt (absolutistisch). Wat ik bij jou proef is dat je je leven in het licht wilt zien van de Bijbel, maar daarbij vanuit het setje doctrines wil denken die de orthodoxe kerk je aanbiedt.

M'n punt is: word geen slaaf van regels. Niet alleen op gebied van levensbeschouwing, maar ook over het algemeen. Of zoals meneer Jezus het al zei:
quote:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2007 16:47:19 ]
pi_53593179
Gerard Reve vind ik trouwens één van de toffe voorbeelden hoe je homofiel kan zijn, maar tegelijkertijd ook christen. Hij heeft er wel flink van langs gekregen qua vervolgingen, maar desondanks bleef hij gewoon z'n eigen ding doen.
pi_53593378
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:25 schreef releaze het volgende:
ik weet ook niet precies hoe oud je bent, maar ik weet dat ze op menig school, hbo en universiteit ook een schoolpastor hebben.
Klopt, inderdaad! Elke universiteit of HBO-instelling heeft een studentenpastoraat.
  zondag 30 september 2007 @ 16:48:58 #126
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53593505
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:38 schreef Friek_ het volgende:
Gerard Reve vind ik trouwens één van de toffe voorbeelden hoe je homofiel kan zijn, maar tegelijkertijd ook christen. Hij heeft er wel flink van langs gekregen qua vervolgingen, maar desondanks bleef hij gewoon z'n eigen ding doen.
ja, daarvan vroegen ook sommige mensen zich wel af of dat wel door de beugel kon (ik herinner me iets van zeer jonge jongens icm Reve).
Een tof voorbeeld van hoe het vaak binnen de kerk werkt.
pi_53593686
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:48 schreef maedel het volgende:

[..]

ja, daarvan vroegen ook sommige mensen zich wel af of dat wel door de beugel kon (ik herinner me iets van zeer jonge jongens icm Reve).
Een tof voorbeeld van hoe het vaak binnen de kerk werkt.
Dat was hij dus.
  zondag 30 september 2007 @ 16:57:33 #128
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53593785
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:54 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat was hij dus.
ja, inderdaad, daar was Gerard nooit bij
pi_53593939
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:57 schreef maedel het volgende:

[..]

ja, inderdaad, daar was Gerard nooit bij
Nou ja, zo denk ik niet echt. Natuurlijk klinkt het heel logisch dat meneer Reve zelf ook wel pap van kleine jongetjes lustte, maar aan de andere kant is het iemand zwart maken op grond van gebakken lucht.

Maar goed, homoseksualiteit en religie dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2007 17:05:27 ]
  zondag 30 september 2007 @ 17:05:45 #130
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53594071
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:01 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nou ja, zo denk ik niet echt. Natuurlijk klinkt het heel logisch dat meneer Reve er zelf ook wel pap van lustte met kleine jongetjes, maar aan de andere kant is het zwart maken op grond van gebakken lucht.

Maar goed, homoseksualiteit en religie dus.
Euh, nee, Dhr. Schafthuizen heeft hierover uitgebreid openheid van zaken gegeven...
pi_53594821
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:36 schreef Roquefort het volgende:

[..]
Is het niet juist jouw wereldbeeld/godsbeeld wat je moet verloochenen, om werkelijk te kunnen gaan snappen wat christelijkheid betekent?

Wijze woorden.
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:30 schreef releaze het volgende:
je lichaam en je geest doen allebei mee en als een van de twee niet meewerkt dan lukt de seks gewoon niet en is het enorm, enorm pijnlijk. Seks zonder er van te genieten..of het enigszins plezant te vinden daar hou je een droge doos van, een gespannen ook nog en penetratie is op zo'n moment een hel. ook voor je vriend is dit niet erg leuk.
[...]
Seks en liefde kunnen prima los, maar liefdevolle seks, pure overgave, die psychisch-fysieke band is [...] een van de redenen waarom het christendom vindt dat het binnen het huwelijk moet gebeuren, binnen die keuze voor elkaar. (onder andere).
Nog meer wijze woorden!
pi_53595042
Nog wat voor TS: De liefde die je voelt is dus niet de liefde die god heeft bedoeld voor echtgenoten. Je zegt zelf dat je hem ziet als een goede vriend/broer. Waarom dan een relatie met hem? Waarom laat je hem niet gewoon vrij, zodat hij een leuke meid kan vinden, die wél dat soort liefde voor hem voelt? Een vrouw die verliefd op hem kan zijn, van hem kan houden en ook nog eens seksueel aangetrokken is tot hem? En vice versa? En wie weet kom jij nog een keer een man tegen waar jij ook ineens vlinders van in je buik krijgt? Waarom blijf je niet gewoon vrienden met je vriend? Jullie relatie is toch niet op basis van de liefde, zoals god die bedoeld heeft.
  zondag 30 september 2007 @ 19:30:57 #133
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53597428
Tja... wat is liefde? Ik houd van die jongen en wil er oud mee worden, dat is ook de rede waarom ik ervoor ga. En in zekere zin voel ik me aangetrokken tot die jongen.

En de vraag of ik voor mezelf schaam... het antwoord ik nee, niet echt. Maar met een homoseksuele relatie kan ik niet tevreden zijn. En natuurlijk is dat ook deels om wat mijn omgeving er al dan niet van vindt, maar schamen is een te groot woord. Ik weet dat ik tot wat beters in staat ben. Ik weet dat ik een acceptabeler leven kan leiden.

En betreft het seksuele gedeelte, ik ben nog maagd (als misbruik niet mee wordt gerekend). Dus hoe het op een normale manier gaat, heb ik geen verstand van. En sowieso als ik na ga denk ik niet dat ik me ooit echt seksueel aangetrokken heb gevoeld tot iets of iemand.

Tja... wat ik moet weet ik niet. M'n vriend wilt dat ik bij hem blijf, hij wilt verder gaan. Ik weet zelf niet wat ik wil en wat het beste is... En ik bid om wijsheid en kracht, maar ik denk nu dat de tijd het moet leren.
pi_53597696
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:30 schreef boekenworm het volgende:
Tja... wat is liefde? Ik houd van die jongen en wil er oud mee worden, dat is ook de rede waarom ik ervoor ga. En in zekere zin voel ik me aangetrokken tot die jongen.

En de vraag of ik voor mezelf schaam... het antwoord ik nee, niet echt. Maar met een homoseksuele relatie kan ik niet tevreden zijn. En natuurlijk is dat ook deels om wat mijn omgeving er al dan niet van vindt, maar schamen is een te groot woord. Ik weet dat ik tot wat beters in staat ben. Ik weet dat ik een acceptabeler leven kan leiden.

En betreft het seksuele gedeelte, ik ben nog maagd (als misbruik niet mee wordt gerekend). Dus hoe het op een normale manier gaat, heb ik geen verstand van. En sowieso als ik na ga denk ik niet dat ik me ooit echt seksueel aangetrokken heb gevoeld tot iets of iemand.

Tja... wat ik moet weet ik niet. M'n vriend wilt dat ik bij hem blijf, hij wilt verder gaan. Ik weet zelf niet wat ik wil en wat het beste is... En ik bid om wijsheid en kracht, maar ik denk nu dat de tijd het moet leren.
Nou jahm, je moet dit tegen hem zeggen en weet hij ook dat je lesbisch bent?? Ik denk dat je nu al bezig bent met liegen en draaien hoe kan dat ooit een eerlijke relatie worden,?? Dat word niets/.

Zeg tegen die jongen , Ik ben Lesbisch. Ik hou van vrouwen en ik wil geen sex met jouw.
  zondag 30 september 2007 @ 19:47:31 #135
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53597871
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:40 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou jahm, je moet dit tegen hem zeggen en weet hij ook dat je lesbisch bent?? Ik denk dat je nu al bezig bent met liegen en draaien hoe kan dat ooit een eerlijke relatie worden,?? Dat word niets/.

Zeg tegen die jongen , Ik ben Lesbisch. Ik hou van vrouwen en ik wil geen sex met jouw.
Hij kent me al heel lang en heeft me dus voor onze relatie ook al aan zien klooien met vrouwen. En het is niet ik wil geen maar ik durf geen. Hij is juist blij dat ik voor (al dan niet) het juiste pad heb gekozen, dat maakt het ook nog een standje moeilijker overigens.
pi_53597880
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:40 schreef henkway het volgende:

[..]

Precies.. waarom in een leugen leven?
  zondag 30 september 2007 @ 19:59:18 #137
81237 releaze
best of both worlds
pi_53598194
stom trouwens van mezelf om in mn vorige reply mezelf af te vragen of je weleens seks hebt gehad, ik had beter moeten weten, mijn excuses daarvoor!

ik wens jullie in ieder geval veel sterkte en ik hoop dat je geloof je kan helpen in plaats van dat het je zal belemmeren. ik hoop dat je mensen binnen (en buiten) je gemeenschap kan vinden die je kunnen ondersteunen.
  zondag 30 september 2007 @ 20:13:51 #138
81237 releaze
best of both worlds
pi_53598561
ik vind het trouwens nogsteeds volledige onzin dat boekenworm perse lesbisch is, geboren is, en dat er niet aan te ontkomen valt en dat meen ik serieus. ik geloof echt in aangeboren homoseksualiteit en ik verwerp dat ook totaal niet (ik ben zelf biseksueel) maar ik geloof ook in het volledig psychisch verknallen van seksualiteit door middel van (jeugd)trauma's.
Ik ken daar ook voldoende verhalen van (van vrouwen weliswaar) die altijd lesbisch geleefd hebben, afkeer hadden van mannen en toen ze tijdens de menopauze al hun seksuele shit uit hun jeugd opgeruimd hadden (mede dankzij mannen) hun (enigszins) heteroseksuele aard leerden kennen. Dat zijn nu biseksuelen die samenleven, soms zelfs getrouwd zijn met hun man.

In die gevallen, wanneer je en ernstig seksueel misbruikt bent en je bent niet happy met je huidige geaardheid dan zal ik mezelf serieus een aantal keer afvragen of ik me er maar bij moet neerleggen. Voor hetzelfde geld komt je ongewenste homoseksualiteit wel vanuit een trauma en dan leef je alsnog in een leugen EN in traumatische toestand, terwijl de juiste kerel (en daaraan toegeven) ontzettend helend kan werken voor je psyche. Ik zou dat eerst eens gaan aankijken. Eerst gerommeld met vrouwen, nu kijken hoe het met mannen vergaat en wat het uiteindelijk met je doet.

Aldus een psychisch semi a-seksuele biseksueel. ik ken het vernietigende raadsel van psychische en biologische geaardheid maar al te goed. Het antwoord is ontzaglijk moeilijk te achterhalen.
pi_53598673
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:47 schreef Spacemonkeh het volgende:

[..]

Precies.. waarom in een leugen leven?
Ja als je niet eerlijk bent krijg je het op een dag op je brood.
En misschien zijn er dan ook kinderen de dupe.
En dat is niet leuk
  zondag 30 september 2007 @ 20:21:46 #140
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53598794
quote:
Op zondag 30 september 2007 20:13 schreef releaze het volgende:
ik vind het trouwens nogsteeds volledige onzin dat boekenworm perse lesbisch is, geboren is, en dat er niet aan te ontkomen valt en dat meen ik serieus. ik geloof echt in aangeboren homoseksualiteit en ik verwerp dat ook totaal niet (ik ben zelf biseksueel) maar ik geloof ook in het volledig psychisch verknallen van seksualiteit door middel van (jeugd)trauma's.
Ik ken daar ook voldoende verhalen van (van vrouwen weliswaar) die altijd lesbisch geleefd hebben, afkeer hadden van mannen en toen ze tijdens de menopauze al hun seksuele shit uit hun jeugd opgeruimd hadden (mede dankzij mannen) hun (enigszins) heteroseksuele aard leerden kennen. Dat zijn nu biseksuelen die samenleven, soms zelfs getrouwd zijn met hun man.

In die gevallen, wanneer je en ernstig seksueel misbruikt bent en je bent niet happy met je huidige geaardheid dan zal ik mezelf serieus een aantal keer afvragen of ik me er maar bij moet neerleggen. Voor hetzelfde geld komt je ongewenste homoseksualiteit wel vanuit een trauma en dan leef je alsnog in een leugen EN in traumatische toestand, terwijl de juiste kerel (en daaraan toegeven) ontzettend helend kan werken voor je psyche. Ik zou dat eerst eens gaan aankijken. Eerst gerommeld met vrouwen, nu kijken hoe het met mannen vergaat en wat het uiteindelijk met je doet.

Aldus een psychisch semi a-seksuele biseksueel. ik ken het vernietigende raadsel van psychische en biologische geaardheid maar al te goed. Het antwoord is ontzaglijk moeilijk te achterhalen.
Dit heb ik dus ook in mijn achterhoofd. Betreft seksuele geneugden kom ik absoluut uit een gestoord gezin, waarin ik vaak de pineut was. Verder zijn de mannen uit mijn leven altijd een bedreiging voor me geweest. Maar die jongen waar ik nu mee ga geeft me een ontzettend goed gevoel en veel zelfvertrouwen. We zijn nog geen jaar samen, en toch kan ik al een stuk beter tegen aanrakingen en vertrouw ik hem inmiddels blind. Daarom vind ik het ook zonde om het uit te maken. Hij beweerd gelukkig te zijn met mij en ik ben nooit zo gelukkig geweest als nu.
pi_53600608
Dan vraag ik nog een keer: Waarom wil je met hem een relatie en met hem trouwen? Jullie kunnen toch ook als vrienden samen oud worden? Dat heeft meteen als voordeel dat je geen seks met hem hoeft te hebben. En, zoals ik ook al eerder zei, geef je hem de kans om een goede vrouw voor zichzelf te vinden, die wél graag en met liefde aan ál zijn behoeftes voldoet.
  Moderator zondag 30 september 2007 @ 21:35:16 #142
5428 crew  miss_sly
pi_53601099
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:30 schreef boekenworm het volgende:
Ik weet dat ik tot wat beters in staat ben. Ik weet dat ik een acceptabeler leven kan leiden.
Maar is dat je hoogste ideaal: een acceptabel leven leiden?
En als dat zo is, vind je dat zelf eigenlijk niet heel erg verdrietig? Zou God niet voor al diegenen die van hem houden meer willen dan een acceptabel leven? Een leven waarin men gelukkig is, bijvoorbeeld?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_53601137
Dit boek. Lees het ooit eens, wanneer je eraan toe bent.
You're never fully dressed until you wear a smile
  zondag 30 september 2007 @ 21:43:35 #144
81237 releaze
best of both worlds
pi_53601396
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:20 schreef LadyXochi het volgende:
Dan vraag ik nog een keer: Waarom wil je met hem een relatie en met hem trouwen? Jullie kunnen toch ook als vrienden samen oud worden? Dat heeft meteen als voordeel dat je geen seks met hem hoeft te hebben. En, zoals ik ook al eerder zei, geef je hem de kans om een goede vrouw voor zichzelf te vinden, die wél graag en met liefde aan ál zijn behoeftes voldoet.
hij kiest zelf ook voor deze constructie, het is ook zijn keuze evenhard als de hare. zij is niet degene die tegen hem zegt dat ze met elkaar moeten trouwen omdat dit en dat, hij heeft zelf ook zijn beargumentatie waarom hij met haar wil trouwen. En 'wat als in de toekomst', laat dat in de toekomst. Er valt zo veel over mogelijke scenarios en zo weinig over het uiteindelijke scenario te vertellen dat ik persoonlijk vindt dat ze allebei uit moeten gaan van wat ze NU voelen en wat dat gevoel NU voor hun betekent. En dat is iets heel erg positiefs en iig voor boekenworm al behoorlijk helend. Ik zou zoiets koesteren en als het in de toekomst ooit fout zal gaan voor een van de twee...dan kan je er altijd nog op dat moment naar gaan handelen! Geen probleem!
pi_53602190
TS, als het je geruststeld: een vriendin van mij was overtuigd lesbisch. Nu is ze getrouwd en heeft ze een dochtertje! Ze ziet er eerlijk gezegd veel gelukkiger uit. En haar vriend weet van haar verleden. Ken hem niet, maar ze zijn nog steeds samen, so...

Geloven in de toekomst en het verleden achter jou laten (maar niet vergeten)
pi_53604094
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:36 schreef MNR het volgende:
Dit boek. Lees het ooit eens, wanneer je eraan toe bent.
Waar gaat dat boek precies over?
pi_53618361
quote:

Desondanks zit ik nog wel met mezelf in de knoop. Het was me logischer over gekomen wanneer hij boos was geworden en me had geslagen, maar dat is niet gebeurd. En alleen het feit dat ik daarmee in de maag zit, is gewoon niet goed en daar moet ik aan gaan werken. We gaan ook samen met de dominee praten hierover.
Je verwacht dat iemand boos wordt en je slaat als je over je erg nare verleden verteld die hele beste wonden heeft geslagen?????????????

Lekker gezond idee van relatie's heb je dan zeg....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_53619279
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:43 schreef releaze het volgende:

[..]

als het in de toekomst ooit fout zal gaan voor een van de twee...dan kan je er altijd nog op dat moment naar gaan handelen! Geen probleem!
Behalve dan dat scheiden geen optie is met zo'n streng gelovige achtergrond.
quote:
Op zondag 30 september 2007 22:07 schreef katerwater het volgende:
TS, als het je geruststeld: een vriendin van mij was overtuigd lesbisch. Nu is ze getrouwd en heeft ze een dochtertje! Ze ziet er eerlijk gezegd veel gelukkiger uit. En haar vriend weet van haar verleden. Ken hem niet, maar ze zijn nog steeds samen, so...
Maar zijn zij ook die relatie ingegaan zonder verliefd te zijn en/of seksuele gevoelens voor elkaar te hebben?
pi_53623270
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:12 schreef Spacemonkeh het volgende:
Waar gaat dat boek precies over?
Dat staat toch in de beschrijving op de website?
Als je een andere vraag hebt, PM maar ff.
You're never fully dressed until you wear a smile
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:00:52 #150
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53623909
quote:

Misschien bedoel je het niet zo, maar ter geruststelling melden dat iemand van lesbisch ook "weer normaal hetero" kan worden vind ik een zorgelijke ontwikkeling.
Ik zou het een geruststelling vinden als TS gewoon haar gevoel zou kunnen volgen, ongehinderd door de verstikking van het geloof en de normen en waarden die daarmee komen (wat ik een beetje proef dat aan de hand is). Wat daarvan de uitkomst ook is.
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:19:25 #151
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_53628736
Als je maar weet dat God je zo gemaakt heeft zoals je bent, het dus God's wil is dat jij zo bent en dat hij toch wel van je houdt. Maakt dus niet uit wat je doet.

Doe wat je verstand en je hart overeenkomen.
pi_53632511
Geloof of niet, wees eerlijk. Tegen jezelf en ook tegen de ander.
Dus...
pi_53632522
wat een kloon zeg schei toch uit
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53635698
Die vriend van jou spoort volgens mij niet helemaal, maar goed.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:33:21 #155
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_53636541
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 01:50 schreef zhe-devilll het volgende:
wat een kloon zeg schei toch uit
Idd, ik word ook erg misselijk van al die gristelijke teksten en bijbelcitaten. Rot dan op naar het EO forum kut...
pi_53638811
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:00 schreef maedel het volgende:

[..]

Misschien bedoel je het niet zo, maar ter geruststelling melden dat iemand van lesbisch ook "weer normaal hetero" kan worden vind ik een zorgelijke ontwikkeling.
Ik zou het een geruststelling vinden als TS gewoon haar gevoel zou kunnen volgen, ongehinderd door de verstikking van het geloof en de normen en waarden die daarmee komen (wat ik een beetje proef dat aan de hand is). Wat daarvan de uitkomst ook is.
Ik bedoelde het goed hoor.
Ik wil vooral zeggen dat ze zichzelf moet zijn. Of dat nu hetero of homo is. Misschien is het voor haar geruststellend dat als je een lesbische relatie hebt gehad, je niet verplicht bent altijd zo te blijven. Als ze plots gevoelens heeft voor een man (in dit geval weliswaar niet), moet ze daarvoor gaan, vind ik.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:36:57 #157
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53642406
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:19 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ik bedoelde het goed hoor.
Ik wil vooral zeggen dat ze zichzelf moet zijn. Of dat nu hetero of homo is. Misschien is het voor haar geruststellend dat als je een lesbische relatie hebt gehad, je niet verplicht bent altijd zo te blijven. Als ze plots gevoelens heeft voor een man (in dit geval weliswaar niet), moet ze daarvoor gaan, vind ik.
Daarom zeg ik ook "misschien bedoel je het niet zo", maar het komt wel heel, euh ja, fout over eigenlijk.
Net of het heel erg is om lesbisch te zijn. Ter geruststelling, er zijn ook heel veel mensen die het heeeeeerlijk vinden
  woensdag 3 oktober 2007 @ 00:06:37 #158
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53657657
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:00 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja maar dan leg je een andere norm aan TS op, weliswaar niet ingegeven door en religieus motief, maar wel door een levensopvatting. Tenminste, het lijkt net alsof jij de verstikking van het geloof vervangt door de verstikking van het libertijnisme. boekenworm raakt, zoals ik het lees, meer in knoop met haar eigen normen en waarden en dus zichzelf, ongeacht waar die hun oorsprong vinden.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 00:08:53 #159
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53657716
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:33 schreef Kreupelhout het volgende:

[..]

[..]
Je hoeft het niet te lezen als je je er zo aan stoort. En eerlijkheidshalve ben jij een stuk opdringerger en dwingender met jouw scheldpartij, dan enige tekst hiet over het, of ontleend aan het, geloof.
pi_53659805
Hoe kun je als 2 mensen zoiets doen en denken dat je gelukkig bent. TS in mijn ogen ben je van binnen volkomen leeg op de organen na. En je vriend ik snap dat hij erg om je geeft maar of hij maakt ook misbruik van de situatie of hij is zo onzeker en bang om alleen over te blijven dat hij maar genoegen neemt met jouw.

Ik kan me niet eens voor stellen om zoiets wagelijks met een beste vriendin te beginnen.

Maar weet je zelf wel wat je wilt je voelt je schuldig over wat je doet naar die jongen toe. maar aan de andere kant heb je je beslissing om bij hem te blijven al genomen allleen op basis van je geloof. Je wilt zelfs niet met een andere stroming praten.
maar goed veel plezier in je leven en hopelijk kom je tot inkeer voordat je terug kijkt op je leven en denkt ik ben echt mijn hele leven een ongelukkig endje mens geweest want dat is pas zielig.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_53659817
Je maakt jezelf het leven zo wel erg moeilijk.
pi_53665491
Och, dit soort mensen zien helemaal niet in dat ze het zichzelf moeilijk maken. Die klimmen maar al te graag in de slachtoffer rol. Over 10 jaar ook, als ze hiermee doorgaan. Dan is hij ongelukkig, omdat hun seksleven slecht is, en zij is ongelukkig, omdat ze verpichte seks heeft (daar legt ze zich nu al bij neer). Verder zien ze eindelijk in dat hun relatie niet bedoeld was (door god of het lot), maar scheiden is geen optie (vanwege het geloof), dus ze zitten gevangen in een ongelukkig huwelijk. Of ze scheiden toch en krijgen dan veel problemen met hun omgeving. Kan ze zich weer in de slachtofferrol gooien! Mooi toch?

Ik zit nog steeds te wachten op antwoord op de vraag waarom ze per se willen trouwen. Je kunt toch ook de rest van jullie leven als vrienden doorgaan, en de mogelijkheid voor beide om de ware liefde tegen te komen open te laten?
pi_53665873
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:31 schreef LadyXochi het volgende:
Och, dit soort mensen zien helemaal niet in dat ze het zichzelf moeilijk maken. Die klimmen maar al te graag in de slachtoffer rol. Over 10 jaar ook, als ze hiermee doorgaan. Dan is hij ongelukkig, omdat hun seksleven slecht is, en zij is ongelukkig, omdat ze verpichte seks heeft (daar legt ze zich nu al bij neer). Verder zien ze eindelijk in dat hun relatie niet bedoeld was (door god of het lot), maar scheiden is geen optie (vanwege het geloof), dus ze zitten gevangen in een ongelukkig huwelijk.
Met incest als gevolg. Zo begint de geschiedenis weer van voren af aan opnieuw.
pi_53666178
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:31 schreef LadyXochi het volgende:
Och, dit soort mensen zien helemaal niet in dat ze het zichzelf moeilijk maken. Die klimmen maar al te graag in de slachtoffer rol. Over 10 jaar ook, als ze hiermee doorgaan. Dan is hij ongelukkig, omdat hun seksleven slecht is, en zij is ongelukkig, omdat ze verpichte seks heeft (daar legt ze zich nu al bij neer). Verder zien ze eindelijk in dat hun relatie niet bedoeld was (door god of het lot), maar scheiden is geen optie (vanwege het geloof), dus ze zitten gevangen in een ongelukkig huwelijk. Of ze scheiden toch en krijgen dan veel problemen met hun omgeving. Kan ze zich weer in de slachtofferrol gooien! Mooi toch?

Ik zit nog steeds te wachten op antwoord op de vraag waarom ze per se willen trouwen. Je kunt toch ook de rest van jullie leven als vrienden doorgaan, en de mogelijkheid voor beide om de ware liefde tegen te komen open te laten?
Je vergeet 1 ding : Dat 1 van de 2 of beiden vreemdgaan, waarbij ze het ook van elkaar weten.. maar niet uit elkaar gaan vanwege kinderen of inderdaad het geloof, oftewel een principehuwelijk
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:11:07 #165
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_53666305
Crisis zeg. Sorry hoor, TS maar jij moet echt gewoon een flinke trap onder je kont hebben. Jezelf verloochenen hoort bij het geloof? Ben je wel helemaal lekker?

Geloof moet een aanvulling zijn op je leven, niet een beperking!

Blijkbaar ben jij gewoon zo geindoctrineerd dat je een hekel aan jezelf en dat wat je bent hebt gekregen en dat is heel erg sneu. Je hebt hulp nodig om ge-deprogrammeerd te worden en voor jezelf te leren denken i.p.v. maar te doen wat een groep ouwe mannen honderden jaren geleden heeft bepaald wat de norm zou moeten zijn!

Bah!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:16:23 #166
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53669003
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 00:06 schreef Inekris het volgende:

[..]

Ja maar dan leg je een andere norm aan TS op, weliswaar niet ingegeven door en religieus motief, maar wel door een levensopvatting.
Euh, nou dat bedoel ik niet hoor
Ik leg geen norm op, dat gebeurt eigenlijk wel door het te melden als een geruststelling. Zo van, "het kan altijd nog goedkomen (als in, je kunt nog hetero worden en dan is het goed)" en dan geef je dus aan dat hetero zijn goed is, of béter dat lesbo zijn. Dat vind ik niet fair eerlijk gezegd.
Ik zou het liever neutraal houden.

Maar weet je wat het is, heel veel mensen die het niet aangaat hebben niet in de gaten dat ze iets pijnlijks zeggen als ze het zo formuleren. Mij gaat het aan, dus ik zeg er wat van.

Als ik hier echt mijn mening over het christelijke geloof zou melden zou ik zo geband zijn denk ik

>>
Ter verduidelijking zal ik eens mijn naam invullen op een cruciale plek. Die naam kun je vervangen door je eigen naam. Ik weet niet precies hoe jij het dan voelt, maar mij stoort het.
quote:
TS, als het je geruststeld: een vriendin van mij was overtuigd net zoals Maedel. Nu is ze getrouwd en heeft ze een dochtertje! Ze ziet er eerlijk gezegd veel gelukkiger uit. En haar vriend weet van haar verleden. Ken hem niet, maar ze zijn nog steeds samen, so...

[ Bericht 18% gewijzigd door maedel op 03-10-2007 15:23:15 ]
pi_53671232
dan kun je beter de rest van je leven alleen blijven.. je vriend bedrieg je op deze manier.... ik zou het, als ik er achter zou komen, een doodzonde vinden als mijn vriend alleen maar met mij getrouwd is 'omdat het zo hoort', en hij zichzelf niet durft te zijn door met een man samen te leven

maar dat laatste geldt natuurlijk alleen omdat ik niet in jouw god geloof. Maar wel dus: wees eerlijk tegen hem en blijf dan liever alleen.. ja.. dat is dan ook jouw keuze voor jouw 'geloof'...
Ja doei.
pi_53672790
Ik kan de TS in elk geval één ding met grote zekerheid voorspellen: op deze manier word je niet gelukkig.

En ik vraag me af of God erop gebrand is om mensen diep ongelukkig te maken.
pi_53672839
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:03 schreef Spacemonkeh het volgende:

[..]

Je vergeet 1 ding : Dat 1 van de 2 of beiden vreemdgaan, waarbij ze het ook van elkaar weten.. maar niet uit elkaar gaan vanwege kinderen of inderdaad het geloof, oftewel een principehuwelijk
Vreemdgaan is ook een zonde, volgens de bijbel. Dus wederom: Wil je dat veroorzaken? Want dat is grote waarschijnlijkheid.
pi_53672977
Waarom vinden vrouwen dat bedriegen altijd seksueel is?

Je kan ook iemand geestelijk bedriegen.
pi_53673242
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:19 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

Vreemdgaan is ook een zonde, volgens de bijbel. Dus wederom: Wil je dat veroorzaken? Want dat is grote waarschijnlijkheid.
Een pastoor mag ook geen kinderen misbruiken maar toch doen ze het...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:41:56 #172
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53673375
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:25 schreef katerwater het volgende:
Waarom vinden vrouwen dat bedriegen altijd seksueel is?

Je kan ook iemand geestelijk bedriegen.
Misschien is dat nog wel erger. Hoewel veel mensen dat misschien wel niet vinden.
Mijn moeder zei eens:"als je in je hart bij een ander bent, ga je eigenlijk vreemd".
Ja, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind eigenlijk dat je bij je partner moet zijn waar je echt met heel je hart van houdt. En dat maak ik uit je (TS) verhaal niet op, dat je echt op de manier waarop je zou verwachten dat je van een partner houdt, van je vriend houdt.

Kijk, ik hou ook van mijn zus, ouders, familie, en soms zelfs van collega's, maar dat is toch echt totaal wat anders dan wat ik voor mijn partner voel hoor. (gelukkig maar )
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:43:11 #173
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53673410
-edit, dubbel-
pi_53673495
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:36 schreef Spacemonkeh het volgende:

[..]

Een pastoor mag ook geen kinderen misbruiken maar toch doen ze het...
Ja, of je gooit er even wat clichés tegenaan.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:10:24 #175
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53674148
[
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:16 schreef maedel het volgende:

[..]

Euh, nou dat bedoel ik niet hoor
Ik leg geen norm op, dat gebeurt eigenlijk wel door het te melden als een geruststelling. Zo van, "het kan altijd nog goedkomen (als in, je kunt nog hetero worden en dan is het goed)" en dan geef je dus aan dat hetero zijn goed is, of béter dat lesbo zijn. Dat vind ik niet fair eerlijk gezegd.
Ik zou het liever neutraal houden.
Hehe, ooit in een grijs verleden heb ik ruzie gehad met een hoogleraar klinische psychologie, omdat ik vind dan in de DSM homoseksualiteit als ziekte stond gedefinieerd. Ik begrijp je punt, om het iets duidelijker te stellen, het zit al goed, dus waarom zou je het willen veranderen. Hetero is niet beter, of slechter, dan lesbo of homo zijn, dat beweer ik niet, heb ik nooit beweerd en die opvatting is strijdig met mijn eigen opvattingen.
Zonder dat jij het in de gaten heb, of zelfs de intentie hebt, leg jij wel een norm op. Daar ik niets mis mee trouwens, maar lees even verder.
quote:
Maar weet je wat het is, heel veel mensen die het niet aangaat hebben niet in de gaten dat ze iets pijnlijks zeggen als ze het zo formuleren. Mij gaat het aan, dus ik zeg er wat van.
En terecht. Overigens gaat het mij, los van mijn seksualiteit, ook aan. De opvatting dat homoseksualiteit te genezen is, of dat heteroseksualiteit beter is dan homoseksualiteit zo u wilt, en dat toch redelijk publiek zonder schroom te kunnen zeggen, is symptomatisch voor een intoleranter wordende maatschappij. Dat is iets wat iedereen aan gaat.
quote:
Als ik hier echt mijn mening over het christelijke geloof zou melden zou ik zo geband zijn denk ik
Alleen het christelijk geloof? Geloof ik niks van

Ik zal het ongetwijfeld niet goed duidelijk gemaakt hebben.
Effe off topic:

Wij hebben allemaal te maken met normen en waarden. Sommige daarvan internaliseren wij, die komen van mams, paps, school en noem maar op, en sommige bedenken wij helemaal zelf. Het kan heel goed dat 'aangeleerde' normen botsen met zelf gemaakte normen, of met ons gedrag. Dat geeft spanning en onaangenaamheid. In dit geval bedoelde ik letterlijk dat het afvallen van het geloof, want die normen stroken niet met boekenworm haar seksualiteit, voortkomt uit een andere norm -kies voor jezelf-, en dat het volgen van die norm s.trookt niet met haar beleefde religieusiteit. Daarmee komt zij van de regen in de drup. Dat heeft dus niks met seksualiteit te maken hoor. De libertijnse norm aan gaan hangen lost voor boekenworm niets op. En dat is meer on topic dan ik dacht

Wees gerust hoor, in geen enkel opzicht ben ik van mening dat homoseksualiteit een af te wijzen iets is. Datzelfde geldt ook wel voor religieuze mensen, iemands religiuesiteit wijs ik ook niet af. Het geloof wat zij aanhangen wellicht wel, maar dat is een andere discussie.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:15:34 #176
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53674304
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:10 schreef Inekris het volgende:
Zonder dat jij het in de gaten heb, of zelfs de intentie hebt, leg jij wel een norm op.
Zou je dat eens in een pb willen uitleggen? Ik ben geïnteresseerd maar ik denk dat we dat maar niet in dit topic moeten doen
pi_53674401
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, of je gooit er even wat clichés tegenaan.
Ik heb wel een punt
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:24:58 #178
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53674605
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:18 schreef Spacemonkeh het volgende:

[..]

Ik heb wel een punt
Zelfs een puntkomma
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:52:28 #179
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53676851
Ik ga nu even quoten, pardon voor de late reactie.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:54:45 #180
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53676936
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:20 schreef LadyXochi het volgende:
Of je het gelooft of niet, ik houd echt van die jongen. En zegt ook van mij te houden en ik geloof hem. Het is ook zijn keuze om het nog een tijdje te proberen.
pi_53676988
"Het nog een tijdje te proberen"...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:57:29 #182
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53677015
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar is dat je hoogste ideaal: een acceptabel leven leiden?
En als dat zo is, vind je dat zelf eigenlijk niet heel erg verdrietig? Zou God niet voor al diegenen die van hem houden meer willen dan een acceptabel leven? Een leven waarin men gelukkig is, bijvoorbeeld?
Dat is natuurlijk niet mijn hoogste ideaal, ik heb genoeg dromen die ik langzaam maar zeker aan het verwezelijken ben. Alleen ik wil ook een goed leven leiden, een goed mens en christin zijn. Dat is toch niet vreemd? Het is logisch dat je naar je normen en waarden wilt leven. Of de mijne de juiste zijn weet ik niet, alleen ik hoop van wel.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:58:13 #183
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53677030
precies wat isegrim zegt.
Als je écht van iemand houdt weet je dat wel, en hoef je helemaal niks te proberen. Dan is dat de meest vanzelfsprekende zaak van de wereld dat je samen door gaat.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:59:22 #184
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53677059
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Je verwacht dat iemand boos wordt en je slaat als je over je erg nare verleden verteld die hele beste wonden heeft geslagen?????????????

Lekker gezond idee van relatie's heb je dan zeg....
Dat mijn wereldbeeld lang niet klopt weet ik. Maar het is op zich wel logisch als iemand dit hoort, boos wordt lijkt me.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:00:22 #185
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53677084
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:59 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Dat mijn wereldbeeld lang niet klopt weet ik. Maar het is op zich wel logisch als iemand dit hoort, boos wordt lijkt me.
Euh nee, en als iemand dat wel doet is dat red alert en trap je 'm buiten...
pi_53677118
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:57 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet mijn hoogste ideaal, ik heb genoeg dromen die ik langzaam maar zeker aan het verwezelijken ben. Alleen ik wil ook een goed leven leiden, een goed mens en christin zijn. Dat is toch niet vreemd?
Mij bevreemdt het toch altijd een beetje wanneer mensen keuzes maken waarvoor ze hun wezen moeten ontkennen. Maar goed, sommige mensen zijn masochistisch of menen dat zij gestraft moeten worden. Gezien jouw achtergrond lijkt dat laatste me niet heel onwaarschijnlijk. Ook de klappen die je min of meer verwachtte...

Eerlijk gezegd denk ik dat jij aan geen enkele relatie toe bent en dat je eerst moet zien dat je zélf lekker in je vel zit. Liefhebben en goede relaties beginnen met zelfliefde. Ik merk bij jou weinig zelfliefde als ik je posts lees (en ik volg je al een poosje).

Dat vind ik oprecht erg jammer. Zonde ook.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:03:44 #187
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53677170
Het is fout uitgedrukt dat "het een tijdje proberen". Het is eerder bedoeld in de zin of mijn kijk op de zaak veranderd in de loop van de tijd. Of het me lukt om uit dit negatieve spiraal te komen, ik wil hem namelijk absoluut niet meeslepen hierin en eventuele kinderen ook niet. Als ik merk dat het niet beter gaat, dan maak ik het hoe dan ook uit.
pi_53677252
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:59 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Euhhhh nee?

Lijkt me alles behalve logisch dat iemand boos wordt als je zegt bang te zijn voor de daad omdat je met een naar verleden zit, dat je daarom voor zijn tijd je op vrouwen hebt gericht, maar het nu naar jouw mening goed wil doen.

Je hebt echt een vreemd wereldbeeld als je dat normaal vindt, kan je aanraden goed aan jezelf te werken en jezelf niet zo te zien als een naar zondig iemand die straf verdient.

Dat je graag volgens jouw idee van geloof wilt leven zal je mij niet over horen, je kiest een moeilijk pad, maar het is jouw pad.
Maar je weet toch dat ook jouw geloof er 1 van vergeving is, ieder mens maakt fouten, jouw fouten hebben niets met hem te maken.

Je verleden is geen fout, je angst voor de daad is ook geen fout, daar zit geen zonde in meisje, echt niet, hou op met jezelf te straffen erom.

Wat je nodig hebt is iemand die je begrijpt, iemand die je steunt, iemand die zacht en geduldig zal zijn, niets straks maar gewoon ondergaan als je getrouwd bent, maar zachtheid en geduld, misschien kom je er dan, anders zeer zeker niet, dan ga je een zeer ongelukkig leven tegemoet en je verdient beter, dus doe dat jezelf niet aan!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:07:09 #189
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53677269
Je hebt gelijk Isegrim, maar ik weet op het moment ook niet hoe ik hier uit moet komen.
pi_53677295
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:07 schreef boekenworm het volgende:
Je hebt gelijk Isegrim, maar ik weet op het moment ook niet hoe ik hier uit moet komen.
Alleen.

Dat denk ik tenminste, maar goed, ik ken je niet, ik zeg alleen wat ik denk te zien.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:45:37 #191
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53678516
Ik sluit me van harte bij isegrim aan.
Wat ik al eerder zei (in een andere context weliswaar), "kies voor jezelf".
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:11:00 #192
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53679391
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Euhhhh nee?

Lijkt me alles behalve logisch dat iemand boos wordt als je zegt bang te zijn voor de daad omdat je met een naar verleden zit, dat je daarom voor zijn tijd je op vrouwen hebt gericht, maar het nu naar jouw mening goed wil doen.
Als je het van die kant bekijkt is het inderdaad niet logisch...
quote:
Je hebt echt een vreemd wereldbeeld als je dat normaal vindt, kan je aanraden goed aan jezelf te werken en jezelf niet zo te zien als een naar zondig iemand die straf verdient.

Dat je graag volgens jouw idee van geloof wilt leven zal je mij niet over horen, je kiest een moeilijk pad, maar het is jouw pad.
Maar je weet toch dat ook jouw geloof er 1 van vergeving is, ieder mens maakt fouten, jouw fouten hebben niets met hem te maken.
Of ik het moeilijkste pad bewandel weet ik niet. Het zal wel een stukje vluchtgedrag zijn, anderzijds ook een stukje perfectionisme. Ik weet wel vergeven word, maar ja... ik wil het graag gewoon in een keer goed doen.
[quote[
Je verleden is geen fout, je angst voor de daad is ook geen fout, daar zit geen zonde in meisje, echt niet, hou op met jezelf te straffen erom.

Wat je nodig hebt is iemand die je begrijpt, iemand die je steunt, iemand die zacht en geduldig zal zijn, niets straks maar gewoon ondergaan als je getrouwd bent, maar zachtheid en geduld, misschien kom je er dan, anders zeer zeker niet, dan ga je een zeer ongelukkig leven tegemoet en je verdient beter, dus doe dat jezelf niet aan!
[/quote]
Ik hoop en denk dat je gelijk hebt... Dank je
pi_53680650
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:54 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Of je het gelooft of niet, ik houd echt van die jongen. En zegt ook van mij te houden en ik geloof hem. Het is ook zijn keuze om het nog een tijdje te proberen.
Ik geloof dat je van hem houdt, als een vriend. Niet als jouw levenspartner.
Verder sluit ik me aan bij Isegrim, je hebt nog zo veel issues op te lossen voor je aan een relatie kan gaan werken.
pi_53681764
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:57 schreef ThE_ED het volgende:
Ik snap trouwens nooit dat "gelovigen" soms het de ene "zonde" afdekken met de andere. Zo lijkt me met een leugen in het huwelijk stappen met je vriend ook niet iets dat de goedkeuring van een God kan krijgen. De oplossing is misschien pijnlijk, maar toch vrij simpel; als je zo ongezellig bent waarom blijf je dan niet single als je niet wilt kiezen voor een homoseksuele relatie? Volgens mij ga je jezelf en je vriend alleen maar pijn doen als je deze relatie voortzet, en dat is volgens mij in geen enkel geloof een goed iets.
omdat ze egoistisch is? nog een zonde erbij.

een strikt gelovige kan niet leven zonder te liegen, je aan de regels houden, letterlijk is godsonmogelijk, zeg maar, dus iedere strenggelovige zondigt door te liegen tegen anderen of te liegen tegen zichzelf, en dat laatste is per saldo, aan het einde van de rit, nog het ergste, een leven vergooit, om iets wat niet eens zeker is, hoe zonde is dat.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53681813
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:21 schreef milagro het volgende:

[..]

omdat ze egoistisch is? nog een zonde erbij.

een strikt gelovige kan niet leven zonder te liegen, je aan de regels houden, letterlijk is godsonmogelijk, zeg maar, dus iedere strenggelovige zondigt door te liegen tegen anderen of te liegen tegen zichzelf, en dat laatste is per saldo, aan het einde van de rit, nog het ergste, een leven vergooit, om iets wat niet eens zeker is, hoe zonde is dat.
Jij gelooft niet dat er mensen zijn die erin slagen om oprecht volgens hun geloofsregels te leven? Ze zijn er wel denk ik, maar het zijn uitzonderlijke mensen die daarvoor geschapen lijken.
pi_53681880
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jij gelooft niet dat er mensen zijn die erin slagen om oprecht volgens hun geloofsregels te leven? Ze zijn er wel denk ik, maar het zijn uitzonderlijke mensen die daarvoor geschapen lijken.
ja, monniken, nonnen, die lukt dat wel, maar die leiden dan ook geen 'normaal' alledaags leven.

mensen die gewoon met de rest willen meedraaien, zullen altijd liegen op een zeker moment, grote leugens, of kleine, tegen anderen, tegen zichzelf, al dan niet verhuld met "maar als ik nu zo doe, of zus zeg, dan mg het vast wel, dan is het niet echt fout" ... oftewel krom praten wat recht is, om het vervolgens weer recht te praten.

nee, streng geloven zonder een ander maar vooral jezelf voor de gek te houden, hoe triviaal ook, al dan niet bewust, gaat niet lukken in deze tijd.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:28:18 #197
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53681936
Je hoeft niet persé te liegen. Je kunt ook gewoon eerlijk zijn over je zonde, het is geen schande. Ieder mens heeft zonde, het hoord erbij. Het klopt dat je vaak de ene zonde afdekt met de ander... Maar goed, het gaat erom dat je, je best doet. En ik weet nu niet goed te handelen en in een leugen te leven.
pi_53681955
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:26 schreef milagro het volgende:
ja, monniken, nonnen, die lukt dat wel, maar die leiden dan ook geen 'normaal' alledaags leven.

mensen die gewoon met de rest willen meedraaien, zullen altijd liegen op een zeker moment, grote leugens, of kleine, tegen anderen, tegen zichzelf, al dan niet verhuld met "maar als ik nu zo doe, of zus zeg, dan mg het vast wel, dan is het niet echt fout" ... oftewel krom praten wat recht is, om het vervolgens weer recht te praten.

nee, streng geloven zonder een ander maar vooral jezelf voor de gek te houden, hoe triviaal ook, al dan niet bewust, gaat niet lukken in deze tijd.
Hmja, daarin heb je waarschijnlijk gelijk. Mensen die ik tegengekomen ben die inderdaad zo waren, waren mensen die hun hele leven aan hun geloof gewijd hadden. Dat zijn tevens de enige gelovigen die op geen enkele wijze ergernis bij mij opwekken. Integendeel, ik heb eerder ontzag ervoor.

Sorry voor de offtopic.
pi_53682147
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hmja, daarin heb je waarschijnlijk gelijk. Mensen die ik tegengekomen ben die inderdaad zo waren, waren mensen die hun hele leven aan hun geloof gewijd hadden. Dat zijn tevens de enige gelovigen die op geen enkele wijze ergernis bij mij opwekken. Integendeel, ik heb eerder ontzag ervoor.
zolang ze hun normen maar niet dé norm maken, hun waarheid niet als dé waarheid zien, weten dat het niet meer is als een mening waar ze met volle overtuiging achter staan, zoals een ander dat met zijn waarheid doet, zijn mening, en dat het respecteren van het hebben van een andere mening niet gelijk hoeft te staan aan de mening zélf respecteren, en je dus ook geen respect moet of kan eisen , zelfs niet verwachten, hooguit hopen, zoals ze ook hopen dat er een hiernamaals is.

en daar schort het helaas nogal eens aan, bij gelovigen die wat streng in de leer zijn, ze zienhun waarheid als dé waarheid, hun normen als dé norm (althans dé norm die voor iedereen zou moeten gelden), en zien een ander die zich niet aan die normen houdt, als zondig.

blijkbaar is het voor hen wel mogelijk respect te eisen of te verwachten, maar geven, ho maar.
pi_53682252
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:36 schreef milagro het volgende:

[..]

zolang ze hun normen maar niet dé norm maken, hun waarheid niet als dé waarheid zien, weten dat het niet meer is als een mening waar ze met volle overtuiging achter staan, zoals een ander dat met zijn waarheid doet, zijn mening, en dat het respecteren van het hebben van een andere mening niet gelijk hoeft te staan aan de mening zélf respecteren, en je dus ook geen respect moet of kan eisen , zelfs niet verwachten, hooguit hopen, zoals ze ook hopen dat er een hiernamaals is.

en daar schort het helaas nogal eens aan, bij gelovigen die wat streng in de leer zijn, ze zienhun waarheid als dé waarheid, hun normen als dé norm (althans dé norm die voor iedereen zou moeten gelden), en zien een ander die zich niet aan die normen houdt, als zondig.

blijkbaar is het voor hen wel mogelijk respect te eisen of te verwachten, maar geven, ho maar.
Ik denk dat het te maken heeft met onzekerheid. Iemand die een rotsvast geloof heeft, heeft het niet nodig om de rest van de wereld te overtuigen of zijn normen op te dringen. Iemand die dat niet heeft, is continu bezig zichzelf te overtuigen door anderen te proberen overtuigen. Of zoals ze in mijn voormalige geloofsgroep zeiden: "Als je predikt, predik je eigenlijk tegen jezelf".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')