Zo 'natuurlijk' is dat niet hoor.quote:. Natuurlijk, homoseksualiteit is zondig
Welk geloof is dat, dat geloof ken ik niet, geloof ik.quote:Zelfverloochening hoort bij het geloof.
Nouja, TS geeft wel een goede voorzet door óf met een vrij onbekend geloof te komen, of het geloof verkeerd voor te stellen. Dat homoseksualiteit vaak wordt afgekeurd is een gegeven, maar jezelf verloochenen heb ik nog nooit bij een geloof gezien als richtlijn. (Dat mensen het doen is weer iets anders.)quote:Op donderdag 27 september 2007 19:47 schreef Floripas het volgende:
Alle users die hier het geloof gaan bashen: lijkt me nergens toe leiden.
Bashen?quote:Op donderdag 27 september 2007 19:47 schreef Floripas het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil je een relatie met een man omdat je geloof dat voorschrijft? Maar vervolgens maak je al ERG duidelijk dat een fatsoenlijke toekomst er niet inzit.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:14 schreef boekenworm het volgende:
Een ander heikel punt is dat we tot het huwelijk maagd willen blijven, en dat is maar goed ook, want seks met een man lijkt me echt afschuwelijk (jarenlang misbruikt als kind). Ik wil ook geen kinderen en samenwonen met mij zal ook niet geweldig zijn. Want ik ben iemand die veel privacy nodig heeft. Ik heb een eigen ruimte nodig, wil veel alleen zijn. Niet echt gezellig dus.
B.A.S.H.quote:
Net zo min als de religiositeit van boekenworm te bashen of in twijfel te trekken.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:47 schreef Floripas het volgende:
Waar gebeurd dat dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:07 schreef Inekris het volgende:
[..]
Net zo min als de religiositeit van boekenworm te bashen of in twijfel te trekken.
Wees alsjeblieft wel voorzichtig met je keuze van dominee. Je zou niet de eerste zijn die ineens tijdens de kerkdienst vanaf de kansel zijn verhaal vertelt hoort worden als voorbeeld van zonde en vervolgens de hele kerkgemeenschap op zijn dak krijgt.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:45 schreef Floripas het volgende:
Mijn advies: ga eens praten met een pastor/imam/dominee/rabbi/whatever waarvan je weet dat die er wel positief tegenover staat.
Een God die nooit veranderdquote:Inmiddels zijn de tijden veranderd en ik denk ook dat God met zijn tijd meegaat.
Dit lijkt me iets dat je moet verwerken voordat je een vaste relatie moet beginnen (man of vrouw).quote:Een ander heikel punt is dat we tot het huwelijk maagd willen blijven, en dat is maar goed ook, want seks met een man lijkt me echt afschuwelijk (jarenlang misbruikt als kind).
Wat een gelul, met je sexuele voorkeur wordt je geboren, hetro, homo of pedo. Net zo goed als je er niet van kan genezen kan je het ook niet worden.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:30 schreef releaze het volgende:
en je zegt dat je seksueel misbruikt bent als kind,
dat is natuurlijk erg naar, maar misschien helpt het je te bedenken dat het in die speciale gevallen niet perse hoeft te betekenen dat je als homoseksueel geboren bent maar dat je gewoon op diep psychologisch niveau een intense afkeer hebt voor mannen en misschien dat daar wel wat aan te doen valt, al is het maar jarenlange therapie. En misschien heeft het je hersens en denkstructuren ook wel dusdanig beschadigd dat het qua geaardheid niet meer goedkomt (zoals bij veel pedofielen ook het geval is, die zijn ook jarenlang misbruikt en hebben daar enorme psychologische/neurologische schade aan ondervonden). ik vind het niet zo tof om dit soort dingen zo te zeggen, krijg er zelf veel dubbele gevoelens bij, maar misschien dat het iets voor jou kan betekenen.
Dat het aangeboren kan zijn wil niet zeggend dat het in voorkomende gevallen niet ook ontwikkeld kan zijn. Alsof 1 "symptoom" altijd maar door 1 soort oorzaak kan voorkomen.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:53 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Wat een gelul, met je sexuele voorkeur wordt je geboren, hetro, homo of pedo.
Dus je wil zeggen dat je homo sexualiteit kan aanleren?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:56 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat het aangeboren kan zijn wil niet zeggend dat het in voorkomende gevallen niet ook ontwikkeld kan zijn. Alsof 1 "symptoom" altijd maar door 1 soort oorzaak kan voorkomen.
Okay, maar alleen als jij bewijst dat god bestaatquote:Op donderdag 27 september 2007 20:58 schreef LadyXochi het volgende:
Bewijs maar eens dat het niet kan...
"Aanleren" is iets anders vind ik.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:57 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Dus je wil zeggen dat je homo sexualiteit kan aanleren?![]()
Gelovigenquote:
Dus je geloofd wel in die amerikaanse kampen waar ze homosexualiteit genezen?quote:Op donderdag 27 september 2007 21:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
"Aanleren" is iets anders vind ik.
Maar ik acht het niet onwaarschijnlijk dat homoseksualiteit naast aangeboren ook een later onstane "afwijking" kan zijn in sommige gevallen, zeker als iemand bijvoorbeeld "bi" is en dan op een of andere manier een afkeer krijgt van het andere geslacht.
Maar zoals je zelf al een beetje aangeeft is de vraag of jezelf verloochenen en liegen tegen je vriend niet (ook) een zonde is.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:59 schreef boekenworm het volgende:
Het is inderdaad hard dat God me heeft gemaakt zoals ik ben, in mijn leven heb ik veel verdriet gekent, maar daar ben ik ook dankbaar voor, want zo ben ik ook een sterker mens geworden. De verleiding van homoseksualiteit is erg groot, maar ieder mens krijgt zo zijn verleidingen mee. Daarom wil ik me er ook tegen verzetten, ik ben een kind van God, daarom verzet ik me.
Nee, ten eerste geef ik al aan dat het aangeboren kan zijn. Daarnaast denk ik niet dat je zoiets iemand kunt leren, maar het zou wel kunnen dat je door een traumatische gebeurtenis een bepaalde richting op gaat.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:03 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Dus je geloofd wel in die amerikaanse kampen waar ze homosexualiteit genezen?
Het eerste niet. Voor het geloof moet je veel opgeven. Het is eenmaal zo. Het liegen tegen mijn vriend vind ik heel erg. Of liegen, verzwijgen eerder. Maar ik wil hem niet kwetsen of kwijt raken... en ja, ik weet het eigenlijk niet meerquote:Op donderdag 27 september 2007 21:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar zoals je zelf al een beetje aangeeft is de vraag of jezelf verloochenen en liegen tegen je vriend niet (ook) een zonde is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |