quote:Op zondag 23 september 2007 16:35 schreef filmfreek het volgende:
- lenzen
- hooikoorts
- kanker
Dat was het wel geloof ik.
*af klopt*quote:Op zondag 23 september 2007 20:21 schreef -skippybal- het volgende:
Hooikoorts en af en toe hartkloppingen.
Oh en hyperventilatie, maar dat is meer psychologisch![]()
Mensen die me niet kennen kijken nog weleens in afschuw als ik kraak, maar familie en vrienden kennen me niet anders en merken het amper op.quote:Op zondag 23 september 2007 21:42 schreef Muck het volgende:
oh ja, ik knak ook overal ero
mijn vriend en ouders worden er gek van (vooral als mijn nek knakt), maar ik heb nergens last van
dat heb ik dus ook!quote:Op zondag 23 september 2007 21:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Mensen die me niet kennen kijken nog weleens in afschuw als ik kraak, maar familie en vrienden kennen me niet anders en merken het amper op.
Als ik er zin in heb ben ik redelijk goed in het verbergen, maar soms moet het gewoon.
Als ik bv mijn vingers niet kraak zo af en toe dan kan ik ze gewoon niet goed meer bewegen, kan ik geen kracht zetten of niets.
Ben net een geweldige pianospeler, even kraken tussendoor, nu alleen nog leren pianospelen
Ik heb er lenzen voor, het is overigens niet zo erg als op het plaatjequote:Op zondag 23 september 2007 21:45 schreef F04 het volgende:
[..]
Oeh, das erg. Al langs geweest bij Erasmus MC?
check, alleen mijn beenlengteverschil is wel iets meer dan een cm, maar ik heb er gelukkig niet zo veel last van als ik hoor te hebbenquote:Op zondag 23 september 2007 16:55 schreef MaLo het volgende:
- Mislukt bottengestel: ik heb een beenlengteverschil van nog net geen cm, (waarschijnlijk daardoor) scoliose (en dan een heel leuke, ik heb zowel een kronkel naar rechts als naar links) en een scheef bekken.
Gevolg: heel vaak lage rugpijn, niet lang kunnen staan (dan branden mijn heupen in hun kom), geen schoenen met hakken kunnen dragen, snel pijn tussen mijn schouderbladen (omdat door de scoliose één schouder hoger staat), snel nekpijn.
Geprobeerd: meerdere keren fysiotherapie, verschillende inlegzooltjes. Resultaat: noppes.
Heel herkenbaar (dat eerste stuk dan hequote:Op zondag 23 september 2007 21:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
check, alleen mijn beenlengteverschil is wel iets meer dan een cm, maar ik heb er gelukkig niet zo veel last van als ik hoor te hebben. Moet alleen niet te veel sjouwen (geen zware tassen etc) en niet te lang in één houding staan of zitten. Vooral wachten in de rij in bijv. een pretpark is altijd een beetje jammer. Als ik gewoon blijf lopen is er niets aan de hand. Heb gelukkig nooit een korset gemoeten, ik zat wel op het randje. Ik heb meestal pijn in de onderrug en halverwege zeg maar. Ik draag ook nooit strakke truitjes en bikini's draag ik liever ook niet, omdat je goed kunt zien hoe scheef ik sta.
Verder wordt het verergerd door een aangeboren botaandoening, osteogenesis imperfecta, waardoor ik snel wat breek of kneus. Ook is m'n gebit daardoor nogal breekbaar, ik ben wel eens een stuk kies of tand verloren tijdens het eten, van de week ook weer dus ik mag morgen weer naar de tandarts. Drie keer raden waar ik een fobie voor heb. Maar ik heb maar type 1 dus ik moet niet zeuren, ben verder kerngezond en heb al 15 jaar niets gebroken *even afkloppen*. Maar ik heb dus ook blauw oogwit, maar zie verder prima. Doof ben ik (nog) niet (ook even afkloppen).
http://www.voedselallergie.nl/koemelkallergiequote:Op zondag 23 september 2007 21:20 schreef -skippybal- het volgende:
Koemelkallergie?
Zelf heb ik ook vaak last avn droge ogen als ik achter de PC zit. Ik heb er Duratears voor gekregen!quote:Op maandag 24 september 2007 13:12 schreef nVincible het volgende:
- Bril/lenzen -3,50 en -3,75, met als bijkomende leukigheid weinig traanvocht, waardoor mijn lenzen heel snel droog worden. Daarnaast een vaag soort vorm van m'n ogen, ze zijn niet hetzelfde of spiegelbeeld van elkaar. Stoor ik me persoonlijk erg aan.
- Op dit moment oog/voorhoofd/neus holte ontsteking aan de linkerkant
- Ben net over Acné heen gegroeid, van 12 tot ruim na m'n 17de last van gehad.
Ohja en ik was als klein jochie scheel, nu alleen een beetje als ik oververmoeid ben (hele nacht niet slapen enzo).
ik ben wat ehm dikkerquote:Op maandag 24 september 2007 10:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Heel herkenbaar (dat eerste stuk dan he). In een bikini zie ik er ook idioot uit. Maar ik draag ze wel.
Ik was te laat voor een corset (uitgegroeid) en het was net niet nodig.
Maar mooi dat ze toen ik uitgegroeid was, nog die tweede kronkel ontdekten. Eerst had ik alleen een kronkel in mijn onderrug, maar toen ik twee jaar terug weer eens bij de dokter was (voor iets anders) zag hij dat ik nu ook boven in mijn rug een kronkel heb gekregenwaardoor mijn klachten bovenin de rug erger zijn geworden.
Nou ja, behalve het feit dat ik niet op schoenen met hakken kan lopen ben ik perfect gelukkig hoor.
Edit: ter illustratie: mijn rug. Vandaag gefotografeerd. Het lijkt alsof ik scheef zit, maar zo zit ik dus recht
.
[afbeelding]
Proost jongen! Morgen sterke koffie en de kater zal meevallen....quote:
Dat dus.quote:Op maandag 10 december 2007 11:00 schreef CA. het volgende:
als ik dit topic lees mag ik eigenlijk nog van geluk spreken...
Zo dan ben ik al de derde in dit topic met keratoconus. Wel vreemd want het komt niet veel voor.quote:Op maandag 10 december 2007 09:45 schreef Danielle__ het volgende:
* Beginnende keratoconus (zie linkje van Knox op 1e pagina)
* -8,5 rechts, -8,75 links
* Slijtage van m'n rug op (ben 17door verkeerde houding, die dan weer door m'n beenlengteverschil van iets meer dan 1 cm kwam. Ja, het beenlengtevershil is een beetje laat ontdekt
* Hypermobiel
* Grotere kans op Alzheimer omdat het zowel aan m'n vaders als moeders kant zit.
Yes
Klinkt anders behoorlijk kut. Vooral omdat het eigenlijk geen manier is om het te verbergen.quote:Op maandag 10 december 2007 11:00 schreef CA. het volgende:
Ik ben allergisch voor wespensteken, ben ooit depressief geweest (het schijnt dat je dan altijd onder een risicogroep valt).
Daarnaast heb ik Scarring Alopecia
Persoonlijk vind ik dit laatste heel erg, maar als ik dit topic lees mag ik eigenlijk nog van geluk spreken...denk ik
Ja, Scarring Alopecia is ook erg kut. Zeker omdat de artsen geen idee hebben hoe dit zich verder ontwikkelt. Het kan bij wijze van spreke over een week ineens stoppen (Scarring Alopecia houdt altijd ooit een keer op) maar dit kan ook nog 5 jaar of langer duren. En dat is behoorlijk vervelend, zeker omdat ik nu op een punt zit waar het toch echt zichtbaar begint te worden...quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:39 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Klinkt anders behoorlijk kut. Vooral omdat het eigenlijk geen manier is om het te verbergen.
Begrijp ik nou goed dat je zegt dat er een verband is tussen wespenstekenallergie en depressie?
Dat leek me ook al sterk.quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:11 schreef CA. het volgende:
En nee, er is geen verband tussen wespenstekenallergie en depressie. Ik bedoelde dat ik omdat ik ooit depressief ben geweest, er altijd het risico bestaat dat ik een terugval krijg.
Beetje offtopicquote:Op dinsdag 11 december 2007 00:28 schreef Kizzz het volgende:
[..]
Zo dan ben ik al de derde in dit topic met keratoconus. Wel vreemd want het komt niet veel voor.
Trouwens net als de link die al eerder voorbij kwam bestaat er ook nlkc.nl
Hypermobiel komt vaak voor in combinatie met keratoconus, heb er ook wat last van. En tevens van slijtage van knie e.d. op te vangen door steunzolen.
(hooikoorts) allergie erbij en dat komt ook vaak voor in combinatie met bovenstaande.
Dus veel mensen met keratoconus hebben dezelfde klachten over hun lichaam.
Met Sclera lenzen is het goed te verdragen zolang het stabiel blijft. En anders hoornvlies transplanteren!
[ afbeelding ]
Hoe ziet iemand met slechte ogen: http://www.thevisioncommunity.com/
Ja ik heb de Sclera's al. Via Visser.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:05 schreef Danielle__ het volgende:
[..]
Beetje offtopic
Idd, veel mensen met de afwijking hier als je bedenk hoeveel mensen er in heel NL ongeveer zijn.. Ben ook aangemeld ja op nlkc.nlAllergieën heb ik niet veel last van, enkel wat meer tranende ogen in de hooikoorts-tijd gelukkig.
Voorlopig is het voor mij nog te doen om met gewone harde lenzen te corrigeren, maar m'n opticien vermoed dat ik niet een jaar vol ga maken met m'n nieuwe lenzen die ik morgen op ga halen... Ik hoop zelf eigenlijk van wel, verloop blijft immers onvoorspelbaar, maar ja... Ben jij al met Scleralenzen bezig?
Voorlopig een nacht. Morgen wil de longarts met aanvullende tests zien uit te pluizen of het echt legionella is.quote:Op zondag 30 december 2007 01:29 schreef Insania het volgende:
[...]
NT-T.BartMan, sterkte daar, hoe lang moet je blijven?
Ik heb 'een' infectie, maar géén legionella. Ben naar huis gestuurd met een grote doos pillen om alle bacteriele gespuis uit te roeien.quote:Op zondag 30 december 2007 01:34 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Voorlopig een nacht. Morgen wil de longarts met aanvullende tests zien uit te pluizen of het echt legionella is.
Zo nee: naar huis. Zo ja: geen idee?
Had ik eerder ook gergeld last van, vooral na het uitgaan bijvoorbeeld e.d. Maar laatste tijd heb ik juist meer een droge huid..quote:Op maandag 31 december 2007 01:44 schreef RealZeus het volgende:
- Lui oog.(weliswaar aan geopereerd, maar als ikmoe ben kun je het nog zien)
- mijn hoofdhuid wordt echt heel vet.
- mijn handen zijn juist heel droog.
- hooikoorts.
- acne gehad en dus geen mooie huid.
- platvoeten
- beetje kromme rug
en als klap op de vuurpijl heeft mijn huisarts op mijn 9e een gedraaide bal aangezien voor een bijbalontsteking, dus voor mijn linkerbal was het :"Hakkitakki, weg is zakkie."
oh en dan loop ik te miepen met m'n scoliose dat ik scheef sta als een hangmatquote:Op maandag 31 december 2007 13:39 schreef Euc- het volgende:
Ziekte van scheuermann wat een hyperkyfose (95 graden kromming) veroorzaakt, en heb een lichte scoliose, hierdoor heb ik allerlei titanium staven, haken en schroeven in mn rug die 12 wervels vastzetten.
Verneukte knie die alsmaar uit de kom schiet
Slechte ogen, -3.25 en -1.75, en in allebei een zeer sterke cilinder
Maar hoe weet jij nou dat het niet zo erg is als op het plaatje? niet lullig bedoelt hoor!quote:Op zondag 23 september 2007 21:49 schreef knox_ het volgende:
[..]
Ik heb er lenzen voor, het is overigens niet zo erg als op het plaatje![]()
Maak je maar niet ongerust, je tijd zal vast komen, en kijken of je dan nog van de lekkere verpleegsters "kunt" genieten.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:16 schreef The_Interpreter het volgende:
Mijn pech is dat ik zo gezond ben. De afgelopen 15 jaar geen dag ergens last van gehad dus ook niet het genoegen gehad die lekkere verpleegsters te zien.
Oja, die was ik vergeten te noemen, mijn linkerbeen is ruim 2,5 cm korter maar omdat ik toch al flitsende steunzolen nodig had om de gewrichten in mijn voeten te ontzien hebben ze daar gelijk maar een aantal stukjes voor verhoging bijgeleverd.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:41 schreef Lady-M het volgende:
beenlengteverschil (?)
Mijn vader heeft ook Ichtyosis maar ik weet niet precies welke vorm.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:45 schreef Battlefan het volgende:
Ben geboren met Ichthyosis lamellaris, een zeer zeldzame huidziekte (Minder dan 1 op de 300.000 mensen heeft het), m'n huid ziet er hier en daar een beetje vreemd uit en m'n haar zit er vol mee, wat er soms ook raar uit ziet. Als het warm wordt krijg ik er last van (jeuk enzo) en mensen kijken je vreemd aan als ze het zien. Weet er verder eigenlijk niet veel van
Je bent de eerste die er ook van gehoord heeftquote:Op zondag 6 januari 2008 02:00 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mijn vader heeft ook Ichtyosis maar ik weet niet precies welke vorm.
Ik vond het als kind altijd leuk om die velletjes los te peuteren![]()
Vorig jaar was er iemand in het programma 'je zal het maar hebben' die een hele zeldzame vorm van ichtyosis had, daarvan waren er hooguit 10 in Nederland als ik me goed herinner maar dat was echt heel erg!quote:Op zondag 6 januari 2008 20:44 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Je bent de eerste die er ook van gehoord heeft![]()
Dat met die velletjes doe ik dus ook vaak automatisch, moet er op letten dat ik dat niet continu aan het doen ben
Ben er een keer langs gekomen, is alleen een beetje doodsquote:Op zondag 6 januari 2008 21:49 schreef MinderMutsig het volgende:
Edit: Ken je deze overigens al? Ichtyosisforum
Wellicht interessant voor je.![]()
wat zijn winterhanden? Loop je dan het hele jaar met handschoenen aan?quote:Op zondag 6 januari 2008 22:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Angststoornissen
Bril
Onhandig
Oren die snel verstopt raken
Scheve rug
Winterhanden
Wintertenen maar dan aan de handen.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:41 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
wat zijn winterhanden? Loop je dan het hele jaar met handschoenen aan?.
Haha.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:41 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
wat zijn winterhanden? Loop je dan het hele jaar met handschoenen aan?.
Wintertenen:quote:Op zondag 6 januari 2008 23:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wintertenen maar dan aan de handen.
Zo heb ik het ongeveer het hele jaar doorquote:
Nekinstabiliteit misschien? Ga eens naar een fysiotherapeut, die kan je misschien hiermee helpen.quote:Op zondag 23 september 2007 21:49 schreef Muck het volgende:
[..]
dat heb ik dus ook!
soms zit mijn nek echt muurvast, issie helemaal stijf enzo. Even knakken en het is weer over
ik denk dat alles instabiel is danquote:Op maandag 14 januari 2008 23:22 schreef Knip het volgende: [..] Nekinstabiliteit misschien? Ga eens naar een fysiotherapeut, die kan je misschien hiermee helpen.![]()
hoi hoi,quote:Op zondag 6 januari 2008 01:45 schreef Battlefan het volgende:
Ben geboren met Ichthyosis lamellaris, een zeer zeldzame huidziekte (Minder dan 1 op de 300.000 mensen heeft het), m'n huid ziet er hier en daar een beetje vreemd uit en m'n haar zit er vol mee, wat er soms ook raar uit ziet. Als het warm wordt krijg ik er last van (jeuk enzo) en mensen kijken je vreemd aan als ze het zien. Weet er verder eigenlijk niet veel van
Hou ouder hij wordt hoe minder erg het wordt, als ik mijn ouders mag geloven lijkt het vooral de eerste paar dagen erg en valt het daarna eigenlijk heel erg meequote:Op donderdag 6 november 2008 19:50 schreef free-radicals het volgende:
[..]
hoi hoi,
Op 10 okt dit jaar Ben ik bevallen van een zoon.
Hij heeft ook lamellaire ichtyosis. Artsen en assistenten in het ziekenhuis in paniek. Hadden het nog nooit gezien. Zijn huidje was helemaal gebarsten en kwam vocht uit de wonden.
grz
Ik dus ookquote:Op maandag 10 december 2007 09:45 schreef Danielle__ het volgende:
* Grotere kans op Alzheimer omdat het zowel aan m'n vaders als moeders kant zit.
Ja, ik doe gezellig mee met dezequote:Op zondag 9 november 2008 19:54 schreef Pyjama het volgende:
- Ehler-Danlos syndroom (hypermobiel syndroom, met allerlei uiteenlopende gewrichtsklachten/ontstekingen/ontwrichtingen en altijd moe)
Ja, echt genietenquote:
Ja, die staat sinds kort ook in MyATquote:Op zondag 9 november 2008 22:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, echt genieten
Loopt ook een centraal topic over in LIF
Daar slik ik meestal paracetemol 500 mg voor (meeste andere pijnstillers werken niet echt bij mij als ik er last van heb).quote:Op zondag 23 september 2007 16:12 schreef scrub_nurse het volgende:
chronische clusterhoofdpijn gelukkig onder controle met medicatie (isoptin 160SR)
Not really. Ignorance is bliss. Er zijn vaak tijden dat ik wou dat ik niet zo intelligent was als ik ben.quote:
er is niks mis met het platform, keigezelligquote:Op zondag 9 november 2008 22:42 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ja, die staat sinds kort ook in MyATWel prettig, niet zo'n heel forum zoals HMS platform maar gewoon een beetje casual.
Dit jaar een paar vage tests gehad waar uitbleek een vermoeden van autisme, en een iq van 96. Vrij laag gezien het gemiddelde 100 is. Als ik misschien autisme heb, heb ik liever hoogfunctionerend autisme. Maar gelukkig is dat beide nog niet bewezen.quote:Op woensdag 12 november 2008 03:16 schreef Jajong het volgende:
[..]
Not really. Ignorance is bliss. Er zijn vaak tijden dat ik wou dat ik niet zo intelligent was als ik ben.
En verder heb ik ADHD, huisstofmijtallergie, platvoeten en ben ik over het algemeen heel erg blessuregevoelig. Vast meer maar daar kom ik nu even niet op.
Ow, maar ik bedoel ook niet dat er iets mis is met het platform ofzoquote:Op woensdag 12 november 2008 19:25 schreef miss-piggy het volgende:
[..]
er is niks mis met het platform, keigezellig![]()
Komt me bekend voor, ik heb gelukkig geen geheel reukverlies maar ik ruik nu wel dingen die er eerst niet waren en mijn smaak is ook veranderd.quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:03 schreef knep het volgende:
Totaal reukverlies na een schedelbasisfractuur, verder onderzoek moet uitwijzen of dit blijvend is.
Bijkomend gevolg is een vervlakking van de smaak.
Ik vind het eerder eng voor de mensheid zelf. Als deze fokkers zich onderling zouden voortplanten, zouden hun kleinkinderen een soort van gollems worden.quote:Op zondag 16 november 2008 12:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het is bijna eng om dit topic te lezen. Ik geloof gewoon niet dat ik maar van zo weinig last kan hebben en verwacht praktisch morgen allemaal enge ziektes te krijgen.
Alsof alle ziektes/aandoeningen erfelijk zijnquote:Op zondag 16 november 2008 15:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind het eerder eng voor de mensheid zelf. Als deze fokkers zich onderling zouden voortplanten, zouden hun kleinkinderen een soort van gollems worden.
Veel wel. En zwakke genen heersen blijkbaar wel hier als je dit allemaal zo eens leest.quote:Op zondag 16 november 2008 15:41 schreef kwiwi het volgende:
Alsof alle ziektes/aandoeningen erfelijk zijn
Wat me wel opvalt is dat 90% van de fokkers een bril nodig heeft. Teveel fok misschienquote:Op zondag 16 november 2008 15:42 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Veel wel. En zwakke genen heersen blijkbaar wel hier als je dit allemaal zo eens leest.
Bij werkt een inlegzooltje prima. Ik loop altijd met een hakverhoging van ong 1cm waardoor mijn benen evenlang worden, en daardoor kantelen mijn bekken recht, en daardoor zit mijn ruggegraat ook wat rechter. Ik zit trouwens op 28 graden(bij de 30 krijg je korset), en nul klachten. Misschien je rugspieren wat verstevigen dmv training?quote:Op maandag 24 september 2007 10:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Heel herkenbaar (dat eerste stuk dan he). In een bikini zie ik er ook idioot uit. Maar ik draag ze wel.
Ik was te laat voor een corset (uitgegroeid) en het was net niet nodig.
Maar mooi dat ze toen ik uitgegroeid was, nog die tweede kronkel ontdekten. Eerst had ik alleen een kronkel in mijn onderrug, maar toen ik twee jaar terug weer eens bij de dokter was (voor iets anders) zag hij dat ik nu ook boven in mijn rug een kronkel heb gekregenwaardoor mijn klachten bovenin de rug erger zijn geworden.
Nou ja, behalve het feit dat ik niet op schoenen met hakken kan lopen ben ik perfect gelukkig hoor.
Edit: ter illustratie: mijn rug. Vandaag gefotografeerd. Het lijkt alsof ik scheef zit, maar zo zit ik dus recht
.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |