FOK!forum / Sport Algemeen / [F1] Grand Prix van Japan
sangerwoensdag 26 september 2007 @ 15:42
De grafische aankleding is nog onderweg!

Nu het constructeurskampioenschap beslist is zijn alle ogen gericht op het kampioenschap bij de coureurs. Met slechts twee punten verschil voert Lewis Hamilton het klassement aan. Fernando Alonso is zijn voornaamste bedreiging terwijl ook Kimi Raikkonen nog steeds kans maakt op de titel. Felipe Massa lijkt te zijn afgehaakt.

Het circuit

Het circuit is gelegen naast de imposante Fuji-berg. Meer is er eigenlijk niet bekend over het circuit, dat eigendom is van Toyota.

Het circuit beschikt over het langste rechte stuk van alle circuits op de kalender. Het is ongeveer 1,5 kilometer lang. Het baanoppervlak schijnt redelijk glad te zijn waardoor de auto laag afgesteld kan worden. Over het gripniveau is weinig tot niets bekend. De afstelling is een compromis tussen neerwaartse druk en luchtweerstand. Dankzij het lange rechte stuk wil je eigenlijk met weinig downforce rijden, maar het middenstuk van het circuit vereist echter veel downforce. Dankzij het lange rechte stuk zal de motor zwaar worden belast.

De historie

In het verleden werd de Japanse GP verreden op het circuit van Suzuka. Dit jaar staat echter Fuji op de kalender, een baan waar de F1 al dertig niet meer is geweest. Fuji was wel gastheer van de allereerste en tweede Japanse GP ooit. In 1976 en 1977 streek het F1-circus al neer naast de indrukwekkende berg.
In 1976 was de race het toneel voor de ontknoping in het kampioenschap. Na een incidentrijk seizoen kwam Niki Lauda in Japan met drie punten voorsprong op naaste rivaal James Hunt. In de kwalificatie was Mario Andretti beide titelkandidaten te snel af. Hunt kwalificeerde zich als tweede en Lauda als derde. Op de dag van de race was er veel discussie of de race wel van start kon gaan, gezien de slechte weersomstandigheden. De wedstrijdleiding besloot te racen met goedkeuring van alle coureurs. Bij de start was Hunt het beste weg, hij pakte de leiding voor Watson en Andretti. Lauda was teruggevallen tot het middenveld. In de tweede ronde stuurde Lauda zijn Ferrari 312T2 echter de pits in, hij weigerde onder deze omstandigheden verder te racen. Dit betekende dat Hunt genoeg zou hebben aan een top-4 finish om de wereldtitel veilig te stellen. Hunt verspeelde echter zijn leidende positie in de laatste tien ronden. Eerst werd hij gepasseerd door Depailler en Andretti om later met een lekke achterband de pits op te zoeken. Als vijfde kwam hij terug op de baan achter Depailler (die hetzelfde probleem kende, Alan Jones en Clay Regazzoni. Met nog één ronde te gaan wist Hunt Jones en Regazzoni te passeren nadat Depailler een ronde eerder hetzelfde deed. Hunt finishte als derde en stelde zijn wereldtitel zeker.

In 1977 kende de race een dramatischer verloop. Gilles Villeneuve raakte van de baan na een botsing met Ronnie Peterson. De Canadees raakte hierbij twee toeschouwers die het ongeval niet overleefden. De F1 zou Japan de eerstkomende tien jaar niet meer aandoen.

In 2006 werd Damon Hill de eerste tweede-generatie wereldkampioen F1. Zijn concurrent om de titel, Jacques Villeneuve, had een slechte start en werd tijdens zijn opmars gestuit door een afgebroken achterwiel. Hill werd geen moment bedreigd en kon ongestoord de race uitrijden.

In 1997 was de race een stuk spectaculairder. Villeneuve kon in Japan kampioen worden maar negeerde in de vrije trainingen een gele vlag, iets wat hem vaker was overkomen. De wedstrijdleiding besloot de Canadees te diskwalificeren voor de race, maar Williams ging in beroep. Villeneuve mocht van start gaan en de straf werd na de race vastgesteld. Ferrari was de grote verassing tijdens deze race. Eddie Irvine werd als haas gebruikt voor Michael Schumacher. Toen de Duitser Irvine eenmaal was gepasseerd was hij voor de concurrentie niet meer te achterhalen. Villeneuve kende problemen met zijn pitstop en finishte als vijfde. Hij werd achteraf alsnog uit de uitslag geschrapt vanwege het incident met de gele vlag.

Ook in 1998 werd de titelstrijd beslist in het land van de rijzende zon. Mika Hakkinen had vier punten voorsprong op Schumacher toen de f1-karavaan in Japan neerstreek. Schumacher trainde zich echter naar de pole position. Op de startgrid liet de Duitser zijn motor afslaan waardoor hij de race als laatste moest aanvangen. Schumacher baande zich een weg naar de derde plek alvorens zijn linkerachterband de geest gaf. Hakkinen werd wereldkampioen. Ook in 1999 werd Hakkinen kampioen. Deze keer was het Eddie Irvine die de Fin het vuur na aan de schenen legde. Hakinnen was veel sneller dan de Ferrari-coureurs en won voor Schumacher en Irvine.

In 2000 was het Ferrari die voor het eerst sinds 21 jaar het wereldkampioenschap voor zich opeiste. Michael Schumacher verslaat Hakkinen in een tactisch duel en haalt zijn derde titel binnen. In 2001 borduurde Ferrari voort op de fundering welke in 2000 werd gelegd. Reeds voor de Japanse GP is het kampioenschap beslist. Ook deze race werd een prooi voor de Duitser, voor Juan Pablo Montoya en David Coulthard. In 2002 is het wederom de Duitser die deze maal gevolgd wordt door Rubens Barrichello.

In 2003 was het kampioenschap nog niet beslist. Schumacher kwam in Japan aan met negen punten voorsprong op Kimi Raikkonen. Een achtste plek was voor de Duitser genoeg om de titel veilig te stellen. In de kwalificatie kende de Duitser echter pech met de weersomstandigheden waardoor hij vanuit het achterveld moest startten. In de race leek het alsof Schumacher zijn zenuwen niet in bedwang had; hij stapelde fout op fout. Met moeite wist Schumacher wel de benodigde achtste plaats te veroveren. Het was achteraf niet noodzakelijk, Barrichello won de race voor Raikkonen.

In 2005 was de race het hoogtepunt van het seizoen, ondanks dat het kampioenschap reeds beslist was in het voordeel van Fernando Alonso. Dankzij een natte kwalificatie vinden we Schumacher, Raikkonen en Alonso in het middenveld terug op de startgrid. Zowel Raikkonen als Alonso lieten zien over een echte racersmentaliteit te beschikken. Meest aansprekende actie was de inhaalactie van Alonso op Schumacher. In de razendsnelle 130R-bocht haalt de Spanjaard Schumacher op fabelachtige wijze in. In de laatste ronde verspeelde Fisichella de overwinning, na een knappe inhaalactie van Raikkonen die de race won.

Vorig seizoen

De kwalificatie in Japan is een makkelijke prooi voor de Ferrari's. Massa pakt de eerste startplaats en krijgt Michael Schumacher naast zich. De tweede startrij is verrassend voor de Toyota's van Ralf Schumacher en Trulli, terwijl beide Renaults op de derde startrij staan. Räikkönen belandt op een beschamende elfde plaats, teamgenoot De la Rosa komt zelfs niet verder dan positie dertien.

Alonso is er alles aan gelegen om zo snel mogelijk bij Schumacher in de buurt te komen en pakt bij de start direct de vierde plaats. Ralf Schumacher blijkt echter een taaie kluif om in te halen en pas in de dertiende ronde lukt het de Spanjaard de derde plaats te pakken. Het verschil met Schumacher en Massa is beperkt gebleven en na een vroege pitstop van Massa, rijdt Alonso op de tweede plaats. Dat blijft ook de situatie na beide series pitstops, tot de Ferrari van Schumacher opeens een grote rookpluim vertoont en de Duitser de wagen aan de kant moet zetten. Een zeldzaam motordefect bij de betrouwbaarste auto van het veld kost Schumacher vrijwel zeker zijn achtste wereldtitel. Christijan Albers heeft ook pech: zijn aandrijfas breekt en slaat zijn complete rechterachterwielophanging weg. Mark Webber voegt zich ook bij het lijstje uitvallers door zijn Williams de bandenstapels in te spinnen. Alonso scoort een belangrijke overwinning: met nog één race op de kalender heeft hij nu tien punten voorsprong op Schumacher.
Bdijkwoensdag 26 september 2007 @ 15:47
Na teleurstellend kijkplezier de afgelopen jaren, ben ik sinds Belgie officieel afgehaakt bij de F1.. een van mijn eerste races die ik keek crashte Senna. en sinds dat ongeluk ben ik altijd een enthousiast kijker geweest.. maar helaas is het seizoen en de lol er van af..
sangerwoensdag 26 september 2007 @ 15:52
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:47 schreef Bdijk het volgende:
Na teleurstellend kijkplezier de afgelopen jaren, ben ik sinds Belgie officieel afgehaakt bij de F1.. een van mijn eerste races die ik keek crashte Senna. en sinds dat ongeluk ben ik altijd een enthousiast kijker geweest.. maar helaas is het seizoen en de lol er van af..
Ik vind het op zich nog wel meevallen.....

De spanning op de baan is er in ieder geval niet minder om.
Atreidezwoensdag 26 september 2007 @ 16:17
Fuji Regen Hamilton die Alonso eraf kegelt om leider in t WK te blijven

Gezocht: vrijwilliger die mij op zondag me bed uit wil bellen (Sanger, is je broer niet beschikbaar?).
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:47 schreef Bdijk het volgende:
Na teleurstellend kijkplezier de afgelopen jaren, ben ik sinds Belgie officieel afgehaakt bij de F1.. een van mijn eerste races die ik keek crashte Senna. en sinds dat ongeluk ben ik altijd een enthousiast kijker geweest.. maar helaas is het seizoen en de lol er van af..
Slim om dan te posten in t topic, verschijnt het elke keer weer in je lijst

[ Bericht 1% gewijzigd door Atreidez op 26-09-2007 16:23:16 ]
goldhornwoensdag 26 september 2007 @ 16:17
De laatste paar races, waren er inderdaad weer leuke acties op de baan.....
Zit dan ook vol smart te wachten op Japan....
Lijkt me een geweldige baan met dat lange rechte stuk, en een redelijk bochtige middenstuk...
Benieuwd wie de beste afstelling kan vinden.
ArcticBlizzardwoensdag 26 september 2007 @ 16:21
Hopelijk kimi op 1 massa op 2 gevolgd door alonso en hamilton, dit is goed voor de spanning in het kampioenschap.

Ik ben verschrikkelijk benieuwd naar de race, er is 30 jaar niet gereden dus is er geen data, een enkele coureur heeft recente ervaringen met de baan, wie weet is dit om te zetten in een voordeel.
Atreidezwoensdag 26 september 2007 @ 16:26
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik ben verschrikkelijk benieuwd naar de race, er is 30 jaar niet gereden dus is er geen data, een enkele coureur heeft recente ervaringen met de baan, wie weet is dit om te zetten in een voordeel.
Toyota heeft er met een F1 gereden



F3 reed er ook, dus Sutil heeft ook ervaring. Overigens zei Kovalainen dat t maar 9 bochten waren, dus dat er in baankennis weinig voordeel zou zitten.
SlaggYwoensdag 26 september 2007 @ 16:30
Ik hoop dat kimi nog wat dichterbij het WK weet te kruipen.
ArcticBlizzardwoensdag 26 september 2007 @ 16:41
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:26 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Toyota heeft er met een F1 gereden

[afbeelding]

F3 reed er ook, dus Sutil heeft ook ervaring. Overigens zei Kovalainen dat t maar 9 bochten waren, dus dat er in baankennis weinig voordeel zou zitten.
Een recht stuk van bijna 1.5 km, het langste van de huidige circuits, en er mogen misschien niet zo veel bochten inzitten, scherp zijn de meeste wel. Lijkt me moeilijk om een goede afstelling te vinden.

Het is het testcircuit van toyota toch?
OAwoensdag 26 september 2007 @ 16:47
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:30 schreef SlaggY het volgende:
Ik hoop dat kimi nog wat dichterbij het WK weet te kruipen.
Ik hoop met je mee.
Zou de spanning wel ten goede komen!
zBuswoensdag 26 september 2007 @ 16:49
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Een recht stuk van bijna 1.5 km, het langste van de huidige circuits, en er mogen misschien niet zo veel bochten inzitten, scherp zijn de meeste wel. Lijkt me moeilijk om een goede afstelling te vinden.

Het is het testcircuit van toyota toch?
Klopt.
Atreidezwoensdag 26 september 2007 @ 16:49
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Het is het testcircuit van toyota toch?
Nee, volgens mij mag een circuit wat op de kalender staat geen testcircuit zijn van 1 team Weet niet zeker. Maar het is wel gerenoveerd met Toyota gelden ja. De keer dat ze er reden was volgens mij met een officieele test voor het circuit. Had niks met de auto specifiek te maken.

Mooie foto trouwens:
sangerwoensdag 26 september 2007 @ 17:39
Het circuit is eigendom van Toyota indd. De baan wordt gebruikt in het kader van Toyota Motorsport activiteiten, niet puur voor de F1 stal.

Overigens is Suzuka van Honda

Sutil en Yamamoto zijn de twee mannen met ervaring op dit circuit. Beiden redelijk recent (Formule Nippon).
sangerwoensdag 26 september 2007 @ 17:40
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:17 schreef Atreidez het volgende:
Gezocht: vrijwilliger die mij op zondag me bed uit wil bellen (Sanger, is je broer niet beschikbaar?).
Durf ik niet te zeggen... Je hebt zijn nummer toch? Sms hem anders effe.
Fir3flywoensdag 26 september 2007 @ 19:45
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:30 schreef SlaggY het volgende:
Ik hoop dat kimi nog wat dichterbij het WK weet te kruipen.
Mja als Kimi kampioen wordt kan ik er nog wel mee leven. Zolang Hamilton het maar niet wordt.
WESTwoensdag 26 september 2007 @ 20:25
tvp

sanger PM
Nieuwschierigwoensdag 26 september 2007 @ 20:42
Komt Suzuka nog terug in de F1?
Dat was toch een van de topcircuits in het circus.
ArcticBlizzardwoensdag 26 september 2007 @ 23:59
Om het jaar, dus de ene keer in fuji de andere keer is het Suzuka.
sangerdonderdag 27 september 2007 @ 08:19
En dan vanaf 2010 pas weer.
sangerdonderdag 27 september 2007 @ 08:20
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:25 schreef WEST het volgende:
sanger PM
check
goldhorndonderdag 27 september 2007 @ 09:15
Suzuka was idd altijd een mooie race...
Ben benieuwd of Fuji ook zo hoog scored...
sangerdonderdag 27 september 2007 @ 09:34
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:15 schreef goldhorn het volgende:
Suzuka was idd altijd een mooie race...
Ben benieuwd of Fuji ook zo hoog scored...
Op zich l,eent de baan zich wel voor inhalen als ik het goed heb begrepen.
TJDoornbosdonderdag 27 september 2007 @ 10:01
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:39 schreef sanger het volgende:
Het circuit is eigendom van Toyota indd. De baan wordt gebruikt in het kader van Toyota Motorsport activiteiten, niet puur voor de F1 stal.

Overigens is Suzuka van Honda

Sutil en Yamamoto zijn de twee mannen met ervaring op dit circuit. Beiden redelijk recent (Formule Nippon).
Herr Ralf heeft er ook ooit Nippon gereden toch of was dat nog op het oude circuit??
ElmarOdonderdag 27 september 2007 @ 11:13
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:30 schreef SlaggY het volgende:
Ik hoop dat kimi nog wat dichterbij het WK weet te kruipen.
Hoop het ook. Dus nog drie keer dezelfde uitslag van de top 4 als op Spa graag. Al mag McLaren natuurlijk ook uitvallen.
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Op zich l,eent de baan zich wel voor inhalen als ik het goed heb begrepen.
Het lange rechte stuk leent zich er ook wel voor denk ik.
sangerdonderdag 27 september 2007 @ 11:16
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:13 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Hoop het ook. Dus nog drie keer dezelfde uitslag van de top 4 als op Spa graag. Al mag McLaren natuurlijk ook uitvallen.
Graag zelfs
quote:
Het lange rechte stuk leent zich er ook wel voor denk ik.
Denk het ook wel, mede dankzij de bocht die erna komt
TJDoornbosdonderdag 27 september 2007 @ 11:31
Jens in de top 8 en Alonso ver van het podium weg en 2 ferrari's in de bandenstapel en TJ is blij
sangerdonderdag 27 september 2007 @ 11:35
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:31 schreef TJDoornbos het volgende:
Jens in de top 8 en Alonso ver van het podium weg en 2 ferrari's in de bandenstapel en TJ is blij
Maar zoals gewoonlijk beleefd TJ zijn dromen alsof het werkelijkheid is.
Bernard0sdonderdag 27 september 2007 @ 11:46
Wordt een mooie GP dit weekend. Fuji is denk ik een heel tof circuit om op te rijden. Hopen dat die regen echt naar beneden komt. Ik zet in op een overwinning van McLaren maar het kan net zo goed ook Ferrari worden. Ligt ook een beetje aan het weer. Ik ben ook wel benieuwd wat Spyker gaat doen.
TJDoornbosdonderdag 27 september 2007 @ 11:51
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar zoals gewoonlijk beleefd TJ zijn dromen alsof het werkelijkheid is.


Reeel gezien staan er 4 ferrari's in de top 5 met Nick daarbij. En Jens krijgt het zwaar zat om de top 12 in te komen
goldhorndonderdag 27 september 2007 @ 11:53
Ik hoop dat BMW (en misschien zelfs Williams) goed mee gaan doen in de Top... Zou het leuk vinden als 1 (of meerdere) van die rijders op het podium komt te staan.
Bruce117donderdag 27 september 2007 @ 11:58
pffft. 6:30 is wel aan de vroege kant op een zondag.
Nog maar eens kijken of ik het live of live ga kijken
Automatic_Rockdonderdag 27 september 2007 @ 12:19
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:31 schreef TJDoornbos het volgende:
Jens in de top 8 en Alonso ver van het podium weg en 2 ferrari's in de bandenstapel en TJ is blij
Kimi mag winnen van mij
sangerdonderdag 27 september 2007 @ 14:34
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:53 schreef goldhorn het volgende:
Ik hoop dat BMW (en misschien zelfs Williams) goed mee gaan doen in de Top... Zou het leuk vinden als 1 (of meerdere) van die rijders op het podium komt te staan.
Ik geef zowel BMW als Williams een goede kans in ieder geval. Denk dat het circuit beide auto's wel goed zal liggen.
Dos37donderdag 27 september 2007 @ 16:04
Hup Raikkonen pak die McLaren maar nog mooi even aan.
Teteteterekdonderdag 27 september 2007 @ 17:56
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:58 schreef Bruce117 het volgende:
pffft. 6:30 is wel aan de vroege kant op een zondag.
Nog maar eens kijken of ik het live of live ga kijken
ik zet absoluut de wekker, maar ga er niet vroeger voor naar bed of zo
Xebberdonderdag 27 september 2007 @ 18:54
Weet iemand trouwens wel of deze GP zondagmiddag herhaald wordt 's in verband met de A1GP in Nederland?
matjuhhh007donderdag 27 september 2007 @ 19:11
quote:
Na teleurstellend kijkplezier de afgelopen jaren, ben ik sinds Belgie officieel afgehaakt bij de F1.. een van mijn eerste races die ik keek crashte Senna. en sinds dat ongeluk ben ik altijd een enthousiast kijker geweest.. maar helaas is het seizoen en de lol er van af..
Bij mij hetzelfde keek er vaak naar en was een grootse fan maar de lol is er vanaf en ik ben nu meer Champcar aan het volgen met de nederlander Robert Doornbos veel spectaculairder
Treveodonderdag 27 september 2007 @ 20:04
TVP
SimtekF1donderdag 27 september 2007 @ 21:35
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:04 schreef Treveo het volgende:
TVP
Wat hij zegt.
goldhorndonderdag 27 september 2007 @ 22:04
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:54 schreef Xebber het volgende:
Weet iemand trouwens wel of deze GP zondagmiddag herhaald wordt 's in verband met de A1GP in Nederland?
A1 wordt pas om half 4 uitgezonden. F1 is gewoon re-live om 2 uur...
TJDoornbosdonderdag 27 september 2007 @ 22:11
volgends de gids is F1 om 12 uur en A1 op 2 uur
Xebberdonderdag 27 september 2007 @ 22:19
quote:
Op donderdag 27 september 2007 22:04 schreef goldhorn het volgende:

[..]

A1 wordt pas om half 4 uitgezonden. F1 is gewoon re-live om 2 uur...
Da's zaterdag.
quote:
Op donderdag 27 september 2007 22:11 schreef TJDoornbos het volgende:
volgends de gids is F1 om 12 uur en A1 op 2 uur
Dank je wel. Mijn zondagsrust is mij heilig.
TJDoornbosdonderdag 27 september 2007 @ 22:29
yw xeb
SimtekF1donderdag 27 september 2007 @ 23:16
Ik kijk zondagavond in Zandvoort wel de herhaling van de F1, zo bijzonder zal het (helaas) wel weer niet zijn.
WESTvrijdag 28 september 2007 @ 06:32
ik neem het op als ik wakker wordt kijk ik F1 en anders pas als ik wakker wordt

anyway ferrrari het snelste tijdens VT1
vingerplantvrijdag 28 september 2007 @ 09:37
Zo, m'n 1e post in de F1-topics sinds maanden. Waarom niet meer posten? Gewoon, ik volg het niet meer. Sinds eind jaren '80 een trouwe volger geweest en tot voor kort vrijwel geen live-race gemist, maar dit seizoen is het helemaal fout gegaan. Optocht na optocht, coureurs mogen geen risico's meer nemen, steeds 20 auto's aan de finish ipv de helft in de grindbak. Om het verhaal te illustreren: vroeger was het op vrijdag live-timing of zoeken naar een zender die de vrije trainingen uitzendt (of heeeel vroeger kwali ), nu heb ik de uitslag nog niet eens gezien. In dit veld van eenheidsworsten heb ik simpelweg geen favoriet meer (behalve Ralf dan ). Ze denken allemaal (terecht overigens) dat ze maar geen brokken moeten maken, anders willen teambaas X en Y ze niet meer hebben voor het volgende jaar omdat ze wel eens een autootje afschrijven. Al een tijdje (de laatste jaren) tegen beter weten in toch steeds maar weer ingeschakeld en de enige keren dat het nog om aan te zien was kwam het door weersomstandigheden. Dus ik vind het best, tenzij ik niks beters te doen heb kijk ik niet meer.

Dus: 'vingerplant, flikker dan ook op uit dit topic!'. Inderdaad, ik ga weer

Veel plezier allemaal met de GP van Japan
Harmen1984vrijdag 28 september 2007 @ 09:43
Is dit nou het zelfde circuit als waar in de jaren '90 de Pacific GP werd gereden?
sangervrijdag 28 september 2007 @ 09:45
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:43 schreef Harmen1984 het volgende:
Is dit nou het zelfde circuit als waar in de jaren '90 de Pacific GP werd gereden?
Nope, dat was op Aida Circuit.

Dit circuit is alleen in 76 en 77 aangedaan.
Walter_Sobchakvrijdag 28 september 2007 @ 10:02
TVP.

En wat zonde dat Suzuka weg is. Anyway, wat filmpjes

Hamilton FP2 onboard
Spaanse jankbal onboard
Yamamoto en Barrichello
NEDvrijdag 28 september 2007 @ 10:36
stukje uit de OP:
quote:
In 2006 werd Damon Hill de eerste tweede-generatie wereldkampioen F1.
HEt lijkt me niet dat Damon Hill vorig jaar stiekem gereden heeft. Ik heb hem iig niet gezien
NEDvrijdag 28 september 2007 @ 10:45


Uitslag VT2.
Kimi moet wel wat sneller hoor!
En ik zit mooi met Rosberg te koekeloeren; die gaat 10 plaatsen terug, maar ik kan hem dus eik nergens voor wisselen ivm te weinig geld
ElmarOvrijdag 28 september 2007 @ 11:01
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:45 schreef NED het volgende:
[afbeelding]

Uitslag VT2.
Kimi moet wel wat sneller hoor!
En ik zit mooi met Rosberg te koekeloeren; die gaat 10 plaatsen terug, maar ik kan hem dus eik nergens voor wisselen ivm te weinig geld
Ik kan hem voor Trulli wisselen. Maar iets zegt me dat ik beter Wurz kan wisselen voor Trulli.
TJDoornbosvrijdag 28 september 2007 @ 11:04
Sutil doet het lekkert
NEDvrijdag 28 september 2007 @ 11:04
OMGWTFLOLBBQ!!! Daar heb ik ook genoeg geld voor. Ik had helemaal niet gezien dat Trulli er weer eens een keer lekker bij zat
Treveovrijdag 28 september 2007 @ 11:08
Hmz... de McLarens zien erg snel uit... denk dat ze heel sterk gaan worden dit weekend... beetje like Monza...
Bernard0svrijdag 28 september 2007 @ 12:22
OMG. Iedereen nu heel positief over Spyker & Sutil, hoe was dat ook al weer 4 maanden geleden?

In ieder geval super dat Sutil nu zo leuk mee kan doen, ik weet het, it's only friday, maar toch. Het gevecht voorin is weer mooi. Ik zet mijn kaarten toch in op Ferrari.

En het goede nieuws is; het weerbericht blijft slecht voor Fuji op zondag .
NEDvrijdag 28 september 2007 @ 12:42
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:22 schreef Bernard0s het volgende:
OMG. Iedereen nu heel positief over Spyker & Sutil, hoe was dat ook al weer 4 maanden geleden?
Heb je mij kunnen betrappen op een positieve reactie t.o.v. van Spyker?
quote:
'Verkoop Spyker F1 op losse schroeven'

Het wordt een spannende dag voor het Formule 1-team van Spyker. De verkoop van de renstal aan de Indiase zakenman Vijay Mallya en Michiel Mol lijkt op losse schroeven te staan. Dat meldt de Financiële Telegraaf.

Friesland Bank
Friesland Bank, dat een groot deel van de merknamen van Spyker in onderpand heeft, vreest dat zij na de verkoop van de renstal niet aan de beurt komt als schuldeiser. Daarom zou de bank met voorrang het voor ruim vijf miljoen euro afgegeven krediet met voorrang terugeisen.

Mallya
Bovendien zou Mallya afgelopen week kanttekeningen hebben geplaatst na het boekenonderzoek bij Spyker F1. De Indië zou vragen aan Mol hebben gesteld over de toekomst en het inkomen van de renstal.

Midland
Bronnen beweren ook dat Midland Spyker onder druk zet. Niet alleen moet Spyker komende maandag 15 miljoen dollar betalen aan Midland, om te voorkomen dat de renstal weer in handen komt van Midland, maar Midland zou zelfs eisen dat het bedrag van 23 miljoen dollar, dat volgend jaar pas betaald zou moeten worden, nu wordt betaald.

Stemming
Het is echter nog steeds de bedoeling dat de verkoop van Spyker F1 vrijdag wordt afgerond en dat de aandeelhouders zaterdag stemmen over de verkoop.

Bron: www.rtl.nl
Het klinkt anders nog altijd niet echt lekker positief daar hoor.
Waar rook is, kan worst zijn zeg ik maar altijd.

We zullen wel zien

ps: overigens wel kut voor Albers, die rijd 2 jaar achteraan en net op het moment dat het team een stap voorwaarst lijkt te maken flikkeren ze hem op straat
Bernard0svrijdag 28 september 2007 @ 13:11
Ik bedoelde jou niet NED. 4 Maanden geleden stond het topic over F1 helemaal vol over gezeik over Spyker. Dat ze zo slecht bezig waren en alleen maar paydrivers hadden enz. Nu doen ze het, net zoals in Spa, goed en dan is die menigte die zo negatief was opeens weer positief. Hoe kan iets veranderen.

Zit er maar niet over in; Spyker wordt verkocht, dat verhaal wat je post, NED, komt uit de Telegraaf. Dat is toch uberonbetrouwbaar wss.

Zeker kut voor Albers. Ik verwacht wel wat nieuws van hem binnenkort eigenlijk. Ik zie hem wel gaan testen bij Williams, daar kon hij overigens 1,5 jaar geleden al tekenen, toen koos hij voor het avontuur, hoe zuur als je ziet dat Williams weer de weg naar boven heeft ingeslagen.

Positief voor het Nederlandse racen is dat Van Dam, Waldschmidt, Van der Garde en Tung in the picture staan in de GP2 of F3000. Laten we hopen dat zij de tijd van Albers snel kunnen doen vergeten.
Googolplexianvrijdag 28 september 2007 @ 13:16
quote:
FUJI CIRCUIT REACTION

The heavily revamped 2.835-mile Fuji Speedway is a very different circuit from the speedbowl that hosted the first two Japanese Grands Prix in 1976 and '77, with Hermann Tilke having introduced some of his trademark squiggles.

The consensus in the paddock was that, while it's no match for Suzuka, it's considerably more interesting than many people had feared, and should promote exciting racing.

Here's what some of the drivers had to say about it after the first day's practice.



Fernando Alonso: I walked the circuit with my engineers on Wednesday which always gives you an initial idea, but today was when the fun started. The track is very challenging but initially it was very dusty and the grip levels were low.


Kimi Raikkonen: It is quite difficult to find the best set-up on this track, especially for the final sector. This is a demanding track but at the same time it’s enjoyable to drive.


Nick Heidfeld: The track is a lot of fun and is much nicer, wider and more fluent than I thought it would be after I saw the sketches. It is very uphill and downhill and on several corners you can’t see the apex – in particular this is because we are sitting so low in the cars.


Nico Rosberg: It’s a lot of fun to drive; it’s very cool. It has taken a bit of time to learn it, so even though we’ve had two sessions today, there are still some tricks to pick up.


Alex Wurz: As a new circuit, Fuji is very interesting. I think it is quite a tricky circuit, especially because in the last half of the lap you have to be very gentle with the car – if you make a mistake you lose half a second, which is really penalising. As a consequence, it requires plenty of discipline.

Even with the car optimised, you cannot change the fact that this is a very tricky circuit, but this will make the weekend interesting.


Heikki Kovalainen: I found it quite fun to drive. As we expected, it is very smooth so there are no big problems in terms of our comfort, but I think the key section is definitely the last five turns.

They are very slow, and you are always tempted to over-drive this part of the lap. However, the car is very light on downforce because the speeds are low, so you have to be patient and really work hard on the mechanical grip and on being very smooth with the driving style. I think I got to grips with the circuit quite quickly.


Giancarlo Fisichella: We knew it was not going to be a match for Suzuka, but there are still some challenging sections: the final part where you can gain a lot of time, and even the quicker corners through turns 3/4/5, where you need to carry a lot of speed and get the perfect line to be quick.


David Coulthard: There are tricky elements to the circuit and the last section is particularly difficult with very low grip, so the car was sliding around there. It’s pretty challenging.


Mark Webber: The second sector has a nice flow to it – it’s impressive, but it’s difficult to continue to nail the lap through the last sector, which is tricky. It’s a good new venue.


Rubens Barrichello: I like the circuit here; the only issue is that there are some blind corners so the marshals will need to react quickly with the yellow flags as you are not able to see when coming round some corners, which is what happened when I hit [Sakon] Yamamoto.


Anthony Davidson: I enjoyed driving the circuit a lot. It is a big challenge, especially the last sector, and it is a tough one for the engineers to work on as well – finding a good balance between top speed and enough grip around the tricky last sector.


Vitantonio Liuzzi: It is a nice circuit with changes of gradient as it goes up and down, which is something I like in a track, although it is not particularly difficult. It’s a really cool circuit and I particularly like the high-speed section.

It is also really wide, which means that you can try a few different lines although in the end the right line evolves where the rubber goes down.


Sebastian Vettel: It’s a nice circuit and I prefer the first section that has high-speed corners, while the last part is technically demanding.

There are a lot of possible different lines and it is difficult to figure out which is the quickest, as all of them seem to produce similar speed. This makes it harder to set-up the car.
Harmen1984vrijdag 28 september 2007 @ 13:59
In Google Maps staat het circuit in de oude lay-out

Rechts zie je ook nog een stuk van de oude oval (?).
Harmen1984vrijdag 28 september 2007 @ 14:01
Vulkaanuitbarsting naast het circuit
TJDoornbosvrijdag 28 september 2007 @ 14:21
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:22 schreef Bernard0s het volgende:
OMG. Iedereen nu heel positief over Spyker & Sutil, hoe was dat ook al weer 4 maanden geleden?

In ieder geval super dat Sutil nu zo leuk mee kan doen, ik weet het, it's only friday, maar toch. Het gevecht voorin is weer mooi. Ik zet mijn kaarten toch in op Ferrari.

En het goede nieuws is; het weerbericht blijft slecht voor Fuji op zondag .
Sutil doet het goed dat is het enige dat ik zei, Spyker als team blijft bagger, zie pitstops enzo
Sallyvrijdag 28 september 2007 @ 15:27
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:37 schreef vingerplant het volgende:
Zo, m'n 1e post in de F1-topics sinds maanden. Waarom niet meer posten? Gewoon, ik volg het niet meer. Sinds eind jaren '80 een trouwe volger geweest en tot voor kort vrijwel geen live-race gemist, maar dit seizoen is het helemaal fout gegaan. Optocht na optocht, coureurs mogen geen risico's meer nemen, steeds 20 auto's aan de finish ipv de helft in de grindbak. Om het verhaal te illustreren: vroeger was het op vrijdag live-timing of zoeken naar een zender die de vrije trainingen uitzendt (of heeeel vroeger kwali ), nu heb ik de uitslag nog niet eens gezien. In dit veld van eenheidsworsten heb ik simpelweg geen favoriet meer (behalve Ralf dan ). Ze denken allemaal (terecht overigens) dat ze maar geen brokken moeten maken, anders willen teambaas X en Y ze niet meer hebben voor het volgende jaar omdat ze wel eens een autootje afschrijven. Al een tijdje (de laatste jaren) tegen beter weten in toch steeds maar weer ingeschakeld en de enige keren dat het nog om aan te zien was kwam het door weersomstandigheden. Dus ik vind het best, tenzij ik niks beters te doen heb kijk ik niet meer.

Dus: 'vingerplant, flikker dan ook op uit dit topic!'. Inderdaad, ik ga weer

Veel plezier allemaal met de GP van Japan
Dank u
Hmz: een indeling in alinea's leest een heul stuk makkelijker weg.

Ergens ben ik het met je eens, maar: kijk eens naar voetballers, die net voor het nieuwe seizoen op de transferlijst staan? Of nog erger: tijdens de winterstop moeten/mogen/willen vertrekken? Die willen ook vaak hun 'toekomstige' cluppie, als er een laatste wedstrijd tegen hen wordt gespeeld, niet voor het hoofd stoten!

En dus begrijp ik de strategische overwegingen van de diverse coureurs ook wel. Niet dat het even leuk is om te kijken naar een optocht.

En "dit veld van eenheidsworsten" vind ik ook wel meevallen. Er zijn elke race wel wat mooie gevechten te zien (ok: het merendeel in het middenveld, of de achterhoede). Maar toch ook: iedere teambaas wil graag dat zijn auto betrouwbaar is, en dat de beide coureurs hun wagentje 'tot over de finish' kunnen brengen. Levert altijd data op, ookal deed men niet mee voor punten!

Het mooiste voorbeeld van die dataverzameling en ook van de updates die de wagens daardoor krijgen vanaf het begin van dit seizoen 2007, vind ik wel Spyker F1.
Daarmee maken ze zeker een positieve progressie door!
Een Mike Gascoyne voor de aerodynamica: een grote naam binnen de Formule 1-wereld!
Dan mag Christijan Albers een hoop commentaar hebben (gehad) over de oranje-zilveren bolide, toch wist hij wel mee te helpen met de dataverzameling en zeker met de broodnodige feedback aan het team!

Maar zoals met veel dingen in het leven: het draait vaak maar om 1 ding. Geld. Dat is er wel en dan kan alles, of het is er niet en dan kan niks. Toch is er vaak wel wat geld: dan maar het beste ervan maken dat je nog kan betalen.


En de opvallende/verrassende rijders en racers dit seizoen: Robert Kubica, Nick Heidfeld, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Alexander Wurz, Heikki Kovalainen, Sebastian Vettel, Adrian Sutil... Om er maar een paar te noemen?!


Overigens, vingerplant? Je "1e post in de F1-topics sinds maanden"? Wat deed/doe je dan in de F1-nieuwtjestopics? Of bedoel je misschien 'F1-racetopics'?
SPOILER
Meeleesdinges dan maar?
NEDvrijdag 28 september 2007 @ 15:34
quote:
En de opvallende/verrassende rijders en racers dit seizoen: Robert Kubica, Nick Heidfeld, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Alexander Wurz, Heikki Kovalainen, Sebastian Vettel, Adrian Sutil... Om er maar een paar te noemen?!
Ik vind Alexander eik puur en alleen maar negatief opvallen. Wat heeft die badmuts nou helemaal laten zien dit seizoen?!
NEDvrijdag 28 september 2007 @ 15:45
quote:
Coureurs vinden pitingang op Fuji gevaarlijk

De coureurs hebben geklaagd dat de pitingang op de Fuji Speedway te gevaarlijk is. Op het Japanse circuit komen de rijders met 300 kilometer per uur aan om hard af te remmen voor een krappe rechts-links combinatie langs bandenstapels alvorens de pitlimiter aan te zetten. Meerdere coureurs vrezen een zwaar ongeluk en gaan met racedirecteur Charlie Whiting van de internationale autosportbond FIA overleggen of er voor morgen nog enkel aanpassingen doorgevoerd kunnen worden.

Een mogelijke oplossing is om de streep voor de pitlimiter te verleggen voor de ingang van de eerste bocht. Renault-rijder Giancarlo Fisichella vertelt: “Het is een beetje gevaarlijk om hier van 300 kilometer per uur af te remmen om de pitstraat in te duiken. Het is niet veilig. Misschien kunnen we de streep voor de pitlimiter op een andere positie plaatsen, maar ik weet niet of we iets voor morgen kunnen veranderen.”

Toyota-collega Jarno Trulli vult aan: “Het is vrij nauw en zeer snel en dat is natuurlijk niet makkelijk of veilig. Wellicht kunnen we de hele ingang aanpassen, zodat we net als in Monza recht de pitstraat inrijden. Maar ik betwijfel of we voor morgen iets kunnen doen, ik weet niet wat de opties zijn. De lijn vanwaar de pitlimiter verplicht is verleggen heeft veel invloed op de strategie voor de rest van het weekend, dus ik weet niet of iedereen daarmee in zal stemmen.”

Er was één coureur die zich van dit alles niks aantrok. Renault-coureur Heikki Kovalainen reageerde totaal anders dan zijn collega’s.“Ik vind het vrij spannend. Het is een mooie en snelle chicane en als je de auto verliest ga je een zwaar ongeluk meemaken. Dan moeten we maar voorzichtig zijn.”

Bron: www.f1today.nl
Geweldige reactie
Sallyvrijdag 28 september 2007 @ 15:46
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:34 schreef NED het volgende:

[..]

Ik vind Alexander eik puur en alleen maar negatief opvallen. Wat heeft die badmuts nou helemaal laten zien dit seizoen?!
>>> geeditte versie <<<
Tijdens kwali's komt het er niet helemaal uit misschien. Dan doet teamgenoot Rosberg het beter [dan Wurz]... Maar tijdens de races gaat hij [Alex] wel gevechten aan.

En dat er dan niet alles uit de Williams is te halen [door Alexander] zoals Nico dat kan/doet, daar gaat dan weer de vergelijking met Spyker F1 op. Met Dat team heeft al maximaal aantal (4) gecontracteerde rijders al dit seizoen. En dat Yamamoto [nu] niet het huidige niveau van Sutil haalt, ach 'so what'?

Minder ervaring [van Yamoto]? Minder tijd gehad te wennen aan een auto [zoals Sutil dat heeft kunnen doen]? Je weet het niet. [Daar kan ik alleeen maar naar raden en/of de uitspraken van de Spyker-coureurs lezen, en er dan het mijne van denken.]

Maar ik blijf erbij dat Spyker's B spec een heel stuk veelbelovender blijkt is (zelfs), dan dat er in 1e instantie hier op FOK!forum zo schampertjes over werd gedaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sally op 28-09-2007 16:41:10 ]
NEDvrijdag 28 september 2007 @ 15:49
quote:
En dat er dan niet alles uit de Williams is te halen zoals Nico dat kan/doet, daar gaat dan weer de vergelijking met Spyker F1 op.
Schiet mij maar lek, maar Wurz zit toch van begin dit seizoen al in die auto?
Sallyvrijdag 28 september 2007 @ 16:11
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:49 schreef NED het volgende:

[..]

Schiet mij maar lek, maar Wurz zit toch van begin dit seizoen al in die auto?
Beter lezen... die regels die erna staan in die alinea slaan op Spyker F1
ElmarOvrijdag 28 september 2007 @ 16:11
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:49 schreef NED het volgende:

[..]

Schiet mij maar lek, maar Wurz zit toch van begin dit seizoen al in die auto?
Klopt, en was vorig seizoen testrijder. Dus van Wurz mag je toch wel iets meer verwachten. Neemt niet weg dat ik het wel een toffe gozer vind. Is toch altijd wel vrij eerlijk als het niet helemaal goed gaat en heeft niet echt van die zogenaamde excuses. Gun hem wel weer een zitje voor volgend jaar. En Rosberg doet het natuurlijk geweldig. Vind hem toch wel de beste coureur van het seizoen.
NEDvrijdag 28 september 2007 @ 16:18
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:11 schreef Sally het volgende:

[..]

Beter lezen... die regels die erna staan in die alinea slaan op Spyker F1
Wat is dat nou voor onzin? Je trekt zelf de vergelijking tussen Wurz/Williams en Spyker die al al zn wissels gehad heeft?!

Jij moet beter schrijven denk ik
Sallyvrijdag 28 september 2007 @ 16:51
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:18 schreef NED het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor onzin? Je trekt zelf de vergelijking tussen Wurz/Williams en Spyker die al al zn wissels gehad heeft?!

Jij moet beter schrijven denk ik
Speciaal voor jou geedit.

En ik haak in op mijn eerdere post?!
Bernard0svrijdag 28 september 2007 @ 17:10
@ vingerplant:

Ergens ben ik het wel met je eens maar ik vind nog steeds dat de F1 een enorme chamre uitstraalt om het maar even zo te zeggen. Ik vind het grootste punt van kritiek inderdaad de coureurs die niks meer mogen. Ik zou het geweldig vinden om Alonso en Hamilton te zien crashen omdat ze elkaars bloed ruiken (denk aan Senna en Prost op Suzuka 19 jaar terug). Het zou ook geweldig zijn als er weer eens een auto keihard geblokt werd zoals Schumi vaak deed. Het zou tof wezen als er weer iemand kwam als Montoya die scheit aan de rest heeft.

Het zou helemaal geweldig zijn wanneer die coureurs (lees pikkies op enkele na) eens stoppen te zeiken over te nauwe pitingangen, afsfaltstroken naast de rijbaan en langzamere wagens vanwege de veiligheid. Fuck veiligheid, je rijdt in de snelste wagen ter wereld, dan moet je het risico gewoon nemen op een flink klapper. Dat is ook niet erg want daarom kijken mensen Formule 1 als het er op neerkomt.

Men kan nog veel leren van bv. de IRL waar altijd wel iets gebeurd.

Maar laten we ook niet vergeten dat de F1 wel probeert de goede weg in te slaan door bv. nachtraces te gaan rijden of door Valencia te gaan scheuren, dat is wel tof. Laten we hopen dat het snel weer leuker wordt op de baan.
Bernard0svrijdag 28 september 2007 @ 17:13
[qoute]Coureurs eisen verandering pit-ingang
Algemene indruk Fuji is goed


[28-09] De huidige ingang van de pitstraat zorgt voor veel kopzorgen. De coureurs willen dat die voor morgen aangepast wordt, omdat het in de huidige staat te gevaarlijk is.


Coureurs eisen verandering ingang pitstraat.Coureurs komen de pitstraat met bijna driehonderd kilometer per uur tegemoet, ze moeten een snelle rechts-linkse chicane door, dichtbij de muur, voor ze op de rem moeten voor de speed limiter. Verschillende coureurs zijn van mening dat een klein foutje bij het inrijden van de pitstraat al genoeg is om een enorme klapper te veroorzaken. Ze hebben dit dan ook voorgelegd bij de FIA-race director Charlie Whiting, om te kijken wat er aangepast kan worden.

Eén van de suggesties is om de speed limiter te verplaatsen voor de ingang om zo de auto’s eerder te vertragen voor ze de pit inrijden. Fisichella vindt het onveilig. Jarno Trulli vind het te smal, maar is bang dat er voor zaterdag weinig meer veranderd kan worden. En Rubens Barrichello noemt de ingang van de pits zelfs de moeilijkste bocht van het circuit. ,,Het is veel te gevaarlijk. Je komt volgas aan en moet dan blind insturen. Mijn suggestie is ook om de speed limiter te verplaatsen.”

Niet iedereen was overigens ontevreden. Tegenover Autosport.com verklaarde Heikki Kovalainen het juist wel spannend te vinden. ,,Het is een leuke chicane en als je die verkeerd neemt, krijg je inderdaad een groot ongeluk. Dus moeten we maar voorzichtig zijn.”

Ondanks de kritiek op de ingang van de pitstraat zijn de coureurs over het algemeen zeer te spreken over het vernieuwde Fuji. Alonso noemt het een uitdagend circuit. ,,Het is moeilijk, maar daar hou ik juist wel van.” Ook Massa vindt het een interessante baan: ,,Het zal echter niet eenvoudig zijn om de juiste balans te vinden tussen de langzamere gedeeltes en het enorm lange rechte stuk.”

[/quote]

KOTS KOTS KOTS
Googolplexianvrijdag 28 september 2007 @ 17:40
quote:
Fernando Alonso: I will be at McLaren next year

Fernando Alonso sees “no problem” staying at McLaren next season, despite not being on speaking terms with Ron Dennis, the team principal.

Dennis revealed at a recent hearing into Ferrari Formula One’s spy saga that he and the world champion had not exchanged words since rowing at last month’s Hungarian Grand Prix.

But the Spaniard, who is in the first year of a three-year contract, still feels he has a future with the Woking-based team.

“For next year, I have a contract with this team and I don’t see any problem," Alonso said. "I have won four races and I’m fighting for the championship so everything is going quite well and I’m happy.”

Dennis described Alonso as a “remarkable recluse for a driver” at the Paris hearing, fuelling rumours the 26-year-old would jump ship to either Ferrari or Renault, his former team.

But Alonso insists he is fully focused on overhauling team-mate Lewis Hamilton’s two-point lead in the drivers’ standings in the final three races of the season.

“I have been working with the engineers, the mechanics, with everybody from the start of the season, until now with the same relationship,” he said ahead of Sunday’s Japanese Grand Prix.

“They are all very professional, very focused on doing the best we can and we are achieving good results.

“About the spying, I have nothing to say. I will try to speak on the track and try to do my job. I really think that many of the things that have been said about the spying and about me are totally wrong and not the truth.

“But these things happen and I will not answer every day what they have been saying about me, I will not lose time on that. I cannot be every day and every week answering rumours telling my version of the truth to anyone. So at the moment, I am completely focused on the last three races and that is the truth.”
KOTS, zei U?
Radegastzaterdag 29 september 2007 @ 01:48
Hoe laat is de kwali?
Sallyzaterdag 29 september 2007 @ 01:57
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 01:48 schreef Radegast het volgende:
Hoe laat is de kwali?
Kun je hier wat mee? Lokale tijd al omgerekend

http://www.formula1.com/races/in_detail/784/circuit_diagram.html

Fri 28 September 2007
Friday Practice 1 03:00 - 04:30
Friday Practice 2 07:00 - 08:30

Sat 29 September 2007
Saturday Practice 04:00 - 05:00

Qualifying 07:00

Sun 30 September 2007
Race 06:30
Radegastzaterdag 29 september 2007 @ 02:01
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 01:57 schreef Sally het volgende:

[..]
Thanks.
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 06:44
En goeiemorgen allemaal.

Zo te zien is het bar en boos geweest (of nog steeds).
De zaterdagpractice is met code rood stilgelegd vanwege het weer

Nouja, ik zit iig klaar voor de kwali

Go KIMI!!!!!!
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 06:46
quote:
Laatste training duurt slechts vier minuten door slecht weer
29 september 2007 / Uitslagen / Foto's

Alex Wurz heeft in een extreem korte vrije training de snelste tijd gereden. Door het slechte weer kon de medische helikopter niet veilig vliegen, waardoor de training in totaal slechts vier minuten duurde. Hierin reed de Oostenrijk een tijd van 1:32.746, gevolgd door Nico Rosberg en Jarno Trulli. Dit waren ook de enige drie rijders die nog een tijd wisten neer te zetten.

De medische helikopter kon niet veilig vliegen vanwege erg laaghangende wolken. De training zou aanvankelijk om 11:00 uur lokale tijd beginnen, maar begon pas om half twaalf. Alle rijders, op Kimi Raikkonen na, gingen naar buiten, maar na vier minuten konden ze weer terugkeren naar de pits, omdat er een rode vlag over het circuit hing. Het begon opnieuw te regenen wat het zicht voor de helikopter opnieuw te slecht maakte.

De training werd aanvankelijk stilgelegd tot 11:45 uur en uiteindelijk om 11:53 uur werd besloten de training niet meer te hervatten. Sommige teams oefenden in de tussentijd nog wel hun pitstops.

Als alles volgens plan gaat, begint de kwalificatie om 7:00 uur Nederlandse tijd.

www.f1.gpupdate.net
Nou, ik hoop niet dat ik voor jan met de korte lul opgestaan ben



Tis iig goed mistig
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 06:52
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 06:46 schreef infinium het volgende:

[..]

Nou, ik hoop niet dat ik voor jan met de korte lul opgestaan ben

[afbeelding]

Tis iig goed mistig
idd, normaal ben ik ook wel wakker rond deze tijd dus dat is niet zo'n ramp maar tis nu middag dus mist zou wel weg zijn. Alleen het slechte weer.
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 06:55
tis nog steeds mistig
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 06:58
Ik zie het.

Nou, hopen dat het allemaal door gaat, anders word het erg druk morgen
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 07:00
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 06:58 schreef infinium het volgende:
Ik zie het.

Nou, hopen dat het allemaal door gaat, anders word het erg druk morgen
ik ga morgen echt niet de kwali kijken.., dan zie ik de samenvatting wel
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 07:07
Slonso
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 07:16
ralf knalt ff op Yamamoto

Ralf exit deze training
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 07:16
He?!?! Hoe kan ralph zijn achterkant kapot zijn? Hij reed toch achterop yamamoto?!
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 07:17
Die vleugel van schumacher viel er al af voordat ie achter op yamamoto knalde of zag ik dat verkeerd!?
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 07:23
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 07:17 schreef infinium het volgende:
Die vleugel van schumacher viel er al af voordat ie achter op yamamoto knalde of zag ik dat verkeerd!?
dat viel mij ook op
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 07:26
En hoe kan schumi's achterkant cmopleet afbrken dan!?

Hij raakte volgens mij niks met zn achterkant!? Heel raar
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 07:33
Mogge

Werd Ralf niet over een kerb heen geduwd.. Die dingen kunnen best hoog zijn
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 07:34
Hamilton nu snelste
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 07:38
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 07:34 schreef Atreidez het volgende:
Hamilton nu snelste
laat dat ook maar in Q3 zijn anders moet die maar op P3 staan

P2 is smerige lijn
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 07:39
Vettel stopt bij het verkeerd team

Wel tof, met een STR in de laatste qualify zitten
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 07:41
offtopic: goeiemorgen Atreidez

Volgens mij werd schumacher niet over een kerb geduwd en die vleugel leek er echt af te vallen nog voordat ie met zn voorkant tegen de achterkant van die yamamoto aanreed
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 07:42
Z'n achteras was gebroken, althans dat leek zo omdat ze wielen alletwee veels te schuin stonden achter. Hierdoor kan de achtervleugel ook ingezakt zijn
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 07:44
Dat zou inderdaad kunnen ja

ps: ik heb ff mn usericon aangepast
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 07:47
A1GP support? Die moeten misschien ook in de regen als ik zo naar buiten kijk..
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 07:52
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 07:47 schreef Atreidez het volgende:
A1GP support? Die moeten misschien ook in de regen als ik zo naar buiten kijk..
denk het ook, kijk maar op buienradar wat er aan komt. Alleen weet niet of dat zandvoort bereikt. Wel bij ons
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 07:54
Die Vettel gaat potdomme goed zeg
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 07:56
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 07:54 schreef infinium het volgende:
Die Vettel gaat potdomme goed zeg
dan is het ook terecht dat Liuzzi eruit gezet wordt
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 07:58
Nou komop Kimi!!!
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:00
hamilton snelste in sector 1
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:01
Lewis op pole
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:01
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 08:02
Hamilton
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 08:02
Goed....... morgen in de eerste bocht Hamilton en Slonso eraf en Kimi wint hem
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:04
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:02 schreef infinium het volgende:
Goed....... morgen in de eerste bocht Hamilton en Slonso eraf en Kimi wint hem
kimi heeft een betere start dan Alonso.., kimi tikt Alonso eraf en Hamilton wint.
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 08:05
Nee! Slonso is helemaal frusti en ramt Hamilton eraf en Kimi wint
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:06
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:05 schreef infinium het volgende:
Nee! Slonso is helemaal frusti en ramt Hamilton eraf en Kimi wint
nee Alonso tikt kimi eraf en hamilton verdwijnt aan de horizon
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 08:08
Nee, Vettel maakt een valse start en ramt alonso eraf. Door de schrik schiet hamilton rechtdoor en dan wint kimi
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 08:08
Nouja, mij maakt het eik niet uit wie....áls iemand Alonso er maar af tikt
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:09
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:08 schreef infinium het volgende:
Nee, Vettel maakt een valse start en ramt alonso eraf. Door de schrik schiet hamilton rechtdoor en dan wint kimi
noway Massa is zo gefrustreerd dat hij nu 2e rijder is dat die kimi er af tikt en die tikt Alonso aan. Hamilton heeft gelijk hij wint
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:09
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:08 schreef infinium het volgende:
Nouja, mij maakt het eik niet uit wie....áls iemand Alonso er maar af tikt
idd.., kimi bij voorkeur en Hamilton moet gewoon winnne.
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:09
en nu doe ik nog een uurtje me ogen dicht
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 08:13
Ik niet. Ik zie dat er gisteren een beta gereleased is voor rFactor van Fuji 2007.

Ik ga ff kijken of ik met een STR dezelfde tijden kan rijden als Vettel

Voor de liefhebbers: Fuji 2007 voor rFactor-Beta
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:15
Rfactor moet ik ook nog ff aanschaffen
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 08:15
hey thnx infinium, ga ik zo ook ff rijden
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 08:16
Bah, autowereld, ze willen zeker dat je weer in slaap valt.. waar is de persconferentie gebleven
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 08:16
=knip=

[ Bericht 98% gewijzigd door infinium op 29-09-2007 08:43:39 ]
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:17
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:16 schreef Atreidez het volgende:
Bah, autowereld, ze willen zeker dat je weer in slaap valt.. waar is de persconferentie gebleven
hebben ze geen tijd voor
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 08:17
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:16 schreef infinium het volgende:

[..]

Je mag ook vosss zeggen hoor
aha daar is die oplichter weer
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 08:24
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 08:25
Hey Atreidez....werkt die Fuji bij jou?

Ik krijg de melding error to load track01.gmt in to memory en vervolgens knalt rfactor uit
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 08:27
Zal t ff proberen, mr Incognito
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 08:32
thnks

Ik probeer overigens met de laatste versie van FSONE 2006 met skins van 2007
Die heeft een veel toffer geluid vind ik dan de CTDP2005 mod die ik voorheen altijd gebruikte
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 08:36
Hij doet t hier Wel legale rFactor trouwens.. Oh, heb t met ingebouwde f3 gereden. Ik zal die ook eens downloaden, cdtp vind ik niet veel aan moet ik zeggen. Maar denk dat t dan aan je carset icm circuit ligt, of je hebt grafische settings aan staan die andere delen als ik aanspreken?

Uitslag qual:
OAzaterdag 29 september 2007 @ 08:37
Alonso heeft een snellere tijd dan Hamilton en staat toch 2e??
Bernard0szaterdag 29 september 2007 @ 08:48
Jeutje, wel goed van Hamilton ondanks het feit dat hij waarschijnlijk lichter is dan zijn teammaat. Jammer dat Ferrari zich niet meer kon mengen in het gevecht, zou leuker zijn geweest voor de spanning. Ook jammer van Spyker waar ik meer van had verwacht, maar onder slechte omstandigheden zoals vandaag kan dat natuurlijk gebeuren. Hopelijk kunnen Sutil en Yamamoto morgen naar voren komen wanneer het echt gaat regenen (zoals voorspeld wordt). Ik ben bang dat McLaren de race met overmacht gaat winnen, laten we hopen dat Hamilton als winnaar uit de bus komt.

Het was trouwens wel weer eens heerlijk om een kwalificatie in natte omstandigheden te zien, blijft fantastisch. Nog een mooie klap van R. Schumacher en S. Yamamoto trouwens :p.
vw_caddyzaterdag 29 september 2007 @ 09:02
Damn, 0.070. Al vermoed ik ook inderdaad dat onze ideale schoonzoon Hamilton lichter is. Hij was ook de eerste die binnenkwam voor een pitstop. FA mag winnen van me.
Walter_Sobchakzaterdag 29 september 2007 @ 09:03
Hamilton pole
Pers conferentie

Voor degenen die nog lagen te maffen, waaronder ik
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 09:04
Tijden vermeld zijn de snelst gereden rondes, niet perse de tijden uit Q3 ws
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 09:06
R. Schumacher.................... geen tijd
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 09:06
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hamilton pole
Pers conferentie

Voor degenen die nog lagen te maffen, waaronder ik
Thanks, even de persconferentie kijken. Die hebben die kneuzen weer niet uitgezonden !
infiniumzaterdag 29 september 2007 @ 09:08
Goeie kwaliteit die beelden. Zelf gecaptured?
TJDoornboszaterdag 29 september 2007 @ 09:25
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:37 schreef OA het volgende:
Alonso heeft een snellere tijd dan Hamilton en staat toch 2e??
Dat krijg je met 3 stukken. Jens was over all 6de maar staat 7de............dat is risico van het vak
Atreidezzaterdag 29 september 2007 @ 09:29
Heb plaatje aangepast, eerste 10 nu wel tijden van laatste qual. Vooral verschil top4 en Heidfeld en rest daarachter is groot Lekkere sfeer ook op die persconferentie trouwens, net als t weer ongeveer

Reed Hamilton trouwens dezelfde tijd of is dat filmpje niet ze snelste ronde? Want aan t begin van ze ronde wordt nl. al de tijd vermeld die op t eind ook getoond wordt.
ElmarOzaterdag 29 september 2007 @ 11:31
Zeer netjes gedaan van Vettel. Mijn complimenten. Jammer alleen van Ferrari, maar dat was wel te verwachten.
Fir3flyzaterdag 29 september 2007 @ 12:06
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:31 schreef ElmarO het volgende:
Zeer netjes gedaan van Vettel. Mijn complimenten. Jammer alleen van Ferrari, maar dat was wel te verwachten.
Inderdaad. Nu dus maar hopen dat Alonso wint.
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 12:09
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hamilton pole
Pers conferentie

Voor degenen die nog lagen te maffen, waaronder ik
als je om 9 uur al wakker was had je ook wel 2 uur eerder uit je bed kunnen gaan.

ik heb overigens lekker na 8:30 tot 12:00 nog een oogje toe geknepen.
alliedzaterdag 29 september 2007 @ 15:24
simpel, alonso wil er in de eerste bocht langs en gaat er samen met hamilton vanaf en kimi wint.
vorige race was het bijna zover dat ze mekaar eraf rijden en nu gaat het gebeuren.

[ Bericht 6% gewijzigd door allied op 29-09-2007 15:41:21 ]
Sallyzaterdag 29 september 2007 @ 15:55
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:08 schreef infinium het volgende:
Nouja, mij maakt het eik niet uit wie....áls iemand Alonso er maar af tikt


Treveozaterdag 29 september 2007 @ 15:56
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:24 schreef allied het volgende:
simpel, alonso wil er in de eerste bocht langs en gaat er samen met hamilton vanaf en kimi wint.
vorige race was het bijna zover dat ze mekaar eraf rijden en nu gaat het gebeuren.
Niet aan gedacht dat Fernando op een vuile deel start? De kans dat Kimi Fernando zal inhalen is groter dan de kans dat Fernando voorbij Lewis zal gaan
Sallyzaterdag 29 september 2007 @ 17:28
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hamilton pole
Pers conferentie

Voor degenen die nog lagen te maffen, waaronder ik
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:29 schreef Atreidez het volgende:
Heb plaatje aangepast, eerste 10 nu wel tijden van laatste qual. Vooral verschil top4 en Heidfeld en rest daarachter is groot Lekkere sfeer ook op die persconferentie trouwens, net als t weer ongeveer

Reed Hamilton trouwens dezelfde tijd of is dat filmpje niet ze snelste ronde? Want aan t begin van ze ronde wordt nl. al de tijd vermeld die op t eind ook getoond wordt.
Die persconferentie kan ik nog niet zien, hier op de laptop...


Had wel die grimmige sfeer verwacht: ik zag (in de hh op rtl-7) na afloop Hamilton en Alonso even samen omkijken en zwaaien naar de camera.


<@Sal|lt|F1-tv> tsss... hammie en alfonso samen zwaaien naar de camera
<@>censuur<> ja, ze moeten wel
<@Sal|lt|F1-tv> wie keek er het meest ECHT happy?!
<@Sal|lt|F1-tv> en wie was de boer met kiespijn.....
<@>censuur<> niet op gelet
<@Sal|lt|F1-tv> ik zag het net even in een flits


Hoop wel vandaag de pc weer 'aan te slingeren', en het avi-filmpje te kijken! Met geluid, hoop ik: maar dat moet ik nog even flink fixen...
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 19:54
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:24 schreef allied het volgende:
simpel, alonso wil er in de eerste bocht langs en gaat er samen met hamilton vanaf en kimi wint.
vorige race was het bijna zover dat ze mekaar eraf rijden en nu gaat het gebeuren.
geloof je het zelf? Alonso maakt gewoon een slechte start en Hamilton rijdt goed weg. Alonso komt kimi tegen en die rijdt hem eraf.

Hamilton wint.

Maar we zien het morgen wel. Zolang geen van de Ferrari's (powerd by FIA) wint vind ik het best.
Automatic_Rockzaterdag 29 september 2007 @ 19:54
Button
GotenSSJzaterdag 29 september 2007 @ 20:30
Regent het morgen ook toevallig? (tijdens de race dus )
Miss_Szaterdag 29 september 2007 @ 20:31
hoelaat begint de race morgen?
Sallyzaterdag 29 september 2007 @ 20:39
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:31 schreef Miss_S het volgende:
hoelaat begint de race morgen?
[F1] Grand Prix van Japan
Miss_Szaterdag 29 september 2007 @ 21:14
om half 7? en de uitzending begint pas om 7 uur.....
Sallyzaterdag 29 september 2007 @ 21:18
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 21:14 schreef Miss_S het volgende:
om half 7? en de uitzending begint pas om 7 uur.....
Dat waren niet de uitzendtijden, hoor!

Welke zender wil je gaan kijken? Rtl-7 met RTL-GP?

Ik persoonlijk kijk liever Sporza (maar ik heb nog niet gekeken hoe laat het allemaal is/begint: ik ben morgen niet thuis, dus ik ga het heerlijk allemaal missen )
Miss_Szaterdag 29 september 2007 @ 21:28
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 21:18 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat waren niet de uitzendtijden, hoor!

Welke zender wil je gaan kijken? Rtl-7 met RTL-GP?

Ik persoonlijk kijk liever Sporza (maar ik heb nog niet gekeken hoe laat het allemaal is/begint: ik ben morgen niet thuis, dus ik ga het heerlijk allemaal missen )
ik kijk rtl7 maar op de site stond dat ze pas begonnen met uitzenden om 7 uur
maar goed de race begint dus om half 7?
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 21:30
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 21:28 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik kijk rtl7 maar op de site stond dat ze pas begonnen met uitzenden om 7 uur
maar goed de race begint dus om half 7?
ja en de voorbeschouwing om 5:30

wordt vroeg op.., en na de race gelijk weer plat
Fir3flyzaterdag 29 september 2007 @ 21:36
Ik ga niet kijken, denk dat het gewoon weer een saaie race wordt. Ik moet goed uitslapen, want heb het druk morgen .
Miss_Szaterdag 29 september 2007 @ 21:36
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 21:30 schreef WEST het volgende:

[..]

ja en de voorbeschouwing om 5:30

wordt vroeg op.., en na de race gelijk weer plat
ik moet daarna meteen werken dus sta rond kwart over 6 op
en dan te hopen dat ik halverwege de dag niet in slaap val
WESTzaterdag 29 september 2007 @ 22:01
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 21:36 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ga niet kijken, denk dat het gewoon weer een saaie race wordt. Ik moet goed uitslapen, want heb het druk morgen .
ik heb zo'n idee dat het een regenrace wordt dus ga wel kijken.., mocht het droog zijn en saai, val ik zo weer in slaap

tis wel een klote tijd.

je kan niet stappen en je kan ook niet uitslapen
Arceezondag 30 september 2007 @ 00:21
6:30 uur.
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 00:23
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:21 schreef Arcee het volgende:
6:30 uur.
Jep!

Maar ik ga kijken, live, benieuwd wie hier straks allemaal zijn.
Bernard0szondag 30 september 2007 @ 00:34
Als je een echte F1 fan bent ga je ook om half 7 je nest uit. Met de GP van Australie kun je altijd gewoon een nacht opblijven en dan slapen, dat is helemaal ideaal.

Morgen wordt een historische race. Het kampioenschap kan in principe beslist worden wanneer een Raikkonen of Alonso uitvalt. En we hebben ook nog de regen, het wordt een mooie race, zeker weten.
TommyGunzondag 30 september 2007 @ 01:02
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:34 schreef Bernard0s het volgende:
Als je een echte F1 fan bent ga je ook om half 7 je nest uit.
Sorry? 5:30 it is

Zondag 30 sept. 05.30-06.25 uur RTL GP: Formule 1 - Pre-show Japan
Zondag 30 sept. 06.25-08.10 uur RTL GP: Formule 1 - Race Japan
Zondag 30 sept. 08.10-08.45 uur RTL GP: Formule 1 - Nabeschouwing Japan

Het weer zal wss nog slechter worden dan dat dat vandaag het geval was...
Ben benieuwd, deze race wordt beslissend denk ik ja
Walter_Sobchakzondag 30 september 2007 @ 02:31
Zo....vol met bier maar de wekker staat: ik ben present om half zeven.
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 03:38
Zo!!

Ik ben er klaar voor

Koffie?, check

Peuken?, check

Wat te kanen?, check

Laptoppie op livetiming?, check

Tv aan?, check


Voor mij kan die , ben er helemaal klaar voor

Massa 1
Kimi 2
Kubica 3

McLarens vallen uit
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 04:47
Was ik nou zo vroeg, of is de rest nou zo laat?
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 05:30
Het gaat beginnen!

Jammer dat ik de enige fanatieke ben in dit forum..
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:12
quote:
Op zondag 30 september 2007 05:30 schreef Kanjer het volgende:
Het gaat beginnen!

Jammer dat ik de enige fanatieke ben in dit forum..
Die regen is in ieder geval veelbelovend, !
Het kon eindelijk wel eens weer een fraaie race worden.

En nee, je bent heus niet de enige.
TommyGunzondag 30 september 2007 @ 06:14
Hallo!
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 06:15
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:14 schreef TommyGun het volgende:
Hallo!
Mogge
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 06:16
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:12 schreef bolivian het volgende:

[..]

Die regen is in ieder geval veelbelovend, !
Het kon eindelijk wel eens weer een fraaie race worden.

En nee, je bent heus niet de enige.
Tot 6 uur wel..
marknazondag 30 september 2007 @ 06:17
morguh
tis lekker vochtig daar
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 06:20
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:17 schreef markna het volgende:
morguh
tis lekker vochtig daar
Rollende start, jammer...
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:20
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:17 schreef markna het volgende:
morguh
tis lekker vochtig daar
Deze wint:

.
TommyGunzondag 30 september 2007 @ 06:21
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:20 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Rollende start, jammer...
Jammer idd

Mogge! Ik gooi mezelf zo op bed en hopelijk blijf ik wakker
marknazondag 30 september 2007 @ 06:21
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:20 schreef bolivian het volgende:

[..]

Deze wint:

[afbeelding].
ja denk het ook jah
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:21
Haai!

* Treveo meldt
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 06:23
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:20 schreef bolivian het volgende:

[..]

Deze wint:

[afbeelding].
Zou zomaar kunnen...

OAzondag 30 september 2007 @ 06:23
Mogge!
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 06:25
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:23 schreef OA het volgende:
Mogge!
Mogge, net op tijd.
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:25
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:20 schreef bolivian het volgende:

[..]

Deze wint:

[afbeelding].
ik hoop dat deze wint

de drank hakt er nog in.
OAzondag 30 september 2007 @ 06:27
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:25 schreef WEST het volgende:

[..]

ik hoop dat deze wint [afbeelding]

de drank hakt er nog in.
Ik heb een dampende versie voor me staan!
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:28
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:25 schreef WEST het volgende:
de drank hakt er nog in.
Ik heb net m'n laatste ( ) pilsje opengemaakt.
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:28
Godpotdomme, een rollende start! KUT!
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:29
Bummer, starten achter de safety car...
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:29
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:28 schreef Treveo het volgende:
Godpotdomme, een rollende start! KUT!
Dát dus...
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:29
Starten vind ik echt 1 van de mooiste F1 momenten en nu gebeurt het achter een SC :/
Joost-mag-het-wetenzondag 30 september 2007 @ 06:29
Wat een idioten in de F1 , elke kans op spektakel maken ze gewoon ongedaan op zo'n manier ...
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:30
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:28 schreef bolivian het volgende:

[..]

Ik heb net m'n laatste ( ) pilsje opengemaakt.
die hoef ik niet meer te hebben..., direct na de race duik ik weer plat
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:30
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat een idioten in de F1 , elke kans op spektakel maken ze gewoon ongedaan op zo'n manier ...
bij dat fietsen doen ze dat ook. Daar staan ze toch ook met een vlag te zwaaien voor de grote start?
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:31
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:29 schreef Treveo het volgende:
Starten vind ik echt 1 van de mooiste F1 momenten en nu gebeurt het achter een SC :/
moet je zien hoe nat het is. net Spa 1998
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:32
mooi beeld bij Heikki


kwartet
OAzondag 30 september 2007 @ 06:32
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:31 schreef WEST het volgende:

[..]

moet je zien hoe nat het is. net Spa 1998
Het regent dan ook al vele uren!
OAzondag 30 september 2007 @ 06:32
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:32 schreef WEST het volgende:
kwartet
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:32
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:31 schreef WEST het volgende:

[..]

moet je zien hoe nat het is. net Spa 1998
Daarom dus.... en nu hebben wij geen scherpe bocht net na de start.... Alles zou dan echt goed komen hoor.... David Couldhard rijdt nu toch beetje achterin?
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:32
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:32 schreef OA het volgende:

[..]

Het regent dan ook al vele uren!
opzich niet verkeerd.., alleen hoop ik nu niet dat ferrari wint
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:33
Massa
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:33
Whehe, in dit tempo een bocht missen, .
OAzondag 30 september 2007 @ 06:33
Massa... sukkel
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:33
Omg, Felipe is slecht zeg :/
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:34
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:33 schreef bolivian het volgende:
Whehe, in dit tempo een boch missen, .
massa inhalen achter SC ik zeg straffen die hap
OAzondag 30 september 2007 @ 06:34
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:32 schreef WEST het volgende:

[..]

opzich niet verkeerd.., alleen hoop ik nu niet dat ferrari wint
Maakt mij in principe niet zoveel uit. Een regenrace kan sowieso mooi worden.
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:34
"Laten we de reclame nu alvast meepakken!"
HiDiHozondag 30 september 2007 @ 06:34
OAzondag 30 september 2007 @ 06:34
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:34 schreef WEST het volgende:

[..]

massa inhalen achter SC ik zeg straffen die hap
Is dit geen uitzondering?
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:35
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:34 schreef bolivian het volgende:
"Laten we de reclame nu alvast meepakken!"
Maar de Belg is wel erg suf nu. .
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:35
Felipe had de verkeerde banden ofzo...zeer dom zeg :/. Nu is zijn race verpest.....
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:36
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:34 schreef bolivian het volgende:
"Laten we de reclame nu alvast meepakken!"
beter nu dan onder race

massa verkeerde banden ik hoop dat mclaren op de goede banden staat.
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:36
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:34 schreef HiDiHo het volgende:
[afbeelding]
't Liekt ja wel schaatsen, !
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:36
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:35 schreef Treveo het volgende:
Felipe had de verkeerde banden ofzo...zeer dom zeg :/. Nu is zijn race verpest.....
met regen? denk het niet.
Arceezondag 30 september 2007 @ 06:37
Ongelooflijk, zelfs om 6:35 uur en tijdens de start gooien ze er reclame door.
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:37
kimi op verkeerde banden
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:37
Kimi nu ook al... jezus zeg :/. Zo gaan de McLarens echt 100% winnen
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:37
"Conditions are getting worse", !

Kán dat?
Arceezondag 30 september 2007 @ 06:37
Starten op intermediates met dit weer.
TommyGunzondag 30 september 2007 @ 06:38
What the hell is dit man, stonden de Ferrari's op intermediates? OMG hoe verpruts je de race zeg
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:38
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:37 schreef Arcee het volgende:
Starten op intermediates met dit weer.
Idd... ik snap echt niet wat ze denken bij Ferrari :/
marknazondag 30 september 2007 @ 06:38
als dit zo doorgaat moet de safety car nog een pitstop maken om te tanken
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:38
mclaren op full wets aldus allard kalff

trouwens dit doet me denken aan Fuji 1977 (herinnering met beelden)
OAzondag 30 september 2007 @ 06:38
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:37 schreef bolivian het volgende:
"Conditions are getting worse.", !

Kán dat?
Plotselinge temperatuursdaling ==> vorst ==> schaatsbaan
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:39
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:38 schreef markna het volgende:
als dit zo doorgaat moet de safety car nog een pitstop maken om te tanken
idd
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:39
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:38 schreef OA het volgende:

[..]

Plotselinge temperatuursdaling ==> vorst ==> schaatsbaan
geen rubber maar Frieze doorlopers
OAzondag 30 september 2007 @ 06:39
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:38 schreef TommyGun het volgende:
What the hell is dit man, stonden de Ferrari's op intermediates? OMG hoe verpruts je de race zeg
Het regent natuurlijk pas een hele dag....
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:40
whehe die wieldop gelijk al kapot Ferrari geen wereldkampioen coureurs
HiDiHozondag 30 september 2007 @ 06:40
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:40
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:38 schreef TommyGun het volgende:
What the hell is dit man, stonden de Ferrari's op intermediates? OMG hoe verpruts je de race zeg
Precies... echt niet normaal!
OAzondag 30 september 2007 @ 06:40
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:39 schreef WEST het volgende:

[..]

geen rubber maar Frieze doorlopers
Speciale full-ice banden.
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:41
Dit gaat hé-le-maal nergens over, !
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:41
ik hoop niet dat ze de hele race onder SC rijden.

aan de andere kant, hamilton wint dan
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:41
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:40 schreef HiDiHo het volgende:
[afbeelding]
Dát is snel, !
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:42
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:41 schreef bolivian het volgende:
Dit gaat hé-le-maal nergens over, !
wat moet je anders? een groot ongeluk waarbij mensen het leven laten?
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:42
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:41 schreef WEST het volgende:
ik hoop niet dat ze de hele race onder SC rijden.

aan de andere kant, hamilton wint dan
Lijkt er wel op.... de zicht is te slecht en ik denk dat er snel wat zal gebeuren als de SC weg is...
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 06:43
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:40 schreef OA het volgende:

[..]

Speciale full-ice banden.
Formule 1 op spikes...
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:43
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:42 schreef WEST het volgende:

[..]

wat moet je anders? een groot ongeluk waarbij mensen het leven laten?
De F1-auto's zijn super safe, geloof me
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:43
Lekker voor Vettel, .
OAzondag 30 september 2007 @ 06:43
Wát een prutsers
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:44
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:42 schreef WEST het volgende:

[..]

wat moet je anders? een groot ongeluk waarbij mensen het leven laten?
Hoor je mij klagen?
Stereotomyzondag 30 september 2007 @ 06:44
Godver, waarom zijn ze al een uur bezig?
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:44
Raikkonen er weer af.

ofwel tis wel nog ergere dan op de nurnburgring
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:45
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:44 schreef bolivian het volgende:

[..]

Hoor je mij klagen?
aan de toon wel ja
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:45
race uitgesteld..., nachtrace?
HiDiHozondag 30 september 2007 @ 06:45
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:45
tis net zo nat als bij ons gister
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:46
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:45 schreef WEST het volgende:

[..]

aan de toon wel ja
Nou trust me, ik vermaak me prima!
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 06:46
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:44 schreef Stereotomy het volgende:
Godver, waarom zijn ze al een uur bezig?
Slaapkop..
Arceezondag 30 september 2007 @ 06:46
Godverdomme, alweer reclame.
HiDiHozondag 30 september 2007 @ 06:46
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:41 schreef bolivian het volgende:

[..]

Dát is snel, !
Het is toch Formule 1
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:47
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:45 schreef WEST het volgende:
tis net zo nat als bij ons gister
Joh!
Ik ben zojuist in dit soort weer naar huis gefietst!
Miss_Szondag 30 september 2007 @ 06:47
ben ik hier voor opgestaan
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:47
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:45 schreef WEST het volgende:
race uitgesteld..., nachtrace?
Zou leuk zijn
OAzondag 30 september 2007 @ 06:47
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:45 schreef WEST het volgende:
tis net zo nat als bij ons gister
Ech nie... heb gister nog zonder paraplu buiten gelopen!
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:47
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:46 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Het is toch Formule 1
True that!
TommyGunzondag 30 september 2007 @ 06:47
Had ik maar door geslapen...
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:48
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:47 schreef Miss_S het volgende:
ben ik hier voor opgestaan wakker gebleven
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 06:48
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:47 schreef Miss_S het volgende:
ben ik hier voor opgestaan
HiDiHozondag 30 september 2007 @ 06:48

WESTzondag 30 september 2007 @ 06:49
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:47 schreef bolivian het volgende:

[..]

Joh!
Ik ben zojuist in dit soort weer naar huis gefietst!
toen ik naar huis ging om 2 uur was het net droog..., maar het regende ook sinds een uur na de kwalificatie van gister
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:49
Die vakantie Japan?
Ik neem een poncho mee! Op z'n minst!
Stereotomyzondag 30 september 2007 @ 06:49
* Stereotomy streept een neger van zijn bingokaart af
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:49
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:48 schreef HiDiHo het volgende:
[afbeelding]
!
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:49
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:47 schreef OA het volgende:

[..]

Ech nie... heb gister nog zonder paraplu buiten gelopen! [afbeelding]
dat kon bij ons niet


Ferrari is illegaal............, straffen die hap
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:49
Hai die SC, ga toch weg!
Kanjerzondag 30 september 2007 @ 06:50
Tis wel bagger weer ook zeg...
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:50
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:49 schreef WEST het volgende:

[..]

toen ik naar huis ging om 2 uur was het net droog..., maar het regende ook sinds een uur na de kwalificatie van gister
't Kon wel de grand prix van Denemarken zijn!
OAzondag 30 september 2007 @ 06:50
Ferrari ook nog een regel overtreden....
OAzondag 30 september 2007 @ 06:51
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:49 schreef WEST het volgende:

[..]

dat kon bij ons niet


Ferrari is illegaal............, straffen die hap
Ik woon dan ook in het bijzonder zonnige westen
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:51
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:50 schreef OA het volgende:
Ferrari ook nog een regel overtreden.... [afbeelding]
Idd.... echt vreselijk dom van ze
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:51
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:50 schreef OA het volgende:
Ferrari ook nog een regel overtreden.... [afbeelding]
Straffen die hap


maarja tis Ferrari he tis van de FIA
Stereotomyzondag 30 september 2007 @ 06:51
Zeikerts bij Toyota
Stereotomyzondag 30 september 2007 @ 06:51
Ferrari, de Ajax van de F1
OAzondag 30 september 2007 @ 06:51
Die Maylander stampt trouwens wel door.
213 in de stromende regen met een 'normale' wagen!
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:52
10 rondjes al gereden
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:52
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:51 schreef OA het volgende:
Die Maylander stampt trouwens wel door.
213 in de stromende regen met een 'normale' wagen!
met TC, ABS

maar dit duurt wel 2 uurtjes
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:53
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ferrari, de Ajax van de F1
!
OAzondag 30 september 2007 @ 06:53
Ik denk dat de organisatie aldaar ( ) het verloop iets anders in gedachten had....
Arceezondag 30 september 2007 @ 06:54
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:51 schreef OA het volgende:
Die Maylander stampt trouwens wel door.
213 in de stromende regen met een 'normale' wagen!
Precies, dat dacht ik ook.
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:55
ow niet tanken tijdens SC
OAzondag 30 september 2007 @ 06:55
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:55 schreef WEST het volgende:
ow niet tanken tijdens SC
Ja, mooie situatie is dat....
Stereotomyzondag 30 september 2007 @ 06:55
Ja, Liuzzi naar droogweerbanden!
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:56
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ferrari, de feyennoord van de F1
marknazondag 30 september 2007 @ 06:56
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:55 schreef WEST het volgende:
ow niet tanken tijdens SC
hahaha wat zei je
HiDiHozondag 30 september 2007 @ 06:56
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:55 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, Liuzzi naar droogweerbanden!
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:56
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:55 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, Liuzzi naar droogweerbanden!
inderdaad hij neemt de gok

Truli
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:56
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:55 schreef WEST het volgende:
ow niet tanken tijdens SC
Hoezo niet? Mocht in Canada wel gewoon....
bolivianzondag 30 september 2007 @ 06:56
Laat ze gewoon rijden zeg, ik heb het wel gehad met die Merc voorop, .
Stereotomyzondag 30 september 2007 @ 06:57
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:56 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Je moet toch wat
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:57
je ziet soms geen fuck
Arceezondag 30 september 2007 @ 06:57
Zou 't ook een ideetje zijn om te gaan racen?
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:57
Als het zo doorgaat.... krijgen wij een Mereces podium
OAzondag 30 september 2007 @ 06:57
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:56 schreef WEST het volgende:

[..]

inderdaad hij neemt de gok

Truli
Eerder: Trulli
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:58
zo er zit wel een hoogte verschil in na de eerste bocht

en olav leest mee
OAzondag 30 september 2007 @ 06:58
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:57 schreef Treveo het volgende:
Als het zo doorgaat.... krijgen wij een Mereces podium
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:58
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:57 schreef Treveo het volgende:
Als het zo doorgaat.... krijgen wij een Mereces podium
met BMW
Treveozondag 30 september 2007 @ 06:59
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:58 schreef WEST het volgende:

[..]

met BMW
SC is een Mercedes.... hij wint dan
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:59
WESTzondag 30 september 2007 @ 06:59
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:59 schreef Treveo het volgende:

[..]

SC is een Mercedes.... hij wint dan
ow die fiets.., tja ben niet geheel wakker
Stereotomyzondag 30 september 2007 @ 06:59
Straks moeten ze water uit de cockpit gaan scheppen, anders zinken ze.
OAzondag 30 september 2007 @ 06:59
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:58 schreef WEST het volgende:
zo er zit wel een hoogte verschil in na de eerste bocht

en olav leest mee
En hoe kom je daarbij?
Arceezondag 30 september 2007 @ 07:00
Waar slaat dit op? Waar is het wachten op? Zo kun je toch net zo goed niet racen?

bolivianzondag 30 september 2007 @ 07:00
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:59 schreef WEST het volgende:

[..]

ow die fiets.., tja ben niet geheel wakker
Als je morgen maar wakker bent, .
WESTzondag 30 september 2007 @ 07:00
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:59 schreef OA het volgende:

[..]

En hoe kom je daarbij?
gaat het om de eerste of tweede zin?
OAzondag 30 september 2007 @ 07:00
quote:
Op zondag 30 september 2007 07:00 schreef WEST het volgende:

[..]

gaat het om de eerste of tweede zin?
2e
HiDiHozondag 30 september 2007 @ 07:01
Arceezondag 30 september 2007 @ 07:01
quote:
Op zondag 30 september 2007 06:57 schreef Treveo het volgende:
Als het zo doorgaat.... krijgen wij een Mereces podium
Mereces
Treveozondag 30 september 2007 @ 07:01
quote:
Op zondag 30 september 2007 07:00 schreef Arcee het volgende:
Waar slaat dit op? Waar is het wachten op? Zo kun je toch net zo goed niet racen?

Ik dacht... als ze achter de SC kunnen rijden zonder problemen... waarom dan niet zonder de SC? Als je dan wel problemen krijgt, heb je er zelf voor gekozen. Ferrari gaat nu alweer pitten.... jezus zeg....