Heeft Einstein niet gezegd dat de zwaartekracht ons niet naar beneden trekt maar dat we in een vrije val komen door de kromming in de ruimte-tijd die de aarde veroorzaakt. De aarde zorgt er ook voor dat we niet verder kunnen vallen. Dit ervaren als een kracht.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens Einstein is zwaartekracht een kromming van ruimte-tijd.![]()
Nee, juist niet. SCH heeft het over 'zich Nederlander VOELEN'.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wil een gevoel in de wet vastleggen?
Jij bent begonnen met dat gevoel als ik mij goed herinner.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:41 schreef Ippon het volgende:
[..]
Nee, juist niet. SCH heeft het over 'zich Nederlander VOELEN'.
Mijn vraag: wat bedoelt hij met dat voelen?
Klopt, en nu wil horen van SCH wat hij bedoelt met 'het gevoel van Nederlanderschap'quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij bent begonnen met dat gevoel als ik mij goed herinner.
Het WRR-rapport is geschreven door iemand die de idealen van de hogere klasse projecteert op de lagere klassen en dan verwacht dat het er daar hetzelfde aan toe gaat. Dat is naïef, dom, kortzichtig en geeft niet bepaald stof tot nadenken. Er IS al lang over nagedacht en we hèbben al die fantastische idealen al tientallen jaren lang geprojecteerd maar het WERKT simpelweg niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:52 schreef knnth het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat die identiteit nou wel is. Iemand een linkje?
Waarom. Zo simpel ligt het nou eenmaal.quote:
Het zijn nog steeds rationele argumenten. Wat 'voel je dan als je je Nederlander voelt (jouw woorden)?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom. Zo simpel ligt het nou eenmaal.
Het is geen keuze. Ik ben hier nou eenmaal geboren, als ik in Italie was geboren, had ik een Italiaans gevoel gehad.
Ik ben toevallig hier geboren, dus ben ik Nederlanders, spreek ik Nederlands en voel ik me Nederlander. Meer is het voor mijn gevoel niet. Ik vind het best leuk om Nederlander te zijn trouwens.
Wat wil je er dan nog meer mee?
Als je dit rationeel wilt noemen, is dat het. Meer dan dit is het niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:59 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het zijn nog steeds rationele argumenten. Wat 'voel je dan als je je Nederlander voelt (jouw woorden)?
Jij stelt dat er wel iets is als een/de Nederlandse identiteit. Maar we komen niet verder dan dat sommige mensen het gevoel hebben dat dat zo is of zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:53 schreef Ippon het volgende:
[..]
Klopt, en nu wil horen van SCH wat hij bedoelt met 'het gevoel van Nederlanderschap'
Lees eerst eens wat door alvorens lukraak te reageren.
Het is als concept best te onderbouwen hoor.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij stelt dat er wel iets is als een/de Nederlandse identiteit. Maar we komen niet verder dan dat sommige mensen het gevoel hebben dat dat zo is of zou moeten zijn.
Ik reageer niet lukraak, jij komt met een stelling die je niet weet te onderbouwen.
Dat wel, maar dan krijg je nog niet zoiets als De Nederlander, en geen antwoord op de vraag wat de waarde van die zogenaamde identiteit is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is als concept best te onderbouwen hoor.
Ik voel me wel Nederlander maar niet op de bier-voetbal-Frans Bouwer manier en ook niet op die Breezer-modetutjes manier. IOk hou van Gitaren en house, ik voel me thuis in Amsterdam en Zuid-Nederland, maar kan beter opschieten met Noorderlingen en val op donkere meisjes.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat wel, maar dan krijg je nog niet zoiets als De Nederlander, en geen antwoord op de vraag wat de waarde van die zogenaamde identiteit is.
Eerlijk gezegd voel ik me qua identiteit nog meer Fries dan Nederlander, of schop ik dan weer tegen SCHeentjes?
Ja, dan krijg je volksidentiteit, gedeelde geschiedenis/verleden/ervaringen, gedeelde taal, gedeelde gebruiken en gewoonten; mensen die dit propageren zijn blind voor de dynamiek van de moderniteit, de globalisatie en de technologische vooruitgang en de pluriformiteit die dit zeg maar grofweg na WO2 heeft opgeleverd. Zij willen de tijd een stukje terugdraaien en bevriezen op dat moment, als een soort ideaal beeld waarbij zij zich goed 'voelen'. Dit heeft niets van doen met rationaliteit en aldus reageren deze mensen ook niet: even doorgevraagd naar de ontstaansgeschiedenis van het chauvinisme bij Hongaren en Dr_Nikita geeft geen thuis meer, onder aanhef van een drogredenering. Zij denken ook niet, SCH, zij voelen. Dat is het hele punt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat wel, maar dan krijg je nog niet zoiets als De Nederlander, en geen antwoord op de vraag wat de waarde van die zogenaamde identiteit is.
Eerlijk gezegd voel ik me qua identiteit nog meer Fries dan Nederlander, of schop ik dan weer tegen SCHeentjes?
eeuh, was de vraag niet wat die volgens jou moet voelen om zich Nederlander te mogen noemen ?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:59 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het zijn nog steeds rationele argumenten. Wat 'voel je dan als je je Nederlander voelt (jouw woorden)?
Ik geloof niet dat jij mij wil begrijpen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je dit rationeel wilt noemen, is dat het. Meer dan dit is het niet.
Wat wil je nou precies horen?
Dat zijn idd enge mensen. Vijfhonderd jaar geleden juichten wij opgelucht bij het verbranden van heksen. Door het beschavingsoffensief dat vele jaren geleden is ingezet, doen wij dat niet meer.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dan krijg je volksidentiteit, gedeelde geschiedenis/verleden/ervaringen, gedeelde taal, gedeelde gebruiken en gewoonten; mensen die dit propageren zijn blind voor de dynamiek van de moderniteit, de globalisatie en de technologische vooruitgang en de pluriformiteit die dit zeg maar grofweg na WO2 heeft opgeleverd. Zij willen de tijd een stukje terugdraaien en bevriezen op dat moment, als een soort ideaal beeld waarbij zij zich goed 'voelen'.
Nee.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:30 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh, was de vraag niet wat die volgens jou moet voelen om zich Nederlander te mogen noemen ?
Jawel hoor, misschien ben je niet duidelijk. De anderen hebben mijn reactie inmiddels aangevuld, ik hoop dat je er wat aan hebt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:45 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij mij wil begrijpen.
Ik ben gewoon teleurgesteld.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Jawel hoor, misschien ben je niet duidelijk. De anderen hebben mijn reactie inmiddels aangevuld, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik vind je reactie ook vervelend, ik doe moeite om je iets uit te leggen en dan krijg ik zo'n dooddoener terug. Niet fijn
Blijkbaar zijn er geen massa's mensen die er een nationalistisch identiteisgevoel op na houden. Meestal houd het op bij de buren , de stad, de voetbalclub en koninginnedag. Er is vaak meer verschil tussen Friezen en Randstedelingen dan tussen randstedelingen en "buitenlanders", ook in gevoel.quote:
Maar dat gebeurt toch nog aan de lopende band: heksenjachten? Dat beschavingsoffensief, zoals jij het noemt, is toch maar een dun laagje vernis, bijv. als zondebokken door demagogisch ingestelde politici worden gebruikt om de schuld te geven van álles wat verkeerd gaat of om onze gevoelens van onbehagen op te botvieren? Die dynamiek die iedere moderne cultuur ingebakken is, kan niet voorkomen dat mensen af en toe de neiging vertonen om te vervallen in wat je bijna kunt noemen eerdere ontwikkelingsfases.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:49 schreef Ippon het volgende:
[..]
Dat zijn idd enge mensen. Vijfhonderd jaar geleden juichten wij opgelucht bij het verbranden van heksen. Door het beschavingsoffensief dat vele jaren geleden is ingezet, doen wij dat niet meer.
Zo maar een voorbeeldje van de dynamiek van de Nederlandse volksidentiteit.
Overigens door die dynamiek te erkennen, erken je ook het bewijs van het bestaan daarvan.
Daarentegen waren er 65 jaar geleden ongeveer 100.000 leden van de NSB, statistisch gezien een van de grootste percentages van een door de Duitsers bezette bevolking die Duits/Nazi gezind was. Dat hoort dan ook weer bij de Nederlander dan.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:49 schreef Ippon het volgende:
Dat zijn idd enge mensen. Vijfhonderd jaar geleden juichten wij opgelucht bij het verbranden van heksen. Door het beschavingsoffensief dat vele jaren geleden is ingezet, doen wij dat niet meer.
Nou ja, der Adolf is idd een smet geweest op de Verlichtingsontwikkeling die door Europa raasde. Maar er zijn nog geen moslims verbrand in Nederland en dat zie ik niet gauw gebeuren. Dat moet je toch gerust stellen?quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt toch nog aan de lopende band: heksenjachten? Dat beschavingsoffensief, zoals jij het noemt, is toch maar een dun laagje vernis, bijv. als zondebokken door demagogisch ingestelde politici worden gebruikt om de schuld te geven van álles wat verkeerd gaat of om onze gevoelens van onbehagen op te botvieren? Die dynamiek die iedere moderne cultuur ingebakken is, kan niet voorkomen dat mensen af en toe de neiging vertonen om te vervallen in wat je bijna kunt noemen eerdere ontwikkelingsfases.
Correctie: bij de toenmalige Nederlander. We hebben net afgesproken dat er sprake is van dynamiek.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Daarentegen waren er 65 jaar geleden ongeveer 100.000 leden van de NSB, statistisch gezien een van de grootste percentages van een door de Duitsers bezette bevolking die Duits/Nazi gezind was. Dat hoort dan ook weer bij de Nederlander dan.
In aannames ben je erg sterk beste jongen. Zeker ken ik mijn geschiedenis maar ben geen expert, om met losse flodders te schieten pas ik voor. Nogmaals, mijn interesses liggen niet op dat vlak anders had ik wel in andere fora gepost.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, jij kent je geschiedenis niet, je neemt dingen aan zoals ze zijn en analyseert en bevraagt ze niet. Okee.
Nou, nee, ik denk dat Wilders nooit een substantiële meerderheid zal verkrijgen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:08 schreef Ippon het volgende:
[..]
Nou ja, der Adolf is idd een smet geweest op de Verlichtingsontwikkeling die door Europa raasde. Maar er zijn nog geen moslims verbrand in Nederland en dat zie ik niet gauw gebeuren. Dat moet je toch gerust stellen?
Het enige wat ik hier doe, is jullie te laten inzien dat een goedkoop en ook lui argument als "we kunnen geen Identiteit definiëren dus Identiteit bestaat niet", onzin is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar is bij jou anders weinig van te merken
Uitzetten dus die handel
Let niet op de dhimmi's. Wij echte Nederlanders waarderen je bijdrage.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:54 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het enige wat ik hier doe, is jullie te laten inzien dat een goedkoop en ook lui argument als "we kunnen geen Identiteit definiëren dus Identiteit bestaat niet", onzin is.
Hoezo; zij had het redelijk gemaakt in New York, geloof ik. Daar heeft ze wrs ook een beetje een internationale manier van denken over dit soort van onderwerpen ontwikkeld, denk je niet?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:18 schreef StefanP het volgende:
Maxima is gewoon een beetje dom. Net zoals Willempje 'beetje dom' Alexander.
Als ze het daar echt gemaakt zou hebben, zou ze niet getrouwd zijn met een Prins van Oranje en met een toelage van een paar ton genoegen nemen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Hoezo; zij had het redelijk gemaakt in New York, geloof ik.
Ze woonde inderdaad al jaren in New York toen Willem Alexander haar (ook in New York) ontmoette voor het eerst. Ze was dus al immigrant en expat voordat ze naar Nederland verhuisde. Ze heeft trouwens ook nog een tijdje in België (Brussel) gewoond, maar dat was om stiekem dichterbij Lex te kunnen zijn aan het begin van de relatie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Hoezo; zij had het redelijk gemaakt in New York, geloof ik. Daar heeft ze wrs ook een beetje een internationale manier van denken over dit soort van onderwerpen ontwikkeld, denk je niet?
Maxima werkte op vrij hoog niveau voor o.a. Deutsche Bank en de Hong Kong - Shanghai Bank in New York en had een goede carrière met zeer goede financiële vooruitzichten.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:34 schreef Ippon het volgende:
Als ze het daar echt gemaakt zou hebben, zou ze niet getrouwd zijn met een Prins van Oranje en met een toelage van een paar ton genoegen nemen.![]()
Met andere woorden, ze is een soort van Moeder Theresa maar dan eentje die de Identiteit van de Nederlander niet wil begrijpen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Maxima werkte op vrij hoog niveau voor o.a. Deutsche Bank en de Hong Kong - Shanghai Bank in New York en had een goede carrière met zeer goede financiële vooruitzichten.
Niet iedereen zet geld op een hoger niveau dan de liefde. Voor haar was dat in ieder geval belangrijker dan haar carriere. Bovendien doet ze nu nog steeds veel op economisch gebied, maar dan vanuit een andere hoek.
rechtgeaardquote:Op zaterdag 29 september 2007 10:17 schreef SCH het volgende:
Rechtgeaard? Wat is dat nou weer?
Nu wel, 100 jaar geleden vast niet. De Nederlandse Identiteit is aan verandering onderhevig, zoals we eerder hebben vastgesteld.quote:Op zaterdag 29 september 2007 09:44 schreef SCH het volgende:
Hoort elkaar afzeiken ook bij de Nederlandse identiteit???
dus jij houdt vast aan een beeld dat al lang niet meer bestaat ..quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:45 schreef Ippon het volgende:
[..]
Nu wel, 100 jaar geleden vast niet. De Nederlandse Identiteit is aan verandering onderhevig, zoals we eerder hebben vastgesteld.
Nope.quote:Op zaterdag 29 september 2007 11:36 schreef moussie het volgende:
[..]
dus jij houdt vast aan een beeld dat al lang niet meer bestaat ..
ik heb alle reacties van je gelezen en er zelfs over nagedacht ..quote:Op zaterdag 29 september 2007 11:40 schreef Ippon het volgende:
[..]
Nope.
Lees mijn bijdragen in dit draadje nog eens door en denk verder na.
Niet jokken.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:49 schreef moussie het volgende:
[..]
ik heb alle reacties van je gelezen en er zelfs over nagedacht ..
pff .. in het absurde trekken om een punt te maken ..quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:40 schreef Ippon het volgende:
[..]
Niet jokken.
Enfin, een logische gevolgtrekking is dus dat jij van mening bent dat De Nederlander zonder te knipperen met zijn ogen, direct inpasbaar is in een Pygmeeënstam waar ze o.a. peniskokers dragen en dat ze daar heel erg gelukkig zullen zijn.
Ach.
Wat is absurd? Dat jij gelooft dat De Nederlander zich zo maar kan aanpassen aan vreemde culturen?quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:39 schreef moussie het volgende:
[..]
pff .. in het absurde trekken om een punt te maken ..
maar ja, ik denk dat sommige Nederlanders dat zouden kunnen .. zonder meer, dat jij het niet kan wil niet zeggen dat een ander het niet kan, verschilt van persoon tot persoon, weet je nog ?
En ja, ik denk dat de gemiddelde Nederlander zonder problemen kan aarden in een diversiteit van landen en culturen, dichtbij en ver weg .. de geschiedenis bewijst dat
Wat een romantisch positief beeld heb jij van je medelanders.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:08 schreef Ippon het volgende:
[..]
Wat is absurd? Dat jij gelooft dat De Nederlander zich zo maar kan aanpassen aan vreemde culturen?
Gedachte-experimentje.
Hoe komt het dan dat van de 100 willekeurig gekozen Nederlanders - van uiteenlopende gezindte, sexe, sociaal-economische positie, etc. - die zijn uitgenodigd om een volksgericht mee te maken in een moslimland - laten we zeggen jonge homo's die in Iran de strop krijgen - alle 100 kotsend weglopen van dat tafereel. De Iraniërs verbaasd achterlatend.
Al die Nederlanders zijn toch zo verschillend? Toch gedragen zij zich eensgezind. Hoe zou dat toch komen? Waarom helpen die Nederlanders niet mee om de strop nog steviger aan te trekken? Waarom zijn ze die Iraniérs niet dankbaar dat deze vuige mannen die de gelijkslachtige liefde hebben bedreven, ter dood zijn veroordeeld?
Denk door!!!
Zie je nu in hoe absurd jouw opvatting is inzake het ontbreken van DE Nederlandse identiteit?
Ik zal wel moeten want Moussie gaat niet in op wat ik te zeggen heb. Als ik voorbeelden aandraag, dan zijn ze ineens 'absurd'. Weerlegd worden ze iig niet.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:10 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Volgens mij is hier trouwens al eerder op ingegaan. Heb je geen argumenten meer dat je jezelf steeds herhaalt?
excuse me ? Diegene die hier niet op tegenargumenten ingaat ben jij .. om mezelf dan maar te quotenquote:Op zaterdag 29 september 2007 16:23 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ik zal wel moeten want Moussie gaat niet in op wat ik te zeggen heb. Als ik voorbeelden aandraag, dan zijn ze ineens 'absurd'. Weerlegd worden ze iig niet.
enquote:Ik vrees van niet .. er lopen er nl aardig wat rond die nogal gefascineerd zijn door bloederige en smerige taferelen waarvan een normaal mens begint te kotsen .. lui die Bumfights en Faces of Death kopen, dagelijks op ogre.com kijken en in ieder topic waarin iemand op een gruwelijke manier om het leven is gekomen vragen om beelden, liefst bewegend
en wat doe jij, ipv hierop in te gaan lul je een rondte om het blok om het daarna nog eens presenteren alsof het een vast gegeven is .. pff ..quote:verrassing : dat doet ieder weldenkend mens .. of die allochtoon of autochtoon is ..
en wedden dat als jij op zo'n pleintje moet opdraven om zo'n executie bij te wonen, of zelfs uit te voeren door ook een steen op te pakken, jij die steen ook oppakt omdat anders je familie zonder vader komt te zitten .. en misschien pak je zelf wel een tweede, uit medelijden, zodat het sneller afgelopen is voor dat arme mens ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |