quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:35 schreef marleen5 het volgende:Wat is met de aantrekkingskracht van 16-jarige grietjes?? Jongens van 19/20 jaar wtf is er mis met meisjes van 18 jaar?? Is t omdat meisjes van 16 makkelijker zijn? off denken jullie dat de meisjes van 18 geen interesse in jullie hebben? IK ben razend benieuwd naar jullie mening want ik vind t zwaaaar frustrerend.!
Het grappige is op een tijdje terug een 16 jarig meisje nog bekende dat zich nogal aangetrokken tot _mij_ voldoe. En ik ben 25, was 24 dan. Nou weet ik ook niet wat ik er mee moest, maar het feit dat ze meer dan 100 km verderop woonde en nu nog verder is dan wel handig soms.
Ik kan me trouwens meer herinneren dat ik me als 16-jarige jongen me ergerde dat al die meisjes in mijn klas een relatie hadden met gasten van 19/20 jaar, dus ehm...
Ach, bedenk dit: gemiddeld is het leeftijdsverschil tussen man en vrouw is drie jaar, waarbij de man ouder is. Voor jongens/meisjes gaat dat natuurlijk niet op. Of zie je al een 12 jarige jongen met een meisje van 9? Nee, precies, daarom ook man en vrouw. En laten we wel zijn, wetenschappelijk is een meisje van 16 ongeveer evenoud als een jongen van 19. Gemiddeld.
Da's allemaal gemiddeld. Zo zie ik er ongeveer hetzelfde uit nu als toen ik 16 was, iets ouder en die bakkebaarden die ik nou heb helpen hopelijk
![]()
. Ook wat ik doe naast werk is praktisch nog of eigenlijk weer hetzelfde (ben gelukkig weer helemaal mezelf). Met andere woorden: ik ben al bijna tien jaar 16. Of eigenlijk meer al tien jaar 20.
![]()
En zo gek is dat niet. Michiel Veenstra is bijvoorbeeld ouder dan dat hij lijkt. En hoelang zag Leonardo DiCaprio er niet uit als 16 trouwens (als je die kent dan)?
De vraag is dan hoe oud _jij_ je eigenlijk voelt. Misschien voel jij je jonger dan je bent op dit moment. Dat kan ook, daar is niks mis mee, iedereen is anders. Dan kan ik me levendig voorstellen dat je niks met jongens van 19/20 moet.
Maar het zijn die gemiddeldes. Daarom gaat een jongen van 19 er ook vanuit dat een meisje van (19-3) 16 de doelgroep is. Laat ik wel wezen, toen ik 17 was, moest ik zeker niet aan meiden van 18 denken (hoewel nog wel mee geflirt werd, en ook dat klopt niet helemaal natuurlijk gemiddeld (18+3=21), maar hee, ik was al bijna tien jaar 20, remember?) . En omdat ik me wat ouder voelde dan mijn leeftijd, was ik weer geinteresserd in mijn klasgenotes van mijn leeftijd. Dat is dus hopeloos gebleken. Niet dat het niet kan, maar alle relaties die in 6vwo ontstonden tussen leeftijdsgenoten zijn als ik het goed heb ook op de klippen gelopen. Dat is dan de andere kant van het verhaal, zal ik maar zeggen.
En dat niet alleen... Moet je eens een groep jongens hebben, 22 zijn en zeggen dat je vriendin 16 is. Is niet handig. Dan denk ik: nee, en als je 19 was, was het normaal, nou vinden ze het te jong... Tis vaak dat soort ellende. De groep jongens van 19 vind dat hun vriendin 16/17 moet zijn en die van 22 dat ze minstens 18 moet zijn...
Oh en een laatste dingetje wat onbewust vast ook meewerkt: op 16 jarige leeftijd is de burger van Nederland gerichtigd om datgene te doen... Nou dat dus. Op 15 jarige leeftijd niet. Uiteraard ook een reden als 19jarige jongen om niet op 15-jarige, maar wel op 16-jarige meisjes te vallen
![]()
Nee, even serieus. Die wet gaat er dan ook vanuit dat vrouwen gemiddelde op hun 16e volwassen zijn. Vandaar die leeftijd. En ook die wet gaat er vanuit dat de leeftijd van de partner gemiddeld drie jaar ouder is. Eigenlijk kan je stellen dat de wet ervanuit gaat dat je als man pas seks mag hebben als je 19 bent gemiddelde gezien
Leeftijd is ook maar een nummertje. Want tja, wat moet je met gemiddeldes?!?