existenz | maandag 24 september 2007 @ 23:49 |
![]() Uitslagen 2007 Editie alleen top 3 Vrachtwagens: #1 STACEY (HOL), GOTLIB (BEL), DER KINDEREN (HOL) ![]() #2 MARDEEV (RUS), BELYAEV (RUS), NIKOLAEV (RUS) ![]() #3 LOPRAIS (CZE), GILAR (CZE) ![]() Auto's: #1 PETERHANSEL (FRA), COTTRET (FRA) ![]() #2 ALPHAND (FRA), PICARD (FRA) ![]() #3 SCHLESSER (FRA), DEBRON (FRA) ![]() Motoren: #1 DESPRES (FRA) ![]() #2 CASTEU (FRA) ![]() #3 BLAIS (USA) ![]() Dat was het dan voor de 2007 editie, we gaan door richting editie 2008.... Voor dakar 2008 nieuws, roddels, deelnemers en nog veel meer ben je in dit topic op de juiste plek!!! | |
Autoreply | dinsdag 25 september 2007 @ 00:05 |
Een geheel maagdelijk Dakar-topique ![]() | |
Killer_Mom | dinsdag 25 september 2007 @ 00:30 |
deelnemers ... DE man die mijn auto ongeveer ieder half jaar 2 keer uitdeukt gaat dit jaar weer mee als truck rijder, vorig jaar net niet , omdat t team niet klikte, andere jaren was hij rijder, en of in t onderhoud bezig, alleen die foto's , magistraal ieder jaar, dit jaar ga ik t ook weer op de voet volgen. ik vraag meteen of ik zijn foto's hier mag plaatsen als de race begint, | |
Mikkie | dinsdag 25 september 2007 @ 01:03 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:01 ] | |
Killer_Mom | dinsdag 25 september 2007 @ 01:19 |
quote:A. ik ben geen man. die weten t altijd beter.... B te Grote bak. heerlijk rijden, C . who cares? t is maar blik. alleen maar parkeerschade. niemand gwond. | |
Mikkie | dinsdag 25 september 2007 @ 01:23 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:02 ] | |
Killer_Mom | dinsdag 25 september 2007 @ 01:39 |
quote:een bril heb ik al. een kleinere auto komt eraan. en t is maar blik. ik rijd niet mee met de Dacar reace. verder on toppic ? | |
sanger | dinsdag 25 september 2007 @ 09:02 |
tvp ![]() | |
Robin2130 | dinsdag 25 september 2007 @ 09:23 |
tvp ![]() | |
Magneet | dinsdag 25 september 2007 @ 10:45 |
DAF stopt met Dakar![]() | |
sanger | dinsdag 25 september 2007 @ 10:51 |
quote:Was te verwachten...... | |
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 10:52 |
quote:Idd jammer. Even afwachten waar de teams die met Ginaf rijden mee op de proppen komen. | |
Magneet | dinsdag 25 september 2007 @ 10:58 |
Ik gok dat Ginaf dan een DAF motor aan gaat passen ofzo ![]() | |
Gurb | dinsdag 25 september 2007 @ 11:00 |
Dakar-fan meld zich. lama, heb ff op de site van eurocircuit gekeken, en staat gepland op 8 december, meer info volgt na 19 oktober | |
Dangel | dinsdag 25 september 2007 @ 14:31 |
quote:In de eigen truck ligt een Caterpillar blok toch? | |
floris.sp | dinsdag 25 september 2007 @ 14:49 |
Benieuwd of de kamazen weer zo goed zijn. En of de rooy ze aan kan. | |
Magneet | dinsdag 25 september 2007 @ 15:03 |
quote:geen idee weet wel dat Ginaf de ombouwer is voor DAF trucks dus lijkt me dat ze daf motoren gebruiken. | |
Dangel | dinsdag 25 september 2007 @ 15:18 |
quote:Bij hun wegtrucks maken ze gebruik van DAF, en voor de lichtere voertuigen, Iveco onderdelen. Maar in hun Dakar truck zat dacht ik een V10 van Cat. Ginaf maakt custombuilttrucks,dal alles kan, in prins iepe. | |
Magneet | dinsdag 25 september 2007 @ 15:35 |
De Rooy reed iig in een Ginaf met DAF motor dat weet ik wel. | |
Alexxxxx | dinsdag 25 september 2007 @ 17:27 |
Mja, Ginaf is heel erg goed met chassis bouwen, assen knutselen en HPVS systemen en zo bouwen, maar ofze verstand van motroen hebben durf ik te betwijfelen. | |
sanger | dinsdag 25 september 2007 @ 18:11 |
Ik vraag me af wat het besluit van DAF voor uitwerking heeft op de deelname van De Rooy..... | |
TargaFlorio | dinsdag 25 september 2007 @ 19:15 |
quote:Jammer, Dakar is toch ook een beetje DAF. | |
Alexxxxx | dinsdag 25 september 2007 @ 19:32 |
Ach, 20 jaar geleden bezworen ze nog nooit weer mee te doen... | |
Baan1980 | dinsdag 25 september 2007 @ 20:18 |
quote:DIKKE TVP ![]() Ik denk eerder dat het besluit van DAF het gevolg is van de beslissing van de Rooy. Vorig jaar heeft hij namelijk verklaard dat hij echt een tekort heeft aan PK's en dit jaar er wat anders in moest. Of het dan een DAF of en iets anders was maakte hem niets uit. Ginaf rally team rijden al enkele jaren met Caterpillers. De servicetrucks en snelle assistentietrucks rijden met Daf motoren. Denk dat Ginaf wel genoeg knowhow hebben om die motoren de prepareren | |
Koebus | dinsdag 25 september 2007 @ 22:22 |
quote:SON - Het team van Jan en Gerard de Rooy uit Son zal ook in 2008 aan de Dakar Rally deelnemen. Het team start met drie trucks in de rally en zal ondersteund worden door twee assistentievoertuigen. Die trucks worden voorzien van een Iveco-motor. Eerder was al bekend dat er afscheid was genomen van de DAF-motoren. Jan en Gerard de Rooy vielen vorige editie van de Dakar Rally allebei uit met motorpech. http://www.omroepbrabant.(...)+in+Dakar+Rally.aspx [ Bericht 7% gewijzigd door Koebus op 25-09-2007 22:28:37 ] | |
Baan1980 | dinsdag 25 september 2007 @ 23:09 |
Vreeeemd...... Ze hebben niet echt grote motoren die de Rooy verlangde...... sterkste is een 500pk middels een 12.9L 6 cilinder. Ze hebben natuurlijk wel al eerder meegedaan aan Dakar en doen al sinds 1999 aan Raid dakars mee. | |
Alexxxxx | dinsdag 25 september 2007 @ 23:10 |
Iveco = New Holland = Cummins, als et om motoren gaat. En Cummins heeft wel wat moois in het schap. | |
Peterselieman | dinsdag 25 september 2007 @ 23:11 |
quote:Hoeveel pk had de Daf motor die de Rooy voor Dakar gebruikte ongeveer? | |
Baan1980 | woensdag 26 september 2007 @ 00:06 |
quote:Maximaal vermogen : 800hp @ 2600 rpm (590 kW @ 2600 rpm) Maximaal koppel : 3100 Nm @ 1400 - 1800 rpm Direct ingespoten 12,6 liter zescilinder in lijn turbodiesel met vier kleppen per cilinder, elektronisch geregelde hogedruk UPEC brandstofinspuiting, enkele turbocompressor en intercooler (lucht-lucht). http://www.dakar-derooy.com/ ![]() | |
r.liong | woensdag 26 september 2007 @ 00:39 |
even een zijstap van al dit komende geweld. Wat mij nu opvalt is dat die Hummers altijd als bakbeesten worden neergezet die wel eventjes het onderscheid maken in het dagelijkse verkeer maar ik zie ze niet bij een Dakar Rally verschijnen danwel over de streep gaan. Schijnbaar een grotere marketing-image dan daadwerkelijke kracht? | |
existenz | woensdag 26 september 2007 @ 00:41 |
quote:Kijk eens goed in de uitslag van vorig jaar ![]() | |
Alleskids | woensdag 26 september 2007 @ 10:04 |
Gaat De Rooy nu met Iveco's rijden? Of met een Ginaf chassis met Iveco aandrijving? | |
Koebus | woensdag 26 september 2007 @ 11:31 |
quote:Er komt alleen een motor van Iveco in de truck. | |
Koebus | woensdag 26 september 2007 @ 13:05 |
Iveco Schouten levert motoren voor Team De Rooy Het Team van Jan en Gerard de Rooy zal ook in 2008 aan de DAKAR rally deelnemen. Het team start met 3 trucks in de Super Truck klasse en zal worden ondersteund door twee assistentievoertuigen. De trucks die uitkomen in de Super Truck klasse zijn Ginafs voorzien van de Cursor 13 liter motoren van Iveco. In het voorjaar van 2007 is De Rooy in contact gekomen met Iveco Schouten, een Iveco dealerbedrijf met vestigingen in Almkerk, Ridderkerk, Spijkenisse, Tiel, Tilburg en Utrecht. Iveco Schouten is actief in o.a. truckpulling en heeft veel ervaring met het prepareren van motoren. Zowel Iveco Schouten als Iveco Benelux stonden voor 100 % achter de inbouw van Iveco motoren in de rallytrucks. "Iveco is met ruim 450.000 motoren per jaar boven de 70 pk 's werelds grootste diesel motoren producent. Voor de Dakar toepassing is gekozen voor een standaard Cursor 13 motor die ook in de Iveco Stralis en Trakker geleverd wordt." aldus directeur/eigenaar Izak Schouten. "De Cursor 13 motor is een 6 cilinder in lijn 13 liter motor waarbij er aanpassingen uitgevoerd zijn op het gebied van het brandstofsysteem en de turbo." Aftersales manager Eelco Noort, binnen Iveco Schouten verantwoordelijk voor het Dakar project, meldt dat de complete preparatie van de motoren op een locatie in de buurt van Almkerk is uitgevoerd, waarbij 2 monteurs van Schouten Almkerk elke vrije avond er afgelopen periode ingestoken hebben. Diagnose technicus Henry Pruijsen heeft zich tevens volledig toegelegd op de brandstofsysteem aanpassingen en software. Speciale voertuigen expert Michel Huisman heeft de motoren inbouw begeleid. Team De Rooy heeft inmiddels getest in Tunesië. "De resultaten waren uitstekend en dus gaan we in deze nieuwe configuratie van Ginaf en Iveco", aldus een opgeluchte Jan de Rooy. Het nieuwe reglement van de FIA voor de Super Truck klasse geeft een team overigens de mogelijkheid om zelf de motorkeuze voor de trucks te maken. Omdat het bouwen en testen van de voertuigen in de nieuwe configuratie de nodige tijd kostte, schreef het Team de Rooy onder voorbehoud in voor DAKAR 2008. De directie van ASO, de organisator van de rally had begrip voor de veranderde situatie van het Team de Rooy en accepteerde de voorlopige inschrijving. Gerard de Rooy, inmiddels directeur van de Rooy Transport B.V. is blij met de nieuwe ontwikkelingen. "We hebben de laatste twee jaar toch met een beetje pijnlijk gevoel afscheid genomen van de rally. Het wordt tijd om weer eens te laten zien waartoe het Team de Rooy in staat is, " glundert de Rooy Junior, die inmiddels de inschrijving in Parijs definitief heeft gemaakt. De chauffeurs van de drie trucks in de Super Truck klasse zijn dezelfde als in de laatste editie van de DAKAR rally. Bron: Iveco Schouten | |
Alleskids | woensdag 26 september 2007 @ 13:29 |
Het wordt inderdaad wel weer eens tijd dat het team De Rooy de finish haalt. Wat de spanning wel verhoogd, want ze spelen wel altijd een rol in het klassment. Aan het Ginaf chassis zal het vast niet liggen. | |
Koebus | woensdag 26 september 2007 @ 13:44 |
quote:Het is gewoon een DAF chassis met alle componenten van DAF erop, maar omdat DAF geen homoligatie heeft en GINAF wel word er met de naam van GINAF op de truck gereden. | |
Peterselieman | woensdag 26 september 2007 @ 15:35 |
Met dien verstande dat er dan nu een IVECO motor ingehangen wordt | |
Alleskids | woensdag 26 september 2007 @ 17:52 |
Is eral iets berkend over sponsering op de auto's en overals, behalve dan waarschijnlijk Iveco en RTL7 (en Shell ?) | |
TargaFlorio | woensdag 26 september 2007 @ 19:25 |
quote:Ik was altijd in de veronderstelling dat Iveco onderdeel was van het FIAT imperium. | |
Peterselieman | woensdag 26 september 2007 @ 19:29 |
quote:Is het ook | |
TargaFlorio | woensdag 26 september 2007 @ 19:37 |
Dus het is voortaan toegestaan om b.v. in een MAN truck een Kamaz motor te hangen? | |
Peterselieman | woensdag 26 september 2007 @ 19:46 |
Niet per se. Ginaf is een merk dat zelf geen motoren bouwt, maar zich beperkt tot het afbouwen van chassis. Daarbij kan er dus net zo goed een Dafmotor als een Iveco motor ingehangen worden, dat maakt niet uit. Zeker niet omdat de vrachtwagenmerken zelf ook nog eens samenwerken om motoren te ontwikkelen of motoren gebruiken die ontwikkeld zijn door onafhankelijke bedrijven, zoals Cummins | |
Alexxxxx | woensdag 26 september 2007 @ 19:50 |
quote:Juist. Net als New Holland en Cummins. | |
dakarspecialist | dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:13 |
het leuke is dat ook in de kamaz cummins diesel ligt dus kamaz en de rooy dezelfde motoren we zullen het snel weten groeten dkaarspecialist | |
Koebus | dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:10 |
De Rooy en Kamaz hebben niet dezelfde motoren. De Rooy rijd met een 6 cilinder 13 liter lijn motor 850 pk. The Kamaz team uses a titanium-based 18-liter V8 twin turbo engine that generates some 830 horsepower despite a weight reduction of some two tons. It was this engine, mounted in a 9.5-ton frame, that helped the Russian team to a magnificent victory. Similarly, the DAF team boasts a monster camion featuring a 13-liter turbo engine in an 8.8-ton frame, delivering 800 horsepower plus 300 kgm over torque. | |
dakarspecialist | dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:33 |
hier weer een model van mij audi q7 team vinking dakar 2007 ![]() groeten dakarspecialist | |
Koebus | woensdag 3 oktober 2007 @ 22:03 |
Hier een foto van de DAF van Hans Bekx in de nieuwe kleuren afgelopen weekend op het strand van monster: http://www.westlandcruisers.nl/fotoalbum/33/groot/05%20ii.JPG | |
Alexxxxx | woensdag 3 oktober 2007 @ 22:06 |
Hey, in zijn eigen (Zegwaard) kleuren! ![]() | |
existenz | woensdag 3 oktober 2007 @ 22:16 |
quote:Die zal Van Deijne wel sponsoren net als vorig jaar? | |
Koebus | donderdag 4 oktober 2007 @ 07:52 |
quote:Hans Bekx heeft alleen zijn trucks verkocht aan Frits van Eerd (JUMBO). Bekx gaat bij het team van Dakarsport rijden. | |
TargaFlorio | donderdag 4 oktober 2007 @ 20:28 |
Geen Jumbo kleuren is toch wel erg verrassend. Oke de rest van de familie ziet hem nog liever vandaag dan morgen stoppen met autosport, maar zijn rallywagens hebben ook altijd Jumbo kleuren gehad. | |
Alleskids | vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:27 |
De foto was toch de truck van Hans Bekx ? De truck van Frits van Eerd zal wel volstaan met Autotrack en Jumbo. | |
r.liong | vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:55 |
Mischien een beetje nonsense commentaar maar het mooiste van de hele Dakarrally vind ik nog altijd de strijd tussen de mens en diens motor/wagen etc.. tegen de natuur. | |
Koebus | maandag 15 oktober 2007 @ 14:48 |
Team van Deijne klaar voor de start Op een prachtige locatie, in de omgeving van Loon op Zand, presenteerde het Autotrack - Team van Deijne zich vandaag aan de Nederlandse pers. Terwijl de meeste Nederlandse teams nog volop aan het bouwen zijn, is het team van Tonnie van Deijne al zo goed als klaar voor de start van Dakar 2008 op 5 januari in Lissabon. Op een klein zandstrandje aan de rand van een meer stonden vanochtend vijf geel gekleurde voertuigen naast elkaar opgesteld. In een dagvullend programma werd in samenwerking met Mitsubishi het gehele team aan de aanwezigen voorgesteld en kreeg men ook de gelegenheid om zelf eens te ervaren hoe het voelt om met een vierwiel aangedreven auto over een offroad parcours te rijden. Teameigenaar Tonnie van Deijne en zijn navigator Wouter Rosegaar staan dit jaar weer aan de start met een Mitsubishi L200 Evo III. Doelstelling voor deze mannen is een top vijftien notering in het T1-klassement. In het T4-vrachtwagenklassement worden dit jaar door het Autotrack - Team van Deijne twee troeven uitgespeeld. De 4x4 GINAF truck waar Gerard Jimmink vorig jaar nog een 33e plaats mee wist te behalen in het T4-klassement is dit jaar vervangen door twee 4x4 DAF trucks. Beide trucks zijn overgenomen van Hans Bekx. De eerste truck zal worden bestuurd door Frits van Eerd. Naast hem zal Peter Maessen plaatsnemen als navigator. Maessen reed al 15 keer eerder de Dakar rally. Marokko, Mauritanië, Mali en Senegal hebben voor deze ervaren navigator dus geen geheimen meer. Als monteur neemt in deze truck plaats meervoudig Nederlands en wereldkampioen zijspan Eimbert Timmermans. Frits van Eerd, in het dagelijkse leven algemeen directeur van de succesvolle supermarktketen Jumbo, zal samen met zijn overige twee bemanningsleden gaan voor het algemeen klassement. Van Eerd werd in 2006 Nederlands kampioen rally en neemt dit jaar voor het eerst tijdens een meerdaagse rally plaats achter het stuur van een racetruck. Gezien de grote hoeveelheid ervaring die de drie bemanningsleden van deze truck meenemen, hoopt het team stiekem dat deze mannen voor een verrassing kunnen gaan zorgen in het T4-klassement. De tweede T4 wedstrijdtruck zal gaan functioneren als snelle assistentie voor de wagens die gaan voor het klassement. Paul Verheyden zal plaats nemen achter het stuur van deze truck. Verheyden heeft zowel op de moter, in een auto als in een vrachtwagen, al vele malen deelgenomen aan Le Dakar. Marcel Blankenstijn zal tijdens de rally de weg wijzen aan Verheyden. Blankenstijn nam al twee keer eerder deel aan Dakar als navigator. De derde persoon die plaats zal nemen in deze truck is monteur Thijs Daandels. Vorig jaar had het team voor het eerst de beschikking over een eigen T5 6x6 assistentietruck. Dit jaar wordt het assistentieteam uitgebreid met nog een tweede DAF 6x6 assistentietruck. Volgens Fons Jans, team manager van het Autotrack - Team van Deijne, bleek het vorig jaar moeilijk voor de assistentiecrew om op tijd in het volgende bivak te zijn. Dit probleem probeert men nu op te lossen door de inzet van een tweede assistentietruck. De eerste assistentietruck zal worden bestuurd door Peter Bell. Zodra het schema het toelaat vertrekt deze servicetruck naar het volgende bivak om daar gereed te staan wanneer de L200 Evo III en de racetrucks binnenkomen. De tweede T5 assistentietruck vertrekt als laatste uit het bivak als de overige teamleden al zijn vertrokken. Deze assistentietruck zal bestuurd worden door Theo van de Rijt. Van de Rijt reed al vijf keer eerder de Dakar rally, onder andere bij het team van De Rooy en Hans Bekx. Het Autotrack - Team van Deijne is vroeg klaar met het bouwen van hun trucks. De komende maanden kan het team zich dus optimaal gaan voorbereiden, zodat er tijdens de rally goede prestaties geleverd kunnen worden. Bron: Trucks From Holland http://www.trucksfromholland.nl | |
Alleskids | maandag 15 oktober 2007 @ 21:49 |
En de truck van Frits van Erd staat inderdaad vol met Jumbo sponsering ![]() | |
Koebus | dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:37 |
Gisterenmiddag gespot in Best: De Renault Kerax van Marc Leeuw in de kleuren van team Dakarsport! http://www.trucksfromholland.nl/forum/viewtopic.php?t=120 | |
dakarspecialist | dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:44 |
hier een goede foto van de renaut kerax van de leeuw groeten dakarspecialis [img] ![]() | |
area51 | donderdag 18 oktober 2007 @ 01:57 |
om terug te vinden | |
Baan1980 | zondag 21 oktober 2007 @ 12:05 |
rallymaniacs.nl meld per vrijdag het volgende:quote:Vind het maar vreemd dat ze geen grote sponsor kunnen vinden........ Wel weer leuk, wagens in het oranje ![]() | |
Alleskids | zondag 21 oktober 2007 @ 13:14 |
Is er al iets bekend over de sponsering en dus kleurstelling van Hans Stacey's MAN ? | |
dorpsgek | zondag 21 oktober 2007 @ 19:18 |
quote:in de kleuren van team Dakarsport zul je bedoelen | |
dorpsgek | zondag 21 oktober 2007 @ 19:21 |
quote:Ik heb een van de trucks onlangs nog gezien, alleen de naam TRIDEC was gedeeltelijk verwijderd | |
Koebus | zondag 21 oktober 2007 @ 20:32 |
quote:Heb gehoord dat bij Stacey de sponsors Exact, Groeneveld en Tridec verdwijnen er werd verteld dat ze aan Exact 1 miljoen euro meer vroegen aan sponsorgeld. | |
dorpsgek | dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:11 |
quote: Marc Leeuw rijdt er niet mee, zie website team Dakarsport | |
Bruce117 | woensdag 24 oktober 2007 @ 07:58 |
Chris Zegers doet mee aan Dakar 2008quote:Bron: nu.nl | |
Mikkie | woensdag 24 oktober 2007 @ 12:08 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:02 ] | |
Dangel | woensdag 24 oktober 2007 @ 12:19 |
nog minder dan 10 weken ![]() | |
Koebus | woensdag 24 oktober 2007 @ 14:36 |
Time until zaterdag, 5 januari 2008, 08:00:00 (Lisbon time) 72 days 1747 hours 104843 minutes 6290603 seconds It is 72 days, 19 hours, 23 minutes and 23 seconds until zaterdag, 5 januari 2008, 08:00:00 (Lisbon time) [ Bericht 15% gewijzigd door Koebus op 24-10-2007 17:47:38 ] | |
existenz | woensdag 24 oktober 2007 @ 20:29 |
Ik ga dit keer zeker naar de preproloog ![]() | |
Koebus | zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:14 |
Er word verteld dat Stacey DHL als nieuwe sponsor heeft. | |
jpjedi | zondag 28 oktober 2007 @ 07:34 |
Hmmmm we hebben in de Dakar reeks een insider vanuit Tridec die wellicht wat meer kan vertellen. ![]() Persoonlijk heb ik wel een groot vertrouwen in de Cummins motoren, Zolang die Iveco blokken er maar uit blijven. ![]() ![]() Maar laat Dakar maar komen! Ik hoop dat ik vanuit India het een beetje kan volgen met mijn brakke internet verbinding. Anders zal ik het moeten doen met GPS tracking die al zo betrouwbaar is. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door jpjedi op 28-10-2007 11:47:26 ] | |
existenz | zondag 28 oktober 2007 @ 10:57 |
quote:Dat mocht hij de vorige keren ook al niet. Dus zal hij dit keer ook niets vertellen.... | |
dorpsgek | zondag 28 oktober 2007 @ 19:59 |
quote: Volgens mij is TRIDEC niet meer betrokken bij Dakar/MAN. Dus zal onze "insider" niet veel meer weten als de rest. Denk ik. | |
Alexxxxx | zondag 28 oktober 2007 @ 20:01 |
Zoveel post Josvg niet meer he, stelletje oplettende lezertjes ![]() ![]() | |
existenz | zondag 28 oktober 2007 @ 21:04 |
quote:Inderdaad, dat ook ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 28 oktober 2007 @ 22:08 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:02 ] | |
existenz | zondag 28 oktober 2007 @ 23:07 |
08 december 2007 Nederlandse Pre-Proloog Dakar 2008 Zoals gewoonlijk in het altijd gezellige brabant bij Valkenswaard! | |
zquing | zondag 28 oktober 2007 @ 23:40 |
Dakar is vet ![]() | |
dakarspecialist | dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:56 |
naar schijt worden de man trucks bij de dealer in best gebouwd dit is in de zelfde straat waar stacey zijn bedrijf heeft zal komende maar wel meer dudelijk worden als alle team hun voorstellingen geven en bijde proloog in valkenswaard gaan ze alle team apart aan het publiek voor stellen zal dus een druk dagje worden groeten dakarspecialist | |
Koebus | woensdag 7 november 2007 @ 15:41 |
Op zaterdag 8 december 2007 komen alle Nederlandse Dakar-deelnemers voor het vierde achtereenvolgende jaar naar Valkenswaard voor de officiële RTL GP Dakar Pre-Proloog. Mogelijkheid Het evenement, waar vorig seizoen bijna tienduizend toeschouwers op af kwamen, zal de enige echte mogelijkheid voor het publiek zijn om alle Nederlandse motoren, auto’s en vrachtwagens in actie te zien. Trucks Hans Stacey, winnaar van de Dakar Rally van afgelopen seizoen, zal in Valkenswaard opnieuw aan de start verschijnen in de MAN. De grootste concurrentie zal hij naar verwachting ondervinden van Jan en Gerard de Rooy. De trucks zullen allemaal een snelle tijdronde op het EuroCircuit rijden. De twee snelste vrachtwagens plaatsen zich voor de finale waarin de beide rijders een nieuwe tijdronde moeten rijden. De snelste coureur mag zich kronen tot de winnaar van de Dakar Pre-proloog bij de trucks. Auto's Ook de auto’s rijden volgens hetzelfde concept als bij de trucks. Allemaal maken ze een getimede ronde, waarna de twee snelste auto’s de finale rijden. Meest opmerkelijke duo is misschien wel Dakar-veteraan Chris Leyds en RTL Travel-presentator Chris Zegers. Zij maken deel uit van het grootste Nederlandse Dakar-team uit de historie van de rally: het Team Dakarsport. De equipe start met vier auto’s, twee racetrucks, een quad en acht motoren. Motoren Bij die motorrijders zijn onder andere de enige Nederlandse vrouwelijke deelnemer Mirjam Pol en debutant Jurgen van den Goorbergh, die de wegmotor inruilt voor de crossmotor. De bijna 30 motorrijders zullen net als afgelopen jaar in drie verschillende manches rijden. De drie beste rijders per manche plaatsen zich voor de finale. De overgebleven motorrijders krijgen nog een kans in de verliezerronde; de snelste twee van deze heat plaatsen zich alsnog voor de finale. Uiteindelijk is er de Grote Finale waarin de snelste 11 rijders strijden om de overwinning. Demo's Tussen de races door zullen er diverse demonstraties worden georganiseerd. Tevens maakt er een aantal bezoekers kans op een taxiritje met een van de deelnemers. Toegang De poorten van het EuroCircuit gaan om 09.00 uur open. De Pre-proloog zal eindigen rond de klok van 17.00 uur. Bezoekers van dit unieke Dakar-evenement betalen voor hun entreekaart 12,50 Euro en hebben de hele dag onbeperkt toegang tot zowel de paddock als langs de baan. Genoemde prijzen zijn inclusief parkeergeld. De entreeprijs voor kinderen tot 12 jaar is 5 euro. Kaarten Wilt u kaarten bestellen of wilt u meer informatie over het programma houdt dan de website www.rtlgp.nl in de gaten. Vanaf vrijdag 15 november start de voorverkoop. | |
Gurb | woensdag 7 november 2007 @ 15:48 |
quote:Bij mij staat ie in de agenda ![]() Hopelijk is het beter weer als vorig jaar, alhoewel dit wel een mooi spektakel gaf op de baan zelf | |
sanger | woensdag 7 november 2007 @ 15:51 |
Is er ergens een site van de preproloog? Edit: buiten RTL GP dan uiteraard ![]() | |
jpjedi | woensdag 7 november 2007 @ 18:07 |
quote:klopt, heb ik ook vernomen via wat zakelijk contact met Tridec. Wij leveren als firma de accumulatoren op de veersystemen van Tridec. Onze Jos post niet meer op FOK! vanwege 'redenen' en daar zullen we het maar bij laten. ![]() | |
sanger | woensdag 7 november 2007 @ 18:09 |
quote:Post hij helemaal niet meer, of tijdelijk niet meer? | |
Alexxxxx | donderdag 8 november 2007 @ 00:53 |
Ik zou hem niet meer terug verwachten. | |
Barcaconia | donderdag 8 november 2007 @ 07:10 |
quote:Toch jammer, maar er zijn andere mensen genoeg hier ![]() | |
jpjedi | donderdag 8 november 2007 @ 07:28 |
What Alex zegt, we hoeven hem niet terug te verwachten. | |
sanger | donderdag 8 november 2007 @ 09:14 |
Jammer indd. Hij was altijd vrij snel met het nieuws toch? Zal wel wat gemist hebben ![]() Ik zat overigens de persinfo te lezen, schijnt de zwaarste sinds 2002 te gaan worden ![]() | |
Dangel | donderdag 8 november 2007 @ 10:35 |
quote:Jan de Rooy heeft hem opgegeten ![]() | |
Mikkie | donderdag 8 november 2007 @ 10:37 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:03 ] | |
sanger | donderdag 8 november 2007 @ 10:51 |
Dakar ![]() Volgens mij is de persinfo vrij te downloaden op de site ![]() | |
sanger | donderdag 8 november 2007 @ 10:57 |
Hier dus ![]() http://www.dakar.com/2008(...)s/dp_07_04_20_us.pdf | |
Koebus | vrijdag 16 november 2007 @ 14:32 |
RTL GP: Dakar 2008 vanaf zondag op RTL 7 In november en december blikt RTL GP alvast vooruit naar de Dakar-rally. In een 45 minuten durend magazine besteedt RTL GP onder meer aandacht aan de historie van de rally en de pre-proloog in Valkenswaard. Bovendien zijn er interessante reportages te zien in RTL GP: Dakar 2008. Dag Tijd Zo 18/11 23.15-00.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.1 Zo 25/11 06.15-07.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.1 hh Zo 25/11 23.15-00.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.2 Zo 02/12 23.15-00.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.3 Zo 09/12 23.15-00.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.4 Za 15/12 06.15-07.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.2 hh Zo 16/12 06.15-07.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.3 hh Zo 16/12 23.15-00.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.5 Za 22/12 15.10-16.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.4 hh Za 22/12 00.00-01.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.5 hh Zo 23/12 23.15-00.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.6 Za 29/12 00.00-00.45 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.6 hh Zo 30/12 16.00-17.00 uur RTL GP: Dakar 2008 - Afl.5 hh | |
Dangel | vrijdag 16 november 2007 @ 14:38 |
![]() | |
Mikkie | vrijdag 16 november 2007 @ 14:44 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:03 ] | |
Piles | vrijdag 16 november 2007 @ 15:12 |
quote:Lees ik dit mooi op tijd ![]() Ik ga kijken ![]() | |
Alleskids | zaterdag 17 november 2007 @ 16:45 |
wat een kl*** tijden dat ze het uitzenden. net voor middernacht op zondag ![]() | |
existenz | zaterdag 17 november 2007 @ 16:54 |
Dat zijn een hoop afleveringen! | |
existenz | zondag 18 november 2007 @ 23:13 |
Na een succesvolle Red Bull Knockout op na het volgende evenement. | |
Alexxxxx | zondag 18 november 2007 @ 23:15 |
quote:toffe avatar | |
existenz | zondag 18 november 2007 @ 23:17 |
Het begint nu ![]() | |
Dangel | maandag 19 november 2007 @ 08:15 |
was puik op tv | |
Gurb | maandag 19 november 2007 @ 15:23 |
quote:Ik ga ook Was er andere jaren ook voorverkoop trouwens, kan het me niet herinneren, en heb vorig jaar gewoon aan de kassa mijn kaartje gekocht, lijkt me dat dat dit jaar ook weer moet kunnen. | |
Alleskids | maandag 19 november 2007 @ 22:06 |
quote:Dank je ![]() ![]() | |
Gurb | woensdag 21 november 2007 @ 13:50 |
[url]http://www.ginafrallypower.nl/index.php?id=228&tx_bddbflvvideogallery_pi1[video]=0[/url] mooi filmpje van Ginaf Rally Power als promo voor dakar 2008 | |
dakarspecialist | woensdag 21 november 2007 @ 16:57 |
nu vandaag voorsteling van de route geweest veeeeeeeeeeeeeelllllllllllllll zand zand zand dus word heerlijke rally dit jaar oja in 2009 is de start weer in lissabon hier de pers uitgaven brief Issy-les-Moulineaux, 21st of November 2007 DAKAR 2008: HONOUR TO THE SAHARA “Proud of its place in the history of motorsports and beyond, the Dakar is mainly an event of its time with men and women of their time, concerned by the problems of their time”, claimed Etienne Lavigne, director of the rally on the occasion of the official presentation of the course of the 30th edition of the Dakar. The first competitors of this one-in-a-kind event who took off from the place du Trocadéro in December of 1978, were the pioneers of several generations of ordinary adventurers. In 2008, close to 580 vehicles in the race representing 50 nationalities will take off from Lisbon on the 5th of January heading towards Senegal’s capital where the finish line will be crossed on Sunday the 20th of January. The success of the Dakar can also be measured through the huge international recognition. Faithful to its values, the 2008 Dakar 2008 offers to its entrants a long journey in the Saharan desert that has made the legend of the rally. After leaving Europe where two specials will be competed on Portuguese soil, the race will spend four days in Morocco. Eight stages are then planned in Mauritania before reaching Senegal: “An ocean of sand” insists Etienne Lavigne. The concept of the course which honours several ‘’historical’’ stage cities like Guelmine in Morocco, Nouadhibou in Mauritania or Saint-Louis in Senegal, was guided by one objective: density. A total of 9273 km will have to be covered with 5736 of specials, that’s 1500 km more than in 2007 and close to 1000 km more than during the 2006 edition. While the announcement of the stages promises a good deal of sand, the variety of the program should allow different types of competitors to use their strengths in the race for the title. In the car event, Mitsubishi’s domination, winners of the last seven editions, will once again be disputed by the ambitious Volkswagen team that has been adding extra pressure on the “reds” since they arrived on the event. The vehicles registered by Schlesser, as well as those of the BMW X-Raid team will try to go from an umpiring status to that of an outsider. On two wheels, the battle between the KTM riders in the Repsol or RedBull colours could be worried by the 450cc bikers who already impressed last year claiming several stage wins. Finally, the truck race should see another fierce fight between Kamaz and Ginaf, for whom pride was seriously shaken by the victory of an Exact-Man truck in 2007. Patrice Clerc in Paris and the «Ministre of the Presidence » in Lisbon have also announced this morning that the start of the Dakar rally 2009 will again be given from Lisbon. groeten dakarspecialist | |
Koebus | woensdag 21 november 2007 @ 21:10 |
Hier de startnummers van de Nederlandse Truckteams 600 MAN with a mission part 2 Chauffeur: Hans Stacey Navigator: Charly Gotlib Monteur: Bernard Der Kinderen Meer informatie: www.manwithamission2.com 607 MAN with a mission part 2 Chauffeur: Philippe Jacquot Navigator: Willy Alcaraz Monteur: Johan van Gestel Meer informatie: www.manwithamission2.com 618 MAN with a mission part 2 Chauffeur: Franz Echter Navigator: Detlef Ruf Monteur: Edwin van Dooren Meer informatie: www.manwithamission2.com 631 MAN with a mission part 2 Chauffeur: Geert Verhoeven Navigator: Peter Willemsen Monteur: ??? Meer informatie: www.manwithamission2.com 610 Team De Rooy Chauffeur: Jan de Rooy Navigator: Dany Colebunders Monteur: Darlusz Rodewald Meer informatie: www.dakar-derooy.com 606 Team De Rooy Chauffeur: Gerard de Rooy Navigator: Tom Colsoul Monteur: Arno Slaats Meer informatie: www.dakar-derooy.com 620 Team De Rooy Chauffeur: Hugo Duisters Navigator: Yvo Geusens Monteur: Michel Huisman Meer informatie: www.dakar-derooy.com 603 Ginaf Rally Power Chauffeur: Wuf van Ginkel Navigator: Willem Tijsterman Monteur: Richard de Rooy Meer informatie: www.ginafrallypower.nl 609 Ginaf Rally Power Chauffeur: Marcel van Vliet Navigator: Simon Koetsier Monteur: Gerard van Veenendaal Meer informatie: www.ginafrallypower.nl 621 Ginaf Rally Power Chauffeur: Anne Kies Navigator: Michel van Herpen Monteur: Erwin Lagerweij Meer informatie: www.ginafrallypower.nl 695 Team van Deijne Chauffeur: Frits van Eerd Navigator: Peter Maessen Monteur: Eimbert Timmermans Meer informatie: www.deijnedakar.nl 688 Team van Deijne Chauffeur: Paul Verheyden Navigator: Marcel Blankestijn Monteur: Thijs Daandels Meer informatie: www.deijnedakar.nl 638 Finstral Rally Chauffeur: Johan Elfrink Navigator: Ronald Robbe Meer informatie: www.finstral-rally.com 686 Finstral Rally Chauffeur: Jacques Blakenburg Navigator: Rob van Pelt Monteur: Henk Wissels Meer informatie: www.finstral-rally.com 611 Team Dakarsport Chauffeur: Hans Bekx Navigator: Johan van de Ven Monteur: Toon Maessen Meer informatie: www.hansbekxteamsport.nl 665 Team Dakarsport Chauffeur: Pierre Blom Navigator: Dan Kragt Monteur: Rene Peltenburg Meer informatie: www.dakarsport.com 636 Vink Rally Sport Chauffeur: Rob Vink Navigator: Gerard van Winkoop Monteur: Martien Hol Meer informatie: rallysport.vink.nl 685 Eurotech Racing Chauffeur: Toon van Haterd Navigator: Wim Noorman Monteur: Marc van den Berg Meer informatie: www.eurotechracing.nl 680 Dutch Team Dakar Chauffeur: Pascal de Baar Navigator: Ronald Happel Monteur: Wouter de Graaff Meer informatie: www.dutchteamdakar.nl | |
Gurb | donderdag 22 november 2007 @ 09:47 |
Ik mis Marc de Leeuw met zijn Renault? En Koebus, heb je ook zo'n lijstje voor de auto's en motoren? ![]() | |
Koebus | donderdag 22 november 2007 @ 12:32 |
De startnummers zijn bekend gemaakt. Hieronder een overzicht van alle Nederlanders in de Dakar. Het is een indrukwekkende lijst geworden... Auto’s (12) 341 Michel DE GROOT Erik VAN LOON VOLKSWAGEN HENRARD RACING TEAM 351 Tonnie VAN DEIJNE Wouter ROSEGAAR MITSUBISHI V.DEIJNE / AUTO TRACK.NL 370 Tim CORONEL Gaby ULJEE BOWLER DAKARSPORT.COM 371 Chris LEYDS Chris ZEGERS BOWLER DAKARSPORT.COM 386 Rick AARTS Roland RIJPMA BOWLER DAKARSPORT.COM 403 Roeland VOERMAN Thomas DEBOIS BOWLER DAKARSPORT.COM 406 Mike VAN EIKEREN Bas HERWEIJER TOYOTA FAST & SPEED HONDA 416 Raoul JACOBS Jean Pierre JACOBS DESERT WARRIOR BISON RALLY TEAM 442 Evert KROON Gerard ROND DESERT WARRIOR RALLY RAID UK 454 Marcel SCHOO Henk BOOIJ DESERT WARRIOR RALLY RAID UK 463 Kees TIJSTERMAN Eric STEENHUISEN DESERT WARRIOR BISON RALLY TEAM 495 Pieter VAN KRUIJSDIJK Cees BOHNENN BOWLER DUTCH REBELS Raphael SPERRER Harmen SCHOTALBERS BUGGY FAST & SPEED HONDA Motoren (27) 13 Henk KNUIMAN APRILIA KNUIMAN 15 Frans VERHOEVEN KTM KTM AUSTRIA 47 Daniel WILLEMSEN YAMAHA YAMAHA HOLLAND TEAM 48 Mirjam POL HONDA HONDA EUROPE/DAKARSPORT 58 Bram VAN DORP KTM DAKAR DREAM 72 Marcel SNIJDERS HONDA VICKING . NL 80 Bob COERSE KTM DUTCH TEAM DAKAR 81 Rob VERSTEGEN KTM VICKING 83 Tommy VERBAKEL GAS-GAS 87 Jaap VAN DER KOOY KTM VICKING 107 Teus VISSER KTM RBC RALLYE SPORT 116 Alex VAN DEN BROEK HONDA DUTCH TEAM DAKAR 123 Robert VAN OLST KTM DUTCH TEAM DAKAR 134 Richard DE GROOT YAMAHA DUTCH TEAM DAKAR 138 Johan VAN DER LAAN HUSQUARNA DUTCH TEAM DAKAR 140 Jurgen VAN DEN GOORBERGH HONDA HONDA EUROPE/DAKARSPORT 141 Paul VAN DER WAL YAMAHA RBC RALLYE SPORT 143 Herwin DE ROO YAMAHA ADVENTURE ADDICTS 161 Loek BODELIER YAMAHA YAMAHA HOLLAND TEAM 162 Jan HOFLAND YAMAHA YAMAHA HOLLAND TEAM 193 Dirk Jan FRANKEN YAMAHA RBC RALLYE SPORT 194 Arno GROOT YAMAHA RBC RALLYE SPORT 211 Marcel PRONK HONDA DUTCH TEAM DAKAR 218 Gerard LIST YAMAHA VICKING . 219 Henno VAN BERGEIJK YAMAHA ADVENTURE ADDICTS 220 Dirk SCHUTTEL YAMAHA ADVENTURE ADDICTS 261 Alex BRUSSELERS BOMBARDIER DAKARSPORT.COM | |
existenz | donderdag 22 november 2007 @ 19:25 |
Waar zijn onze vrachtwagens? ![]() | |
TargaFlorio | donderdag 22 november 2007 @ 19:26 |
quote:Geen bijrijders kunnen vinden? ![]() | |
Piles | donderdag 22 november 2007 @ 19:35 |
quote:Uhh, een stukje eerder? ![]() | |
Oosthoek | donderdag 22 november 2007 @ 19:54 |
Collega van me is net terug van 10 weken fietsen. Parijs naar Dakar. De idioot ![]() | |
Barcaconia | donderdag 22 november 2007 @ 20:27 |
quote:Hij verhuurt zijn truck omdat hij zelf geen tijd heeft. Hij wil volgend jaar waarschijnlijk verder. | |
Corona1972 | zondag 25 november 2007 @ 10:07 |
Af en toe spreek ik Hans Stacey en ik moet zeggen dat dat een hele vriendelijke man is. Maar wat je al niet moet doen en laten om een race te rijden,26 weekenden per jaar sponsor verplichtingen,veel sporten om een goede conditie te krijgen en te behouden,en dan ook nog eens je vrachtwagen in de gaten houden tijdens het opbouwen ervan. En een eigen bedrijf hebben,kortom,totaal geen priveleven! Maar hij doet het m wel f,de droom van velen om dakar te rijden,zou willen dat ik met m mee kon ![]() | |
Impry | zondag 25 november 2007 @ 12:52 |
quote:Ik ga ook ![]() ![]() Kaartje koop ik daar gewoon aan de kassa, net als andere jaren. ![]() | |
Alleskids | zondag 25 november 2007 @ 13:37 |
Henk (Chagin/Tchaguine) rijd de komende Dakar inderdaad weer mee. Dus het ongeluk van vorig jaar heeft hem niet van het Dakar virus genezen. Deze keer rijd hij wel zonder de oude vertrouwde navigator, Semen Yakubov. De monteur Sergei Savostine doet dit jaar de navigatie, met een aanstormend coureurs talent Eduard Nikolaev als monteur, om ervarng op te doen voor de toekomst. Dan zijn we dan ook verzekerd van Russische tegenstand voor "onze" jongens.. | |
TargaFlorio | zondag 25 november 2007 @ 14:57 |
Frans Verhoeven weer in het fabrieksteam van KTM ![]() | |
Alexxxxx | zondag 25 november 2007 @ 16:45 |
![]() ![]() ![]() | |
Pipo_de_Clown | zondag 25 november 2007 @ 18:53 |
heb nu al zin in de presentatie in Valkenswaard! | |
Sjoegerd | zondag 25 november 2007 @ 21:11 |
Ik mis Arjan Brouwer. Ik dacht dat hij dit jaar weer mee zou doen in een vrachtwagen. Verder ben ik benieuwd of de Nederlanders de Russen weer kunnen verslaan dit keer. Ik heb in ieder geval goede hoop, nu maar hopen dat team De Rooy geen motorproblemen krijgt dit jaar. ![]() | |
Magneet | zondag 25 november 2007 @ 21:27 |
Stacey is er niet in V'waard. | |
stinkie | zondag 25 november 2007 @ 22:01 |
Zometeen eens kijken als ik nog wakker ben. Rtl ![]() Nog ff snel digi tv genomen om op Eurosportte kunnen kijken dit jaar ![]() | |
Sjoegerd | zondag 25 november 2007 @ 22:09 |
Tja die uitzendtijden zijn traditie bij RTL... of je bent aan het eten... of je ligt te slapen... | |
stinkie | zondag 25 november 2007 @ 22:29 |
quote:De tijden intereseren me niet zo normaal gesproken. Alleen die kinderachtige inhoud van RTL ![]() | |
Sjoegerd | zondag 25 november 2007 @ 22:36 |
Ja oke... te veel aandacht aan een aantal teams, terwijl andere teams die minder presteren misschien juist interessanter zijn om te volgen. | |
stinkie | zondag 25 november 2007 @ 22:43 |
quote:O.a. verder "de held van de dag" het ligt er allemaal net een beetje te dik bovenop dat het gewoon een reclameblok van 3 kwartier is. Maar genoeg, ik loop nu mu al te ergeren en ik moet de eerste beelden nog zien ![]() | |
Sjoegerd | zondag 25 november 2007 @ 22:54 |
![]() Maarja... Wie van jullie heeft ook de droom om eens aan Dakar mee te doen. Lijkt me echt een ongelooflijke uitdaging wat je de rest van je leven zult onthouden. | |
Alexxxxx | zondag 25 november 2007 @ 22:58 |
Meedoen niet. Naar Dakar gaan wel. Vandaag bij een Lada Niva gekeken voor dat doel ![]() | |
sanger | zondag 25 november 2007 @ 23:05 |
quote:Vertel! Ben benieuwd! | |
sanger | zondag 25 november 2007 @ 23:06 |
quote:In de tijd dat ik nog bij Mitsubishi Motors Europe werkte heb ik een keer meegereden in de Dakar Pajero Evo bij Peterhansel. Over een strand in Chiclana de la Frontera in Spanje. Was een echte belevenis en zorgt er zeker voor dat je meer wilt ![]() | |
Alexxxxx | zondag 25 november 2007 @ 23:11 |
quote:Dacht dat deze link ook in de OP stond? ![]() ![]() | |
marlieske | zondag 25 november 2007 @ 23:22 |
De mogelijke monteur van de MAN 631 is natuurlijk Antoon van Genugten eigenaar van Tridec en de (mede) bouwer van de MAN trucks ben alleen bang dat hij het te druk heeft met zijn bedrijf. Eerst begonnen aan de Dakar met zijn eigen Tridec Team, we zijn toen mee geweest naar de start in 2004 in het besneeuwde Clermont-Ferrand, helaas lag hij er dat jaar al vroeg in de race uit. De afgelopen jaren regelmatig naar de presentatie van het Team in Son geweest en ook dit jaar gaan we weer alles op de voet volgen. Ik hoop dat Antoon nog 1x de reis wil wagen want als er familie mee doet is het nog leuker om te volgen natuurlijk. | |
jpjedi | maandag 26 november 2007 @ 05:05 |
quote:Dan moet je toch eens meer op familiefeestjes komen. ![]() | |
Autoreply | maandag 26 november 2007 @ 07:06 |
quote:Vorig jaar deed ie het ook al uitzonderlijk goed, 6e IIRC | |
Koebus | dinsdag 27 november 2007 @ 09:43 |
Programma Dakar Pre-Proloog Het is bijna zo ver: nog zo'n kleine twee weken tot de Dakar Pre-Proloog, die wordt verreden op zaterdag 8 december a.s. op het EuroCircuit in Valkenswaard. Alle Nederlandse Dakar-deelnemers zullen bij dit evenement, waar vorig seizoen bijna tienduizend toeschouwers op af kwamen, aanwezig zijn. Ondertussen is het programma bekend gemaakt: 09:00 uur Rijdersbriefing 09:30 uur Gezamenlijke verkenning auto's 09:45 uur Autos manche 1 10:15 uur Gezamenlijke verkenning motoren 10:30 uur Motoren manche 1 t/m 3 (in groepen van 9 rijders) 10:50 uur Gezamenlijke verkenning trucks 11:15 uur Autos manche 2 11:45 uur Motoren verliezers manche 1 en 2 (in groepen van 9 rijders) 12:00 uur Pauze + diverse demos 13:00 uur Autos finale 13:15 uur Trucks manche 1 14:00 uur Motoren finale 14:15 uur Trucks manche 2 15:00 uur Trucks finale 15:15 uur Prijsuitreiking De poorten van het EuroCircuit gaan om 09.00 uur open. Bezoekers van dit unieke Dakar-evenement betalen voor hun entreekaart 12,50 Euro en hebben de hele dag onbeperkt toegang tot zowel de paddock als langs de baan. Genoemde prijzen zijn inclusief parkeergeld. De entreeprijs voor kinderen tot 12 jaar is 5 euro. De voorverkoop van de kaarten is begonnen: via deze link kunnen kaarten besteld worden. Het belooft een spectaculair evenement te worden, zowel voor de rijders als voor het publiek! Je favoriete team in actie zien onder Dakar-waardige omstandigheden? Kom dan op 8 december a.s. naar Valkenswaard. | |
Gurb | dinsdag 27 november 2007 @ 15:31 |
quote:aldus de website van hans stacey | |
Dangel | dinsdag 27 november 2007 @ 15:36 |
Hij gaat in een witte TGX hoorde ik in de wandelgangen? | |
Koebus | dinsdag 27 november 2007 @ 17:36 |
Hier een foto van de truck van team de rooy. http://www.plaatjesupload.nl/img32/1196156297-230.jpg | |
Peterselieman | dinsdag 27 november 2007 @ 17:40 |
Ziet er lekker bruut uit ![]() | |
dorpsgek | dinsdag 27 november 2007 @ 18:55 |
quote:Ik heb ook andere verhalen gehoord | |
Barcaconia | dinsdag 27 november 2007 @ 19:27 |
Toon van Genugten doet niet mee.. | |
jpjedi | woensdag 28 november 2007 @ 04:02 |
Denk ook niet dat Marlieske erg op de hoogte is van de situatie. ![]() | |
marlieske | woensdag 28 november 2007 @ 09:29 |
Ach laat maar er kan hier toch niemand volwassen reageren, daar verdoe ik mijn tijd maar niet meer aan. [ Bericht 86% gewijzigd door marlieske op 28-11-2007 09:36:53 ] | |
Dangel | woensdag 28 november 2007 @ 09:33 |
Anders gooi je je persoonlijke frustraties over je achterneef ff niet op Fok? ![]() | |
jpjedi | woensdag 28 november 2007 @ 10:28 |
quote: ![]() Maak eerst je punt eens dan? Hij gaat wel meerijden terwijl verschillende mensen hier uit toch betrouwbare bron weten dat dit niet gaat gebeuren? Zou interessant zijn als jij die scoop kan posten hier... En anders kan ik niet meer dan concluderen dat je niet zo vaak op familiefeestjes komt. Miszeg ik daar iets mee? | |
marlieske | woensdag 28 november 2007 @ 10:35 |
quote: quote: Lees dan is ff goed en waar lees jij dat ik beweer dat hij DE monteur zou zijn, ja mogelijk ja.... er is zoveel mogelijk sneeuw met kerst ook. En ik kaart al een reden aan waarom hij NIET mee zou gaan, en het dus naar alle ws wel niet zal zijn en dat we dat jammer vinden. Eerst eens een lesje begrijpend lezen volgen voor jou een idee? | |
jpjedi | woensdag 28 november 2007 @ 11:46 |
quote:Nou zeg wat heb jij korte tenen. Ik laat alleen blijken dat ik wel weet hoe de vork in de steel zit en daarbij concludeer ik dat je hoop vergeefs is. Aangezien je jezelf voordoet als familie maakt het een pikant verhaal waarbij je topch zou moeten weten wat er scheelt. Je schrijft mogelijke monteur inderdaad maar je doet je voor als 'insider' terwijl je verhaal gewoon niet correct is. Hij doet niet 'niet mee' vanwege drukte op bedrijf maar om andere redenen en als je echt hier meer vanaf weet dan hoef ik je niet te vertellen hoe de vork in de steel steekt. Je noemt Tridec ook 'medebouwer' waaruit blijkt dat je info redelijk gedateerd is. | |
Dangel | woensdag 28 november 2007 @ 11:53 |
Zullen we stoppen met dit geneuzel. Ik heb uit de meest betrouwbare bron gehoord dat de her van Genugten niet mneedoet, en derhalve is iedere discussie over hem in een2008 topic verder overbodig. Kusjes, het @work kloontje van Alexxxxx (ja, die PTA mod ja ![]() Rekels, mij laten modden op het werk ![]() | |
Barcaconia | woensdag 28 november 2007 @ 11:53 |
Tridec is wel medebouwer.. | |
jpjedi | woensdag 28 november 2007 @ 12:19 |
quote:Leverancier van het veersysteem onder andere maar de wagens zie je daar niet meer. Tja het is misschien wat je interpreteert als medebouwer. Maar goed. Wij leveren dus weer de hydraulische onderdelen voor dat veersysteem. | |
marlieske | woensdag 28 november 2007 @ 15:09 |
quote:Prima maar mag jij (als insider) dan ook vertellen waar de trucs tot op heden altijd gebouwd zijn. Maar ws weet je dat niet... zal ik het je vertellen? in Liempde in de loods van jawel de heer Genugten en ja daar zwaaide Van Genugten de scepter over de bouw van de trucs. | |
jpjedi | woensdag 28 november 2007 @ 16:18 |
quote:Ben er een paar keer geweest inderdaad. Zullen we weer verder gaan met Dakar nieuwtjes en plaatsje? Denk dat we de Dakar liefhebbers hier geen plezier doen met onze babbel. ![]() | |
Barcaconia | woensdag 28 november 2007 @ 17:47 |
Even over dat bouwen nog, en dan houd ik echt op, de monteurs komen ook van Tridec, de kennis komt van Tridec, alleen de locatie is anders. | |
dorpsgek | woensdag 28 november 2007 @ 18:21 |
quote:De trucks worden dit jaar toch op een andere plaats gebouwd ? Niet bij TRIDEC of iets waarvan TRIDEC/v. Genugten eigenaar is ? | |
Alexxxxx | woensdag 28 november 2007 @ 18:29 |
Genoeg getridec en gevangenugten. | |
existenz | woensdag 28 november 2007 @ 18:36 |
quote:Inderdaad. In Son hebben ze geen zand, alleen een Ikea! Dus we willen foto's en nieuwtjes! Geen gezever over wie nu bouwt aan de truck van Stacey en zo. ![]() | |
sanger | woensdag 28 november 2007 @ 18:37 |
Indd! | |
dorpsgek | woensdag 28 november 2007 @ 18:51 |
quote:Laatst reaktie. Als iemand nieuwe informatie post, is het toch ook wel fijn als dat dan kloppende informatie is of niet ? | |
Alexxxxx | woensdag 28 november 2007 @ 18:55 |
![]() ![]() ![]() | |
dorpsgek | woensdag 28 november 2007 @ 19:06 |
Dakar team USA (Robby Gordon) komt komende Dakar met 2 Hummers. de tweede wordt bestuurd door Ronn Bailey | |
existenz | woensdag 28 november 2007 @ 22:21 |
quote:Schitterende wagens! | |
Mr_Moon | donderdag 29 november 2007 @ 17:26 |
![]() ![]() ff een ploatje van ons Jan, toen um nog in kleine dafjes paste... ![]() | |
dorpsgek | donderdag 29 november 2007 @ 19:00 |
quote:Die toen ook al 2 motoren hadden | |
Mr_Moon | donderdag 29 november 2007 @ 19:10 |
quote: ![]() quote: ![]() ![]() bron | |
dakarspecialist | vrijdag 30 november 2007 @ 22:03 |
hier de schiterende nieuwe t5 truck van ginaf kijk en huiver. ![]() groeten dakarspecialist | |
Peterselieman | vrijdag 30 november 2007 @ 22:39 |
Wat een prachtige truck zeg ![]() ![]() ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 30 november 2007 @ 22:53 |
quote:Hmm, wat Peterselieman zegt. ![]() | |
Mikkie | vrijdag 30 november 2007 @ 23:39 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 76% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:04 ] | |
existenz | zaterdag 1 december 2007 @ 00:20 |
quote:Mooi ding! ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 1 december 2007 @ 10:54 |
Damn een vierasser.... ![]() ![]() | |
sanger | zaterdag 1 december 2007 @ 14:18 |
![]() ![]() | |
Baan1980 | zaterdag 1 december 2007 @ 17:26 |
Erruug huge!!! Maar zo mooi als de oude MAN 8x8's is die niet ![]() | |
Magneet | zaterdag 1 december 2007 @ 17:41 |
Ik moet zeggen dat ik de Turbo twin toch wel 1 van de bruutste trucks ooit vind hoor ( die me hebben gedaan in Dakar dan)![]() 2 x 1200pk ![]() | |
Baan1980 | zondag 2 december 2007 @ 17:02 |
Trucks van Stacey. Zo te zien blijft de kleurstelling het zelfde!!![]() (via: www.rickwinkelman.nl) | |
Snelwagen | maandag 3 december 2007 @ 00:03 |
quote:wholy shit das pas monster ![]() OMG net een deel 3 van het overzicht op rtl 7 gekeken, 2005 colin mcrae dakarheld in wording.... ![]() | |
Alleskids | woensdag 5 december 2007 @ 22:05 |
Op de trucksfromholland site staat het team van De Rooy. Ze zijn hun eigen hoofdsponsor. Toch vreemd dat een grootheid als de familie De Rooy geen sponsor kan vinden. http://www.trucksfromholland.nl/index.php?page=16&id=421 http://www.omroepbrabant.nl/mediaplayer.aspx?object=news&id=90899&mode=video | |
existenz | woensdag 5 december 2007 @ 22:11 |
quote:Je moet niet vergeten dat De Rooy zelf een groot bedrijf is. Bovendien hebben ze zo veel zeggenschap en weinig verantwoordelijkheden... Jan de Rooy roept al jaren dat Dakar voor hem vakantie is. Die wil niet te veel gezeik... | |
Koebus | woensdag 5 december 2007 @ 22:12 |
Hier een filmpje van De Rooy aan het testen in Narbonne (Frankrijk) http://www.youtube.com/watch?v=_8JaYO4EF48&feature=user | |
TargaFlorio | woensdag 5 december 2007 @ 23:06 |
quote:Inderdaad, sponsors willen tegenwoordig meer dan alleen een sticker op de wagen en ik kan me niet voorstellen dat Jan en Gerard dol zijn op allerlei promotie bijeenkomsten. | |
Impry | donderdag 6 december 2007 @ 10:31 |
quote:Erg gaaf! ![]() | |
3p0x | donderdag 6 december 2007 @ 11:46 |
pff als je die T5(geladen) ergens uit moet trekken heb je een groot probleem denk ik ![]() edit: Hmz was makkelijker te vinden als ik dacht..tonnetje of 45 hf ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door 3p0x op 06-12-2007 11:52:33 ] | |
Gurb | donderdag 6 december 2007 @ 13:38 |
het weerbericht voor zaterdag: http://www.zoover.nl/nederland/noord_brabant/valkenswaard/weer | |
sanger | donderdag 6 december 2007 @ 13:48 |
quote:Twijfel nog of ik wel of niet kan..... | |
dorpsgek | donderdag 6 december 2007 @ 20:26 |
quote:Dat idee heb ik ook. Afgelopen jaar in Lissabon alle teamleden gezien van de Rooy behalve Jan en Gerard, die hadden sponsor-verplichtingen ![]() | |
Kill_em_all | donderdag 6 december 2007 @ 22:58 |
quote:Hummer? tubeframe met plastic hummer body. Is weinig hummer aan die dingen volgens mij. | |
existenz | donderdag 6 december 2007 @ 23:35 |
quote:Maakt niet uit. Ze zijn tof ![]() | |
sander89 | vrijdag 7 december 2007 @ 00:34 |
Vette wagens weer ![]() | |
sanger | vrijdag 7 december 2007 @ 08:23 |
quote:Juistem, en de Mitsubishi Pajero EVO is gelukkig wel identiek aan de productie Pajero ![]() | |
Kill_em_all | vrijdag 7 december 2007 @ 09:57 |
Vast niet :p maar bij die hummer zie je het er gewoon overal aan af dat het een of ander rally ding is met een plastic body erop. | |
jpjedi | vrijdag 7 december 2007 @ 10:15 |
Tegenwoordig zijn toch zowat alle topvoertuigen custom built? De link met een model is slechts marketing. Achterin het deelnemers veld vind je wel veel 'standaard' wagens maar die gaan niet voor het klassement. | |
sanger | vrijdag 7 december 2007 @ 10:17 |
quote:Bij de Pajero EVO ook, dat model is in die houdanigheid niet eens in productie ![]() | |
sanger | vrijdag 7 december 2007 @ 10:20 |
quote:De BMW X5 ![]() | |
TargaFlorio | vrijdag 7 december 2007 @ 13:04 |
quote:Net als de VW ![]() | |
Baan1980 | vrijdag 7 december 2007 @ 18:03 |
En de nieuwe kleuren van Hans Stacey !!![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 7 december 2007 @ 18:07 |
Duidelijk te zien wie er nog meer ene belangrijke sPONsor is | |
sanger | vrijdag 7 december 2007 @ 18:41 |
quote:Die lijkt uiterlijk nog wel iets op de productiversie imo. Van Mitsu weet ik zeker dat het chassis zelfs al anders is, al is het e wel van afgeleid. Overigens zijn die krengen klein van binnen. Vraag me nog steeds af hoe Peterhansel er wel in pastte en ik niet ![]() ![]() | |
sanger | vrijdag 7 december 2007 @ 18:43 |
Overigens is er morgenavond een fotoverslag te vinden op FOK!sport van Valkenswaard. FOK!sport is daar aanwezig ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 7 december 2007 @ 18:44 |
quote:Op BuzzyBee ook, als het goed is ![]() | |
existenz | vrijdag 7 december 2007 @ 18:47 |
Ik ben er ook ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 december 2007 @ 19:05 |
tvp. Wanneer begint Dakar eigenlijk? Kijk elk jaar met veel plezier maar vooral naar de trucks ![]() | |
sanger | vrijdag 7 december 2007 @ 19:56 |
Ik hoop alleen dat de pers wel betere plekken krijgt dan het publiek ![]() Bij de Red Bull Knock Out moest ik gewoon tussen de rest van het publiek staan ![]() | |
Impry | vrijdag 7 december 2007 @ 20:55 |
Je hebt met pershesje wel meer vrijheid (voor hekketjes enzo) | |
sanger | vrijdag 7 december 2007 @ 21:08 |
quote:Ka indd ![]() ![]() | |
Impry | vrijdag 7 december 2007 @ 22:56 |
quote:Neej, in België moet je bij rally's inderdaad ook gewoon achter het lint gaan staan, terwijl je in Nederland bij rally's mag gaan/staan waar je wil. Zit veel verschil in inderdaad, maar op Valkenswaard heeft het iig voordelen. | |
Alleskids | zaterdag 8 december 2007 @ 10:02 |
Wel verstandig van MAN om de rode kleur aan te houden, marketing technisch. Dit jaar is het rood, oranje en grijs in de ene hoek tegen de blauwen in de andere hoek. | |
TheOneAndOnly | zaterdag 8 december 2007 @ 21:28 |
zag vandaag de MAN rijden op de A67 van eersel naar eindhoven... was alleen wat donker dus zag em niet goed... jammer dat ik er niet bij kon zijn op het eurocircuit vandaag foto's iemand? | |
Alexxxxx | zondag 9 december 2007 @ 12:54 |
quote:Ze beginnen binnen te druppelen.... ![]() | |
dorpsgek | zondag 9 december 2007 @ 13:47 |
quote:Het blijft voor de liefhebber een mooi evenement maar........ Ik hoop wel dat de organisatie volgend jaar iets beter is. Geluid op de crossbaan zodat het publiek daar ook weet wat er gaande is en de deelnemers wat sneller achter elkaar laten starten zou toch heel fijn zijn. Als je een behoorlijke entreeprijs gaat vragen moet je er ook wel wat voor doen vind ik (gerucht gaat al dat het volgend jaar duurder wordt 20 euri ??). Enkele jaren geleden was het gratis en kreeg je gewoon hetzelfde te zien (op de demonstraties na, dit jaar) RTL moet niet vergeten dat ze ooit eens besloten hebben omer publiek bij te halen om dat dat mooiere beelden opleverde | |
existenz | zondag 9 december 2007 @ 14:21 |
Geluid op de crossbaan was inderdaad kut, ook had men best wel wat kunnen doen aan al die modder op de wandelroutes.. Ook het parkeren hadden ze slecht geregeld. Mensen die op tijd kwamen, werden bestraft door ze helemaal achteraan te laten parkeren. Dat is en niet handig, en niet netjes. En inderdaad de deelnemers startte veels te lang na elkaar. Ik ben dan ook eerder weggegaan, van 09 tot 14 in de blubber vond ik lang zat. Maar zeker wel een leuke dag gehad. | |
existenz | zondag 9 december 2007 @ 21:17 |
Ze gaan straks gejuich bij Jan de Rooy uitzenden op het crossterrein ![]() @dakarspecialist: Stond jij er nu ook met een stand? Ik heb wel die modellen gezien, maar het was er steeds zo druk, dat ik het maar even heb overgeslagen. En op het laatst had ik het zo koud (jaja, te weinig gekleed) dat ik er niet meer ben langs geweest, maar de kortste route naar de auto heb genomen ![]() | |
3p0x | maandag 10 december 2007 @ 00:02 |
Hmz hoelang zou het gaan duren voordat ze beelden van valkenswaard gaan uitzenden op rtl7? Ik had gehoopt dat er vanavond al wat van op was maar het blijft rtl natuurlijk ![]() | |
existenz | maandag 10 december 2007 @ 07:35 |
quote:De 16e blijkbaar | |
Gurb | maandag 10 december 2007 @ 09:32 |
Ik heb me afgelopen zaterdag prima vermaakt! De hoge entreeprijs, de kou, de bagger overal, het slechte geluid op de crossbaan, het lange wachten tussen de ritten en het lastige parkeren werden ruimschoots goedgemaakt door het spektakel op baan en het lopen in de paddock. Ik heb op verschillende plaatsen langs de baan gestaan en overal was er een gezellige sfeer en had je zicht op een leuk punt op de baan. Op de paddock was het lekker druk, maar er heerste wel een goede sfeer, want als iemand een foto wilde maken, dan kreeg ie ook de ruimte. En hetzelfde bij de hamburgerkraam, wel druk, maar niemand die aan het dringen was. Dat zal wel brabants zijn, want bij de RAI maak je dat niet mee. Ook nog even heel snel met Hans Stacey staan praten, hij vertelde dat de wagen pas vrijdagavond om 21.00 uur voor het eerst gestart werd, en hij dus pas 35km (de heenreis naar Valkenswaard) ermee gereden had. ![]() | |
frenkck | maandag 10 december 2007 @ 10:44 |
Ik had me prima vermaakt zaterdag, gewoon goede waterdichte werkschoenen aan en 4 lagen kleding onder een winddichte jas, dikke sjaal om en muts op. Ik vond het wel heerlijk dat ik langs de kant van de baan stond met een flinke modderplas op het parcour. Uiteraard stond ik er precies naast als ze er doorheen gingen en op dat gedeelte stond ook niemand want het was daar zeikant. Mooiste was dan natuurlijk dat daar dan iemand gaat staan die dat niet door heeft en echt helemaal zeikant van de blub was ![]() | |
Koebus | maandag 10 december 2007 @ 11:55 |
Ook nog even heel snel met Hans Stacey staan praten, hij vertelde dat de wagen pas vrijdagavond om 21.00 uur voor het eerst gestart werd, en hij dus pas 35km (de heenreis naar Valkenswaard) ermee gereden had. ![]() Dan kan ie toch goed liegen Stacey want hij heeft op vrijdagmiddag al op het circuit rond gereden. | |
Pipo_de_Clown | maandag 10 december 2007 @ 12:13 |
ff snel wat plaatjes, van mn mobiele telefoon:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Gurb | maandag 10 december 2007 @ 13:41 |
quote:Dat was zijn oude auto denk ik, met nog de oude MAN-grill en startnummer 501. de wagen met nieuwe grill en startnummer 600 stond (als ik Stacey moet geloven) vrijdagavond nog stil | |
Klonk | maandag 10 december 2007 @ 13:50 |
Klinkt die Ginaf met Cat motor nog net zo geil als vorige jaar ? | |
frenkck | maandag 10 december 2007 @ 14:31 |
quote:ja ![]() ![]() ![]() ![]() Ik vind het er ook fantastisch uit zien die 2 rechte pijpen naar boven met klepjes erop. | |
Klonk | maandag 10 december 2007 @ 14:36 |
qua looks en sound idd mijn favoriet, vorig jaar ook zo geil, van die dikke zwarte rookwolken uitbrakend vol gas door de woestijn ![]() | |
frenkck | maandag 10 december 2007 @ 16:04 |
Ik vind ook vooral die onafhankelijke wielophanging zeer geil om te zien. Fantastisch systeem wat ze ontwikkeld hebben daar bij GINAF. | |
dorpsgek | maandag 10 december 2007 @ 19:13 |
[quote]Op maandag 10 december 2007 14:36 schreef Klonk het volgende: qua looks en sound idd mijn favoriet, vorig jaar ook zo geil, van die dikke zwarte rookwolken uitbrakend vol gas door de woestijn ![]() [/q Op volle snelheid door de woestijn waarbij de zwarte rookwolken uit de schoorstenen geblazen worden, dat zijn toch prachtige beelden | |
Koebus | maandag 10 december 2007 @ 21:39 |
quote:Die zwarte rookwolken mag helaas niet meer, de trucks mogen niet meer abnormaal roken zoals de GINAF afgelopen jaar. Daarom heeft KAMAZ zijn uitlaat nu naar beneden gericht dan valt het niet zo op. | |
existenz | maandag 10 december 2007 @ 22:34 |
quote:Russen ![]() | |
Alexxxxx | maandag 10 december 2007 @ 22:36 |
Ja, Kamaz gaat gewoon weer winnen dit jaar ![]() ![]() | |
Stefan740 | woensdag 12 december 2007 @ 04:17 |
De 16de wordt het de pre proloog uitgezonden ving ik op van Allard Kalf, hij kwam met zijn cameraman even mijn goede plek inpikken afgelopen zaterdag. | |
Koebus | woensdag 12 december 2007 @ 11:25 |
Te Koop voor de echte fan van Team De Rooy de orginele raceoverall van Gerard de Rooy. http://www.marktplaats.nl(...)2007.html%3Fxref%3D1 | |
dekkered | woensdag 12 december 2007 @ 12:13 |
zo ook weer bij gelezen.... | |
Alexxxxx | woensdag 12 december 2007 @ 17:49 |
In de categorie onbekende merken: Tedom De opvolger van Liaz (vrachtwagentak van Skoda). Nog nooit een Tedom vrachtwagen in het echt gezien btw, wel veel Tedom bussen gezin in Liberec. | |
dakarspecialist | vrijdag 14 december 2007 @ 08:12 |
nu de opvolger van de liaz trucks de tedom is te zien op de nieuwe site van macik http://www.martinmacik.cz/dakar_2008/czech/index.htm mooie strake truck maar kijk eens hel goed naar de cabine waar lijkt deze op het blijkt dat door de nieuwe truck regelementen (minder zwarte rook,enz)de kamz truck het meester er onder lijden lees maar eens op www.rallymaniacs.nl denk dat kamaz dit jaar weer zwaar krijgt opde dakardag in valkensward stond ik niet met modellen. mar dit veranderd de volgende keer ben gevraagt om komend jaar er een vitrine neer te gaan zetten dus ben dan zeker aanwezig met modellen in een tent verder een neiwutje de kans is er dat volgend jaar het er weer drukker zal zijn. de belgishe deelnemers gaan waarschijnlijk ook van de nederlandse pre-start gebruik maken word een soort nederland/belgie. oja mij site is langzaam klaar www.rogervandrielmodelbouw.homespot.nl groeten dakarspecialist | |
Mikkie | vrijdag 14 december 2007 @ 09:55 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:04 ] | |
Dangel | vrijdag 14 december 2007 @ 15:03 |
quote:Dat zei ik zonet ook al ![]() Maar die lijkt niet op, maar is identiek aan die van de Skoda Fox... | |
TargaFlorio | vrijdag 14 december 2007 @ 18:22 |
Begrijp ik het goed dat het merk Liaz vervangen is door Tedom? | |
Alexxxxx | vrijdag 14 december 2007 @ 18:25 |
Liaz is eind jaren '90 verder gegaan als Skoda, met meteen eennieuwe, modrne truck. Rechtszaken met het andere skoda en de ontwikkeling van deze nieuwe truck hebben het bedrijf de das om gedaan. Onlangs heeft bussenfabriek Tedom de productie van deze truck weer opgenomen,onder eigen naam, en dan neit zo zeer voor internationala wgtransport, zoals Liaz, die markt is verzadigd, maa meer voro specials, zoals terreintrucks. Dat is ten minste wat ik van mn Slovaakse kennis begrepen heb. | |
TargaFlorio | vrijdag 14 december 2007 @ 18:40 |
Thanks | |
i2Them2 | zaterdag 15 december 2007 @ 14:16 |
quote:Echt een super truck ![]() http://nl.youtube.com/watch?v=cUnWnx_rdps ![]() | |
Baan1980 | zaterdag 15 december 2007 @ 15:39 |
Ik wil voordat dakar begin ook nog even Brummeke eren. De oude service truck van Dutch Team Dakar die komende dakar wordt vervangen door een truck van Hans Bekx (met enkele omwegen) heeft sinds 86 vele jaren meegedaan/service verleent bij dakar Hij is in 86 gebouwd als Daf voor service aan Jan de Rooy. Daarna heeft Kees Tijsterman hem hernoemt naar een Ginaf (vanwege de homologatie…..) en gebuikt voor service en het rijden van de Parijs-peking rally!! In '98 heeft Bekx de truck gekocht en zijn debuut gemaakt in het T4 klassement (met als navigator Benny Jolink) Sinds 2000 is die weer service gaan verlenen aan Bekx, Dakarsport en tot vorig jaar dus Dutch Team Dakar. Een truck met verleden ![]() Team Tijsterman ![]() Bekx ![]() ![]() Dutch Team Dakar ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Baan1980 op 15-12-2007 15:59:47 ] | |
dorpsgek | zondag 16 december 2007 @ 10:35 |
quote:Brummeke heeft op marktplaats te koop gestaan (of nog) voor iets meer dan 50.000 euri. Alleen al het starten van deze taaie rakker schijnt al een spektakel op zich te zijn | |
existenz | zondag 16 december 2007 @ 23:43 |
Op tv snappen ze het wel hoe ze de dagindeling hadden moeten maken ![]() | |
dorpsgek | dinsdag 18 december 2007 @ 19:27 |
quote:idd is wel mooier, maar helaas rijden de trucks op bepaalde stukken de baan aan gort zodat het voor de motoren en de auto's bijna of helemaal onmogelijk word om er nog door te komen. Van wat ik begrepen had was het programma al omgegooid vanwege de conditie van de crossbaan | |
existenz | dinsdag 18 december 2007 @ 22:09 |
quote:Wat onzin was (dat laatste), want de enige die niet zonder problemen boven kwam, was de auto van de organisatie. De rest kwam makkelijk boven! | |
Gurb | woensdag 19 december 2007 @ 09:04 |
quote:die shovel die in de pauze aan de slag ging kwam anders ook niet echt omhoog ![]() | |
existenz | woensdag 19 december 2007 @ 17:29 |
quote:Die had met elke hobbel problemen... | |
dorpsgek | woensdag 19 december 2007 @ 18:56 |
quote:De Bowler Nemesis-en verging het anders ook niet van een leije dakje. Het heeft niets met makelijk boven komen te maken, maar met voorzichtigheid. Natuurlijk is het spektakel mooier als het moeilijker word, maar er worden door de deelnemers natuurlijk en begrijpelijk geen onnodige risico's (grote schade/persoonlijk letsel) genomen zo vlak voor de Dakar. Sommige motorrijders gebruiken zelfs hun oude of een andere motor om de nieuwe simpelweg te sparen voor het echte werk. De reserve onderdelen liggen vaak niet zomaar bij de plaatselijke dealer in een schap maar hebben weken tot maanden levertijd, dus wat ze aan reserve onderdelen hebben nemen ze liever mee naar de start in Lissabon. Zo'n truck kan wat hebben in de prut maar voor de auto's en zeker voor de motoren is het een ander verhaal. En mochten er wel of veel deelnemers vast komen te zitten, dan duurt zo'n OPNAMEDAG gewoon simpelweg veel te lang en word het te donker om te filmen. Ze willen voor +/- 15:00 klaar zijn Ook voor het publiek is het niet aantrekkelijk meer als je 20a30 minuten moet wachten voordat weer iemand losgetrokken is en de volgende pas van start kan gaan. | |
existenz | woensdag 19 december 2007 @ 19:32 |
Voorzichtigheid prima, maar ze moeten niet doen alsof het zo zwaar was. Want dat was het gewoon echt NIET. Iets moeilijker had het misschien best gemogen, maar dit gezever van zware omstandigheden kom nou... Daniel Willemsen zei het exact goed tijdens de uitzending (beetje rond rijden, niets slopen, leuk voor de fans en sponsors). Apart dat ze dat er niet uitgeknipt hebben, maar dat zal wel niet hebben gekund volgens mij, want zijn team heeft zendtijd gekocht. Dat gejuich bij die vrachtwagens ook, ontzettend gemaakt en dan er bij zeggen: "Spontaan gejuich" ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door existenz op 19-12-2007 19:39:45 ] | |
dorpsgek | donderdag 20 december 2007 @ 20:37 |
quote:Daar sla je de spijker op z'n kop, het hele proloog verhaal is gewoon een showtje voor RTL7 om de Nederlandse deelnemers op tv voor te stellen en ze moeten het voor de tv toch een beetje spannend maken. Bepaalde mensen en teams zijn aan hun stand verplicht om wat actie te laten zien, maar daar houd het ook mee op. Ik ben er elk jaar nog geweest, ook het eerste jaar (met publiek) toen het gewoon gratis was en er geen reclame voor gemaakt werd en er dus hooguit een paar honderd man was. Het echte allereerste jaar mocht er geen publiek bij, maar dat was achteraf saai en leverde geen leuke beelden op. Zodoende mocht er de daarop volgende jaren publiek bij. Commersie is nou eenmaal iets wat de sport niet altijd ten goede komt. En zoals veel rijders ook gezegd hebben "het is leuk voor de fans", en als ze dat nou in de gaten blijven houden dan is er wat mij betreft niets aan de hand Voor de echte liefhebber is het natuurlijk wel de kans om het materieel en de rijders eens "live" te zien. Iets waar ik persoonlijk, als enorme liefhebber (over 2 weken zit ik in Lissabon) wel blij mee ben. En zolang er een flinke Nederlandse delegatie mee doet zal het ook populair blijven. De Belgische deelnemers daarintegen worden minder in aantal, zodoende dat het niet veel scheelde of hun "pre-proloog" had niet door gegaan afgelopen weekend. Ik persoonlijk vind het al leuk om het hele spul en de berijders te zien, dus zolang er een pre-proloog is zal ik er ook naar toe gaan. Op het gedeelte van de baan waar ik stond werd in ieder geval wel degelijk gejuicht/geklapt toen Jan de Rooy voorbij kwam. | |
dekkered | donderdag 20 december 2007 @ 21:08 |
quote:ze proberen gewoon altijd van alles er uit te trekken. Het lijkt net een game (daar proberen ze ook van alles mee om meer geld binnen te krijgen) | |
dakarspecialist | maandag 24 december 2007 @ 22:54 |
nu veel teams in spanning de keurmeesters komen er aan team elfrink is al goed gekeurt voor de fabriks klasse naar geruchten uit thecie gaat het daar niet goed loprais moet de opbouw aanpassen de bovenkant moet dicht. tomecek mag de v12 niet gebruiken van tatra maar alleende v8. en macek moet op zijn nieuwe truck de tedom de oude liaz cabine zetten anders krijgt hij geen goed keuring. oja ook kamaz had keurings problemen opbouw niet goed gekeurt. nu wachten hoe het hier afloopt groeten dakarspecialist | |
existenz | dinsdag 25 december 2007 @ 01:03 |
Dus eigenlijk is in de speciale klasse (exacte naam vergeten) van de trucks eigenlijk nog geen hond goed gekeurd? ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 25 december 2007 @ 01:53 |
Raar dat Tedom er een andere cabine op moet schroeven? De oude Liaz cabine is toch ook helemaal niet leverbaar bij tedom? Kun je hier meer over vertellen? | |
TargaFlorio | dinsdag 25 december 2007 @ 13:29 |
1 woord: amateurisme (van teams zelf of van organisatie die geen goed reglement opsteld) | |
Koebus | woensdag 26 december 2007 @ 10:10 |
quote:Hou het maar op het laatste. | |
dakarspecialist | woensdag 26 december 2007 @ 10:38 |
hier de opmerkingen van d fia keurmeesters. heb dit bericht van een persman uit thechie The FIA officials are making thigs really tough: Macik was rejected with the new truck because there has been only about 50 cabs like this produced. he had to get an old cab with a safety cage from Liaz and they are putting it on the new truck! Both trucks will be homologated as Liaz... totally crazy. What a beautiful design it was. Loprais had big problems and had to cover the superstructure from the back but Calvet promised to unveil it. Kamaz has no ceiling in the superstructure and covered it only for FIA officials to get homologation. They were maing big problems also for Tomecek - the Tatra V12 engine is no longer (only the lighter V8 now) produced and they wanted to see 6 engines like this in one place. Even the big Tatra factory had a problem to put them together. Ales had big disputes with the officials until they approved the cab position and also used magnet to try if all parts of the cab are made of metal. groeten dakarspecialist | |
jpjedi | woensdag 26 december 2007 @ 12:12 |
Zaken die bij mij opkomen: -Zijn ze voor de Franse teams net zo streng? (voorbeeld van de tour de France waar er wel degelijk verschil wordt gemaakt) -Is er een handboek gemaakt waar dit allemaal duidelijk in vermeld staat of worden de regels ter plaatse geïmproviseerd? -Indien er een handboek is, wordt dat dan niet duidelijk gecommuniceerd?? | |
dakarspecialist | woensdag 26 december 2007 @ 12:31 |
er zou een supertruck regelement zijn maar ook daar zitten nog veel vraagtekens bij en sommige regels kun je van twee kanten bekijken ook de keurmeesters zitten met de zelfde vragen en problemen hoe en wat dus zal weer een moeilijk keurjaar worden. voor de standaard trucks is het niet zo moeilijk deze moeten aan de fabrieks gegevens voldoen maar de supertrucks is weer een verhaal apart. enkele regels *cabine moet een serie produktie cabine zijn van staal(min 100 gemaakt) *motor mag 40cm van de voor bumper geplaatst zijn. *opbouw moet gesloten zijn(behalve achter mag open)dus als je boven op gaas gebruikt is het gesloten maar de keurmeesters keuren dit niet goed *rolkooi moet van staal zijn. *motor keuze is vrij mits er een minimaal aantal van zijn gemaakt groeten dakarspecialist | |
Alexxxxx | woensdag 26 december 2007 @ 13:40 |
Tedom is net begonnen en maakt alleen specialistische trucks, hoe kun je daar nu van verwachten dat ze scheepsladingen vol cabines van hebben ![]() | |
existenz | woensdag 26 december 2007 @ 14:46 |
Alexxxxx, maar daar zijn genoeg aantallen van gemaakt. Dus dat is prima... | |
Alexxxxx | woensdag 26 december 2007 @ 16:03 |
Ja maar niet door Tedom! Stel, er waren nog niet zo heel veel cabines van de CF gebouwd.. Dan had De Rooy en co een willekeurige cabine van een ander merk op hun chassis moeten schroeven? Wat een onzin zeg.... | |
Klonk | woensdag 26 december 2007 @ 16:25 |
Het is en blijft een Franse wedstrijd ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 26 december 2007 @ 16:28 |
Gelukkig voor Tedom worden die gare Liaz hokken nog door Madara in licentie gebowud, maar man, wat een aanfluiting ![]() | |
TargaFlorio | woensdag 26 december 2007 @ 16:46 |
Maar die regels zijn toch pas heel laat (september of zo?) bekend gemaakt? | |
existenz | woensdag 26 december 2007 @ 20:19 |
quote:Maar zoals jij zelf zei is Liaz voortgezet in Tedom. Waardoor ze zaken als gelijke kunnen beschouwen (denk ik). | |
dakarspecialist | woensdag 26 december 2007 @ 22:04 |
het punt zit in de nieuwe cabine van tedom daar zijn er te weinig van dus geel homologatie. op de oude lliaz cabine zit dit wel dus is die gewoon te gebruiken. verder ja zelfs de france weten niet hoe ze met de niuewe regels moeten omgaan ben benieuwd hoe hetde rest van de nederlanders vergaat bij de voor keuring van de fia groeten dakarspecialist | |
Mikkie | woensdag 26 december 2007 @ 22:07 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 76% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:05 ] | |
TargaFlorio | woensdag 26 december 2007 @ 22:57 |
Maar is het dan zo moeilijk om een goed reglement op te stellen? Bij de auto's of in de autosport in het algemeen hoor je toch nooit van problemen in deze mate? Ik snap het niet meer. Sinds Bekx een paar jaar terug is er elk jaar gezeik geweest. ![]() ![]() ![]() | |
marlieske | woensdag 26 december 2007 @ 23:24 |
De MAN heeft technische problemen, vandaag een monteur uit Duitsland erbij geweest om nogmaals naar de elektronica te kijken want ze krijgen enkele problemen niet opgelost. Hopen dus dat dat lukt voor ze moeten vertrekken, maar het zag er de afgelopen dagen niet al te best uit. | |
existenz | woensdag 26 december 2007 @ 23:58 |
quote:Triest natuurlijk, maar dat laatste is wel wat bedenkelijk ![]() | |
eNaSnI | donderdag 27 december 2007 @ 16:40 |
Oudjaarsdag het vertrek uit Ederveen van de Ginaf Rally Power helden om 11.00 uur! (zie ook www.ginafrallypower.nl)![]() Zet hem op, toppers!! ![]() ![]() | |
Alleskids | donderdag 27 december 2007 @ 17:50 |
De gele bovenrand met Van vliet rrucks is weg gehaald? gelukkig. het stond niet mooi ![]() | |
eNaSnI | donderdag 27 december 2007 @ 18:16 |
quote:Je bedoelt zoals op de voorruit van de assistentietruck T5? http://www.ginafrallypower.nl/index.php?id=225 Ik denk dat alle trucks die gele rand wel hebben, maar ik zal er maandag nog even op letten voor je! ![]() De groepsfoto zal wel van de zomer of iig bij hogere temperaturen zijn gemaakt. [ Bericht 10% gewijzigd door eNaSnI op 27-12-2007 18:23:23 ] | |
dekkered | donderdag 27 december 2007 @ 18:18 |
quote:T4 heeft em ook | |
dorpsgek | maandag 31 december 2007 @ 13:19 |
quote:Dit is een oudere foto, toen zat de gele rand er NOG niet op | |
Automatic_Rock | maandag 31 december 2007 @ 16:48 |
Dakar ![]() | |
dakarspecialist | dinsdag 1 januari 2008 @ 12:12 |
problemen met de homologatie bericht van uit thechie ziet er voor ginaf en stacey niet goed uit The FIA officials left saying: "No Tedom to the dakar." They took them only as an example to make a threat to the others because the hiomologation of the whole Giaf team is questionable, just like the one of Stacey who is using Sisu axles calling them MAN (in fact, all offroad axles for MAN are produced by Raba and Macik is using them, they look different)... Then, Fabien Calvet arrived in Prague and tried to make things up, so he said: OK, you can go but never with a Tedom, make it a Liaz. So they said it was an easy hel, removigng the Tedom logo. But he said no, the cab must come from a Liaz. So, thiz Liaz is no more Liaz than the tedom was a tedom. This solution is as stupid as it can be. Liaz trucks are dead, they quit in 2003 but if they put on a Liaz cab, they are suddenly allowed to go... onheil spellende berichten groeten dakarspecialist | |
Mikkie | dinsdag 1 januari 2008 @ 12:40 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:05 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 1 januari 2008 @ 12:41 |
Nou, Sisu assen naar MAN rebadgen is wel een behoorlijke naaistreek? ![]() Ginaf heeft ten minste standaard Sisu assen leverbar ![]() | |
Automatic_Rock | dinsdag 1 januari 2008 @ 12:53 |
Ik heb de aanloop naar Dakar niet goed gevolgd dit jaar. Maar als zowel de MAN van Stacey en geen enkele Ginaf mee mag doen.., hebben we dan nog Nederlandse truckdrivers over?? ![]() | |
_Arthur | dinsdag 1 januari 2008 @ 12:57 |
Door altijd dat eeuwige gezeik met de keuringen is er nu al bijna weer geen reet aan. 'Vroegah' keek je weken/maanden van te voren uit naar Dakar. | |
dorpsgek | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:04 |
quote:Moeten de teams voordat ze in Lissabon staan al niet hun FIA goedkeuring hebben ? De keuring in Lissabon grbeurt toch door de Dakar-organisatie zelf en NIET door de FIA | |
Mikkie | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:07 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:05 ] | |
Klonk | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:12 |
En uiteraard mogen alle franse deelnemers probleemloos van start ![]() | |
eNaSnI | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:28 |
Hier staan wat plaatjes van het vertrek van de GINAF helden uit Ederveen: http://www.ginafrallypower.nl/index.php?id=374 | |
TargaFlorio | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:33 |
quote:Ik moet toegeven dat ik door al die technische perikelen het ook minder serieus en interessant ga vinden. quote:Volgens mij zijn er bij de trucks, op Jacquot in de Nederlandse MAN na, geen Fransen die voor het klassement rijden. | |
existenz | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:40 |
Maar even de officiele berichten afwachten natuurlijk... | |
jpjedi | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:16 |
vorig jaar zelfde geruchten en bleken allemaal uit te komen. Ik zie ze er gerust voor aan die Fransen. Je zou toch bijna denken dat meneer Kamaz geld in het laadje van Dakar heeft gestopt. ![]() | |
existenz | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:18 |
quote:Zonder de Nederlanders is er geen truck klassement en bijster weinig aandacht voor de trucks. Dat weet Kamaz ook goed genoeg. Dus dat complot laten we even liggen. Overigens lijkt dit gerucht gewoon te komen van gefrustreerde Liaz/Tedom mensen... | |
jpjedi | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:23 |
quote:Was ook aan het doemdenken uit frustratie. Denk dat je gelijk hebt over Kamaz en Tedom. Ben benieuwd wat voor circus het gaat worden. | |
dorpsgek | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:01 |
quote:Mee eens, ik denk dat de teams van MAN en GINAF hun zaakjes wel op orde hebben met 2006 nog in het achterhoofd. Op trucksfromholland wordt vermeld dat de homologatie van deze teams in orde is. Vorig jaar zou de Rooy ook problemen krijgen volgens enkele, daar was achteraf ook niets van waar. Bij mijn weten MOETEN de trucks als ze in Lissabon gekeurd worden hun FIA goedkeuring al hebben. In 2006 moest de Rooy toch nog wachten op het stempeltje van de FIA, dat zou effe in Lissabon voor de wagens naar de Dakar-keuring moesten wel geregeld worden door de op vakantie zijnde keurmeester maar die bleef weg. Dat keurings verhaal blijft een moeilijke materie, FIA heeft zo z'n regeltjes maar ASO (Dakar-org.) ook. Dakar is een op zich staande rally en valt niet onder het officieele (FIA) rally-raid kampioenschap. | |
existenz | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:45 |
quote:Klopt, in 2006 zijn ze zonder de FIA homologatie toch maar afgereisd. | |
Alleskids | dinsdag 1 januari 2008 @ 16:16 |
Laten we hopen dat het een storm in een Frans glas water is. Anders is de lol van Dakar er al af voor het begonnen is. Dakar is voor Nederland immers de trucks. Dus zonder trucks geen Dakar. | |
Mikkie | dinsdag 1 januari 2008 @ 16:38 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 71% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:06 ] | |
eNaSnI | dinsdag 1 januari 2008 @ 16:55 |
quote:http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/dakar/home/ | |
dakarspecialist | dinsdag 1 januari 2008 @ 18:40 |
nu blijkt dat de fia en aso eindelijk een supertruck klassement hebben. en willen deze regels handhaven(ook al zijn ze niet echt duidelijk). dus kan het wel eens zijn dat er teams een probleem hebben. nu er is inderdaat een voorkeuring en daar komt de homologatie uit voort maar let op dit is ruim voor de de keuring in lissabon. dus je kan zorgen dat je truck daar voldoet aan de eis maar daarna weer verandert dit heeft kamaz gedaan door het dak van de opbouw dicht te maken en nu weer open(wat niet is toegestaan volgens regelement) risico van zo'n actie is dat je niet word goed gekeurt maar ja je weet fransen zijn rare mensen we wachten wel af loomans uit belie heeft zijn nieuwe nemisis this gelaten en gaat toch met de oud bowler. dit ivm problemen en niet voldoende reserve onderdelen voor de nemisis. deze zijn door de fabriek niet leverbaar door de grote vraag. dus loomans gaat voor zekerheid dus de bowler groeten dakarspecialist | |
dekkered | dinsdag 1 januari 2008 @ 19:37 |
zonder de nederlandse trucks kijk ik denk ik geen dakar dus. het wordt afwachten | |
dubidub | dinsdag 1 januari 2008 @ 19:47 |
quote:Inderdaad, steljevoordat! ![]() ![]() | |
Mikkie | dinsdag 1 januari 2008 @ 20:38 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:02:06 ] | |
dakarspecialist | dinsdag 1 januari 2008 @ 20:59 |
zal zien of ik jullie op de hoogte kan houden van uit lissabon. zit in het hotel met internet verbinding op de kamer lekker luxe groeten van uit hier dakar specialist | |
stinkie | dinsdag 1 januari 2008 @ 23:48 |
quote:Och, ik kijk voornamelijk voor de motoren en ik heb niet voor niets nog snel Eurosport geregeld ![]() | |
eNaSnI | woensdag 2 januari 2008 @ 00:01 |
quote: quote:Enjoy the next day! ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 januari 2008 @ 00:07 |
Le Dakar 2008 - Ongetwijfeld met onterechte diskwalificaties |