abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:19:25 #151
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_53628736
Als je maar weet dat God je zo gemaakt heeft zoals je bent, het dus God's wil is dat jij zo bent en dat hij toch wel van je houdt. Maakt dus niet uit wat je doet.

Doe wat je verstand en je hart overeenkomen.
pi_53632511
Geloof of niet, wees eerlijk. Tegen jezelf en ook tegen de ander.
Dus...
pi_53632522
wat een kloon zeg schei toch uit
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53635698
Die vriend van jou spoort volgens mij niet helemaal, maar goed.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:33:21 #155
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_53636541
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 01:50 schreef zhe-devilll het volgende:
wat een kloon zeg schei toch uit
Idd, ik word ook erg misselijk van al die gristelijke teksten en bijbelcitaten. Rot dan op naar het EO forum kut...
pi_53638811
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:00 schreef maedel het volgende:

[..]

Misschien bedoel je het niet zo, maar ter geruststelling melden dat iemand van lesbisch ook "weer normaal hetero" kan worden vind ik een zorgelijke ontwikkeling.
Ik zou het een geruststelling vinden als TS gewoon haar gevoel zou kunnen volgen, ongehinderd door de verstikking van het geloof en de normen en waarden die daarmee komen (wat ik een beetje proef dat aan de hand is). Wat daarvan de uitkomst ook is.
Ik bedoelde het goed hoor.
Ik wil vooral zeggen dat ze zichzelf moet zijn. Of dat nu hetero of homo is. Misschien is het voor haar geruststellend dat als je een lesbische relatie hebt gehad, je niet verplicht bent altijd zo te blijven. Als ze plots gevoelens heeft voor een man (in dit geval weliswaar niet), moet ze daarvoor gaan, vind ik.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:36:57 #157
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53642406
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:19 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ik bedoelde het goed hoor.
Ik wil vooral zeggen dat ze zichzelf moet zijn. Of dat nu hetero of homo is. Misschien is het voor haar geruststellend dat als je een lesbische relatie hebt gehad, je niet verplicht bent altijd zo te blijven. Als ze plots gevoelens heeft voor een man (in dit geval weliswaar niet), moet ze daarvoor gaan, vind ik.
Daarom zeg ik ook "misschien bedoel je het niet zo", maar het komt wel heel, euh ja, fout over eigenlijk.
Net of het heel erg is om lesbisch te zijn. Ter geruststelling, er zijn ook heel veel mensen die het heeeeeerlijk vinden
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  woensdag 3 oktober 2007 @ 00:06:37 #158
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53657657
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:00 schreef maedel het volgende:

[..]

Misschien bedoel je het niet zo, maar ter geruststelling melden dat iemand van lesbisch ook "weer normaal hetero" kan worden vind ik een zorgelijke ontwikkeling.
Ik zou het een geruststelling vinden als TS gewoon haar gevoel zou kunnen volgen, ongehinderd door de verstikking van het geloof en de normen en waarden die daarmee komen (wat ik een beetje proef dat aan de hand is). Wat daarvan de uitkomst ook is.
Ja maar dan leg je een andere norm aan TS op, weliswaar niet ingegeven door en religieus motief, maar wel door een levensopvatting. Tenminste, het lijkt net alsof jij de verstikking van het geloof vervangt door de verstikking van het libertijnisme. boekenworm raakt, zoals ik het lees, meer in knoop met haar eigen normen en waarden en dus zichzelf, ongeacht waar die hun oorsprong vinden.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  woensdag 3 oktober 2007 @ 00:08:53 #159
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53657716
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:33 schreef Kreupelhout het volgende:

[..]

[..]
Je hoeft het niet te lezen als je je er zo aan stoort. En eerlijkheidshalve ben jij een stuk opdringerger en dwingender met jouw scheldpartij, dan enige tekst hiet over het, of ontleend aan het, geloof.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_53659805
Hoe kun je als 2 mensen zoiets doen en denken dat je gelukkig bent. TS in mijn ogen ben je van binnen volkomen leeg op de organen na. En je vriend ik snap dat hij erg om je geeft maar of hij maakt ook misbruik van de situatie of hij is zo onzeker en bang om alleen over te blijven dat hij maar genoegen neemt met jouw.

Ik kan me niet eens voor stellen om zoiets wagelijks met een beste vriendin te beginnen.

Maar weet je zelf wel wat je wilt je voelt je schuldig over wat je doet naar die jongen toe. maar aan de andere kant heb je je beslissing om bij hem te blijven al genomen allleen op basis van je geloof. Je wilt zelfs niet met een andere stroming praten.
maar goed veel plezier in je leven en hopelijk kom je tot inkeer voordat je terug kijkt op je leven en denkt ik ben echt mijn hele leven een ongelukkig endje mens geweest want dat is pas zielig.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_53659817
Je maakt jezelf het leven zo wel erg moeilijk.
pi_53665491
Och, dit soort mensen zien helemaal niet in dat ze het zichzelf moeilijk maken. Die klimmen maar al te graag in de slachtoffer rol. Over 10 jaar ook, als ze hiermee doorgaan. Dan is hij ongelukkig, omdat hun seksleven slecht is, en zij is ongelukkig, omdat ze verpichte seks heeft (daar legt ze zich nu al bij neer). Verder zien ze eindelijk in dat hun relatie niet bedoeld was (door god of het lot), maar scheiden is geen optie (vanwege het geloof), dus ze zitten gevangen in een ongelukkig huwelijk. Of ze scheiden toch en krijgen dan veel problemen met hun omgeving. Kan ze zich weer in de slachtofferrol gooien! Mooi toch?

Ik zit nog steeds te wachten op antwoord op de vraag waarom ze per se willen trouwen. Je kunt toch ook de rest van jullie leven als vrienden doorgaan, en de mogelijkheid voor beide om de ware liefde tegen te komen open te laten?
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_53665873
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:31 schreef LadyXochi het volgende:
Och, dit soort mensen zien helemaal niet in dat ze het zichzelf moeilijk maken. Die klimmen maar al te graag in de slachtoffer rol. Over 10 jaar ook, als ze hiermee doorgaan. Dan is hij ongelukkig, omdat hun seksleven slecht is, en zij is ongelukkig, omdat ze verpichte seks heeft (daar legt ze zich nu al bij neer). Verder zien ze eindelijk in dat hun relatie niet bedoeld was (door god of het lot), maar scheiden is geen optie (vanwege het geloof), dus ze zitten gevangen in een ongelukkig huwelijk.
Met incest als gevolg. Zo begint de geschiedenis weer van voren af aan opnieuw.
pi_53666178
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:31 schreef LadyXochi het volgende:
Och, dit soort mensen zien helemaal niet in dat ze het zichzelf moeilijk maken. Die klimmen maar al te graag in de slachtoffer rol. Over 10 jaar ook, als ze hiermee doorgaan. Dan is hij ongelukkig, omdat hun seksleven slecht is, en zij is ongelukkig, omdat ze verpichte seks heeft (daar legt ze zich nu al bij neer). Verder zien ze eindelijk in dat hun relatie niet bedoeld was (door god of het lot), maar scheiden is geen optie (vanwege het geloof), dus ze zitten gevangen in een ongelukkig huwelijk. Of ze scheiden toch en krijgen dan veel problemen met hun omgeving. Kan ze zich weer in de slachtofferrol gooien! Mooi toch?

Ik zit nog steeds te wachten op antwoord op de vraag waarom ze per se willen trouwen. Je kunt toch ook de rest van jullie leven als vrienden doorgaan, en de mogelijkheid voor beide om de ware liefde tegen te komen open te laten?
Je vergeet 1 ding : Dat 1 van de 2 of beiden vreemdgaan, waarbij ze het ook van elkaar weten.. maar niet uit elkaar gaan vanwege kinderen of inderdaad het geloof, oftewel een principehuwelijk
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:11:07 #165
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_53666305
Crisis zeg. Sorry hoor, TS maar jij moet echt gewoon een flinke trap onder je kont hebben. Jezelf verloochenen hoort bij het geloof? Ben je wel helemaal lekker?

Geloof moet een aanvulling zijn op je leven, niet een beperking!

Blijkbaar ben jij gewoon zo geindoctrineerd dat je een hekel aan jezelf en dat wat je bent hebt gekregen en dat is heel erg sneu. Je hebt hulp nodig om ge-deprogrammeerd te worden en voor jezelf te leren denken i.p.v. maar te doen wat een groep ouwe mannen honderden jaren geleden heeft bepaald wat de norm zou moeten zijn!

Bah!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:16:23 #166
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53669003
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 00:06 schreef Inekris het volgende:

[..]

Ja maar dan leg je een andere norm aan TS op, weliswaar niet ingegeven door en religieus motief, maar wel door een levensopvatting.
Euh, nou dat bedoel ik niet hoor
Ik leg geen norm op, dat gebeurt eigenlijk wel door het te melden als een geruststelling. Zo van, "het kan altijd nog goedkomen (als in, je kunt nog hetero worden en dan is het goed)" en dan geef je dus aan dat hetero zijn goed is, of béter dat lesbo zijn. Dat vind ik niet fair eerlijk gezegd.
Ik zou het liever neutraal houden.

Maar weet je wat het is, heel veel mensen die het niet aangaat hebben niet in de gaten dat ze iets pijnlijks zeggen als ze het zo formuleren. Mij gaat het aan, dus ik zeg er wat van.

Als ik hier echt mijn mening over het christelijke geloof zou melden zou ik zo geband zijn denk ik

>>
Ter verduidelijking zal ik eens mijn naam invullen op een cruciale plek. Die naam kun je vervangen door je eigen naam. Ik weet niet precies hoe jij het dan voelt, maar mij stoort het.
quote:
Op zondag 30 september 2007 22:07 schreef katerwater het volgende:
TS, als het je geruststeld: een vriendin van mij was overtuigd net zoals Maedel. Nu is ze getrouwd en heeft ze een dochtertje! Ze ziet er eerlijk gezegd veel gelukkiger uit. En haar vriend weet van haar verleden. Ken hem niet, maar ze zijn nog steeds samen, so...

Geloven in de toekomst en het verleden achter jou laten (maar niet vergeten)

[ Bericht 18% gewijzigd door maedel op 03-10-2007 15:23:15 ]
pi_53671232
dan kun je beter de rest van je leven alleen blijven.. je vriend bedrieg je op deze manier.... ik zou het, als ik er achter zou komen, een doodzonde vinden als mijn vriend alleen maar met mij getrouwd is 'omdat het zo hoort', en hij zichzelf niet durft te zijn door met een man samen te leven

maar dat laatste geldt natuurlijk alleen omdat ik niet in jouw god geloof. Maar wel dus: wees eerlijk tegen hem en blijf dan liever alleen.. ja.. dat is dan ook jouw keuze voor jouw 'geloof'...
Ja doei.
pi_53672790
Ik kan de TS in elk geval één ding met grote zekerheid voorspellen: op deze manier word je niet gelukkig.

En ik vraag me af of God erop gebrand is om mensen diep ongelukkig te maken.
pi_53672839
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:03 schreef Spacemonkeh het volgende:

[..]

Je vergeet 1 ding : Dat 1 van de 2 of beiden vreemdgaan, waarbij ze het ook van elkaar weten.. maar niet uit elkaar gaan vanwege kinderen of inderdaad het geloof, oftewel een principehuwelijk
Vreemdgaan is ook een zonde, volgens de bijbel. Dus wederom: Wil je dat veroorzaken? Want dat is grote waarschijnlijkheid.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_53672977
Waarom vinden vrouwen dat bedriegen altijd seksueel is?

Je kan ook iemand geestelijk bedriegen.
pi_53673242
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:19 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

Vreemdgaan is ook een zonde, volgens de bijbel. Dus wederom: Wil je dat veroorzaken? Want dat is grote waarschijnlijkheid.
Een pastoor mag ook geen kinderen misbruiken maar toch doen ze het...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:41:56 #172
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53673375
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:25 schreef katerwater het volgende:
Waarom vinden vrouwen dat bedriegen altijd seksueel is?

Je kan ook iemand geestelijk bedriegen.
Misschien is dat nog wel erger. Hoewel veel mensen dat misschien wel niet vinden.
Mijn moeder zei eens:"als je in je hart bij een ander bent, ga je eigenlijk vreemd".
Ja, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind eigenlijk dat je bij je partner moet zijn waar je echt met heel je hart van houdt. En dat maak ik uit je (TS) verhaal niet op, dat je echt op de manier waarop je zou verwachten dat je van een partner houdt, van je vriend houdt.

Kijk, ik hou ook van mijn zus, ouders, familie, en soms zelfs van collega's, maar dat is toch echt totaal wat anders dan wat ik voor mijn partner voel hoor. (gelukkig maar )
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:43:11 #173
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53673410
-edit, dubbel-
pi_53673495
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:36 schreef Spacemonkeh het volgende:

[..]

Een pastoor mag ook geen kinderen misbruiken maar toch doen ze het...
Ja, of je gooit er even wat clichés tegenaan.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:10:24 #175
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53674148
[
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:16 schreef maedel het volgende:

[..]

Euh, nou dat bedoel ik niet hoor
Ik leg geen norm op, dat gebeurt eigenlijk wel door het te melden als een geruststelling. Zo van, "het kan altijd nog goedkomen (als in, je kunt nog hetero worden en dan is het goed)" en dan geef je dus aan dat hetero zijn goed is, of béter dat lesbo zijn. Dat vind ik niet fair eerlijk gezegd.
Ik zou het liever neutraal houden.
Hehe, ooit in een grijs verleden heb ik ruzie gehad met een hoogleraar klinische psychologie, omdat ik vind dan in de DSM homoseksualiteit als ziekte stond gedefinieerd. Ik begrijp je punt, om het iets duidelijker te stellen, het zit al goed, dus waarom zou je het willen veranderen. Hetero is niet beter, of slechter, dan lesbo of homo zijn, dat beweer ik niet, heb ik nooit beweerd en die opvatting is strijdig met mijn eigen opvattingen.
Zonder dat jij het in de gaten heb, of zelfs de intentie hebt, leg jij wel een norm op. Daar ik niets mis mee trouwens, maar lees even verder.
quote:
Maar weet je wat het is, heel veel mensen die het niet aangaat hebben niet in de gaten dat ze iets pijnlijks zeggen als ze het zo formuleren. Mij gaat het aan, dus ik zeg er wat van.
En terecht. Overigens gaat het mij, los van mijn seksualiteit, ook aan. De opvatting dat homoseksualiteit te genezen is, of dat heteroseksualiteit beter is dan homoseksualiteit zo u wilt, en dat toch redelijk publiek zonder schroom te kunnen zeggen, is symptomatisch voor een intoleranter wordende maatschappij. Dat is iets wat iedereen aan gaat.
quote:
Als ik hier echt mijn mening over het christelijke geloof zou melden zou ik zo geband zijn denk ik
Alleen het christelijk geloof? Geloof ik niks van

Ik zal het ongetwijfeld niet goed duidelijk gemaakt hebben.
Effe off topic:

Wij hebben allemaal te maken met normen en waarden. Sommige daarvan internaliseren wij, die komen van mams, paps, school en noem maar op, en sommige bedenken wij helemaal zelf. Het kan heel goed dat 'aangeleerde' normen botsen met zelf gemaakte normen, of met ons gedrag. Dat geeft spanning en onaangenaamheid. In dit geval bedoelde ik letterlijk dat het afvallen van het geloof, want die normen stroken niet met boekenworm haar seksualiteit, voortkomt uit een andere norm -kies voor jezelf-, en dat het volgen van die norm s.trookt niet met haar beleefde religieusiteit. Daarmee komt zij van de regen in de drup. Dat heeft dus niks met seksualiteit te maken hoor. De libertijnse norm aan gaan hangen lost voor boekenworm niets op. En dat is meer on topic dan ik dacht

Wees gerust hoor, in geen enkel opzicht ben ik van mening dat homoseksualiteit een af te wijzen iets is. Datzelfde geldt ook wel voor religieuze mensen, iemands religiuesiteit wijs ik ook niet af. Het geloof wat zij aanhangen wellicht wel, maar dat is een andere discussie.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:15:34 #176
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53674304
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:10 schreef Inekris het volgende:
Zonder dat jij het in de gaten heb, of zelfs de intentie hebt, leg jij wel een norm op.
Zou je dat eens in een pb willen uitleggen? Ik ben geïnteresseerd maar ik denk dat we dat maar niet in dit topic moeten doen
pi_53674401
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, of je gooit er even wat clichés tegenaan.
Ik heb wel een punt
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:24:58 #178
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53674605
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:18 schreef Spacemonkeh het volgende:

[..]

Ik heb wel een punt
Zelfs een puntkomma
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:52:28 #179
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53676851
Ik ga nu even quoten, pardon voor de late reactie.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:54:45 #180
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53676936
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:20 schreef LadyXochi het volgende:
Dan vraag ik nog een keer: Waarom wil je met hem een relatie en met hem trouwen? Jullie kunnen toch ook als vrienden samen oud worden? Dat heeft meteen als voordeel dat je geen seks met hem hoeft te hebben. En, zoals ik ook al eerder zei, geef je hem de kans om een goede vrouw voor zichzelf te vinden, die wél graag en met liefde aan ál zijn behoeftes voldoet.
Of je het gelooft of niet, ik houd echt van die jongen. En zegt ook van mij te houden en ik geloof hem. Het is ook zijn keuze om het nog een tijdje te proberen.
pi_53676988
"Het nog een tijdje te proberen"...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:57:29 #182
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53677015
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar is dat je hoogste ideaal: een acceptabel leven leiden?
En als dat zo is, vind je dat zelf eigenlijk niet heel erg verdrietig? Zou God niet voor al diegenen die van hem houden meer willen dan een acceptabel leven? Een leven waarin men gelukkig is, bijvoorbeeld?
Dat is natuurlijk niet mijn hoogste ideaal, ik heb genoeg dromen die ik langzaam maar zeker aan het verwezelijken ben. Alleen ik wil ook een goed leven leiden, een goed mens en christin zijn. Dat is toch niet vreemd? Het is logisch dat je naar je normen en waarden wilt leven. Of de mijne de juiste zijn weet ik niet, alleen ik hoop van wel.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:58:13 #183
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53677030
precies wat isegrim zegt.
Als je écht van iemand houdt weet je dat wel, en hoef je helemaal niks te proberen. Dan is dat de meest vanzelfsprekende zaak van de wereld dat je samen door gaat.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:59:22 #184
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53677059
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Je verwacht dat iemand boos wordt en je slaat als je over je erg nare verleden verteld die hele beste wonden heeft geslagen?????????????

Lekker gezond idee van relatie's heb je dan zeg....
Dat mijn wereldbeeld lang niet klopt weet ik. Maar het is op zich wel logisch als iemand dit hoort, boos wordt lijkt me.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:00:22 #185
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53677084
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:59 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Dat mijn wereldbeeld lang niet klopt weet ik. Maar het is op zich wel logisch als iemand dit hoort, boos wordt lijkt me.
Euh nee, en als iemand dat wel doet is dat red alert en trap je 'm buiten...
pi_53677118
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:57 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet mijn hoogste ideaal, ik heb genoeg dromen die ik langzaam maar zeker aan het verwezelijken ben. Alleen ik wil ook een goed leven leiden, een goed mens en christin zijn. Dat is toch niet vreemd?
Mij bevreemdt het toch altijd een beetje wanneer mensen keuzes maken waarvoor ze hun wezen moeten ontkennen. Maar goed, sommige mensen zijn masochistisch of menen dat zij gestraft moeten worden. Gezien jouw achtergrond lijkt dat laatste me niet heel onwaarschijnlijk. Ook de klappen die je min of meer verwachtte...

Eerlijk gezegd denk ik dat jij aan geen enkele relatie toe bent en dat je eerst moet zien dat je zélf lekker in je vel zit. Liefhebben en goede relaties beginnen met zelfliefde. Ik merk bij jou weinig zelfliefde als ik je posts lees (en ik volg je al een poosje).

Dat vind ik oprecht erg jammer. Zonde ook.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:03:44 #187
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53677170
Het is fout uitgedrukt dat "het een tijdje proberen". Het is eerder bedoeld in de zin of mijn kijk op de zaak veranderd in de loop van de tijd. Of het me lukt om uit dit negatieve spiraal te komen, ik wil hem namelijk absoluut niet meeslepen hierin en eventuele kinderen ook niet. Als ik merk dat het niet beter gaat, dan maak ik het hoe dan ook uit.
pi_53677252
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:59 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Euhhhh nee?

Lijkt me alles behalve logisch dat iemand boos wordt als je zegt bang te zijn voor de daad omdat je met een naar verleden zit, dat je daarom voor zijn tijd je op vrouwen hebt gericht, maar het nu naar jouw mening goed wil doen.

Je hebt echt een vreemd wereldbeeld als je dat normaal vindt, kan je aanraden goed aan jezelf te werken en jezelf niet zo te zien als een naar zondig iemand die straf verdient.

Dat je graag volgens jouw idee van geloof wilt leven zal je mij niet over horen, je kiest een moeilijk pad, maar het is jouw pad.
Maar je weet toch dat ook jouw geloof er 1 van vergeving is, ieder mens maakt fouten, jouw fouten hebben niets met hem te maken.

Je verleden is geen fout, je angst voor de daad is ook geen fout, daar zit geen zonde in meisje, echt niet, hou op met jezelf te straffen erom.

Wat je nodig hebt is iemand die je begrijpt, iemand die je steunt, iemand die zacht en geduldig zal zijn, niets straks maar gewoon ondergaan als je getrouwd bent, maar zachtheid en geduld, misschien kom je er dan, anders zeer zeker niet, dan ga je een zeer ongelukkig leven tegemoet en je verdient beter, dus doe dat jezelf niet aan!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:07:09 #189
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53677269
Je hebt gelijk Isegrim, maar ik weet op het moment ook niet hoe ik hier uit moet komen.
pi_53677295
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:07 schreef boekenworm het volgende:
Je hebt gelijk Isegrim, maar ik weet op het moment ook niet hoe ik hier uit moet komen.
Alleen.

Dat denk ik tenminste, maar goed, ik ken je niet, ik zeg alleen wat ik denk te zien.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:45:37 #191
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53678516
Ik sluit me van harte bij isegrim aan.
Wat ik al eerder zei (in een andere context weliswaar), "kies voor jezelf".
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:11:00 #192
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53679391
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Euhhhh nee?

Lijkt me alles behalve logisch dat iemand boos wordt als je zegt bang te zijn voor de daad omdat je met een naar verleden zit, dat je daarom voor zijn tijd je op vrouwen hebt gericht, maar het nu naar jouw mening goed wil doen.
Als je het van die kant bekijkt is het inderdaad niet logisch...
quote:
Je hebt echt een vreemd wereldbeeld als je dat normaal vindt, kan je aanraden goed aan jezelf te werken en jezelf niet zo te zien als een naar zondig iemand die straf verdient.

Dat je graag volgens jouw idee van geloof wilt leven zal je mij niet over horen, je kiest een moeilijk pad, maar het is jouw pad.
Maar je weet toch dat ook jouw geloof er 1 van vergeving is, ieder mens maakt fouten, jouw fouten hebben niets met hem te maken.
Of ik het moeilijkste pad bewandel weet ik niet. Het zal wel een stukje vluchtgedrag zijn, anderzijds ook een stukje perfectionisme. Ik weet wel vergeven word, maar ja... ik wil het graag gewoon in een keer goed doen.
[quote[
Je verleden is geen fout, je angst voor de daad is ook geen fout, daar zit geen zonde in meisje, echt niet, hou op met jezelf te straffen erom.

Wat je nodig hebt is iemand die je begrijpt, iemand die je steunt, iemand die zacht en geduldig zal zijn, niets straks maar gewoon ondergaan als je getrouwd bent, maar zachtheid en geduld, misschien kom je er dan, anders zeer zeker niet, dan ga je een zeer ongelukkig leven tegemoet en je verdient beter, dus doe dat jezelf niet aan!
[/quote]
Ik hoop en denk dat je gelijk hebt... Dank je
pi_53680650
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:54 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Of je het gelooft of niet, ik houd echt van die jongen. En zegt ook van mij te houden en ik geloof hem. Het is ook zijn keuze om het nog een tijdje te proberen.
Ik geloof dat je van hem houdt, als een vriend. Niet als jouw levenspartner.
Verder sluit ik me aan bij Isegrim, je hebt nog zo veel issues op te lossen voor je aan een relatie kan gaan werken.
pi_53681764
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:57 schreef ThE_ED het volgende:
Ik snap trouwens nooit dat "gelovigen" soms het de ene "zonde" afdekken met de andere. Zo lijkt me met een leugen in het huwelijk stappen met je vriend ook niet iets dat de goedkeuring van een God kan krijgen. De oplossing is misschien pijnlijk, maar toch vrij simpel; als je zo ongezellig bent waarom blijf je dan niet single als je niet wilt kiezen voor een homoseksuele relatie? Volgens mij ga je jezelf en je vriend alleen maar pijn doen als je deze relatie voortzet, en dat is volgens mij in geen enkel geloof een goed iets.
omdat ze egoistisch is? nog een zonde erbij.

een strikt gelovige kan niet leven zonder te liegen, je aan de regels houden, letterlijk is godsonmogelijk, zeg maar, dus iedere strenggelovige zondigt door te liegen tegen anderen of te liegen tegen zichzelf, en dat laatste is per saldo, aan het einde van de rit, nog het ergste, een leven vergooit, om iets wat niet eens zeker is, hoe zonde is dat.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53681813
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:21 schreef milagro het volgende:

[..]

omdat ze egoistisch is? nog een zonde erbij.

een strikt gelovige kan niet leven zonder te liegen, je aan de regels houden, letterlijk is godsonmogelijk, zeg maar, dus iedere strenggelovige zondigt door te liegen tegen anderen of te liegen tegen zichzelf, en dat laatste is per saldo, aan het einde van de rit, nog het ergste, een leven vergooit, om iets wat niet eens zeker is, hoe zonde is dat.
Jij gelooft niet dat er mensen zijn die erin slagen om oprecht volgens hun geloofsregels te leven? Ze zijn er wel denk ik, maar het zijn uitzonderlijke mensen die daarvoor geschapen lijken.
pi_53681880
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jij gelooft niet dat er mensen zijn die erin slagen om oprecht volgens hun geloofsregels te leven? Ze zijn er wel denk ik, maar het zijn uitzonderlijke mensen die daarvoor geschapen lijken.
ja, monniken, nonnen, die lukt dat wel, maar die leiden dan ook geen 'normaal' alledaags leven.

mensen die gewoon met de rest willen meedraaien, zullen altijd liegen op een zeker moment, grote leugens, of kleine, tegen anderen, tegen zichzelf, al dan niet verhuld met "maar als ik nu zo doe, of zus zeg, dan mg het vast wel, dan is het niet echt fout" ... oftewel krom praten wat recht is, om het vervolgens weer recht te praten.

nee, streng geloven zonder een ander maar vooral jezelf voor de gek te houden, hoe triviaal ook, al dan niet bewust, gaat niet lukken in deze tijd.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:28:18 #197
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53681936
Je hoeft niet persé te liegen. Je kunt ook gewoon eerlijk zijn over je zonde, het is geen schande. Ieder mens heeft zonde, het hoord erbij. Het klopt dat je vaak de ene zonde afdekt met de ander... Maar goed, het gaat erom dat je, je best doet. En ik weet nu niet goed te handelen en in een leugen te leven.
pi_53681955
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:26 schreef milagro het volgende:
ja, monniken, nonnen, die lukt dat wel, maar die leiden dan ook geen 'normaal' alledaags leven.

mensen die gewoon met de rest willen meedraaien, zullen altijd liegen op een zeker moment, grote leugens, of kleine, tegen anderen, tegen zichzelf, al dan niet verhuld met "maar als ik nu zo doe, of zus zeg, dan mg het vast wel, dan is het niet echt fout" ... oftewel krom praten wat recht is, om het vervolgens weer recht te praten.

nee, streng geloven zonder een ander maar vooral jezelf voor de gek te houden, hoe triviaal ook, al dan niet bewust, gaat niet lukken in deze tijd.
Hmja, daarin heb je waarschijnlijk gelijk. Mensen die ik tegengekomen ben die inderdaad zo waren, waren mensen die hun hele leven aan hun geloof gewijd hadden. Dat zijn tevens de enige gelovigen die op geen enkele wijze ergernis bij mij opwekken. Integendeel, ik heb eerder ontzag ervoor.

Sorry voor de offtopic.
pi_53682147
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hmja, daarin heb je waarschijnlijk gelijk. Mensen die ik tegengekomen ben die inderdaad zo waren, waren mensen die hun hele leven aan hun geloof gewijd hadden. Dat zijn tevens de enige gelovigen die op geen enkele wijze ergernis bij mij opwekken. Integendeel, ik heb eerder ontzag ervoor.
zolang ze hun normen maar niet dé norm maken, hun waarheid niet als dé waarheid zien, weten dat het niet meer is als een mening waar ze met volle overtuiging achter staan, zoals een ander dat met zijn waarheid doet, zijn mening, en dat het respecteren van het hebben van een andere mening niet gelijk hoeft te staan aan de mening zélf respecteren, en je dus ook geen respect moet of kan eisen , zelfs niet verwachten, hooguit hopen, zoals ze ook hopen dat er een hiernamaals is.

en daar schort het helaas nogal eens aan, bij gelovigen die wat streng in de leer zijn, ze zienhun waarheid als dé waarheid, hun normen als dé norm (althans dé norm die voor iedereen zou moeten gelden), en zien een ander die zich niet aan die normen houdt, als zondig.

blijkbaar is het voor hen wel mogelijk respect te eisen of te verwachten, maar geven, ho maar.
pi_53682252
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:36 schreef milagro het volgende:

[..]

zolang ze hun normen maar niet dé norm maken, hun waarheid niet als dé waarheid zien, weten dat het niet meer is als een mening waar ze met volle overtuiging achter staan, zoals een ander dat met zijn waarheid doet, zijn mening, en dat het respecteren van het hebben van een andere mening niet gelijk hoeft te staan aan de mening zélf respecteren, en je dus ook geen respect moet of kan eisen , zelfs niet verwachten, hooguit hopen, zoals ze ook hopen dat er een hiernamaals is.

en daar schort het helaas nogal eens aan, bij gelovigen die wat streng in de leer zijn, ze zienhun waarheid als dé waarheid, hun normen als dé norm (althans dé norm die voor iedereen zou moeten gelden), en zien een ander die zich niet aan die normen houdt, als zondig.

blijkbaar is het voor hen wel mogelijk respect te eisen of te verwachten, maar geven, ho maar.
Ik denk dat het te maken heeft met onzekerheid. Iemand die een rotsvast geloof heeft, heeft het niet nodig om de rest van de wereld te overtuigen of zijn normen op te dringen. Iemand die dat niet heeft, is continu bezig zichzelf te overtuigen door anderen te proberen overtuigen. Of zoals ze in mijn voormalige geloofsgroep zeiden: "Als je predikt, predik je eigenlijk tegen jezelf".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')